eitaa logo
ابلاغ غدیر
250 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
10.2هزار ویدیو
4.2هزار فایل
برای ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام خوانش خطبه غدیر آموزش امامت تولید محتوای امامت و غدیر ... 09154042645 @alamdarali گروه جهادی تبلیغی ابلاغ غدیر مشهد مقدس 6037997750016918 #شماره_کارت_گروه_ابلاغ_غدیر یا علی مدد https://eitaa.com/Ghadir20
مشاهده در ایتا
دانلود
فرسته شماره ۶ در پایان این بخش به خود و این بزرگوار یادآوری می‌کنم که اهل‌بیت علیهم‌السلام، شیعیان را از اینکه روایات آنها را به این راحتی انکار کنند، نهی شدید کردند، بدیهی است این بدان معنا نیست که هر نقل منتسب به معصوم در هر مصدر و منبعی را به معصوم منتسب کنیم. به عنوان مثال با رجوع به باب "فِيمَا جَاءَ أَنَّ حَدِيثَهُمْ صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ" در کافی شریف و روایات متعدده دیگر با همین مضمون، درمیابیم به صرف چند استبعاد سطحی و تعارض‌انگاری عوامانه ما نمی‌توانیم روایات را به این راحتی به طاق بکوبیم مخصوصا روایاتی که اجلاء اصحاب امامیه همچون صاحبان کتب اربعه یا مرحوم ابن قولویه و امثالهم به نحوی اعتبار آنها را پذیرفته‌‌اند و آنها را در تصانیف خود ذکر کرده‌اند و قطعا آنرا موضوع و جعلی نمی‌دانستند چون نقل روایت جعلی با علم به وضع و جعل و نسبت دادن آن به پیغمبر یا معصوم نزد فریقین حرام مسلّم و از کبائر است. آقای مسائلی زمانی که درصدد تأیید مطالب خود و نقد شیعه‌سازی هستند، با یک شعف مثال زدنی چنین تیتری را برای مطلب خود انتخاب می‌کنند: در کافی «باب دعوت نکردن مردم به تشیع» داریم! https://t.me/azadpajooh/357 به این برادر عرض می‌کنم که بابی هم با این عنوان داریم: روایات ما اهل بیت صعب مستصعب است و در برخی از آنها نهی شدید بر ردّ احادیث با عقول ناقصه شده است.¹ ------------------------‐----------------------- ۱. مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ عَمَّارِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ جَابِرٍ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‌ إِنَّ حَدِيثَ آلِ مُحَمَّدٍ صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا يُؤْمِنُ بِهِ إِلَّا مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ عَبْدٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ فَمَا وَرَدَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَدِيثِ آلِ مُحَمَّدٍ ص فَلَانَتْ لَهُ قُلُوبُكُمْ وَ عَرَفْتُمُوهُ فَاقْبَلُوهُ وَ مَا اشْمَأَزَّتْ مِنْهُ قُلُوبُكُمْ وَ أَنْكَرْتُمُوهُ فَرُدُّوهُ إِلَى الله وَ إِلَى الرَّسُولِ وَ إِلَى الْعَالِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ 👈وَإِنَّمَا الْهَالِكُ أَنْ يُحَدِّثَ أَحَدُكُمْ بِشَيْ‌ءٍ مِنْهُ لَا يَحْتَمِلُهُ فَيَقُولَ وَ اللَّهِ مَا كَانَ هَذَا وَالله مَا كَانَ هَذَا👉 وَ الْإِنْكَارُ هُوَ الْكُفْرُ. (الكافي، ١/٤٠١) @mir_hamedhoseyn_110
