eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
این نصیحت را [هم] اینجا بکنیم عیبی ندارد؛ اینکه میگویند هر شبی شما وقتی که میخواهید بخوابید، کارهای آن روزتان را به ذهنتان بیاورید، اینها را بنویسید، ببینید که کدامش بد بوده، کدامش خوب بوده، از آنهایی که بد بوده إستغفار کنید، آنچه خوب بوده شکرگذاری کنید که خدا به شما توفیق این کار خوب را داده، برای همین است که یادمان نرود که چه غلط هایی کرده ایم. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره مجادله ، ص 39 @Arshiv_Gholam
20200324_180414~2.jpg
4.31M
وصیّت نامه شهید غلامحسن بدرلو روزنامه کیهان یکشنبه 1363/10/3 @Arshiv_Gholam
کسانی که ارزش های إلهی را درک نمیکنند، آن محدوده ی إلهی را مورد ملاحظه قرار نمیدهند و رعایت نمیکنند، أحکام إلهی را مورد توجّه قرار نمیدهند و أهمیّت نمیدهند، و برایشان فرقی نمیکند، همه ی اینها جزو کسانی اند كه محادّه ی با خدا و رسول میکنند؛ در هر لباسی هم میشود. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره مجادله ، ص 49 @Arshiv_Gholam
اين روز به جهت تولّد امام حسين (عليه السلام) در آن، روز بزرگى بوده و سالك بايد به مقدار توانايى با روزه، زيارت، دعاهايى كه در اين روز وارد شده و ساير طاعت ها، شكر اين روز را بجا آورد. در چنين روزى فطرسِ ملك، سلامتى بال هاى خود را بدست آورد. سالك نيز مى تواند اين روز را پناه خود قرار داده و با آن نجات پيدا كند. و دو بال روح و عقل خود را بدست آورده تا بتواند با اهل معنى در آسمان هاى قرب و رضوان پرواز كند. بايد توجّه داشت كه، همانگونه كه اهل بيت در اين روز خوشحاليشان بخاطر تولّد آن حضرت (عليه السلام) همراه با اندوه و عزا بود، سالك نيز بايد چنين باشد. و در پايان مانند روزهاى شريف اين روز را به پايان برساند. مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقا ملکی تبریزی المراقبات، فصل نهم مراقبات ماه شعبان، سوّم شعبان @Arshiv_Gholam
امام علی (علیه السلام): ألا و إنّ مِن البَلاء الفاقةُ، و أشدُّ مِن الفاقةِ مرضُ البَدنِ، و أشدُّ مِن مَرضِ البدنِ مرضُ القلبِ. آگاه باشيد كه نداری از جمله بلاها است، و سخت‏ تر از نداري بيماري تن است، و سخت‏ تر از بيماري تن بيماري دل است. غررالحکم، باب المرض، حدیث 3 @Arshiv_Gholam
9.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علّامه مصباح یزدی (حفظه اللّه): «اسم ⁧‫حسین‬⁩ (علیه السلام) را خیلی عزیز بدارید!» @Arshiv_Gholam @mesbahyazdi_ir
این را بدانید که معیار و ملاک در تاریخ [ما]، امام است؛ امام معیار و ملاک حقّ و باطل در این تاریخ ماست؛ هر کسی که در مقابل امام قرار بگیرد، باطل است، هر کسی که با امام باشد، حقّ است. در دورانِ مبارزاتِ دورانِ إختناق هم همین جور بود؛ آن که طرف امام بود، حقّ بود، مقابلش باطل بود. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره مجادله ، ص 51 @Arshiv_Gholam
