هدایت شده از گر دست فتاده ای بگیری هنراست
تحریم که شدیم، تحلیل کردند که : به خاطر دشمنی تان با آمریکا است.
اما وقتی امریکا از برجام خارج شد: نوشتند :به خاطر حمله شما به سفارت عربستان بود!
از آب انتظار مزه نداریم
رییسی بدون برجام، تحریم رابی اثرکرد،گفتند: پولش رو که نمیتونید بیارید چه فایده!
پولها که آزاد شد، گفتند: همه رو دادید فلسطین!
به همت دانشمندان جوانمان واکسن ساختیم. توییت زدند که :آب مقطره.
واکسن را با پیگیری آقای رئیسی وارد کردیم، نوشتند: چینیه به درد نمیخوره!
باعربستان جنگ دیپلماتیک داشتیم، فریادزدند: دیپلماسی بلد نیستید.
با عربستان ارتباط برقرار کردیم، ناگهان گفتند: چی شد از شعارهای انقلاب عقب نشینی کردید؟!
هیاتها رونق گرفت، نوشتند: عزا بسه مردم نیاز به شادی دارند.
جشن شادی چند کیلومتری غدیر برگزار شد، گفتند: امارات ماهواره فرستاده هوا شما ایستگاه صلواتی می زنید.
ماهواره فرستادیم هوا، ناجوانمردانه گفتند: وقتی مردم تو اجاره خونه ماندهاند، ماهواره چه فایده داره
با چین قرارداد ساخت مسکن و با روسیه قرارداد همکاری بلند مدت نوشتیم، تحلیل نوشتند:کشور رو فروختید به چین و روسیه.
روسیه اسلحه از ما خرید: گفتند در جنگ اوکراین دخالت کردید!
اعلام بی طرفی کردیم: گفتند از اسرائیل ترسیدید.
اسرائیل رو بزنیم: مقصر مائیم،چون چوب کردیم لانه زنبور.
نزنیم میگن: ایران ترسید.
بر مرده دلان پند مده ، خویش میازار
زیرا که ابو جهل مسلمان شدنی نیست
هر گز با آدم وقیح، بحث و جدل نکن ، چون او چیزی برای از دست دادن ندارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هرچند دهانم بسته است...
اما به بهانه آقای پویانفر نکته ای رو در مورد یسریا بگم...
موقعی که زنده بود، از خوبی هاش میگفتید چیزی میشد؟
نمیگیم نقد نمیکردید؟ ولی چرا فقط نقاط تاریک رو میگفتید؟ بعدم اسم خودتون رو میذارید صدای مردم؟ مگه مردم فقط صداشون به شکایت باز بود؟ چرا صدای اون کارگری که تشکر میکرد به خاطر احیاء کارخونه و ایجاد شغل نمیشدید؟ چرا صدای اون مردمی که تا حالا یه مسئول هم ندیده بودن ولی رئیس جمهور بهشون سر زد نمیشدید؟ چرا صدای اون مردمی که خونه تحویل گرفتن نمیشدید؟ چرا صدای اون مردمی که از توسعه قدرت و ارتباط دیپلماسی راضی بودن نمیشدید؟ و . . .
کلا جالبه...
اگه فقط نقد کنی...اگه فقط مشکلات رو بگی...اگه فقط نقاط تاریک رو بگی...اگه فقط صدای آدمای معترض باشی، این میشه صدای مردم بودن...
کلا انگار مردم یه بخش خاصی هستن...مثلا میگه مردم بی دین شدن...اینجا اون رویش های انقلاب اصلا مردم نیستن...مردم فقط ریزش ها هستن...
در مقابل اگه صدای اون جماعتی باشی که معترض نیستن...اگه صدای اون جماعتی باشی که دارن تشویق میکنن...تعریف کنن...امیدوار شدن...ممکنه گله داشته باشن اما خوشحالن و معدل کار رو به سمت پیشرفت میبینن...اینجا دیگه اسمش صدای مردم بودن نیست...اینجا میشه صدای حکومت...
عجب...
