eitaa logo
ابلاغ غدیر
248 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
10.2هزار ویدیو
4.2هزار فایل
برای ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام خوانش خطبه غدیر آموزش امامت تولید محتوای امامت و غدیر ... 09154042645 @alamdarali گروه جهادی تبلیغی ابلاغ غدیر مشهد مقدس 6037997750016918 #شماره_کارت_گروه_ابلاغ_غدیر یا علی مدد https://eitaa.com/Ghadir20
مشاهده در ایتا
دانلود
مظلومیت امیرالمومنین در غدیر
سلام علیکم ترجمه مختصر،:تصور کنید که یه مرد در محکمه یا همون دادگاه با دو شاهد عادل قاضی درباره او حکم صادر میکنه بر اساس حکم و قرائن و ظاهر و عدالت شاهدان ، حال امیرالمومنین علیهم السلام با ۱۲۰ هزار شاهد در غدیر درباره او به حق قضاوت نشد، همه شاهدان به جز چهار نفر انصراف دادند در این باره(منظور ازحق علی علیه السلام دفاع نکردند) و این از مظلومیت امیرالمومنین علیهم السلام است ،و وقتی نگاه با ایات قران میکنیم در این باره به ایه ابلاغ می رسیم(﴿يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ ٦٧﴾ [مائده:67] ﴿ای پیامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شده ابلاغ کن و اگر نکنی پیامش را نرسانده‌ای و خدا تو را از [گزند] مردم نگاه می‌دارد آری خدا گروه کافران را هدایت نمی‌کند) و این امر(ابلاغ رسالت در غدیر) امر و ولایت تکوینی و غیبی نیست بلکه ولایت تکوینی از بدو تولد امام علی علیه السلام شروع شده و ان ولایتی که در غدیر مطرح شد ولایت حکومتی (حکومت و امامت و رهبری بر مسلمین )، سیاسی است نه ولایت تکوینی(چرا که ولایت تکوینی از زمان تولد امیرالمومنین بوده است ) این همان چیزی است که در روز غدیر رخ داد و از کل مسلمین در روزغدیر بیعت گرفت (برای حکومت و سرپرستی )
سلام 👈🏼 مرحوم شیخ طبرسی،درکتاب احتجاج، حدیثی را از امام حسن‌عسکری(ع) برای‌ما نقل می‌کند: 📝 از امام عسكرى(ع)نقل است: امام حسن مجتبى(ع) به‌كسى كه هديّه‏اى برايشان آورده بود فرمودند: آيا مايلى در مقابل آن، بيست برابرش به‌تو بدهم، يا مطالبى به‌تو بياموزم كه بر فلان فرد ناصبى چيره شده و گروهى از مردم گمراه و ساده‏لوح را از تبليغات شوم او نجات دهى؟ و اگر حسن انتخاب داشته و آن را كه بهتر است برگزينى برايت هر دو را جمع مى‏كنم. وگرنه در تشخيص بهتر خطا كنى، و در هر حال در انتخاب يكى از آن دو مخيّر خواهى بود. ➖ آن مرد گفت: آيا اجر و ثواب من در غلبه بر دشمن حقّ، و نجات مردم از شرّ تبليغات و سخنانش به اندازه ارزش بيست هزار درهم است؟ حضرت فرمود: نه، بلكه ارزش آن عمل برابر با هزار هزار قيمت همه دنيا است. گفت: پس چطور امر بى‏ارزش و پست‏تر را برگزينم، بلكه آن ديگر را انتخاب مى‏كنم. ➖ امام(ع) فرمودند: در اختيارى كه داشتى بهترين را برگزيدى. پس آن مطالب را به او آموخته و بيست هزار درهم نيز بدو عطا فرمودند. ➖ بارى آن مرد، پس از بازگشت به‌شهر خويش با آن فرد ناصبى مباحثه و جدال نموده و او را ساكت و مجاب كرد. خبر اين پيروزى به امام(ع) رسيددر ملاقات بعدى به او فرمودند: هيچ‌كس مانند تو در عمل و كسب سود نبرد، كارى كردى كه موجب محبّت خدا، و پيامبر، و جانشينان اطهار او، وفرشتگان مقرّب، و برادران مؤمن به تو شد، و بهره‏اى كه تو بردى به اندازه تمام اهل ايمان و كفر، و بيش از مقدار هزار برابر دنيا بود. پس اين نعمت بزرگ بر تو گوارا و خوش باد! ➖ قَالَ أَبُومُحَمَّدٍ(ع)قَالَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي‌طَالِبٍ(ع): وَقَدْ حَمَلَ إِلَيْهِ رَجُلٌ هَدِيَّةً، فَقَالَ لَهُ: أَيُّمَا أَحَبُّ إِلَيْكَ، أَنْ أَرُدَّ عَلَيْكَ بَدَلَهَا عِشْرِينَ ضِعْفاً، يَعْنِي عِشْرِينَ أَلْفَ دِرْهَمٍ، أَوْ أَفْتَحَ لَكَ بَاباً مِنَ الْعِلْمِ، تَقْهَرُ فُلَاناً