eitaa logo
برادرانه
212 دنبال‌کننده
25.3هزار عکس
10.4هزار ویدیو
320 فایل
حسین برادران پرسش سوالات دینی ومذهبی: @Hossein_baradaranh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺«منبع آگاه» تایید حکم اعدام‌ سه بازداشتی آبان را تکذیب کرد باشگاه خبرنگاران جوان صداوسیما نوشت: صبح امروز خبری درباره تایید احکام اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه تن از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات آبان ماه در دیوان عالی کشور منتشر شد شد. خبری کذب که دیوان عالی کشور آن را رد کرد. یک منبع آگاه در دیوان عدالت کشور درباره این احکام اظهار کرد: خبر تایید حکم اعدام برای این افراد صحت ندارد. وی ادامه داد: حکمی درباره بازداشت شدگان آبان ماه تایید نشده است.
✔️ امتحان آنلاین در گورستان ✳️همچنان غسل و کفن اموات فوت‌ شده بر اثر کرونا توسط طلاب در شیراز انجام‌ می‌شود! دیروز (چهارشنبه) در حین کار غسل و کفن این خواهر طلبه از غسالخانه آمد بیرون، لپ‌تاپ را باز کرد تا امتحان آنلاین بدهد. جهاد ادامه دارد. kayhan.ir
🌸 الإمامُ الرِّضا عليه السلام  :  لا يَكونُ الرّجُلُ عابِدا حتّى يكونَ حَليما .    آدمى عابد نباشد، مگر آن كه بردبار باشد .  الكافي : 2/111/1 . 
برخی مطالب و مسائل هست که رسیدن به آنها و نتیجه گیری کردن درمورد آن نیاز به زمان دارد. به شخصه خیلی از ابعاد حمله سنگین موشکی ایران به پایگاه عین الاسد فکر کرده بودم، اما به این موضوع که ایران در این حمله به صورت کامل بزرگترین و مهمترین پایگاه هوایی آمریکا در آسیای غربی را با شلیک فقط ۱۱ فروند موشک از کار انداخت – مساله‌ای که هرچند در تحلیل‌ها با آن اشاره شده بود – اما در آن زمان به عنوان ارسال یک پیام قدرتمند از طرف ایران به تروریست چ‌های آمریکایی آن را وارد نکرده بودم. این حقیقت که آمریکا همه توان خود را در عراق در عین الاسد جمع کرد و مدام پیام می فرستاد که شما مثلاً می توانید فلان جا فلان جا را بزنید تا ماجرا تمام شود شاید به این دلیل بود که ایران مثلاً پایگاه بلد را بزند و بعد آمریکایی‌ها با استفاده از دپوی تجهیزات در عین‌الاسد اقدامی تلافی جویانه کنند اما هنگامی که ایران این پایگاه را منهدم کرد، نه تنها به آمریکایی‌ها بلکه به رژیم‌صهیونیستی، سعودی و حتی اردوغان یادآور شد که شیوه جنگیدن ایران بسیار متفاوت است. انهدام عین الاسد رونمایی از تاکتیک ایران در هر نبردی در آینده بود.
💢مذهبی نباید سیاسی باشد! یک تفکر غلط، با استدلال قشنگ در جامعه وجود دارد که اگر پای بیاید وسط، خراب میشود! معمولا این افراد، میگویند: دین یک امر شخصی و مقدسی است. خودشان را دین هم میدانند. ✅اولا دین کارش همین است که هرجا نامناسب و خراب وجود دارد، درست را بیان کند. مسلما دین، سیاست صفتان و پرستان را قبول ندارد. اساسا دین آماده که بگوید، آن سیاستها را باید کنار گذاشت. ✅دوم؛ این همه قرآن، به انبیا دستور مقابله با حاکمان دوران خود و اقامه حکومت داده است، فلسفه اش چیست؟ (ابراهیم با نمرود، موسی با فرعون، پیامبر ما با کفار قریش...) ✅سوم، تمامی انبیا و امامان با حکومت مستقر زمان خود که صاحب قدرت سیاسی بودند، جنگیده اند. یا مثل امام حسین(ع) در کارزار جنگ شده اند یا با تبعید و زندان و در نهایت با ترور به رسیده اند. ✅چهارم، دینی که فقط به نماز و روزه و مبطلات آن، به غسل جنابت و دفن و کفن میت و اخلاق بپردازد و کاری به و نداشته باشد، دین نیست، خاله بازی است. بعضی ها این و حداقلی را میخواهند. در مجموع، این آدرس غلطی است که عده ای میخواهند،دین فقط در گوشه مسجدها، در هیاتها و قبرستانها باقی بماند و کاری به کار ظلم و فساد و طاغوت نداشته باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️بسیاری از مردم تصور می کنند امامزاده ای به نام سید واقعیت ندارد. در حالی که..‌.
