جایگاه تولی و تبری.mp3
14.47M
🔮 شروع درس امامت 🔮
✅️ آثار تولی
🟣 رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) :
إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی جَعَلَ لِأَخِی عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ فَضَائِلَ لاَ یُحْصِی عَدَدَهَا غَیْرُهُ فَمَنْ ذَکَرَ فَضِیلَةً مِنْ فَضَائِلِهِ مُقِرّاً بِهَا غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ وَ لَوْ وَافَی اَلْقِیَامَةَ بِذُنُوبِ اَلثَّقَلَیْنِ وَ مَنْ کَتَبَ فَضِیلَةً مِنْ فَضَائِلِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ عَلَیْهِ السَّلاَمُ.....
📚 کشف الغمة في معرفة الأئمة ج ۱، ص ۱۱۲
🟣 قَالَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: حُبُّ عَلِيٍّ عِبَادَةٌ وَ لاَ يَقْبَلُ اَللَّهُ إِيمَانَ عَبْدٍ إِلاَّ بِوَلاَيَتِهِ وَ اَلْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِهِ .
📚 إرشاد القلوب ج ۲، ص ۲۰۹
🟣 تفسير الإمام عليه السلام ].....فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ إِنِّي عَاجِزٌ بِبَدَنِي عَنْ نُصْرَتِكُمْ وَ لَسْتُ أَمْلِكُ إِلاَّ اَلْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ اَللَّعْنَ فَكَيْفَ حَالِي فَقَالَ لَهُ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِمْ أَنَّهُ قَالَ مَنْ ضَعُفَ عَنْ نُصْرَتِنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ فَلَعَنَ ......
📚 بحار ج ۲۷، ص ۲۲۲
✏ درس امامت _تفسیر زیارت جامعه کبیره
آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
🗓 دوشنبه ۱۲ ربیع الاول ۱۴۴۶ قمری _ ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ هجری شمسی_مدرسه آیت الله بروجردی_قم مقدسه
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
🟣 رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) :
إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی جَعَلَ لِأَخِی عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ فَضَائِلَ لاَ یُحْصِی عَدَدَهَا غَیْرُهُ فَمَنْ ذَکَرَ فَضِیلَةً مِنْ فَضَائِلِهِ مُقِرّاً بِهَا غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ وَ لَوْ وَافَی اَلْقِیَامَةَ بِذُنُوبِ اَلثَّقَلَیْنِ وَ مَنْ کَتَبَ فَضِیلَةً مِنْ فَضَائِلِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ عَلَیْهِ السَّلاَمُ لَمْ تَزَلِ اَلْمَلاَئِکَةُ تَسْتَغْفِرُ لَهُ مَا بَقِیَ لِتِلْکَ اَلْکِتَابَةِ رَسْمٌ وَ مَنِ اِسْتَمَعَ إِلَی فَضِیلَةٍ مِنْ فَضَائِلِهِ غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ اَلذُّنُوبَ اَلَّتِی اِکْتَسَبَهَا بِالاِسْتِمَاعِ وَ مَنْ نَظَرَ إِلَی کِتَابَةٍ فِی فَضَائِلِهِ غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ اَلذُّنُوبَ اَلَّتِی اِکْتَسَبَهَا بِالنَّظَرِ.
📚 کشف اليقين في فضائل أمير المؤمنين علیه السلام ج ۱، ص ۴
📚 کشف الغمة في معرفة الأئمة ج ۱، ص ۱۱۲
📚مائة منقبة من مناقب أمير المؤمنين علي بن ابی طالب و الأئمة من ولده عليهم السلام من طریق العامة ج ۱، ص ۱۷۶
✅️ پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلّم : خدا برای برادرم علی بن ابی طالب فضائل بیشماری مقرر کرده هر که یک فضیلت او را ذکر کند با اعتراف بدان خدا گناهان گذشته و آیندهاش را بیامرزد گرچه با گناه جن و انس به محشر آید و هر که یک فضیلت از او بنویسد تا آن نوشته بماند، فرشتگان برایش آمرزش جویند و هر که فضیلتی از او گوش دهد خدا گناهانی که گوش کرده بیامرزد و هر که به یک فضیلتش نگاه کند، خدا گناهانی که با چشم کرده بیامرزد.
