eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.4هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
7.4هزار ویدیو
378 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔰 انقلاب مردم ایران،طبق کدام آیات قرآن بود؟ ✨آن اعبدوالله واجتنبوا الطاغوت....۳۶ نحل خدارا عبادت کنیدوازطاغوت دوری کنید ✨۲.ان الله یامرکم آن تودو الامانات الی اهلها.. .۵۸ نساء خدا امر کرده که امانت رابه اهلش بدهید.مهمترین امانت خدا،حکومت است که حق خداست. ✨فمن یکفربالطاغوت ویومن بالله فقداستمسک بالعروة الوثقی لاانفصام لها.....۲۵۶بقره 🍃چنگ زدن به ریسمان محکم وپاره نشدنی خدا،به این است که به طاغوت پشت کنیم ومطیع خداباشیم ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ پناهگاه 📿 ⚪️حضرت مریم با عبادت زیاد به خدا نزدیک شد: 💠حضرت مریم مقدس زنی با ایمان و پاکدامن بود و به خاطر اخلاص در عمل و انجام عبادت فراوان لایق شنیدن وحی الهی شد و خداوند حضرت عیسی علیه السلام را به او هدیه داد. در سوره آل عمران آمده است که ملائکه به حضرت مریم گفتند: ای مریم، فرمانبردار خدا باش و برای خدا سجده کن و با اهل رکوع و عبادت و بندگی برای پروردگارت برخیز. مریم از این فرمان، در عبادت و اطاعت و رکوع و سجود و نماز سر از پای نمی شناخت و در راه اطاعت پروردگار آنچنان خالص و خاشع بود که به جز سه زن هیچکس در مقام اطاعت به آن درجه نرسید. 📚بهترین پناهگاه حکایات و داستانهای نماز ✍🏻رحیم کارگر محمدیاری‏‏ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
32.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹 #نماهنگ | یا أبامهدی! یا قاسم! عَهداً عَهداً سَنُقاوِم 🎙 بانوای: حاج #میثم_مطیعی 🏴 بمناسبت #اربعین شهادت سردار بزرگ اسلام #حاج_قاسم_سلیمانی و ابومهدي المهندس... ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🔰برای حصول تقرّب الی الله، و از بین رفتن حجابِ بین انسان و خداوند، بزرگان چه فرموده اند؟ 🔶 آنچه كه براى سير سالك در سفرِ «مِن الخلق الى الحق» لازم و ضرورى است، جنبه حذف ابتعادِ بين او و خداوند متعال است كه به واسطه قرب، آن آثار وجودى پروردگار كه منبعث از وجود منبسط است در او ظاهر و متجلّى مىشود. پس سالك در سفر اولِ خود كه «من الخلق الى الحق» است بايد به جنبه ابتعاد وجودى خودش پى ببرد و آن را از بين ببرد. ✅ يكى از راه هايى كه دستور مى دهند 1️⃣ تفكّر در نفس است 2️⃣ و يكى از راه ها ذكر است. 3️⃣ و امّا يكى از آن راه ها كه بايد با آن همراه و توأم باشد جنبه 🔵إعراض نفسانى از دنيا و تعلقات دنيا است. با حفظ تعلقات، آن ابتعاد به حال خودش باقى مى ماند. ⬅️ اينها راه هايى است كه براى سلوك دستور مى دهند، يعنى آنچه كه در وهله اوّل مطرح است، اين است كه آن جهت استقلال، اَنانيّت، خود محورى و تشخّص در وجود خود و در يك كلمه، خود ديدن و جز خود را نديدن، بايد از بين برود. در اين ظرفيت است كه انسان جهان بينى و معرفت شناسى پيدا مى كند. 📚 گلشن اسرار، ص199و200. ✍️ آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ #ادامه ⚪️ #تاثیر ساده زیستی در زندگی 🔵🔴 #شرايط تحقق زهد حقيقي ❇️در تحقق زهد حقيقي
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ⚪️ ساده زیستی در زندگی 🔰آثار زهد و ساده زيستي و نقش آن در رشد انسان 📗در قرآن كريم اشارۀ صريح به آثار زهد و ساده زيستي وجود ندارد، ولي از دلالت هاي غيرمطابقي برخي آيات، مي توان برخي از اين آثار را به دست آورد. اما در روايات فراواني از ائمه معصومين ع به صراحت به آثار زهد و ساده زيستي اشاره شده است. اين بركات و آثار، همچون نور فروزنده اي است كه در حقيقت راهنماي انسان ها در صعود به قله هاي رستگاري فردي و اجتماعي و موجب قرب و رضايت خداوند است. مي توان گفت: حركت در مسير زهد و ساده زيستي، به وقوع آثار و بركاتي مي انجامد كه اين آثار و بركات، انسان را از پيشگامان راه انبياء و ائمه معصومين ع قرار مي دهد و جامعه مطلوب اسلامي را به ارمغان مي آورد كه همۀ انسان ها در ساية عدالت، امنيت اخلاقي و عبادي در آن، به رشد هدايت شده و تمامي استعدادها به طور صحيح به بار مي نشيند، اين همان هدف انبياء الهي است كه سال ها براي آن تلاش مي كردند.