eitaa logo
بینات || ناصر قیلاوی زاده
342 دنبال‌کننده
294 عکس
87 ویدیو
76 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم یادداشت ها، تاملات و جلسات ناصر قیلاوی زاده، طلبه حوزه علمیه قم + مطالب برگزیده از امامین انقلاب، شهید مطهری و علامه طباطبایی ناصر قیلاوی زاده @GHILAVI @P_BAYYENATT کانال پشتیبان
مشاهده در ایتا
دانلود
نظر آقا و امام شهیمان در مورد پایان جنگ هشت ساله 👆🏼👆🏼👆🏼
پیام مهم آیت الله شهید خامنه‌ای بعد پیروزی در جنگ ۱۲ روزه (انگار امام شهید دقیقا الان با ما سخن می‌گویند): بسم الله الرّحمن الرّحیم سلام و درود فراوان به ملّت عزیز و بزرگ ایران. اوّلاً یاد شهیدان گران‌قدر حوادث اخیر را گرامی میدارم؛ سرداران شهید، دانشمندان شهید که حقّاً و انصافاً ارزشمند بودند برای جمهوری اسلامی و خدمت کردند و امروز در پیشگاه پروردگار، پاداش خدمات برجسته‌ی خودشان را دریافت میکنند ان‌شاءالله. ✅ لازم میدانم به ملّت بزرگ ایران تبریک عرض بکنم. چند تبریک به ملّت عرض میکنم: 🔹 یکی تبریک پیروزی بر رژیم جعلی صهیونیست. رژیم صهیونی با آن همه هیاهو، با آن همه ادّعا، در زیر ضربات جمهوری اسلامی تقریباً از پا درآمد و له شد. فکر اینکه چنین ضرباتی از سوی جمهوری اسلامی ممکن است بر رژیم وارد بشود، در ذهن آنها و مخیّله‌ی آنها خطور نمیکرد و اتّفاق افتاد. 🔹 خدا را سپاس میگزاریم که به نیروهای مسلّح ما کمک کرد، توانستند از دفاع چندلایه‌ی پیشرفته‌ی آنها عبور کنند و بسیاری از مناطق شهری و نظامی آنها را زیر فشار موشکهای خودشان و با تهاجم قویّ سلاح پیشرفته‌ی خودشان با خاک یکسان کنند! این یکی از بزرگ‌ترین نعمتهای الهی است؛ ❌ این نشان‌دهنده‌ی آن است که رژیم صهیونیستی بداند که تعرّض به جمهوری اسلامی ایران برایش هزینه‌زاست، هزینه برای او ایجاد میکند، هزینه‌ی سنگین برای او به وجود می‌آورد و ایجاد میکند. و بحمدالله این اتّفاق افتاد؛ افتخارش متعلّق به نیروهای مسلّح و مردم عزیزمان است که این نیروهای مسلّح را از درون خود ایجاد کردند، تربیت کردند، پشتیبانی کردند و دست [قویّ] آنها را برای انجام یک چنین کار بزرگی فراهم کردند، قوی کردند. 💎 تبریک دوّم مربوط به پیروزی ایران عزیزمان بر رژیم آمریکا است. رژیم آمریکا وارد جنگ مستقیم شد، چون احساس کرد که اگر وارد نشود، رژیم صهیونیستی بکلّی نابود خواهد شد. 🔹 وارد جنگ شد برای اینکه او را نجات بدهد، لکن هیچ دستاوردی از این جنگ نداشت. به مراکز هسته‌ای ما حمله کردند ــ که البتّه این به طور مستقل درخورِ پیگیریِ جزائی در دادگاه‌های بین‌المللی است ــ امّا نتوانستند کار مهمّی انجام بدهند. 🔹 رئیس‌جمهور آمریکا(۱) در شرح آنچه واقع شده بود بزرگ‌نمایی غیر متعارفی کرد، معلوم شد که به این بزرگ‌نمایی احتیاج دارد؛ هر کسی می‌شنید آن حرفها را، میفهمید که در زیر ظاهر این حرفها یک حقیقت دیگری وجود دارد. کاری نتوانستند انجام بدهند، به مقصودی که داشتند نتوانستند برسند و بزرگ‌نمایی میکنند تا حقیقت را بپوشانند و مکتوم نگه دارند. 💎 اینجا هم جمهوری اسلامی پیروز شد و متقابلاً جمهوری اسلامی سیلی سختی به گونه‌ی آمریکا نواخت؛ به یکی از پایگاه‌های مهمّ آمریکا در منطقه، پایگاه العُدید، حمله کرد و خساراتی وارد کرد. همان کسانی که در آن قضیّه بزرگ‌نمایی کرده بودند، در این قضیّه سعی کردند کوچک‌نمایی کنند، بگویند هیچ اتّفاقی نیفتاده، در حالی که اتّفاق بزرگی افتاده بود. ✅✅ اینکه جمهوری اسلامی دسترسی داشته باشد به مراکز مهمّ آمریکا در منطقه و هر وقت مقتضی دانست علیه آنها اقدام بکند، این حادثه‌ی کوچکی نیست، حادثه‌ی بزرگی است، در آینده هم این حادثه است؛ در صورتی که تعرّضی صورت بگیرد، هزینه‌ی دشمن و هزینه‌ی متعرّض قطعاً هزینه‌ی بالایی خواهد بود!👌👌
ملّت ایران ملّت بزرگی است، ایران کشور قوی و پهناوری است، ایران دارای تمدّن کهنی است؛ ثروت فرهنگی و تمدّنی ما صدها برابر بیشتر از آمریکا و امثال آمریکا است. اینکه کسی توقّع کند که ایران تسلیم کشور دیگری بشود، این یکی از آن مهمل‌گویی‌های غلطی است که یقیناً مایه‌ی استهزاء افراد خردمند و افراد دانا واقع خواهد شد. ملّت ایران عزیز است و عزیز خواهد بود، پیروز است و پیروز خواهد بود به توفیق الهی. و امیدواریم خدای متعال این ملّت را در زیر سایه‌ی الطاف خودش همیشه با عزّت و شرف محفوظ بدارد، درجات امام بزرگوار را عالی کند و حضرت بقیّةالله (ارواحنا فداه) را از این ملّت، راضی و خشنود کند و کمک آن بزرگوار، پشتیبان این ملّت باشد. والسّلام علیکم و رحمة‌الله و‌ برکاته
نظر آقا و امام شهیدمان در مورد آتش بس جنگ دوازده روزه و پیروزی مردم ایران👆🏼👆🏼👆🏼
4.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خوب است بارها دیده شود هم حس و حال آن گوینده و هم بیان آقا ... «البتّه این معنایش آن نیست که من همه‌ی آنچه را اینجا گفته شد قبول داشته باشم؛ ممکن است بعضی از مطالب را قبول نداشته باشم. مثلاً فرض بفرمایید یکی از برادرها گفتند آن کسانی که عناصر قدرت در اختیار آنها است، مثلاً عناصر امنیّتی و نظامی و مانند اینها، در مواقع حسّاس در مقابل رژیم صهیونیستی مثلاً به وظیفه‌شان عمل نمیکنند، تبدیل میشوند به بیانیّه‌نویس! این درست نیست؛ نه، آن کسانی که باید کاری را انجام بدهند، در وقت خودش کار را انجام دادند. اگر آن کاری که شما متوقّعید انجام بگیرد و انجام نمیگیرد، دنبال کنید و تحقیق کنید ــ که البتّه بعضی جاها قابل تحقیق هم نیست، برای اینکه مسائل سرّی است خیلی از این مسائل ــ خواهید دید که نه، موجّه است؛ یعنی آن عملی که انجام گرفته یا عملی که انجام نگرفته، کاملاً دارای توجیه است.» ۲۲ اسفند ۱۴۰۳
نظر آقا در مورد رفتار نظامی امنیتی و تصمیم گیری دوران اخیر جمهوری اسلامی ایران ، خصوصا وعده های صادق و آتش بس و جنگ های دو ساله 👆🏼👆🏼👆🏼
امام سید مجتبی خامنه ای در ماه اول رهبری خود با پیچیده ترین پرونده تاریخ جمهوری اسلامی آن هم در میان جنگ و در حال از دست دادن و شهادت بسیاری از نخبگان نظامی و سیاسی و تهدید جانی خود مواجه شد و به بهترین نحو در حال اداره آن است. ایشان نعمت الهی پس از پدر شهیدش است ...