فرسته شماره ۷ نکته‌ی دیگر اینکه در اسناد مهم و تراث کهن امامیه از اصحاب ائمه، شعرا و علما فراوان مثال وجود دارد که عزای سید الشهدا را به اصحاب کسا یا سایر اهل‌بیت علیهم‌السلام تسلیت گفته یا آنان را به جهت مصیبت‌های وارده مورد خطاب قرار دادند که جمع آوری آنان خود می‌تواند موارد نقض دیگری بر ادعای نویسنده باشد. مثلا جناب ابو ثُمامه صائدی از ياران سید الشهدا عليه‌السلام وقتی به ميدان آمد اين اشعار را زمزمه مى‌كرد: "تسليت به خاندان مصطفى و دختران او بر حبس بهترينِ مردم، نواده محمّد ! تسليت به زهراى پيامبر و همسرش خزانه دانش خدا، پس از احمد! تسليت به همه اهالى مشرق و مغرب و اندوه بر حبس حسينِ استوار ! چه كسى از سوى من به پيامبر و دخترش مى رساند كه فرزندتان، در سختىِ شديدى است؟"¹ از موارد دیگر می‌توان به عباراتی اشاره کرد که جناب علم الهدی سید مرتضی آنها را در زیارت سید الشهدا علیه‌السلام قرائت می‌کرده: "خبررسان شهادتت ، با چشم اشكبار ، نزد قبر جدّت پيامبر صلى الله عليه و آله ايستاد و گفت : اى پيامبر خدا ! نوه و جوانت را كُشتند و حرمت خاندانت را شكستند و پس از تو ، فرزندانت را به اسارت بردند و آنچه مى ترسيدى ، بر خاندان و خويشانت فرود آمد . پيامبر صلى الله عليه و آله ، ردايش را كَنْد و فرشتگان و پيامبران ، او را به شهادت تو ، تسليت دادند و مادرت زهرا ، داغدار تو گشت. و فرشتگان مقرّب ، دسته دسته مى آمدند و مى‌رفتند و به پدرت اميرمؤمنان ، تسليت مى گفتند."² ---------------------------------------‐----------- ١. ثُمَّ بَرَزَ أَبُو ثُمَامَةَ الصَّائِدِيُّ وَ قَالَ‌ عَزاء لِالِ المُصطَفى وبَناتِهِ عَلى حَبسِ خَيرِ النّاسِ سِبطِ مُحَمَّدِ عَزاء لِزَهراءِ النَّبِيِّ وزَوجِها خَزانَةِ عِلمِ اللّه ِ مِن بَعدِ أحمَدِ عَزاء لِأَهلِ الشَّرقِ وَالغَربِ كُلِّهِمُ وحُزنا عَلى حَبسِ الحُسَينِ المُسَدَّدِ فَمَن مُبلِغٌ عَنِّي النَّبِيَّ وبِنتَهُ بِأَنَّ ابنَكُم في مَجهَدٍ أيَّ مَجهَدِ (المناقب لابن شهرآشوب، ۳/۲۵۳) ۲. وقامَ ناعيكَ عِندَ قَبرِ جَدِّكَ الرَّسولِ صَلَّى اللّه ُ عَلَيهِ وآلِهِ ، فَنَعاكَ إلَيهِ بِالدَّمعِ الهَطولِ ، قائِلاً : يا رَسولَ الله  ، قُتِلَ سِبطُكَ وفَتاكَ ، وَاستُبيحَ أهلُكَ وحِماكَ ، وسُبِيَ بَعدَكَ ذَراريكَ ، ووَقَعَ المَحذورُ بِعِترَتِكَ وبَنيكَ ، فَنَزَعَ الرَّسولُ الرِّداءَ ، وعَزّاهُ بِكَ المَلائِكَةُ وَالأَنبِياءُ ،وفُجِعَت بِكَ اُمُّكَ فاطِمَةُ الزَّهراءُ ، وَاختَلَفَ جُنودُ المَلائِكَةِ المُقَرَّبينَ تُعَزّي أباكَ أميرَ المُؤمِنينَ ، واُقيمَت عَلَيكَ المَآتِمُ (مصباح الزائر، ص ٢٦٨)
