14030924.mp3
17.12M
🖌 حضرت استاد #ربانی_گلپایگانی
🟪 درس خارج کلام
▪️ موضوع اصلی: اخلاق و معنویت، ملاک و معیار فعل اخلاقی
▫️بررسی مکتب لذت گرایی فردی افراطی
▫️نقد و بررسی
▫️بررسی مکتب لذت گرایی فردی اعتدالی
▫️نقد و بررسی
🟣 جلسه بیست و هشتم
☀️1403/09/24
@kharejkalam
هدایت شده از حقیقت شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شیعه_میپرسد
📽 دلیل #تورات خواندن #ابوبکر و #عمر_بن_خطاب چی بوده است؟
👈 در منابع اهل سنت به رابطه خلفای اهل سنت با یهودیان اشاره شده است.
💥ببینید و انتشار دهید
🚩کانال حقیقت شيعه
🆔 @hagigatshia14
هدایت شده از حقیقت شیعه
5.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فضائل_امیرالمومنین
📽 #امیرالمؤمنین علیهالسلام امامِ همه مؤمنان
🔊 #آیت_الله_میرباقری
💥ببینید و انتشار دهید
🚩کانال حقیقت شيعه
🆔 @hagigatshia14
هدایت شده از حقیقت شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کربلای_معلی
🖤شیعهای که در اسارت تکفیریها در #سوریه دست از نام #کربلا برنداشت...😔
💥ببینید و انتشار دهید
🚩کانال حقیقت شيعه
🆔 @hagigatshia14
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗯 تجدید بیعت تروریست های سوری با معاویه لعنت الله علیه
#نشر_حداکثری_با_شما
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون
🔺#همدلی
🔻#انقلابی_گری
@khakestary_amar
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تریبون صدا و سیما یا تطهیر تروریسم؟ وقتی یک گروه تروریستی در قاب رسانه ملی تطهیر میشود!
اظهارات یکی از کارشناسان صدا و سیما در یکی از برنامههای تلویزیونی مبنی بر تغییر ماهیت گروه تروریستی تحریرالشام و پیشنهاد ارتباط ایران با این گروه، نمونهای آشکار از بیدقتی و خطای استراتژیک در دستگاه رسانهای کشور است.
این در حالیست در چند روز گذشته نیز کلیپهایی از این گروههای معارض در فضای مجازی در حال انتشار است که نشان میدهد برخی اعضای آنان در حال هتک حرمت به شیعیان و مقدسات آنان هستند.
در پاسخ به این ادعاها باید گفت تحریرالشام، بهعنوان ادامهدهنده راه جبههالنصره و شاخهای از القاعده، در کارنامه خود انبوهی از جنایات و دشمنی آشکار با جمهوری اسلامی ایران و شیعیان را دارد.
#نشر_حداکثری_با_شما
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون
🔺#همدلی
🔻#انقلابی_گری
@khakestary_amar
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 احادیثی از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) در مورد #امام_زمان (عج) که در بین شیعه و اهل سنت مشترک است.
🎙استاد جعفری
#نشر_حداکثری_با_شما
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون
🔺#همدلی
🔻#انقلابی_گری
@khakestary_amar
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازگشت بنی امیه
سه رکن اساسی تروریست های سوری:
یک - اموی مسلک
دو - دشمنی با ایران و ایرانی
سه - تنفر از جریان علوی و شیعیان
💬 #basirat_mehvar4
#نشر_حداکثری_با_شما
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون
🔺#همدلی
🔻#انقلابی_گری
@khakestary_amar
💠 چگونه و با چه مکانیسمی جبهه مقاومتِ مجروح و آسیب دیده، قوی تر از گذشته خواهد شد؟/ آیا امیدافزایی رهبرانقلاب درباره آینده جبهه مقاومت واقعی است؟ (بخش اول)
✍ شبیر فیروزیان
⚠️ رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنرانی مهم و راهبردی روز چهارشنبه فرمودند: "مقاومت این است جبههی مقاومت این است. هر چه فشار بیاورید محکمتر می شود. هر چه جنایت کنید پرانگیزهتر می شوند؛ هر چه با آنها بجنگید گستردهتر می شود و من به شما عرض می کنم، به حول و قوهی الهی گسترهی مقاومت بیش از گذشته تمام منطقه را فرا خواهد گرفت."
