eitaa logo
بینات || ناصر قیلاوی زاده
342 دنبال‌کننده
294 عکس
87 ویدیو
76 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم یادداشت ها، تاملات و جلسات ناصر قیلاوی زاده، طلبه حوزه علمیه قم + مطالب برگزیده از امامین انقلاب، شهید مطهری و علامه طباطبایی ناصر قیلاوی زاده @GHILAVI @P_BAYYENATT کانال پشتیبان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 اشاره ای به جهنم اخلاق: 💠بايد دانست كه تمام قواى ظاهريّه و باطنيّه را كه حقّ تعالى به ما عنايت فرموده و از عالم غيب نازل نموده اماناتى است الهى كه طاهر از جميع قذارات و پاك و پاكيزه بوده بلكه متنوّر به نور فطرة اللهى، و از ظلمت و كدورت تصرّف ابليس دور بوده، و چون در ظلمتكدۀ عالم طبيعت نازل و دست تصرّف شيطان واهمه و خيانت ابليس به آنها دراز شده، از طهارت اصليّه و فطرت اوّليّه بيرون آمده و به انواع قذارات و ارجاس شيطانيّه آلوده گرديده است. 🔆پس اگر سالك إلى اللّه با تمسّك به ذيل عنايت ولىّ اللّه دست تصرّف شيطان را دور نمود و مملكت ظاهر را طاهر كرد و امانات الهيّه را چنانچه تحويل گرفته بود ردّ نمود، خيانت به امانت ننموده، و اگر كرده بود، مورد غفران و ستّاريّت شود و از جهت ظاهر آسوده خاطر شود و به تخليۀ باطن از ارجاس اخلاق فاسده قيام كند. و اين مرتبۀ دوم از قذارات است كه فسادش بيشتر و علاجش صعب‌تر است و اهمّيّتش در نزد اصحاب ارتياض بيشتر مى‌باشد، زيرا كه تا خلق باطنى نفس فاسد و قذارات معنوى به آن احاطه نموده، لايق مقام قدس و خلوت انس نشود، بلكه مبدأ فساد مملكت ظاهر نفس اخلاق فاسده و ملكات خبيثۀ آن است. 🌐و تا سالك تبديل ملكات سيّئه را به ملكات حسنه ننمايد، از شرور اعمال مأمون نيست، و اگر به توبه موفّق شود، استقامت آن كه از مهمّات است ميسّر نمى‌شود. پس، تطهير ظاهر نيز متوقّف به تطهير باطن است، علاوه بر آن كه خود قذارات باطنيّه موجب حرمان از سعادت و منشأ جهنّم اخلاق، كه به گفتۀ اهل معرفت بالاتر و سوزنده‌تر است از جهنّم اعمال، مى‌باشد. و اشاره به اين معنى در اخبار اهل بيت عصمت بسيار است. کتاب آداب الصلاه، صفحه ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
🔰 اشاره ای به جهنم عقاید: ⭕️ خدا نكند عاقبت معاصى منتهى بشود به ملكات و اخلاق ظلمانى زشت، و آنها منتهى شود به رفتن ايمان و مردن انسان با حال كفر، كه جهنم كافر و جهنم عقايد باطله از آن دو جهنم بمراتب سخت‌تر و سوزانتر و ظلمانيتر است. کتاب چهل حدیث، ص21 ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
بسم الله الرحمن الرحیم ❓دوست عزیزی پرسید که چرا ما حمله پیش دستانه نمی کنیم؟! ثمرات زیادی هم دارد و مواردی از قبیل آنچه در کانال ها مشاهده می کنیم را شمرد. (حقیقتا من هم خوشم آمد و علاقه مند شدم اما خب می دانستم تا کنون سازمان فکری امامین انقلاب اینگونه نبوده است و در ذهن خودم به دنبال پاسخ گشتم.) ✅ پاسخ هایی را عرض کردم، اول از همه عدم اطلاع از بسیاری مسائل که منجر به تصمیم در این قبیل موارد می شود و بعد مواردی مثل تفاوت تجهیزات نظامی، تفاوت در جبهه خودی و جبهه مقابل و تفاوت در اهداف و مواردی از این قبیل که الان مد نظرم نیستند. ❇️ امروز با این تعبیر رهبری مواجه شدم که به نظرم خیلی جالب توجه بود. البته ممکن است کسی نپسندد و نظر شخصی خود را داشته باشد، اما من این تعبیر حضرت آقا را اینگونه متوجه می شوم که اگر دنبال پیروزی قطعی هستیم، قرآن به ما می گوید حمله پیش دستانه نکنیم: 🔰روز اول نوروز سال1391 آقا ابتدائا می فرمایند: «ممکن است آمریکا خطرهائی برای کشورهای دیگر ایجاد کند؛ ممکن است دیوانگی کنند. البته من همین جا بگویم؛ ما سلاح اتمی نداریم، سلاح اتمی هم نخواهیم ساخت، اما در مقابل تهاجم دشمنان - چه آمریکا و چه رژیم صهیونیستی - برای دفاع از خودمان، در همان سطحی که دشمن حمله کند، به آنها حمله خواهیم کرد.» 