🟣 قَالَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: حُبُّ عَلِيٍّ عِبَادَةٌ وَ لاَ يَقْبَلُ اَللَّهُ إِيمَانَ عَبْدٍ إِلاَّ بِوَلاَيَتِهِ وَ اَلْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِهِ .
📚 إرشاد القلوب ج ۲، ص ۲۰۹
📚مائة منقبة من مناقب أمير المؤمنين علي بن ابی طالب و الأئمة من ولده عليهم السلام من طریق العامة ج ۱، ص ۱۷۶
📚کشف الغمة في معرفة الأئمة ج ۱، ص ۱۱۲
✅️ رسول گرامى صلّى
اللّٰه عليه و آله و سلّم وارد شده كه فرمود:«دوست داشتن على عليه السّلام عبادت است و خداوند،
ايمان بنده را نمىپذيرد؛مگر با ولايت او و بيزارى از دشمنانش همراه باشد»
🟣 ، [تفسير الإمام عليه السلام ].... فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ إِنِّي عَاجِزٌ بِبَدَنِي عَنْ نُصْرَتِكُمْ وَ لَسْتُ أَمْلِكُ إِلاَّ اَلْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ اَللَّعْنَ فَكَيْفَ حَالِي فَقَالَ لَهُ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِمْ أَنَّهُ قَالَ مَنْ ضَعُفَ عَنْ نُصْرَتِنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ فَلَعَنَ فِي خَلَوَاتِهِ أَعْدَاءَنَا بَلَّغَ اَللَّهُ صَوْتَهُ جَمِيعَ اَلْأَمْلاَكِ مِنَ اَلثَّرَى إِلَى اَلْعَرْشِ فَكُلَّمَا لَعَنَ هَذَا اَلرَّجُلُ أَعْدَاءَنَا لَعْناً سَاعَدُوهُ وَ لَعَنُوا مَنْ يَلْعَنُهُ ثُمَّ ثَنَّوْا فَقَالُوا اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَبْدِكَ هَذَا اَلَّذِي قَدْ بَذَلَ مَا فِي وُسْعِهِ وَ لَوْ قَدَرَ عَلَى أَكْثَرَ مِنْهُ لَفَعَلَ فَإِذَا اَلنِّدَاءُ مِنْ قِبَلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ قَدْ أَجَبْتُ دُعَاءَكُمْ وَ سَمِعْتُ نِدَاءَكُمْ وَ صَلَّيْتُ عَلَى رُوحِهِ فِي اَلْأَرْوَاحِ وَ جَعَلْتُهُ عِنْدِي مِنَ اَلْمُصْطَفَيْنَ اَلْأَخْيٰارِ .
📚 بحار ج ۲۷، ص ۲۲۲
✅️ تفسير منسوب بامام حسن عسکری علیه السلام:....مردى از حاضرين عرضكرد يا ابن رسول اللّٰه من عاجزم از اينكه با بدن خود شما را يارى كنم جز بيزارى از دشمنان شما و لعنت بر آنها كارى از دستم نمىآيد حال من چگونه است؟ حضرت صادق عليه السّلام در جواب او فرمود پدرم از پدرش از جدش از پيامبر اكرم صلوات اللّٰه عليه و آله نقل كرد كه فرمود هر كس ناتوان باشد از يارى ما اهل بيت ولى در خلوت دشمنان ما را لعنت كند خداوند صداى او را بتمام ملائكه جهان از زمين تا عرش ميرساند هر وقت او لعنت كند با او هم زبان ميشوند و كسى را كه او لعنت ميكند آنها نيز لعنت ميكنند بعد او را ميستايند و ميگويند خدايا درود فرست از جانب خود بر اين شخصى كه باندازه قدرت خود خدمت كرد اگر بيشتر ميتوانست انجام ميداد. ندائى از جانب پروردگار بر مىآيد كه دعاى شما را پذيرفتم و صدايتان را شنيدم درود بر روح او فرستادم در ميان ارواح و او را در نزد خود از برگزيدگان نيك سيرت قرار دادم.