🔺 برخي آثار زهد و ساده زيستي عبارتند از: 💢۱. حق پذيري و حق پرستي 🔷فطرت آدمي بر طهارت و دين باوري بنيان نهاده شده است و ميل به ناپاكي ندارد. علّامه طباطبائي ذيل آيۀ قُلْ لا يَسْتَوِي الْخَبيثُ وَ الطَّيِّبُ وَ لَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبيثِ فَاتَّقُوا اللَّهَ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون (مائده: ۱۰۰) مي نويسد: دين از احكام فطرت و نواميس خلقت است، و چيزى را كه دين دعوت به آن مىكند، همان زندگى طيب و پاكيزه است، و چيزى را كه از آن نهى مىكند همان زندگى آلوده و ناپاك است (طباطبائي، ۱۳۷۴، ج ۶، ص ۲۱۸). بنابراين، روشن است كه چون رفاه طلبي، زياده روي در تجملات و دنياپرستي زمينۀ ارتكاب به گناه و ناپاكي را فراهم مي كند و خلاف فطرت آدمي است، فطرت را رو به خاموشي مي برد و رعايت زهد و ساده زيستي و ترك لذت هاي غفلت زاي دنيوي، فطرت آدمي را پر فروغ ساخته، زمينۀ رشد فطري و دين باوري را تقويت مي كند. همچنين در روايات به اين مطلب اشاره شده است. چنانچه شخصي از امام سجاد عليه السلام پرسيد: زهد در دنيا چيست؟ امام عليه السلام فرمود: زهد همان روي آوردن و رغبت به تقوا است (حرعاملي، ۱۳۸۵، ج ۱۱، ص ۳۱۵). حضرت علي عليه السلام در زمينة ساده زيستي فرمودند: مَنْ زَهِدَ فِي الدُّنْيَا حَصَّنَ دِينَهُ (تميمي آمدي، ۱۳۶۶، ص ۲۷۷)؛ كسي كه در دنيا زهد را پيشه خود سازد، دين خود را حفظ مي كند. همچنين فرمودند: عَلَيْكَ بِالزُّهْدِ فَإِنَّهُ عَوْنُ الدِّينِ (همان، ص ۲۷۵)؛ به زهد روي بيار كه ياور تو در دينداري است. ⭕️همچنين در قرآن كريم در مورد قوم عاد، به صورت استفهام انكاري، رفاه كاذب و بيهوده را مانع حق پذيرى و عدم اطاعت از رسول اكرم صلي الله عليه و اله معرفي نموده است: أَ تَبْنُونَ بِكُلِّ ريعٍ آيَةً تَعْبَثُون… (شعراء: ۱۲۸). تفسير نور يكي از پيام هاي اين آيه را چنين دانسته است كه تمدن و رفاه كاذب، عامل غرور و مانع حق پذيرى است (قرائتي، ۱۳۸۳، ج ۸، ص ۳۴۸). در تفسير آسان ذيل اين آيه، چنين آمده است: براى استفهام انكارى و توبيخى است؛ يعنى آيا جا دارد كه شما از خدا و عالم آخرت غافل و فريفته اين همه مزخرفات دنيوى شويد (نجفي خميني، ۱۳۹۸ق، ج ۱۴، ص ۳۶۱). آري زماني كه رفاه زدگي باشد، ولي بهره مندي از روحيه زهد و ساده زيستي نباشد، حق و عمل صحيح ملاك نيست و فطرت آدمي خاموش شده و انسان فريفته دنيا مي شود. 🔶در جايي ديگر به نفي پيامبران از سوي كساني كه زهد و ساده زيستي را رعايت نكرده و در استفاده از لذايذ نعمت ها زياده روي كرده اند، اشاره نموده و مي فرمايد: وَ ما أَرْسَلْنا في قَرْيَةٍ مِنْ نَذيرٍ إِلاَّ قالَ مُتْرَفُوها إِنَّا بِما أُرْسِلْتُمْ بِهِ كافِرُون (سبأ: ۳۴)؛ و ما در هيچ شهر و ديارى پيامبرى بيمدهنده نفرستاديم مگر اينكه مترفين آنها (كه مست ناز و نعمت بودند) گفتند: ما به آنچه فرستاده شدهايد كافريم! علّامه طباطبائي ذيل اين آيه مي فرمايد: زياده روى در لذايذ كار آدمى را به جايى مىكشاند كه از پذيرفتن حق استكبار ورزد (طباطبائي، ۱۳۷۴، ج ۱۶، ص ۵۷۸). بنابر نص صريح اين آيه، روشن است كه رعايت زهد و ساده زيستي، پذيرش دعوت به حق پيامبران را آسان و حتمي كرده، جامعه به هلاكت و نابودي نخواهد رسيد. هدف انبياء در راستاي مقبوليت از سوي مردم، به صورت كامل و دقيق اجرا خواهد شد و سعادت دنيوي و اخروي همگان تضمين خواهد شد. 👇👇
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ #ادامه ⚪️ #تاثیر ساده زیستی در زندگی 🔰آثار زهد و ساده زيستي و نقش آن در رشد انسان 📗د
