⛔️دکان هایی برای فروش معنویت بدلی
🔻علامه مصباح یزدی (ره) در کتاب اخلاق در قرآن می فرمایند: حقیقت سعادت چیزى جداى از لذّت نیست و تفاوت ذاتى و ماهوى با آن ندارد.
🔺این بدین معناست که عرفان و معنویت حقیقی ذاتا با رفاه و لذت مخالفتی ندارد و آنچیزی را که بر نمی تابد در لوای رفاه زدگی و لذت جویی ها فراوان رخ می نماید. یعنی عرفان حقیقی با لجام گسیختگی، بی قیدی، ریخت و پاش های فراوان به اسم رفاه، پول پرستی و مانور ثروت و مال و منال مخالف است.
👈درست همان نقطه ای که عرفان های جعلی و بدلی بیشترین بهره را از آن می برند. امروزه این دکان داران معنویت که بازارهایی برای فروش خرافات خود پیدا نموده اند با استفاده از اینکه معنویت و موفقیت در پرتو کسب ثروت است و رفاه و آرامش با تجملات و ثروت اندوزی بدست می آید، مخاطبان خود را در لذت طلبی و هر چه بیشتر شدن ثروت و ... غوطه ور می نمایند و به ان اسم معنویت می دهند!
📌عرفان های کاذب به خوبی درک کرده اند که انسان ذاتا میل به لذت، رفاه و خوشگذرانی دارد و امیال فطری او از سختی ها و مشقت ها به نوعی تنفر دارد. لذا از همین وادی وارد شده و اینگونه القا می کنند که با شیوه و روش ابداعی آنان می توان به اوج لذت و رفاه رسید در عین حال معنوی بود!
❌عرفان های کاذب اما نمی خواهند این را قبول کنند که با نمایش ثروت، ریخت و پاش، اسراف، دوری از خداوند، عدم توجه به عبادت، بدون تقید و عمل به دستورات شرع مقدس، بی اعتنایی نسبت به محرومان و ... فقط لذتی زودگذر و هیجانی کاذب را تجربه خواهند کرد، نه آن لذت مد نظر خداوند برای انسان در دنیا و آخرت را...
🔶برای دیگران هم ارسال کنید
❤️عهد یاوری❤️
╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮
@AsatidMahdiYavar❣
╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
✍امام سجاد علیه السلام:
اهل زمان #غیبت او که قائل به امامت او و منتظر ظهور او باشند، برتر از مردمان هر زمان دیگر میباشند، زیرا خدای تبارک و تعالی به آنها آنقدر عقل، فهم و شناخت عطا فرموده است که غیبت امام در پیش آنها چون زمان حضور شده است. خداوند اهل آن زمان را همانند مجاهدانی قرار داده که در محضر رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ شمشیر بزنند، آنها مخلصان حقیقی و شیعیان واقعی و دعوت کنندگان به دین خدا در آشکار و نهان میباشند.
📚بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۱۲۲،
✅ نشر آثار استاد قرائتی
┄┅┅❅❁❅┅┅┄
🔶برای دیگران هم ارسال کنید
❤️عهد یاوری❤️
╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮
@AsatidMahdiYavar❣
╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
🔴 مطیع بودن نسبت به اوامر ولی، ملاک ایمان
🔵 آیت الله حائری شیرازی(ره):
🌕 مردم کشور ما منتظر ظهور بودند. منتها میدانستند وقتی که شاه می رود، یک دفعه امام زمان نمیآید. حسین بن علی علیه السلام هم وقتی میخواهد وارد کربلا شود، با اینکه عشق و علم به شهادت دارد، اما چون تشکیل حکومت جزء اصول و برنامهاش است، قبلاً مسلم بن عقیل را میفرستد.
🔹 طبیعی است که امام زمان(عج) هم یکباره خودش برای آزمایش وارد قضایا نشود. از فقیه نزدیکتر به او، احدی نیست که حکومت به دست او بیافتد تا مردم ببینند میتوانند از حکومت فقیه حمایت کنند یا نه؟
🔹 این همه شهید نشان میدهد امت آن حالت بی اعتنایی که در صدر اسلام نسبت به اولیاء خدا بود را ندارند. این شهدا نمایشی از فروکش کردن آن طوفان بی اعتنایی و خودخواهیها است.