جایگاه تولی و تبری ۲.mp3
15.62M
🔮 شروع جلسات ماه ربيع
✅️ جلسه دوم
🔮 جایگاه تولی و تبری
🎤سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی_ دوشنبه ۲۶ شهریور _ ۱۲ ربیع الاول _ منزل مستوفی _قم مقدسه
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
درس خارج فقه (23).mp3
12.71M
🔮 شروع درس خارج سال تحصیلی
👌 درس #خارج فقه آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
✅️🔰 کتاب عروة الوثقی
✅️ مبحث 👈 وجوب قضای میت بر ولی او
🔶️ سه شنبه ۱۳ ربیع الاول ۱۴۴۶قمری _
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ هجری شمسی
🔰🔰🔰🔰🔰
💠https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
جایگاه تولی و تبری (1).mp3
18.1M
🟢 وحدت واقعی
🟢 حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها :
فجعلاللّه...طَاعَتَنَا نِظَاماً لِلْمِلَّةِ وَ إِمَامَتَنَا أَمَاناً لِلْفُرْقَةِ
خدا اطاعت و پیروى از ما اهلبیت علیهم السلام را سبب برقرارى نظم اجتماعى امت اسلام و امامت و رهبرى ما را، عامل وحدت و در امان ماندن از تفرقهها قرار داده است.
📚الاحتجاج، ج ۱، ص ۹۷
✏ درس امامت _تفسیر زیارت جامعه کبیره
آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
🗓 سه شنبه ۱۳ ربیع الاول ۱۴۴۶ قمری _ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ هجری شمسی_مدرسه آیت الله بروجردی_قم مقدسه
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جایگاه تولی و تبری ۳.mp3
16.05M
🔮 شروع جلسات ماه ربيع
✅️ جلسه سوم
🔮 جایگاه تولی و تبری
🎤سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی_ سه شنبه ۲۷ شهریور _ ۱۳ ربیع الاول _ منزل مستوفی _قم مقدسه
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
درس خارج فقه (43).mp3
18.64M
🔮 شروع درس خارج سال تحصیلی
👌 درس #خارج فقه آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
✅️🔰 کتاب عروة الوثقی
✅️ مبحث 👈 وجوب قضای میت بر ولی او
🔶️ چهارشنبه ۱۴ ربیع الاول ۱۴۴۶قمری _
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ هجری شمسی
🔰🔰🔰🔰🔰
💠https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
جایگاه تولی و تبری (2).mp3
16.56M
🔮 عَنْ سَدِيرٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِنِّي تَرَكْتُ مَوَالِيَكَ مُخْتَلِفِينَ يَتَبَرَّأُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ قَالَ فَقَالَ وَ مَا أَنْتَ وَ ذَاكَ إِنَّمَا كُلِّفَ اَلنَّاسُ ثَلاَثَةً مَعْرِفَةَ اَلْأَئِمَّةِ وَ اَلتَّسْلِيمَ لَهُمْ فِيمَا وَرَدَ عَلَيْهِمْ وَ اَلرَّدَّ إِلَيْهِمْ فِيمَا اِخْتَلَفُوا فِيهِ
📚 الکافي ج ۱، ص ۳۹۰
✅️ سدير گويد: بامام باقر عليه السلام عرضكردم: من دوستان شما را در حالى ترك گفتم (و بسوى شما آمدم) كه اختلاف داشتند و از يك ديگر بيزارى مىجستند، فرمود: ترا با وضع آنها چكار؟ همانا مردم سه تكليف دارند: شناختن ائمه و تسليم بودن در برابر آنها و ارجاع اختلافات خود را بايشان.
✏ درس امامت _تفسیر زیارت جامعه کبیره
آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
🗓 چهارشنبه ۱۴ ربیع الاول ۱۴۴۶ قمری _ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ هجری شمسی_مدرسه آیت الله بروجردی_قم مقدسه
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جایگاه تولی و تبری ۴.mp3
21.07M
🔮 شروع جلسات ماه ربيع
✅️ جلسه چهارم
🔮 جایگاه تولی و تبری
🎤سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی_ چهارشنبه ۲۸ شهریور _ ۱۴ ربیع الاول _ منزل مستوفی _قم مقدسه
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
جایگاه تولی و تبری ۵.mp3
19.54M
🔮 شروع جلسات ماه ربيع
✅️ جلسه پنجم
🔮 جایگاه تولی و تبری
🎤سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی_ پنجشنبه ۲۹ شهریور _ ۱۵ ربیع الاول _ منزل مستوفی _قم مقدسه
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
جایگاه تولی و تبری ۶.mp3
20.65M
🌺 امام مهدی علیه السلام نیز در معرفی خود می فرمایند :
«أَنَا خَاتِمُ الْأَوْصِیَاءِ وَ بِی یَدْفَعُ اللَّهُ الْبَلَاءَ عَنْ أَهْلِی وَ شِیعَتِی»؛
📚بحارالأنوار، ج ۵۲ ، ص۳۰.