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 💠همچنين با مطالعه و تدبر در آيات ۸۶ و ۸۷ سوره توبه، به دست مي آيد كه ثروت و توانمندي در دنيا، بينش صحيح را از انسان مي گيرد و زمينه را براي همراهي با مخالفان و خودداري از جهاد فراهم مي كند. خداوند متعال در اين آيات مي فرمايد: وَ إِذا أُنْزِلَتْ سُورَةٌ أَنْ آمِنُوا بِاللَّهِ وَ جاهِدُوا مَعَ رَسُولِهِ اسْتَأْذَنَكَ أُولُوا الطَّوْلِ مِنْهُمْ وَ قالُوا ذَرْنا نَكُنْ مَعَ الْقاعِدِينَ رَضُوا بِأَنْ يَكُونُوا مَعَ الْخَوالِفِ وَ طُبِعَ عَلي قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لا يَفْقَهُونَ (توبه: ۸۶و ۸۷)؛ و چون سورهاى نازل شود كه به خدا ايمان بياوريد و با پيامبر او جهاد كنيد، ثروتمندان آنها از تو اجازه مىخواهند و مىگويند بگذار كه ما با قاعدين (كساني كه از جهاد معافند) باشيم، آنان به اين خوشحال شدند كه با واماندگان باشند و بر دل هايشان مهر زده شده پس آنان نمىفهمند. 📗در آيه فوق، أُوْلُواْ الطَّوْلِ، يعني كساني (منافقيني) كه داراي ثروت و توانايي مادي و جسمي كافي براي حضور در جنگ هستند (همان، ج ۹، ص ۴۸۷؛ مكارم شيرازي و ديگران، ۱۳۶۲، ج ۸، ص ۷۴؛ قرائتي، ۱۳۸۳، ج ۵، ص ۱۲۰؛ طبرسي، ۱۳۸۰، ج ۱۱، ص ۱۷۹). شيخ مغنيه در تفسير الكاشف، ذيل آيۀ فوق در مورد اولوا الطّول مي گويد: مقصود از اولوا الطّول ستمكاران و مترفيني هستند كه از هر چيزي كه از نزديك و يا دور با منافعشان برخورد داشته باشد، دوري مي كنند (مغنيه، ۱۳۸۶، ج ۴، ص ۱۳۷). بنابراين، اولوا الطول كساني هستند كه داراي زندگي رفاه گونه، به همراه قدرت و ثروت كافي هستند و به دليل اينكه جهاد از ديدگاه ايشان، با منافع آنها سازگاري ندارد، از شركت در جهاد خودداري مي كنند. 🔺تعبير اولوا الطول در آيه، تعبيري دقيق و عميقي است. اينكه از واژه منافق و… ياد نمي كند و به خصوصيت آنان اشاره مي كند، به اين واقعيت اشاره دارد كه توانايي جسمي، قدرت و ثروت موجب ترك جهاد است. آري! قدرت و ثروت چشم دل و بصيرت آدمي را خاموش مي كند و فهم صحيح را از او مي گيرد: فَهُمْ لَا يَفْقَهُون. به جايي مي رساند كه او در عين توانايي جسمي، به همراهي با قاعدين و راحت طلبي روي مي آورد. همچنين در تفسير نور، ذيل اين آيه چنين آمده است: دنياطلبى، رفاهزدگى و روحية نفاق، ديد صحيح و شناخت عميق را از انسان مىگيرد (قرائتي، ۱۳۸۳، ج ۵، ص ۱۲۱). در تفسير آسان علت اين نپذيرفتن حق را چنين بيان مي كند: قلوب منافقين به علت عدم ايمان به خدا و علاقه به مزخرفات دنيوى مختوم و مهر زده شدهاند (نجفي خميني، ۱۳۹۸، ج ۶، ص ۳۷۳). ⭕️بنابراين، زهد و ساده زيستي موجب حق پذيري، حق پرستي و آخرت خواهي و بزرگ ترين عامل رشد دنيوي و اخروي به شمار مي آيد؛ زيرا زماني كه انسان زاهد شد و حق را پذيرفت و هدف آخرتي داشت و به حق عمل كرد، ماهيت عمل به حق او چيزي جز رشد و پيشرفت در دنيا و آخرت نخواهد بود. آن افرادي كه زهد ندارند و فقط به دنبال اهداف دنيوي هستند و آخرت را فراموش مي كنند، شايد به ظاهر به مطلوباتي برسند ولي در حقيقت از رشد حقيقي جا مانده اند. 🔶به اين نوع رشد در قرآن كريم هم اشاره شده است. چنانچه مي فرمايد: مَنْ كانَ يُرِيدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِه وَ مَن كاَنَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيَا نُؤْتِهِ مِنهَا وَ مَا لَهُ فىِ الاَخِرَةِ مِن نَّصِيب (شوري: ۲۰)؛ كسى كه زراعت آخرت را بخواهد، به كشت او بركت و افزايش مىدهيم و بر محصولش مىافزاييم و كسى كه فقط كشت دنيا را بطلبد، كمى از آن به او مىدهيم، اما در آخرت هيچ بهرهاى ندارد! 📕در تفسير نور، در يكي از پيام هاي آيه چنين آمده است: براى آخرتخواهان توسعه و رشد است (قرائتي، ۱۳۸۳، ج ۱۰، ص ۳۹۰). علّامه طباطبائي در پايان تفسير اين آيه شريفه، بياني رسا دارند كه شاهد اين مطلبي است، چنانچه مي گويد: 💎خداى سبحان، لطيف به همه بندگان خويش است، داراى قوتى است مطلقه و عزتى مطلقه، بندگان خود را بر حسب مشيتش روزى مىدهد، ولى با اين تفاوت كه درباره كسانى كه هدفشان آخرت است، و براى آن كار مىكنند خواسته كه دنيا را بدهد، و مزد آخرتش را بيشتر از آنچه كه عمل كردهاند بدهد، ولى درباره كسانى كه هدفشان تنها دنيا است خواسته است تنها دنيا را بدهد و در آخرت بهرهاى نداشته باشند (طباطبائي، ۱۳۷۴، ج ۱۸، ص ۵۸). 