eitaa logo
عهد علمی اساتید مهدی یاور دانشگاه
19 دنبال‌کننده
28 عکس
4 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷آیا دعاهایی مثل و و دیگر دعاهای امام زمانی، در منابع اهل سنت وجود دارند؟📚 (پاسخ استاد )
📌تعداد روایات شیعه در موضوع مهدویت به تفکیک حضرات معصومین. ۱۳۰۵ از معصومین علیهم‌السلام به ما رسیده است و به این تعداد باید ۱۳۳ توقیع شریف امام زمان علیه السلام رو هم اضافه نمود که مجموعا ۱۴۳۸ روایت در وجود دارد که مستقیم به امام زمان علیه السلام ارتباط دارد. 🔶حال باید دید منکرین مهدویت برای انکار یک موضوع چقدر روایت لازم دارند؟! آیا ۵۶۴ روایت وارد شده از پیامبر گرامی اسلام برای آنها کافی نیست؟ 🔷در ادامه به تعدادی از کتاب های در این زمینه اشاره می کینم...
👆نگاه به : از نظریه تا واقعیت تاریخی (بر گرفته از مهمترین آثار اهل سنت)
عَنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ: شِيعَتُنَا الْمُسَلِّمُونَ لِأَمْرِنَا الْآخِذُونَ بِقَوْلِنَا الْمُخَالِفُونَ لِأَعْدَائِنَا فَمَنْ لَمْ يَكُنْ كَذَلِكَ فَلَيْسَ مِنَّا. (وسائل الشیعه، ج27، ص 117)
🔺 در همه‌ی ادیان ابراهیمی هست اما ... 👆جدل مقایسه‌ی منجی در ادیان ابراهیمی👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم السلام علی الامام الرئوف با عرض تسلیت شهادت امام رضا علیه السلام 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 قَالَ سَمِعْتُ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: إِنَّ لِكُلِّ إِمَامٍ عَهْداً فِي عُنُقِ أَوْلِيَائِهِ وَ شِيعَتِهِ وَ إِنَّ مِنْ تَمَامِ اَلْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ وَ حُسْنِ اَلْأَدَاءِ زِيَارَةَ قُبُورِهِمْ فَمَنْ زَارَهُمْ رَغْبَةً فِي زِيَارَتِهِمْ وَ تَصْدِيقاً بِمَا رَغِبُوا فِيهِ كَانَ أَئِمَّتُهُمْ شُفَعَاءَهُمْ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ حسن بن وشّاء گويد: از امام رضا عليه السّلام شنيدم كه مى‌فرمود: براى هر امامى برعهدۀ اوليا و شيعياش پيمانى است و از تمام و كامل بودن وفاى به و بهتر ادا نمودن آن زيارت قبور آن بزرگواران است. پس هركس با ميل و رغبت آنها را زيارت نمايد و مواردى را كه آنها رغبت دارند قبول نمايد ائمۀ ايشان در روز قيامت شفيعانشان خواهند بود.