🔁 سپس بلافاصله در ادامه می فرمایند: «قرآن کریم به ما نوید داده است: «و لو قاتلکم الّذین کفروا لولّوا الأدبار ثمّ لا یجدون ولیّا و لا نصیرا. سنّة اللّه الّتی قد خلت من قبل و لن تجد لسنّة اللّه تبدیلا».(۱) هیچ جا در قرآن نیامده است که اگر شما شروع به جنگ کردید، حمله کردید، حتماً پیروز خواهید شد؛ ممکن است پیروز بشوید، ممکن است شکست بخورید - همچنان که در جنگهای صدر اسلام، آنجائی که مسلمانان حمله کردند، گاهی شکست خوردند، گاهی هم پیروز شدند - اما وعده داده است که اگر دشمن ابتدا به حمله کرد، آن دشمن قطعاً شکست خواهد خورد. نباید بگوئید این مخصوص صدر اسلام است؛ نه، «سنّة اللّه الّتی قد خلت من قبل و لن تجد لسنّة اللّه تبدیلا»؛ این قانونِ الهی است. ملت ایران عازم است، بانشاط است، در فکر تهاجم و تجاوز نیست؛ اما به هستی خود، به ثروت خود، به هویت خود، به اسلام خود، به جمهوری اسلامیِ خود با تمام وجود دلبسته و علاقه‌مند است.۱۳۹۱/۰۱/۰۱» 📝ناصر قیلاوی زاده ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
🔴 میناب و تولد یک مکتب تربیتی در میدان مقاومت 🔸ناصر قیلاوی زاده بیان داشت: واقعه میناب نشان داد که تربیت فراتر از کتاب و سند و نظریه است. تربیت مقاومتی یعنی ساختن هویت در بستر تجربه مشترک. میناب برای مردم ما آگاهی تاریخی آفرید، اراده مؤمنانه پرورش داد و تصویری جدید از مدرسه، جامعه و هویت ایرانی ـ اسلامی ارائه کرد. 📌ادامه مطلب را اینجا بخوانید 🆔 @Graph_Tasnim
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اقصِد حسيناً وزُرْه ليلةَ الجمعة فضل زيارة الإمام الحسين (عليه السلام) ليلة الجمعة 🌿: روي عن الإمام الصادق (عليه السلام) أنه قال: «مَن أتى قبر الحسين (عليه السلام) ليلة الجمعة كان له غفران ما سلف من ذنوبه، وما تأخّر». 📚كامل الزيارات - ص ٣٢٥ ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
🔰 مادر؛ ریشه‌ی هویت و بذر ایمان 🔷 در مورد مادریِ نقش زن، نقش حقّ حیات است؛ یعنی زن تولیدکننده‌ی موجوداتی است که از او به وجود می‌آیند. این [جور] است دیگر. او است که حمل می کند، او است که وضع می کند،‌ او است که تغذیه می کند، او است که نگهداری می کند. 🔹جان انسانها در مشت مادرها است؛ مادرها به فرزند حقّ حیات دارند. محبّتی که خدای متعال در دل مادر نسبت به فرزند قرار داده، یک چیز بی‌نظیر است؛ یعنی اصلاً هیچ از این نوع نیست، به این کیفیّت نیست که آن را قرار داده. صاحب حقّ حیات است، بعد ادامه‌ی نسل؛ مادرها مایۀ ادامۀ نسلند، یعنی نسل بشر با «مادری» است که ادامه پیدا می کند. 🔶 مادرها مایه‌ی انتقال عناصر هویّت ملّی‌اند؛ هویّت ملّی یک چیز مهمّی است. یعنی هویّت یک ملّت، شخصیّت یک ملّت در درجه‌ی اوّل به وسیلۀ مادرها منتقل می شوند؛ ، ، ، ، ، ، اینها همه در درجه‌ی اوّل به وسیلۀ مادر منتقل می شود. پدر هم مؤثّر است امّا خیلی کمتر از مادر؛ مادر بیشترین تأثیر را دارد. 🔸افشاننده‌ی بذر ایمان در دلها؛ مادرها هستند که فرزند را مؤمن بار می‌آورند. «ایمان» درس نیست که آدم به یکی درس بدهد یاد بگیرد؛ ایمان یک رویش است، یک رشد معنوی است که بذرافشانی لازم دارد؛ این بذرافشانی به وسیله‌ی مادر انجام می گیرد و مادر این کار را می کند. اخلاق را همین ‌طور. بنابراین نقش [او] فوق‌العاده است. ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
