هدایت شده از صابرین نیــوز
برنامه «یکی از ما» و تصویر مهمی که روحانیت شیعه را متمایز میکند!
یکی از ممیزات روحانیت شیعه که به این گستردگی و کیفیت در هیچ دینی وجود ندارد، زندگی ساده و در #خدمت مردم است. با یک مقایسه اجمالی نسبت به یهود و مسیحیت مشخص میشود:
گرچه در مسیحیت توجه به تبلیغ زیاد است، ولی مشکل ساده زیستی آنان که بخلاف مسیح دارند و در سطح پایینترین مردم زندگی نمیکنند تصویری است که دافعه در دین ایجاد میکند!
اینجا تصویر متمایز روحانیت شیعه و سادهزیستی آنان که توسط برنامه یکی از ما به تصویر کشیده میشود کاملا تمایز روحانیون ما را نشان میدهد.
در آیین یهود هم که کلا اعتقاد چندانی به تبلیغ ندارد، نگاهی بالا به پایین به تمام مردم دارند و گروهای دیگر را پست میدانند و خدمت اجتماعی معنایی ندارد.
تمرکز مجموعه یکی از ما روی خدمات اجتماعی قدم اول این راه است در یکی از ما بسیار ستودنی است. یکی از ما ایده نابی بود که توسط سازمان تبلیغات و شبکه سه عملیاتی شده و امیدواریم ادامه دار باشد./صدای حوزه
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
هدایت شده از مغز خاکستری
40.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نمایش:
بحث داغ آخوند شیعه
با شرطه #وهابی
درباره شهادت حضرت زهرا سلام علیها
#نشر_حداکثری_با_شما
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون
🔺#همدلی
🔻#انقلابی_گری
@khakestary_amar
اهل ساز و آواز ، به جای نماز !
😕 در احادیث مکتب خلفا چنین روایاتی آمده است :
١. روایت شده است که رسول اکرم قبل از بعثت، زید بن عمرو بن نفیل را به سفره طعام خویش دعوت کرد. در این سفره غذایی از گوشت وجود داشت؛ زید از خوردن امتناع ورزید و گفت : من از آنچه شما برای بت ها قربانی می کنید نمی خورم، فقط گوشت هایی تناول می نمایم که به نام خدا کشته شده باشند. 🤔
٢. از پیامبر، پس از بعثت چنین نقل کرده اند که حضرت به کسی گفت : پدر من و پدر تو در آتش دوزخ اند. 😨
٣. روایت شده که آن حضرت در حالی که ایستاده بول می کرد، حذیفه را خواند و او تا فراغت از بول، پشت وی ایستاد 🤭
۴. روایت شده که آن حضرت به سحر ساحران گرفتار شد و می پنداشت کاری را که انجام نداده، انجام داده است. 🥲
۵. روایت است روز عیدی، دو دخترک جوان🙄، نزد او آواز می خواندند که ابوبکر وارد شد و گفت : ساز و آواز شیطان؟! ساز و آواز شیطان؟!
پیامبر فرمود : واگذارشان ای ابابکر! هر قومی عیدی دارند و عید ما امروز است(عید فطر یا عید قربان)
😧
۶. روایت شده روز عیدی، پیامبر اکرم، عایشه را به پشت برداشت، طوری که سرش بر شانهٔ پیامبر و گونه اش بر گونهٔ وی بود تا به بازی حبشیان در مسجدِ پیامبر نظاره کند.🥶 عمر به مسجد آمد و حبشیان را از کارشان بازداشت. پیامبر فرمود : واگذارشان ای عمر! و سپس به حبشیان گفت : حبشی زادگان! آزاد و در امان باشید.
٧. روایت شده که عمر از درب وارد شد، مردم با مشاهدهٔ او از عمل حبشیان که می رقصیدند🤥 و می خندیدند، پراکنده شدند. رسول اکرم فرمود : من شیاطین جن و انس را مشاهده می کنم که از عمر فرار می کنند!
٨. روایت شده که بریده نزد رسول اکرم دف می نواخت 🎼؛ هنگامی که عمر وارد شد، او دف را به زیر خود نهاد و بر آن بنشست. رسول اکرم فرمود : ای عمر! شیطان از تو می ترسد!