✅️ حضرت مهدی علیه السلام :
من وصىّ آخرين ام و بواسطه من خداوند بلا را از اهل و شیعیانم برمی دارد.
🟢 [إكمال الدين]...مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ :...طُوبَى لِشِيعَتِنَا اَلْمُتَمَسِّكِينَ بِحُبِّنَا فِي غَيْبَةِ قَائِمِنَا اَلثَّابِتِينَ عَلَى مُوَالاَتِنَا وَ اَلْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِنَا أُولَئِكَ مِنَّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ قَدْ رَضُوا بِنَا أَئِمَّةً وَ رَضِينَا بِهِمْ شِيعَةً وَ طُوبَى لَهُمْ هُمْ وَ اَللَّهِ مَعَنَا فِي دَرَجَتِنَا يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ .
📚 بحار ج ۵۱، ص ۱۵۱
امام كاظم(علیه السلام): خوش به حال شيعيان ما كه در زمان غيبت قائم ما به دوستى ما چنگ مى زنند و در دوستى ما و برائت از دشمنان ما استوارند آنها از ما و ما از آنها هستيم، آنها به پيشوائى ما راضى شدند و ما هم به شيعه بودن آنها راضى وخشنوديم و خوشا به حال آنها، به خدا قسـم آنها در روز قيامت با ما و مرتبه ما هستند.
🎤سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی_ شب تولد حضرت رسول اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلّم _ جمعه ۳۰ شهریور _ ۱۶ ربیع الاول _ منزل جمشیدی _قم مقدسه
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
🟢 هر کسی بمیرد ، امیرالمؤمنین علی علیه السلام را میبیند حالا مؤمن باشد یا منافق
🟣 امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام خطاب به حارث همدانی یکی از یاران خاص آن حضرت 👈 « مَنْ یَمُتْ یَرَنِی» است.
👈 یعنی هرکس بمیرد، مرا می بیند
🔰🔰🔰🔰🔰
🟣 [تفسير القمي ] ، أَبِي عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنِ اِبْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: مَا يَمُوتُ مُوَالٍ لَنَا مُبْغِضٌ لِأَعْدَائِنَا إِلاَّ وَ يَحْضُرُهُ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ اَلْحَسَنُ وَ اَلْحُسَيْنُ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِمْ فَيَرَوْنَهُ وَ يُبَشِّرُونَهُ وَ إِنْ كَانَ غَيْرَ مُوَالٍ لَنَا يَرَاهُمْ بِحَيْثُ يَسُوؤُهُ وَ اَلدَّلِيلُ عَلَى ذَلِكَ قَوْلُ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لِحَارِثٍ اَلْهَمْدَانِيِّ يَا حَارِ هَمْدَانَ مَنْ يَمُتْ يَرَنِي مِنْ مُؤْمِنٍ أَوْ مُنَافِقٍ قُبُلاً
📚 بحار ج ۶، ص ۱۸۰
✅️ امام صادق عليه السلام : هيچ كس نيست كه دوستدار ما و دشمن دشمنان ما باشد و بميرد، مگر اينكه [در هنگام مرگش ]رسول خدا صلى الله عليه و آله و امير مؤمنان و حسن و حسين ـ صلوات اللّه عليهم ـ حاضر شوند و اگر دوستدار ما نباشد، آنان را به گونه اى كه ناراحت شود، مشاهده كند. دليل بر اين مطلب، فرموده امير مؤمنان عليه السلام به حارث همدانى است كه :
اى حارث همدانى! هر كس بميرد مرا
رو در رو مى بيند، مؤمن باشد يا منافق
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس خارج فقه (23).mp3
16.18M
🔮 شروع درس خارج سال تحصیلی
👌 درس #خارج فقه آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
✅️🔰 کتاب عروة الوثقی
✅️ مبحث 👈 وجوب قضای میت بر ولی او
🔶️ یکشنبه ۱۸ ربیع الاول ۱۴۴۶قمری _
۱ مهر ۱۴۰۳ هجری شمسی
🔰🔰🔰🔰🔰
💠https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز میلاد حضرت رسول اکرم.mp3
22.91M
🔮 خداوند شهادت داده پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دارای خلق عظیم است 🔰🔰
🕋 وَإِنَّكَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظيمٍ﴿۴﴾قلم
🔮 یکی از صفات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله این است که رحمت برای عالم است 🔰🔰
🕋 وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ{۱۰۷}
سوره مبارکه انبیاء
🎤سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی_ روز میلاد نورانی حضرت رسول اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلّم _ شنبه ۳۱ شهریور _ ۱۷ ربیع الاول _ موسسه امام رضاعلیه السلام_قم مقدسه
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
🟢 خداوند در قران از حضرات عصمت و طهارت علیهم السلام تعبیر به نجم و گاهی تعبیر به علامات کرده است 🔰🔰
🕋 وَعَلَامَاتٍ ۚ وَبِالنَّجْمِ هُمْ يَهْتَدُونَ
آیه ۱۶ سوره نحل
🔰🔰🔰🔰
🌺🍃الصّادق (علیه السلام)- النَّجْمُ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ الْعَلَامَاتُ هُمُ الْأَئِمَّهًُْ (علیهم السلام).
