eitaa logo
برادرانه
212 دنبال‌کننده
25.3هزار عکس
10.4هزار ویدیو
320 فایل
حسین برادران پرسش سوالات دینی ومذهبی: @Hossein_baradaranh
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 بخوانید : چهارشنبه ها . داستان هایی از علما https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
🔹 حجت‌الاسلام فردوسی‌پور از همراهان امام نقل می‌کند: دکتر ابراهیم یزدی که پس از درگذشت دکتر علی شریعتی به نجف آمده بود، یک شب گفتند: شما برای دکتر شریعتی هیچ کار نکردید!‏ ‌‏پاسخ دادیم: ما چه کار می‌‏ ‌‏توانستیم بکنیم؟‏ 🔺‌‏گفتند: اولا یک تسلیتی برای پدر ایشان تلگراف می‌‏ ‏‌کردید و ما هم آن را در ‌‎ ‌‏خارج از کشور پخش می‌‏‌نمودیم. دوم این‌‏ ‌‏که در یکی از مساجد مجلس فاتحه و ‌‎ ‌‏گرامیداشتی برگزار می‌‏‌کردید.‏ هر دو پیشنهاد دکتر یزدی تصویب شد و من گفتم: هر دو مطلب را‌‎ ‌‏باید به عرض امام برسانیم تا ایشان نظر نهایی را بدهند.‏ 🔹اینجانب تسلیت‌‏‌نامه‌‏‌ای را نوشتم و آقایان دکتر یزدی، محمد منتظری و ‌‎ ‌‏املایی آن را دیده و تایید کردند. 🔺خودم را به خدمت امام رساندم و دستشان را بوسیدم، ایشان فرمودند: این ‌‎ ‌‏چیزهایی که شما نوشته‌‏‌اید، همه‌‏‌اش درست نیست و بعضی‌‏‌ها دروغ است. شما اصلا‌‎ ‌‏برای چه این کار را می‌‏‌کنید؟!‏ 🔹‌‏عرض کردم: آقای یزدی چنین کاری را پیشنهاد کردند و در جلسه بحث شد و ‌‎ ‌‏دوستان نیز تصویب نمودند. حالا اگر شما تایید بفرمایید، اقدام خواهیم کرد.‏ 🔺‌‏امام فرمودند: دکتر شریعتی خوب می‌‏‌نوشت، خوب بیان می‌‏ ‌‏کرد اما متاسفانه ‌‎ ‌‏اشتباهاتی داشت که ای کاش نمی‌‏‌داشت، ارسال چنین چیزی ضرورت ‌‏ندارد.‏ 🔹‌‏عرض کردم: اما مطلب دوم این‌‏ ‏ست که در یکی از ‌‎ ‌‏مساجد برای ایشان مجلس ختمی را برگزار بکنیم. البته می‌‏ ‌‏دانیم که در نجف استقبال ‌‎ ‌‏نخواهند کرد اما در خارج تاثیر مثبتی خواهد داشت.‏ 🔺‌‏فرمودند: شماها نمی‌‏ ‌‏توانید خودتان را از من جدا کنید. این کار به اسم من منعکس ‌‎ ‌‏خواهد شد و من نمی‌‏ ‌‏خواهم چنین بشود، شما این کار را هم نکنید.‏ 📚 خاطرات سال‌های نجف، جلد۲، صفحه ۱۲۰.
🔴 رسولُ اللّه ِ صلى  الله  عليه  و  آله :  حاسِبوا أنْفُسَكُم قَبلَ أنْ تُحاسَبوا ، وزِنوها قَبلَ أنْ تُوزَنوا ، وتَجَهَّزوا للعَرْضِ الأكْبَرِ .    پيش از آن كه مورد حسابرسى قرار گيريد، خود به حساب نفستان برسيد و پيش از آن كه سنجيده شويد، خود نفستان را در ترازوى سنجش بگذاريد و براى آن حسابرسى بزرگ آماده شويد.  بحار الأنوار : 70/73/26 .