📚نقش ائمه در احیای دین؛ جلد دوم؛ صفحه های ٣٩ و ۴٠
🎞 و این داستان ادامه دارد !
🔶 آیا این نوعِ فجیع از انواع تحریف، از جمله انواعی است که ما هم گرفتار آنها هستیم؟ آیا ما حتی حاضریم اولیاء خدا را خطاکار جلوه دهیم تا به خودمان سودی برسد؟ آیا این نوع از تحریف، هنوز وجود دارد؟
🔴سفارش این کتاب👇🏻
@Aghayabnalhasan
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
@Allameaskari
«حضور علمای اهل کتاب در متن جریان حدیث سازی»
📖قسمت اول
💢راهب اهل فلسطین
▪️«تمیم داری» در سال ۹ هجرت یعنی در آخرین سال عمر پیامبر ، به مدینه آمده و مسلمان شده است. اما وی یک نصرانی عادی نبوده بلکه گفته اند که او راهب اهل فلسطین و عابد آنجا بوده است.
در عصر خلیفه ی دوم (عمربن خطاب) ، «تمیم داری» با اینکه یکسال بیشتر از عصر نبوت را درک نکرده بود ، اجازه خواست تا برای اصحاب پیامبر (ص) و مسلمانانی مانند ؛ سلمان ، ابوذر ، مقداد و... سخنرانی کند.
او در هفته یک روز به عنوان خطیب و سخنران قبل از نماز جمعه ، برای عموم مسلمانان مدینه به سخنرانی می پرداخت و مسلمانان می نشستند و سخنان او را گوش می دادند.
⚠️این کار درست در زمانی بود که افرادی چون امام امیرالمومنین (ع) و بزرگان صحابه وجود داشته اند.
▪️هنگامی که «عمربن خطاب »دستور داد تا نماز های نافله و مستحب ماه رمضان ، به جماعت خوانده شود ، دو نفر را به امامت جماعت منصوب داشت که یکی از آنها «تمیم داری» بود ، که با لباسی به قیمت هزار درهم در نهایت جلال در نماز جماعت حاضر می شد و امامت می کرد.
▪️این عالم و راهب نصرانی تازه مسلمان شده ، از فرهنگ تورات و انجیل تحریف شده سیراب بوده است. او آن مقدار تحت تربیت اسلام و پیامبر نبوده است که بتواند تغییر فرهنگ دهد.
از او احادیث جعلی متعددی نقل شده است ، مانند ؛
«هیچ مسلمانی برای اسبش جو پاک نمیکند و به گردن اسبش آویزان نمی کند ، مگر اینکه برای او ، به تعداد آن حسنه نوشته می شود»😂😳
👈حتی او به اسم پیامبر هم نامه جعل کرده است.
👌مشهور ترین حدیثی که از «تمیم داری» نقل شده و نشانگر فرهنگی است که حامل آن است و می کوشد آن را در جامعه ی اسلامی نشر دهد ؛ حدیث «جَسّاسه و دَجّال» است.
✍احادیث افرادی مانند «تمیم داری» بود که اسلام شناسان غرب این تهمت را به پیامبر اکرم (ص) زدند که ؛ پیامبر سخنان خویش و اصولاً معارف و احکام اسلام را از پاره ای از مسیحیان و یهودیان گرفته است.
اینگونه احادیث دروغ و جعلی ، بصورت گسترده در منابع اهل سنت موجود است و اسلام شناسان مزدور وزارت های مستعمرات انگلیس و فرانسه و هلند و... آنچه دنبالش هستند را در اینگونه روایات موجود در منابع اهل سنت پیدا می کنند .
(در ادامه بیشتر توضیح داده می شود )...
#حدیث_سازی
📚نقش ائمه در احیای دین ص ۴۷۶ سفارش👇🏻
@Aghayabnalhasan
✅ کانال علامه عسکری 🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
هیچ کس شک نکرده ؟ 💔
💥مشهور ترین حدیثی که از تمیم داری نقل شده، حدیث جَسّاسه است که برای ملاحظه تفصیلش، می توانید به جلد دوم نقش ائمه در احیای دین مراجعه بفرمایید.
