eitaa logo
ابلاغ غدیر
248 دنبال‌کننده
12.5هزار عکس
10.2هزار ویدیو
4.2هزار فایل
برای ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام خوانش خطبه غدیر آموزش مبانی امامت تولید محتوای امامت و غدیر ... 09154042645 @alamdarali گروه جهادی تبلیغی ابلاغ غدیر مشهد مقدس 6037997750016918 #شماره_کارت_گروه_ابلاغ_غدیر یا علی مدد https://eitaa.com/Ghadir20
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دوتا کافی نیست
💥ناامنی در کنار خدا یا امنیت در مقابل خدا زهیر و شمر هر دو، هم در کربلا بودند و هم در صفین... در جنگ صفین، زهیر در کنار معاویه بود و شمر در کنار امیرالمومنین. زهیر در هر دو میدان صفین و کربلا بنا بر فطرت عمل کرد و شمر در هر دو، بنا بر طبیعت... زهیر در صفین به امر فطرتش رفته بود؛ چون میخواست به خاطر مظلوم با ظالم بجنگد، اما ظالم را اشتباه گرفته بود. شمر هم در هر دو میدان به دنبال قدرت بود. او هم اشتباه کرده بود و خیال می کرد که در کنار علی علیه السلام به قدرت دست پیدا میکند. هر دو در میدان کربلا اشتباهشان را اصلاح کردند. آنچه اساسی است این است که انسان همۀ زینتهای دنیا را فدای فطرت کند. امنیت بزرگترین زینت این حیات است. انسان باید ناامنی در کنار خدا را بر امنیت در مقابل خدا ترجیح دهد. شمر در عصر تاسوعا صدا زد: «أَيْنَ بَنُو أُخْتِنَا؟ » فرزندان خواهر ما کجایند؟ حضرت عباس علیه السلام جواب نداد. امام حسین علیه السلام به برادرش عباس فرمود: «أَجِيبُوهُ وَ إِنْ كَانَ فَاسِقاً» پاسخش را بدهید، اگرچه فاسق است؛ یعنی با اینکه میدانید فاسق است و نمیخواهید جوابش را بدهید، ولی باید جوابش را بدهید. حضرت عباس علیه السلام ناچار گفت: چه میگویی؟ شمر گفت: من برای تو و برادرهایت امان آورده ام. حضرت عباس علیه السلام امان نامه او را رد کرد. او امنیت در کنار شمر، عبیدالله و یزید را نخواست و ناامنی در کنار ذُریۀ پیامبر صلی الله را برگزید. در واقع میگوید: راحتی، آزادی، امنیت، شهرت، قدرت، عزّت، همه فدای تو... 📚آیینه تمام نما/فصل ۲، درس‌های عاشورا/ صفحه ۱۱۲ کانال«دوتا کافی نیست» http://eitaa.com/joinchat/1096876035Ccaac6a6075
حفظ یک محب... امام سجاد علیه السلام می‌فرماید روز عاشورا، پدرم را دیدم که به دشمن حمله می‌کرد و آنها را می‌کشت ولی در آن درگیری، بعضی از افراد دشمن را با این که زیر شمشیر او قرار می‌گرفتند، رها می‌کرد و نمی‌کشت. در دلیل آن فرمودند: آن افراد در نسلشان شخصی که ما اهل بیت را دوست بدارد وجود داشت و پدرم برای حفظ آن محبِ ما، این شخص را نمی‌کشت.... 📚معالی السبطین، ج ٢، ص ۶۹۱ 👈 در ایران، سالانه بیش از ۲۵۰ هزار جنین که شیعه و محب اهل بیت هستند، سقط می شوند. با قتل هر جنین، نسلی از شیعیان از حق حیات محروم خواهند شد. کانال«دوتا کافی نیست» http://eitaa.com/joinchat/1096876035Ccaac6a6075
هدایت شده از  علم الحدیث