النَّاصِبِيَّ فِي قَرْيَتِكَ تُنْقِذُ بِهِ ضُعَفَاءَ أَهْلِ قَرْيَتِكَ؟! إِنْ أَحْسَنْتَ الِاخْتِيَارَ جَمَعْتُ لَكَ الْأَمْرَيْنِ وَإِنْ أَسَأْتَ الِاخْتِيَارَ خَيَّرْتُكَ لِتَأْخُذَ أَيَّهُمَا شِئْتَ. ➖ فَقَالَ يَابْنَ رَسُولِ‌الله! فَثَوَابِي فِي قَهْرِي ذَلِكَ النَّاصِبَ وَاسْتِنْقَاذِي لِأُولَئِكَ الضُّعَفَاءِ مِنْ يَدِهِ قَدْرُهُ عِشْرُونَ أَلْفَ دِرْهَمٍ؟! قَالَ: أَكْثَرُ مِنَ الدُّنْيَا عِشْرِينَ أَلْفَ أَلْفِ مَرَّةٍ. ➖ قَالَ: يَابْنَ رَسُولِ‌الله! فَكَيْفَ أَخْتَارُ الْأَدْوَنَ بَلْ أَخْتَارُ الْأَفْضَلَ الْكَلِمَةَ الَّتِي أَقْهَرُ بِهَا عَدُوَّ الله وَأَذُودُهُ عَنْ أَوْلِيَائِهِ. فَقَالَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ علیهماالسلام: قَدْ أَحْسَنْتَ الِاخْتِيَارَ وَعَلَّمَهُ الْكَلِمَةَ وَأَعْطَاهُ عِشْرِينَ أَلْفَ دِرْهَمٍ. ➖ فَذَهَبَ فَأَفْحَمَ الرَّجُلَ فَاتَّصَلَ خَبَرُهُ بِهِ، فَقَالَ لَهُ حِينَ حَضَرَ مَعَهُ: يَا عَبْدَ الله! مَا رَبِحَ أَحَدٌ مِثْلَ رِبْحِكَ وَلَا اكْتَسَبَ أَحَدٌ مِنَ الْأَوِدَّاءِ مِثْلَ مَا اكْتَسَبْتَ. مَوَدَّةَ الله أَوَّلًا وَمَوَدَّةَ مُحَمَّدٍ وَعَلِيٍّ ثَانِياً وَمَوَدَّةَ الطَّيِّبِينَ مِنْ آلِهِمَا ثَالِثاً وَمَوَدَّةَ مَلَائِكَةِ الله تَعَالَى الْمُقَرَّبِينَ رَابِعاً وَمَوَدَّةَ إِخْوَانِكَ الْمُؤْمِنِينَ خَامِساً وَاكْتَسَبْتَ بِعَدَدِ كُلِّ مُؤْمِنٍ وَكَافِرٍ مَا هُوَ أَفْضَلُ مِنَ الدُّنْيَا أَلْفَ مَرَّةٍ فَهَنِيئاً لَكَ هَنِيئاً. 📚الإحتجاج على أهل اللجاج،طبرسی،ج‏۱ ص۱۹
👌 کلام نورانی امیر کلام حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیهماالسلام درباره معرفت امام 💎 معرفت امام و اقرار به امر ایشان قابل دسترس برای فرشته مقرب و پیامبر مرسل و مؤمن ممتحن ✨ عنْ أَبَانِ بْنِ أَبِي عَيَّاشٍ عَنْ سُلَيْمِ بْنِ قَيْسٍ قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ علیه‌السلام ❇️‏ إِنَّ أَمْرَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا يَعْرِفُهُ وَ لَا يُقِرُّ بِهِ إِلَّا مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ مُؤْمِنٌ نَجِيبٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ. ✍🏻 سلیم بن قیس از امیرالمؤمنین علیه‌السلام نقل کرده که حضرت فرمودند: ❇️ أمر ما اهل‌بیت بسیار سخت و دشوار است به نحوی که هیچ کسی به آن معرفت پیدا نمی‌کند و اقرار و اعتراف نمی‌نماید مگر فرشته مقرب الهی یا پیامبر مرسل یا مؤمن وارسته‌ای که خداوند متعال قلبش را مورد امتحان قرار داده است (و به درجات والای ایمان نائل شده است). 📚 بصائر الدرجات في فضائل آل محمد علیهم السلام , حدیث ۶ ج ۱ ص ۲۷ 🆔️ @ayatollahalimilani
اهل سنت و ادعای نقصان در قرآن- آیت الله میلانی.mp3
13.85M
| اهل سنت و ادعای نقصان در قرآن 🛑 صوت بیانات مهم حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی نسبت به تحریف قرآن 🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۷/۲۱ 🆔️ @ayatollahalimilani 🆔 @alhaqaeq_org
تحریف قرآن ۲.pdf
267.6K
| اهل سنت و ادعای نقصان در قرآن 🛑 متن بیانات مهم حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی نسبت به تحریف قرآن 🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۷/۲۱ 🆔️ @ayatollahalimilani 🆔 @alhaqaeq_org
✍ پاسخ به تهمت دروغگو بودن شیعیان از سوی نواصب و وهابیت تحلیلی جدید از روایت: یا فاطمة علیها السلام ان الله یغضب لغضبک و یرضی لرضاک https://youtu.be/FIJNtOP0h-k?si=1vQbLnTItGuYB8C6
سلام علیکم تقدیم به ساحت مقدسه حضرت فاطمه ی معصومه سلام الله علیها
حضرت معصومه (سلام الله علیها) از دیدگاه علما و بزرگان امامیه