و مضمونش به طور خلاصه چنین است : تمیم داری با گروهی، سوار یک کشتی بوده ⛵️، کشتی در دریا به مدت یک ماه دچار طوفان گشته🌊 ، سپس به سمت یک جزیره کشانده شده🏝، در جزیره، حیوانی پرمو مشاهده کردند که با آنها سخن می گفت! او خود را جساسه (به معنای کسی که بسیار جاسوسی می کند) معرفی کرد. سپس گفت به این دیر(عبادتگاه) بروید⛪️. درآن دیر، مردی را دیدند که در غل و زنجیر بود. او از آنان سوالاتی کرد از جمله دریاچه طبریه آب دارد یا نه؟
و به من از پیامبر امّی خبر دهید. گفتند در مکه ظهور کرده و اکنون در مدینه است...
کمی بعد، خود را مسیح معرفی کرد و خبرهایی داد و گفت: نزدیک است به من اجازه خروج داده شود...
❇️ پیامبر پس از نقل قصهٔ تمیم داری، فرمود آیا من این سخن را برای شما نگفته بودم؟
مردم تایید کردند. سپس فرمود : قضیه تمیم از این جهت برای من جالب بود که با آنچه خودم قبلا برایتان گفته بودم، مطابقت داشت.
✳️ علامه بعد از ایراد پاره ای از اشکالاتِ محتوایی بر حدیث فوق، می فرمایند:
در طول این قرن ها، آیا هیچ مسلمانی پیدا نشده که در صحت این حدیث و این که پیامبر اکرم(ص) چنین سخنی بر بالای منبر گفته باشد، شک کند؟ 💔💔
جواب این است که : خیر. 💔💔💔💔💔
⬅️ زیرا این حدیث در صحیح مسلم نقل شده و هرچه در صحیح مسلم و صحیح بخاری نقل شود، جای شک ندارد. اما از طرفی محتوای حدیث هم در هر صورت قابل قبول دانش عصر و اطلاعات زمان ما نیست.
👀 «سید محمد رشید رضا» عالم و مصلح بزرگ مصری، در این زمینه تحقیق می کند و راهی برای حل مسأله پیشنهاد می نماید. او اصلا نمی گوید که فاطمه بنت قیس، راوی حدیث، خطا کرده یا گرفتار خیالات شده. زیرا او صحابی پیامبر است و صحابی، شایسته همه گونه احترام است. راویان صحیح مسلم و خود مسلم هم که دروغ و خطا نمی گویند.🙅🏻♂
بنابرین حتما سلسله این حدیث به درستی به پیامبر می رسد! فقط یک قسمت می ماند : نقل پیامبر از تمیم داری.
🗝رشید رضا راه حل را در این می داند که پیامبر، در نقل سخن تمیم گرفتار خطا شده، یعنی ندانسته گرفتار چنگال خرافات و دروغ پردازی های تمیم داری گشته. و آن را بدون اینکه به خطایش پی برده باشد، برای مردم بازگو کرده است. 🤦🏻♂
👇عبارت رشید رضا چنین است:
النَّبیُّ ما کانَ یَعلَمُ الغیبَ؛ فَهُوَ کَسائِرِ البَشَر. یَحمِلُ کلامَ الناسِ عَلَی الصّدقِ اذا لم تحف به شُبْهَةٌ.
ترجمه : پیامبر غیب نمی داند. او مانند سایر افراد بشر است و سخن مردم را اگر شبهه ای در آن وجود نداشته باشد، حمل بر راستی و درستی می نماید و باور می کند.
📚 منبع : نقش ائمه در احیای دین؛ جلد دوم؛ صفحات ١۵٣
هدایت شده از پایگاه خبری مفاز
موسی و سامری؛ از کعبه جده تا کعبه بیروت!
حقیقت هر ملتی، تصویری است که به جهان مخابره میکند و با این نگاه، میتوان تصویر دو امت را به تفسیر و تعبیر نشست؛ تصویر کعبهای در جده و کعبهای در بیروت!
داستان گوساله سامری را شنیدهاید؛ داستان امتی را که تاخیر ۱۰ روزه موسی را برنتابیدند و تا صاف شدن چهل روزه شراب عرفان در وجود پیامبرشان صبر نکردند و سامری امت بیطاقت را به گوسالهای زرین که صدای از آن خارج میشد، فریفته و از راه حق بیرون نمود؛ آنجا هم البته هارون و یارانی اندک، بر طول غیبت موسی و بر پرستش گوساله، صبر کردند.