📚بخوانید : دوشنبه ها . تفسیر قرآن 💠وَ فِي خَلْقِكُمْ وَمَا يَبُثُّ مِن دَابَّةٍ آيَاتٌ لِّقَوْمٍ يُوقِنُونَ (جاثیه/4) و در آفرينش شما و آنچه از جنبده ها كه (در هستى) پراكنده نموده، براى اهل يقين، نشانه هايى (از قدرت الهى) است. ✳️پیام ها : ✔️1- همه هستى كتاب شناخت خداوند است. آسمان، انسان و جانوران، همه ما را به يك هدف مى رساند. «و فى خلقكم و مايبثّ من دابّة» ✔️2- يكى از نعمت هاى الهى پراكنده بودن جنبنده هاست كه در غير اين صورت زندگى انسان فلج مى شد. «يبثّ من دابّة» ✔️3- آفرينش آسمان ها و زمين يك طرف، آفرينش تمام جنبنده ها يك طرف و آفرينش انسان نيز يك طرف. «خلقكم و ما يبث» (نام انسان قبل از ساير جنبده ها و به صورت جداگانه برده شده كه نشانه اهميّت است) ✔️4- مطالعه در نظام هستى راه رسيدن به يقين است. «لقوم يوقنون» ✍تفسیر نور . ذیل آیه شریفه https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
✔️ الإمامُ الرِّضا عليه  السلام  :  كانَ رسولُ اللّه ِ صلى  الله  عليه  و  آله إذا بَعثَ جيشا فاتَّهَم أميرا ، بَعثَ مَعهُ مِن ثِقاتِهِ مَن يتَجَسَّسُ لَه خَبرَهُ .    پيامبر خدا صلى  الله  عليه  و  آله هرگاه سپاهى را گسيل مى داشت و به فرماندهى بدگمان بود يكى از افراد مورد اعتماد خود را به عنوان جاسوس همراه او مى فرستاد .  وسائل الشيعة : 11/44/4. 
💢 عبادت ما، کار کردن است براى ما ننگ است كه در ارزاق‌مان دستمان را پيش آمريكا دراز بكنيم. ما بايد جديت كنيم. خداوند به ما، هم زمين داده، هم آب داده است و هم بركات آسمانى هست. بايد كار كنيم تا خودكفا باشيم. بلكه ان شاء‌الله صادرات هم داشته باشيم. شما برادرها الان عبادتتان اين است كه كار بكنيد. اين عبادت است. همان طورى كه فرض كنيد آمدن به زيارت حضرت معصومه(سلام الله علیها) عبادتى است، كار كردن هم يك عبادتى است و شايد از بسيارى از مستحبات بالاتر باشد. صحیفه امام؛ ج12؛ ص2.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 : مردم آمریکا برای به خیابان آمده‌اند 🔆 صحبت‌های مهم سیاستمدار برجسته آمریکایی درباره لزوم تغییر ساختارهای ظالمانه در آمریکا: 🔹این لحظه تاریخی بسیار مهمی است که ما از لحاظ ساختاری ادارات پلیس را اصلاح کنیم و نیاز به تغییر ساختاری سیستم قضایی را فراموش نکنیم. 🔸باید اولویت‌هایمان را تغییر دهیم. از بحران کنونی حیرت‌زده‌ام؛ ده‌ها میلیون نفر از مردم شغل خود را از دست داده‌اند و از گرسنگی رنج می‌برند و نگران هستند که خانه‌های خود را از دست بدهند. 🔹از ده‌ها هزار نفری که برای تغییرات ساختاری به خیابان آمده‌اند تشکر می‌کنم. معتقدم باید از این خشم مردم برای ایجاد تغییرات در سایر بخش‌ها استفاده شود. 🔸خواسته‌های ما این است که دولت، اقتصاد، سیستم بهداشت و درمان، سیستم انرژی و سیستم مهاجرت ما باید در خدمت عموم مردم باشد نه اینکه به تعداد محدودی خدمت کند. 🔹این خشم مردمی که در سراسر کشور شاهد آن هستیم، مردمی هستند که برای مبارزه می‌کنند.
🇬🇧باورنکردنی است. وزارت خزانه‌داری بریتانیا در پی درخواست شفافیت روزنامه «بریستول پست» اخیرا مطلبی را فاش کرده که مو را بر تن آدم سیخ می‌کند. 🔹بعد از لغو در ۱۸۳۳، دولت بریتانیا متعهد می‌شود که مبلغ ۲۰ میلیون پوند به صاحبان برده‌ها غرامت دهد. ۱۸۷ سال پیش،‌ مبلغ ۲۰ میلیون پوند با نرخ تورم در این سال‌ها حساب کن به پول امروز چقدر می‌شود. 🔸فاش شده است که مالیات‌دهندگان بریتانیایی تا همین سال ۲۰۱۵ در حال پرداخت این به نوادگان برده‌داران بوده‌اند! 🔹خیال کن ۱۸۲ سال پس از برده‌داری،‌ به جای پرداخت غرامت به بردگان به بندکشیده شده و بازماندگان میلیون‌ها برده کشته‌شده، کسانی هنوز در حال غرامت گرفتن از و مردم عادی بوده‌اند. برده‌داری هنوز پایان نیافته است. تنها از شکلی به شکل دیگر در آمده است.
🌸 الإمامُ الرِّضا عليه  السلام  :  قالَ اللّه ُ تعالى : يابنَ آدمَ ،بِمَشِيَّتي كُنتَ أنتَ الّذي تَشاءُ ، وبِنِعْمَتي أدَّيْتَ إلَيَّ فَرائضي، وبِقُدرَتي قَوِيتَ على مَعْصيَتي، خَلَقتُكَ سَميعا بَصيرا ، أنا أوْلى بحَسَناتِكَ مِنكَ ، وأنتَ أوْلى بسَيّئاتِكَ مِنّي .    خداوند متعال فرمود: اى زاده آدم! با خواست من است كه تو مى خواهى و با نعمت من است كه واجباتم را براى من انجام مى دهى و با قدرت من است كه بر نافرمانى و گناه من توانا گشتى. من تو را شنوا و بينا آفريدم. من به نيكيهايت از تو سزاوارترم و تو به بديهايت سزاوارترى تا من. بحار الأنوار: 5/4/3 و ص56/99 و ص57/ 104 
گل یاس زیارتنامه امام رضا علیه السلام ویژه کودکان
📚بخوانید : سه شنبه ها . پای درس لقمان حکیم 🌸اصلاح ميان خانواده ‏ها و برادران‏ 💠لقمان به پسرش گفت: «... پسرم! ميان خودى‏ ها و برادران اهل علم، اگر به تو وفادارند، اصلاح كن، و اگر موضعشان نسبت به تو عوض شده، از آنان بر حذر باش؛ زيرا از آن جايى كه مردم‏ نظر آنها را به دليل آگاهى ‏شان بر تو تصديق مى‏ كنند، زيان دشمنىِ آنان، بيش از زيان دشمنىِ بيگانگان است». بحار الأنوار: ج 13 ص 419 https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
✳️ الإمامُ الرِّضا عليه  السلام  :  إنَّ في أخْبارِنا مُتَشابِهاكمُتَشابِهِ القُرآنِ ، و مُحْكَما كمُحْكَمِ القُرآنِ ، فَرُدّوا مُتَشابِهَها إلى مُحْكَمِها ، ولا تَتَّبِعوا مُتَشابِهها دُونَ مُحْكَمِها فتَضِلّوا .    در اخبار ما نيز، همچون قرآن، محكم و متشابه وجود دارد. پس، اخبار متشابه ما را به محكمات آن ارجاع دهيد وبدون توجه به محكمات آن از متشابهاتش پيروى مكنيد كه گمراه مى شويد.  عيون أخبار الرِّضا عليه  السلام  : 1/290/39 . 
🔰جنایات ابلهانه 🔹شما در سوراخها خزیده و دست به جنایاتی ابلهانه زده‌اید که به خیال خام خود ملت شهیدپرور و فداکار را با این اعمال وحشیانه بترسانید، و نمی‌دانید که در قاموس شهادت واژه وحشت نیست. 📅 امام خمینی(رحمت الله علیه) | ۹ تیر ۱۳۶۰
💠بسته شدن پرونده اعمال با «مرگ»؟! ✅حضرت على(علیه السلام) در پایان خطبه ۴۲ به مهمترین تفاوت دنیا و آخرت اشاره کرده، مى فرماید: (امروز روز عمل است نه حساب و فردا وقت حساب است نه عمل!)؛ «وَ إِنَّ الْیَوْمَ عَمَلٌ وَ لاَحِسَابَ وَ غَداً حِسَابٌ وَ لاَعَمَلَ». این سخن از یک سو بیانگر این واقعیت است که تا فرصت در دست دارید، بر حجم اعمال صالحه خود بیفزایید و اگر مى بینید نیکوکاران و بدکاران، پاکان و ناپاکان، اولیاءالله و اشقیاء، حزب خدا و حزب شیطان، در این جهان در کنار هم زندگى مى کنند، بى آن که بدکاران مورد مجازات الهى قرار گیرند و نیکوکاران مشمول پاداش خیر شوند، به خاطر آن است که این جهان تنها میدان عمل است نه حساب و جزا. و از سوى دیگر هشدار مى دهد که با پایان عمر، پرونده هاى اعمال براى همیشه بسته مى شود و راهى به سوى بازگشت و جبران نخواهد بود و پشیمانى کمترین سودى نخواهد داشت، همان گونه که امام على (علیه السلام) در کلامی دیگر مى فرماید: «لا عَنْ قَبِیْح یَسْتَطیعُونَ اِنْتِقالا وَ لا فِی حَسَن یَسْتَطیعُونَ اِزْدِیاداً»(۱)؛ (نه مى توانند از اعمال زشتى که انجام داده اند بر کنار شوند و نه مى توانند کار نیکى بر نیکیهاى خود بیفزایند!). نه براى فریاد «رَبِّ اِرْجِعُونِ لَعَلَّى اَعْمَلُ صالِحاً»(۲)؛ (خداى من! مرا بازگردانید تا عمل صالحى انجام دهم)، پاسخى مى شنوند و نه آرزوى «فَلَوْ أَنَّ لَنا کَرَّةً فَنَکُونَ مِنَ الْمُؤْمِنینَ»(۳)؛ (اى کاش بار دیگر به دنیا باز مى گشتیم تا از مؤمنان باشیم) هرگز به واقعیت مى پیوندد! از این آیات، و روایات مشابه آن که در خطبه بالا آمد، به خوبى نتیجه مى گیریم که این، یک سنّت تخلف ناپذیر الهى است که پرونده اعمال با مرگ یا زمانى که انسان در آستانه مرگ قطعى قرار مى گیرد، بسته مى شود و راهى به سوى بازگشت و جبران نیست! در اینجا این سؤال پیش مى آید که در بسیارى از روایات آمده که آثار کارهاى نیک و بد انسان بعد از مرگ، نیز به او مى رسد و به این ترتیب پرونده اعمال او از نظر حسنات یا سیّئات سنگین تر مى شود؛ رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) مى فرمایند: «سَبْعَةُ اَسْباب یُکْتَبُ لِلْعَبْدِ ثَوابُها بَعْدَ وَفاتِه، رَجُلٌ غَرَسَ نَخْلا اَوْ حَفَرَ بِئْراً اَوْ اَجْرى نَهْراً اَوْ بَنى مَسْجِداً اَو کَتَبَ مُصْحَفاً اَوْ وَرَّثَ عِلْماً اَوْ خَلَّفَ وَلَداً صالِحاً یَسْتَغْفِرُ لَهُ بَعْدَ وَفاتِه»(۴)؛ (هفت