⛔️دکان هایی برای فروش معنویت بدلی 🔻علامه مصباح یزدی (ره) در کتاب اخلاق در قرآن می فرمایند: حقیقت سعادت چیزى جداى از لذّت نیست و تفاوت ذاتى و ماهوى با آن ندارد. 🔺این بدین معناست که عرفان و معنویت حقیقی ذاتا با رفاه و لذت مخالفتی ندارد و آنچیزی را که بر نمی تابد در لوای رفاه زدگی و لذت جویی ها فراوان رخ می نماید. یعنی عرفان حقیقی با لجام گسیختگی، بی قیدی، ریخت و پاش های فراوان به اسم رفاه، پول پرستی و مانور ثروت و مال و منال مخالف است. 👈درست همان نقطه ای که عرفان های جعلی و بدلی بیشترین بهره را از آن می برند. امروزه این دکان داران معنویت که بازارهایی برای فروش خرافات خود پیدا نموده اند با استفاده از اینکه معنویت و موفقیت در پرتو کسب ثروت است و رفاه و آرامش با تجملات و ثروت اندوزی بدست می آید، مخاطبان خود را در لذت طلبی و هر چه بیشتر شدن ثروت و ... غوطه ور می نمایند و به ان اسم معنویت می دهند! 📌عرفان های کاذب به خوبی درک کرده اند که انسان ذاتا میل به لذت، رفاه و خوشگذرانی دارد و امیال فطری او از سختی ها و مشقت ها به نوعی تنفر دارد. لذا از همین وادی وارد شده و اینگونه القا می کنند که با شیوه و روش ابداعی آنان می توان به اوج لذت و رفاه رسید در عین حال معنوی بود! ❌عرفان های کاذب اما نمی خواهند این را قبول کنند که با نمایش ثروت، ریخت و پاش، اسراف، دوری از خداوند، عدم توجه به عبادت، بدون تقید و عمل به دستورات شرع مقدس، بی اعتنایی نسبت به محرومان و ... فقط لذتی زودگذر و هیجانی کاذب را تجربه خواهند کرد، نه آن لذت مد نظر خداوند برای انسان در دنیا و آخرت را... 🔶برای دیگران هم ارسال کنید ❤️عهد یاوری❤️ ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ @AsatidMahdiYavar❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
✍امام سجاد علیه السلام: اهل زمان او که قائل به امامت او و منتظر ظهور او باشند، برتر از مردمان هر زمان دیگر می­‌باشند، زیرا خدای تبارک و تعالی به آنها آن‌قدر عقل، فهم و شناخت عطا فرموده است که غیبت امام در پیش آنها چون زمان حضور شده است. خداوند اهل آن زمان را همانند مجاهدانی قرار داده که در محضر رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ شمشیر بزنند، آنها مخلصان حقیقی و شیعیان واقعی و دعوت کنندگان به دین خدا در آشکار و نهان می­‌باشند. 📚بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۱۲۲، ✅ نشر آثار استاد قرائتی ┄┅┅❅❁❅┅┅┄ 🔶برای دیگران هم ارسال کنید ❤️عهد یاوری❤️ ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ @AsatidMahdiYavar❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
🔴 مطیع بودن نسبت به اوامر ولی، ملاک ایمان 🔵 آیت الله حائری شیرازی(ره): 🌕 مردم کشور ما منتظر ظهور بودند. منتها می‌دانستند وقتی که شاه می رود، یک دفعه امام زمان نمی‌آید. حسین بن علی علیه السلام هم وقتی می‌خواهد وارد کربلا شود، با اینکه عشق و علم به شهادت دارد، اما چون تشکیل حکومت جزء اصول و برنامه‌اش است، قبلاً مسلم بن عقیل را می‌فرستد. 🔹 طبیعی است که امام زمان(عج) هم یکباره خودش برای آزمایش وارد قضایا نشود. از فقیه نزدیکتر به او، احدی نیست که حکومت به دست او بیافتد تا مردم ببینند می‌توانند از حکومت فقیه حمایت کنند یا نه؟ 🔹 این همه شهید نشان می‌دهد امت آن حالت بی اعتنایی که در صدر اسلام نسبت به اولیاء خدا بود را ندارند. این شهدا نمایشی از فروکش کردن آن طوفان بی اعتنایی و خودخواهی‌ها است. 🔹 امروزه می‌گویید ببینیم رهبر چه می‌گوید. ملاک ایمان را مطیع بودن نسبت به اوامر ولی می‌دانیم. حال ولی فقیه باشد یا امام عصر(عج) باشد یا خود نبی اکرم صلی الله علیه و آله. ملاک اطاعت اوست. 🔶برای دیگران هم ارسال کنید ❤️عهد یاوری❤️ ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ @AsatidMahdiYavar❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