امـــتـــداد ۲ سلسله نشست‌های علمی ترویجی شبکه پژوهشگران انقلاب اسلامی موضوع: جمهوریت و مردم در تمدن اسلامی 🎙ارایه دهنده: حجه الاسلام علی فرحانی (استاد درس خارج حوزه علمیه قم) دبیر نشست: حجه الاسلام قیلاوی‌زاده (دبیر هیأت اندیشه‌ورز تمدن نوین اسلامی شبکه پژوهشگران) زمان: 🗓 شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۵ ⏰ ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۳۰ 📍بستر ویرآوا شبکه پژوهشگران انقلاب اسلامی 🏢 پژوهشگاه علوم و معارف انقلاب اسلامی 📲 @irseri_ir 💻 آدرس تارنمای اینترنتی 🌐 www.irseri.ac.ir
🔰سلاحی فراتر از بمب هسته ای! 📝 حجت الاسلام ناصر قیلاوی زاده 💠 کارگروه جنگ در اندیشه امامین انقلاب ⁉️ مقدمه برای بسیاری سوال است که چرا در برابر کشورهای هسته ای و تهدیدات هسته ای موجود و بالفعل، ایران کماکان به دنبال سلاح هسته ای نمی رود و بر دکترین دفاعی خود استوار ایستاده است؟! این ابهام وقتی پیچیده تر می شود که در بیانات رهبری تعبیر «حمله متقابل و هم سطح با حمله دشمن» به چشم می خورد! واقعا این هم سطحی چگونه بوجود می آید؟! 1️⃣ «دفاع متقابل» یا «کشتار متقابل»؟! 🔸پاسخ به این سوال در یک شرط مهم، درست درون خودِ بیانات رهبری، نهفته است. رهبر معظم انقلاب در نوروز سال ۱۳۹۱ این جمله را مطرح فرمودند. متن کامل آن، که بخش مهمی از آن معمولاً از نظرها پنهان می‌ماند این است: 🔹 «ممکن است آمریکا خطرهائی برای کشورهای دیگر ایجاد کند؛ ممکن است دیوانگی کنند. البته من همین جا بگویم؛ ما سلاح اتمی نداریم، سلاح اتمی هم نخواهیم ساخت، اما در مقابل تهاجم دشمنان - چه آمریکا و چه رژیم صهیونیستی - برای دفاع از خودمان، در همان سطحی که دشمن حمله کند، به آنها حمله خواهیم کرد.» 🔸همان‌طور که می‌بینید، این وعده در یک چارچوب بسیار مشخص و غیرقابل انعطاف بیان شده است: «برای دفاع از خودمان». یعنی واکنش متقابل، قید «دفاعی بودن» دارد. «دفاع» در اینجا به معنای جلوگیری از نابودی و حفظ حیات جامعه و کشور تعریف می‌شود، نه انتقام‌جویی یا مقابله به مثل در کشتار جمعی. 🔹به همین دلیل است که اگر دشمن به فرض محال دست به جنایتی مانند استفاده از سلاح هسته‌ای بزند که قصد نابودی و کشتار جمعی مردم ما را داشته باشد، حکم ممنوعیت سلاح هسته ای تغییر نمی کند بلکه «دفاع» و پاسخ «در همان سطح» را الزامی می‌کند اما این پاسخ لزوماً به معنای انفجار یک بمب اتمی در شهرهای دشمن نیست؛ بلکه اقدامی است که «ضربه‌ای راهبردی، حیاتی و متوقف‌کننده» به قدرت دشمن وارد کرده و تهدید را از سر ملت ایران دفع کند. این درک، در یک کلام، تفاوت میان «پاسخ متقابل» و «قتل عام متقابل» را روشن می‌کند. 2️⃣پشتوانه فکری اینکه چرا پاسخ ما با سلاح مشابه، اصلاً محل بحث نیست؟ ♻️برای درک عمیق‌تر این مسئله و برای آنکه این تحلیل از یک «فرضیه» به یک «استدلال محکم» تبدیل شود، باید نگاه خود را از آن جملهٔ کوتاه فراتر ببریم و به مبانی فکری و اصول حاکم بر آن پی ببریم. این مبانی به وضوح نشان می‌دهد که چرا «واکنش با بمب اتم» اساساً جزء گزینه‌های ایران تعریف نشده است. ۱. ممنوعیت مطلق استفاده از سلاح هسته‌ای (فتوای حرام بودن) رهبر انقلاب با استناد به مبانی اسلامی، کشتار جمعی غیرنظامیان را که ذات و خصیصۀ سلاح هسته‌ای است، ممنوع و حرام اعلام کرده‌اند. ایشان این عمل را، صرف‌نظر از هر توجیهی، محکوم می‌دانند: «ما استفاده‌ی از این تسلیحات را گناه بزرگ می‌دانیم و نگه داشتنش را یک کار بیهوده‌ی پرضررِ پرخطر میدانیم و هرگز دنبالش نمیرویم.» «جمهوری اسلامی ایران استفاده از سلاح هسته‌ای و شیمیائی و نظائر آن را گناهی بزرگ و نابخشودنی می‌داند.» ۲. ابزار نبودن سلاح هسته‌ای در ایده تمدنی رهبری مهمتر از دلیل فقهی که در مقالات مفصل به آن پرداخته شده است، ایده تمدنی امامِ شهید است. در نگاه ایشان، سلاح هسته‌ای نه تنها قدرت‌آفرین نیست، بلکه نماد ضعف و بن‌بست دنیای مادی است. ایدهٔ ایشان این است که می‌توان اقتدار متکی به این سلاح را درهم شکست و راهی برتر برای عزت یافت. «ما می‌خواهیم به دنیا اثبات کنیم که داشتن سلاح هسته‌ای، قدرت‌آفرین نیست؛ به دلیل اینکه قدرت هائی که سلاح هسته‌ای دارند، امروز دارای سخت‌ترین مشکلاتند.» (بیانات در دیدار دانشمندان هسته‌ای، ۱۳۹۰/۱۲/۰۳) نزاع و تقابل تمدنی میان تمدن نوین اسلامی و تمدن غرب مادی یک نزاع ریشه دار است که در همۀ حوزه ها خودنمایی میکند، از جمله در حوزه دفاعی_امنیتی. بنابراین علاوه بر الزامات فقهی-حقوقی، رویکردهای تمدنی انقلاب اسلامی اساسا با چنین سلاحی برای دفاع قابل جمع نیست. این مسئله باعث می شود که حتی داشتن سلاح هسته ای صرفا به قصد بازدارندگی ولو مشروط به عدم استفاده باشد، در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران مطرح نباشد. ┅═✧❁🌿🌺🌿❁✧═┅ 🟥 پژوهشکده مطالعات تمدنی شهیدصدر(ره) 📲@sadr_ir 🌐https://sadr.ihu.ac.ir/
💢 ختمی مجرب به دستور آیت‌الله بهجت قدس‌سره برای افزایش رزق و روزی 🔻 دستورالعمل ختم سوره واقعه: ✅دستورالعمل این ختم، آنچنانکه در روایات وارد شده، بدین‌صورت است: چون اول ماه، دوشنبه باشد؛ شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه، با طهارت و رو به قبله. روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه، و روز سوم سه مرتبه، [...] و همچنین تا روز چهاردهم چهارده مرتبه بخواند. همچنین هرروز بعد از اتمام تلاوت سوره‌های مبارکه آن‌روز، این دعا را [یکبار] بخواند: يا مُسَبِّبَ الْأَسْبابِ وَ يَا مُفَتِّحَ الْأَبْوابِ، اِفْتَحْ لَنا الْأَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي وَ رِزْقُ عِیالي فِي السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كَانَ قَرِيبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ يَسِيرًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَخَلِّدْهُ، وَ إِنْ كانَ مُخَلَّدًا فَطَيِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ طَيِّبًا فَبارِكْ لِي فِيهِ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ يَا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ، وَ وَحْدانِيَّتِكَ إِنَّكَ عَلی كُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ، وَ إِنْ كانَ عَلی أَيْدِي شِرارِ خَلْقِكَ فَانْزَعْهُ وَ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ، وَ لَا تَنْقُلْنِي إِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ. ✅در ادامه مرحوم مجلسی رحمه‌الله از امام سجاد علیه‌السلام نقل می‌فرماید که در روزهای پنجشنبه میان این چهارده روز، به جای دعای فوق، پس از اتمام سوره‌های شریفه، این دعا را قرائت نماید؛ آن دعا چنین است: يا واحِدُ يَا