eitaa logo
⚘باقیات الصالحات⚘
86 دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
6.8هزار ویدیو
174 فایل
الهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) قُل لِّعِبَادِيَ الَّذِينَ آمَنُوا يُقِيمُوا الصَّلَاةَ وَيُنفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَ يَوْمٌ لَّا بَيْعٌ فِيهِ وَلَا خِلَالٌ ابراهیم-31 به بندگان من که ایمان آورده‌اند بگو نماز را برپا دارند؛ و از آنچه به آنها روزی داده‌ایم، پنهان و آشکار، انفاق کنند؛ پیش از آنکه روزی فرا رسد که نه در آن خرید و فروش است، و نه دوستی! (نه با مال می‌توانند از کیفر خدا رهایی یابند، و نه با پیوندهای مادی!) ************** نکته ها: انفاق آشكار، سبب تربیت نسل و تشویق دیگران و رفع تهمت از خود است و انفاق پنهانى عامل رشد و اخلاص است. البته بعضى مفسّران گفته اند: انفاق علنى مربوط به انفاق هاى واجب است، مثل خمس و زكات و انفاق مخفى، مربوط به موارد مستحب است، مثل صدقه. با این كه هر یك از انفاق آشكار و پنهان آثارى دارند، ولى شاید بتوان گفت، انفاق پنهان بهتر است، چون در این آیه كلمه ى «سرّاً» بر «علانیةً» مقدّم شده است. ************** پیام ها: - براى فرمان دادن، به طرف خود شخصیت دهید. «لعبادى» بندگى خدا مدال افتخار مومنان است. - ایمان قلبى كافى نیست، نماز، انفاق و عمل صالح لازم است. «آمنوا یقیموا الصلوة وینفقوا» - اسلام دین جامع است. رابطه با خدا و كمك به محرومین، در كنار هم و شرط قبولى یكدیگرند. «یقیمواالصلوة و ینفقوا» - مورد انفاق، تنها مال نیست، از هر چه داریم باید انفاق كنیم. (چه علم و ثروت، چه آبرو و قدرت) « ممّا رزقناهم» - انفاق باید از رزق خدا یعنى مال حلال باشد، نه از هر مالى كه داشتیم. فرمود: «رزقناهم » و نفرمود «عندكم» - انفاق باید گاهى پنهان و گاهى آشكارا باشد. «سرّاً و علانیة» - از فرصت ها استفاده كنید. «من قبل ان یأتى یوم ...» - اگر دنبال تجارت هستید در دنیا با خدا معامله كنید، زیرا كه در قیامت هیچ دادوستدى نیست. «یومٌ لا بیعٌ فیه» - با پول و پارتى نمى توان از عذاب قیامت فرار كرد. «لابیع فیه و لا خلال» ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ♻️ سخنی با خانم‌های با حجاب و بی‌حجاب 🔹هموطن بی‌حجاب من! از تو متنفر نیستم. امروز که در پاساژ و خیابان راه می‌رفتی و چشم مردهای هوسران را به خود جلب کرده بودی (که هیچ‌کدامشان تو را «باشرافت» نمی دانند) فقط دلم برایت سوخت. دلم برایت سوخت که چطور ساده‌دلانه در ذهنت فرو کرده‌اند با برداشتن روسری و لخت کردن سر و گردنت، به رسیدی. به حقوق زنانگی‌ات رسیدی. از اینکه چطور تو را فریب دادند که آنچه «حقوق مردها» است یعنی: لخت دیدن زنها را در ذهن کوچک تو به عنوان «حقوق زنها» قالب کردند! من فقط دلم برایت سوخت که چطور از بین حقوق مهمی مثل حق آرامش، حق امنیت، حق محیط پاک، حق مترو و اتوبوس امن جنسیتی، حق انسان نگریستن به جای زن نگریستن، حق خانواده سالم و.. فقط «حق لخت شدن» آن هم برای همه مردان را به عنوان «حقوق زن» به تو تحمیل کردند! هموطن بی‌حجاب من! شاید خیلی از مردها به تو نگویند. اما من می‌گویم. در دل همه ما مردها زن بدون پوشش و نمایش دهنده زیبایی‌هایش، هرگز «زن نجیب» نیست، «زن قابل احترام» نیست. «زن باشرف» نیست. «زن باحیا» نیست. حتی اگر هزار سال بگذرد. این طبیعت ما مردهاست. در چشم ما بی حجاب، «زن ارزان» است، «زن مفت» است، «زن بی ارزش» که فقط ابزار جنسی است و بس. آنقدر بی ارزش که بجای مغزش باید موهایش را نشان دهد تا جلب توجه کند. در نظر همه ما مردها، زن فقط و فقط بخاطر «حیا» و «پاکی» اش، بخاطر آن لبخند خجولش، جذابیت حقیقی دارد. نه بخاطر لخت و برهنه بودنش. امروز که روسری برداشتی، شاید ندانی آخرش چه می‌شود. اما بنشین و ببین، روزی که شوهرت به همین ارزانی و مفتی که تو را در اختیار دیگران