🕊امام صادق علیه السلام: اگر از عمر دنیا تنها یک روز باقی مانده باشد، خداوند آن روز را آنقدر طولانی میکند، تا قائم ما اهل بیت علیه‌السلام ظهور کند. 📖کفایة الاثر ص۲۶۵ 🔶برای دیگران هم ارسال کنید ❤️عهد یاوری❤️ ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ @AsatidMahdiYavar❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
1_1207822842.mp3
1.52M
🔴 چگونه امام زمان (عج) از احوال همه مردم اطلاع دارند ؟ 🎙
🔴 جایگاه انتظار و فضیلت منتظران از ديدگاه امام رضا عليه السلام 🔵 در روايتي خطاب به حسن بن جهم كه از حضرتش درباره (فرج )مي‏ پرسد، مي‏فرمايد: 🔹 (أولست تعلم أنّ انتظار الفرج من الفرج؟) قلت: (لا أدري، إلاّ أن تعلّمني) فقال: (نعم؛ إنتظار الفرج من الفرج) 🔺 آيا مي‏داني كه انتظار فرج، جزئي از فرج است؟ گفتم: نمي‏دانم، مگر اينكه شما به من بياموزيد فرمود: آري؛ انتظار فرج، جزئي از فرج است. 🔵 در روايت ديگري نيز مي ‏فرمايد: 🔹 ما أحسن الصبر و انتظار الفرج. أما سمعتَ قول العبد الصالح: (و ارتقبوا إنّي معكم رقيب) (وانتظروا إنّي معكم من المنتظرين) فعليكم بالصبر إنّما يجي‏ء الفرج علي اليأس و قدكان الذين من قبلكم أصبر منكم 🔺 چه نيكوست صبر و انتظار فرج! آيا سخن بنده صالح خدا شعيب را نشنيدي كه فرمود: و انتظار بريد كه من [هم] با شما منتظرم.پس منتظر باشيد كه من [هم] با شما از منتظرانم بر شما باد به صبر و بردباري؛ چرا كه گشايش، پس از نااميدي فرا مي ‏رسد و به تحقيق، كساني كه پيش از شما بودند، از شما بردبارتر بودند. 🌕 آن حضرت در روايت بسيار زيبايي، فضيلت انتظار را اين‏گونه بيان مي‏كند: 🔹 أما يرضي أحدكم أن يكون في بيته ينفق علي عياله ينتظر أمرنا فإن أدركه كان كمن شهد مع رسول اللّه صلي الله عليه و آله و سلم، بدرا، و إن لم يدركه كان كمن كان مع قائمنا في فسطاطه.... 🔺 آيا هيچ يك از شما خوش ندارد كه در خانه خود بماند، نفقه خانواده‏اش را بپردازد و چشم به راه امر ما باشد؟ پس اگر در چنين حالي از دنيا برود، مانند كسي است كه همراه رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم در نبرد بدر به شهادت رسيده است. و اگر هم مرگ به سراغ او نيايد، مانند كسي است كه همراه قائم ما و در خيمه او باشد...
🌺🌺🌺🌺🌺 حلول ماه ربیع الاول مبارک
🌹 *شب اول ماه ربیع الاول* ⬇️ این شب به نام *«لیلة المبیت»* مزیّن است، در این شب یک حادثه مهمّ تاریخى واقع شد و آن این است که: در سال *سیزدهم* بعثت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) از مکّه به قصد هجرت به سوى مدینه، از شهر خارج شد و در «غار ثور» پنهان گردید و *امیر مۆمنان* *على(علیه السلام)*، براى اغفال دشمنان، فداکارانه در بستر رسول خدا(صلى الله علیه وآله) خوابیدند. آیه شریفه⬇️  ( *وَمِنَ* *النّاسِ مَنْ یَشْرِى نَفْسَه* *ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ وَ اللّهُ* *رَءُوفٌ بِالْعِبادِ*) ؛ بعضى از مردمِ (با ایمان و فداکار) جان خود را در برابر خشنودى خدا مى فروشند و خداوند نسبت به بندگان مهربان است» در حقّ آن حضرت نازل شد. سال هجرت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) *مبدأ تاریخ* *مسلمانان* است و تحوّلى عظیم در جهان اسلام روى داد.