🍀🍃امام صادق (علیه السلام)- منظور از نجم، رسولخدا (صلی الله علیه و آله) و مقصود از عَلاماتٍ، ائمّهی معصومین (علیهم السلام) هستند.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۶۰۸
الکافی، ج۱، ص۲۰۶/ بحارالأنوار، ج۱۶، ص۹۱/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۲۵۷/ العیاشی، ج۲، ص۲۵۵؛ «الاوصیاء بهم یهتدون» بدل «هم الأیمه»/ فرات الکوفی، ص۲۳۳
🍃🍀 و في تفسير العيّاشي ۴:عن المفضّل بن صالح،عن بعض أصحابه،عن أحدهما -عليهما السّلام- في قوله: وَ عَلاٰمٰاتٍ وَ بِالنَّجْمِ هُمْ يَهْتَدُونَ .
قال:هو أمير المؤمنين-عليه السّلام-
📚تفسير العياشي ج۲۵۵/۲،ح ۷.
🔮 اَلْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اَلْوَشَّاءِ قَالَ: سَأَلْتُ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَنْ قَوْلِ اَللَّهِ تَعَالَى: «وَ عَلاٰمٰاتٍ وَ بِالنَّجْمِ هُمْ يَهْتَدُونَ» قَالَ نَحْنُ اَلْعَلاَمَاتُ وَ اَلنَّجْمُ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ .
📚 الکافي ج ۱، ص ۲۰۷
عنوان باب: الجزء الأول > كِتَابُ اَلْحُجَّةِ > بَابُ أَنَّ اَلْأَئِمَّةَ عَلَيهِمُ السَّلاَمُ هُمُ اَلْعَلاَمَاتُ اَلَّتِي ذَكَرَهَا اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي كِتَابِهِ
✅️ وشاء گويد:پرسيدم از امام رضا(عليه السّلام)از قول خداى تعالى:«
وَ عَلاٰمٰاتٍ وَ بِالنَّجْمِ هُمْ يَهْتَدُونَ »فرمود:ما علامات هستيم و نجم رسول خدا است(صلّى الله عليه و آله).
🔮 پیامبر گرامی (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) فرمود: «ان شفاعتی یوم القیامه لاهل الکبائر من امتی».
📚ابن ماجه، محمد، سنن ابن ماجه، ج۲، ص۱۴۴۱.
ابن حنبل، احمد بن محمد، مسند احمد، ج۲۰، ص۴۳۹.
سجستانی، ابی داوود، سنن ابی داود، ج۴، ص۲۳۶.
ترمزی، محمد، سنن ترمذی، ج۴، ص۶۲۵.
✅️ پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلّم : شفاعت من در روز قیامت برای کسانی از امتم خواهد بود که مرتکب گناهان بزرگ شده باشند».
🔮 حدیث شفاعت کردن پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلّم از امت واقعی 🔰🔰🔰
🟣 ، [عيون أخبار الرضا عليه السلام] ، لي، [الأمالي للصدوق ] ، أَبِي عَنْ سَعْدٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مَعْبَدٍ عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ خَالِدٍ عَنِ اَلرِّضَا عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : مَنْ لَمْ يُؤْمِنْ بِحَوْضِي فَلاَ أَوْرَدَهُ اَللَّهُ حَوْضِي وَ مَنْ لَمْ يُؤْمِنْ بِشَفَاعَتِي فَلاَ أَنَالَهُ اَللَّهُ شَفَاعَتِي ثُمَّ قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنَّمَا شَفَاعَتِي لِأَهْلِ اَلْكَبَائِرِ مِنْ أُمَّتِي فَأَمَّا اَلْمُحْسِنُونَ فَمَا عَلَيْهِمْ مِنْ سَبِيلٍ قَالَ اَلْحُسَيْنُ بْنُ خَالِدٍ فَقُلْتُ لِلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ فَمَا مَعْنَى قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: وَ لاٰ يَشْفَعُونَ إِلاّٰ لِمَنِ اِرْتَضىٰ قَالَ لاَ يَشْفَعُونَ إِلاَّ لِمَنِ اِرْتَضَى اَللَّهُ دِينَهُ .
