از اولین خصوصیات منافق آن است که نسبت به دین، به زبان ایمان آورده باشد، نه به قلب. این خصلت از آنجا فهمیده میشود که هرچه از اسلام به سود او بود یا برایش ضرری نداشت، قبول میکند، اما آنچه مایه میبرد و احیانا برای دنیای او ضرر دارد، نمیپذیرد.
سید علی خامنه ای
تفسیر سوره برائت ، ص 290
#کتاب
#تفسیر_سوره_برائت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
توکل دو رکن دارد:
اول عمل کردن به وظیفه است.
دوم اطمینان به نتیجه و اینکه بدانی خدا بر همه اسباب، قادر است و به مقدمات نتیجه را خواهد داد.
نقطه اشتباه و انحراف همین جاست که برخی به توکل و اتکای به خدا ایمان دارند، ولی از انجام وظایف خودشان غافلند و به آن عمل نمیکنند. چنین کاری توکل نیست.
سید علی خامنه ای
تفسیر سوره برائت ، ص 339
#کتاب
#تفسیر_سوره_برائت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
پیامبر در مسائل کلی که به سرنوشت مردم و جامعه مربوط میشد، مسلمانان را به مشورت میگرفت و با آنان تبادل نظر میکرد و میخواست از این مشورتها چیزهایی را درک کند؛ از جمله آنکه حالات و مذاق افراد را درک نماید، یا آنان با مشورت آمادگی پیدا نمایند.
سید علی خامنه ای
تفسیر سوره برائت ، ص 325
#کتاب
#تفسیر_سوره_برائت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
وظیفه شناس کسی است که در نوار زمان نظر کند و هر جا یک نقطه کم بود، همان نقطه را پر کند.
اگر آن نقطه لازم را نگذاشتی و آن خلأ موجود را پر نکردی، اگر صد نقطه دیگر در جایی دیگر گذاشتی، فایده ندارد.
باید ببینی چه لازم است و از تو چه میخواهند، همان را انجام دهی.
سید علی خامنه ای
تفسیر سوره برائت ، ص 356
#کتاب
#تفسیر_سوره_برائت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
خیلی ها سئوال میکنند، آیا انیشتین یا ادیسون به جهنم میروند یا نه؟
این از دو حال خارج نیست: اگر قاصر بوده اند، نمیروند، ولی اگر مقصر بوده اند، میروند.
اینکه فلانی، فلان چیز را کشف کرد، باعث نمیشود که بگوییم خدا از تمام مقررات و سنتهای عالم میگذرد.
سید علی خامنه ای
تفسیر سوره برائت ، ص 359
#کتاب
#تفسیر_سوره_برائت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
اگر انسان در جامعه ای به مقام رهبری آن اطمینان و اعتماد داشت، لازمه اش این است که هرچه رهبرش مصلحت دید، بپذیرد؛ چه امتیازات مالی باشد و چه محرومیتهای مالی...
سال 1353
سید علی خامنه ای
تفسیر سوره برائت ، ص 377
#کتاب
#تفسیر_سوره_برائت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
دلیل بهتر بودن، این است که به وظیفه خود عمل کرده ای و برای جامعه و هدف اسلام یک قدم برداشته ای؛ نه اینکه ده دادی، پانزده بدست آوری.
سید علی خامنه ای
تفسیر سوره برائت ، ص 378
#کتاب
#تفسیر_سوره_برائت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
در آن روز در تمام سرزمینهای مختلف مانند روم و ایران برده وجود داشته؛ اما اسلام به تدریج برده داری را برداشت. در اسلام برای آزادی برده افزون بر ارزشهای اخلاقی و ثوابی که وجود دارد، سهمی از زکات نیز مقرر گردیده است.
سید علی خامنه ای
تفسیر سوره برائت ، ص 389
#کتاب
#تفسیر_سوره_برائت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
اگر گوینده و داعی الی الله به سخنش ایمان داشت، کارش پیش میرود؛ اما اگر به آنچه میگوید، معتقد نباشد، آن وقت خانه از ریشه و بن ویران است و حرفش در دیگران هم اثر نمیکند و فایده ندارد.
سید علی خامنه ای
تفسیر سوره برائت ، ص 401
#کتاب
#تفسیر_سوره_برائت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
این طبع منافق است. وقتی مسئولیتی پیش میاید، اینان از ترس زحمات، حاضر نیستند تحمل بار مسئولیت نمایند.
سید علی خامنه ای
تفسیر سوره برائت ، ص 411
#کتاب
#تفسیر_سوره_برائت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
ذلت دنیا در مقابل آخرت، خواری و پستی به حساب نمیاید، و قبول حق در دنیا و آخرت مایه عزت است، نه ذلت، و آنها با این اشتباه، ذلت آخرت را پذیرفتند.
سید علی خامنه ای
تفسیر سوره برائت ، ص 419
#کتاب
#تفسیر_سوره_برائت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
ترک آفرینش این عالم با "فیّاضیّت علی الاطلاق" خداوند ناسازگار است.
همراه بودن این جهان با شرور و مفاسد نمیتواند مانع از تعلق اراده حکیمانه الهی بر آفریدن آن شود؛ زیرا با وجود همه این شرور، در مجموع، خوبی ها و مصالح این جهان بر بدی ها و مفاسد آن غلبه کلی و قاطع دارد.
علامه مصباح یزدی
کتاب جنگ و جهاد در قرآن ، ص 30
#کتاب
#جنگ_و_جهاد_در_قرآن
#علامه_مصباح_یزدی
@Arshiv_Gholam