امام علی (علیه السلام) می فرمایند:
اكره نفسك علي الفضائل فانّ الرّذائل انت مطبوع عليها.
نفس خويش را به جبر بر فضيلتها وادار كن، زيرا نفس تو بر رذائل (و صفات زشت) خو گرفته است.
غررالحکم ، باب الفضائل ، حدیث 4
#حدیث
#غررالحکم
#امام_علی
@Arshiv_Gholam
امام علی (علیه السلام) می فرمایند:
الايمان و العمل اخوان توأمان و رفيقان لا يفترقان لا يقبل اللَّه احدهما الّا بصاحبه.
ايمان و عمل برادراني هستند دوقلو (و توأم با يكديگر) و دو رفيقي هستند كه هيچ گاه از هم جدا نشوند، و خداوند يكي را بدون ديگري نميپذيرد.
غررالحکم ، باب الایمان ، حدیث 31
#حدیث
#غررالحکم
#امام_علی
@Arshiv_Gholam
امام علی (علیه السلام) می فرمایند:
ثلاث من كنوز الايمان: كتمان المصيبة و الصّدقة و المرض.
سه چيز است كه از گنجينههاي ايمان است: پوشاندن و كتمان مصيبت (پيش آمدهاي ناگوار) و كتمان صدقه، و كتمان بيماري.
غررالحکم ، باب الایمان ، حدیث 15
#حدیث
#غررالحکم
#امام_علی
@Arshiv_Gholam
امام علی (علیه السلام) می فرمایند:
لا يكون الرّجل مؤمنا حتّي لا يبالي بماذا سدّ فورة جوعه، و لا بايّ ثوبيه ابتذل.
كسي مؤمن نخواهد بود تا آن گاه كه پروا نداشته باشد كه با چه خوراكي شدّت گرسنگي خود را برطرف كند، و كداميك از دو جامه خود را كهنه كرده (و كدام را نگهداري نكرده) است.
غررالحکم ، باب المؤمن ، حدیث 30
#حدیث
#غررالحکم
#امام_علی
@Arshiv_Gholam
قال الصادق جعفر بن محمّد (عليهم السلام):
«ليس من شيعتنا من أنكر أربعة أشياء: المعراج والمساءلة في القبر وخلق الجنّة والنار والشفاعة».
امام صادق (عليه السلام) فرمود: «كسي كه منكر چهار چيز شود، شيعه ما نيست: ۱. معراج ۲. سوال قبر ۳. اينكه بهشت و دوزخ آفريده شدهاند ۴. شفاعت».
صفات الشیعه ، حدیث 69
#حدیث
#صفات_الشیعه
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
عنه (عليه السلام) : أحوالُ الـدُّنيا تَتْـبَعُ الاتِّفاقَ ، و أحوالُ الآخِرةِ تَتْبَعُ الاستِحْقاقَ .
امام على (عليه السلام) : اوضاع و احوال دنيا تابع اتّفاق است ، و اوضاع و احوال آخرت تابع استحقاق.
میزان الحکمه ، حدیث 101
#حدیث
#میزان_الحکمه
#امام_علی
@Arshiv_Gholam
عنه (عليه السلام) : مَن راقبَ أجلَهُ اغتَنمَ مَهَلَهُ .
امام على (عليه السلام) : هر كه مراقب اجل خود باشد، فرصتهايش را غنيمت مى شمارد.
میزان الحکمه ، حدیث 87
#حدیث
#میزان_الحکمه
#امام_علی
@Arshiv_Gholam
عن جعفر بن محمّد (عليه السلام) قال:
«من جالس أهل الريب فهو مريب».
امام صادق (عليه السلام) فرمود:
«كسي كه با اهل شك بنشيند، خودش نيز شكّاك است».
صفات الشیعه، حدیث16
#حدیث
#صفات_الشیعه
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
عن العلاء بن الفضيل، عن الصادق (عليه السلام) قال: «من أحب كافراً فقد أبغض اللَّه ومن أبغض كافراً فقد أحب اللَّه».
ثمّ قال (عليه السلام): «صديق عدو اللَّه عدو اللَّه».
علاء بن فُضَيل گفت: امام صادق (عليه السلام) فرمود:
«كسي كه كافري را دوست داشته باشد، بيشكّ با خدا دشمني كرده و كسي كه با كافري دشمني كند بيشكّ خدا را دوست داشته است.
سپس فرمود: دوستِ دشمن خدا، دشمن خدا ميباشد».
صفات الشیعه، حدیث15
#حدیث
#صفات_الشیعه
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
نگاهی به آموزه های بابیان و بهائیان، فراماسون ها و برخی غرب گرایان در عصر قاجار نشان میدهد که هدف همه این جریان ها، مبارزه با مبانی دینی جامعه و وابسته کردن آن به استعمار غرب بوده است.
دکتر موسی نجفی
تاریخ معاصر ایران، ص 191
#کتاب
#تاریخ_معاصر_ایران
#دکتر_موسی_نجفی
@Arshiv_Gholam
ما باید برای رسیدن به آن روز، خودمان را و جامعه مان را و ابزار کارمان را و پای رفتنمان را آماده کنیم؛ و تا ما آماده نشویم، ولیّ عصر ظهور نخواهد کرد.
سید علی خامنه ای
کتاب ولایت و حکومت ، ص 278
#کتاب
#ولایت_و_حکومت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
وقایع تاریخی متعلق به گذشته است؛ ولی اندیشه هایی که از دل آن وقایع بیرون میآیند، متعلق به گذشته نیست.
دکتر موسی نجفی
کتاب بصیرت تاریخی ، ص 18
#کتاب
#بصیرت_تاریخی
#دکتر_موسی_نجفی
@Arshiv_Gholam