💢تحليل سخن علّامه، ذيل آيۀ شريفه در تأييد اين مطلب، اين است كه خداوند به آخرت خواهان (كه مصداق بارز آن زاهدان اند)، علاوه بر بهره مندي از رشد دنيوي، در آخرت نيز پاداش و مزدي بيشتر از آنچه عمل كرده اند، به آنها مي دهد. ولي به كساني كه هدف دنيوي دارند، (كه مصداق بارز آن كساني هستند كه از روحيه زهد بي بهره اند و رغبت و علاقه شديدي به امور دنيوي دارند)، فقط به ظاهر در دنيا مزدي داده مي شود. @Asheghan_Amiralmomenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔰رفیق هم باشیم اما چگونه؟؟؟؟ 🎙استاد دارستانی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵دجال در روایات اسلامی 📚در روایات اهل سنت صفات مختلفی برای دجال نقل شده است از جمله اینکه؛ دجال(103192) کافر است، ادعای خدایی می کند، بین دو چشم او نوشته شده "کافر"، پیامبر از فتنه او به خدا پناه برده است، طول عمرش دراز است، همراه او آب و آتش است، کور را بینا می کند و مرده را زنده می کند و به آسمان فرمان می دهد ببار پس می‌بارد، مردم برای خوردن از طعامی که به همراه دارد از او تبعیت می کنند با اینکه شهادت می دهند کافر است، هرکس او را انکار کند بهشت بر او واجب می شود و عاقبت به دست حضرت مسیح کشته می‌شود. (ر.ک. الفتن ابن حماد، صص 355 تا383) 📕در برخی روایات نیز از وجود چندین «دجّال» صحبت شده است و از پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله روایت شده است: «یكون قبل خروج الدجال‏ نیف على سبعین‏ دجالا» پیش از خروج دجال، بیش از هفتاد دجال خروج خواهد كرد. (كنز العمال، ج 14، ص200 و الفتن ابن حماد، ص 357) ✍️در روایات شیعه نیز به فتنه دجال اشاره شده است؛ امام باقر علیه السّلام فرمود: «مَنْ قَرَأَ وَ أَكْثَرَ مِنْ قِرَاءَةِ الْقَارِعَةِ آمَنَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ فِتْنَةِ الدَّجَّالِ أَنْ یُؤْمِنَ بِهِ ...» هر كه سوره قارعه را بسیار تلاوت كند خداى گرامى و بزرگ او را از فتنه دجّال و ایمان آوردن به او ... در امان دارد. (ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص 125) در روایت دیگری خروج دجال، یکی از ده علامتی معرفی شده است که قبل از قیامت واقع می شود. (الخصال، ج‏2، ص: 449) 💎طبق روایتی از رسول خدا دجال، یکی از بدترین افراد بین اولین تا آخرین خلق خداوند است؛ نامش در امت های گذشته آمده است ولی در آخرالزمان بیرون می‌آید. «أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ شَرُّ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ اثْنَا عَشَرَ....وَ الدَّجَّالَ اسْمُهُ فِی الْأَوَّلِینَ وَ یَخْرُجُ فِی الْآخِرِین‏...» (الخصال، ج‏2، ص 458) 🔺اینکه سفیانی و دجال کیست نمی دانیم ولی به نظر می رسد دجال با آمریکا و صهیونیست ها تطبیق دارد و سفیانی منطبق با عرب است چرا که خیلی روایت داریم و تطبیق می کنند با همین آل سعود، تکفیری ها، داعش و... که ابزار دست دجال هستند و خودشان را مسلمان می دانند.» 🔰در روایتی از امام صادق علیه السّلام درباره چهارده معصوم پرسش شد که چه کسانی هستند؛ ایشان فرمود: محمّد و علىّ و فاطمه و حسن و حسین و ائمّه از فرزندان حسین و آخرین آنها قائمى است كه پس از غیبتش قیام كند و دجّال‏ را بكشد و زمین را از هر جور و ظلمى پاك سازد. (كمال الدین و تمام النعمة، ج‏2، ص: 335، باب33، ح7) 💢احتمالات درباره دجال در میان علماى شیعه و همین‏طور علماى اهل سنت دو دیدگاه درباره «دجّال» وجود دارد: برخى عقیده دارند، كه دجال شخص خاصى است درحالى‏كه برخی معتقدند هركس یا هر جریان انحرافى(43859) كه موجب گمراهى مردم شود؛ می تواند دجال باشد. 🔶آیت الله مکارم شیرازی حفظه الله با بیان دلایلی دجال را شخص نمی‌دانند. نظر ایشان بر این است که: «همانگونه كه از ریشه لغت دجّال از یك سو و از منابع حدیث از سوى دیگر استفاده مى‏شود، دجّال منحصر به یك فرد نیست بلكه عنوانى است كلّى براى افراد پرتزویر و حیله‏گر؛ و پرمكر و فریب و حقّه باز كه براى كشیدن توده‏هاى مردم به دنبال خود از هر وسیله‏ای استفاده مى‏كنند،....