💥پایگاه خبری مفاز💥
ʲᵒᶦⁿ↷
➣ eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کشیش مسیحی: امید دارم که شفاعت حضرت زهرا(س) در روز قیامت شامل من هم بشود
↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریانهای انحرافی
@mafaz_media
@mafaz_news
هدایت شده از پایگاه خبری مفاز
#کاریکاتور
حضرت آیتالله خامنهای فرموده بودند: «همّت جوانان مؤمن، داعش را نابود کرد؛ حالا میگویند بکلّی از بین نرفتند، دوباره هم بیایند همان است؛ «اِن عَادَتِ العَقرَبُ عُدنَا لَها»؛ عقرب را با کفش زد له کرد، گفت اگر دوباره هم بیاید دوباره همین کفش دستم است، باز هم میزنم.»
💥پایگاه خبری مفاز💥
ʲᵒᶦⁿ↷
➣ eitaa.com/mafaz_news
➖ارتداد صحابه در منابع عامه
✍🏻مخالفین شیعه برای صحابه پیامبرصلیاللهعلیهواله تقدس ویژهای قائل هستند و در طول تاریخ همیشه شیعه را متهم به ارتداد صحابه کردند در حالی که منابع مخالفین نیز به ارتداد صحابه بعد از پیامبر صلیالله علیهواله اشاره کردهاند.
1️⃣عنْ أَبِي هُرَيْرَةَ: أَنَّهُ كَانَ يُحَدِّثُ: أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: " يَرِدُ عَلَيَّ يَوْمَ القِيَامَةِ رَهْطٌ مِنْ أَصْحَابِي، فَيُحَلَّئُونَ عَنِ الحَوْضِ، فَأَقُولُ: يَا رَبِّ أَصْحَابِي، فَيَقُولُ: إِنَّكَ لاَ عِلْمَ لَكَ بِمَا أَحْدَثُوا بَعْدَكَ، إِنَّهُمُ ارْتَدُّوا عَلَى أَدْبَارِهِمْ القَهْقَرَى)1
🔰رسول خدا به نقل ابوهریره فرمود:
روز قیامت گروهی از اصحابم بر من وارد میشوند... پس مـن
میگویم: پروردگارا! اصحابم! پاسخ میفرماید: تـو نمیدانـی پـس از تـو چـه پدیـد
آوردند، آنان به پشت سر خود،عقب بازگشتند(مرتد شدند)
2️⃣: قَالَ: حَدَّثَنِي هِلاَلُ بْنُ عَلِيٍّ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ يَسَارٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ:بَيْنَا أَنَا قَائِمٌ إِذَا زُمْرَةٌ، حَتَّى إِذَا عَرَفْتُهُمْ خَرَجَ رَجُلٌ مِنْ بَيْنِي وَبَيْنِهِمْ، فَقَالَ: هَلُمَّ، فَقُلْتُ: أَيْنَ؟ قَالَ: إِلَى النَّارِ وَاللَّهِ، قُلْتُ: وَمَا شَأْنُهُمْ؟ قَالَ: إِنَّهُمُ ارْتَدُّوا بَعْدَكَ عَلَى أَدْبَارِهِمْ القَهْقَرَى. ثُمَّ إِذَا زُمْرَةٌ، حَتَّى إِذَا عَرَفْتُهُمْ خَرَجَ رَجُلٌ مِنْ بَيْنِي وَبَيْنِهِمْ، فَقَالَ: هَلُمَّ، قُلْتُ أَيْنَ؟ قَالَ: إِلَى النَّارِ وَاللَّهِ، قُلْتُ: مَا شَأْنُهُمْ؟ قَالَ: إِنَّهُمُ ارْتَدُّوا بَعْدَكَ عَلَى أَدْبَارِهِمْ القَهْقَرَى، فَلاَ أُرَاهُ يَخْلُصُ مِنْهُمْ إِلَّا مِثْلُ هَمَلِ النَّعَمِ)2
🔰ابوهریره گوید: پیامبر فرمود:
در حالی که ایستاده بودم به ناگاه گروهی
نمایان شدند، چون آنان را شناختم مردی از میان من و آنان خارج شد و گفت: بیـا.