کسی نمیگه نقد نکن...نقد مشکل نداره...اما فقط نقد کردن مشکل داره...فقط نقاط تاریک رو گفتن مشکل داره...فقط بدی ها رو گفتن، اسمش نقد نیست...سیاه نماییه...کاریکاتوری نشون دادن واقعیته...
به نظرم به جای این حرفا صدای رهبری باشید...هم تعریف میکنه هم مشکلات رو میگه...هم حمایت میکنه هم مطالبه گری...
وقتی خبر شهادت مالک به مولا رسید:
چون خبر شهادت أشتر به أميرالمؤمنين (عليه السّلام) رسيد آهى بركشيد و بسيار افسوس خورد و فرمود:
آفرين خدا بر مالك كه هر چه داشت از او بود، او اگر از كوه بود البتّه بزرگترين ستون و صخرۀ آن بود، و اگر از سنگ بود همانا سنگ سختى بود، مالكا! راستى كه به خدا سوگند مرگ تو جهانى را ويران ساخت، و مويه كنان بر چون توئى بايد مويه سر دهند.
سپس فرمود: «إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ»، و الحمد للّٰه ربّ العالمين.
خداوندا من اين مصيبت بزرگ را به حساب تو مىگذارم كه مرگ او از مصائب روزگار است، خداوند مالك را رحمت كند كه او به عهد خود وفا كرد و پيمان خود را به انجام رساند و به ديدار خدايش شتافت، با اينكه ما با خود عزم كردهايم كه بر هر مصيبتى پس از مصيبت رحلت رسول خدا (صلّى الله عليه و آله) صبر پيشه سازيم كه راستى آن بزرگترين مصيبت است.
وَ لَمَّا بَلَغَ أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَفَاةُ اَلْأَشْتَرِ جَعَلَ يَتَلَهَّفُ وَ يَتَأَسَّفُ عَلَيْهِ وَ يَقُولُ لِلَّهِ دَرُّ مَالِكٍ لَوْ كَانَ مِنْ جَبَلٍ لَكَانَ أَعْظَمَ أَرْكَانِهِ وَ لَوْ كَانَ مِنْ حَجَرٍ لَكَانَ صَلْداً أَمَا وَ اَللَّهِ لَيَهُدَّنَّ مَوْتُكَ عَالَماً فَعَلَى مِثْلِكَ فَلْتَبْكِ اَلْبَوَاكِي، ثُمَّ قَالَ إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ، وَ اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ اَلْعٰالَمِينَ؛ إِنِّي أَحْتَسِبُهُ عِنْدَكَ فَإِنَّ مَوْتَهُ مِنْ مَصَائِبِ اَلدَّهْرِ فَرَحِمَ اَللَّهُ مَالِكاً فَقَدْ وَفَى بِعَهْدِهِ وَ قَضىٰ نَحْبَهُ وَ لَقِيَ رَبَّهُ مَعَ أَنَّا قَدْ وَطَّنَّا أَنْفُسَنَا أَنْ نَصْبِرَ عَلَى كُلِّ مُصِيبَةٍ بَعْدَ مُصَابِنَا بِرَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَإِنَّهَا أَعْظَمُ اَلْمُصِيبَةِ.
الأمالي (للمفید)، ج ۱، ص ۷۹
الحسن بن علی الوشّاء (یا همون الخزّاز که کوفی و از اصحاب امام رضا علیه السّلام بودن) میگه از حضرت شنيدم كه فرمود:
بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما رو دارن، ضررشون براى شيعيان ما از دجّال بيشتره. حسن میگه عرض كردم: آقاجان چطور؟ حضرت فرمود: به خاطر دوستیشون با دشمنای ما و دشمنیشون با دوستای ما. وقتی این طوری بشه، حقّ و باطل درهم مخلوط میشه و امر مشتبه میشه و مؤمن از منافق شناسایی نمیشه.
عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْخَزَّازِ قَالَ سَمِعْتُ الرِّضَا ع يَقُولُ إِنَّ مِمَّنْ يَتَّخِذُ مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ لَمَنْ هُوَ أَشَدُّ لَعْنَةً عَلَى شِيعَتِنَا مِنَ الدَّجَّالِ فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ بِمَا ذَا قَالَ بِمُوَالاةِ أَعْدَائِنَا وَ مُعَادَاةِ أَوْلِيَائِنَا إِنَّهُ إِذَا كَانَ كَذَلِكَ اخْتَلَطَ الْحَقُّ بِالْبَاطِلِ وَ اشْتَبَهَ الْأَمْرُ فَلَمْ يُعْرَفْ مُؤْمِنٌ مِنْ مُنَافِقٍ.
صفات الشيعة، ص 8
🏵فيض سحر
♦️ پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
🎤با نوايي حجت الاسلام بدرلو
🕰بعدازنماز شب و نماز جماعت صبح حرم مطهر
🕌صحن امام هادي عليه الصلاة و السلام
🕔ساعت شروع: بلافاصله بعد نماز صبح دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینم از ناصبیهای فلسطین...🙋♂
مدح مولا...غزّة
هدایت شده از کانال حجت الاسلام جواد ابوالقاسمی
29.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان مقام معظم رهبری در مورد لزوم معرفی بدون تقيه مقام ولايت الهی، عصمت و ارتباط مستقيم ائمه عليهم السلام با خدا و ملائكه، برای غير شیعیان از طريق رسانه!
ديگر بعید می دانم قیدی بوده باشد كه ايشان لحاظ نكرده باشند، تا بهانهجویان و مانعتراشان هیچ بهانهای برای كمكاری نداشته باشند.
https://eitaa.com/shjavadabolghasemi/77
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لاریجانی سه سال پیش...
یادمون میمونه...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لاریجانی ۱۲ سال پیش...
یادمون میمونه...
فضل بن يونس (شیبانی از اصحاب موسی بن جعفر علیه السّلام) میگه امام کاظم علیه السّلام فرمود: بسيار بگو که خدایا منو از عاريهداران ايمان قرار نده و از تقصير بيرون نبر. میگه عرضكردم: معنى عاريهداران رو میدونم، یعنی مردى که دينو عاريه ميگيره و بعد از مدّتی ازش خارج مىشود (چون دينش مستقر و ثابت نبوده، پس از اندكى كافر و بي دين میشه)،
ولی معنى «مرا از تقصير بيرون مبر» چیه؟ فرمود: هر کاری كه برا خدا انجام میدی، خودت رو درش مقصّر ببین (خودت رو اینجوری ببین که کمکاری کردی)، چون همه تو کارایی که بین خودشون و خدا هست واقعاً مقصّرند و حقّ مطلبو نمیتونن أدا کنن، مگر معصومین علیهم السّلام.(كه انبياء و ائمه باشند، زيرا ايشان در شرايط عبادت به اندازه امكان كوتاهى نكنند، اگر چه براى اظهار عجز و نقصان خود را مقصّر دانند).
عَنِ اَلْفَضْلِ بْنِ يُونُسَ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ: أَكْثِرْ مِنْ أَنْ تَقُولَ اَللَّهُمَّ لاَ تَجْعَلْنِي مِنَ اَلْمُعَارِينَ وَ لاَ تُخْرِجْنِي مِنَ اَلتَّقْصِيرِ قَالَ، قُلْتُ أَمَّا اَلْمُعَارُونَ فَقَدْ عَرَفْتُ أَنَّ اَلرَّجُلَ يُعَارُ اَلدِّينَ ثُمَّ يَخْرُجُ مِنْهُ، فَمَا مَعْنَى لاَ تُخْرِجْنِي مِنَ اَلتَّقْصِيرِ؟ فَقَالَ كُلُّ عَمَلٍ تُرِيدُ بِهِ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَكُنْ فِيهِ مُقَصِّراً عِنْدَ نَفْسِكَ فَإِنَّ اَلنَّاسَ كُلَّهُمْ فِي أَعْمَالِهِم فِيمَا بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ اَللَّهِ مُقَصِّرُونَ إِلاَّ مَنْ عَصَمَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ.
الکافي، ج ۲، ص ۷۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رهبر معظم انقلاب: هرچه فکر میکنم میبینم که فقدان آقای #رئیسی هم برای خودم، هم برای کشور هیچ جبرانی ندارد...
May 11