eitaa logo
غرب‌ گرد
934 دنبال‌کننده
368 عکس
142 ویدیو
9 فایل
«غرب یک جریان است، نه جغرافیا.» بازنشر به هر نحوی جایز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
عشق، لبخند، بغض، مظلومیت، آوارگی، امید، وطن، زندگی ... همه در یک قاب @AskWest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕎 نماد روی بیسکویت اورئو oreo ⭕️ متأسفانه این محصول در ایران نیز توزیع می‌شود. @AskWest
23.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بمباران خانه‌ها ادامه دارد و کودکان همچنان در حال پرپر شدن هستند ... @AskWest
تو، از تمام قهرمان‌های فیلم‌های آخرالزمانی هالیوودی جذاب‌تری ... @AskWest
کدام شیعه؟ 🔹 شیعه در تاریخ، یک گروه و فرقه مذهبی نبوده است، یک مکتب بوده، یک خط سیاسی، فکری، مذهبی. ما اما گیر برخی مبلغین و واعظین و مادحین و مربیانی افتادیم که برای مبارزه با دشمن دیروز امیرالمومنین (ع) مبارزینی پرورش می‌دهند که با دشمن امروز علی (ع) در مبارزه حداقلی هم نیستند چه رسد به سرشاخ شدن! اگر مکمل منافع و خط و روش آنها نباشند. اگر به کمک دشمن امروز نیامده باشند و جبهه‌ای روبروی دوستان امروز مهدی فاطمه (عج) نساخته باشند! 🔹 شیعه بودن نه درتاریخ این بوده و نه حالا؛ اینطور که شخصی به صرف شهادت ثلاثه (یعنی اشهد ان علی ولی الله گفتن اذان) شیعه شود و با نگفتنش دشمن! امروز شیعهٔ مذهبی و فرقه‌ای و مداح و منبری حامی صهیونیست‌ها با عبدالحمید حامی صهیون با فلان سنی دولت مرتجع که مرز بر فلسطینیان بسته با خود صهیونیست‌ها چه فرقی می‌کند؟جبههٔ دشمنان و دوستان امروز علی و اهل بیت (ع) کجاست؟ 🔹 امروز مسلمان مبارز غزه حامی معنای مکتب تشیع است یا خیلی از این ظاهراً شیعه‌گرایان؟ امروز در حرف‌های مردم غزه معانی کربلا بیشتر ظهور پیدا می‌کند و آثار معانی مکتب اهل بیت دیده می‌شود یا این ظاهراً شیعگان؟ امروز آن زن حتی بدلباس آمریکای جنوبی که با شور و حرارت در دنیای وارونهٔ رسانه‌ها و دنیای سانسورِ مظلومیت برای تظاهرات حمایت از بیرون آمده به سعادت نزدیک‌تر شده یا فلان قم‌نشینِ ساکت در امر غزه؟ 🔹 آنچه از علی (ع) مانده چیست؟ مکتب قرآن از کدام جهان سخن می‌گوید؟ تو مسلمان مظلوم غزه امروز را به صف قیام مهدی فاطمه نزدیک‌ می‌بینی یا آن دیگری را؟ همان آدم‌های معمولی آمریکای جنوبی و اروپا و آفریقا که حامی غزه‌اند، همان ضد اسرائیلی‌ها یا برخی از این به ظاهر شیعه‌ها را؟ به نظر تو فردای نزدیک همین‌ها روبروی امام زمان می‌ایستند یا آنها؟ کدام مستعدترند؟ آری ما مثل هم نیستیم! 🔹 جهان اقامهٔ ولایت، جهانی است که نه فقط مرز فرقهٔ مذهبی که حتی مرز اسلام را به مرز مستضعفین اهل مبارزه با ظلم و اهل قیام به عدالت می‌رساند و ما را به مفهومی فراتر از امت اسلام آشنا می‌کند. شاید حزب جهانی مستضعفین، امت مستضعفین و همان هسته‌های مقاومت در سراسر عالم که ما را به قیام نهایی خواهد رساند. دنیا در ولوله‌ای است که اتفاقاً می‌بینی در بارسلون اسپانیا سلام فرماندهٔ عربی می‌خوانند! این خون مظلوم و زیست جهان مبارزه با کانون شرارت و فساد و ظلم یعنی اسرائیل است که مسلمان ظاهراً سنیِ امروز غزه را خیلی بیشتر از تو واعظ و مادحِ لعن بگیر حامل معانی مکتب اهل بیت کرده است! 🔹 تو چنین با جهان اقامه حقیقی ولایت نیستی، جهانی که شهید عالم اهل سنت و شهید مسیحی و بانوی خبرنگار بی‌حجاب شهید فلسطینی و اهل آمریکای لاتین می‌سازد! البقرة ۶٢: «إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ الَّذينَ هادُوا وَ النَّصارى‏ وَ الصَّابِئينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُون‏. مؤمنین و اهل مذهب یهودی و نصرانی و صابئی ها هر که ایمان به خدا و روز آخر دارد و اهل عمل صالح است اجرشان در نزد پروردگارشان برایشان (محفوظ) است و هیچ ترسی و هیچ حزنی ندارند.» 🔹 آیهٔ بالا و مشابهش در سوره مائده یعنی سورهٔ اقامهٔ ولایت‌ گویی از چنین جهانی می‌گوید. مسئله، کم‌اهمیت بودن شریعت، اصرار بر ظاهر مذهب چه رسد دین نیست، مسئله این نیست که پایبندی هر چه بیشتر به تمام این معارف، شخص را برای سعادت وسیع‌تر و عمیق‌تر آماده می‌کند، مسئله طیف سعادت نیست! مسئله ظاهرگرایی جهنمی است! نوعی ظاهرگرایی که تو را به جبهه دشمن باطن دین می‌کشاند، است! مسئله اسلام متحجرین است که همان اسلام آمریکایی است چه در ظاهر شیعه چه در ظاهر سنی. 🔹 وصیت‌نامه‌ها و سخنان و توئیت های چند روز قبل شهدای غزه را بخوانید، کودکی که زیر تیغ عملِ بدون بی‌هوشی قرآن می‌خواند. برادر کوچکی که شهادتین با خواهر کوچکش تمرین می‌کند. مادری که جنازه فرزند را کم ارزش‌تر از خون‌های بزرگ در راه اسلام می‌داند، پدری که در دیدن جنازه شهیدش لبخند می‌زند و به شوخی به پسر دیگر می‌گوید بعدی من یا توییم (که این آخری در لبنان است) و ... همهٔ این حرف‌ها، این صحنه‌ها آشنا نیست؟ در دفاع مقدس خودمان در همین خانواده‌های معمولی خودمان، در همین زنان الگوی سوم همین معمولی‌های بی اسم و رسم و غیرسلبریتی و غیر دانش بنیان و غیر مدیر ندیدیمش؟ چه چیزی انسان قیام، انسان انقلاب، انسان دنیای مهدویت و در یک کلام این انسان موحد را می‌سازد؟ به این سؤال عمیقاً فکر کنیم. حجت الاسلام مجتبی عرب مازار @AskWest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞 وقتی شیطان خود را در چهرهٔ یک خواننده زن نشان می‌دهد❗️ ⭕️ در شياطين بیش از پیش حضور خود را علنی می‌کنند. 🎹 خوراک روح می‌شود، به تأثیرات آن بیشتر توجه کنیم. @AskWest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کشیش مایلز روترفورد: «شیطان اسم گناه را عوض می‌کند تا گناه کردن را قابل قبول جلوه دهد!» @AskWest
ISRAEL vs DAESH اسرائیل / داعش دو روی یک سکه @AskWest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇯🇴 پیام یک فلسطینی ساکن غزه به مقامات و : «اینجا سرزمین مهدی (عج) است.» @AskWest
نگاهت را دریغ نکن ... بگذار در هلهله یزدیان، نگاه مظلوم تو، دلِ آزادگان ببرد و بغض ظالم را در جان‌ها شعله‌ور کند. مگر نفرمود هَلِ الدّينُ إلاَّ الحُبُّ وَ البُغض ... @AskWest
تفکر شیعی: هوش فرهنگی در مدیریت تعارض ۱) حماس و مردم غزه نه تنها وهابی نیستند، بلکه از جهاتی به عقاید شیعه نزدیک‌اند و به همین دلیل نسبت به سازمان فتح و یاسر عرفات و محمود عباس، هم خیلی راحت کمک‌های شیعه را می‌پذیرند و هم به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند. برای نمونه، در بین سنی‌ها این عقیده پذیرفته شده که اجداد رسول الله (صلی الله علیه و آله) موحد نبوده و مشرک‌اند، در حالی که مردم غزه برای هاشم از اجداد رسول الله (صلی الله علیه و آله) حرم ساخته و به زیارت او می‌روند. این زیارتگاه هم از قدیم بوده. اینکه به زیارت قبر می‌روند، یعنی وهابی نیستند و این که به زیارت قبر جد رسول الله می‌روند، یعنی به شیعه خیلی نزدیک‌اند، زیرا شیعه همه اجداد ایشان را موحد می‌داند. از این نکته می‌گذرم که بسیاری از شهدای جنگ جمل، صفین و نهروان، و بلکه برخی از شهدای کربلا، اصلاً به معنای امروزی شیعه نبودند، با این حال قطعاً عند الله از شهدایند. ۲) معیار جاری شدن احکام اسلام، شهادتین است. یعنی اگر کسی شهادتین را گفت، سنی باشد یا شیعه، می‌شود با او ازدواج کرد، ذبیحه‌اش را خورد، اگر درگذشت، کفن و دفن او واجب است و ...؛ مگر این که دلیلی وجود داشته باشد که او مسلمان نیست. بنابر این، کشته‌های غزه، اگر در معرکه شهید شدند، با همان احکام شهید دفن می‌شوند و اگر در غیر معرکه شهید شوند، حکم شهید در غیر معرکه دارند و نماز بر آنها واجب است (در وضعیت فعلی غزه، احتمالاً همهٔ شهداء حکم شهید در معرکه دارند). ۳) فرض می‌کنم که اهالی غزه ناصبی‌اند که قطعاً فرض نادرستی است. اما در همین فرض هم دفاع از آنها واجب شرعی است. شیخ حسن کاشف الغطاء، از علمای عصر زندیه و اوایل قاجار است و کتاب فقهی او به نام انوار الفقاهة از کتاب‌های مورد توجه است. وی در این کتاب می‌نویسد: قاعدهٔ نفی سبیل که مفادش رفع سلطهٔ کافر بر مسلمان است، حتی شامل منتحلین به اسلام می‌شود، یعنی اگر کفار بخواهند بر منتحلین به اسلام سلطه پیدا کنند، باید از آنها دفاع کرد و کفار را عقب راند. منتحلین به اسلام به کسانی می‌گویند که آنها خودشان را مسلمان می‌دانند، ولی ما به دلایلی آنها را جزء مسلمانان به شمار نمی‌آوریم، مثل غلاة یا خوارج یا ناصبی‌ها. ۴) دفاع از سرزمین اسلامی مورد توجه همهٔ فقیهان شیعه بوده است. برای نمونه، سید یزدی، صاحب عروة، که از فقیهان بسیار مهم دورهٔ مشروطه است، دفاع جدی از قیام عمرمختار کرده و علیه ایتالیا حکم جهاد می‌دهد. فقیهان نجف و قم از ابتدای فتنهٔ فلسطین، به صورت جدی از قیام فلسطینیان حمایت کرده‌اند، بدون توجه به مذهب آنها. حمایت کسانی چون آیات عظام خویی، شهید سید محمد باقر صدر، شهید شیخ محمدتقی جواهری، شهید سید نصرالله مستنبط و حضرت آیت‌الله سیستانی از حوزهٔ نجف، و آیات عظام بروجردی، گلپایگانی و مرعشی نجفی و البته بالاتر از همه امام خمینی، از از نکات روشن است. ۵) وقتی مسئلهٔ دفاع از سرزمین اسلام در برابر هجوم کفار مطرح است، مطرح کردن اختلافات درونی مسلمانان قطعاً خلاف روش اهل بیت علیهم السلام است، بلکه فتنه‌ای است که فرموده‌اند بالاتر از کفر و قتل است. حجت الاسلام ابوالحسن حسنی @AskWest
📌 این سند قدیمی مربوط به یک مهاجر یهودی است که از دولت درخواست دریافت حق شهروندی و اقامت کرده است. نام دولت فلسطین به وضوح در پیشانی این سند به چشم می‌خورد. در قسمتی از سند، فرد «درخواست کننده» متنی را امضاء کرده که بیان می‌کند: «سوگند می‌خورم که وفادار و مطیع دولت فلسطین باشم.» فرد درخواست‌ کننده‌ اقامت اما «شیمون پرز» بود که در سال ۱۹۳۷ با خانواده‌اش از بلاروس به فلسطین مهاجرت کرد، بعد از مدتی به عنوان شهروند فلسطین پذیرفته شد و سال‌ها بعد، رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزیر امورخارجهٔ اسرائیل شد❗️ @AskWest