🔹 امروزه میگویید ببینیم رهبر چه میگوید. ملاک ایمان را مطیع بودن نسبت به اوامر ولی میدانیم. حال ولی فقیه باشد یا امام عصر(عج) باشد یا خود نبی اکرم صلی الله علیه و آله.
ملاک اطاعت اوست.
🔶برای دیگران هم ارسال کنید
❤️عهد یاوری❤️
╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮
@AsatidMahdiYavar❣
╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
#حدیث_مهدوی
🕊امام صادق علیه السلام:
اگر از عمر دنیا تنها یک روز باقی مانده باشد، خداوند آن روز را آنقدر طولانی
میکند، تا قائم ما اهل بیت علیهالسلام ظهور کند.
📖کفایة الاثر ص۲۶۵
#مهتدون
🔶برای دیگران هم ارسال کنید
❤️عهد یاوری❤️
╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮
@AsatidMahdiYavar❣
╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
1_1207822842.mp3
1.52M
🔴 چگونه امام زمان (عج) از احوال همه مردم اطلاع دارند ؟
🎙#استاد_رفیعی
🔴 جایگاه انتظار و فضیلت منتظران از ديدگاه امام رضا عليه السلام
🔵 در روايتي خطاب به حسن بن جهم كه از حضرتش درباره (فرج )مي پرسد، ميفرمايد:
🔹 (أولست تعلم أنّ انتظار الفرج من الفرج؟) قلت: (لا أدري، إلاّ أن تعلّمني)
فقال: (نعم؛ إنتظار الفرج من الفرج)
🔺 آيا ميداني كه انتظار فرج، جزئي از فرج است؟ گفتم: نميدانم، مگر اينكه شما به من بياموزيد فرمود: آري؛ انتظار فرج، جزئي از فرج است.
🔵 در روايت ديگري نيز مي فرمايد:
🔹 ما أحسن الصبر و انتظار الفرج. أما سمعتَ قول العبد الصالح: (و ارتقبوا إنّي معكم رقيب) (وانتظروا إنّي معكم من المنتظرين) فعليكم بالصبر إنّما يجيء الفرج علي اليأس و قدكان الذين من قبلكم أصبر منكم
🔺 چه نيكوست صبر و انتظار فرج! آيا سخن بنده صالح خدا شعيب را نشنيدي كه فرمود: و انتظار بريد كه من [هم] با شما منتظرم.پس منتظر باشيد كه من [هم] با شما از منتظرانم بر شما باد به صبر و بردباري؛ چرا كه گشايش، پس از نااميدي فرا مي رسد و به تحقيق، كساني كه پيش از شما بودند، از شما بردبارتر بودند.
🌕 آن حضرت در روايت بسيار زيبايي، فضيلت انتظار را اينگونه بيان ميكند:
🔹 أما يرضي أحدكم أن يكون في بيته ينفق علي عياله ينتظر أمرنا فإن أدركه كان كمن شهد مع رسول اللّه صلي الله عليه و آله و سلم، بدرا، و إن لم يدركه كان كمن كان مع قائمنا في فسطاطه....
🔺 آيا هيچ يك از شما خوش ندارد كه در خانه خود بماند، نفقه خانوادهاش را بپردازد و چشم به راه امر ما باشد؟ پس اگر در چنين حالي از دنيا برود، مانند كسي است كه همراه رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم در نبرد بدر به شهادت رسيده است. و اگر هم مرگ به سراغ او نيايد، مانند كسي است كه همراه قائم ما و در خيمه او باشد...
🌹 *شب اول ماه ربیع الاول* ⬇️
این شب به نام *«لیلة المبیت»* مزیّن است،
در این شب یک حادثه مهمّ تاریخى واقع شد و آن این است که: در سال *سیزدهم* بعثت
رسول خدا(صلى الله علیه وآله) از مکّه به قصد هجرت به سوى مدینه، از شهر خارج شد و در «غار ثور» پنهان گردید و *امیر مۆمنان* *على(علیه السلام)*، براى اغفال دشمنان، فداکارانه در بستر رسول خدا(صلى الله علیه وآله) خوابیدند.