می گذارد، زن‌های ارزان دیگر را هم به خانه و حریم تو بیاورد. هموطن بی‌حجاب من! اگر امروز طلاق و خیانت و اعتیاد و بزهکاری 10 از 100 است، بنشین و ببین، نتیجه «آزادی» تو یا درست‌تر بگویم آنچه به عنوان «آزادی در ذهنت کرده‌اند» 10 سال دیگر 20 سال دیگر در ایرانِ نجیب من، در ایرانِ مسلمان من بیرون خواهد زد و روزی خواهد آمد که آمار هولناک طلاق و خیانت و اعتیاد و افسردگی و قتل‌های خانگی به همان آمریکا و انگلیس خواهد رسید. (هر 20 ثانیه تجاوز به یک کودک، هر 2 ثانیه تجاوز به یک زن). و آن وقت دیگر برگشت به جامعه سالم، جامعه امن و خانواده محور محال است. بنشین و ببین، عاقبت دروغ مسخره ای که «در خارج، زن و مرد مثل چوب خشک از کنار هم رد می شوند» و دروغ مضحک «بی‌حجابی عادی می‌شود» چطور باعث عادی شدن تجاوز و خیانت و قتل‌های خانگی و طلاق و زن بازی‌های روزانه خواهد شد. آخر این راه همین است و بس. 🔹اما هموطن باحجاب من! ممنونم از فداکاری‌ات برای حفظ ایرانی. ممنونم که با زحمت، خود را می‌پوشانی تا چشم من، تا قلب من و آرامش همسر من حفظ شود. ممنونم که در روزگار بی‌ناموس‌ها، هنوز حیا و شرف و پاکی در وجودتان هست. سر تعظیم در برابر انسانیت و پاکیزگی ات خواهر باحیای من. در دنیا از حضرت زهرا پیروی می‌کنی، ان شالله در آخرت هم حضرت زهرا پشت و پناهت باشد... ✍ارسالی کاربران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼صدقه دادن در روز و شب جمعه 🌼 🌹امام صادق علیه السلام فرمودند: 💐صدقه دادن روز و شب جمعه هزار برابر است و درود فرستادن بر پیامبر و آل او موجب هزار حسنه و زدودن هزار سیئه و رسیدن به هزار درجه است. 💠 🌷‍ 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨💕صبح خودرابا سلام به 14معصوم (ع)شروع کنیم💕✨ ❤️بسْمِﺍﻟﻠَّﻪِﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ❤ 💕ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺭﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ💕 ✨ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ✨ 🍃ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏِ ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤﺔُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀ🍃 🌸ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ🌸 🌹ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀ🌹ِ 💖ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ💖 🌷ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮ🌷 🌺ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﻥِ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ🌺 💐ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﻥِ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﮐﺎته💐 💕ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺑﺮﮐﺎﺗﻪ💕 ✨ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩ✨ 🍃ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﻥِ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ🍃 🌸ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﻌﺴﮑﺮﯼ🌸 🌺السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی یا خلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان... ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﮐﺎﺗﻪ🌺 ✨✨🍃🌹التماس دعا🌹🍃✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از منبر
انسان شناسی ۲۲۹.mp3
9.66M
