eitaa logo
باکرمحله
9 دنبال‌کننده
120 عکس
15 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
نِسُّم،خِرتّو،لَپِر و چال به چال ​ welcome. good day,welcome in the name of the allah.avat qalam mohsendadashpour mzm22mzkm13991014 محسن داداش پور mohsendadashpour  به صفحه شخصی محسن داداش پور آوات قلم خوش آمدید  نِسُّم،خِرتّو،لَپِر و چال به چال الف) نِسُّم: به جایی گفته می شود که آفتاب معمولاً کمتر می تابد و اگد برف می آمد دیر آب می شد. ب) خِرتّو: به جایی گفته می شود که آفتاب گیر، خوش جَرِش و خوش بیم می باشد و اگر برف می آمد در یک روز کُلّه کُلّه می شد. خوش بیم و کم رطوبت ج) لَپِر: به جایی گفته می شود که تخت بوده و معمولاً برای چرای اسب خوب بوده و برف کم به زمین می نشست و در فصل پاییز گاوها این قسمت ملک را از قسمت های دیگر ملک زودتر چرا می کردند. د) چال به چال: به جایی گفته می شود که تپه و چاله های زیادی داشته و اجاره آن زیادتر از بقیه قسمت های ملک می باشد.  avat qalam mohsendadashpour mzm22mzkm13991014 محسن داداش پور پور mohsendadashpour  * آ *و*ا*ت* ​*ق*ل*م* + نوشته شده در سه شنبه بیست و هشتم بهمن ۱۳۹۹ ساعت 10:12 توسط محسن داداش پور  | نظرات Mohsen Baker: ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ♥️ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @mohsendadashpourbaker •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📸ایستاده از چپ: حاج رضا ملکشاهی، حاج اباذر چعفری شیاده، حاج خدا مراد حقانی، میرزا عباسقلی بیژنی، ابوالقاسم سلطان عمران، شیخ عبدالصمد گرجی، حبیب الله محضری، علی آزاد(بخشدار)، سروان سمندری، مهدی قلی فتاحی،... 📸ردیف دوم از راست: نفر چهارم شیخ حسین سلیمان تبار، میرزا فرج الله عمران ، (داداش پور ادملا) ، ، و.... Mohsen Baker: ╭────────────╮ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ♥️ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📍 مرکز پایش و پژوهش‌های ادملاوند •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ♥️ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ╰────────────╯
﷽ن و القلم و ما یسطرون 📩 💠محسن داداش پور باکر: {{بانوان ایران زمین از ارکان اساسی و سازنده در خانواده هستند.اما نقش زنان و دختران روستایی در این مسئله بسیار برجسته است.}} ✍هدف از نوشتارم پژوهش در مسئله ی در بانوان ایران زمین در دوره های گذشته تاریخ این سرزمین است. 📌این که اساسا مادران سرزمینم چگونه با توجه به عدم گسترش نهضت سوادآموزی در آن روزگاران محدود به شرایط و اقتضائات فکری و فرهنگی توانستند در ابعاد چندگانه ی خانواده و یا جامعه حضور داشته و تاثیرگذار باشند؟ 📌حضور بانوان در شکل گیری و ماندگاری ها بویژه منظومه هایی همچون و... با سبک زندگی متفاوت برجسته است. امروزه منظومه ها در ابعاد مردم شناسی، فرهنگ عامه و حتی در روانشناسی تربیتی و مهارت های شخصیتی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گرفته است. 📌اما چگونه ممکن شد که بانوان بومی ایران زمین در سر فصل های دانش، نگرش و مهارت‌ در سخت ترین شرایط اقلیمی، تنوع آداب و سبک زندگی ممتاز و پیش تاز باشند؟ 📌 بانوی ایرانی پرورش یافته در فرهنگ روستا در چهارچوب باورها، سنت ها، آئین و رسوم های نهفته در تمدن و تاریخ بومی و محلی گالشی، جنگلی و یا دهاتی همواره ممتاز و الگو بوده است. 📌مهم است که بدانید بانوان روستایی نه تنها کلیه وظایف مربوط به خانه و خانه داری را به عهده دارند بلکه بدون مشارکت آنان، امکان تداوم بعضی از فعالیتهای اقتصادی، تولیدی و حتی پایداری برخی آئینها در روستا غیر ممکن بوده و یا حداقل با بحران جدی مواجه خواهد شد . 📌بانوان روستا در دوره های مختلف بویژه از عصر زندیه به بعد توانسته اند در ارتقای بهزیستی روانی و شایستگی های افراد خانواده در مواجهه با واقعیت‌های زندگی مدبّرانه، ماهرانه همگام باشند. بنحوی که تصورات شخصی خودشان را در آثار دستی چون گلیم بافی، جاجیم بافی، لمه زنی، قلاب بافی و سایر آثار به گونه ای تولید و عرضه نمایند که امروزه در امتداد آن رویه سخن از میراث فرهنگی بااصالت ابراز می نمائیم. 📌چگونه می شود که بانوان روستا با توجه به شرایط اقلیمی، خاندانی و بومی اما در مدیریت مهارت‌های زندگی افراد پیرامون خویش را خلّاق و قادر می‌ساختند تا برای محافظت از خود و اعضای خانواده، هوشمندانه در ارتقای سلامت و روابط اجتماعی سالم، اقدامات موثری انجام دهند؟ 📌در تصمیم‌ گیری‌های روزه مرّه ی مرد خانواده بانوان سرزمینم چون ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، و...] آگاهانه در حل مشکلات با داشتن تفکر انتقادی و خلاقانه یار و همراه همسران خویش بوده اند و با این وجود نقش مادری خویش را تحت تاثیر کاستی ها قرار نمی دادند. در اینجا سوال مطرح می شود که پژوهشگران و محققین چقدر توانستند در بازنگری این مسئله قلم و قدم برداشته و در تببین آن به جامعه ی امروزی نقش داشته باشند؟ ✍دقیقا منظورم از پژوهش این است که به منظور دستیابی به رفتار اثرگذار در سطوح فردی و بین‌ فردی، ابزارهای عاطفی، اجتماعی و فکری مورد نیاز در محیط خانه، محل‌ کار و جامعه باید شیوه ای کسب مهارتها و اصول تربیت از نگاه بانوان روستا موشکافی و بازنگری شود. 👈جامعه ی داتش پژوه در این حوزه که قطعا جستاری طی مسیر کردین، چه آثاری می شناسند و برای چالش های جامعه ی امروزی بویژه ((سبک زندگی نوین در امور بانوان)) چه مقاله ای، نظر و راهکاری ارائه می دهند؟ 👈آیا در اختیار بانوان امروزی با توجه به مهارت های بومی اقلیمی، شیوه ای مهندسی شده ی نوین از همان سبک پذیرفته شده ی گذشته قرار دارد و این مسئله مورد مطالعه جامعه ی کارشناسی مربوطه قرار گرفته است؟ 📌آنچه که کودک ایرانی، گذشته را تا کنون در گذر عمر راه بوده است، جایگاه متفاوت و موثر بانوان روستایی در تربیت و ارتقا مهارتهای او بوده است. از بارزترین عوامل منجر به رشد شخصیت کودک ایرانی، استعدادها و توانایی‌های ذهنی و جسمی مادران در حفظ، ترویج و گرامیداشت و ایمان به باورها، سنت ها و آیین ها بوده است. ✍در پایان این نوشتار باید بگویم که و اصلی خانوار روستایی در حقیقت بانوان هستند. 🖊 ۱۴۰۳/۱۱/۰۳ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📩شناسه۱۴۰۳۰۹۰۷۱۲۰۰ 📜 🔎 📝 🗓۲۴ شهر الرمضان سنه ۱۳۳۱ قمری برابر با ۵ شهریور سال ۱۲۹۲ شمسی 📑این انجامه در ۸ برگ ارائه شده است. 🕌مزار امامزاده مشهور به پادشا امیر بندپی 👇👇 {{ جماعت پاشا اَبا عن جَدّ بقاعده در سه وعده به مزار کثیرالانوار سلطان العارفین سیدصاعدالحسینی المرعشی شهیر به سیدنظام الدین پاشاکلا توابع بندپی عطرالله مرقده و نوَّرَالله مضجعه به ارادت بطن عن بطن تمکین نهاده و جامه خدمت به تولیت مزار زبده" السالکین پادشاه امیر علیه الرحمه پوشیده و در آن آستانه متبرکه منوره به زیارت برهان المحفقین مفتخر باشند. جمع خادمان آستانه از آنجا که همه وقت تفضّلات الهی از هر جهت شامل حال ایشان به سعی موفور به منصه ظهور رسانیدند. در رواج و رونق آن امام زاده علیه التحیه من قوه"الاقرار صلاحیت شعاران طوایف بندپی ...[ناخوانا] حلال خوریه و تهمتن و باکر و ملکشاهی و عمران و سمکوش و گوری و میرزا و گاوزن و سادات ...[ناخوانا] اختلالی در منال موقوفات و انحرافی در تعظیم و تکریم ملزمات امیر نظام الدین جایز نبوده و بر امر ...[ناخوانا] جاروب کشان مزار و مسلک درویشان آن شه قرار خدمتگزاری موالاتهم تکلیف است. ...[ناخوانا] به موجب نوشتجات ملا حاجی بابا پاشا و ملا قربان علی پاشا و ملا معصوم پاشا و ملا علی اکبر پاشا، نفاق و تمرّد در اعمال آداب و سنت در مزار امیر و تعلقاتهم به اَیِّ نحو حرام مُوبَّد است که الیوم الی یوم الحساب راغب در خیرات موفق داران و مانع در خیر گرفتار نشاتین باشد. تَمَّ ...