✅️ بحار الأنوار ج ۸، ص ۳۴
عنوان باب: الجزء الثامن > [تتمة كتاب العدل و المعاد] > [تتمة أبواب المعاد و ما يتبعه و يتعلق به] > باب 21 الشفاعة
قائل:
✅️ سعد بن عبد اللّه از على بن ابراهيم بن هاشم از پدرش از على بن معبد از حسين بن خالد از على بن موسى الرّضا عليه
السّلام از پدرش از پدرانش از امير المومنين عليهم
السّلام كه فرمود:رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود:هركه ايمان نياورد به حوض من،وارد نسازد او را خدا بر حوض من و هركه ايمان نياورد به شفاعت من،نرساند خدا به او شفاعت مرا، سپس فرمود:شفاعت من براى اهل
كباير از امّت من است،اما نيكوكاران،خداى عزّ و جل ايشان را مواخذه نكند و بىحاجت به شفاعت نجات بخشد. حسين بن خالد گفت:به امام عليه
السّلام گفتم:يا بن رسول اللّه!معنى قول خدا:«شفاعت نمىكنند مگر كسى را كه خدا بپسندد»فرمود:شفاعت نمىكنند، جز كسى را كه خدا دينش را پذيرفته باشد.
جایگاه تولی و تبری ۷.mp3
18.65M
🎤سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی_ شام تولد حضرت رسول اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلّم _ شنبه ۳۱ شهریور _ ۱۷ ربیع الاول _ منزل جمشیدی _قم مقدسه
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
جایگاه تولی و تبری ۸.mp3
11.79M
👈 همه ی قران جمع شده در بسم الله الرحمن الرحیم
👈 بسم الله الرحمن الرحیم هم در با بسم الله جمع شده 🔰🔰
🔮 امیرالمومنین علی علیهالسّلام فرمودند : «انا النقطة التی تحت الباء».
مشارق انوارالیقین فی اسرار امیرالمؤمنین علیه السلام
👈 آیت الله بهاالدینی توضیح دادند نقطه ی ، بای بسم الله رو 👆👆
👈 به مدد ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام میتوانیم عبادت کنیم
🟣[بشارة المصطفى]... أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ ...يَا كُمَيْلُ لاَ تَأْخُذْ إِلاَّ عَنَّا تَكُنْ مِنَّا. يَا كُمَيْلُ مَا مِنْ حَرَكَةٍ إِلاَّ وَ أَنْتَ مُحْتَاجٌ فِيهَا إِلَى مَعْرِفَةٍ...يَا كُمَيْلُ إِنَّ اَلْأَرْضَ مَمْلُوَّةٌ مِنْ فِخَاخِهِمْ فَلَنْ يَنْجُوَ مِنْهَا إِلاَّ مَنْ تَشَبَّثَ بِنَا...
📚 بحار ج ۷۴، ص ۲۶۶
✅️ امیرالمؤمنین علی علیه السلام :
زمین پر است از دامهای شیطان، احدی از دامهای شیطان نجات نمی یابد مگر اینکه به ما اهل بیت پناهنده بشود.
🎤سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی _ یکشنبه ۱ مهر _ ۱۸ ربیع الاول _ منزل جمشیدی _قم مقدسه
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
درس امامت.mp3
17.62M
🔮 مُؤمن بِسِرِّكُم وَ عَلانِيَتِكُم وَ شاهِدِكُمْ وَ غائِبِكُمْ وَ أوَّلِكُمْ وَ آخِرِكُمْ وَ مُفَوِّضٌ فى ذلِكَ كُلِّهِ إلَيْكُمْ وَ مُسَلِّمٌ فيهِ مَعَكُمْ وَ قَلْبى لَكُمْ مُسَلِّمٌ وَ رَأْيى لَكُمْ تَبَعٌ وَ نُصْرَتى لَكُم مُعَدَّةٌ ، حَتّى يَحْيِىَ اللّهُ تَعالى دينِهِ بِكُمْ وَ يَرُدُّكُمْ فى أيّامِهِ وَ يُظْهِرَكُمْ لِعَدْلِهِ وَ يُمَكِّنَكُمْ فى أرْضِهِ ، فَمَعَكُمْ مَعَكُمْ لا مَعَ غَيْرِكُمْ ، آمَنْتُ بِكُمْ وَ تَوَلَّيْتُ آخِرَكُمْ بِما تَوَلَّيْتُ بِهِ أوَّلَكُمْ .