💠حجت الاسلام والمسلمین شجاعی: ※ فقط یک شاخصه هست که نشان می‌دهد مسیر حرکت انسانی شما، مسیر درستی است! - اگر اهل عبادت هستید، - اگر اهل فعالیتهای جهادی و معنوی هستید، و این شاخصه در وجود شما دیده نمی‌شود، ✘ ترمز کنید! مسیر شما مسیر درستی نیست و باید تغییر مسیر دهید. ▶️ @Menbarvaezin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم یاصاحب الزمان ادرکنی شرح زیارت آل یاسین4⃣3⃣ وَاَنَّ مُحَمَّداًعَبدُهُ وَرَسُولُه دومین مطلبی که دراین بخش شهادتها درمحضرمقدس امام عصرارواحنافداه به آن شهادت میدهیم وآن امام همام راشاهدبراعتقاد خودمیگیریم شهادت به مقام نبوّت پیامبرصلّی اللّه علیه وآله وسلّم است. نکته قابل توجه دراعتراف واعتقادبه رسالت پیامبرصلّی اللّه علیه وآله وسلّم این است که دربیشترمواردنسبت به این شهادت اول به مقام عبودیّت آن حضرت شهادت میدهیم وسپس به مقام نبوّتشان(عبدهُ ورسوله)واین تقدّم عبودیّت برنبوّت میتواندبیانگراین حقیقت باشدکه مقام عبودیّت محض پیامبرعظیم الشأن اسلام آن حضرت رابه مقام ختم رسالت رسانده است. درقرآن پروردگارمتعال بارهانام نبی مکرم اسلام راخاطرنشان فرموده وازآن وجودمقدس باعنوان عبدیادکرده است. اکنون چندنمونه ازاین آیات رامی آوریم. درآیه ۱سوره اسراء میفرماید: بسم اللّه الرّحمن الرّحیم «سُبْحَانَ الَّذِيٓ أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَآ ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ» « منزّه و پاك است آن [خدایی‌] كه شبی بنده‌اش [محمّد صلی الله علیه و آله] را از مسجدالحرام به مسجد الاقصی كه پیرامونش را بركت دادیم حركت داد، تا [بخشی‌] از نشانه‌هایِ [عظمت و قدرت‌] خود را به او نشان دهیم؛ یقیناً او شنوا و داناست. » ودرآیه۱۰سوره نجم میفرماید: «فَأَوْحَىٰٓ إِلَىٰ عَبْدِهِ مَآ أَوْحَىٰ» «آن گاه به بنده‌اش آنچه را باید وحی می‌كرد، وحی كرد. » وهمچنین درآیه۱سوره فرقان فرموده: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحیم تَبَارَكَ الَّذِي نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَىٰ عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعَالَمِينَ نَذِيرًا همیشه سودمند و با بركت است آنكه فرقان را [كه جدا كننده حق از باطل است‌] به تدریج بر بنده‌اش نازل كرد، تا برای جهانیان بیم دهنده باشد. چرادراین آیات ازعباراتی مانندبحبیبه،برسوله،بصفیه استفاده نفرموده است؟ عبودیت چیست؟ که خداوندمتعال پیامبرش رابا عبدبودنش معرفی میفرماید:درقالب یک جمله کوتاه عبودیت یعنی بنده گی بدون قیدوشرط وتسلیم محض بودن دربرابراراده پروردگار چنین مقامی بالاترین مقام است که هیچکس جزخاتم پیغمبران وسرورانس وجان به این مقام نرسیده است وجزبه اودرسایه این مقام والا مدال خاتمیت رسولان اهدانشده است. پس ازآیات قرآن که آن حضرت راباعنوان عبدمعرفی فرموده برای آوردن مصداقی دیگردرتعریف مقام والای عبودیت نبوی به روایتی ازامام عسکری صلوات الله علیه درباره مبعوث شدن آن حضرت به رسالت میپردازیم که فرمود:چون چهل سال ازسن آن حضرت گذشت حقتعالی دل اورابهترین وخاشع ترین ومطیع ترین وبزرگترازهمه ی دلهایافت پس دیده ی آن حضرت رانوردیگری دادوامرفرمودکه درهای آسمانها راگشودند وفوج فوج ملائکه به زمین می آمدندوآن حضرت نگاه میکردندوملائک رامیدیدندوخداوندمتعال رحمت خودراازساق عرش تاسرآن حضرت متصل گردانید... (منتهی الآمال) می بینیم که درآن آیات مقام عبودیّت رامحورتمام کمالات معرفی میفرمایدودرروایت امام عسکری علیه السلام هیچ کس رادربنده گی وعبودیت پروردگارمتعال جلوترازپیامبرنمیداند. آن حضرت ازاین عبودیت وبنده گی به آن خاتمیت رسالت رسیده که اشرف کائنات است وعالم امکان گرد سر مقدسش میچرخد. واین چنین است که درشهادت دادن به رسالت آن حضرت قبل ازمقام رسالتش به مقام عبودیت وعبدبودنش شهادت میدهیم وسپس به رسالتش شهادت میدهیم بنده ی اوست ودرسایه بنده ی محض بودن رسول گرامی اش گردیده است. پس این محمّدصلی الله علیه وآله وسلم عبدورسول آن خدایی ست که لااله الاهووحده لاشریک له نیست خدایی جزاو یکتائیست که شریکی برای اونیست. اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج والعافیة والنّصرومدّفی عمره الشریف وزیّن الارض بطول بقائه بحقّ محمّدٍوآله