ماجِدُ، يَا جَوادُ يَا حَليمُ، يَا حَنّانُ يَا مَنّانُ يَا كَريمُ، أَسْأَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثي، وَ تَقْضي بِها دَيْني، وَ تُصْلِحُ بِهَا شَأْني، بِرَحْمَتِكَ يَا سَيِّدي. اَللّهُمَّ إِنْ كانَ رِزْقي فِي السَّماءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كانَ فِي الأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كانَ بَعيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ قَريبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ قَليلًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَبارِكْ لي فيهِ، وَ أَرْسِلْهُ عَلَى أَيْدي خِيَارِ خَلْقِكَ، وَ لَا تُحْوِجْني إِلَى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ [بِكَيْنُونَتِكَ] وَ وَحْدانِيَّتِكَ. اَللّهُمَّ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ،وَ لَا تَنْقُلْني إِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ، [يا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا واحِدُ يَا مَجيدُ يَا بَرُّ يَا كَريمُ] يَا رَحيمُ يَا غَنِيُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَنِّئْنا كَرامَتَكَ وَ أَلْبِسْنا عافِيَتَكَ. ، ص٣۶٢ـ٣۶۴ (مجموعه ادعیه، اذکار و دستورالعمل‌های مورد توصیه حضرت آیت‌الله بهجت قدس سره) ☑️کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir ➖➖➖➖➖➖➖➖ پ.ن: دستور العملی مجرب که از فقیهی عارف به دست ما رسیده است. اینکه حضرت آیت الله بهجت با واسطه از اساتید و مبتنی بر منابع آن را نقل کرده اند جالب توجه و عنایت است. 🔹 برخی تاثیرات سوره واقعه که نقل شده است در ادامه ذکر می شود. ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
2.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم آیت الله بهجت ره در باب برای افزایش رزق و برآورده‌شدن حاجات مهم سؤال: [دستورالعملی برای] ازدیاد روزی [بفرمایید]، مسبب ازدیاد [روزی چیست]؟ آقا: بله! گفته‌اند، تجربه کرده‌اند همین ختم واقعه را در غیر دوشنبه اول ماه به جا آورده‌اند، دیده‌اند همان آثار را دارد. سؤال: [منظورتان از] واقعه همان [ختم] شب شنبه است؟ ختم واقعه‌ای که شب شنبه میخوانند؟ آقا: [خیر!] ختم دوشنبه [منظور است]! [به‌طوریکه] اگر اول ماه قمری[مصادف با روز] دوشنبه شد، در آنجا وارد شده است؛ اما تجربه کرده‌اند که نه‌خیر![چنین شرایطی ضروری نیست]، اصلاً ۱۴ روز هم لازم نیست، ‌عوض دوشنبه،‌ شنبه خواندن هم لازم نیست! [حتی]در یک مجلس جمع شده‌اند و این عدد (یعنی تعداد مجموع سوره‌ها در چهارده روز) را خوانده‌اند و دیده‌اند مؤثر است. سؤال: آقا عددش چه تعداد است؟ آقا: [مجموع] عدد تا چهارده[روز] چقدر می‌شود؟ [جمع] اعداد از یک تا چهارده روز [یعنی ١٠۵ سوره واقعه]. 📝درس خارج فقه، کتاب حج، ٢۶ آذر ١٣٨۶ ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
برگزاری نشست‌ با موضوع «جمهوریت و مردم در تمدن نوین اسلامی» 🔹 به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و معارف انقلاب اسلامی، دومین نشست از سلسله نشست‌های «امتداد» با موضوع «جمهوریت و مردم در تمدن نوین اسلامی»، روز شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۵ در قم برگزار شد. مشروح این نشست را در ادامه بخوانید: https://irseri.ac.ir/s/175 🏢 پژوهشگاه علوم و معارف انقلاب اسلامی 📲 @irseri_ir 💻 آدرس تارنمای اینترنتی 🌐 www.irseri.ac.ir