eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
250 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
بی توجهی به پیامبر، هنگام نماز جمعه و رها کردن ایشون برای تجارت و سرگرمی: (الجمعة، 11) وَ إِذا رَأَوْا تِجارَةً أَوْ لَهْواً انْفَضُّوا إِلَيْها وَ تَرَكُوكَ قائِماً قُلْ ما عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ مِنَ اللَّهْوِ وَ مِنَ التِّجارَةِ وَ اللَّهُ خَيْرُ الرَّازِقين‏. و چون داد و ستد يا سرگرميى ببينند، به سوى آن روى‏آور مى‏شوند، و تو را در حالى كه ايستاده‏اى ترك مى‏كنند. بگو: «آنچه نزد خداست از سرگرمى و از داد و ستد بهتر است، و خدا بهترين روزى‏دهندگان است.»
حمایت از جسارت عمر و بی توجهی به دستور پیامبر کنار بستر ایشون: عمر جسارت میکنه...عده ای هم در جمع از او حمایت میکنن که لازم نیست قلم و دوات بیارید و پیامبر بیماری برش غلبه کرده و حالت عادی نداره...عجب... عَنِ ‌ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا قَالَ: «لَمَّا حُضِرَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَفِي الْبَيْتِ رِجَالٌ فِيهِمْ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ، قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: هَلُمَّ أَكْتُبْ لَكُمْ كِتَابًا لَا تَضِلُّوا بَعْدَهُ، فَقَالَ عُمَرُ: إِنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ غَلَبَ عَلَيْهِ الْوَجَعُ وَعِنْدَكُمُ الْقُرْآنُ، حَسْبُنَا كِتَابُ اللهِ، فَاخْتَلَفَ أَهْلُ الْبَيْتِ فَاخْتَصَمُوا، مِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ: قَرِّبُوا يَكْتُبْ لَكُمُ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كِتَابًا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدَهُ، وَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ مَا قَالَ عُمَرُ، فَلَمَّا أَكْثَرُوا اللَّغْوَ وَالِاخْتِلَافَ عِنْدَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: قُومُوا. قَالَ عُبَيْدُ اللهِ فَكَانَ ابْنُ عَبَّاسٍ يَقُولُ: إِنَّ ‌الرَّزِيَّةَ ‌كُلَّ ‌الرَّزِيَّةِ مَا حَالَ بَيْنَ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَبَيْنَ أَنْ يَكْتُبَ لَهُمْ ذَلِكَ الْكِتَابَ مِنِ اخْتِلَافِهِمْ وَلَغَطِهِمْ.» صحيح البخاري، ج7، ص120
پس مردم حامی منافقین بودن...یعنی افکار عمومی جامعه با جریان نفاق همراه شد...مقبولیت پیدا کردن...بدنه جامعه ازشون پشتیبانی میکنه...لذا پیامبر نمیتونه موضع گیری صریح کنه...چون مردم ازش قبول نمیکنن... لذا حذیفه در یه نقلی هست که فرمود محبت ابوبکر در دل مردم اشراب شده بود و ابوبکر در دل مردم جا پیدا کرده همون جور که بنی اسرائیل نسبت به سامری و گوساله سامری علاقه پیدا کرده بودند و به خاطر همین هارون رو رها کردند و تو جامعه تضعیفش کردن...علاوه بر این منافقین با سران قبائل پیمان بسته بودن و زد و بند داشتن...مردم هم که به اقتضای نظام قبیلگی، تابع رئیس قبیله های خودشون بودن... ...فَقَالَ حُذَيْفَةُ إِنَّ هَؤُلَاءِ رُءُوسُ الْقَبَائِلِ وَ أَشْرَافُهَا وَ مَا مِنْ رَجُلٍ مِنْ هَؤُلَاءِ إِلَّا وَ مَعَهُ مِنَ النَّاسِ خَلْقٌ عَظِيمٌ يَسْمَعُونَ لَهُ وَ يُطِيعُونَ وَ أُشْرِبُوا فِي قُلُوبِهِمْ مِنْ أَبِي بَكْرٍ كَمَا أُشْرِبَ قُلُوبُ بَنِي إِسْرَائِيلَ مِنْ حُبِّ الْعِجْلِ [وَ] السَّامِرِيِّ حَتَّى تَرَكُوا هَارُونَ وَ اسْتَضْعَفُوه‏... إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي)، ج‏2، ص 341