بسم الله الرّحمن الرّحیم یاصاحب الزمان ادرکنی شرح زیارت آل یاسین5⃣3⃣ لاَحَبیبَ اِلّاهُوَوَاَهلُهُ حبیبی جزاوودودمانش نیست. بسیارجمله عجیبی است چون کلمه ی حصرآورده «لاحبیب » نیست حبیبی وکلمه ی حصر«الّا »به «جزاو»یعنی به جزپیامبرصلی الله علیه وآله واهل او که اهل بیت پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم هستندحبیبی نبست. درشرح این فرازابتدا بایدواژه حبیب معناشودتابه حول وقوه ی الهی بابی ازمعرفت نسبت به پیامبراکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم وآل طاهرینشان برایمان بازشود زیرا فهم صحیح این عبارت تأثیرعمیقی در اعتقادات ماداردولذا دقت درفهم آن بسیارلازم می آید. درالمنجد آمده حبیب به معنای دوست دارنده است ودر دوجهت ازاین واژه استفاده میشود. میگویی: من حبیب شماهستم،یعنی شمارادوست دارم. ویااینکه میگویی:این شخص حبیب من است یعنی این شخص نزدمن محبوب است ومن اورادوست میدارم. حالابایددقت کردکه این واژه دراین فراززیارت به چه معناست. درشرح این جمله چهاراحتمال قابل تصوراست. اول:خداوندمتعال راکسی دوست نمیداردبه جزپیامبرصلی الله علیه وآله وسلم وخاندان مکرّمش. دوّم:محب ودوست دارنده ی خلق فقط حضرت ختمی مرتبت وعترت آن حضرت هستند. سوم:خداوندمتعال جزپیامبر واهل بیتش رادوست نمیدارد ومحبوب حق فقط آن بزرگوارانند. وچهارم:محبوب خلق جزپیامبرودودمانش کسی نیست،خلق فقط او و اهل بیت اورادوست دارند. مطلب قابل توجهی که بایددرشرح این فرازموردنظرقراربگیرداین است که: جملاتی که دارای دوکلمه «لا»و«الّا»هستندوبه جمله معنای انحصاری بودن میدهنددربسیاری ازمواردمعنای لغوی آن مدّنظرنیست ،بلکه مقصود انحصاری بودن درکمال آنست مانندحدیث شریف نبوی که میفرماید: «لاصلاة لجارالمسجدالّا فی مسجده» نمازبرای همسایه مسجدنیست الّادرمسجد مرحوم شیخ طوسی اعلی الله مقامه الشریف درتوضیح این حدیث چنین گفته است: منظورپیامبردراین حدیث این است که نمازبابالاترین فضیلت ودارای ثواب کامل برای کسیکه همسایه مسجداست حاصل نمیشودمگراینکه درمسجدنمازبخواند نه اینکه کسی که همسایه مسجداست اگرنمازش رادرمسجدنخواندنمازش درست نیست بلکه یعنی فقط باخواندن نمازدرمسجدمیتواندازآن فضیلت بالاوثواب زیادنمازبهره مندشود. یابه عنوان مثال وقتی میگوییم :لاعالمٌ الّازیدٌ عالمی نیست به جز زیدیعنی عالم کاملی جز زیدنیست نه اینکه کلاهیچ کس جز زیدعالم نباشد. گاهی شیء بسیارنفیس وزیبایی رامیبینیم یامنظره ویاچهره زیبایی رامشاهده میکنیم که بقیه اشیاءومنظره هاوچهره هاازچشممان می افتددرعین حالی که هرکدام ازآن اشیاء ومنظره ها وچهره هادرخدّخودشان جذابیت وزیبایی دارندولی آنچه دیده ایم آنقدرنفیس وزیباوشگفت انگیزاست که بقیه راازنظرمان انداخته است. بنابراین باتوجه به این توضیحات شایدبهترین معنابرای «لاحبیب الّاهوواهله» چنین باشدکه: آن چنان رسول معظّم وخاندان مکرّمش خدارادوست دارندوچنان خداوندآنان رادوست میداردکه گویا محبوب ومحبّی جزآنان نسبت به ذات قدوس الهی نیست وانگارخداونددرکلّ مخلوقاتش تنها چهارده محبوب دارد و فقط چهارده نفررادوست دارد. سرّمطلب هم روشن است،زیراشناخت ومعرفتی که این بزرگواران نسبت به خداوندسبحان دارند،هیچکس ازخلایق ندارندودرسایه ی آن معرفت وشناخت محبتی به پروردگارمتعال دارندکه احدی ندارد. خدایاچنان معرفتی نسبت به حجّت آخرت امام زمان ما درجان و روح ماقراربده که جز رضایت وخشنودی آن سرورعالمیان رانبینیم وتنهاوتنهادرمسیررضایتش قدم برداریم وتعلّقات دنیا وهوای نفس حریف این محبّت نشوندونتوانندذرّه ای ماراازچشم محبوب دلمان ، پدرمهربان وغریبمان بیندازندکه جلب رضایت آن حضرت جلب رضایت توست یارب العالمین اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج والعافیة والنّصرومدّفی عمره الشریف وزیّن الارض بطول بقائه بحقّ محمّدٍوآله ╭═━⊰🍃🌺🌻🍃⊱━═╮