🌹سلام و عرض ارادت 📌استدعا دارم این نوشته را تا پایان حتما مطالعه فرمایید و برای دوستان خود ارسال کنید ممنون 🔷در مورد به بیت وحی در هفت روز چند نکته به استحضار می رساند : 1⃣ در هیچ منبع معتبر و اصیلی ما روز دقیق این اقدام جنایکارانه رو مشاهده نکردیم اگر رفقا سند و منبع معتبر و از کتب دست یک و قدیمی سراغ دارند بیان فرمایند 2⃣ طبق بیان تاریخ و آنچه در کتاب تقویم شیعه استاد بندانی نیشابوری با ذکر منابع آمده است اين ايام، سه بار به منزل آن حضرت هجوم آوردند: 🔺بار اول در روز اول ربيع بود كه براى بيعت آمدند و آن حضرت فرمود كه قسم ياد كرده‌ام كه تا جمع قرآن تمام نشود از خانه بيرون نيايم و آنان بازگشتند. پس از آن امير المؤمنين شبها صديقه طاهره و حسنين عليهم السّلام را بر در منازل اصحاب مى بردند و طلب يارى مى نمودند. (كتاب سليم: ص ۱۲۸. احتجاج: ص ۷۵، ۱۹۰) 🔺بار دوم هفت روز بعد از دفن پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله بود كه زبير و عده اى ديگر در منزل امير المؤمنين عليه السّلام جمع شده بودند. آن روز زبير شمشير كشيد تا عمر را بكشد. (توحيد صدوق: ص ۷۳. احتجاج: ج ۱، ص ۱۱۱ ۹۵. بحار الانوار: ج ۲۸، ص ۳۲۱) 🔺بار سوم به منزل حضرت هجوم آوردند، و پس از آتش زدن در منزل و ضرب و جرح صديقه طاهره سلام اللَّه عليها و كشتن حضرت محسن عليه السّلام، امير المؤمنين عليه السّلام را با دست بسته بيرون بردند. (كتاب سليم: ص ۲۴۹ ۸۲. الكوكب الدرى: ج ۱، ص ۱۹۴. الجمل: ص ۱۱۷. كامل ابن اثير: ج ۲، ص ۳۲۶. تاريخ طبرى: ج ۳، ص ۲۰۳) رک تقویم شیعه ص 45 🔸طبق این بیان باید هجوم اصلی که سبب آتش زدن بیت و شهادت حضرت محسن و ... شده بعد از روز هفتم باشد که برخی از مروجین عزای در این روزها با نام ایام محسنیه خود مشغول شادی عید الزهرا می باشند!(آنهم برای کشته شدن کسی که روز مرگش ۱۸ ذی‌الحجه می باشد نه در ماه ربیع!) 3⃣ به نظر شما خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از هجوم بوده یا قبل؟ که مسلما قبل از هجوم بوده و در منابع صحبت از حرکت معمولی حضرت به سمت مسجد بدون هیچ اشاره به مجروح بودن حضرت و کمک زنان به اویا اعتراض ایشان به هجوم و آتش به بیت در متن خطبه مثل سایر اعتراض ها باشد و در برخی منابع زمان ایراد خطبه 10روز بعد از رحلت شهادت گونه پیامبر ، بیان شده است 4⃣ با تحقیق در منابع متعدد و بررسی قراین تاریخی به دست می آید که زمان هجوم سوم به خانه حضرت و جریان آتش زدن بیت و ...حدود 50 روز بعد از رحلت پیامبر بوده است رک به مقاله تاريخ و ترتيب حوادثِ منتهي به شهادت حضرت زهراسلام الله عليها 👈مجله تاریخ اسلام در آینه پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی سال دهم، شماره دوم، پياپي 35، پاييز و زمستان 1392 سيدعلي حسين‌پور /دانش پژوه دكتري تاريخ تشيع اثني عشري، مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني ره   sahosseinpur@yahoo.com محمدرضا