حالا پیامبر چطور میتونه به مردم بفهمونه اینا دشمن شما هستن؟ مقابله نظامی که ممکن نیست...چون کارشکنی اینا آشکار نیست...مردم رو نمیشه توجیه کرد برای مقابله با این گروه...جهاد با کفر پنهان مشکله...باورپذیر کردنش برای جامعه سخته...همراه کردن مردم و توجیه کردن جامعه آسون نیست... مردم به اینها به چشم خیرخواه نگاه میکنن...به چشم انسان های ارزشی نگاه میکنن...به چشم دلسوز مردم و متدین نگاه میکنن... وقتی مخوای صریح برخورد کنی یا موضع گیری شفاف داشته باشی مردم روشن گری تو رو یه جور دیگه معنی و ترجمه میکنن...میگن چشم دیدن اینا رو نداری...حسادت میکنی...اسمشو میذارن پرونده سازی...اسمشو میذارن تهمت زدن و انگ جسبوندن...اسمشو میذارن حذف رقیب سیاسی... خصوصا اینکه مردم با مدل دینداری این طیف همراه هستن و این مدل دینداری به مذاقشون خوش میاد...چون میشه باهاش زد و بند کرد...چون میشه از خط قرمز ها کوتاه اومد...چون میشه معامله کرد...چون هزینه اش کمتره...ولی از مدل دینداری مولا و پیامبر خوششون نمیاد...چون هزینه داره...اهل معامله نیستن...اهل کوتاه اومدن از اصول و خط قرمزها نیستن...اهل زد و بند نیستن...
حالا پیامبر چطور باید برای مردم جا بندازه اینا دشمن هستن...؟ باید جا بندازه اینا از جبهه خودی نیستن که صرفاً سلیقه متفاوتی دارن..بحث اختلاف سلیقه نیست...بحث ایمان و کفره...بحث حق و باطله... اینا دروغ میگن...ظاهرسازی میکنن...اصلا باور به این حرفا ندارن... (البقرة، 8) وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ بِالْيَوْمِ الْآخِرِ وَ ما هُمْ بِمُؤْمِنين‏ (الحجرات، 14) قالَتِ الْأَعْرابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَ لكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنا وَ لَمَّا يَدْخُلِ الْإيمانُ في‏ قُلُوبِكُمْ وَ إِنْ تُطيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لا يَلِتْكُمْ مِنْ أَعْمالِكُمْ شَيْئاً إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحيم‏
📚 برگرفته از کتاب «» اثر اندیشکده راهبردی سعداء
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد قاسمیان خطاب به ظریف: خدای قرآن به تو سیلی خواهد زد... وقتی از عاشورا درس مذاکره گرفتن... و نزدیم تو دهنشون...الآن از حماسی ترین آیات قرآن زبونی های برجام رو توجیه می‌کنن! ✍️ آیه ای که ظریف خواند بعد از آیاتی حماسی آمده که امثال ظریف مابقی رو حذف، و یکی رو مطابق میل خودشون تفسیر میکنن...
تحریف وارونه جلوه دادن صحنه صراحت در کذب پرخاشگری پدیده عجیبیه... واقعاً دیگه نمی‌دونم چیو باید تبیین کنیم؟
۸ سال هاشمی ۸ سال خاتمی ۸ سال روحانی نخست وزیری میرحسین موسوی رو اضافه کنید این تفکر...اینهمه کار دستشون بوده بازم طلبکارن حاجی دقیقاً اونی که باید جواب پس بده خودتی و همفکری‌هایی که باهاشون میری این ور اون ور...خیلی عجیبه...از کی طلبکاری؟ حکایت دوچرخه دزده اس...دوچرخه رو بلند کرده بود...داشت فرار می‌کرد...بعد خودشم داد می‌زد دزد دزد...دزدو بگیرید...
رسماً دروغ میگه...ینی واقعاً نمیدونس چند تا از استانداری ما همین الآن، کُرد هستن؟
اینقدر که جواب این حرفاشون مطرح شده...کسی بخواد بفهمه واقعاً مشکل نیس...مگه اینکه نخواد... تکرار دروغ...بلند دروغ گفتن...محکم دروغ گفتن... ظاهراً بی تأثیرم نیس...