نسبت دادن به تشیع در منابع عامه اگر جستجو شود موارد کثیری پیدا میشود که علماء اهل تسنن، عده ای از علماء خود را منتسب به تشیع کرده اند بخاطر اینکه در یکی از عقائد شبیه شیعه هستند. 1⃣: نسائی بخاطر نوشتن کتاب خصائص علی بن ابی طالب و طعنه زدن به معاویه 🔺فِيْهِ قَلِيْلَ تَشَيُّعٍ(1) 🔸ابن حجر عسقلانی: در عقائد نسائی کمی از عقائد تشیع است 2⃣: طبری صاحب تاریخ طبری: 🔺وإنما نبرابالتشيع لأنه صحح حديث غدير(2) 🔸در محمد بن جریر طبری مقداری تشیع است چون قائل به صحت حدیث غدیر خم است 3⃣: دار القطنی: بخاطر حفظ کردن دیوان شعر سید حمیری 🔺كان أبو الحسن الدارقطني يحفظ ديوان السيد الحميري في جملة ما يحفظ من الشعر فنسب إلى التشيع لذلك(3) 📚منابع: 1:اعلام النبلاء ج11ص 83 2:لسان الميزان ج5 ص100 3:تاريخ بغداد ج 12ص 35 ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
هدایت شده از  علم الحدیث
توجیحات مضحک در مورد نسائی داشتم سایت‌های وهابیت عربستان را در مورد نسائی و جمله معروف وی در مورد معاویه بالا و پایین میکردم که به یه وبلاگ از وهابیت مدینه برخورد کردم که در صدد توجیه این بود که منظور از جمله کان النسائی متشیع آیا نسائی شیعه بوده است یا خیر؟ و البته کلا در جمله بندی‌ش در صدد این بود که از شخصیت معاویه را نجات بدهد. 👈چندتا از توجیهات ایشون: 1: أن التَّشيُّعَ الَّذي أطلقهُ العُلَماء هُو عَلَى مَنْ فضَّل عليًّا علَى عُثمانَ لا مَنْ فَضَّل عليًّا علَى مُعَاويةَ رضي الله عن الجميع، 🔰تشیع ای که علماء برای نسائی اطلاق کردند منظور تفضیل دادن علی بر عثمان است نه تفضیل دادن علی بر معاویه. جواب: در جمله نسائی اصلا حرفی از عثمان نبود که، بلکه سوال و جواب در مورد معاویه بود فقط.🤫 توجیه دوم: أنَّ قول النسائي لَمَّا طُلِبَ منه أن يُخرجَ فَضائل معاوية رضي الله عنه قال: "أيَّ شيءٍ أُخرج؟! (اللهم لا تُشْبِعْ بَطنَه)!". ُيُريدُ به أنه - رحمه الله- لا يَحْفَظُ عن النبي صلى الله عليه وسلم في فضل معاوية إلا أحاديثَ قليلةً 🔰قول نسائی که گفت من در مورد معاویه فقط یک حدیث میشناسم و آن حدیث: نفرین پیامبر صلی الله علیه و اله در حق معاویه بود: خدا شکم وی را سیر نکند. منظور نسائی این بود که من از پیامبر صلی الله علیه و اله در مورد معاویه حدیثی حفظ نیستم مگر احادیثی کمی. جواب: پس اهالی شام فقط بخاطر این که نسائی در مورد معاویه حدیث حفظ نبود او را کشتند؟🤔 نکته جالب: نسائی یک کتاب دارد به نام فضائل الصحابه👈 ترتیب ابواب نسائی اینگونه است: "باب فضل أبي بكر الصديق رضي الله عنه". "باب فضل أبي بكر وعمر رضي الله عنهما". "باب فضل أبي بكر وعمر وعثمان رضي الله عنهم". " باب فضل علي رضي الله عنه". 👈 اصلا هیچ بابی در مورد معاویه در این کتاب نیست. ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
🔻 📝 🔅 علیه السلام: 💠 اليَقينُ رَأسُ الدِّينِ. ❇️ يقين، قله دين است. 📚 غررالحكم حدیث۸۵۲. ‌➥ 🆔 @Ghadirestan ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ http://www.Ghadirestan.com 📲 مؤسسه غدیرستان کوثر نبی
