فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆سانسور «دوشنبه سیاه لندن» بیخ گوش رسانه ملکه
🎬 بیبیسی فارسی درحالی کوچکترین اتفاق در دورافتادهترین نقاط ایران را برجسته میکند که حملات و اتفاقات ورزشگاه ومبلی لندن در فاصله ۳۰ دقیقهای خودشان را سانسور میکند.
🔆 جنایت تحریمی آمریکا علیه لبنان؛ از کمبود شیر خشک تا فوت نوزاد بر اثر نبود دارو
✍️ انفجار مهیب بندر بیروت، استعفای دولت «حسان دیاب» و خلأ سیاسی، تحریمهای آمریکا و بحران اقتصادی و غیره، همه و همه دست به دست هم داد تا لبنان امروز با کلافی در هم پیچیده روبهرو شود که حل آن آسان نیست.
✍️ وبگاه «لبنان 24» نوشته آمریکا با تحریمهای متعدد در حال کامل کردن پازل خود برای فروپاشی لبنان است. کمبود سوخت، نان، شیر خشک و غیره در لبنان بیداد میکند و اخیراً نبود دارو منجر به فوت یک نوزاد 10 ماهه شده است.
🌐 fna.ir/2i13d
#سواد_رسانهای 8️⃣6️⃣3️⃣
🔆 #پیام_رسانهای (۶)
🔻اساسا تفاوت جدی رسانهها و یکی از دلایل توفیق یا عدم موفقیتشان چگونگی بکارگیری کلمات و قالبهای رسانهای است و آنهایی موفقترند که پیامهایشان نزدیکی بیشتری به معنی ذهنی اکثر مخاطبان داشته باشد.
این معانی نیز تحت تاثیر تجربهزیستهها، فرامتنها، نظام و ساختار فرهنگی و اجتماعی جوامع و... قرار دارند.
✍️ معصومه نصیری، مدرس سواد رسانه
🔆عیاشی در دنیای قدیم و دنیای جدید!
✍️دنیای امروز رسم حرمسرا را منسوخ کرده است. دنیای امروز حرمسراداری را کاری ناپسند میداند و عامل وجود آن را از میان برده است. اما کدام عامل؟ آیا عامل ناهمواریهای اجتماعی را از میان برده است و در نتیجه همه جوانان رو به ازدواج آوردهاند و از این راه زمینه حرمسراسازی را از میان برده است؟
🔹 خیر، کار دیگری کرده است؛ با عامل اول یعنی عفاف و تقوای زن مبارزه کرده و بزرگترین خدمت را از این راه به جنس مرد انجام داده است. تقوا و عفاف زن به همان نسبت که به زن ارزش میدهد و او را عزیز و گرانبها میکند، برای مرد مانع شمرده میشود.
🔸 دنیای امروز کاری کرده است که مرد عیاش این قرن نیازی به تشکیل حرمسرا با آنهمه خرج و زحمت ندارد. برای مرد این قرن از برکت تمدن غرب همه جا حرمسراست. مرد این قرن برای خود لازم نمیداند که به اندازه هارون الرشید و فضل بن یحیی برمکی پول و قدرت داشته باشد تا به اندازه آنها جنس زن را در نوعهای مختلف و رنگهای مختلف مورد بهره برداری قرار دهد.
📒 استاد مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، ص65
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🔴حـــــکم نـــــگاه کردن به #فیلم_های خارجی ☝️
🎥در کلام استاد #وحیدپور
🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
🔆 قانون جدید نروژ جنجال برانگیز شد
🔻طبق قانون مصوب جدید در نروژ #اینفلوئنسر ها و #سلبریتی ها یعنی کسانی که فالوور های زیادی دارن اجازه ندارن عکس های روتوش شده و فیلتر شده شون رو به اشتراک بذارن مگر اینکه در کنار عکسی که با ترفندهایی خودشون رو بی نقص جلوه میدن عکس اصلی رو هم بذارن
🔻انتشار این تصاویر موجب #افسردگی #اضطراب و کاهش #اعتمادبهنفس افراد میشه و بخاطر همین به فکر تصویب چنین قانونی افتادن
📌ببینید تو کشورهای آزاد غربی هم متوجه آسیب های شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام شدن و دارن روز به روز به فکر راه هایی برای محدود کردن استفاده از اونها میوفتن
🌐منبع:https://thecsrjournal.in/norway-retouched-photo-law-fight-against-unrealistic-beauty-standards/
#تولیدی دانشگاه حجاب🎓
15.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔️ انکار قیامت با فلسفهبافی؛
برای اینکه بتواند هر گناهی که میخواهد انجام دهد
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
✔️رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله
أرضُ القِيامَةِ نارٌ، ما خَلا ظِلَّ المؤمِنِ فإنَّ صَدَقَتَهُ تُظِلُّهُ .;
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله
زمين قيامت [يكپارچه ]آتش است به جز سايه مؤمن؛ زيرا صدقه اش بر او سايه مى افكند .;
الكافي : 4 / 3 / 6 .
💠غیبت امام زمان(علیه السلام) در اندیشه امام صادق(علیه السلام)
✅فلسفه و حکمت غیبت
✔️١. به اجمال میدانیم خالی از حکمت نیست
حضرت صادق(علیه السلام) از بیان علّت غیبت خودداری فرمود؛ امّا حکمت آن را گاه به اجمال بیان کرده است؛ از جمله عبداللّه بن فضل هاشمی میگوید: از امام صادق(علیه السلام) شنیدم که میفرمود: «صاحب این امر، ناچار غیبتی دارد که هر باطلجویی در آن به شک میافتد.» گفتم: «فدایت شوم راز غیبت چیست؟» فرمود: «لاَِمْرٍ لَمْ یُؤْذَنْ لَنا فِی کَشْفِهِ لَکُمْ قُلْتُ فَما وَجْهُ الْحِکْمَةِ فِی غَیْبَتِهِ قالَ وَجْهُ الْحِکْمَةِ فِی غَیْبَتِهِ وَجْهُ الْحِکْمَةِ فِی غَیَباتِ مَنْ تَقَدَّمَهُ مِنْ حُجَجِ اللّهِ تَعالی ذِکْرُهُ...؛ به سبب امری که ما اجازه نداریم آن را برای شما هویدا کنیم. گفتم: در غیبت او چه حکمتی وجود دارد؟ فرمود: حکمت غیبت او همان حکمتی است که در غیبتهای حجّتهای الهی پیش از او بوده است.»
و فرمود: «وجه حکمت غیبت او پس از ظهورش آشکار شود؛ همچنان که وجه حکمت کارهای خضر از شکستن کشتی و کشتن پسر و به پا داشتن دیوار بر موسی روشن نبود تا آنکه از هم جدا شدند.»
«یا ابْنَ الْفَضْلِ اِنَّ هذا الاَْمْرِ اَمْرٌ مِنْ اَمْرِ اللّهِ تَعالی وَسِرٌّ مِنْ سِرِّ اللّهِ وَغَیْبٌ مِنْ غَیْبِ اللّهِ وَمَتی اَنَّهُ عَزَّ وَجَلَّ حَکِیمٌ صَدَّقْنا بِأَنَّ اَفْعالَهُ کُلَّها حِکْمَةٌ وَاِنْ کانَ وَجْهُها غَیْرَ مُنْکَشَفٍ؛
ای پسر فضل! این امر، امری از امور الهی است و سرّی از اسرار خدای متعال و غیبی از غیوب پروردگار است و چون [دانستیم که] خدای عزّ و جلّ حکیم است، تصدیق میکنیم که همه افعال او حکیمانه است؛ اگر چه وجه آن آشکار نباشد» و گاه به صورت مشخصتر برخی حکمتهای غیبت را آشکار کرده است.
اكمال الدين، ج 2، ب 44.
✔️٢. آزادی از بیعت طاغوتیان
امام صادق(علیه السلام) فرمود: «صاحِبُ هذا الاَْمْرِ تَغِیبُ وِلادَتُهُ عَنْ هذا الْخَلْقِ کَیْلا یَکُونَ لأحَدٍ فِی عُنُقِهِ بَیْعَةٌ اِذا خَرَجَ وَیُصْلِحُ اللّهُ عَزَّ وَجَلَّ اَمْرَهُ فِی لَیْلَةٍ واحِدَةٍ؛
صاحب این امر ولادتش بر این مردم پنهان است تا هنگام خروج و قیام، بیعت هیچکس بر گردنش نباشد و خدای تعالی امر وی را در یک شب اصلاح فرماید.»
اكمال الدين، ج 2، ب 44.
همانگونه که امام حسن(علیه السلام) فرمود: «هر کدام از ما (امامان) در زمان خود بیعت حاکمان و طاغوتهای زمان را از روی تقیّه به عهده گرفتهایم؛ مگر مهدی که عیسی بن مریم به امامت آن حضرت نماز میگذارد. خداوند ولادت او را مخفی نگه داشت و برای او غیبتی در نظر گرفت تا زمانی که قیام میکند، بر گردنش بیعت حاکمی نباشد.»
بحار الأنوار، ج 51، ص 132.
✔️٣. سنّت انبیا
امام صادق (علیه السلام) فرمود:
«إِنَّ لِلْقائِمِ مِنّا غَیْبَةً یَطُولُ اَمَدُها فَقُلْتُ لَهُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللّهِ وَلِمَ ذلِکَ قالَ لاَِنَّ اللّهَ عَزَّ وَجَلَّ اَبی اِلاَّ اَنْ تُجْرِیَ فِیهِ سُنَنَ الاَْنْبِیاءِ فِی غَیْباتِهِمْ وَاِنَّهُ لا بُدَّ لَهُ یا سَدِیرُ مِنِ اسْتِیفاءِ مَدَدِ غَیْباتِهِمْ؛
برای قائم ما غیبتی است که مدّت آن به طول میانجامد. پس به امام گفتم: ای فرزند رسول خدا! این مطلب برای چیست؟ فرمود: زیرا خدای تعالی میخواهد در او سنّتهای پیامبران را در غیبتهایشان جاری کند و برای او گریزی از آن نیست که مدّت غیبتهای آنها به سر آید.»
اكمال الدين، ج 2، ص 233.
امام صادق علیه السلام فرمود:
«در صاحب این امر، سنّتهایی از انبیا وجود دارد؛ سنتی از موسی بن عمران و سنتی از عیسی و سنتی از یوسف و سنتی از محمد علیهم السلام.
امّا سنّت او از موسی بن عمران آن است که او نیز خائف و منتظر است؛ امّا سنّت او از عیسی آن است که در حق او نیز همان میگویند که درباره عیسی گفتند؛ امّا "مِنْ یُوسُفَ فَالسِّتْرُ یَجْعَلُ اللّهُ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ الْخَلْقِ حِجابا یَرَوْنَهُ وَلا یَعْرِفُونَهُ...؛ سنت او از یوسف، مستور بودن است. خداوند بین او و خلق حجابی قرار میدهد. مردم او را میبینند، امّا نمی شناسند"
و امّا سنّت او از محمد آن است که به هدایت او هدایت میشود و به سیره او حرکت میکند.»
اكمال الدين، ج 2، ب 33، ص 29، ح 46.