eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.3هزار دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
7.6هزار ویدیو
380 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔵 اهل فضل و بهشت ✨ بسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيم✨ 💠رسول خدا صلي الله علیه وآله فرمود: «عَلَيْكُمْ بِالْعَفْوِ! فَاِنَّ الْعَفْوَ لَا يَزِيدُ الْعَبْدَ اِلَّا عِزّاً، فَتَعَافَوْا يُعِزَّكُمُ اللَّه.» 💠 بر شما باد بگذشت! زيرا گذشت جز عزت بنده را نيفزايد، از يكديگر بگذريد تا خدا شما را عزيز كند. (1) 🔰 امام باقر علیه السلام فرمود: زني يهودي را كه گوشت گوسفندي را مسموم كرده تا پيغمبر ميل نمايد، خدمت آن حضرت آوردند. 💎 رسول خدا صلي الله علیه وآله - پس از پرسش از علت اين امر و شنيدن پاسخ آن - او را مورد عفو قرار داد. (2) ❇️ امام سجاد علیه السلام فرمود: چون روز قيامت شود، خداي تبارك و تعالي پيشينيان و پسينيان را در يك سرزمين گرد آورد. 🔶 سپس يك منادي ندا دهد: «اهل فضل كجايند؟» جماعتي از مردم برخيزند، فرشتگان ايشان را استقبال كنند و گويند: «فضل شما چه بوده است؟» 🔷 گويند: «كُنَّا نَصِلُ مَنْ قَطَعَنَا وَ نُعْطِي مَنْ حَرَمَنَا وَ نَعْفُو عَمَّنْ ظَلَمَنَا» 🔷 «ما به كسي كه از ما مي‌بريد، مي پيوستيم و به آن كه ما را محروم مي‌كرد، عطا مي كرديم و از كسي كه به ما ستم مي‌نمود، در مي گذشتيم.» 💢 سپس به آنها گويند: «راست گفتيد، داخل بهشت شويد.» (3) 📚 3-1) اصول كافي، باب العفو، احاديث 4، 5 و 9، ص 107 و 108، ج 2. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ✍️ مفضّل بن عمر جعفىّ از امام صادق عليه السّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمودند: 🔴همانا اين امر داراى دو غيبت است يكى از آن دو چندان به درازا مى كشد كه پاره اى از مردم بگويند: مرده است، و بعضى گويند: كشته شده، و عدّهاى از ايشان مى گويند: او رفته است. 🔶و از اصحابش جز افراد اندكى كسى بر امر او باقى نمی ماند و از جايگاهش هيچ كس از دوست و بيگانه آگاهى نمى يابد مگر همان خدمتگزارى كه به كارهاى او مى رسد. 📚 الغيبة( للنعماني)، ص: 171 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ✨﷽✨ # زن و عرفان 🌹 / ویرایش جدید 🔷 1. از نظر قرآن، عرفان و برهان، تفاوتی بین جنس زن و مرد در رسیدن به کمالات عرفانی نیست؛ بلکه به تصریح برخی از بزرگان عرفان و برخی از اساتید برجسته ما، به علت شدت انفعال و تأثّر، در صورت داشتن شرایط و همت و تلاش، زنان بهتر می توانند مسیر سیر و سلوک و عرفان را طی کنند و کامل شوند. 🔶 2. زیبایی خداوند و اسماء جمالی حق تعالی در زنان بیشتر تجلی کرده است، و زن مظهر اسم «الجمیل» حق تعالی در کره زمین است. می توان گفت از این زیباتر نمی شد در عالم طبیعت موجودی خلق شود. 