8.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📲 اولین اپلیکیشن جامع دوره های غدیرشناسی🌟 ➕دوره های جامع غدیرشناسی و امامت ➕دسترسی آسان به محتوای دوره ها ➕دسته بندی موضوعی با بیش از ۸٠ موضوع ➕دسته بندی بر اساس اساتید با بیش از ۳٠ استاد ➕امکان مشاهده آنلاین دوره ها ➕امکان دانلود دوره ها بر روی گوشی ➕امکان اشتراک گذاری نرم افزار و دوره ها 🔻اپلیکیشن غدیرستان در رسانه را از طریق لینک زیر دانلود کنید: https://www.ghadirestan.com/Ghadirestan-resaneh.apk
✨به نام خدا✨ ◼️به مناسبت ۱۵ مرداد ماه، سالگرد درگذشت حاجیه خانم خدیجه میردامادی، مادر محترم مقام معظم رهبری 🔵 فرزندان بانو خدیجه آموزشهای مذهبی خود را در دوران کودکی و نوجوانی مدیون مادرشان می دانند. «اولین بار من داستان پیامبران را مثل داستان حضرت موسی، ابراهیم، یعقوب، ایوب و داستان های گوناگون را از مادرم شنیدم که هنوز همه معلومات من از پیامبران، همان‌هایی است که مادرم گفته است». 🔵 او هر از گاه، در میان گفته‌های خود تاکید می‌کرد که این سخن «حدیثی» است، یعنی بر روایات ثقه استوار و از پیرایه های های خرافی به دور است. متن اصلی روایت او بر آیات قرآن تکیه داشت. 🔵 بانو خدیجه با دعا و مستحبات مانوس بود. از اعمالی چون ام داوود، ادعیه ای مانند عرفه و نمازهایی چون جعفر طیار غفلت نمی ورزید. او فرزندان خود را در این موانست شریک می کرد. در حیاط کوچک خانه فرش می‌انداخت و دعاها و اعمال روز عرفه را همراه فرزندانش به جا می‌آورد. « در سایه ای می‌نشستیم و ساعت‌های متمادی اعمال روز عرفه را انجام می‌دادیم. هم دعا داشت هم ذکر و هم نماز، مادرم می خواند و من و بعضی از برادر خواهر ها هم بودند، می‌خواندیم » 🔵 قرآن را با صدای خوش تلاوت می‌کرد به ویژه در دوران جوانی، گوش فرزندانش از این نوا حظ می برد. « من اولین نغمه های خوش قرآن را از حنجره مادرم شنیدم. آن وقت ها که ما بچه بودیم، ایشان جوان بودند و صدای خیلی خوبی داشتند دور هم جمع می شدیم و می نشستیم و ایشان قرآن را با صوتی خیلی شیرین و دلپذیر برای ما می خواند و آیاتی از آن را ترجمه می کرد.» 🔵 این جملات را خانم میردامادی در تربیت فرزندان گفته است: « به بچه هایتان ظلم نکنید تا بچه‌های تان ظالم نشوند، به بچه هایتان رحم کنید تا بچه هایتان رحم دل شوند، به بچه هایتان دروغ نگویید تا بچه هایتان دروغ نگویند، مال حرام به بچه هایتان ندهید، شیر ناپاک به بچه‌های تان ندهید، غذای ناپاک به بچه‌های تان ندهید، بچه‌های تان را فقط تشویق به درس خواندن نکنید، تشویق به امور دینی هم بکنید. بچه‌هایم وقتی قصه می خواستند قصه های قرآن را می‌گفتم، قصه انبیا و قصه‌های قرآنی. مواظب بودم که تغییر و تبدیل ندهم واقع آن را می‌گفتم. مادر در تربیت اولاد خیلی تاثیر دارد من بچه هایم را اینطور بزرگ کرده ام.» 🔵 او به دیوان حافظ تسلط داشت و ضمیر خود و کودکانش را با اشعار خواجه صیقل می‌داد. خدیجه جوان وقتی که به خانه سید جواد خامنه ای آمد در میان جهیزیه خود که نباید بیشتر از همان صندوقچه افتاده در کنار آشپزخانه متروک بوده باشد، یک دیوان حافظ آورد. او با این کتاب انسی دیرین داشت و آن را در سفرهای دور و نزدیک همراه می‌برد و حاشیه هایش با یادداشت ها و دل نوشته های او پر شده بود. 