eitaa logo
برادرانه
212 دنبال‌کننده
25.3هزار عکس
10.4هزار ویدیو
320 فایل
حسین برادران پرسش سوالات دینی ومذهبی: @Hossein_baradaranh
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 🍃 بی‌تردید دست خدا با شما است، اگر شما در خدمت او باشید... ➕گوشه‌هایی از وصیت‌نامه سیاسی-الهی امام خمینی (ره) به مناسبت ایام ارتحال ایشان ✅ @EMAM_COM
❇️ برای خدا 🔰 رهبر عزیز انقلاب : «اگر بخواهیم زیربنای مکتب مبارزه‌ی امام را و انقلاب امام را در یک جمله عرض بکنیم، باید بگوییم زیربنای همه‌ی فعالیت‌های ایشان «قیام للّه» بود.» بیانات در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ ✅ @EMAM_COM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سواد_رسانه‌ای 5️⃣7️⃣9️⃣ 🔆 هوشیار باشیم تا فریب جلوه هایی ویژه را نخوریم. لبیک یا خامنه ایی 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 روایت جالب و صریح کارشناس شبکه ضد انقلاب ایران اینترنشنال از شخصیت و عملکرد محمد رضا پهلوی ✍️ وقتی مجری شبکه "اینترنشنال" در برنامه‌ای تلاش می‌کرد برنامه را به سمت تطهیر شاه هدایت کند، کارشناس برنامه، نقشه‌هایش را نقش برآب کرد. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🏆 🔆 افزایش ضریب اطمینان از نتایج آزمایشات خون با افزودنی‌های خون‌گیری داخلی 🌡 تهیه مواد اولیه و محصولات مورد استفاده در صنایع پزشکی و بهداشتی از جمله ژل‌های جداکننده سرم خون و لوله‌های خون‌گیری جهت تهیه سرم خون و تسریع کننده انعقاد خون را از جمله دستاوردهای این شرکت نام برد. ✍ ژل‌های تولید شده در این شرکت منطبق بر استانداردها است و هیچ اثری بر نمونه‌ها ندارد. 🌐isna.ir/xdNYbz 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
💠 جا به جا گفتن ذکر رکوع و سجده 💬 سؤال: اگر و را به جای یکدیگر بگوییم، اشکال دارد؟ ✅ جواب: در صورتی که سهواً باشد اشکال ندارد، همچنین اگر عمداً و به خداوند (عزوجل) بگوید، نماز صحیح است اما و یا سجده را نیز باید بگوید. 🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 بخوانید : دوشنبه ها . تفسیر قرآن 💠إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ (حمد/5) (خدايا) تنها ترا مى پرستيم و تنها از تو يارى مى جوئيم. ✅ نکته ها : انسان بايد به حكم عقل، بندگى خداوند را بپذيرد. ما انسان ها عاشق كمال هستيم و نيازمند رشد و تربيت، و خداوند نيز جامع تمام كمالات و ربّ همه ى هستى است. اگر به مهر و محبّت نيازمنديم او رحمان و رحيم است و اگر از آينده دور نگرانيم، او صاحب اختيار و مالك آن روز است. پس چرا به سوى ديگران برويم؟! عقل حكم مى كند كه تنها بايد او را پرستيد و از او كمك خواست. نه بنده هوى و هوس خود بود و نه بنده زر و زور ديگران. در نماز، گويا شخص نمازگزار به نمايندگى از تمام خداپرستان مى گويد: خدايا! نه فقط من كه همه ى ما بنده توايم، و نه تنها من كه همه ى ما محتاج و نيازمند لطف توايم. خدايا! من كسى جز تو را ندارم «ايّاك» ولى تو غير مرا فراوان دارى و همه هستى عبد و بنده ى تو هستند. جمله «نعبد» هم اشاره به اين دارد كه نماز به جماعت خوانده شود و هم بيانگر اين است كه مسلمانان همگى برادر و در يك خط هستند. مراحل پرواز معنوى، عبارت است از: ثنا، ارتباط و سپس دعا. بنابراين اوّل سوره ى حمد ثناست، آيه ى «ايّاك نعبد» ارتباط و آيات بعد، دعا مى باشد. گفتگو با محبوب واقعى شيرين است، شايد به خاطر همين كلمه «ايّاك» تكرار شد. ✅ پیام ها : ✔️- ابتدا بايد بندگى خدا كرد، آنگاه از او حاجت خواست. «نعبد، نستعين» ✔️- بندگى، تنها در برابر خداوند رواست نه ديگران. «ايّاك نعبد» ✔️- گر چه عبادت از ماست، ولى در عبادت كردن نيز نيازمند كمك او