البتّه هیچ مانعى ندارد كه یك دجّال بزرگ در رأس همه آنها باشد. و امّا نشانه‏هایى كه در بعضى از روایات براى او ذكر شده بى‏شباهت به تعبیرات سمبولیك و اشاره و كنایه نیست...بعید نیست دجّال با آن صفاتى كه گفته شد اشاره به فریبكاران و رهبران مادّى ستمگر در دنیاى ماشینى باشد.» (حكومت جهانى مهدى علیه السلام، صص171تا178 ) 💢اما آیت الله نجم الدین طبسی حفظه الله دجال را شخص خاصی می دانند که البته جریانی را به دنبال دارد، ایشان معتقدند: «تعابیرى كه درباره دجّال در روایات آمده با جریان بودن او سازگار نیست، مثلا در روایات آمده است كه امام زمان علیه السّلام یا عیسى ابن مریم دجّال را به قتل مى‏رساند... كه با شخص خاص بودن وى سازگارى دارد. از دیدگاه ما نیز دجّال شخص خاصى است، البته جریان سیاسى و فرهنگى بودن او را نفى نمى‏كنیم؛ ولى معتقدیم دجّال فردى است كه جریانى را نیز به همراه دارد» (تا ظهور، ج‏2، ص: 372) ⭕️در جمع‏بندى این دیدگاه‏ ها مى‏توان گفت با توجه به این‏كه در روایات از دجال ‏هاى متعدد سخن به میان آمده، هر شخص یا جریانى كه موجب گمراهى مردم گردد، دجال شمرده مى ‏شود؛ اما در میان این دجالان، شخص فریبنده و حیله‏گرى وجود دارد كه سرآمد همه دجالان و فتنه‏گران است و این دجال از نشانه ‏هاى ظهور حضرت به شمار مى‏آید. (مهدویت پرسش‏ها و پاسخ‏ها، ص 185) 👇👇 @Asheghan_Amiralmomenin
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵دجال در روایات اسلامی 📚در روایات اهل سنت صفات مختلفی برای دجال نقل شده است از جم
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵دجال در روایات اسلامی 🔴رابطه دجال با آمریکا و صهیونیسم در حال حاضر تكبر، خودكامگى، ظلم، جنایت و جنگ طلبی، به وضوح در فرهنگ و تمدن غربى، سیاست و حتی تكنولوژى آمریكا و یهودیت صهیونیستى(137413) آشكار گشته است. جریانى فاسد و مفسد كه از همه امكانات خود براى سلطه كامل بر زمین، فریب انسان ها و مبارزه با حق بهره مى برد. طبق آنچه گذشت؛ دجال می تواند جریانی استعماری و فریبنده باشد علیه جوامع اسلامی، گرچه رهبری چنین جریانی به دست شخص یا اشخاصی حقیقی است که شاید شناسایی ایشان به سادگی ممکن نباشد. 📙شهید سیّد محمّد صدر در كتاب «تاریخ ما بعد الظهور» فرهنگ و تمدن مادی غرب را که با دو ابزار دانش و نظامى‏گرى به جوامع اسلامى یورش می‌برد را "دجال" معرفی می‌کند چراکه بسیاری به امید رسیدن به ثروت و امكانات مادى به عظمت و چیرگى او ایمان آورده و در دام وسوسه‏هایش گرفتار شده اند. (ر.ک. تاریخ پس از ظهور، ص: 127) 🔺احتمالی بودن تطبیق این دو جریان و عدم تطبیق قطعی آمریکا و صهیونیست ها را بر دجال و آل سعود و داعش را بر سفیانی زمان ظهور؛ آشکار می کند. چراکه این احتمال وجود دارد که دجال و سفیانی آستانه ظهور از میان این دو جریان جنایتکار امروزی سربرآورند 🔷استاد محمّد طىّ نیز دجّال را قدرتى جهانى می داند و معتقد است: «امكانات مادّى گسترده‏اى كه الآن در اختیار آمریكا قرار دارد، مى‏تواند معجزات و خوارق عاداتى كه در روایات دجال به آن اشاره شده است را عملى سازد. این‏كه در روایات مى‏خوانیم كسى را مى‏كشد و دوباره زنده مى‏كند ممكن است اشاره به سقوط یك نظام سیاسى و احیاى دوباره آن باشد.» (ر.ک. علائم ظهور، علی‌ اصغر رضوانی، ص64 و 65 به نقل از المهدى المنتظر بین الدین و الفكر البشرى، ص 177) بنابراین بعید نیست که دجّال، سمبلی باشد از دشمنی تمدّن و جهان‏بینى مادیگرای غربی به سرکردگی آمریکا و صهیونیست هایی که در پی نابودی دین حق و سلطه کامل بر جهان هستند. 