🔵 بانو خدیجه زن شجاع بود و این خصلت در همه زندگی او نمود می یافت. این ویژگی در دوره مبارزه پسرانش با حکومت پهلوی بارها چه در برخورد با ماموران دستگاه امنیتی و چه در ملاقات با پسران زندانیش بروز داشت. می‌گویند در این موارد دیده نشد که زبان التماس به کار برد و در برابر اهانت یا درشت گویی های مأموران کوتاه بیاید. کسی یاد ندارد بانو خدیجه در میان خانواده یا نشست‌های خویشاوندی از زندان رفتن فرزندان خود شکوه کرده باشد. در برابر اظهار ترحم دیگران می ایستاد و به آنان گوشزد می‌کرد که این اقدام دلسوزی ندارد، مبارزه کرده در راه خدا زندان رفته، اگر افتخار نمی کنید، به ترحم شما هم نیازی نیست. « هر بار از زندانی می آمدم بیرون و می شنیدم که مادرم برخورد هایش اینطوری بوده مقدار زیادی از خستگی من در می آمد» 🔵 خانم میردامادی وقتی برای دیدار پسرانش به زندان می رفت، مادرانه حرف نمی زد و از رنجهایی که می کشید و واگویه نمی کرد. آنها را به کوتاه آمدن در فعالیت‌های سیاسی تشویق نمی نمود. کلمه ای نمی‌گفت که روحیه ی پسرانش را بلرزاند. با ماموران زندان در بیرون و درون ملاقات بی‌اعتنایی رفتار می‌کرد و زبانش تند و تیز بود. ⚫️⚫️ حاجیه خدیجه میردامادی در ۱۵ مرداد ۱۳۶۸ بر اثر سکته قلبی درگذشت و پیکرش روز بعد رخ بر تراب تیره نهاد. آرامگاه او در حرم امام رضا علیه السلام، کنار شوی اش واقع است. -برگرفته از کتاب شرح اسم، هدایت الله بهبودی روحشان قرین رحمت الهی🤲، با ذکر فاتحه و صلوات https://eitaa.com/farzande14
✔️فیش منبر کوتاه 📜عنوان: پیام های تاریخ عاشورا (۵) 📖 موضوع: سخنان امام در پاسخ عبدالله بن عمر بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ ❇️تاریخ بعد از آنکه امام حسین(ع)در مدینه ضمن گفتگو با افراد مختلف از قبیل ولید ، مروان،ام سلمه، محمد حنفیه و... از نیت شهادت طلبانه در مخالفت با یزید سخن فرمودند با حضور در کنار قبر پیامبر (ص)ّو وداع با جد عظیم الشان و با تحویل وصیت مکتوب شان به محمد حنیفه مدینه را به مقصد مکه ترک کردند. از جمله افرادی که در مکه با آن حضرت دیدار کرد عبدالله بن عمر بود، وقتی پسر عمر با اشاره پیشگویی پیامبر از شهادت امام حسین(ع) سخن گفت و از او خواست با یزید کنار بیاید تا کشته نشود امام به فرمود: «إنَّ مِن هَوانِ الدنيا على اللّه تعالى أنَّ رَأسَ يحيى بنِ زكريّا اُهدِيَ إلى بَغِيٍّ مِن بَغايا بني إسرائيلَ...