هستيم. «ايّاك نعبد و ايّاك نستعين» ✔️- «ايّاك نعبد و ايّاك نستعين» يعنى نه جبر است و نه تفويض. چون مى گوييم: «نعبد» پس داراى اختيار هستيم و نه مجبور. وچون مى گوييم: «نستعين» پس نياز به او داريم و امور به ما تفويض نشده است. ✔️- شناخت خداوند و صفات او، مقدمّه دست يابى به توحيد و يكتاپرستى است. «ربّ العالمين، الرّحمن الرّحيم، مالك يوم الدّين، ايّاك نعبد» ✔️- از آداب دعا و پرستش اين است كه انسان خود را مطرح نكند و خود را در حضور خداوند احساس كند. «ايّاك نعبد...» ✔️- توجّه به معاد، يكى از انگيزه هاى عبادت است. «مالك يوم الدّين ايّاك نعبد» ✍ تفسیر . نور . ذیل آیه شریفه
🔆 امام خمينى (رحمت الله علیه) خطاب به : دائماً در نظرتان باشد که ما یک بنده خدایی هستیم که این مردم ما را به این محل رساندند ما ،برای آنها باید خدمت بکنیم. 📚 صحیفه امام، ج 12، ص 456ـ459. 15 / 9 / 59 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
جلسه ۵۱۹ . حکمت ۳۹۸ . ۱۴.۳.۱۴۰۲.m4a
11.57M
🔊 نمی از یمی (شرح نهج البلاغه) . جلسه ۵۱۹ ✔امام علی علیه السلام : ضَعْ فَخْرَكَ، وَ احْطُطْ كِبْرَكَ، وَ اذْكُرْ قَبْرَكَ. فخرفروشى خود را كنار بگذار و تكبرت را (از خود) فرو ريز و به ياد قبرت باش (و براى آن آماده شو). ✍نهج البلاغه . حکمت ۳۹۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ پانزده خرداد خونین 🔰 اوضاع ۱۵ خرداد مرا کوبید 📆 روح مطهر شهدای قیام پانزده خرداد سال ۴۱ قرین رحمت الهی ✅ @EMAM_COM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ❇️ متعهد به اسلام 🔰 هیچکس را نمی‌توانید مثل آقای خامنه‌ای پیدا کنید 🔰 توصیف رهبر انقلاب در بیان امام خمینی(ره) 📆 به مناسبت انتخاب به رهبری انقلاب اسلامی ایران ✅ @EMAM_COM
🔆 ‏یکی از فرماندهان طالبان تصویری از ‎عبدالمالک ریگی رهبر گروهک تروریستی جندالشیطان را با پیشوند شهید و رحمت و درود نشر داد! 👹 ریگی مرتکب ٧٩ اقدام جنایتکارانه شده بود و براثر اقدامات تروریستی او، صدها شهروند بیگناه ایرانی به شهادت رسیده‌اند. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
سواد_رسانه‌ای 6️⃣7️⃣9️⃣ 🔆 آیا میدانید در سبد رسانه ای یک خانواده متعادل ... لبیک یا خامنه ایی 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🔆 سالروز عروج ملکوتی امام خمینی نخستین موضوع داغ جهان در توییتر ✍️ خروجی پایشگرهای برخط فضای مجازی نشان می‌دهد که از ۱۰ کلیدواژۀ داغ شبکه‌های اجتماعی هفت موضوع آن به روایتگری فعالان فضای مجازی از کاروان‌های پیاده و خودرویی متعددی اختصاص پیداکرده که از سراسر ایران به سمت حرم امام روان هستند. ✅ نکتۀ شاخص محتوای منتشرشده در فضای مجازی مشارکت اقوام و مذاهب مختلف ایران و خارج از ایران در تولید محتوا و روایتگری از کاروان‌های زائران روح‌الله است. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🔆 دیکتاتور باش ولی مرد باش ✍️ مقایسه بین سرهنگ قذافی و محمد رضا پهلوی 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🔆 حقی که این رهبر عالی‌قدر بر شما دارد اگر تا روز قیامت به سپاس و شکرانه‌اش برخیزید از عهده بیرون نیامده‌اید، چون شما مرده بودید او زنده کرد. 🕌 عارف کبیر علامه آیت الله سید محمدحسین حسینی طهرانی 📚 وظیفه فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام، ص۴۳۴ ✍️ پ.ن: به مطلب بسیار بسیار مهم عارف کبیر حضرت علامه آیت الله طهرانی خوب فکر کنید 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
. 🏆 🔆 ساخت حسگر ردیابی آمونیاک برای تشخیص پزشکی و امنیت غذایی ✍️ پژوهشگر ایرانی، حسگر ردیابی گاز آمونیاکی ابداع کرده که پتانسیل بالایی برای تولید دستگاه ارزان قیمت تشخیص پزشکی و تعیین کیفیت و ایمنی موادغذایی دارد. همچنین سنسور می‌تواند فاسد شدن گوشت را در دماهای مختلف (۲۳ تا ۴ درجه سانتیگراد) بررسی کند. 🌐mehrnews.com/x328Gc 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
5️⃣4️⃣4️⃣ ✍️ یک مقایسه با معنی! 🔹 بر اساس آنچه در چند ماه اخیر دیده ایم سران سه قوه و زیردستانشان جرات اجرای حکم خدا ( حجاب) در جامعه را ندارند و با وقت کشی و بهانه تراشی ( بهانه هایی مانند این که : بگذارید اوضاع آرام شود، فعلا وضعیت برای جدی گرفتن مسئله حجاب مساعد نیست و ممکن است دوباره موجب شورش و ناآرامی شود و ...) این مهم را به تاخیر می اندازند تا امت حزب الله از مطالبه خسته شده و بی حجابی عادی شود! ❇️ خوب است این موضع مسئولان ارشد نظام را با موضع حضرت امام در ماههای نخست پس از پیروزی انقلاب مقایسه کنیم ،زمانی که در چهار گوشه کشور تجزیه طلبی ، آشوب ، شورشهای مسلحانه و آشفتگی های ناشی از انقلاب موج می زد و کشور هر روز با فتنه تازه ای روبرو بود. در آن شرایط حضرت امام خواستار اجرای حجاب اسلامی در ادارات دولتی و ...شده بودند و برخی اجرای این دستور را به آرام شدن اوضاع حواله می کردند. ایشان در پاسخ به این عده فرمودند: امروز روزی است که اسلام باید تحقق پیدا کند. این حرف ها که گفته می شود، نظیر همان حرف ها بود که گفته شد که حالا زود است، صبر کنید. ما اگر اسلام را و احکام اسلام را پیاده نکنیم، کی پیاده خواهیم کرد؟ اگر ما امروز قوانین اسلام را اجرا نکنیم، کی اجرا بکنیم؟ آقایانی که می گویید نمی شود، پس کی می شود؟ پس بگوئید هیچ وقت ! اگر احکام اسلام را مو به مو جاری نکنید، دیگر نخواهد شد. صحیفه‌ نور، ج ۷، ص۵۶ ✍️دکتر محمد صادق کوشکی 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
💦 تطهیر موکت ⁉️ کیفیت به زمین چگونه است؟ ✅ بعد از آب لوله متصل به را وصل کند به جای نجس به‌گونه‌ای که همه آن محل را فرا بگیرد و بنا بر احتیاط واجب با جابجا شدن آب در حین اتصال به کر هر چند با فشار آب و یا دست کشیدن، می‌شود. 📚منبع:پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 بخوانید : سه شنبه ها . پای درس عیسی مسیح ✅خرسندی از قضای خدا 💠عیسی علیه السلام : چگونه از اهل دانش باشد کسی که از روزی خود ناخرسند است و جایگاه خويش را خرد می شمارد در حالی که می‌داند اینها با علم و قدرت خدا مقدر شده است . ✍بحارالأنوار.  جلد ۲ . ص ۳۹
❌ متن شایعه: امام خمینی اصلیتش هندی بوده است. ✅ پاسخ شایعه: 1⃣ این شبهه قدیمی در واقع ادعاهای مقاله معروف روزنامه اطلاعات عصر پهلوی است که جرقه شروع انقلاب شد. 2⃣ همه سادات دارای شجره نامه هستند. و نسب حضرت امام به امام موسی کاظم و پیامبر میرسد. 3⃣ اجداد امام خمینی ساکن نیشابور بودند که سه قرن پیش یکی از اجدادشان برای تبلیغ تشیع به کشمیر هند میروند. و در آنجا به شهادت رسید. حاصل تبلیغ ایشان و دیگر علمای شیعه باعث گسترش تشیع به کشمیر شد و آنجا به "قم کوچک" معروف شد. 4⃣ جد سوم امام خمینی به دعوت اهالی خمین از نجف به خمین میروند. و این جهانگردی های تبلیغی سبب شد که ساواک نسب امام خمینی را هندی بخواند تا ایشان را غیرایرانی و بیگانه ترسیم کند. بی آنکه بگویند هم مادر شاه هم مادر رضاشاه هر دو قفقازی و غیرایرانی بودند و حتی فارسی نمیدانستند. 5⃣ بالفرض محال با انتساب هندی بودن ایشان چیزی از بزرگی ایشان کم نمی کند، چه بسا که بسیاری از ایرانیان امروزی نسبشان به اعراب، روسیه، هند، لهستان، پرتغال، آفریقا و... می‌رسد ولی هیچکس در ایرانی بودن فعلی ایشان شک ندارد. 6⃣ نژادپرستی و تفاخر به نسب و نژاد مذموم است، جز انتساب به خاندان عترت. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.