آیه شریفه⬇️
( *وَمِنَ* *النّاسِ مَنْ یَشْرِى نَفْسَه* *ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ وَ اللّهُ* *رَءُوفٌ بِالْعِبادِ*) ؛ بعضى از مردمِ (با ایمان و فداکار) جان خود را در برابر خشنودى خدا مى فروشند و خداوند نسبت به بندگان مهربان است» در حقّ آن حضرت نازل شد.
سال هجرت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) *مبدأ تاریخ* *مسلمانان* است و تحوّلى عظیم در جهان اسلام روى داد.
🌹سلام و عرض ارادت
📌استدعا دارم این نوشته را تا پایان حتما مطالعه فرمایید و برای دوستان خود ارسال کنید ممنون
🔷در مورد #ایام_هجوم به بیت وحی در هفت روز #اول_ربیع چند نکته به استحضار می رساند :
1⃣ در هیچ منبع معتبر و اصیلی ما روز دقیق این اقدام جنایکارانه رو مشاهده نکردیم اگر رفقا سند و منبع معتبر و از کتب دست یک و قدیمی سراغ دارند بیان فرمایند
2⃣ طبق بیان تاریخ و آنچه در کتاب تقویم شیعه استاد بندانی نیشابوری با ذکر منابع آمده است اين ايام، سه بار به منزل آن حضرت هجوم آوردند:
🔺بار اول در روز اول ربيع بود كه براى بيعت آمدند و آن حضرت فرمود كه قسم ياد كردهام كه تا جمع قرآن تمام نشود از خانه بيرون نيايم و آنان بازگشتند. پس از آن امير المؤمنين شبها صديقه طاهره و حسنين عليهم السّلام را بر در منازل اصحاب مى بردند و طلب يارى مى نمودند. (كتاب سليم: ص ۱۲۸. احتجاج: ص ۷۵، ۱۹۰)
🔺بار دوم هفت روز بعد از دفن پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله بود كه زبير و عده اى ديگر در منزل امير المؤمنين عليه السّلام جمع شده بودند. آن روز زبير شمشير كشيد تا عمر را بكشد. (توحيد صدوق: ص ۷۳. احتجاج: ج ۱، ص ۱۱۱ ۹۵. بحار الانوار: ج ۲۸، ص ۳۲۱)
🔺بار سوم به منزل حضرت هجوم آوردند، و پس از آتش زدن در منزل و ضرب و جرح صديقه طاهره سلام اللَّه عليها و كشتن حضرت محسن عليه السّلام، امير المؤمنين عليه السّلام را با دست بسته بيرون بردند. (كتاب سليم: ص ۲۴۹ ۸۲. الكوكب الدرى: ج ۱، ص ۱۹۴. الجمل: ص ۱۱۷. كامل ابن اثير: ج ۲، ص ۳۲۶. تاريخ طبرى: ج ۳، ص ۲۰۳) رک تقویم شیعه ص 45
🔸طبق این بیان باید هجوم اصلی که سبب آتش زدن بیت و شهادت حضرت محسن و ... شده بعد از روز هفتم باشد که برخی از مروجین عزای در این روزها با نام ایام محسنیه خود مشغول شادی عید الزهرا می باشند!(آنهم برای کشته شدن کسی که روز مرگش ۱۸ ذیالحجه می باشد نه در ماه ربیع!)