🔵 3. اسماء رحمت و رأفت حضرت حق تعالی در مادران بیشتر تجلی کرده است. «مادر» مظهر بارز لطف و رحمت و مهربانی خداوند در عالم طبیعت است. ❇️ 4. شاید بتوان گفت مردها بيشتر با اسم «الظاهر» (پيداي) خداوند در ارتباط اند، در حالی که زن ها با اسم «الباطن» (پنهان) او مرتبط اند. به تعبير ديگر، اسم «الظاهر» در مردها بيشتر تجلی كرده و اسم شريف «الباطن» در زن ها بيشتر غلبه دارد. ⚪️ 5. چون اسم «الباطن» خداوند، مستور و پوشيده است و هر کس نمی تواند با آن مرتبط شود مگر بعد از کسب شایستگی های لازم؛ حقيقت وجودی زن نيز بايد از اغيار و نامحرمان پوشيده باشد؛ و چون بدن دنيوی زن جلوه ای از حقيقت وجودی اوست، آن هم بايد مستور باشد تا ارتباطش را با حقيقت وجودی خود حفظ كند؛ از این رو در آموزه های دين و قرآن، ستر و پوشش (حجاب) تدوين و تشريع شده و به آن سفارش شده است. در واقع ستر و پوشش مناسب از اغیار و نامحرم، زن را با حقيقتش پيوند داده، او را الهی نگه می دارد. تو گویی زبان حال ستر و پوشش مناسب (حجاب) این است که به دختران و زنان می گويد: شما مطابق اسم «الجمیل» و «الباطن» حق تعالی اظهار شده اید، پس مواظب حقيقت خود باشيد؛ شما گوهری هستيد كه هر كس لياقت و شايستگی ديدن بدن دنیوی شما را ندارد، هر نااهلی نبايد از شما و بدن شما در دنیا بهره مند شود، تنها كسی می تواند شما را ببيند و با شما ارتباط بگیرد كه شايستگی (محرميت) يافته باشد. البته روشن است که این بحث درباره طبیعت و بدن زن است. روح، قلب، فکر و خیال زن مهمتر از بدن اوست (بدن مهم است و روح و قلب و فکر و خیال مهمتر) که آنها نیز باید مواظبت شوند و گرفتار و اسیر نا اهلان و نامحرمان وجودی زن نشوند. ✳️ 6. موقعی که روح و قلب زن یا طبیعت و بدنش جز در موارد شایسته از پوشش مناسب در آمد، وجهه حقی خود را کم رنگ کرده، وجهه خَلقی و دنیوی اش تقویت می شود. به همین جهت از حقيقت الهی و اسم الباطن فاصله می گیرد. 🔰 7. از توضیحات فوق سرّ اين نكته نیز روشن می شود كه اگر حضرت اميرالمومنين علی علیه السلام نبود، احدی لياقت و شايستگی همسری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را نداشت؛ چرا که آن بانوی با عظمت، مادر انسانیت و مظهر کامل همه اسماء الله به ویژه اسماء «الجمیل، الرحیم، الرئوف و الباطن» حق تعالی بود. 📚 وحید واحدجوان ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
11.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹💢 چرا امیرالمؤمنین علیه السلام توصیه مالک اشتر برای ابقای ابوموسی اشعری را پذیرفتند؟ #امام_علی_علیه_السلام #حکومت #بیت_المال #خلیفه #حاکم #مالک_اشتر #مالک #ابوموسی_اشعری ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
10.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹 خواب هولناک عالم بزرگ! ❇️برای امام زمان چیکار کردی؟ 🎙استاد رائفی پور ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ✨﷽✨ 🔰آن امام زمانى كه ما معتقديم، همه معتقدند، در دعاها براى تعجيل آن حضرت دعا مى‏ كنند، آن امامِ زمانيست كه متحقّقِ به حقّ است. اگر الآن ما متحقّق به حقّ باشيم والله همين الآن ظهور مى‏ كند، ولى ما با اين اعمال خودمان او را كنار مى ‏زنيم، او را از صحنه خارج مى‏ كنيم. اگر هم ظهور كند با هزار ايراد بر كارهاى او ايراد مى‏ گيريم و او را شخص لايق حكومت و زمامدارى نمى ‏دانيم و با فرمول هاى اصولى و اجتهادى در برابر احكام غيبيّه او، او را محكوم مى ‏كنيم. چون زمينه كلّى آماده براى ظهور او نيست، و ما او را نمى‏ پذيريم و ردّ مى‏ كنيم؛ او هم به التماس نمى ‏آيد ظهور كند و دنبال ما بگردد. 🎙علامه_طهرانی قدس سره 📚 سالک آگاه ، ج۱ ، ص ۱۳۰ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5929055885153273865.ogg