⚠️ این بخش از بیانات ایشان ممکن است این سوالات را به ذهن مخاطبان متبادر کند:
❓"جبهه مقاومتی که در حداقل یکسال و چند ماه پس از طوفان الاقصی آسیب های جدی دیده و عناصر اصلی و کلیدی اش را از دست داده، چگونه و با چه منطقی قویتر و مستحکم تر خواهد شد؟"
❓"آیا رهبر انقلاب صرفاً برای روحیه بخشی به جریان مقاومت و رجز خواندن در برابر دشمن اینگونه سخن گفتند هرچند درواقع این بازیابی روحی _حداقل در کوتاه مدت_ اتفاق نیفتد؟"
⚠️ برای پاسخ به این سوالات مهم، می توان از دوگونه تحلیل بهره برد:
1⃣ یک نوع از تحلیل این مسئله، "تحلیل بینشی" و "عقلانی" است که خود ایشان نیز به آن اشاره فرمودند و آن اینکه، وقتی مردم ببینند که با یک سگ هار وحشی طرف هستند که دائم در حال آسیب رساندن است و جنایتش را روز به روز وسیع تر می کند و به هیچ حدی قانع نیست، و مذاکره و گفت و گو هم سرش نمی شود، برای حفظ جانشان چاره ای جز مقاومت نمی بینند. بنابراین جنایت بیشتر دشمن به مردم برای مقاومت بیشتر انگیزه بیشتری می دهد.
2⃣ اما این مسئله یک "تحلیل الهیاتی" هم دارد؛ و آن اینکه اساساً مردمی که از دشمن آسیب و جراحت دیدند و "به خاطر خدا" در برابر دشمن ایستادگی کردند، اگر با وجود جنایت بیشتر دشمن و با وجود جراحات زیاد، باز هم ایستادگی کنند، خداوند بر ایمان و مقاومتشان می افزاید.
برای فهم بهتر این مسئله، دو نمونه قرآنی و تاریخی را باهم مرور می کنیم:
⚠️ نمونه اول مربوط به حوادث پس از جنگ احد است. همه می دانیم که در جنگ احد مسلمانان به دلیل نافرمانی از دستور پیامبر(ص) و تاثیر پذیرفتن از جنگ روانی دشمن، از دشمن شکست خوردند و جراحات زیادی دیده بودند. همچنین ب خی یاران کلیدی پیغمبر اکرم(ص)_ مانند جناب حمزه سیدالشهدا و جناب جعفر طیار _ نیز در این جنگ به شهادت رسیدند و فضای غالب بر یاران پیامبر(ص) پس از این جنگ، فضای یاس و نا امیدی و احساس شکست و غم و اندوه بود.
حال در این فضا، یک نفر از نفوذی های دشمن آمد بین سپاه شکست خورده و آسیب دیده مسلمانان و فریاد زد که چه نشسته اید که دشمنی که در حال بازگشت به مکه بود، از میانه راه دوباره در حال بازگشت به سوی شماست تا کارتان را تمام کند. او با سخنانش قصد داشت سپاه پیامبر(ص) را بترساند و روحیه شان را بیش از پیش خراب کند:
🔸"الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ؛ ﻫﻤﺎﻥ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﺮﺩمِ [ﻣﻨﺎﻓﻖ و ﻧﻔﻮﺫﻱ ﺩﺷﻤﻦ] ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﻟﺸﻜﺮﻱ ﺍﻧﺒﻮﻩ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم [ﻣﻜﻪ] ﺑﺮﺍﻱ ﺟﻨﮓ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﮔﺮﺩ ﺁﻣﺪﻩﺍﻧﺪ، ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺘﺮﺳﻴﺪ."(آل عمران: ۱۷۳)
پیغمبراکرم(ص) وقتی این سخن را شنید، با وجود جراحات شدیدی که بر بدنشان بود، برخاستند و با صدای بلند اعلام کردند من میروم و با دشمن می جنگم و بعد فرمودند همان هایی که در جنگ آسیب دیدند و مجروح شدند با من بیایند تا دوباره به نبرد با دشمن برویم.