گفتم: کجا؟ گفت: به سوی آتش به خدا سوگند. گفتم: مگر چه کردهاند؟ گفت:
آنان پس از تو به عقب بازگشتند (این ماجرا دوباره نیز در مورد گروهی دیگـر تکـرار
شد). پس تصور نمیکنم جز تعداد اندکی از آنان [: صحابه]از آن رهایی یابند.
3️⃣: فَأَقُولُ: يَا رَبِّ أَصْحَابِي فَيُقَالُ: إِنَّكَ لَا تَدْرِي مَا أَحْدَثُوا بَعْدَكَ، إِنَّهُمْ لَمْ يَزَالُوا مُرْتَدِّينَ عَلَى أَعْقَابِهِمْ مُنْذُ فَارَقْتَهُمْ)3
🔰در حدیث دیگری از پیامبر آمده است که.... پس میگـویم: پروردگـارا! اصـحابم!
در پاسخ گفته میشود: تو نمیدانی که بعد از تو چه کردنـد! از زمـانی کـه از آنـان
جدا شدی پیوسته به عقب بازمیگردند.
📚منابع:
1: البخاري ج 8 ص 120
2: البخاری ج 8 ص121
3: سنن ترمذی ج 4 ص615
♻️کانال: علم الحدیث
@mirasehadisi
➖دلیل قاطع امیرالمومنین علیهالسلام برای عدم اقدامنظامی علیه غاصبین
🔰 در کتاب شریف الاحتجاج مرحوم طبرسی نقل شده كه:
آن حضرت پس از جنگ نهروان در مجلسى نشسته بود و از جريان امور گذشته مذاكره مىشد، تا اينكه آن حضرت پرسيده شد كه چرا با أبوبكر و عمر همچون طلحه و زبير و معاويه نجنگيدى⁉️
أمير المؤمنين عليه السّلام فرمود:👇
من از روز نخست زندگى پيوسته مظلوم واقع شده و حقوق خود را مورد تجاوز و دستبرد ديگران مىديدم. پس اشعث بن قيس برخاسته و گفت: اى أمير المؤمنين، چرا دست به شمشير نبردى و حقّ خود را نستاندى⁉️
فرمود: اى اشعث مطلبى را پرسيدى پس خوب به پاسخش گوش كرده و بخاطر بسپار، و به حقيقت كلام و حجّت من توجّه كن.
كه من از شش تن از انبياى گذشته تبعيّت و پيروى نمودم:
أوّل:👈 از حضرت نوح عليه السّلام كه خداوند در بارهاش مىفرمايد: فَدَعا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانْتَصِرْ : قمر 10.: « تا آنکه به درگاه خدایش دعا کرد که من سخت مغلوب قوم شدهام تو مرا یاری فرما.» پس اگر كسى بگويد او از قوم خود خوف نداشته؛ منكر كلام خدا و كافر بدان شده است
. و دوم👈 از حضرت لوط عليه السّلام كه خداوند در باره او مىفرمايد: لَوْ أَنَّ لِي بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوِي إِلى رُكْنٍ شَدِيد هود80 « گفت: «(افسوس!) ای کاش در برابر شما قدرتی داشتم؛ یا تکیهگاه و پشتیبان محکمی در اختیار من بود! (آنگاه میدانستم با شما زشتسیرتان ددمنش چه کنم» پس اگر كسى بگويد: لوط اين كلام را براى مطلبى غير از ترس گفته مسلّما كافر است، و گر نه اوصياى انبياء در اين مقام معذورترند.
سوم👈 از حضرت إبراهيم خليل عليه السّلام، در اين آيه كه: وَ أَعْتَزِلُكُمْ وَ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ مریم 48« و من از شما و معبودانی که به جای خدا می خوانید، کناره می گیرم » پس اگر كسى بگويد او اين سخن را براى غير ترس گفته كافر است، و گر نه وصىّ رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله معذورتر است.
چهارم👈 از حضرت #موسى عليه السّلام در اين آيه: فَفَرَرْتُ مِنْكُمْ لَمَّا خِفْتُكُمْ شعراء 21،« پس هنگامی که از شما ترسیدم فرار کردم» پس اگر كسى با وجود اين آيه منكر ترس موسى شود كافر است، و گر نه #وصىّ معذورتر است.