فرسته شماره ۸ همچنین از مهمترین اتفاقات تاریخی در زمینه‌ی مرثیه، واقعه‌ی شعرخوانی مشهور دعبل خزاعی محضر امام رضا علیه السلام است: اى فاطمه! اگر حسين را مى ديدى كه چه سان ، افتاده و در كنار رود فرات، تشنه كام، كشته شده است... بى‌ترديد، در كنار پيكرش ،چهره مى‌خراشيدى و بر چهره‌ات سرشک جارى مى‌كردى. اى فاطمه! اى دختر خوبى ها! به گريه و ناله بخوان در مرگ ستارگان آسمان كه در سرزمين خشك، فرو افتاده‌اند.¹ جناب آقای مسائلی بحمد الله هم خود برنده جایزه دعبل هستند https://t.me/azadpajooh/187 و هم در نوشته‌جات خود به حق چنین فرموده‌اند: "آری، مصیبت را نباید پنهان داشت، ولی حرمت حرم رسول‌الله صلی الله علیه و آله را نیز باید نگاه داشت. مصیبت‌خوانی را باید از دعبل آموخت که نه با خواندن چنین روضه‌هایی، بلکه با شعرهای هنرمندانه خویش مورد تحسین امام رضا علیه‌السلام واقع شد." https://t.me/azadpajooh/112 این تائیه‌ی مشهور به جهت اینکه محضر امام قرائت شده و امام برای آن صله داده‌اند، بیش از ۱۲۰۰ سال است در مجالس شیعه قرائت می‌شود و علما نیز شروحی بر آن نگاشته‌اند. البته شاید اگر آقای مسائلی آن روزگار در مجلس شعرخوانی دعبل محضر امام رضا علیه‌السلام حضور داشتند، به هنگام سرودن این ابیات مخصوصا این بیت که: بى ترديد، در كنار پيكرش ،چهره مى‌خراشيدى و بر چهره‌ات سرشک جارى مى‌كردى. برمی‌خاستند و می‌گفتند: جناب دعبل ! شما که انقدر هنرمندانه شعر می‌سرایی کاش حضرت زهرا را پس از حدود ۱۳۰ سال از واقعه‌ی عاشورا مورد خطاب قرار نمی‌دادی! او اکنون در بهشت برین به حکم "فَرِحينَ بِما آتاهُمُ الله مِنْ فَضْلِهِ" خوشحال است! به گونه‌ای شعر نخوان که گویا حزن او استمرار دارد! چرا که _به فرموده‌ی خود آقای مسائلی_: "امام حسین(ع) در آن عالم در محضر مادرشان هستند و قاتلان ایشان نیز در عذاب و شکنجه؛ با این وصف، حضرت زهرا برای چه و برای که گریه می‌کند؟! اگر ایشان در این دنیا بودند و فرزندشان در آن دنیا، وجهی برای استمرار گریه آن حضرت بود، ولی گریه ایشان در آخرت چه وجهی می‌تواند داشته باشد؟!" نکته‌ی دیگر اینکه رهبر انقلاب در مجلسی هنگام قرائت برخی از ابیات تائیه دعبل در ذیل بیت: أفاطِمُ قومي يَابنَةَ الخَيرِ وَاندُبي نُجومَ سَماواتٍ بِأَرضِ فَلاةِ چنین می‌گویند: ای دختر نیک پیغمبر! برخیز و اشک بریز، ستاره‌های آسمان در میان صحرا پراکنده‌اند. ستاره‌های آسمان دختران فاطمه‌اند، فرزندان کوچک فاطمه‌اند...² نکته‌ی دیگر اینکه عالم برجسته شیعه مرحوم علامه سید محسن أمين العاملي که اتفاقا جناب مسائلی نیز ارادت ویژ‌ه‌ای به ایشان دارد و یکی از آثار ایشان را به فارسی ترجمه کرده‌است، نیز به تحریک احساسات عوامانه!!! پرداخته و گریه‌های اصحاب کسا بر مصیبت روز عاشورا را به سلک نظم کشیده: فدای آن گل پیغمبر شوم که تشنه از دنیا رفت و پیغمبر و دختر و علی و فرزنذانش را داغدار کرد و بر او جن و انس و آسمانیان و زمینیان گریستند. شایسته است چشم ها در مصیبت او به جای اشک خون ببارند. چگونه عالم در ماتمی که برای آن پیغمبر و علی گریانند، گریان نباشند.