🙋‍♂🙋‍♂
چند تا کانال می‌ذارم برای رصد اخبار...شاید مفید باشه... بدون مرز: https://eitaa.com/bedonimarz بیسیمچی مدیا: https://eitaa.com/Bisimchimedia بدون سانسور: https://eitaa.com/BDON_SANSOR خبر فوری: https://eitaa.com/akhbarefori خبر فوری سراسری: https://eitaa.com/fori_sarasari سعداء: https://eitaa.com/soada_ir سدید: https://eitaa.com/sadidmedia ویکی شبهه: https://eitaa.com/Wiki_Shobhe شهید جمهور: https://eitaa.com/shahidejomhor_raisi مجموعش رو دنبال کنید تقریبا کار دستتون میاد...
جهت اطلاع پزشکیان که آمار سالهای دولت رئیسی را در نمودارهایش سانسور کرد ‎
این نمودار رو پزشکیان منتشر کرده این برای دوران روحانیه که 🤦‍♂ چرا تا انتهای دوره آقای رئیسی نیست؟
یک سوال دوستانه از اصلاح طلبان فرهیخته فرض کنید در گفتگوهای انتخاباتی، هر بار که از آقای جلیلی پرسیده می شد، برنامه شما در زمینه های گوناگون چیست؟ او پاسخ می داد: من برنامه ای ندارم. برنامه ی هفتم توسعه هست و من همان را اجرا میکنم. یا وقتی می گفتند راهکار شما برای تحقق برنامه ی هفتم چیست؟ پاسخ میداد: من کارشناس و متخصص این امور نیستم و باید با کارشناسان مشورت کنم. آیا ممکن بود شما این پاسخ را از جلیلی بپذیرید و از او در ذهن خود، یک قهرمان بسازید؟ یا این پاسخ ها را سند بی برنامگی او می دانستید. در این مدت گفتگوهای پزشکیان را همدلانه و بیشتر از دیگر نامزد ها پیگیری کردم. او حتی نسبت به همان برنامه هفتم هم اشراف ندارد، که اگر اشراف میدانست این برنامه، سیاست های کلان و بلند مدت است و تحقق آن به صد ها طرح و برنامه ی خرد و کوتاه مدت نیاز دارد و هرگز نمی شود تدوین این برنامه‌ها را به مشورت با کارشناسان بعد از تشکیل دولت حواله داد. داشتن طرح و راهکار برای اجرای برنامه ی هفتم، حداقل انتظار از یک نامزد ریاست جمهوری است. صادقانه بگویم، پزشکیان اگر یک اصولگرای خالص هم بود، من به عنوان یک اصولگرا، نه به او رای می دادم و نه برایش تبلیغ میکردم، حتی اگر حزب اصولگرایی، تمام قد به حمایت او بر میخواست. دوستان فرهیخته ی اصلاح طلب! تعصبات حزبی و لج بازی های سیاسی نباید ما را به انتخاب هایی برساند که توجیه منطقی ندارد. محمدمهدی ایوبی
تو همین راستا به یه بیانی از رهبری اشاره کنم...ایشون میفرمان یه روشی داشتن اهلبیت علیهم السلام برای رسوا کردن منافق و جریان نفاق... (درس بزرگ این است که در هنگامی که در مقابل قدرت های منافق و ریاکار قرار میگیریم، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابله با این قدرت ها برانگیزیم. اگر دشمن، صریح و آشکار دشمنی بکند و اگر ادعا و ریاکاری نداشته باشد، کار او آسان تر است. اما وقتی دشمن مانند مامون عباسی چهره ای از قداست و طرفداری از اسلام برای خود می آراید، شناختن او برای مردم مشکل است...امام علی بن موسی الرضا علیه السلام و امام جواد علیه السلام همت بر این گماشتند که این ماسک تزویر و ریا را از چهره مامون کنار بزنند و موفق شدند...این بزرگوار نمودار و نشانه مقاومت است...اولین کسی بود که به طور علنی بحث آزاد را بنیان گذاری کرد. در محضر مامون عباسی، با علماء و داعیه داران و مدعیان و موجّهان، درباره دقیق ترین مسائل حرف زد و استدلال کرد و برتری خود را و حقانیت سخن خود را ثابت کرد...) انسان 250 ساله، ص 321 و 322