جباري / دانشيار مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني                jabbari38@yahoo.com و حتما آن را کامل و دقیق مطالعه فرمایید متن مقاله را در اینترنت جستجو کنید موجود است 5⃣ ترویج این ایام محسنیه از یک عده شیعیان انگلیسی معلوم الحال است که عقده های درونی خود در مخالفت با انقلاب اسلامی و شخص رهبری معظم را با این گونه جبهه گیری های مخالف با نظر ایشان نشان می دهند که برای رسیدن به امیال خود حتی دست به نابودی اصل و ریشه شیعه و شیعیان در گوشه گوشه عالم با ترویج اختلاف و تفرقه افکنی بین شیعه و سنی داشته و حتی علنا اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت هم نموده اند بصیرت داشته باشیم مروج افکار آنها نباشیم که خدای نکرده همچون رفاعه ها از شیعیان بزرگ کوفه جزء توابین به قصد قربه الی الله در زمین دشمنان ایفای نقش نکنیم والسلام علی من اتبع الهدی 🔶برای دیگران هم ارسال کنید ❤️عهد یاوری❤️ ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ @AsatidMahdiYavar❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌍چگونه ممکن است که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، بر جهانیان و افراد ظالم فائق بیایند؟(پاسخ استاد جواد جعفری)
📌حدیث «معرفت امام» در منابع ( ) 🔷پرسش : آیا حدیث «معرفت امام» در شش قرن اول تاریخ اسلام در منابع اهل سنّت نیز وجود دارد ؟ ✅پاسخ: یکی از دلایل توجّه مسلمانان به مسئله امام شناسی - و شناخت ائمه بر حق و واجد شرایط بطور عموم و شناخت امام مهدی منتظر(عج) بطور خصوص- ، حدیث شریف: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة» و احادیث مشابه و هم مضمون آن است. به موجب این حدیث عاقبت سهل انگاری و بی تفاوتی نسبت به شناخت امام زمان واجد شرایط، مرگ جاهلی و حشر و نشر با بت پرستان و مشرکین در قیامت خواهد بود. اعتقاد به مهدویت و شناخت امام هر عصری در منابع شیعه جایگاه خاصی دارد، و شیعه به عقیده امامت و مهدویت شهرت دارد؛ کافی است بدانیم تنها علامه مجلسی از بزرگان علما و مراجع حدیثی شیعه، این حدیث را با چهل سند از طرق اختصاصی شیعه آورده است.(1) 🔷امّا سؤال اینست که آیا این حدیث در منابع اهل سنّت هم وجود دارد؟(2) برای جواب تنها به ذکر بعضی از ناقلان و مصادر اهل سنّت در قرون اولیه تاریخ اسلام تا قرن ششم اکتفاء می کنیم. 1⃣ «مسند» ابوداود سلیمان بن داود طیالسی در گذشته (204) از عبد الله بن عمر بلفظ: «من مات بغیر امام مات میتة جاهلیة، و من نزع یداً من طاعة جاء یوم القیامة لاحجة له» نیز رجوع شود به کنزالعمال. 2⃣ «المعیار والموازنة» علامه متکلم ابوجعفر اسکافی درگذشته (240)ص24بلفظ: «من مات و لا امام له مات میتة جاهلیة» ازعبدالله بن عامر 3⃣ «نقض العثمانیة» نیز از اسکافی ص 11 ـ 12 و به نقل ابن ابی الحدید (ج 13، ص 242) بلفظ فوق. 4⃣ «مسند» احمد بن حنبل درگذشته (241) و ج 4 ص 96 بلفظ: «من مات بغیرامام مات میتة جاهلیة» ازمعاویة بن ابی سفیان. 