📚 زیارت جامعهی کبیره
✏ درس امامت _تفسیر زیارت جامعه کبیره
آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
🗓 دوشنبه ۱۹ ربیع الاول ۱۴۴۶ قمری _ ۲ مهر ۱۴۰۳ هجری شمسی_مدرسه آیت الله بروجردی_قم مقدسه
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
👆👆👆👆👆
🔴 توهین عُمر به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) 🔰🔰🔰🔰
عموم علمای مخالفین و تمام علمای شیعه اجماع دارند که: پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلّم بعد از مراجعت از حجة الوداع مریض شده، جمعی از اصحاب به عیادت آن حضرت رفتند؛ حضرت فرمودند:
ایتونی بدواة و بیاض لاکتب لکم کتابا لن تضلّوا بعدی
برای من کاغد و دواتی بیاورید تا برای شما نوشته ای را بنویسم که هرگز گمراه نشوید.
📚(صحیح بخاری، ج ۱، ص ۴۲۹ و ۴۴۹؛ صحیح مسلم، ج ۵، ص ۷۵؛
مسند احمد حنبل، ج ۱ ، ص ۲۲۲؛ شرح نهج البلاغه، ج ۶، ص ۵۱؛
صواعق المحرقه، مقدمه کتاب؛ سرّ العالمین، ص۱۰-۱۱؛ الکامل فی التاریخ، ج۲، ص۳۲۰؛ تذکرة الخواص، ص۶۵؛)
در این میان دومی گفت:
دعوا ان الرجل ليهجر حسبنا كتاب الله
رهايش كنيد اين مرد را همانا كه هذيان مي گويد. كتاب خدا ما را بس است.
📚(سرّ العالمین ص۴۰؛
الطبقات الکبری، ج۲، ص۲۴۳و۲۴۴ ؛
مسند احمد، ج۳، ص۳۴۶؛
مجمع الزوائد، ج۴، ص۳۹۰و۳۹۱)
👆👆🔴 بنابر منابع تاریخی و روایی،
هنگامی که پیامبر اسلام در آخرین روزهای حیات خود(در ۲۵ صفر سال ۱۱ هجری) در بستر بیماری بود قلم و دواتی خواست تا سفارشی بنویسد که مانع گمراهی مسلمانان پس از خود شود.
این خواسته، با مخالفت یکی از حاضران (خلیفه دوم عمر) مواجه شد و وصیت پیامبر ناگفته ماند.
یکی از حاضران(خلیفه دوم عمر) گفت:
پیامبر هذیان میگوید و کتاب خدا ما را بس است.
سپس میان اصحاب اختلاف افتاد. پیامبر با مشاهده اختلاف اصحاب از آنان خواست از نزد او بروند
⭕ این ماجرا با جزئیات و عبارات متفاوتی در منابع روایی و تاریخی شیعه و سنی گزارش شده است. کتابهای صحیح بخاری،
📚 صحیح البخاری، ۱۴۰۱ق، ج۱، ص۳۷، ج۴، ص۶۶، ج۵، ص۱۳۷-۱۳۸، ج۷، ص۹.
📚صحیح مسلم، دارالفکر، ج۵، ص۷۵-۷۶.
📚 مسند الامام احمد بن حنبل، ۲۰۰۸م، ج۲، ص۴۵.
📚سنن بیهقی، السنن الکبری، دارالفکر، ج۹، ص۲۰۷.
📚طبقات ابن سعد ، الطبقات الکبری، دارالصادر،ج۲،ص۲۴۲-۲۴۵ .
📚 شیخ مفید، الإرشاد، ۱۳۷۲ش، ج۱، ص۱۸۴.
📚شیخ مفید، اوائل المقالات، الموتمر العالمی، ص۴۰۶.