وقتی این مسلمانان مجروح "تهدید دشمن" را از یک سو و "ندای هل منناصر" پیامبر(ص) را از سوی دیگر شنیدند، با وجود جراحات شدید، بر ایمان و مقاومتشان افزوده شد و برخاستند و برای نبرد دوباره با دشمن اعلام آمادگی کردند:
🔸"فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ؛ ولی [ﺍﻳﻦ ﺗﻬﺪﻳﺪ] ﺑﺮ ﺍﻳﻤﺎﻧﺸﺎﻥ ﺍﻓﺰﻭﺩ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺧﺪﺍ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺲ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻭ ﻧﻴﻜﻮ ﻭﻛﻴﻞ [و ﻧﻴﻜﻮ ﻛﺎﺭﮔﺰﺍﺭﻱ] ﺍﺳﺖ." (آل عمران:١٧٣)
و اتفاقاً پیروزمندانه هم از جنگ برگشتند:
🔸"فَانقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ لَّمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ؛ ﭘﺲ ﺑﺎ ﻧﻌﻤﺖ ﻭ ﺑﺨﺸﺸﻲ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ [ﺍﺯ ﻣﻴﺪﺍﻥ ﺟﻨﮓ] ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﻨﺪ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﮔﺰﻧﺪ ﻭ ﺁﺳﻴﺒﻲ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺮﺳﻴﺪﻩ ﺑﻮﺩ."(آل عمران: ١٧٤)
ادامه👇👇👇
💠 چگونه و با چه مکانیسمی جبهه مقاومتِ مجروح و آسیب دیده، قوی تر از گذشته خواهد شد؟/ آیا امیدافزایی رهبرانقلاب درباره آینده جبهه مقاومت واقعی است؟ (بخش دوم)
✍ شبیر فیروزیان
⚠️ یعنی در واقع "تهدید بیشتر دشمن"، وقتی در "ظرف ایمان" قرار می گیرد، اتفاقا عکس خواسته دشمن نتیجه می دهد و بجای ضعیف شدن ایمان، بر آن "می افزاید".
بنابراین یک "بازسازی روحی" در این مومنان مجاهد صورت گرفت و انگیزه بیشتری برای مقاومت در برابر دشمن در روح این افراد شکل گرفت.
⚠️ نمونه قرآنی و تاریخی دوم مربوط به جنگ احزاب است که وقتی سپاه پیامبر(ص) با انبوه سپاه احزاب مواجه شدند و وحشت و ترس بر بسیاری از افراد حاکم شده بود، مومنان و مجاهدان واقعی وقتی این صحنه بظاهر ترسناک را دیدند، نه تنها نترسیدند بلکه بر ایمان و مقاومتشان افزوده شد:
🔸"وَ لَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَ مَا زَادَهُمْ إِلَّا إِيمَانًا وَتَسْلِيمًا
ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﺎﻱ ﺩﺷﻤﻦ ﺭﺍ ﺩﻳﺪﻧﺪ، ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺍﻳﻦ همان چیزی ﺍﺳﺖ که ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻭﻋﺪﻩ ﺩﺍﺩﻩ بودند ﻭ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﺭﺍﺳﺖ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﻧﺪ، ﻭ [این مشاهده] ﺟﺰ ﺑﺮ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻴﻔﺰﻭﺩ." (احزاب: ٢٢)
⚠️ البته این "تحلیل الهیاتی" از مسئله "مقاومت" و اینکه این "فرایند افزایش مقاومت" در افرادی که جراحات شدیدی دیده اند، در نظامات روانشناسی و جامعه شناسی و علوم سیاسیِ مبتنی بر مبانی غربی، اصلاً قابل تحلیل و درک نیست. اینها فقط در نظامات الهیاتی و دینی و وحیانی قابل درک و تحلیل است.
⚠️ بنابراین این سخن امیدبخش رهبر انقلاب، هم از یک پشتوانه عقلانی و منطقی برخوردار است و هم از یک پشتوانه الهی و وحیانی.
انشاءالله جبهه مقاومت با وجود آسیب ها و جراحاتی که دیده، همچون مجروحان مقاوم جنگ احد، سرزنده تر و مقاوم تر و مستحکم تر خواهد شد، و با روحیه و ایمان قوی تری بازیابی خواهد شد و نابودی اسرائیل را رقم خواهد زد.
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
هدایت شده از معارف اعتقادی
منظومهای در معرفی ادیان و مکاتب هندوستان.pdf
212.9K
💠 منظومه ای در معرفی ادیان و مذاهب هندوستان
🔸شاعر : دکتر حسن یوسفیان؛ دانشیار گروه کلام موسسه امام خمینی ره
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b