5⃣ «صحیح» مسلم در گذشته (261) ج 8 ص 107 بلفظ: «من لم یعرف امام زمانه فمات میتة جاهلیة». 6⃣ «العلل الوارده فی الاحادیث» ابوالحسن علی بن عمر بن احمد بن مهدی بغدادی دارقطنی شافعی (م 305 / 306) ج 7 ص 63 بلفظ: «من مات لغیر امام مات میتة جاهلیة» به سه سند از معاویه و دو سند از ابوهریره. 7⃣«زوائد» احمد بن عمر بزار در گذشته (320) ج 1 ص 144 و ج 2 ص 143 بلفظ: «من مات و لیس علیه امام فمیتته میتة جاهلیة، و من مات تحت رایة عصبیة، فقتلته قتلة جاهلیة». 8⃣ «الکنی والاسماء» حافظ دولابی در گذشته (320) ج 2 ص 3 چاپ دائرة المعارف حیدرآباد دکن بلفظ: «من مات و لیس علیه امام جامع فقد مات مات جاهلیة، و من خرج من الجماعة فقد خلع ربقة الاسلام من عنقه» از ابن عمر. 9⃣ «صحیح ابن حبان»، ابوحاتم محمد بن حبان تمیمی، بستی شافعی درگذشته (354) به شرح «احسان بترتیب صحیح ابن حبان» شماره 44 بلفظ: «من مات و لیس له امام مات میتة جاهلیة». 🔟 «کتاب المجروحین» نیز از ابوحاتم ج1 ص 280 بلفظ: «من فارق جماعة المسلمین قید شبر فقد خلع ربقة الاسلام من عنقه، و من مات و لیس علیه امام فمیتته میتة جاهلیة، و من مات تحت رایة عمیة یدعوا الی عصبیة او ینصر فقتله جاهلیة» به روایت از ابن عباس. 1⃣1⃣ «معجم الکبیر» حافظ ابوالقاسم طبرانی درگذشته (360) ج 10 ص 350 حدیث 10687 (شماره مسلسل) بلفظ: «من فارق جماعة المسلمین قید شبر فقد خلع ربقة الاسلام من عنقه و من مات و لیس علیه امام فمیتته جاهلیة و من مات تحت رأیة عمیه یدعوا الی عصبیة او ینصر عصبیة فقتله جاهلیة» به روایت از ابن عباس. و ج 19 ص 388 شماره 910 چاپ بغداد بلفظ: «من مات بغیر امام مات میتة جاهلیة» به روایت معاویه، و به لفظ «من مات و لیست علیه طاعة مات مات جاهلیة» از عامر بن ربیعه (نیز رجوع شود به کنزالعمال ج6 ص 65 شماره 14861). 2⃣1⃣ «مستدرک الصحیحین» حاکم نیشابوری در گذشته (405) ج 1 ص 77 و 117 از ابن عمر بلفظ: «من مات و لیس علیه امام جماعة فان موتته موتة جاهلیة». 3⃣1⃣«المغنی» قاضی القضاة معتزلی، عبد الجبار بن احمد همدانی اسدآبادی درگذشته (415) جزء متمم عشرین ج 1 ص 116 بلفظ: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة». و... . _____________ 📚پی نوشت: (1). بحار الانوار، ج 76، ص 23-95، چاپ دوّم؛ و چاپ امین الضّرب، ج 16، ص 7-20. (2). در این باره کتابی با نام «شناخت امام یا راه رهایی از مرگ جاهلی» توسط مهدی فقیه ایمانی، مشتمل بر بحث و بررسی اسناد و محتوای حدیث فوق از دیدگاه اهل تسنن به نگارش در آمده و چاپ شده است. (3). به نقل سید بن طاووس در «طرائف » ص 210 ضمن شماره 305 و «ندیم الفرید» به عنوان « ندیم الاحباب وجلیس الاصحاب» نسخه خطی آن در کتابخانه مغنسیا از بلاد ترکیه بشماره (1210) موجود است. (اعلام زرکلی 212/1). 🔸 گردآوری از: اصالت مهدویت در اسلام، مهدی فقیه ایمانی، نرم افزار موعود از حوزه اصفهان.