📚الغیبة نعمانی، الغیبة، ۱۳۹۹ق، ص۸۱-۸۲.
📚ابن شهرآشوب، مناقب آل ابیطالب، علامه، ج۱، ص۲۳۶.
🚫 واکنش خلیفه دوم با عبارت های مختلفی گزارش شده است از جمله:
إن نبی الله لیهجر؛ پیامبر خدا هذیان میگوید.(ابن سعد، الطبقات الکبری، دارالصادر، ج۲، ص۱۸۷.)
إن رسول الله یهجر؛ رسول خدا هذیان میگوید.(مسلم، صحیح مسلم، دارالفکر، ج۵، ص۷۶.)
ان الرجل لیهجر؛ این مرد هذیان میگوید.(اربلی، کشف الغمة، الشریف الرضی، ج۱، ص۴۰۲؛ ابن تیمیه، منهاج السنة، ۱۴۰۶ق، ج۶، ص۱۹.)
أهجر رسول الله؟؛ آیا رسول خدا هذیان گفت؟(ابن تیمیه، منهاج السنة، ۱۴۰۶ق، ج۶، ص۲۴.)
ما شأنه؟ أهجر؟ استفهموه؛ او را چه شده؟ آیا هذیان گفت؟ از او بپرسید.(رک: بخاری، صحیح البخاری، ۱۴۲۲ق، ج۶، ص۹؛ نووی، صحیح مسلم بشرح النووی، ۱۴۰۷ق، ج۱۱، ص ۹۳.)
إنّ النّبی قد غلب علیه (غلبه) الوجع و عندکم القرآن حسبنا کتاب الله؛ درد بر رسول خدا غالب شده، قرآن نزد شماست و کتاب خدا ما را بس است.(رک:بخاری، صحیح البخاری، ۱۴۲۲ق، ج۶، ص۹، ج۷، ص۱۲۰؛ نووی، صحیح مسلم بشرح النووی، ۱۴۰۷ق، ج۱۱، ص۹۰.)
⛔ خلیفه دوم نیز در گفتوگویی که میان او و ابن عباس نقل شده، تصریح میکند که: پیامبر(ص) در بیماریاش میخواسته نام علی(ع) را برای خلافت پس از خویش به زبان بیاورد ولی من از روی دلسوزی نسبت به اسلام و حفظ آن، مانع شدم.
📚 ابن ابیالحدید، شرح نهج البلاغه، ۱۳۷۸ق، ج۱۲، ص ۲۰-۲۱.
🟣 پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) در همان ابتدای رسالت مبارکشان با معرفی امیرالمومنین علی علیه السلام بعنوان وصی و جانشین خود در حدیث یومُ الدّار که به حدیث یومُ الإنذار وحَدیث عَشیره نیز شهرت دارد به روایت شیعه وسنی فرموند : 🔰🔰
🔮 إِنَّ هَذَا أَخِی وَ وَصِیی وَ خَلِیفَتِی فِیکُمْ فَاسْمَعُوا لَهُ وَأَطِیعُوا
📚طبری، تاریخ الامم والملوک، دار قاموس الحدیث، ج۲، ص۳۲۰؛
سید بن طاووس، الطرائف، ۱۴۰۰ق، ج۱، ص۲۱؛
حسکانی، شواهد التنزیل، ۱۴۱۱ق، ج۱، ص۵۴۳.
رجوع کنید به: ابن اثیر، الکامل فی التاریخ، ۱۳۹۹ق، ج۲، ص۶۳-۶۰؛ ابن کثیر،
البدایه و النهایه، ۱۴۱۳ق، ج۳، ص۵۴-۵۰؛
ابن کثیر، تفسیرالقرآن العظیم، ۱۴۱۹ق، ج۶، ص۱۵۳-۱۵۱؛
طبرسی، مجمع البیان، ۱۴۰۶ق، ج۷، ص۲۰۶؛
بحرانی، البرهان فی تفسیرالقرآن، ۱۴۱۶ق، ج۴، ص۱۸۹-۱۸۶؛
فرات کوفی، تفسیر فرات کوفی، ۱۴۱۰ق، ص۳۰۰؛
سیوطی، الدر المنثور، ۱۴۰۴ق، ج۵، ص۹۷؛
حسکانی، شواهد التنزیل، ۱۴۱۱ق، ج۱، ص۵۴۳-۵۴۲؛
ابن هشام، السیره النبویه، المکتبة العلمیة، ج۱، ص۲۶۲.