أَنَّ بَنی إِسْرائیلَ کانُوا یَقْتُلُونَ ما بَیْنَ طُلُوعِ الْفَجْرِ إِلى طُلُوعِ الشَّمْسِ سَبْعینَ نَبِیّاً ثُمَّ یَجْلِسُونَ فی أَسْواقِهِمْ یَبیعُونَ وَ یَشْتَرُونَ کُلُّهُمْ کَأَنَّهُمْ لَمْ یَصْنَعُوا شَیْئاً، فَلَمْ یُعَجِّلِ اللّهُ عَلَیْهِمْ، ثُمَّ أَخَذَهُمْ بَعْدَ ذلِکَ أَخْذَ عَزیز مُقْتَدِر»  از بى ارزشى و خوارى دنيا نزد خداى متعال است كه سر يحيى بن زكريّا به فاحشه اى بنى اسرائيلى هديه شد قوم بنى اسرائیل از طلوع فجر تا طلوع آفتاب هفتاد پیامبر را مى کشتند آنگاه (با خیالى آسوده) در بازارها نشسته و به خرید و فروش مى پرداختند آن چنان که گویى هیچ کار خلافى مرتکب نشده اند؟! خداوند نیز در کیفرشان شتاب نفرمود تا آن که پس از فرصتى، آنان را با صلابت و قدرت به کیفر رساند (و در هم کوبید). ✅ پیام ها ➖امام (ع) از جريان كشته شدن حضرت يحيي و به ارمغان رفتن سر بريده او به يك جنايتكار ياد مي كند و در طول سفر مکرر از اين حادثه تلخ و جنايت بزرگ، ياد مي نمود و این از وجود يك تشابه تام در ميان قيام و مبارزه او و مبارزه حضرت يحيي (ع) حکایت می کند كه منجر به ارمغان رفتن سر بريده آنان گرديد. ➖ نه تنها امام حسین(ع) از سرانجام حرکت خبر داشت و از جزئیات شهادت خود و مردان قبیله اش خبر میداد دیگرانی مثل پسر عمر هم طبق احادیثی که از پیامبر شنیده بودند از شهادت مظلومانه امام حسین خبر داشتند و این یعنی امام(ع) نه به قصد پیروزی و حکومت بلکه برای شهادت پای در این مسیر گذاشته بودند. ➖ امام با اشاره کردن به ماجرای عجیب قتل هفتاد پیامبر در یک صبحگاه نکته مهمی را مورد اشاره قرار داده اند؛«فَلَمْ یُعَجِّلِ اللّهُ عَلَیْهِمْ» با این توضیح که عجله نکردن خداوند به مجازات جنایتکاران و سکوت خداوند بر این ظلم و ستم نشانه تأیید این اتفاقات نیست تا عده ای نادان نتیجه گیری کنند که چون خدا در برابر گناهان زشت کاری نمیکند پس لابد یا خدایی وجود ندارد یا به این گناهان و جنایت ها رضایت دارد. امام اشاره میکنند که مهلت دادن به جنایتکاران و افراد گنهکار، به عجله نکردن خداوند عزیز مقتدر در مجازات مجرمان بر میگردد. و این سنت الهی امتحان است تا افراد با انتخاب های خود درجات یا درکات اخروی خود را رقم بزنند. 🔶 جهت دریافت بیش ۴۰۰۰ محتوای تبلیغی به کانال زیر مراجعه فرمایید👇👇 💠 @mohtava_tab
✔️فیش منبر کوتاه 📜عنوان: پیام های تاریخ عاشورا (۶) 📖 موضوع: خطبه خٌطَّ الموت بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ ❇️تاریخ بعد از حضور امام حسین(ع)در مکه نامه هایی بین آن حضرت و مردم شیعه کوفه ، بصره و مدینه ، رد و بدل شد و در این مدت حضور چند ماهه در مکه آن حضرت با ایراد سخنرانی هایی اهداف مقدس شان را برای افراد تبیین کردند. یکی از سخنرانی های مهم و تاریخی که در مکه ایراد فرمودند خطبه ای است که به خُطّ الموت معروف شده است؛ «اَلْحَمْدُلِلهِ ما شاءَ اللهُ، وَ لا قُوَّةَ إِلاّ بِاللهِ، وَ صَلَّی اللهُ عَلی رَسُولِهِ، خُطَّ الْمَوْتُ عَلی وُلْدِ آدَمَ مَخَطَّ الْقَلادَةِ عَلی جیدِ الْفَتاةِ، وَ ما أَوْلَهَنی إِلی أَسْلافی اِشْتِیاقُ یعْقُوبَ إِلی یوسُفَ، وَ خُیرَ لِی مَصْرَعٌ اَنَا لاقیهِ. کَأَنِّی بِاَوْصالی تَقْطَعُها عَسْلانُ الْفَلَواتِ بَینَ النَّواویسِ وَ کَرْبَلاءَ فَیمْلاََنَّ مِنِّی اَکْراشاً جَوْفاً وَ اَجْرِبَةً سَغْباً، لا مَحیصَ عَنْ یوْم خُطَّ بِالْقَلَمِ، رِضَی اللهِ رِضانا اَهْلَ الْبَیتِ، نَصْبِرُ عَلی بَلائِهِ وَ یوَفّینا اَجْرَ الصّابِرینَ. لَنْ تَشُذَّ عَنْ رَسُولِ اللهِ(ص) لَحْمَتُهُ، وَ هِی مَجْمُوعَةٌ لَهُ فی حَظیرَةِ الْقُدْسِ، تَقَرُّ بِهِمْ عَینُهُ وَ ینْجَزُ بِهِمْ وَعْدُهُ. مَنْ کانَ باذِلا فینا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلی لِقاءِ اللهِ نَفْسَهُ فَلْیرْحَلْ مَعَنا فَاِنَّنِی راحِلٌ مُصْبِحاً اِنْ شاءَ اللهُ تَعالی» حمد و سپاس از آنِ خداست، آنچه او بخواهد [همان شود]، و هیچ توان و قوّتی جز به کمک او نیست، و درود خداوند بر فرستاده‌اش حضرت محمّد(ص). آگاه باشید: قلاّده مرگ بر گردن آدمیزاد، همانند گردنبندی است بر گردن دختران جوان. اشتیاق من به دیدار گذشتگانم (پدر و مادرم و جدّ و برادرم) همانند اشتیاق یعقوب به دیدار یوسف است. برای من شهادتگاهی برگزیده شده که به یقین به آن خواهم رسید و گویا می‌بینم گرگان درنده بیابان بین نواویس و کربلا بند بند تنم را پاره پاره کرده و گویی از من شکم‌های تهی و مشک‌های خالی خود را پر می‌کنند. از آن روز که قلم تقدیر الهی بر آن رقم خورده است، گریزی نیست. خشنودی خداوند خشنودی ما اهل بیت است. ما در برابر بلا و آزمایش الهی شکیباییم و او پاداش عظیم صابران را به ما خواهد داد. هرگز پاره تن رسول خدا از وی جدا نمی‌شود و در حضیرة‌ القدس (درجات عالی بهشت) به او ملحق خواهد شد، و چشمان رسول خدا(ص) به ذرّیه‌اش روشن می‌شود و وعده‌اش توسّط آنان وفا خواهد شد. هر کس آماده است خون خود را در راه ما نثار کند و خود را آماده لقای خداوند سازد، با ما رهسپار شود، چرا که من به خواست خداوند فردا صبح حرکت خواهم کرد. ✅پیام ها محتوای خطبه خط الموت آگاهی از شهادت و عشق به مرگ در راه خدا دانسته شده است افزون بر آن، در این خطبه کوتاه مطالب مختلفی بیان شده است: ➖خطبه خط الموت را نشانگر اوضاع دینی و اجتماعی عصر امام حسین دانسته‌اند و اینکه آن امام برای اصلاح جامعه، اعلان قربانی کردن خود می‌کند. ➖ در شرایطی که صدها نامه و شاید هزارها نامه با این مضمون برای او آوردند که ما شیعیان و مخلصان توایم و در کوفه و در عراق منتظرت هستیم، دچار غرور نشدصحبت از مرگ کرد. نگفت چنان و چنین می‌کنیم. دشمنانش را تهدید و دوستانش را تطمیع به تقسیم مناصب کوفه نکرد. حرکت مسلمانانه‌ی همراه با معرفت، همراه با عبودیّت و همراه با تواضع، آن وقتی است که همه دستها را به طرفش دراز کرده‌اند و نسبت به او اظهار ارادت می‌کنند. از خطبه نماز جمعه رهبری ➖توصیف زیبایی و جدایی‌ناپذیری مرگ از انسان مانند گردنبندی بر گردن دخترکان. ➖بیان اشتیاق امام برای ملاقات مرگ و دیدن گذشتگان خود. ➖خبر دادن امام حسین(ع) از شهادت خود و چگونگی آن. ➖توصیف دشمنان به گرگان درنده. ➖توصیف حتمی بودن این واقعه و راضی بودن به رضای خداوند ➖بیان اینکه خداوند پاداش صابران را به او می‌دهد. ➖توصیف جایگاه خود در جوار رسول الله(ص) بعد از شهادت. ➖تشویق مسلمانان برای همراهی با امام حسین(ع). 🔶 جهت دریافت بیش ۴۰۰۰ محتوای تبلیغی به کانال زیر مراجعه فرمایید👇👇 💠 @mohtava_tab