🔺🔻تطبیق آمریکا و صهیونست بر دجال در کلام آیت الله امامی کاشانی (حفظه الله) آیت‌الله امامی کاشانی(حفظه الله) در خطبه دوم نمازجمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵، در بخشی از سخنان خود به وضع جهان اسلام و منطقه اشاره کرده و گفتند: «بی سر و سامانی دنیا از دو نقطه دجال و سفیانی شروع می شود... اینکه سفیانی و دجال کیست نمی دانیم ولی به نظر می رسد دجال با آمریکا و صهیونیست ها تطبیق دارد و سفیانی منطبق با عرب است چرا که خیلی روایت داریم و تطبیق می کنند با همین آل سعود، تکفیری ها، داعش و... که ابزار دست دجال هستند و خودشان را مسلمان می دانند.» (سایت شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران) 🔷در بیانات ایشان توجه به دو نکته ضروری به نظر می رسد؛ اول: با توجه به روایاتی که تعدد دجال و سفیانی را نشان می‌دهد مانند روایتی که فرمود: «یكون قبل خروج الدجال‏ نیف على سبعین‏ دجالا؛ پیش از خروج دجال، بیش از هفتاد دجال خروج خواهد كرد» (كنز العمال، ج 14، ص200. و الفتن ابن حماد، ص: 357) و بیان ایشان که فرمودند: «جهان اسلام را دو گروه یعنی پیروان دجال و پیروان سفیانی به هم می ریزند و اوضاعی که امروز داریم چنین است، وضع ما این است که می بینید.» سخن آیت الله امامی کاشانی مربوط به زمان کنونی ماست نه آستانه ظهور؛ بنابراین نمی توان گفت که ایشان در پی تطبیق قطعی آمریکا و صهیونیست با دجالی که در آستانه ظهور خروج کرده و به دست حضرت مهدی علیه السلام نابود خواهد شد؛ هستند. دوم: از آنجاکه آیت الله امامی کاشانی در سخنان خود تصریح می کنند: «اینکه سفیانی و دجال کیست نمی دانیم» و اینکه فرمودند: «به نظر می رسد...»؛ احتمالی بودن تطبیق این دو جریان و عدم تطبیق قطعی آمریکا و صهیونیست ها را بر دجال و آل سعود و داعش را بر سفیانی زمان ظهور؛ آشکار می کند. چراکه این احتمال وجود دارد که دجال و سفیانی آستانه ظهور از میان این دو جریان جنایتکار امروزی سربرآورند و ممکن است طی سالیان دراز دوجریان حاضر متحول و یا نابود شوند و در آستانه ظهور سفیانی و دجالی دیگری در مقابل امام زمان علیه‌ السلام خروج کنند که در واقع آنها مد نظر روایات بوده اند. ✍️خلاصه سخن: ✅درباره اینکه دجال شخص باشد دو نظریه وجود دارد. در جمع‏بندى این دیدگاه‏ ها مى‏توان گفت هر شخص یا جریانى كه موجب گمراهى مردم گردد، دجال شمرده مى ‏شود. با توجه به روایاتی که تعدد دجال و سفیانی را نشان می‌دهد، از بیانات آیت الله امامی کاشانی که دجال را به آمریکا و صهیونیست تطبیق دادند، استفاده می شود که سخن ایشان مربوط به زمان کنونی ماست نه آستانه ظهور؛ بنابراین نمی توان گفت که ایشان در پی تطبیق قطعی آمریکا و صهیونیست با دجالی که در آستانه ظهور خروج کرده و به دست حضرت مهدی علیه السلام نابود خواهد شد؛ هستند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵آیا شیعیان علت #تاخیر در ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند؟ 🎙استاد ضیایی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌴 #ادامه #ترجمه_و_شرح_نامه_23_نهج_البلاغه: وصیت امیرالمؤمنین هنگام شهادت📜 📖شرح
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌴 : وصیت امیرالمؤمنین هنگام شهادت📜 📖شرح پیام امیرالمؤمنین علیه السلام: ⚪️گفتار امام در یک نگاه:چند وصيت پرارزش: ✍️آنچه مرحوم سيّد رضى در اينجا آورده است، بخشى از سخن مشروح ترى است که امام(عليه السلام) در آخرين ساعات عمرش به عنوان سرمايه اى گرانبها براى همه امّت اسلامى به يادگار گذاشت. در بخش اوّل اين وصيّت چنين مى فرمايد: «وصيّت من به شما اين است که چيزى را همتاى خدا قرار ندهيد و سنّت محمد(صلى الله عليه وآله) را ضايع نکنيد، اين دو ستون استوار را برپا داريد و اين دو چراغ را روشن نگه داريد و ديگر نکوهشى بر شما نيست»; (وَصِيَّتِي لَکُمْ أَنْ لاَ تُشْرِکُوا بِاللهِ شَيْئاً; وَمُحَمَّدٌ(صلى الله عليه وآله) فَلاَ تُضَيِّعُوا سُنَّتَهُ. أَقِيمُوا هَذَيْنِ الْعَمُودَيْنِ، وَأَوْقِدُوا هَذَيْنِ الْمِصْبَاحَيْنِ، وَ خَلاَکُمْ ذَمٌّ!). ⭕️با توجّه به اينکه امام(عليه السلام) تأکيد بر اين دارد که مطلقا چيزى را همتاى خدا قرار ندهيد، تمام شاخه هاى شرک را بدين وسيله نفى مى کند; اعم از