سبب [از اسباب خیر] است که ثوابش براى بنده خدا بعد از مرگ او نوشته مى شود: کسى که نخلى بکارد یا چاه آبى حفر کند یا نهرى به جریان اندازد یا مسجدى بنا کند یا قرآنى و یا کتابى سودمند بنویسد یا علمى از خود به یادگار بگذارد یا فرزند صالحى بعد از او بماند که پس از درگذشت وى برایش استغفار کند). روشن است که آنچه در این حدیث آمده نمونه هاى بارز کار خیر است وگرنه تمام آثار نیک و سنّت هاى حسنه اى که از انسان باقى مى ماند همین اثر را دارد. با این وصف، آیا اینها با آنچه در بالا گفته شد منافاتى ندارد؟ پاسخ این سؤال روشن است؛ سخن امام(علیه السلام) بدین معنا است که انسان بعد از مرگ عمل تازه اى نمى تواند انجام دهد، نه این که آثار اعمال گذشته به او نمى رسد، آرى پرونده اعمال جدید بسته مى شود و چیزى بر آن افزوده نمى گردد؛ ولى پرونده اعمال پیش از مرگ همواره گشوده است و انسان از میوه هاى درخت هاى اعمال صالحه اش در برزخ و قیامت بهره مند مى شود. حتى از اعمالى که فرزند صالح او انجام مى دهد و از آثار تربیت صحیحى است که او در حال حیاتش در مورد فرزند انجام داده بهره اى به او مى رسد و طبیعى است که انسان از میوه هاى درخت برومندى که نشانده است بهره ببرد.(۵) ✍پی نوشت : (۱). نهج البلاغة، شریف الرضى، محمد بن حسین‏، محقق / مصحح: صبحی صالح، هجرت‏، قم‏، ‏۱۴۱۴ ق، چاپ اول، ص ۲۷۹، (خطبه ۱۸۸). (۲). قرآن کریم، سوره مؤمنون، آیات ۹۹ و ۱۰۰. (۳). همان، سوره شعراء، آیه ۱۰۲. (۴). تنبیه الخواطر و نزهة النواظر(مجموعة ورّام)‏، ورام بن أبی فراس، مسعود بن عیسى‏، مکتبة فقیه‏، قم‏، ۱۴۱۰ ق، ‏چاپ اول‏، ج ‏۲، ص ۱۱۰. (۵). پیام امام امیر المومنین(علیه السلام)‏، مکارم شیرازى، ناصر، تهیه و تنظیم: جمعى از فضلاء، دار الکتب الاسلامیة‏، تهران‏، ۱۳۸۶ ش‏، چاپ اول‏، ج ۲، ص ۴۷۰.
⚖️ "تعقیب قضایی ترامپ توسط ایران" در رسانه‌های خارجی 📡 خبرگزاری رویترز: دستور دستگیری دونالد ترامپ در پی ترور قاسم سلیمانی صادر شده است. 💻 شبکه سی‌ان‌بی‌سی: دستور تعقیب قضایی ترامپ و ۳۵ شخص دیگر توسط ایران صادر شده و این کشور در این زمینه از اینترپل یاری خواسته است. 📰 روزنامه نیویورک تایمز: رئیس‌جمهور آمریکا و ۳۵ شخص دیگر به اتهام «قتل» و «اقدام تروریستی» تحت تعقیب قضایی ایران قرار گرفته‌اند. 🗞 روزنامه گاردین: القاصی مهر هویت کسی از این ۳۶ شخص به جز ترامپ را مشخص نکرده است. 🕍 اورشلیم پست نیز در خبری کوتاه، حکم دستگیری دونالد ترامپ توسط ایران را انعکاس داده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽پاسخی به یک دروغ تاریخی: 🔆 آیا رضا خان مبدع ارتش نوین در ایران بود!؟ ✅ باز به ارتش قاجار چندسالی با روسها جنگید! زمان رضاخان که ارتش روسیه سه روزه تهران بود.