[ناخوانا] عبده الراجی ملاحیدرعلی پاشا فی شهر المبارک ۱۳۳۱ قمری 🔎 ..... ⬅️ادامه دارد. 👇 👈این خوانش ادامه دارد. 📜 🖊 ۱۴۰۳/۰۹/۰۷ 👇👇 https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3792 📝: ۱/: اوقات شرعی جهت اقامه نماز جماعت یا فرادی ۲/: پادشاامیر بندپی ۳/: سید صاعد بن زین العابدین بن صاعد بن زین العابدین بن قوام الدین مرعشی مدفن آمل : (کتاب پادشاه امیر، نبی اله باقری زاد گنجی، تهران، ۱۳۹۳، ص۲۶) ۴/: شکم به شکم | نسل به نسل از یک پدر ۵/: از طوایف قدیمی در بندپی ۶/: مقیم در روستای بندپی شرقی ۷/ | باکری : از طوایف بندپی و مهاجر از سوادکوه ۸/ | : مقیم در روستای دیوا بندپی غربی بابل ۹/: مقیم در روستای دیوا بندپی غربی بابل ۱۰/: از طوایف در منطقه بندپی بویژه روستاهای و و و یا خواجه_کلا بندپی شرقی بابل ۱۱/: نیاز به تحقیق | به نظر می رسد که ها باشند که ساکن روستاهای زوارده و نایرون بندپی شرقی بابل باشند. ۱۲/: نیاز به تحقیق | به نظر می رسد طیف خاصی از سادات باشند و یا تیره ای بدین نام ۱۳/: سادات مقیم بندپی ۱۴/: دراویش و یا متولیان معین و مشخص که موظف به رسیدگی امورات روزمره ی مزار بودند. ۱۵/: امامزاده سیدنظام الدین ۱۶/: به نظر می رسد وی پدر درویش سیف الله [سربنیچه] و جد استاد عالم فرهیخته بندپی باشند. ۱۷/: نیاز به تحقیق ۱۸/: به نظر می رسد وی پدربزرگ درویش ملا میرزا از ها طایفه پاشا باشد. ۱۹/: نیاز به تحقیق ۲۰/: کاتب انجامه 🔴 به‌ منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و یا نام دارنده ی این اسناد به خودشان واگذار شده است. 📜هیچگونه نمایه ای از این ۸ برگ [انجامه ملاحیدرعلی پاشا] در اختیار پژوهش ادملاوند قرار نگرفته است. 📙📘📓📗📒📕📔 📄 💌چاپ و نشر مطالب بردن از منبع مجاز نبوده و درج منبع الزامی است. 🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است. ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📕 📙 🖊: نورعلی کِرد ولد ملامحمد کِرد [وی داماد بود و نام همسرش بود] 📑تعدادصفحات: ۷۲ صفحه 🗓تاریخ نگارش: ۲۰ صفر سنه ۱۳۴۱ قمری برابر با ۱۳۰۱/۰۷/۱۹ خورشیدی : زمان حکومت 📜موضوع: تاریخ تعزیه داری در ایام محرم و صفر در بندپی بصورت شاخص ، ، ، و ، 📐قطر کتاب: ۳۲×۲۰ جلد چرم 📝دارای حاشیه نویسی که افزون بر نویسنده اصلی به دو خط متفاوت ❌پژوهش ادملاوند از نام بردن مالک و دارنده ی این اثر فاخر و بی نظیر معذور بوده و به این معاهده احترام گذاشته و پایبندم خواهیم بود. 🏴 http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3162 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
محسن داداشپورباکر ۴۰۳۰۴۲۲.mp3
20.48M
🌺🎼🎧سنت محرم در 🌺🎤 ●━━━━━────── ⇆ ◁ ㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤ ↻ 🗓۱۴۰۳/۰۴/۲۲ 🕌مسجد حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف 🏴 📜 تکیه قدیمی ادملا 📜ماجرای شب هفتم محرم در سنه ۱۳۱۷ قمری 👤روضه رضوان در زمان حکومت 📜گزارش در روز هفتم محرم سنه ۱۲۷۱ برابر با ۱۲۳۲/۰۷/۰۸ در زمان حکومت 📕 📙 🖊: نورعلی کِرد ولد ملامحمد کِرد [وی داماد بود و نام همسرش بود] 👇👇 📑تعدادصفحات: ۷۲ صفحه 🗓تاریخ نگارش: ۲۰ صفر سنه ۱۳۴۱ قمری برابر با ۱۳۰۱/۰۷/۱۹ خورشیدی : زمان حکومت 📜موضوع: تاریخ تعزیه داری در ایام محرم و صفر در بندپی بصورت شاخص ، ، ، و ، 📐قطر کتاب: ۳۲×۲۰ جلد چرم 📝دارای حاشیه نویسی که افزون بر نویسنده اصلی به دو خط متفاوت ❌پژوهش ادملاوند از نام بردن مالک و دارنده ی این اثر فاخر و بی نظیر معذور بوده و به این معاهده احترام گذاشته و پایبندم خواهیم بود. http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3134 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 🟡تمامی حقوق برای  محسن داداش پور باکر محفوظ است . 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─