شرک در ذات و صفات و افعال، شرک در عبادت و غير آن و اگر توحيدى خالص از انواع شرک باشد تمام روح و جان انسان را روشن مى کند و از او وجودى ملکوتى و به تمام معنا روحانى مى سازد. حضرت در دومين تأکيدى که بر عدم تضييع سنّت پيغمبر دارد، عمل به تمامى آن را لازم مى شمرد به عکس کسانى که در آن زمان و هر زمان اهل تبعيض اند و در واقع خود را فريب مى دهند، نمى خواهند به سراغ جهاد واجب و امر به معروف و نهى از منکر برود، به نماز شب و نوافل روى مى آورند، حاضر نيستند از محرمات چشم بپوشد و فقط به عزادارى شهيدان بسنده مى کنند. جالب توجّه اينکه امام(عليه السلام) اين دو اصل اساسى را گاه به ستون هاى خيمه تشبيه کرده و گاه به دو چراغ نورانى; خيمه هاى کوچک معمولا يک ستون دارد ولى خيمه هاى بزرگ و تشکيلاتى داراى دو ستون و معمولا در کنار هر ستونى چراغى آويزان است و يا به گفته بعضى نور از آن ستون ها برمى خيزد. به هر حال خيمه دين بدون اين دو اصل برپا نمى شود و فضاى آن بدون اين چراغ ها ظلمانى و کاملاً تاريک است. 🔺اما جمله «خَلاَکُمْ ذَمٌّ» همان گونه که در شرح خطبه 149 در جلد پنجم نوشته ايم، در ميان اعراب به صورت ضرب المثل در آمده و مفهومش اين است که ملامت و نکوهش و مذمتى بر شما نيست، چرا که وظيفه خود را انجام داده ايد; يعنى شما آنچه را که گفتم انجام دهيد ديگر هيچ مشکلى نداريد; اما اينکه نخستين کسى که اين جمله را به کار برد چه کسى بود، شرح آن را در همان جلد نوشته ايم. سپس امام(عليه السلام) در بخش دوم اين خطبه در عباراتى بسيار کوتاه و پر معنا، زندگى خود را درس عبرت بزرگى دانسته و براى يارانش بيان مى کند و مى گويد: «من ديروز يار و همنشين شما بودم و امروز (که در بستر شهادت افتاده ام) عبرتى براى شما هستم و فردا از شما جدا خواهم شد (و دنيا را وداع مى گويم)»; (أَنَا بِالاَْمْسِ صَاحِبُکُمْ، وَالْيَوْمَ عِبْرَةٌ لَکُمْ، وَ غَداً مُفَارِقُکُمْ). 💢يعنى من که فاتح خيبر و احزاب و بدرم و ديروز به صورت انسانى نيرومند در ميان شما بودم، با گذشت يک روز دگرگون شدم و اکنون با فرق شکافته از بيداد ابن ملجم در بستر شهادت هستم و همين فرق شکافته من به شما درس بىوفايى دنيا مى دهد و فردا که جاى خالى مرا ببينيد، احساس مى کنيد که دنيا تا چه اندازه بى اعتبار است; به همين سادگى مردى شجاع و قهرمانى بى بديل از دنيا چشم مى پوشد و در برابر حوادث تسليم مى گردد. 🗞در تاريخ بشر، شبيه اين حادثه کم نيست که افراد يا گروه ها و کشورهاى نيرومندى با گذشت زمان کوتاهى به کلى دگرگون شدند و از نسيمى دفتر ايام براى آنها به هم خورد و به گفته شاعر: شبانگه به دل قصد تاراج داشت *** سحرگه نه تن سر، نه سر تاج داشت به يک گردش چرخ نيلوفرى *** نه نادر به جا ماند و نى نادرى آرى نادرشاه در اوج عظمت در حالى که قصد حمله به بعضى از کشورها را داشت، شب در بستر خوابيده بود، آشپز او که از عصبانيّت نادر نسبت به بعضى از مواد غذايى ترسيده بود با کارد سر او را بريد و صبحگاهان همه چيز تمام شد. 🔶از همه روشن تر، سرگذشت اقوام پيشين است که به طور مکرّر در قرآن مجيد آمده است. فرعون ها، نمرودها و قوم عاد و ثمود که در عين عظمت و قدرت با مشيت و اراده الهى در چند لحظه به علت اعمالشان مورد غضب الهى قرار گرفتند يا در ميان امواج دفن شدند، يا صيحه آسمانى و يا زلزله اى ويران گر آنها را در هم کوبيد. 🔺🔺اين مسأله منحصر به بدان عالم نيست، نيکان و بدان همه مشمول بى اعتبارى دنيا هستند. 📜 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵 انسان‌ها، علت غیبت 📚 از برخی روايات چنين برمی‌آيد که يا ، ستم‌پيشه بودن انسان‌ها بوده است. در روايتی که از امام علی(ع) نقل شده، در اين زمينه چنين آمده است: 🔷 «بدانيد که زمين از خدای عزوجل خالی نمی‌ماند، ولی گاهی خداوند به دليل و اسرافی که آفريدگان بر خودشان روا می‌دارند، حجتش را از آنها مخفی می‌دارد.» 