2.77M
┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 👆 ۹سـوال از مــادر👆 .. حـتمــا گـوش کـنیـد خـیـلی زیـبـاسـت👌 . 🎙اسـتاد دارسـتانی . ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔖 تشخیص حدیث جعلی و صحیح چیست؟🔺🔻 💎 نبی مکرم اسلام (ص) به فرمایش خود فصیح‌ترین مرد عرب بود و حدیث‌شناسان با وزنِ کلام آن حضرت می‌توانند جعلی یا صحیح‌بودن احادیث را مشخص کنند. اهلِ اندیشه بسیار هستند که اندیشه‌ای در سر می‌پرورانند ولی قدرت ظهور اندیشه در کلام خود را ندارند و کلام‌شان همراهی اندیشه‌شان برای تجلّی اندیشه نمی‌کند که به آن «لکنت معنوی» می‌گویند که نبی مکرم اسلام (ص) از این امر مستثنی بودند، به همین دلیل سخنان ایشان را «نهج‌الفصاحه» می‌گویند که انطباق لفظ و معنا، ساده و کامل است. 💠 پیامبر اکرم (ص) مانعِ نوشتن سخنان خود می‌شدند و می‌فرمودند: کسی از من چیزی ننویسد و هر کس جز قرآن بنویسد باید محو کند. ایشان به چهار علت امر به این کار می‌فرمودند: ♦️1) چون ایشان تنها منبع وحی و تبیین قرآن بودند و ترس داشتند که کلام‌شان با نوشتن بعدها با کلام خدا اشتباه گرفته شود و آیه قرآن با حدیث مخلوط گردد. ♦️2) برخی افراد جملات را از جهل گزینشی می‌نوشتند، ایشان ترس داشتند با نوشتنِ گزینشی سخنان، باعث تحریف یک مطلب شوند. ♦️3) چون در کتابت، آن زمان در عرب نقطه نبود، ترس داشتند کسانی که می‌نویسند خودشان فقط فهمیده باشند چه نوشته‌اند ولی کسانی که احادیث را می‌خوانند دچار خطا شوند و درست نوشته را نخوانند و احادیث تحریف شوند. ♦️4) یکی از دلایلِ وجوب عقلی امام (ع) بعد از پیامبر (ص)، همین امر است که ذکر شد. چون سخن امام (ع) «حدیث» است و کلام وحی نیست و می‌تواند کلام پیامبر (ص) را تبیین کند. 🌒 بعد از رحلت پیامبر (ص)، حدیث‌گفتن از ایشان نشانِ مجالست با او در حال حیات و به نوعی افتخار محسوب می‌شد. حتی کسانی که آن حضرت را ندیده بودند هم از ایشان حدیث نقل می‌کردند. 💥 در این میان گروهی هم مانند: 🔺«عبدالله‌ابن‌مسعود» که حافظ قرآن و شاهد حدیث بود از ترس این‌که در حدیث پس و پیش یا سقط کند، می‌ترسید از آن حضرت حدیث بگوید و دروغ بر زبانش ببندند و طبق حدیث نبوی جهنمی شود. 🔻«زیدابن‌ارقم» را که صحابی خوب پیامبر (ص) بود، وقتی می‌گفتند از آن حضرت حدیث نقل کن، می‌گفت: دیگر من پیر شده‌ام و فراموش‌کار، مرا حدیثی نیست. پس وقتی حدیث‌دانان واقعی ساکت و کسانی که حدیث نمی‌دانستند فعال بودند، مشخص بود تکلیف حدیث چه خواهد شد. 🔻«ابوبکر» به انگیزه‌ی پرهیز از اختلاف بین مسلمانان، نقل هر گونه حدیث نبوی را ممنوع کرد. 🔺«عمر» پا را فراتر گذاشت و بر نقل حدیث مجازات شلاق اضافه و تمام احادیث را از بین برد. 💠در نزد حضرت علی (ع) احادیثی بود که به دست مبارک نبی مکرم اسلام (ص) نوشته شده بود و این احادیث در خاندانِ حضرت دست‌به‌دست می‌شد، به همین دلیل احادیث سایر ائمه (ع) که نبی مکرم اسلام (ص) را ندیده‌اند و بدونِ واسطه به حدیث پیامبر (ص) اشاره کرده‌اند، غالباً از این گنجینه احادیث می‌باشند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔖 #مبنایِ تشخیص حدیث جعلی و صحیح چیست؟🔺🔻 💎 نبی مکرم اسلام (ص) به فرمایش خود فصیح
┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵 انگیزه‌ی جاعلان از جعل حدیث، به دلایل زیر بود: 🔻تثبیت قدرت: در زمان معاویه، او سعی می‌کرد برای حفظ قدرتِ خود که مدیون عثمان بود، عثمان را بر حضرت علی (ع) برتر کند، لذا به جاعلانِ حدیث گفت: در شأن خلفا حدیث بسازند. آن‌ها حدیثی ساختند که «پیامبر در خانه‌ی دخترش رقیه بود که پرسید: حال شوهرت چطور است؟ گفت: خوب است. حضرت فرمودند: مواظب او باش که او نزدیک‌ترین فرد به من در میان امت من است.» ⛔️ مشخص است این حدیث جعلی است، پیامبر (ص) برای دیدنِ دختر خود، مرد غریبه را خانه‌ی او نمی‌برد. 🔖 حدیث دیگری که ساختند این بود که پیامبر (ص) فرمودند: «من شب معراج از حضرت جبرئیل کمی دور شدم سپس ترسیدم، در عرش نگاه کردم، ابوبکر را دیدم که تکیه بر عرش زده است، پس آرام گرفتم.» 🔴🔵عداوت با اسلام: برخی اهل زنادقه و دشمن اسلام بودند و حدیث جعلی وارد می‌کردند. «ابن‌ابی‌العوجا» را وقتی برای گردن‌زدن به جرم جعل حدیث می‌بردند، می‌خندید و می‌گفت: بخدا قسم چهارهزار حدیث نگاشتم که در آن، حلال را حرام و حرام را حلال کردم. 🔻توجیه کار: مختار سقفی برای توجیه قیام خود به حدیث‌شناسان روی کرد و از آنان خواست حدیثی بنویسند که پیامبر (ص) فرمود: «از امت من مردی ظهور می‌کند و انتقام خونِ فرزندم حسین (ع) را می‌گیرد.» که هیچ حدیث‌شناسی از ترس پیامبر خدا این امر را نپذیرفت. 🔺برای کتمانِ و پوشاندن عیوب خلفا: خلیفه مهدی عباسی از غیاث‌ابن‌ابراهیم خواست برای کبوتربازی او که یک عیب بود حدیثی جعل کند و او نوشت: پیامبر (ص) فرمود: «در سه چیز مسابقه جایز است: تیراندازی، سوارکاری، کبوترپرانی» 🔻برای افزودنِ اعتبار سرزمین: برای افزودنِ اعتبار سرزمین شام، احادیثی ساختند با این مضمون: «سرور شهرها مکه، دین خدا در مدینه و اسلام در شام و شیطان در مصر است.» 💢برای ترویجِ عقاید: برخی جاهلان از قرآن هر چه برداشت می‌کردند آن را به نام پیامبر (ص) حدیث می‌کردند تا مردم اطمینان کنند و بپذیرند. «میسره‌ابن‌عبدربه» از فضایل قرآن حدیث می‌ساخت. از او پرسیدند: احادیث را از کجا می‌آوری؟ گفت: «احادیث را ساختم تا مردم به خواندنِ قرآن رغبت کنند.» 🔖جمع‌آوری احادیث: بحارالانوار هر چه حدیث بود جمع می‌کرد، چه احادیث صحیح و چه احادیث جعلی. در بحارالانوار حدیث نوشته است که «پیامبر (ص) در عروسی با خدیجه (س) گردن‌بندی از طلا داشت و بر پایِ خود خلخال طلا بسته بود و کل شهر مکه را در خانه‌ی خود جمع کرده بود.» 📚 با این اوصاف اگر دقت کنیم، استناد به یک حدیث صرفاً از مطالعه‌ی آن از یک کتاب، نمی‌تواند منبع مناسبی باشد. پس در یک حدیث فقط با نوشته‌شدن آن در یک کتاب هر چند کتاب از کتب شیعه باشد، دلیلی بر ارائه آن نیست. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا