أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ.mp3
14.79M
🕋...قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ ...
آیه ۲۳ سوره شوری
🔰🔰🔰🔰
🔵🔮🔵آیه مودّت به روایت اهل سنت
آیه مودّت یا اجر رسالت را تمام مفسران شیعه به عنوان فضیلتی برای اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه واله وسلم) ذکر می کنند. علاوه بر مفسران شیعه، بسیاری از مفسران اهل سنت نیز در تفاسیر خود صریحاً به این مطلب اذعان داشته اند که پیامبر (صلی الله علیه واله وسلم) در برابر اجر رسالتش، تنها دوستی و محبت و محبت اهل بیتش را از امت خواست.
۱- سیوطی در الدّرالمنثور در ذیل آیه مورد بحث از مجاهد از ابن عباس چنین نقل می کند: منظور این است که حق مرا در اهل بیتم حفظ کنید و آنها را به سبب من دوست بدارید.
📚الدرالمنثور ۶/۷
در بعضی از روایات کتب اهل سنت از پیغمبر گرامی اسلام (صلی الله علیه واله وسلم) چنین آمده: «النّجم امان لاهل الارض من الغرق و اهل بیتی امان لامتی من الاختلاف فی الدّین» ستارگان امان برای اهل زمینند از غرق شدن، و اهل بیت من امان امتند از اختلاف در دین
📚- مستدرک حاکم ۱۴۹ از ابن عباس نقل کرده است. نقل از کتاب سیره ی عملی اهل بیت ۴۰
۲- ابن جریر طبری- در تفسیرش با سند خود از سعیدبن جبیر و با سند دیگری از عمر و بن شعیب نقل می کند که منظور از این آیه، نزدیکان رسول خدا می باشند.
📚 جامع البیان عن تأویل آی القرآن ۱۳/۲۳
🏴 سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی ، پیرامون اهداف وهابیت و نقشه های انگلیس خبیث در جهان اسلام ، قم مقدسه .
💠 @Ayatollah_ganji
👆👆👆
۳- سیوطی- در «الدّر المنثور» از ابن جریر ابی الدّیلم چنین نقل می کند: هنگامی که علی بن الحسین (علیه السلام) را به اسارت آوردند و بر دروازه دمشق نگهداشتند مردی از اهل شام گفت: الحمدالله الّذی قتلکم و استاصلکم! خدا را شکر که شما را کشت و ریشه کن ساخت. علی بن الحسین (علیه السلام) فرمود:
آیا قرآن خوانده ای؟ گفت: آری... فرمود: آیا این آیه را نخوانده ای : (قل لا اسئلکم علیه اجراً الا المودة فی القربی) گفت: آیا شما همان ها هستید که در این آیه اشاره شده فرمود: آری.
📚 الدرالمنثور ۶/۷.
۴- فخر رازی- می گوید: آل محمد (صلی الله علیه واله وسلم) کسانی هستند که بازگشت امرشان به اوست. کسانی که ارتباطشان محکم تر و کامل تر باشد، «آل» محسوب می شوند و شک نیست که فاطمه و علی و حسن و حسین (علیهم السلام) محکم ترین پیوند را با رسول خدا داشتند و این از مسلمات و مستفاد از احادیث متواتر است بنابراین لازم است که آن ها را «آل پیامبر» (صلی الله علیه واله وسلم) بدانیم.
خود آلوسی، اهمیت زیادی برای محبت اهل بیت قائل شده و می گوید: حق این است که محبت خویشاوندان پیامبر (صلی الله علیه واله وسلم) به دلیل قرابتشان با پیامبر (صلی الله علیه واله وسلم) واجب است و هر قدر قرابت قوی تر باشد، محبت وجوب بیشتری دارد
فخر رازی در ادامه از قول صاحب کشاف چنین می نویسد: وقتی آیه مودت نازل شد عرض کردند: ای رسول خدا (صلی الله علیه واله وسلم)، خویشاوندان تو کیانند که مودتشان بر ما واجب است؟ فرمود: علی و فاطمه و دو فرزندشان.
پس ثابت می شود که این چهار تن ذی القربای پیامبرند و هنگامی که این معنی ثابت شد واجب است که از احترام فوق العاده ای برخوردار باشند.
فخر رازی در ادامه می گوید: دلایل مختلفی بر این مساله دلالت می کند:
۱- جمله «الا المودة فی القربی» که در استدلال به آن شک نیست.
۲- بدون تردید، پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله وسلم) فاطمه را دوست می داشت و درباره او فرمود:
«فاطمه بضعة منّی یوذینی ما یوذبها»
«فاطمه پاره تن من است. آنچه او را آزار دهد مرا آزار داده است.»
📚 التفسیر الکبیر ۲۷/۱۶۶- تفسیر کشاف ۴/۲۲۰- ۲۲۱، تفسیر قرطبی ۸/۵۸۴۳ همچنین در صفحات ۷۴ به بعد کتاب الکلمة الغرّاء فی تفصیل الزهراء علامه سید عبدالحسین شرف الدین موسوی ترجمه محسن بیدارفر نشر الزهراء ۱۳۶۲ موارد متعدد دیگر از مآخذ اهل سنت با مضامین فوق ارائه گردیده است.
🔮 معنی و تفسیر مودّت و دوستی و مصادیق آنها
🔮 آنچه حجّ ، بدان كامل و تمام مى شود
الإمامُ الباقرُ عليه السلام : تَمامُ الحَجِّ لِقاءُ الإمامِ .
امام باقر عليه السلام : تماميت حجّ به ملاقات كردن با امام است.
📚 الکافی ، ج ۴ ص ۵۴۹ ، ح ۲ .
🔵 عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ :
«وَ لِلّٰهِ اَلْأَسْمٰاءُ اَلْحُسْنىٰ فَادْعُوهُ بِهٰا»
قَالَ نَحْنُ وَ اَللَّهِ اَلْأَسْمَاءُ اَلْحُسْنَى اَلَّتِي لاَ يَقْبَلُ اَللَّهُ مِنَ اَلْعِبَادِ عَمَلاً إِلاَّ بِمَعْرِفَتِنَا
📚 الکافي , جلد۱ , صفحه۱۴۳
🍃 امام صادق علیه السلام :
مائيم به خدا سوگند آن اسماء حسنى كه خداوند عمل بندگان را جز با معرفت ما قبول نمی كند»
🏴 سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی ، پیرامون اهداف وهابیت و نقشه های انگلیس خبیث در جهان اسلام ، قم مقدسه .
💠 @Ayatollah_ganji
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮خداوند در قران کریمش اطاعت و بیعت با رسولش را در کنار اطاعت و بیعت با خودش قرار داده است 👇
🕋 إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ...
آیه ۱۰ سوره فتح
🕋 مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ....
آیه ۸۰ سوره نساء
🏴 گوشه ایی از بیانات آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
💠 @Ayatollah_ganji
6.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 بنابر منابع تاریخی و روایی، هنگامی که پیامبر اسلام در آخرین روزهای حیات خود(در ۲۵ صفر سال ۱۱ هجری) در بستر بیماری بود قلم و دواتی خواست تا سفارشی بنویسد که مانع گمراهی مسلمانان پس از خود شود.
این خواسته، با مخالفت خلیفه دوم مواجه شد و وصیت پیامبر ناگفته ماند. خلیفه دوم گفت:
پیامبر هذیان میگوید و کتاب خدا ما را بس است.
سپس میان اصحاب اختلاف افتاد.
پیامبر با مشاهده اختلاف اصحاب از آنان خواست از نزد او بروند.
📚 بخاری، صحیح البخاری، ۱۴۰۱ق، ج۱، ص۳۷، ج۴، ص۶۶، ج۵، ص۱۳۷-۱۳۸، ج۷، ص۹؛
مسلم، صحیح مسلم، دارالفکر، ج۵، ص۷۵-۷۶؛
ابن سعد، الطبقات الکبری، دارالصادر، ج۲، ص۲۴۲-۲۴۵.
🏴 گوشه ایی از بیانات آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
💠 @Ayatollah_ganji
امام جعفر صادق علیه السلام.mp3
19.01M
🕋 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ(آیه ۱۱۹ سوره توبه)
🔰🔰🔰🔰
🔶️ فخر رازی، از مفسران اهل سنت، نیز این آیه را دلیل عصمت صادقین دانسته و گفته است:
«جمله «یا أیها الّذینَ آمنوا اتَّقُوا اللّه» مؤمنان را به رعایت تقوای الهی دستور داده و از آنان خواسته که با صادقین باشند. از این عبارت معلوم میشود مؤمنان، معصوم نیستند و برای در امان بودن از خطا، باید از کسانی پیروی کنند که از خطا به دور هستند و آنان صادقیناند و چون این مطلب (خطاپذیری مؤمنان) در همه زمانها تحقق دارد، پس در همه زمانها نیز باید معصوم وجود داشته باشد تا مؤمنان از او پیروی کنند.»
📚 فخر رازی، مفاتیح الغیب، ۱۴۲۰ق، ج۱۶، ص۱۶۶.
🔶️ «نافع»، از «عبداللّه بن عمر»، در تفسیر آیه چنین نقل مى کند :
خداوند نخست به مسلمانان دستور داد که از خدا بترسند، سپس فرمود :
«کُونُوا مَعَ الصّادِقینَ یعنى: مَعَ مُحَمَّد وَ أَهْلِ بَیْتِه»؛
( با پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) و خاندانش).
📚 تفسير «برهان»، جلد ۲، صفحه ۱۷۰؛ 📚«شواهد التنزيل»، جلد ۱، صفحه ۳۴۵ (مؤسسه چاپ و نشر، ۱۴۱۱ ه. ق)؛ «مناقب آل ابى طالب ابن شهر آشوب»، جلد ۲، صفحه ۲۸۱ (چاپخانه محمّد كاظم حيدرى و چاپخانه حيدريه نجف، ۱۳۷۶ ه. ق)؛ «بحار الانوار»، جلد ۲۴، صفحه ۳۳ و ...
🏴 سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی ، سه شنبه ۲۴ شوال ۱۴۴۱ ، شب شهادت رئیس مذهب حضرت امام جعفر صادق علیه السلام ، مسجد علی مرتضی علیه السلام ، قم مقدسه
💠 @Ayatollah_ganji
👆👆👆
🔶️سیوطی در الدر المنثور نقل می کند:
وَأخرج ابْن مرْدَوَیْه عَن ابْن عَبَّاس فِی قَوْله {اتَّقوا الله وَکُونُوا مَعَ الصَّادِقین}
قَالَ: مَعَ عَلیّ بن أبی طَالب
📚 الکتاب: الدر المنثورالمؤلف: عبد الرحمن بن أبی بکر، جلال الدین السیوطی (المتوفى: ۹۱۱هـ)الناشر: دار الفکر - بیروتعدد الأجزاء:۸
📚 (شواهد التنزیل، حاکم حسکانی، ج۱، ص۲۵۹، حدیث ۳۵۰)
🔶️ «عن ابن عباس فی قوله «اتقوا الله و کونوا مع الصادقین»
(قال) نزلت فی علی بن ابی طالب خاصة» :
«از ابن عباس روایت شده است که درباره آیه «مع الصادقین» گفت :
این آیه درباره علی بن ابی طالب(ع) به طور خصوصی نازل شده است.»
📚 (شواهد التنزیل، حاکم حسکانی، ج۱، ص۲۶۰، حدیث۳۵۱)
🔶️ عن ابی جعفر(ع) هو الباقر(ع) فی قوله«و کونوا مع الصادقین» قال :
مع آل محمد علیهم السلام» :
«از امام باقر(ع) روایت شده است که درباره آیه «مع الصادقین» فرمود :
(یعنی) با آل محمدـ علیهم السلام ـ باشید.
📚(شواهد التنزیل، حاکم حسکانی، ج ۱، ص ۲۶۰ ، حدیث ۳۵۲)
🔶️ «عن ابن عباس رضی الله عنهما قال:
الصادقون فی هذه الآیة محمد صلی الله علیه و آله و اهل بیته» :
«از ابن عباس(ره) روایت شده است که گفت:
منظور از صادقین در این آیه ـ محمد صلی الله علیه و آله و سلم ـ و اهل بیت آن حضرت(ص) است.»
📚 (ینابیع المودة، شیخ سلیمان قندوزی حنفی، ج ۱ ، ص ۱۴۱ )
⛔ اعتراف ابو حنیفه رئیس یکی از فرقه های اهل سنت
اگر امام صادق «ع» نبود هلاک می شدم!
آن چنان که ابوحنیفه که در مجالس تدریس امام صادق - علیه السلام - دو سال را سپری نموده بود، راجع به آن سالها می گوید:
لَولا السِّنتان لَهَلَکَ النُعمانُ
📚 عبدالحلیم الجندی، الإمام جعفر الصادق - علیه السلام - ص252۲۵۲
و ایضا یقول الآلوسی:
«هذا أبوحنیفة و هو بین أهل السنة یفتخر و یقول بأفصح لسان :
لولا السنتان لهلک النعمان، یعنی السنتین اللتین صحب فیهما لأخذ العلم عن الإمام جعفر الصادق - رضی الله تعالی عنه - و قد قال غیر واحد انه أخذ العلم والطریقة من هذا و من ابیه الامام محمد الباقر و من عمه زید بن علی بن الحسین - رضی الله تعالی عنهم.»
[این ابوحنیفه است که در میان اهل سنت افتخار می کند و به زبانی رسا می گوید :
اگر آن دو سال نبود نعمان [که من باشم] از دست رفته بود یعنی آن دو سالی که برای علم آموزی از امام جعفر صادق – که خداوند که بلندمرتبه است از او خشنود باد – همنشین [ایشان] شده بود و وی در بیش از یک جا گفته است که علم و راه و روش را از ایشان و پدرشان امام محمد باقر و از عمویشان زید بن علی بن حسین – که خداوند که بلند مرتبه است از ایشان خشنود باد – گرفته است. -و]
📚محمود شکری آلوسی، مختصر التحفة الاثنی عشریة، المکتبه السلفیه، قاهره، ص۹
اگر آن دو سال نبود، نعمان (= ابوحنیفه) هلاک می شد.
و یا آن که مالک بن انس درباره ی امام صادق – علیه السلام - می گوید:
مَا رأت عَیْنٌ و لا سَمِعتْ اُذُنٌ و لا خَطَرَ عَلَى قَلْبِ بَشَرٍ أفْضَلَ مِنْ جعفرِ بنِ محمدِ الصادقِ فَضْلاً و علماً وَ عِبادَةً وَ وَرَعا
📚 ابن شهرآشوب، مناقب آل أبی طالب، ج۳ ، ص۳۷۲ ؛
بحار الانوار، ج۴۷ ، ص ۲۸ ؛
سیدمحسن امین، أعیان الشیعة، ج ۱ ، ص۶۶۴ ؛
حسین بن یزید نوفلى می گوید:
سمعت مالک بن انس الفقیه یقول والله ما رأت عینى افضل من جعفربن محمد - علیهما السلام - زهدا و فضلا و عباده و ورعا. و کنت اقصده فیکرمنى و یقبل
على؛
📚 رک: شیخ صدوق، الأمالی، ص۶۳۶ ؛ شیخ صدوق، فضائل الأشهر الثلاثة، ص۳۸
فتال نیشابوری،روضة الواعظین، ص۴۰۱
و علی بن یوسف الحلی، العدد القویة، ص۱۵۵و بحار الانوار، ج۴۷ ص۲۰.
هیچ چشمی ندیده است و هیچ گوشی نشنیده است و بر دل هیچ بشری خطور نکرده است کسی که از جهت فضل و علم و عبادت و ورع برتر از جعفر الصادق - علیه السلام - بوده باشد.
و باز همو در سخنى دیگر درباره ی فضیلت و عظمت امام صادق - علیه السلام - می گوید:
و لقد کنت آتى جعفر بن محمد و کان کثیرُ المزاح و التبسم، فاذا ذُکِر عنده النبی - صلى الله علیه و آله - اخضرَّ و اصفرَّ و لقد اختلَفْتُ الیه زمانا و ماکنت أراه الاّ على ثلاث خصال: امّا مصلّیًا و اما صائماً و اما یقرأ القرآن و مارأیته قطّ یحدِّث عن رسول الله - صلى الله علیه و آله - إلاّ على الطَّهارة و لایتکلم فى ما لایعنیه و کان من العلماء الزهاد الذین یخشون الله و ما رأیته قط الا یخرج الوسادة من تحته و یجعلها تحتى.
📚 قاضی أبوالفضل عیاض یحصبی، ترتیب المدارک و تقریب المسالک، ج۱، ص۵۵؛
ابن تیمیة، مجموع الفتاوى، ج ۱، ص ۲۲۶؛ قاضی أبوالفضل عیاض یحصبی، الشفا بتعریف حقوق المصطفى، ج۲ ، ص۴۲
🏴 سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی ، سه شنبه ۲۴ شوال ۱۴۴۱ ، شب شهادت رئیس مذهب حضرت امام جعفر صادق علیه السلام ، مسجد علی مرتضی علیه السلام ، قم مقدسه
💠 @Ayatollah_ganji
👆👆👆
📚 سیدشهاب الدین مرعشی نجفی، شرح احقاق الحق و ازهاق الباطل (قاضى نورالله شوشترى)، ج ۲۸، ص۴۴۰ و ج ۱۲، ص۲۳۴
و نک: عبدالرحمن بن عبدالله الجوهری، مسند الموطأ، ج ۱ ، ص۸۹
🔵 روسای اهل سنت شاگردان امام صادق علیه السلام بودند
🔵 تمام رهبران مذاهب اهل سنت یا با واسطه و یابدون واسطه جزء شاگردان امام صادق ـ علیه السّلام ـ می باشند.
🔴 اعتراف ابوحنیفه در مورد امام صادق علیه السلام :
«لولا جعفربن محمد ما علم الناس مناسک حجهم.»
📚 شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، طبع قم، نشراسلامی، ج۲، ص۵۱۹
اگر جعفربن محمد نبود، مردم احکام و مناسکحجشان را نمی دانستند.
🔷️ ابوبصیر که از اصحاب خاص باقر العلوم علیهالسلام و نابینا نیز میباشد به همراه باقر العلوم علیهالسلام به حج میرود.
هنگامی که در صحرای عرفات همه حجاج جمع میشوند و صدای گریه و ضجه ی آنان بلند میشود، ابابصیر که صداهای فراوان حجاج را میشنید، با تعجب گفت چه مقدار حجاج زیاد هستند و چه مقدار ضجه و ناله میکنند!
ما اکثر الحجیج و اعظم الضجیج.
امام هنگامی که سخن ابوبصیر را شنید به وی روی کرد و فرمود، بل ما اکثر الضجیج و اقل الحجیج، چه مقدار ضجه کنندگان فراوان ، ولی حجاج اندک اند. ابوبصیر آیا میخواهی صدق و راست بودن سخن ما را با چشم خود ببینی!
آن گاه حضرت دستی به چشمان وی کشید و دعایی هم قرائت کرد، چشم حق بین ابوبصیر آشکار شد.
امام به وی فرمود، حالا نگاه کن چه میبینی! ابوبصیر میگوید نگاه کردم دیدم بیشتر مردم به صورت میمون و خوک هستند و مؤمن در میان آنان بسیار اندک است، که همانند ستاره درخشان میدرخشد!
📚 مناقب، ج ۴ ، ص ۲۰۰ ،
بحار ، ج ۴۶ ، ص ۲۶۱.
🏴 سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی ، سه شنبه ۲۴ شوال ۱۴۴۱ ، شب شهادت رئیس مذهب حضرت امام جعفر صادق علیه السلام ، مسجد علی مرتضی علیه السلام ، قم مقدسه
💠 @Ayatollah_ganji
11.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔮 امیرالمؤمنین علی علیه السلام :
با چشم خویش نور وحی و رسالت را دیدم و رایحه نبوت را استشمام کردم و با گوش خویش ناله شیطان را در هنگام نزول وحی بر رسول خدا شنیدم و عرض کردمای رسول خدا این صدای ناله از کیست فرمود :
این ناله شیطان است از آن جهت که او را نپرستند نومید و مأیوس است. همانا تو میشنوی آنچه را من میشنوم و میبینی آنچه را من میبینم، مگر آنکه تو پیامبر نیستی و لکن وزیری و بهطور قطع تو بر خیر و نیکویی هستی.
📚 نهج البلاغه خطبه ۱۹۲
👌 گوشه ایی از بیانات آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
🍀🌺🌸🍃🍀🌺🌸🍃🍀🌺🌸
💠 @Ayatollah_ganji
جایگاه امام صادق علیه السلام.mp3
17.95M
🔮 رَسُولَ اللَّهِ (ص) قَالَ: إِذَا وُلِدَ ابْنِی جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیِّ فَسَمُّوهُ الصَّادِقَ فَإِنَّ الْخَامِسَ مِنْ وُلْدِهِ الَّذِی اسْمُهُ جَعْفَرٌ یَدَّعِی الْإِمَامَةَ اجْتِرَاءً عَلَى اللَّهِ....
📚 بحارالأنوار، ج ۴۷ ، ص ۹ ، مؤسسة الوفاء، بیروت، ۱۴۰۴هـ.
🔴 نظر ابوحنیفه و مالک بن انس درباره امام صادق علیه السلام
🔰🔰🔰🔰🔰
ابوحنیفه که در مجالس تدریس امام صادق علیه السلام دو سال را سپری نموده بود، راجع به آن سالها می گوید:
لَولا السِّنتان لَهَلَکَ النُعمانُ
📚 عبدالحلیم الجندی، الإمام جعفر الصادق - علیه السلام - ص۲۵۲
اگر آن دو سال نبود، نعمان (ابوحنیفه) هلاک می شد.
مالک بن انس نیز درباره امام صادق – علیه السلام - می گوید:
مَا رأت عَیْنٌ و لا سَمِعتْ اُذُنٌ و لا خَطَرَ عَلَى قَلْبِ بَشَرٍ أفْضَلَ مِنْ جعفرِ بنِ محمدِ الصادقِ فَضْلاً و علماً وَ عِبادَةً وَ وَرَعا
📚 ابن شهرآشوب، مناقب آل أبی طالب، ج ۳، ص۳۷۲ ؛
بحار الانوار، ج ۴۷ ، ص ۲۸ ؛
سیدمحسن امین، أعیان الشیعة، ج۱، ص۶۶۴
حسین بن یزید نوفلى می گوید:
سمعت مالک بن انس الفقیه یقول والله ما رأت عینى افضل من جعفربن محمد - علیهما السلام - زهدا و فضلا و عباده و ورعا. و کنت اقصده فیکرمنى و یقبل على؛
رک: شیخ صدوق، الأمالی، ص۶۳۶؛
شیخ صدوق، فضائل الأشهر الثلاثة، ص۳۸؛
فتال نیشابوری،روضة الواعظین، ص۴۰۱
و علی بن یوسف الحلی، العدد القویة، ص۱۵۵
و بحار الانوار، ج۴۷ ص۲۰.
🏴 سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی ، سالروز شهادت حضرت صادق علیه السلام ۲۵ شوال ۱۴۴۱ قم مقدسه
💠 @Ayatollah_ganji
👆👆👆👆
🔮 چرا برخی از شاگردان و علمای ربانی بیشتر از بقیه مورد توجه حضرات اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند
🔮 مبلغین و روحانیون بدانند در عصر و زمان امروز مهمترین و واجب ترین مسئله و تبلیغ ، امروزه پرداختن به مسائل اعتقادی در مسیر اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام است
🏴 سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی ، سالروز شهادت حضرت صادق علیه السلام ۲۵ شوال ۱۴۴۱ قم مقدسه
💠 @Ayatollah_ganji