ویدیو | معرفی کتاب «حماسه امام سجاد(ع)»، اثری ارزشمند از رهبر معظم انقلاب به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا - کتاب «حماسه امام سجاد(ع)» در آخرین شب عزاداری حسینیه‌ی امام خمینی(ره) توسط حجت‌الاسلام‌ ناصر رفیعی معرفی شد. این کتاب ارزشمند مشتمل بر گفتارهایی از رهبر معظم انقلاب در رابطه با مبارزات سیاسی فرهنگی امام سجاد(ع) است. https://fa.abna24.com/story/1384131
گفت‌و‌گوی ایبنا با پژوهشگر مازندرانی؛ پیشگامی شیخ فضل‌الله در حرکت‌های اجتماعی و سیاسی/ باور شیخ شهید به مشروطه مشروعه مازندران - پژوهشگر مازندرانی با اشاره به پیشگامی شیخ فضل‌الله در حرکت‌های اجتماعی و سیاسی ایران، گفت: همراهی شیخ فضل‌الله نوری با انقلاب مشروطه، سپس مخالفت با آن و پذیرش بخشی از آرا و اندیشه مشروطه با قید «مشروعه» دانستنی و خواندنی است. پیشگامی شیخ فضل‌الله در حرکت‌های اجتماعی و سیاسی/ باور شیخ شهید به مشروطه مشروعه سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا): شیخ فضل‌الله نوری دوم ذی‌حجه 1259 قمری در روستای لاشک منطقه کجور مازندران چشم به جهان گشود، پدرش ملاعباس از عالمان دین بود، خاندانش از تبار علم و دانش‌اند، ملاعباس فرزند میرزا علی بابا برادرزاده آیت‌الله ملا محمدتقی کجوری از منسوبان و شاگردان آیت‌الله ملامحمدتقی نوری، پدر میرزا حسین محدث نوری است. شیخ فضل‌الله مقدمات علوم دینی را در زادگاهش نزد میرزا حسین محدث نوری که دایی خودش بود فرا گرفت. پس از آن به تهران آمد. آوازه علمی حوزه‌های عتبات عالیات به ویژه حوزه نجف اشرف، هر جوینده معرفت دینی را به خود می‌کشید و شیخ فضل‌الله عزم جزم کرد که به نجف برود. شیخ فضل‌الله بعد از حدود 20 سال فراگیری علوم مختلف و با دست یافتن به مقام علمی و دینی اجتهاد، به خواست آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری دوم ذی‌حجه 1259 قمری در روستای لاشک منطقه کجور مازندران چشم به جهان گشود، پدرش ملاعباس از عالمان دین بود، ... https://www.ibna.ir/fa/longint/343471/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%AE-%D9%81%D8%B6%D9%84-%
📣 نشریه شبهات‌ شماره‌ چهاردهم منتشر شد 🔸شبهه‌شناسی، گفتمان‌سازی و پاسخ‌گویی به شبهات و سوالات دینی 🔹 شماره 14- مردادماه 1402- ویژۀ پویش مطالعاتی دانشجویان و طلاب جوان 📝فهرست مطالب 1️⃣گریه‌شادی‌بخش 2️⃣آیالباس روحانیت مقدس است؟ 3️⃣تحریف ماهرانه 4️⃣اطلاعات به دردبخور 5️⃣خودخدا 6️⃣حقوق بشر کجاست؟ 7️⃣دوروی سکه غیرت 8️⃣# رفراندم؟ 9️⃣قیام عاشورا،حرکتی الهی یا دموکراتیک؟ ▫️ منتظر پیشنهادها و انتقادهای سازنده شما در تکمیل و ارتقاء این نشریه خواهیم بود. 🖇 برای دانلود فایل پی دی اف و فایل تابلویی روی لینک زیر کلیک کنید: https://shobahat.pasokh.org کانال ایتایی: ➡️ @shobahat_mag ◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) ➡️ @spasokh