📌 🔍غربال شیعیان در ✳️حضرت امام باقر (ع) فرمود: بخدا قسم تمیز کرده می‌شوید. بخدا قسم خالص و پاک می‌شوید بخدا قسم غربال می‌ شوید همچنانکه دانه ‌های غیر گندم از گندم در موقع غربال کردن جدا می‌گردد. 🔺امام صادق شبیه این حدیث را روایت کرده و فرمودند: تعداد کمی از شما همراه قائم (ع) باقی می‌ماند. ✳️از نظر سختي ها و فشارها و پيشامدهاى ناگوار كه در دوران غيبت رخ مى‏ دهد و مردم را دگرگون مى‏ سازد، به طورى كه حفظ ايمان و استقامت در دين، كارى سخت دشوار مى‏ گردد و ايمان مردم در معرض مخاطرات شديد قرار مى‏ گيرد( آيت الله صافى 📖(نويد امن و امان ص 177) 🔊🔉🔊خداوند در آیه 155 سوره مبارکه بقره می فرماید: «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرينَ» و قطعاً شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، زیان مالی و جانی و کمبود محصولات، آزمایش می کنیم و صابران [در این حوادث و بلاها] را بشارت ده. 🔺یکی از سنت های حتمی خداوند درباره انسان، آزمایش و امتحان است .ناگواری ها از ابزارهای آزمایش خدا هستند، لذا گاهی انسان با آنکه گناه و تقصیری هم نکرده، به برخی ناگواری ها مبتلا می شود همانگونه که خوشی ها نیز وسیله دیگری برای آزمایش الهی است. ⬅️امام صادق(ع) فرموده است: «پیش از ظهور قائم(عج) نشانه هایی از جانب خدای تعالی برای مومنان خواهد بود.» راوی گوید: «عرض کردم: فدای شما شوم! آنها کدام است؟» فرمودند: «این قول خدای متعال که «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرينَ»؛ یعنی شما مومنان را پیش از خروج قائم(عج) می آزمائیم به [خوف از] پادشاهان فلان در آخر سلطنت آنها و [گرسنگی به واسطه] گرانی قیمت ها و [کاستی در اموال به واسطه] کسادی داد و ستد و کمی سود و [کاستی در نفوس به واسطه] مرگ و میر فراوان و [کاستی در ثمرات به واسطه] کمی برداشت محصولات زراعتی و در آن هنگام صابران را به تعجیل خروج قائم(عج) مژده بده.» ⬅️علاوه بر این، انسان تا دست خود را از دست دنیا بیرون نکشد، نمی تواند با آخرت دست بدهد؛ باید از بیعت ظالم خارج بشود تا بتواند با امام(ع) بیعت کند؛ باید از وادی کفر بیرون بیاید تا بتواند با وادی ایمان وارد شود. همانطور که تا وقتی آخرین ثانیه های شب پایان نیابد، وارد اولین ثانیه های روز نخواهیم شد. پس مصیبت ها این هنر را دارند که دست انسان را برای همیشه از دست دنیا خارج کنند. (پرتوی از آیه های مهدوی) محسن قرائتی. ◀️گویا دوران غیبت، دورانِ نیروسازی برای برنامه جهانی اصلاح عالَم است که باید انسان ها در کوره حوادث و مشکلاتی مانند قحطی، ناامنی، از دست دادن مال و جان و مانند این امور قرار گیرند تا مشخص شود چه کسانی همچنان راست قامت و ثابت قدم بر حق باقی خواهند ماند و راضی به رضای خدای حکیمِ خود راه مستقیم عبودیت و بندگی او را ادامه خواهند داد و چه کسانی از غربالِ آزمون غیبت خارج خواهند شد.
🔴🔵 به فکر دیگران باشیم تا مورد توجه امام عصر علیه السلام قرار بگیریم 🍁 شیخ زین العابدین مازندرانى از شاگردان صاحب جواهر و شیخ انصارى ساکن کربلا بوده است در مورد سخاوت و انفاق او نوشته اند: تا مى توانست قرض مى کرد و به محتاجان کمک می کرد . 🍁 روزى بینوائى به در خانه او رفت و از او چیزى خواست. شیخ چون پولى در بساط نداشت، بادیه مسى (کاسۀ بزرگ ) منزل را برداشت و به او داد و گفت: این را ببر و بفروش! 🍁 دو سه روز بعد که اهل منزل متوجه شدند که بادیه(کاسه) نیست فریاد کردند که: بادیه را دزد برده است. صداى آنان در کتابخانه به گوش شیخ رسید؛ فریاد برآورد که: دزد را متهم نکنید، بادیه را من برده ام. 🍁 در یکى از سفرها که شیخ به سامرا مى رود، در آنجا سخت بیمار مى شود. میرزاى شیرازى از او عیادت مى کند و او را دلدارى مى دهد. شیخ مى گوید: من هیچگونه نگرانى از موت ندارم ولیکن نگرانى من از این است که بنا به عقیده ما امامیه وقتى که مى میریم روح ما را به امام عصر علیه السلام عرضه مى کنند. اگر امام سئوال بفرمایند: زین العابدین ما به تو بیش از این اعتبار و آبرو داده بودیم که بتوانى قرض کنى و به فقرا بدهى، چرا نکردى؟ من چه جوابى به آن حضرت مى توانم بدهم؟! 🍁 بی توجهی به نیازمندان، یکی از شاخص هایی است که موجب نارضایتی امام عصر از ما میشود. در این شرایط اقتصادی قطعا افرادی هستند که باید بیشتر به آنها رسیدگی شود.
