eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
294 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
بخل، حرص و طمع و تمام صفات ناپسند مربوط به مال، که آیاتی از قرآن به آن اشاره دارد، به این دلیل بروز میکند که انسان خیال میکند که مالش باید فقط برای خودش مصرف شود. او مال خود را جزئی از وجود خود میداند و میخواهد صرف خودش شود. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 661 @Arshiv_Gholam
حکم کلی این آیات آن است که هرگاه در اسلام، ظاهر عملی از محتوای واقعی خود خالی بود، و پوسته ای را دیدیم که مغزنداشت، و بلکه در جهت ردّ محتوای خود به کار میرفت، ما تبعاً لرسول الله باید حکم کنیم که این پوسته هم از اسلام نیست. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 676 آیات 107 تا 110 @Arshiv_Gholam
اگر همه قرآنها از روی زمین میرفت، وجود علی (علیه السلام) کافی بود که حرف به حرف قرآن را بنویسد و بخواند و آن را به مرحله عمل درآورد. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 684 @Arshiv_Gholam
مراد از مومن در عرف قرآن و حدیث، فرد ایده آل اسلام است؛ یعنی کارخانه عظیم اسلام آمده تا مومن بسازد. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 695 @Arshiv_Gholam
ما از آیات مورد بحث اصلی از اصول اسلامی را به دست میآوریم، و آن اینکه، مسلمانان نباید نسبت به کافران پیوستگی و وابستگی پیدا کنند؛ حتی در دقیق ترین و لطیف ترین نوع وابستگی، یعنی وابستگی عاطفی؛ چرا که آن گام نخست است که مسلمان را در جبهه کفر وارد میکند. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 710 @Arshiv_Gholam
هر توبه عبد، محفوف است به دو توبه پروردگار؛ زیرا ابتدا خداوند به بنده خود نظر لطفی میکند و این نظر به صورت توفیق بنده در بنده اش جلوه میکند و رحمت و رأفت پروردگار است که انسان را به خط بازگشت به خدا میکشاند. هنگامی که بنده برگشت و از راه انحرافی خارج شد، خدا توبه او را قبول میکند و این توبه دوم پروردگار است. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 714 @Arshiv_Gholam
از عملکرد نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) در جنگ تبوک میتوان روش تربیتی اسلام را فهمید...معلوم میشود که در این سختگیری و در جهاد با چنین شرایطی، حکمتی نهفته است. آن حکمت، لزوم تقویت اراده انسان است. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 715 @Arshiv_Gholam
حکم کلی این آیات آن است که هرگاه در اسلام، ظاهر عملی از محتوای واقعی خود خالی بود، و پوسته ای را دیدیم که مغزنداشت، و بلکه در جهت ردّ محتوای خود به کار میرفت، ما تبعاً لرسول الله باید حکم کنیم که این پوسته هم از اسلام نیست. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 676 آیات 107 تا 110 @Arshiv_Gholam
تفقه در دین یقینا به معنای به دست آوردن احکام شرعی نیست، بلکه بدین معناست که انسان در منطقه دین، آگاهی و فهمی به دست آورد...ابتدا باید اجزای دین را بشناسیم تا بدانیم کدام یک از آنها مهم تر است و توصیه آیه به تفقه در دین ناظر به تحصیل کدام یک از بخشهای دین است. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 737 @Arshiv_Gholam
ملتی که قوی تر و چیره دست تر است، سعی میکند دائما تاثیر بگذار؛ اما تاثیر نپذیرد. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 749 @Arshiv_Gholam
برخی از جنگ ها دارای چنان پیامد های مطلوبی است که در مجموع، مصالحش بر مفاسد آن فزونی چشم گیر دارد و طبعا چنین جنگ های دارای ارزش ارزش مثبت خواهند بود. علامه مصباح یزدی جنگ و جهاد در قرآن ، 90 @Arshiv_Gholam
در نظام ارزشی اسلام، ارزش هیچ چیز معادل و هم سنگ ارزش کمال معنوی و روحی انسان _که عبارت است از تقرب هرچه بیشتر به خداوند_ نیست. علامه مصباح یزدی جنگ و جهاد در قرآن ، ص 82 @Arshiv_Gholam