³ و این‌ها و صدها مثال دیگر همه ناقض ادعاهای آقای مسائلی مبنی بر غالیانه و عوامانه بودن این مضامین... ------------------------------------------- ۱. أفاطِمُ لَو خِلتِ الحُسَينَ مُجَدَّلاً وقَد ماتَ عَطشانا بِشَطِّ فُراتِ إذَن لَلَطَمتِ الخَدَّ فاطِمُ عِندَهُ وأَجرَيتِ دَمعَ العَينِ فِي الوَجَناتِ أفاطِمُ قومي يَابنَةَ الخَيرِ وَاندُبي نُجومَ سَماواتٍ بِأَرضِ فَلاةِ (أخبار شعراء الشيعة للمرزباني، تلخيص: السيد محسن الأمين، ص ٩٩؛ عيون أخبار الرضا، ١/٢٩٤) ۲. حقیقت عظیم، ص ۲۸ ؛ همرزمان حسین، ص ۲۹۴ ۳. بأبي ريحانة الهادي قضى دون عذب الماء ظمآن الحشى فجع الهادي به وابنته وعليّ و بنوه النجبا وبكته الإنس و الجنّ وما حوت الأرض وسكّان السما حقّ للأعين أن تبكيه بدل الدمع بمحمرّ الدما (الدرّ النضيد في مراثي السبط الشهيد، السيد محسن الأمين العاملي ، ص ٦) @mir_hamedhoseyn_110
فرسته شماره ٩ سخن آخر این روزها به بهانه‌ی نقد کلام ایشان قدری با مطالبشان مأنوس بودم. نکته‌ی قابل ملاحظه در نوشته‌جات ایشان این بود که زمانی که در صدد ردّ حدیث یا گزاره‌ای تاریخی یا هر چیز دیگر باشد، تمام توان خود را به کار می‌گیرند و با تشبّث به هر رطب و یابسی سعی در تضعیف آن دلیل داشته و اگر نتوانند به آن مستند از جهت صدور خدشه کنند با استبعادات متعدد و حمل آن بر معانی مرجوح و تعارض‌انگاری عوامانه، آن حدیث یا گزاره‌ی مورد نظر را با توجه به پیش‌فرض‌هایش و بدون توجه به نظرات مخالف تفسیر می‌نمایند. حال نکته‌ی جالب اینجاست زمانی که خودشان بخواهند به روایتی استناد کنند، به گونه‌ای آن مطلب را قطعی می‌پندارد که به نحوه ارسال مسلّمات آن را ذکر می‌کند... نه خبری از اشکال سندی است،نه اشکال محتوایی، نه دیگر سخنی از ارسال و اتصال و انقطاع است و نه اعتبار کتاب و نه تقدم و تأخّر آن... مثلا آنجایی که بخواهد مخالفانش را به جهل و تندروی متهم کند با یک خودحق‌پنداری عجیب با اهانت به مخالفان فکری‌اش و نسبت دادن آن‌ها به جهل و حماقت، خود را در کنار امام زمان علیه‌السلام تصور نموده و از احتجاج مرحوم طبرسی نقل می‌کند و چنین می‌گوید: ....اینجاست که امام زمان(ع) در توقیعی خطاب به محمد بن علی بن هلال کَرْخی‏، با اشاره به اعمال و گفته‌های ناشایست بعضی از شیعیان درباره اهل بیت(ع) می‌فرمایند: «یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ قَدْ آذَانَا جُهَلَاءُ الشِّیعَةِ وَ حُمَقَاؤُهُمْ وَ مَنْ دِینُهُ جَنَاحُ الْبَعُوضَةِ أَرْجَحُ مِنْه‏؛ اى محمّد بن علىّ، افرادى احمق و جاهل از شیعیان و گروهى که مذهبشان به اندازه بال مگسى ارزش ندارد خاطرم را آزرده‌‏اند!» (شیخ طبرسی، الإحتجاج على أهل اللجاج، ج‏2، ص 474) https://t.me/azadpajooh/199 اینجا دیگر نه سخن از اتصال و انقطاع است و نه اعتبار کتاب و نه شخصیت و اعتبار راوی و نه‌ سخن از اینکه آیا این محمد بن علی بن هلال کَرْخی‏ وجود خارجی داشته یا خیر؟ اگر داشته در چه جایگاهی بوده که حضرت حجت برای وی توقیع فرستاده؟ و آیا ما میتوانیم با این اعتماد به نفس مثال‌زدنی الفاظ توبیخی آن نامه را به مخالفان خودمان نسبت بدهیم؟ لازم به ذکر است مرحوم آقای احمدی میانجی در ذیل این خبر در مورد کرخی می‌گوید: "نام این فرد در منابع رجالی و روایی غیر از همین مورد ذکر نشده، بنابراین به سند نمی‌توان تکیه کرد"¹ بدیهی است ممکن است مبانی یک محقّق، اعتماد به این تراث کهن باشد و بالتبع این شیوه‌های برخورد با اسناد را پیش نگیرد، در نتیجه او را در این‌گونه استنادات ملامتی نیست، اما کسی که به خود جرأت داده و با صرف رجوع به چند منبع محدود و با غفلت یا تغافل از ادله‌ی اعتبار آنها، احادیثِ حتی کتب اصیل امامیه را به زعم خود اعتبارسنجی و پالایش می‌کند، باید خود به هنگام استناد به نصوص، آن روحیه‌ی تشدّد را فراموش ننماید. وقتی جناب آقای مسائلی به تفسیر منسوب به امام عسکری استناد می‌کند، https://t.me/azadpajooh/518 انسان به این فکر فرو می‌رود که ظاهرا آن تشدد و سخت‌گیری تنها آنجایی است که ایشان در صدد ردّ نصوص خاصی باشد، ولی زمانی که خواهانِ اثبات گزاره‌ای باشد، هر مصدری که حتی در اعتبار و انتساب آن‌ها حرف و حدیث فراوان بوده و هم توثیق نسبت آن به امام عسکری علیه‌السلام و هم توثیق روایات داخل آن محلّ مناقشه‌ی فراوان است، می‌تواند محل رکون ایشان باشد. در پایان از خداوند متعال می‌خواهم خودم و ایشان را از لغزش قلم و سیاست یک بام و دو هوا مصون بدارد. والحمد لله أوّلا و آخرا ------------------------------------- لم يُذكر في المصادر الرجالية ولا الروائية غير هذه المكاتبة في الاحتجاج ، ولا يعوّل على الخبر من جهة السند ؛ فالرجل مجهول. (مكاتيب الأئمة، ٧/٢٠٥)
1_12225678439.pdf
38.58M
📚 آموزش مصور احکام ✏️ مطابق با فتوای مقام معظم رهبری 📄 تعداد صفحات: ۴۲۷ 📣 زبان: فارسی #️⃣ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
booklet_215_[Leader.ir].pdf
426K
📚 احکام خمس ✏️ مطابق با فتوای مقام معظم رهبری 📄 تعداد صفحات: ۷۸ 📣 زبان: فارسی #️⃣ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
booklet_180_[Leader.ir].pdf
804.1K
📚 احکام نماز و روزه ✏️ مطابق با فتاوای مقام معظم رهبری 📄 تعداد صفحات: ۲۰۵ 📣 زبان: فارسی #️⃣ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
booklet_64_[Leader.ir] (1).pdf
311.7K
📚 احکام پزشکی ✏️ مطابق با فتوای مقام معظم رهبری 📄 تعداد صفحات: ۳۵ 📣 زبان: فارسی #️⃣ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
booklet_239_[Leader.ir].pdf
164.2K
📚 احکام انتخابات ✏️ مطابق با فتوای مقام معظم رهبری 📄 تعداد صفحات: ۶ 📣 زبان: فارسی #️⃣ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
booklet_78_[Leader.ir].pdf
1.02M
📚 احکام وقف ✏️ مطابق با فتوای مقام معظم رهبری 📄 تعداد صفحات: ۱۵۶ 📣 زبان: فارسی #️⃣ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
booklet_118_[Leader.ir].pdf
349.7K
📚 احکام طلا و جواهر فروشی ✏️ مطابق با فتوای مقام معظم رهبری 📄 تعداد صفحات: ۴۸ 📣 زبان: فارسی #️⃣ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
booklet_124_[Leader.ir].pdf
277.1K
📚 احکام هنر و هنرمند ✏️ مطابق با فتوای مقام معظم رهبری 📄 تعداد صفحات: ۲۵ 📣 زبان: فارسی #️⃣ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf