نظر آقا در مورد رفتار نظامی امنیتی و تصمیم گیری دوران اخیر جمهوری اسلامی ایران ، خصوصا وعده های صادق و آتش بس و جنگ های دو ساله 👆🏼👆🏼👆🏼
هدایت شده از افق مبین||سید محمد هاشمی
امام سید مجتبی خامنه ای در ماه اول رهبری خود با پیچیده ترین پرونده تاریخ جمهوری اسلامی آن هم در میان جنگ و در حال از دست دادن و شهادت بسیاری از نخبگان نظامی و سیاسی و تهدید جانی خود مواجه شد و به بهترین نحو در حال اداره آن است.
ایشان نعمت الهی پس از پدر شهیدش است ...
بینات || ناصر قیلاوی زاده
امام سید مجتبی خامنه ای در ماه اول رهبری خود با پیچیده ترین پرونده تاریخ جمهوری اسلامی آن هم در میان
جمهوری اسلامی ایران، تحت زعامت قائد و امام خود، هر تصمیمی در رابطه با سرنوشت این جنگ بگیرید مطلقا تبعیت میکنیم. مطلقا...
در میدان و صحنه می مانیم و تبعیت خود را از فرمان امام امت نشان می دهیم تا به خود و به دشمن ثابت کنیم که هیچ چیز نمی تواند ولایت و پیوند ایمانی میان امت و امام را برهم بزند...
راه شهدا در تبعیت از ولی و امام مان ادامه دارد...
ان شاء الله این تبعیت سبب شود ما هم به این قافله ولایت مدار ملحق شویم...
📝ناصر قیلاوی زاده
⏱️ #هنگامه_نبرد
▫️▪️▫️▪️
@bayyenatt
✅ سه سناریو محتمل از ادامه جنگ:
〽️ سناریوی اول (بهترین حالت):
مذاکرات موفق میشود، جزئیات شروط ۱۰گانه نهایی میگردد، و جنگ با یک پیروزی کامل راهبردی برای ایران پایان مییابد. در این سناریو، ایران هم اهداف میدانی خود را حفظ کرده (بستن تنگه و...) و هم آنها را در قالب یک توافق بینالمللی تثبیت میکند.
〽️ سناریوی دوم (متوسط):
بر سر برخی شروط (مثل جزئیات غرامت یا زمانبندی خروج نیروها) اختلاف باقی میماند و مذاکرات تمدید میشود. اما آتشبس ادامه مییابد و جنگ به حالت «نه جنگ، نه صلح» فرو میکشد. این هم به نفع ایران است چون تنگه همچنان تحت کنترل ایران میماند و فشار بر اقتصاد غرب ادامه مییابد.
〽️ سناریوی سوم (بدترین حالت): مذاکرات به نتیجه نمیرسد و جنگ از سر گرفته میشود و چه بسا در میانه مذاکرات بازهم باشد. اما در این حالت هم ایران ضرر نکرده؛ چون ثابت کرده که میتواند جنگ را تحمل و حتی مدیریت کند و دست برتر داشته باشد و آمریکا نتوانسته به اهدافش برسد.
در هر سه سناریو، ایران برنده است. تنها تفاوت در میزان پیروزی است.
⏱️ #هنگامه_نبرد
▫️▪️▫️▪️
@bayyenatt
⁉️سوال
❓پس از اعلام آتش بس برخی دوستان این دغدغه را مطرح کرده اند که چرا در زمانی که طرف مقابل پیشنهاد آتشبس میدهد، ما آن را میپذیریم؟!
‼️در حالی که سابقه نشان داده طرف مقابل چندان پایبند به تعهدات نیست.
❓آیا چنین آتشبسی به معنای عقبنشینی یا اعتماد به دشمن است؟
❓اصولاً در ارزیابی یک جنگ، باید پیروزی را بر چه اساسی سنجید؟
✅پاسخ
چند نکته را باید در نظر گرفت.
🔆اول اینکه اینطور نیست که زمان و شرایط را طرف مقابل تعیین کرده باشد. وقتی طرفی بارها زمانهای مختلف اعلام میکند و هر بار آن را تغییر میدهد، عملاً تعیینکننده واقعی محسوب نمیشود. ضمن اینکه محور و چارچوب مذاکره نیز از سوی ما مشخص شده، نه از سوی او.
🔆دوم اینکه آتشبس لزوماً به معنای صلح، دوستی یا اعتماد نیست. آتشبس صرفاً توقف درگیری نظامی در یک مقطع مشخص است و به معنای تغییر ماهیت دشمنی یا اعتماد به طرف مقابل نیست. در بسیاری از جنگها نیز چنین وضعی وجود داشته است.
〽️نکته مهمتر این است که گاهی ما اهداف جنگ را غیرواقعی تصور میکنیم. اگر هدف را چیزهایی قرار دهیم که اساساً در دنیای واقعی یا حتی در بیانات امام شهید و امام حاضرمان و راهبردی نظام هم مطرح نشدهاند، طبیعی است که بعداً احساس کنیم نتیجهای حاصل نشده است. مثلاً تصور نابودی کامل رژیم غاصب صرفاً با موشکباران، اساساً در چارچوب اهداف اعلامی قرار نداشته است.
👌🏼در یک جنگ، معیار اصلی پیروزی این است که کدام طرف به اهداف از پیش تعیینشده خود رسیده است!
♻️اگر اهداف طرف مقابل را مرور کنیم، مواردی مانند:
1. غییر نظام سیاسی در ایران
2. نابودی توان موشکی کشور
3. حذف کامل برنامه هستهای و ذخایر اورانیوم
4. تجزیه ایران
5. تضعیف شدید ایران و محور مقاومت
6. وابسته کردن ایران به نظم مورد نظر خودشان مثل اعراب منطقه
و... مطرح بوده است. واقعیت این است که به هیچکدام از این اهداف نرسیدهاند.
🌐در مقابل، آنچه رخ داده و برای ایران حاصل شده این است که:
1. به دست گرفتن مدیریت نظامی و سیاسی تنگه هرمز
2. وحدت بیش از پیش محور مقاومت در عملیات(چیزی که حتی در جنگ دوازده روزه وجود نداشت)
3. اثبات قدرت نظامی و امنیتی بی نظیر ایران بعنوان یک قدرت بی بدیل نو ظهور (چه تاکتیکی چه تکنولوژی)
۴. برچیدن رژیم تحریم ها با اثبات قدرت نه وادادگی امثال ظریف و روحانی و...
۵. تثبیت جمهوریت نظام (که با تلاش دشمن و ضعف عملکردیمان این سالها تخریب شده بود حتی در ذهن خودمان- آمار مشارکت انتخابات هارا فراموش نکنیم)
۶. شکست نظم تک قطبی به رهبری آمریکا در جهان
۷. شکست هیمنه نظامی آمریکا با تمام تجهیزاتش که از این به بعد همه میتوانند به این قدرت در حال افول لگد بزنند
۸. فروپاشی روابط بین المللی آمریکا با همپیمانان خودش خصوصا در اروپا
۹. تنظیم مناسبات با کشورهای منطقه و برقرار نظم جدید
و...
❇️بنابراین اگر با معیار «تحقق اهداف» به موضوع نگاه کنیم، تصویر متفاوتی از آنچه گاهی در فضای احساسی مطرح میشود به دست میآید.
⭕️در نهایت، در چنین شرایط پیچیدهای اداره کشور و مدیریت صحنههای چندلایه نظامی، سیاسی و امنیتی کار سادهای نیست. تصمیمها در این سطح بر اساس مجموعهای از اطلاعات، ملاحظات و محاسبات راهبردی گرفته میشود که همه آنها در فضای عمومی قابل مشاهده نیست.
💠نکته پایانی: احساس بنده این است که جنگ ادامه خواهد داشت و آمریکا تن به 10 شرط ایران نخواهد داد و اهداف فوق الذکر در دراز مدت به صورت کامل تامین خواهند شد، لکن در هر نقطه ای که از این جنگ توقف کنیم، پیروز بدون حرف و حدیث این آوردگاه جمهوری اسلامی ایران است...
📝ناصر قیلاوی زاده
⏱️ #هنگامه_نبرد
▫️▪️▫️▪️
@bayyenatt
هدایت شده از | حامد طونی |
1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قلبی از جای کندهام بعد از تو
داغی در خود تپندهام بعد از تو
حالی است مرا که زیستن با مرگ است
مرگم بادا که زندهام بعد از تو
#حامد_طونی
چهل روز از بزرگترین داغ زندگی ما گذشت...
@HamedTooni
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
131614436892548864_1860732399118668.oga
زمان:
حجم:
3.5M
🌀 اخبار پشت پرده و ناگفتههای توقف آتش
📝 نظر رهبری درباره توقف آتش
🎙 سیدمحمود نبویان؛ نماینده مجلس شورای اسلامی
♨️ آتش بس به امام سید مجتبی تحمیل نشده است و دستور جنگ و صلح با اذن کامل رهبری است و هیچ فشاری بر رهبری نیست.
✅ قالیباف از سوی رهبری برای مذاکرات تعیین شده است.
✅ دولت هماهنگ با رهبری است
✅ جزئیات آتش بس
✅ جنگ تمام نشده است و میدانیم که این توافقها به هم خواهد خورد و بنابراین در میدان حاضر باشیم
♨️ از این زمان توقف آتش بهترین بهره را میبریم برای...
📆 صبح پنجشنبه ۲۰ فروردین
#خط_تبیین
#جنگ_سوم_تحمیلی
@Manahejj
25.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ نماینده نیروی هوافضای سپاه: تمامی اتفاقات و امور نیروهای مسلح زیر نظر آیتالله سید مجتبی خامنهای در حال رخ دادن است و ایشان فرمانده کل قوا هستند
این دسته بندی و کیفیت عملکرد رو قبلاً بارها خدمت رفقا عرض کرده بودیم.
آگاهی به وجود چنین راهبردهایی علاوه بر اینکه مایه افتخار و دلگرمی است، نشاندهنده عقلانیت حکمرانی در نیروهای مسلح ما نیز هست.
رضوان خدا بر شهدای گرانقدر این عرصه شهید رشید عزیز، شهید حاجی زاده، شهید سلامی، شهید پاکپور و بسیار عزیزان گمنام این میدان!
⏱️ #هنگامه_نبرد
▫️▪️▫️▪️
@bayyenatt
هدایت شده از رسانه رهبر انقلاب اسلامی
✍🏼 پیام حضرت آیتالله سیدمجتبی حسینی خامنهای رهبر معظّم انقلاب اسلامی بهمناسبت چهلمین روز شهادت رهبر عظیمالشأن انقلاب (قدّس الله نفسه الزکیه) و مسائل مهم مربوط به جنگ تحمیلی سوم تا ساعتی دیگر منتشر خواهد شد.
📲 @rahbar_enghelab_ir
هدایت شده از رسانه رهبر انقلاب اسلامی
پیام حضرت آیتالله سیدمجتبی حسینی خامنهای رهبر معظّم انقلاب اسلامی بهمناسبت چهلمین روز شهادت رهبر عظیمالشأن انقلاب .pdf
حجم:
185.8K
📝 پیام حضرت آیتالله سیدمجتبی حسینی خامنهای رهبر معظّم انقلاب اسلامی بهمناسبت چهلمین روز شهادت قائد عظیمالشأن انقلاب (قدّس الله نفسه الزکیه) و مسائل مهم مربوط به جنگ تحمیلی سوم
📲 @rahbar_enghelab_ir
بینات || ناصر قیلاوی زاده
📝 پیام حضرت آیتالله سیدمجتبی حسینی خامنهای رهبر معظّم انقلاب اسلامی بهمناسبت چهلمین روز شهادت قائ
الحمدُ للهِ الذي هدانا لولايةِ أوليائه وجعلنا من المتمسكين بولايةِ أمير المؤمنين والأئمةِ من ولده عليهم السلام
چند نکته که لازم است مورد دقت قرار بگیرند:
۱. تحلیل ایشان از سیره #امام_شهیدمان نشان دهنده دقت نظر حکمرانی ایشان در حوزه های مختلف است.
👌 ایشان تلویحا بیان کردند که مراحل رسیدن به نقطه کمال جامعه اسلامی را از ابتدا رصد کرده و گام های آتی آن را در حال اجرا و تحقق هستند.
۲. مطلب دوم التفات ایشان به سبک زندگی جدید و مسائل روایت ساز فرهنگی در جامعه است، توجه به پویش ها و رسانه های داخلی خارجی، نمود بارز و کامل این مسئله است. ادبیات و لسان بیان ایشان هم، ویژه خودشان است که حتما تأثیر خاصی در ارتباط با جامعه مخاطب امروزی دارد.
۳. اقتدار در تحقق ایده های مسجل شده در عین رعایت مصالح دیپلماتیک در مناسبات داخلی و بین المللی از دیگر ویژگی پیام مکتوب رهبر انقلاب اسلامی است.
۴. تبیین نقش مردم در پیشبرد اهداف ایران اسلامی (چه در نبرد نظامی و چه در نبرد دیپلماتیک) و رصد سیر رشد ملی ایرانیان در افق تمدنی مسئله مهم دیگر ایشان بوده است. تاکید ایشان بر کیفیت نقش آفرینی مردم و حکمرانان بصورت مجزا و تفکیک شده نشان از احاطه ایشان بر همه میدان های مبارزه دارد.
۵. در نهایت اشاره خبیرانه و پرداخت مدبرانه به وضعیت حال حاضر میدان نبرد، اعم از جبهه مقاومت، نیروهای مسلح ایران، نیروهای دولتی و حکومتی، مردم در صحنه، حرکت دشمن متخاصم و نهایتا حفظ دستاوردهایی مثل تنگه هرمز؛ حاکی از احاطه کامل و تسلط بر مسائل آنهم از نزدیک دارد.
الحمدالله علی هذا
📝 ناصر قیلاوی زاده
⏱️ #هنگامه_نبرد
▫️▪️▫️▪️
@bayyenatt
اشک و عهد
این چند وقت، اشکهایم جایی در گلو مانده بود.
نه اینکه داغ کم باشد… نه اینکه دل نسوزد… فقط انگار زمان، ما را به ایستادن واداشته بود؛ به صبر کردن، به نگاه کردن به راهی که پیش رو مانده است.
اما بعضی وقتها باید ایستاد و گریه کرد.
باید لحظهای سر را پایین انداخت و گذاشت دل حرف بزند.
گریه برای بزرگی، رهبری، جانی، روحی که رفت، برای مشتی گره کرده، برای دست جانبازی که دیگر در میان ما نیست، برای صدایی که هنوز در گوشمان میپیچد.
این گریه، گریهی فراموشی نیست.گریهی خستگی هم نیست، گریه استیصال و اضطراب و دلهره هم نیست.
اشکی است که از دلِ حماسه میجوشد؛ اشکی که آدم را مهیا میکند تا دوباره بایستد.
ما گریه میکنیم، اما علم را زمین نمیگذاریم. اشک میریزیم، اما قدمهایمان سست نمیشود.
دلهایمان میسوزد، تا راه روشن شود.
گریه مان، #عهد بستن است. امروز اگر اشکی میریزیم، برای خاموش شدن آتش دل نیست؛ برای این است که دل را تازه کنیم و دوباره یادمان بیاید:
عهدی که با خون جانمان آغاز شده، با ایمان و اراده ادامه پیدا میکند. ان شاء الله
📝ناصر قیلاوی زاده
⏱️ #هنگامه_نبرد
▫️▪️▫️▪️
@bayyenatt