پنجم👈 از سخن هارون برادر آن حضرت در اين آيه كه گفت: ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَ كادُوا يَقْتُلُونَنِي اعراف 150 « و سر برادر خود را گرفت (و با عصبانیت) به سوی خود کشید؛ او گفت: «فرزند مادرم! این گروه، مرا در فشار گذاردند و ناتوان کردند؛ و نزدیک بود مرا بکشند » اگر كسى منكر ترس هارون باشد مسلّما كافر است، و گر نه وصىّ رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله معذورتر است.
ششم👈 از برادرم محمّد صلّى اللَّه عليه و آله خير البشر پيروى و تبعيّت نمودم كه روى احتياط و خوف از قريش مرا در جاى خود خوابانيده، و خود از مكّه بيرون و در غار مخفى شد، اگر كسى منكر ترس آن حضرت از دشمنان باشد كافر است، و گر نه وصىّ او معذورتر است
👈.در اين وقت همه مردم يكپارچه برخاسته و گفتند: اى أمير المؤمنين ما همه دريافتيم كه فرمايش شما صحيح و عمل شما حقّ است، و ما جاهل و گناهكاريم، و ما مىدانيم كه شما در ترك دعوى و سكوت و تسليم شدن خود معذور مىباشى.
📚: الاحتجاج ج ۱ ص ۱۸۹
♻️کانال:علم الحدیث
@mirasehadisi
➖تهدید حضرت زهرا به نفرین غاصبان خلافت، در حمایت از امیرالمؤمنین علیهماالسلام
🔺...عَنْ أَبِي هَاشِمٍ قَالَ: لَمَّا أُخْرِجَ بِعَلِيٍّ ع خَرَجَتْ فَاطِمَةُ ع وَاضِعَةً قَمِيصَ رَسُولِ اللَّهِ ص عَلَى رَأْسِهَا آخِذَةً بِيَدَيِ ابْنَيْهَا فَقَالَتْ: «مَا لِي وَ مَا لَكَ يَا أَبَا بَكْرٍ تُرِيدُ أَنْ تُؤْتِمَ ابْنَيَّ وَ تُرْمِلَنِي مِنْ زَوْجِي وَ اللَّهِ لَوْ لَا أَنْ تَكُونَ سَيِّئَةٌ لَنَشَرْتُ شَعْرِي وَ لَصَرَخْتُ إِلَى رَبِّي.» فَقَالَ رَجُلٌ مِنَ الْقَوْمِ: مَا تُرِيدُ إِلَى هَذَا؟ ثُمَّ أَخَذَتْ بِيَدِهِ فَانْطَلَقَتْ بِهِ)1
🔰مرحوم کلینی از شخصی بهنام ابوهاشم نقل کرده است:
زمانیکه امیرالمؤمنین (علیهالسلام) را (از خانهشان) بیرون کشیدند، حضرت زهرا (علیهاالسلام) نیز خارج شدند، درحالیکه پیراهن رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) را بر سرشان قرار داده بودند و دستان دو پسرشان (حسنین علیهماالسلام) را گرفته بودند.
آنگاه فرمودند:
«ای ابوبکر! مرا با تو چه کار؟ میخواهی دو پسرم را یتیم کنی و مرا بیوه کنی؟
به خدا قسم، اگر کار بدی نبود، موهایم را آشکار و پریشان میکردم و با فریاد از پروردگارم یاری میجستم.»
مردی از میان جمع گفت:
قصدت از این کار چیست؟
حضرت زهرا دستِ امیرالمؤمنین (علیهماالسلام) را گرفتند و با ایشان بهسرعت رفتند.
👇اگر نفرین میکردند👇
🔺...عَنْ عَبْدِ الْحَمِيدِ الطَّائِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: «وَ اللَّهِ لَوْ نَشَرَتْ شَعْرَهَا مَاتُوا طُرّاً.»2
🔰از امام باقر (علیهالسلام) نقل شده است:
«به خدا قسم، اگر موهایشان را آشکار و پریشان میکردند، آن جماعت همگی میمردند.»
📚منابع:
1الكافي، ج۸، ص۲۳۷
2:الكافي، ج۸، ص۲۳۸
♻️کانال:علم الحدیث
@mirasehadisi