❌میگن چرا صداوسیما، حکومت و مردم ایران در مورد ناآرامی‌های آمریکا اظهارنظر میکنند!!؟ به آنها چه ربطی دارد که در آمریکا چه میگذرد؟؟! ✅ اما : مسئولین آمریکایی در بحران‌های ایران به فارسی توییت می‌زنند! و هر سال با پول هنگفتی رسانه‌های فارسی زبان را بر علیه ایران شارژ می‌کنند!، هرساله سرویس های جاسوسی آمریکا هزینه های زیادی برای ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران میکنند!. تمام معادلات منطقه‌ای و اقتصادی را طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که ایران را تحت فشار قرار دهند!، ولی چطور ما حق نداریم در مورد آن‌ها حتی حرف بزنیم!؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 شایعه تا واقعیت... ضرب و شتم و تخریب منزل پیرزن کرمانی توسط پلیس و شهرداری 💻 اخیراً برخی با انتشار کلیپی مدعی شدند نیروی انتظامی، پیرزنی را مورد ضرب و شتم قرار داده است 🧕🏻 اصل ماجرا را زبان خود پیرزن بشنوید، کلیپ برای دو سال پیش بوده و هیچ ضرب و شتمی هم از سوی پلیس صورت نگرفته....
❌ میگن : مساحت ایران 1%از مساحت جهان است .. جمعیت ایران هم 1% از جمعیت جهان است ... منابع ایران 9% از منابع در جهان است .. پس بنابراین رفاه ایرانیان باید 900 % سایر کشورها باشد اما نیست. میدونید چرا؟! منم نمیدونم. . شما هم زیاد پیگیر نشو و نپرس . فقط خواهرم حجابتو رعایت کن... ✅ اما : 1⃣و باز هم تحولی در علم حسابداری: چه حساب شسته و رفته ای. مساحت کل آفریقا چند درصد مساحت کل دنیاست؟ جمعیتش چند درصد جمعیت کل دنیاست؟ منابعش چند درصد منابع دنیاست؟ پس چرا مردمش از گشنگی دارن میمیرن؟؟ مساحت فلسطین چند درصد مساحت کل جهانه؟ جمعیتش چطور؟ منابعش چی؟ چرا مردمش دارن تو خاک و خون دست و پا میزنن؟؟؟ یا اینکه مساحت عربستان جمعیتش چی؟ منابع نفتیش چی؟ چرا شیعیانش معمولا تو بدبختی هستند؟ 2⃣ حسابدار عزیز : هیچ جای دنیا این شکلی حساب کتاب نکردن که شما کل علم حسابداری رو با این جملات ناب تحت تاثیر قرار دادید. 5⃣مگه رفاه صرفا به وجود منابعه؟؟؟ وجود منابع بدون اینکه بدونیم چطوری ازش استفاده کنیم چه دردی دوا میکنه؟؟ در استفاده از منابع اونی که مهمه دانش و علم و روش استفاده است. 6⃣آقا اصلا ما منابع داریم قبول. یه دونه اش نفته. 🔸یه لیتر نفت خام رو میاریم در خونه تون میگیم آقا اینم از منابع. شما دیگه در رفاهید.😳 آخه بدون اینکه تجزیه بشه چه فایده ای داره؟ تبدیل همین منابع و طریقه ی استفاده از اون به چند چیز بستگی داره. اول: آگاهی👈هزینه میبره دوم: به کار بردن آگاهی و استخراج👈هزینه میبره سوم: طریقه ی تجزیه و تبدیل👈هزینه میبره چهارم:ارائه👈هزینه بره 7⃣تمام اینها بستگی داره که ما یک چیز رو تقویت کنیم: دانش و بر اساس دانش تولید کنیم بر اساس دانش استخراج کنیم بر اساس دانش استفاده کنیم. اونوقت واقعا میشه به اون رفاه عالی دست یافت. 8⃣در یک کلام: تا اقتصاد ما مقاومتی نشه راه به جایی نمیبریم. وگرنه خیلی از کشورهای دنیا هستند که هم منابع خوبی دارند و هم جمعیت مناسب ولی کشورشون با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکنه.پس بگیم میدونید چرا در رفاه نیستند؟؟؟؟ ما هم نمیدونیم. شما هم زیاد پیگیر نشید. فقط انسانیت رو دریابید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 داعیه داران روشنفکری، دانایی، عقلانیت، منطق و علمگرایی در فضای مجازی و... 🤦‍♀️🤦🏻‍♂️ یک میلیون دنبال کننده برای یک صفحه رمالی! 📽 دستگیری جوانی با 20 میلیون تومان درآمد روزانه!