🔶هر چه از عصر (ع) بيشتر فاصله می‌گيريم، ميزان حضور امامان معصوم در متن وقايع جامعه کاهش می‌يابد. و تهديدهای از يک سو و زمانه از سوی ديگر نيز سبب می‌شود که روز به روز از تعداد ياران باوفا گرداگرد ائمه عصر کم شود و در نتيجه، ايشان، خود را در و بيشتری احساس کنند. 💢 به بيان ديگر، جامعه اسلامی روز به روز خود را برای پذيرش امام معصوم بيشتر از دست داد تا جايی که هر چه به عصر نزديک‌تر می‌شويم، از ارتباط مستقيم ائمه با مردم و حضور عملی ايشان در جامعه کاسته می‌شود. 📗 در قرآن کريم می‌خوانيم: «اين [کيفر] بدان سبب است که خداوند، نعمتی را که بر قومی ارزانی داشته است، تغيير نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در دل دارند، دهند.» ✍️ به بيان ديگر، آن‌گاه که جامعه اسلامی دگرگون شد و مسلمانان از نظر درونی تغيير يافتند و ارزش‌های الهی خود را از دست دادند، خداوند نيز وجود امام معصوم(ع) در ميان مردم را که از بزرگ‌ترين نعمت‌های الهی به شمار می‌آيد، از آنها گرفت و امام از ديدگان مردم پنهان شد. 🔺 شاهد بر اين مدعا روايتی است که از امام باقر(ع) نقل شده و در آن آمده است: «هنگامی که خداوند از آفريدگانش شود، ما [اهل بيت] را از با آنها دور می‌سازد.» ❇️ باشد تا با گذشت سال‌ها، مردم به خسارت بزرگی که از ناحيه نبود معصوم در ميان خود متحمل شده‌اند، پی ببرند و بار ديگر آماده نعمت بزرگ الهی؛ يعنی حضور مستمر امام معصوم(ع) در جامعه شوند... 📚 برگرفته از کتاب درسنامه فرهنگ مهدویت و انتظار, ج 1 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Kashani-13980806-SabethaVaMoteghayerha-Thaqalain_IR.mp3
20.84M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔰 ثابت و متغیر در سیره معصومان علیهم السلام - #جلسه چهارم ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 💫آرزويــم شـده بـــي رنــگ شــود فـاصـلـه هـا در مسـلـمـانـي مـا نـنـگ شـود فـاصـلـه هـا بــا رالـهــا بـرســان آن مــه در پــرده غــيـــب⛅️🌼 فرجي کن که کمي تـنـگ شـود فـاصـلـه هـا🤲 آقاے مـــن😔 امــروز‌#سه‌شنبه است وبنامــ شما💚 سالگــــرد#پیروزی‌انقلاب هم هست💔 #مراسم‌چهلمین‌روز شهادت سرداردلها🖤 #جمعه رابیخیال شو...سرورمن❤️ #امروزبیا وانقلابــــے دیگربه پاکن😔 بگذار بهمن سال‌دیگرسالگردجشن ظهورت رابه شادی بنشینیم😭😭😭 آقابیــــا دلتنگــــــم‌برایت💔 اللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 🌼 #سه_شنبه_های_مهدوی🌼 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴⚪️ از آنچه در حق علی علیه السلام روا می دارند ⚠️ 🔰 امام باقر علیه السلام فرمودند: چقدر ظلم زیادی از این امت در حق علی بن ابی طالب علیه السلام زیاد شده، و چقدر انصافشان نسبت آن حضرت کم شده؟ حتی فضائلی را که برای دیگران قائل هستند برای علی علیه السلام قائل نیستند، و چگونه منزلتی را از او می گیرند و به غیر او می دهند؟ ❓پرسیدند: ای فرزند رسول خدا ! چگونه؟ ▫️فرمود: 🔶 شما دوستان ابوبکر را دوست دارید و از دشمنانش می جوئید هر که باشد، 🔷 و همینطور عمر و دوستانش را دوست دارید و از دشمنانش اظهار برائت می کنید هر که باشد، 🔺 و عثمان هم همینطور، دوستانش را دوست و دشمنانش را دشمن، هر که باشد، 💢 و هنگامی که نوبت به حضرت علیه السلام می رسد می گوئید، دوستانش را دوست داریم ولی از دشمنانش برائت نمی جوئیم، بلکه آنها را نیز دوست داریم!! ⁉️ چگونه این عمل برای آنها جایز می شود در حالی که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در حق علی علیه السلام فرمود: 💎 خداوندا! دوست بدار کسی را که علی را دوست دارد، و دشمن بدار کسی را که با علی علیه السلام دشمن باشد، و یاری کن به کسی که او را یاری کند و کمک نکن کسی را که به علی علیه السلام کمک نکند و ذلیل و خوار کن آن کسی را که علی علیه السلام را رها نمود. ❓آیا در نظر شما این انصاف است که دشمن علی را دشمن نداشته باشید و کسی را که از علی علیه السلام حمایت نکرده حمایت کنید؟ 📚 تفسیر منسوب به امام حسن عسکری علیه السلام / ج2 / ص373 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