در دو جاى از قرآن كريم از روز نحس سخن رفته است، ولى نه به معنى و مفهوم امروزى. در سوره حم فصّلت، آيه 16، درباره قوم عاد مى‏فرمايد: فأرسَلنا عَليهم ريحاً صَرصَراً فى أيّامٍ نَحِساتٍ. أيضاً در سورة القمر مى‏فرمايد: إنّا أرسَلنا عَليهم ريحاً صَرصَراً فى يَومِ نَحسٍ مُستَمِرٍّ. ولى مقصود از اين نُحوسَت، نُحوسَت زمانى نيست كه مثلًا چون روز سيزده بود بر آنها نحس شد، بلكه قرآن به صراحت منشأ عذاب آنها را أفكار و عقايد و ملكات و أعمال خود آنها مى‏داند. در تفسير «نحس» دو نحوه گفته شده است: يكى اينكه سرد بود يا تيره و غبارآلود بود، ديگر اينكه شوم بود، و بنا بر تفسير دوم يعنى روزى كه به واسطه نزول عذاب بر آنها و ديدن كيفر أعمالشان روز نحسى شد. عَليهذا هر انسانى كه به كيفر عمل خود گرفتار است و هر ملّتى كه به كيفر عمل خود گرفتار است، مانند ما، به مصداق قول خداوند: قُل هُو القادِرُ عَلى أن يَبعَثَ عَلَيكم عَذاباً مِن فَوقِكم أو مِن تَحتِ أرجُلِكم أو يَلبِسَكم شِيَعاً و يُذيقَ بَعضَكم بَأسَ بَعضٍ، در أيام نحسات بسر مى‏برد. ما اين نحوست را به چه وسيله بايد بريزيم؟ آيا با صحرا رفتن و سبزه گره زدن و سمنو پختن مى‏توانيم اين نحوست را دور بريزيم؟ سيزده بدر ما چه جور بايد باشد؟ سيزده بدر واقعى ما اين است كه از خودمان بيرون بياييم، از خانه ‏هاى تنگ و تاريك أفكار خرافى خودمان به صحراى دانش و بينش خارج شويم، از ملكات پست خودمان خارج شويم، از أعمال زشت خودمان كه مانند تار عنكبوت دور ما تنيده است خارج شويم. شهید مرتضی مطهّری (رحمه اللّه) يادداشت‏ها، ج‏6، ص: 130 و 131 @Arshiv_Gholam
دفاع از 13.pdf
313.4K
بخشی از کتاب پانزده گفتار موضوع: دفاع از "13" سخنرانی شهید مطهّری در روز 16 فروردین 1349 ما اگر بخواهيم از اين نحس خارج شويم چه بايد بكنيم؟ آيا برويم بيرون شهر، سبزه ‏ها را گره بزنيم تا از نحسى خارج شويم؟! با سمنو پختن از نحسى خارج مى‏شويم؟! با سبزه را در روز سيزده از خانه بيرون ريختن از نحسى خارج مى‏شويم؟! بيچاره! چرا خانه‏ ات را در اين روز رها مى‏كنى و مى‏روى به الدنگى؟! از خودت بيرون بيا، از اين رفتار زشت خودت بيرون بيا، از اين عادات زشتت بيرون بيا، از اين أفكار زشت خودت خارج شو، از اين ملكات كثيف و پليدى كه گرفتارش هستى خارج شو. آيا تو با آن كارها از نحوست بيرون مى‏آيى؟! "13" چه گناهى دارد؟ خانه و زندگيت چه گناهى دارد؟ از سمنو چه كارى ساخته است؟! از سبزه گره زدن چه كارى ساخته است؟! به خدا ننگ اين مردم است كه روز سيزده را به عنوان سيزده بدر [بيرون‏] مى‏روند؟ من نمى‏فهمم آنهايى كه اسم تنوير أفكار و پرورش أفكار روى كار خودشان مى‏گذارند چرا يك كلمه نمى‏گويند؟! بعضى برعكس، ترويج و تشويق مى‏كنند! شهید مرتضی مطهّری مجموعه ‏آثار استاد شهيد مطهّرى، ج‏25، ص: 406 و 407 @Arshiv_Gholam
این را توجّه داشته باشید که در زندگی ما أعمال بسیاری هستند که خود عمل به خودی خود هیچ حکمی ندارد؛ سَمتِ عمل، نیّت شما از این عمل و مضمون و محتوای این عمل، حکم این عمل را معیّن میکند. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره مجادله ، ص 58 @Arshiv_Gholam