3⃣ به نظر شما خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از هجوم بوده یا قبل؟ که مسلما قبل از هجوم بوده و در منابع صحبت از حرکت معمولی حضرت به سمت مسجد بدون هیچ اشاره به مجروح بودن حضرت و کمک زنان به اویا اعتراض ایشان به هجوم و آتش به بیت در متن خطبه مثل سایر اعتراض ها باشد و در برخی منابع زمان ایراد خطبه 10روز بعد از رحلت شهادت گونه پیامبر ، بیان شده است
4⃣ با تحقیق در منابع متعدد و بررسی قراین تاریخی به دست می آید که زمان هجوم سوم به خانه حضرت و جریان آتش زدن بیت و ...حدود 50 روز بعد از رحلت پیامبر بوده است رک به مقاله تاريخ و ترتيب حوادثِ منتهي به شهادت حضرت زهراسلام الله عليها
👈مجله تاریخ اسلام در آینه پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی سال دهم، شماره دوم، پياپي 35، پاييز و زمستان 1392
سيدعلي حسينپور /دانش پژوه دكتري تاريخ تشيع اثني عشري، مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني ره sahosseinpur@yahoo.com
محمدرضا جباري / دانشيار مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني jabbari38@yahoo.com
و حتما آن را کامل و دقیق مطالعه فرمایید متن مقاله را در اینترنت جستجو کنید موجود است
5⃣ ترویج این ایام محسنیه از یک عده شیعیان انگلیسی معلوم الحال است که عقده های درونی خود در مخالفت با انقلاب اسلامی و شخص رهبری معظم را با این گونه جبهه گیری های مخالف با نظر ایشان نشان می دهند که برای رسیدن به امیال خود حتی دست به نابودی اصل و ریشه شیعه و شیعیان در گوشه گوشه عالم با ترویج اختلاف و تفرقه افکنی بین شیعه و سنی داشته و حتی علنا اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت هم نموده اند بصیرت داشته باشیم مروج افکار آنها نباشیم که خدای نکرده همچون رفاعه ها از شیعیان بزرگ کوفه جزء توابین به قصد قربه الی الله در زمین دشمنان ایفای نقش نکنیم
والسلام علی من اتبع الهدی
🔶برای دیگران هم ارسال کنید
❤️عهد یاوری❤️
╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮
@AsatidMahdiYavar❣
╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
📌حدیث «معرفت امام» در منابع #اهل_سنت ( #حدیث_معرفت )
🔷پرسش : آیا حدیث «معرفت امام» در شش قرن اول تاریخ اسلام در منابع اهل سنّت نیز وجود دارد ؟
✅پاسخ:
یکی از دلایل توجّه مسلمانان به مسئله امام شناسی - و شناخت ائمه بر حق و واجد شرایط بطور عموم و شناخت امام مهدی منتظر(عج) بطور خصوص- ، حدیث شریف: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة» و احادیث مشابه و هم مضمون آن است.
به موجب این حدیث عاقبت سهل انگاری و بی تفاوتی نسبت به شناخت امام زمان واجد شرایط، مرگ جاهلی و حشر و نشر با بت پرستان و مشرکین در قیامت خواهد بود.
اعتقاد به مهدویت و شناخت امام هر عصری در منابع شیعه جایگاه خاصی دارد، و شیعه به عقیده امامت و مهدویت شهرت دارد؛ کافی است بدانیم تنها علامه مجلسی از بزرگان علما و مراجع حدیثی شیعه، این حدیث را با چهل سند از طرق اختصاصی شیعه آورده است.(1)
🔷امّا سؤال اینست که آیا این حدیث در منابع اهل سنّت هم وجود دارد؟(2)
برای جواب تنها به ذکر بعضی از ناقلان و مصادر اهل سنّت در قرون اولیه تاریخ اسلام تا قرن ششم اکتفاء می کنیم.
1⃣ «مسند» ابوداود سلیمان بن داود طیالسی در گذشته (204) از عبد الله بن عمر بلفظ: «من مات بغیر امام مات میتة جاهلیة، و من نزع یداً من طاعة جاء یوم القیامة لاحجة له» نیز رجوع شود به کنزالعمال.
2⃣ «المعیار والموازنة» علامه متکلم ابوجعفر اسکافی درگذشته (240)ص24بلفظ: «من مات و لا امام له مات میتة جاهلیة» ازعبدالله بن عامر
3⃣ «نقض العثمانیة» نیز از اسکافی ص 11 ـ 12 و به نقل ابن ابی الحدید (ج 13، ص 242) بلفظ فوق.
4⃣ «مسند» احمد بن حنبل درگذشته (241) و ج 4 ص 96 بلفظ: «من مات بغیرامام مات میتة جاهلیة» ازمعاویة بن ابی سفیان.