🌹 رسولُ اللّه ِ صلى  الله  عليه  و  آله :  ألا وإنّكم في يومِ عملٍ وَلا حِسابَ فِيهِ ، ويُوشِكُ أنْ تَكونوا في يَومِ حِسابٍ لَيس فيهِ عَملٌ .    هلا! اينك شما در روزى هستيد كه هنگام عمل است و حسابرسى در آن نيست، و زودا كه به روزى برسيد كه روز حسابرسى است نه جاى عمل .  أعلام الدين : 345 .
📚بخوانید : پنج شنبه ها . خاطراتی از شهدا 🌸امورات خانواده ✔️روز جمعه بود که خدمتِ آقای بهشتی رسیدیم. یکی از دوستان گفت: «یکی از مقامات خارجی به تهران اومده و از شما تقاضای ملاقات داره». آقای بهشتی گفتند: «من برای روزهای جمعه برنامه دارم. باید به امورات خانواده بپردازم. به بچه ها دیکته بگم و توی درس هاشون کمک کنم. در کارهای منزل هم کنار خانومم باشم. البته اگه امام دستور بدن قضیه فرق می کنه». 🌹شهید محمد حسینی بهشتی ✍سیره شهید بهشتی، صفحه70 ✳️مقام معظم رهبری : مرد در کشاکش زندگی مردانه خود احتیاج به یک لحظه آرامش دارد تا بتواند راه را ادامه دهد.آن لحظه آرامش کی هست؟ همان وقتی است که او در محیط سرشار از محبت و عطوفت خانوادگی خودش قرار می گیرد. ✍مطلع عشق، صفحه 28 https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
💠 پيامبر خدا صلى  الله  عليه  و  آله :  رُبَّ شَهْوةِ ساعةٍ تُورِثُ حُزنا طويلاً .  بسا لذتى كه دمى بپايد اما اندوهى دراز بر جاى گذارد .  الأمالي للطوسي : 533/1162 .
🔆بی بی سی کجایی.. چرا بهشون یاد نمیدی چطوری مولوتف درست کنن؟ منوتو دریای ایذه شونو گرفتی؟ سعودی اینترنشنال چند گرفتی توجیه کنی؟ صدای آمریکا و رادیو فردا چرا ساکتید!!!؟؟؟
از گرگ‌ها استمداد نطلبيد... با توسل به دامن آمريكا ضعف و ناتوانى خود را برملا نسازيد و از گرگ‌ها و درنده ‏ها براى شبانى و حفظ منافع خود استمداد نطلبيد ابَرقدرت‌ها آن لحظه‏ اى كه منافع‌شان اقتضا كند شما و قديمي‌ترين وفاداران و دوستان خود را قربانى مى‏ كنند و پيش آنان دوستى و دشمنى و نوكرى و صداقت ارزش و مفهومى ندارد. صحیفه امام؛ ج20؛ ص329
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از شایعه فیلترینگ اینستاگرام تا آلودگی آب خوزستان به کرونا
📚بخوانید : جمعه ها . مهدویت https://eitaa.com/BARADARANH1_IR