بینات || ناصر قیلاوی زاده
امام سید مجتبی خامنه ای در ماه اول رهبری خود با پیچیده ترین پرونده تاریخ جمهوری اسلامی آن هم در میان
جمهوری اسلامی ایران، تحت زعامت قائد و امام خود، هر تصمیمی در رابطه با سرنوشت این جنگ بگیرید مطلقا تبعیت میکنیم. مطلقا... در میدان و صحنه می مانیم و تبعیت خود را از فرمان امام امت نشان می دهیم تا به خود و به دشمن ثابت کنیم که هیچ چیز نمی تواند ولایت و پیوند ایمانی میان امت و امام را برهم بزند... راه شهدا در تبعیت از ولی و امام مان ادامه دارد... ان شاء الله این تبعیت سبب شود ما هم به این قافله ولایت مدار ملحق شویم... 📝ناصر قیلاوی زاده ⏱️ ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
✅ سه سناریو محتمل از ادامه جنگ: 〽️ سناریوی اول (بهترین حالت): مذاکرات موفق می‌شود، جزئیات شروط ۱۰‌گانه نهایی می‌گردد، و جنگ با یک پیروزی کامل راهبردی برای ایران پایان می‌یابد. در این سناریو، ایران هم اهداف میدانی خود را حفظ کرده (بستن تنگه و...) و هم آنها را در قالب یک توافق بین‌المللی تثبیت می‌کند. 〽️ سناریوی دوم (متوسط): بر سر برخی شروط (مثل جزئیات غرامت یا زمان‌بندی خروج نیروها) اختلاف باقی می‌ماند و مذاکرات تمدید می‌شود. اما آتش‌بس ادامه می‌یابد و جنگ به حالت «نه جنگ، نه صلح» فرو می‌کشد. این هم به نفع ایران است چون تنگه همچنان تحت کنترل ایران می‌ماند و فشار بر اقتصاد غرب ادامه می‌یابد. 〽️ سناریوی سوم (بدترین حالت): مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد و جنگ از سر گرفته می‌شود و چه بسا در میانه مذاکرات بازهم باشد. اما در این حالت هم ایران ضرر نکرده؛ چون ثابت کرده که می‌تواند جنگ را تحمل و حتی مدیریت کند و دست برتر داشته باشد و آمریکا نتوانسته به اهدافش برسد. در هر سه سناریو، ایران برنده است. تنها تفاوت در میزان پیروزی است. ⏱️ ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
⁉️سوال ❓پس از اعلام آتش بس برخی دوستان این دغدغه را مطرح کرده اند که چرا در زمانی که طرف مقابل پیشنهاد آتش‌بس می‌دهد، ما آن را می‌پذیریم؟! ‼️در حالی که سابقه نشان داده طرف مقابل چندان پایبند به تعهدات نیست. ❓آیا چنین آتش‌بسی به معنای عقب‌نشینی یا اعتماد به دشمن است؟ ❓اصولاً در ارزیابی یک جنگ، باید پیروزی را بر چه اساسی سنجید؟ ✅پاسخ چند نکته را باید در نظر گرفت. 🔆اول اینکه این‌طور نیست که زمان و شرایط را طرف مقابل تعیین کرده باشد. وقتی طرفی بارها زمان‌های مختلف اعلام می‌کند و هر بار آن را تغییر می‌دهد، عملاً تعیین‌کننده واقعی محسوب نمی‌شود. ضمن اینکه محور و چارچوب مذاکره نیز از سوی ما مشخص شده، نه از سوی او. 🔆دوم اینکه آتش‌بس لزوماً به معنای صلح، دوستی یا اعتماد نیست. آتش‌بس صرفاً توقف درگیری نظامی در یک مقطع مشخص است و به معنای تغییر ماهیت دشمنی یا اعتماد به طرف مقابل نیست. در بسیاری از جنگ‌ها نیز چنین وضعی وجود داشته است. 〽️نکته مهم‌تر این است که گاهی ما اهداف جنگ را غیرواقعی تصور می‌کنیم. اگر هدف را چیزهایی قرار دهیم که اساساً در دنیای واقعی یا حتی در بیانات امام شهید و امام حاضرمان و راهبردی نظام هم مطرح نشده‌اند، طبیعی است که بعداً احساس کنیم نتیجه‌ای حاصل نشده است. مثلاً تصور نابودی کامل رژیم غاصب صرفاً با موشک‌باران، اساساً در چارچوب اهداف اعلامی قرار نداشته است. 👌🏼در یک جنگ، معیار اصلی پیروزی این است که کدام طرف به اهداف از پیش تعیین‌شده خود رسیده است! ♻️اگر اهداف طرف مقابل را مرور کنیم، مواردی مانند: 1. غییر نظام سیاسی در ایران 2. نابودی توان موشکی کشور 3. حذف کامل برنامه هسته‌ای و ذخایر اورانیوم 4. تجزیه ایران 5. تضعیف شدید ایران و محور مقاومت 6. وابسته کردن ایران به نظم مورد نظر خودشان مثل اعراب منطقه و... مطرح بوده است. واقعیت این است که به هیچ‌کدام از این اهداف نرسیده‌اند. 🌐در مقابل، آنچه رخ داده و برای ایران حاصل شده این است که: 1. به دست گرفتن مدیریت نظامی و سیاسی تنگه هرمز 2. وحدت بیش از پیش محور مقاومت در عملیات(چیزی که حتی در جنگ دوازده روزه وجود نداشت) 3. اثبات قدرت نظامی و امنیتی بی نظیر ایران بعنوان یک قدرت بی بدیل نو ظهور (چه تاکتیکی چه تکنولوژی) ۴. برچیدن رژیم تحریم ها با اثبات قدرت نه وادادگی امثال ظریف و روحانی و... ۵. تثبیت جمهوریت نظام (که با تلاش دشمن و ضعف عملکردیمان این سالها تخریب شده بود حتی در ذهن خودمان- آمار مشارکت انتخابات هارا فراموش نکنیم) ۶. شکست نظم تک قطبی به رهبری آمریکا در جهان ۷. شکست هیمنه نظامی آمریکا با تمام تجهیزاتش که از این به بعد همه می‌توانند به این قدرت در حال افول لگد بزنند ۸. فروپاشی روابط بین المللی آمریکا با همپیمانان خودش خصوصا در اروپا ۹. تنظیم مناسبات با کشورهای منطقه و برقرار نظم جدید و... ❇️بنابراین اگر با معیار «تحقق اهداف» به موضوع نگاه کنیم، تصویر متفاوتی از آنچه گاهی در فضای احساسی مطرح می‌شود به دست می‌آید. ⭕️در نهایت، در چنین شرایط پیچیده‌ای اداره کشور و مدیریت صحنه‌های چندلایه نظامی، سیاسی و امنیتی کار ساده‌ای نیست. تصمیم‌ها در این سطح بر اساس مجموعه‌ای از اطلاعات، ملاحظات و محاسبات راهبردی گرفته می‌شود که همه آنها در فضای عمومی قابل مشاهده نیست. 💠نکته پایانی: احساس بنده این است که جنگ ادامه خواهد داشت و آمریکا تن به 10 شرط ایران نخواهد داد و اهداف فوق الذکر در دراز مدت به صورت کامل تامین خواهند شد، لکن در هر نقطه ای که از این جنگ توقف کنیم، پیروز بدون حرف و حدیث این آوردگاه جمهوری اسلامی ایران است... 📝ناصر قیلاوی زاده ⏱️ ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
هدایت شده از | حامد طونی |
1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قلبی از جای کنده‌ام بعد از تو داغی در خود تپنده‌ام بعد از تو حالی است مرا که زیستن با مرگ است مرگم بادا که زنده‌ام بعد از تو چهل روز از بزرگ‌ترین داغ زندگی ما گذشت... @HamedTooni
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
131614436892548864_1860732399118668.oga
زمان: حجم: 3.5M
🌀 اخبار پشت پرده و ناگفته‌های توقف آتش 📝 نظر رهبری درباره توقف آتش 🎙 سیدمحمود نبویان؛ نماینده مجلس شورای اسلامی ♨️ آتش بس به امام سید مجتبی تحمیل نشده است و دستور جنگ و صلح با اذن کامل رهبری است و هیچ فشاری بر رهبری نیست. ✅ قالیباف از سوی رهبری برای مذاکرات تعیین شده است. ✅ دولت هماهنگ با رهبری است ✅ جزئیات آتش بس ✅ جنگ تمام نشده است و می‌دانیم که این توافق‌ها به هم خواهد خورد و بنابراین در میدان حاضر باشیم ♨️ از این زمان توقف آتش بهترین بهره را می‌بریم برای... 📆 صبح پنجشنبه ۲۰ فروردین @Manahejj