5⃣ «صحیح» مسلم در گذشته (261) ج 8 ص 107 بلفظ: «من لم یعرف امام زمانه فمات میتة جاهلیة».
6⃣ «العلل الوارده فی الاحادیث» ابوالحسن علی بن عمر بن احمد بن مهدی بغدادی دارقطنی شافعی (م 305 / 306) ج 7 ص 63 بلفظ: «من مات لغیر امام مات میتة جاهلیة» به سه سند از معاویه و دو سند از ابوهریره.
7⃣«زوائد» احمد بن عمر بزار در گذشته (320) ج 1 ص 144 و ج 2 ص 143 بلفظ: «من مات و لیس علیه امام فمیتته میتة جاهلیة، و من مات تحت رایة عصبیة، فقتلته قتلة جاهلیة».
8⃣ «الکنی والاسماء» حافظ دولابی در گذشته (320) ج 2 ص 3 چاپ دائرة المعارف حیدرآباد دکن بلفظ: «من مات و لیس علیه امام جامع فقد مات مات جاهلیة، و من خرج من الجماعة فقد خلع ربقة الاسلام من عنقه» از ابن عمر.
9⃣ «صحیح ابن حبان»، ابوحاتم محمد بن حبان تمیمی، بستی شافعی درگذشته (354) به شرح «احسان بترتیب صحیح ابن حبان» شماره 44 بلفظ: «من مات و لیس له امام مات میتة جاهلیة».
🔟 «کتاب المجروحین» نیز از ابوحاتم ج1 ص 280 بلفظ: «من فارق جماعة المسلمین قید شبر فقد خلع ربقة الاسلام من عنقه، و من مات و لیس علیه امام فمیتته میتة جاهلیة، و من مات تحت رایة عمیة یدعوا الی عصبیة او ینصر فقتله جاهلیة» به روایت از ابن عباس.
1⃣1⃣ «معجم الکبیر» حافظ ابوالقاسم طبرانی درگذشته (360) ج 10 ص 350 حدیث 10687 (شماره مسلسل) بلفظ: «من فارق جماعة المسلمین قید شبر فقد خلع ربقة الاسلام من عنقه و من مات و لیس علیه امام فمیتته جاهلیة و من مات تحت رأیة عمیه یدعوا الی عصبیة او ینصر عصبیة فقتله جاهلیة» به روایت از ابن عباس. و ج 19 ص 388 شماره 910 چاپ بغداد بلفظ: «من مات بغیر امام مات میتة جاهلیة» به روایت معاویه، و به لفظ «من مات و لیست علیه طاعة مات مات جاهلیة» از عامر بن ربیعه (نیز رجوع شود به کنزالعمال ج6 ص 65 شماره 14861).
2⃣1⃣ «مستدرک الصحیحین» حاکم نیشابوری در گذشته (405) ج 1 ص 77 و 117 از ابن عمر بلفظ: «من مات و لیس علیه امام جماعة فان موتته موتة جاهلیة».
3⃣1⃣«المغنی» قاضی القضاة معتزلی، عبد الجبار بن احمد همدانی اسدآبادی درگذشته (415) جزء متمم عشرین ج 1 ص 116 بلفظ: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة».
و... .
_____________
📚پی نوشت:
(1). بحار الانوار، ج 76، ص 23-95، چاپ دوّم؛ و چاپ امین الضّرب، ج 16، ص 7-20.
(2). در این باره کتابی با نام «شناخت امام یا راه رهایی از مرگ جاهلی» توسط مهدی فقیه ایمانی، مشتمل بر بحث و بررسی اسناد و محتوای حدیث فوق از دیدگاه اهل تسنن به نگارش در آمده و چاپ شده است.
(3). به نقل سید بن طاووس در «طرائف » ص 210 ضمن شماره 305 و «ندیم الفرید» به عنوان « ندیم الاحباب وجلیس الاصحاب» نسخه خطی آن در کتابخانه مغنسیا از بلاد ترکیه بشماره (1210) موجود است. (اعلام زرکلی 212/1).
🔸 گردآوری از: اصالت مهدویت در اسلام، مهدی فقیه ایمانی، نرم افزار موعود از حوزه اصفهان.