1_1214261670.pdf
9.32M
🌐 الکترونیکی ویژه الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود(ع)💠
🔶آیا خداوند پیامبر صلوات الله علیه و آله را برای رحمت مبعوث کرد و امام زمان علیه السلام را برای انتقام؟ آیا اهداف این دو بزرگوار مختلف است؟ (پاسخ استاد جواد جعفری)📚
در آستانه 9 ربیع، آغاز امامت حضرت ولی عصر عج مراسم عهد علمی اساتید دانشگاهها با آن حضرت روز جمعه 23 مهر ساعت 19 الی 21 با حضور مسوولان عالی رتبه وزارت علوم، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و برخی از روسای دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه قم، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه باقرالعلوم ع و دانشگاه معارف اسلامی، دانشگاه پیام نور و دیگر مسولان با محوریت: 🌺دانشگاه و تمدن زمینه ساز ولایت عظمای مهدوی 🌺 در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهیم نمود. از تمامی اساتید محترم دانشگاه‌های کشور دعوت می کنیم به صورت آنلاین و حضوری (محدود) در این مراسم شرکت کنند. 🌿🌿🌿 کارگروه دانشگاهیان ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی، مسجد مقدس جمکران، مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد رهبری در دانشگاه ها سازمان بسیج اساتید ☘☘☘ لینکهای مربوطه گروه سروش: https://splus.ir/joingroup/2LHJQ7DTc3iSt9jMmBlvwVCU کانال سروش: splus.ir/asatidmahdiyavar گروه ایتا: https://eitaa.com/joinchat/1419444368C1ba5036279 کانال ایتا: https://eitaa.com/AsatidMahdiYavar
هدایت شده از مدرسه مهدوی 🌤
📣📣 پویش بزرگ 💖 ویژه دختران 9 ساله 💖 🇮🇷در سراسر کشور🇮🇷 برگزاری همزمان با جشن نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام مهدی(علیه السلام) 🎁همراه با اهدای جوایز به قید قرعه جهت شرکت در پویش از جشن تکلیف خانگی خود یک عکس یا فیلم 60ثانیه ای با هشتگ تهیه کرده و ضمن انتشار در فضای مجازی برای ما ارسال نمایید. شاخص های فیلم و عکس:📹📸 ✅فیلم حداکثر 60 ثانیه باشد ✅فیلم و عکس ارسالی به صورت افقی باشد ✅در بخش عکس تنها یک عکس ارسال شود و تمام موارد در یک قاب جمع شود ✅موضوع فیلم ارسالی یکی از موارد زیر باشد: 📌دکلمه یا شعر خوانی 📌عهد با امام زمان(علیه السلام) 📌فیلم داستانی کوتاه چند نکته درباره پویش: 1️⃣جشن تکلیف را حتی الامکان در روز نهم ربیع الاول برگزار کنید 2️⃣سعی کنید فضاسازی و تزئین داشته باشید 3️⃣داشتن چادر زیبا و حجاب کامل 4️⃣شعار من امام زمانی ام در تصویر دیده شود 5️⃣در آثار نمادی از 📿عبادت📿وجود داشته باشد مثل: سجاده ,تسبیح, قرآن و رحل و .... 💡برای دریافت ایده و پیشنهاد برای جشن تکلیف خانگی به کانال 🌤مدرسه مهدوی 🌤در ایتا مراجعه کنید https://eitaa.com/joinchat/3867410491C4ccb5e87fe 📩می توانید آثار را به ادمین کانال(چشم به راه) ارسال کنید @chashmbe_rah 🗓مهلت ارسال آثار: 24 مهر 1400 مصادف با 9 ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام مهدی(علیه السلام) لغایت 15 آبان 1400
Project_10-11_SD.mp3
3.98M
🎧 🎉🎉پیشنهاد ویژه 👑 🗓 / 🖌کانال 🌤〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @madreseh_mahdavi 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️🌤