eitaa logo
بدون سانسور🇮🇷
140.5هزار دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
8هزار ویدیو
115 فایل
ما اجازه تکرار تاریخ را نخواهیم داد/ما تاریخ را به سرانجامش می‌رسانیم مطالب ما تک پست نیست، پنل موضوعی است takl.ink/bdon_sansor "اُنظُر الي ما قالَ و لا تَنظُر الي مَن قالَ" ن.ت: نکته تحلیلی #تبلیغات👇 #نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام_رهبر_انقلاب_اسلامی_به_حجّاج_بیت‌الله‌الحرام.pdf
160K
🔸 پیام رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدّظلّه‌‌العالی) به حجّاج بیت‌‏الله‌الحرام منتشر شد ✍ تحلیلی زیبا، عمیق و دقیق از مسائل ... با دقت بخوانیم و تامل کنیم ... و برای وجود شریف‌شان دعا کنیم. در پایان پیام فرمودند برای هدایت و کمک الهی‌شان دعا کنیم. ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خیلی عجیب است این صحنه‌ها... مراسم در لبنان، بیروت این صحنه‌ها قوت قلبی برای همه ماست عربی، زبان اسلام است و فارسی، زبان انقلاب ✍داود مدرسی‌یان ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سلام فرمانده به عربستان رسید پ.ن: اجرای دسته جمعی سلام فرمانده هم اکنون در ورزشگاه شهر بعلبک لبنان از شبکه ۲ ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
15.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴اجرای دسته جمعی هم اکنون در ورزشگاه شهر بعلبک لبنان ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 واکشن امام جمعه موقت تهران به حواشی اخیر حول یک اقدام خودسرانه آیت الله خاتمی(دامت برکاته): مبارزه با منکر بی حجابی باید قانونی باشد و مقابله‌ با بی‌حجابی به صورت خودسر و غیرقانونی خودش یک منکره که هرج و مرج ایجاد می‌کند. اقدامات خودسرانه برای مقابله با بی‌حجابی هم خلاف شرعه و هم صددرصد ضدحجابه چه بسا دامن‌زنندگان به بدحجابی خودشون این صحنه‌ها( اقدامات خودسرانه) را به وجود بیارند، مراقب باشند متدینین. ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
39.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | پیام رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدّظلّه‌‌العالی) به حجّاج بیت‌‏الله‌الحرام ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 @BDON_SANSOR
🔴 برخورد با بدحجابی چگونه باید باشد! 🔹برخی دوستان مذهبی و انقلابی، مقابله پلیس با بدحجابی و بدحجاب ها را همانند مقابله آن با دیگر جرائم یا منکرات حساب می‌کنند، درحالیکه پیچیدگی‌ها و ریزه کاری‌های این مسئله بسیار بیشتر از آن است که سازمانی که وظیفه مقابله با قاتلان، دزدان و اشرار را برعهده دارد، متکفل مشکل بدحجابی هم بشود. 🔹بدحجابی حتی با شراب‌خواری و روزه خواری و... هم بسیار متفاوت است. خیلی مهم هست که بدانیم چند درصد از جامعه ما بدحجابی را یک جرم یا حتی یک منکر یا ناهنجاری تلقی میکند؟؟ بدحجابی‌ها خودشان هم با یکدیگر متفاوتند و توجه به این تفاوت ها بسیار مهم است. بین آن‌هایی که به دنبال ترویج بدحجابی در کشور هستند با آن دختر دانش آموز و دانشجویی که بدون هیچ منظور اجتماعی و سیاسی خاصی، تحت تاثیر خانواده و جامعه اطرافش بدحجاب هست بسیار تفاوت هست. به همین جهت برخورد با این بدحجابی‌ها هم باید متفاوت باشد. 🔹با مورد اول حتما باید به سختی به عنوان یک جرم برخورد کرد، اما برخورد با مورد دوم دارای ظرائف بسیار است. همین تفاوت باید بین بدحجابی‌های ساده با بدحجابی های سخیف هم در نظر گرفته شود. بدحجابی های سخیف، بدحجابی‌هایی هستند که ناهنجاری‌های بزرگتری را علاوه بر بدحجابی با خود دارند همچون: بدلباسی، آرایش های زننده، استفاده از نمادها و تیپ‌های هنجارشکن مثل شیطان پرستی و همجنس گرایی و ... سوال این است که آیا نیروی انتظامی به عنوان ارگانی که وظیفه برخورد با قاتلان، دزدان، متجاوزان و اشرار را برعهده دارد، می‌تواند از عهده شناخت ریزه کاری‌ها و لطائف برخورد با مسئله بدحجابی بربیاید؟ 🔹آیا با نگاه به همه انواع بدحجابی به عنوان جرم، درحالیکه بخش قابل توجهی از جامعه آن را جرم تلقی نمی‌کند، میتوان این مشکل را حل کرد؟ 🔹آیا ماموری که استخدام شده تا با جنایتکاران و مجرمان برخورد کند، میتواند برخورد مناسبی با بدحجاب هم داشته باشد؟ 🔹دختر تحصیلکرده، بااخلاق، با ادب، مهربان و فداکار و دارای شان کاری و اجتماعی بالا را فرض کنید که به صورت ذاتی و خانوادگی بدحجاب هست. کسی که هرگز پای خودش و خانواده و خاندانش به کلانتری باز نشده، ناگهان در خیابان به مامورانی برخورد می‌کند که او را مجرم می‌پندارند و به ظرائف برخورد با بدحجابی آگاه نیستند. چه فشار و ترسی به این دختر وارد میشود؟ طبعاً مقاومت می‌کند و این مقاومت، برخوردها را تندتر و تندتر میکند و ... 🔹حالا ما یک بدحجاب را به یک مجرم تبدیل کرده‌ایم. به کسی که پرده ها بین او و حکومت دریده شده است. اگر فیلم و خبر این برخوردها در جامعه هم منتشر شود که مشکل هزاران برابر شده است. 🔹همه این هزینه‌ها به این دلیل است که ما می‌خواهیم با آن تنبلی همیشگی‌مان، به ساده ترین شکل ممکن، یک مشکل پیچیده را حل کنیم، آن هم به روش سلبی! ✍حسین رجائی پ.ن: در واقع پلیس وظیفه برخورد با نوع اول را دارد نه نوع دوم بدحجابی/کار فرهنگی به روش سلبی امکان‌پذیر نیست. ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 @BDON_SANSOR
🔴توافق ایران و روسیه برای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی ♦️رئیس‌کل بانک مرکزی در دیدار با معاون نخست وزیر روسیه، از توافق بانک مرکزی دو کشور برای توسعه همکاریهای پولی و بانکی خبر داد. ☑️دکتر صالح آبادی: ♦️توافقات خوب این سفر بطور جدی توسط بانک‌های مرکزی دو کشور پیگیری می‌شود. ✅@BDON_SANSOR
🔴مصطفی تاج‌زاده به اتهام اقدام علیه امنیت کشور بازداشت شد 🔻عصر امروز مصطفی تاج‌زاده به اتهام اقدام علیه امنیت ملی با دستور قضایی بازداشت شد. 🔻به گزارش خبرنگار قضایی مهر مصطفی تاج‌زاده از محکومین امنیتی فتنه ۸۸، امروز به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد. 🔻دیگر اتهام تاج زاده نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی بوده است که به این ترتیب حکم بازداشت وی از سوی مقام قضایی صادر شده است./مهر ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
🔻تحلیلگر صهیونیست: نصرالله قدرت بازی دادن ما را دارد 🔹«زِوی یِحِزکِلی» با اشاره به اعزام پهپادهای غیرمسلح حزب‌الله به میدان گازی «کاریش» گفت: ما و نصرالله در چند میدان درگیر هستیم و میدان هوایی نیز وارد خط شد. 🔹هدف او ارسال این پیام بود که این میدان تا زمانی که مسئله ترسیم مرزی میان اسرائیل و لبنان حل نشده، صحنه نزاع خواهد بود. 🔹این بر قدرت نصرالله بر بازی دادن ما دلالت دارد زیرا او می‌داند ما به خاطر پهپادها به سمت جنگ نمی‌رویم./صابرین نیوز ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
بدون سانسور🇮🇷
🔴 قانون حجاب؛ نیازمند بازنگری یا دقیق نگری؟! 🔺این روزها دوباره بحث پیرامون «حجاب اجباری » یا به عبا
🔴 قانون حجاب؛ نیازمند بازنگری یا دقیق نگری؟! 🔺این روزها دوباره بحث پیرامون «حجاب اجباری » یا به عبارت دیگر «قانون حجاب آری یا خیر» داغ شده. بسیاری از متن ها و نظرات مملو بود از احساس درد و دغدغه و دنبال راه حل گشتن. بعضی به سراغ مبنا رفته و برخی نظراتی سطحی مطرح کردند. کاری به اظهار فضل های غرض ورزانه ندارم. اما آن درد و دغدغه، حس مشترک همه دلسوزان دین و انقلاب و جامعه امروزمان است. ما در حوزه پوشش جامعه با یک معضل، یک آشفتگی، یک بی هویتی، یک تقلای جمعی آشفته برای تغییر، یک سردرگمی... روبرو هستیم. 🔹به نظر من این بحث یک بحث دو وجهی ست که در بسیاری از انتقادها این تفکیک دیده نمی شود. یک وجه این که آیا استاندارد پوشش مدنظر حاکمیت باید به صورت قانون الزامی معین شود؟ و وجه دوم این که ابزار حاکمیت برای التزام عملی افراد به این قانون چه باید باشد؟ 🔹بسیاری در پاسخ به سوالات وجه دوم به سراغ وجه اول رفته و از اساس منکر آن شده اند و همین عدم تفکیک موجب بی نتیجه بودن بسیاری از مباحث شده. 🔹برای بحث پیرامون وجه نخست باید حجاب و هر ارزش اجتماعی دیگری که برخاسته از شرع مبین است، را در چارچوب حاکمیتی و هویتی دید و وجه دوم این بحث نیازمند بررسی و آسیب شناسی پیوست های اجرا و الزام قوانین در کشور است. 🔺وجه اول 🔹در حکومت اسلامی قانون گذار بالاترین مرتبه ی وجودی یعنی الله است. فرق قانون گذاری الله با انسان ها این است که مصلحت فرد و جامعه هر دو باهم دیده شده است و صلاح این دو باهم تزاحم ندارد. چراکه غایت، سعادت کل انسان هاست و قوانین اجتماعی اسلام از همین غایت سرچشمه می گیرد. 🔹اسلام بدون عمل به عقاید، ادعایی بیش نیست و جامعه ی اسلامی بنا نیست در مرحله ی ادعا متوقف شود. بلکه باید رشد کند تا اهداف الهی تامین شود. پس قوانین در حکومت اسلامی نقش هویتی و حیثیتی پیدا می کنند. هرکدام از ارکان هویتی یک ساختار لنگ بزند، به کل آن لطمه می زند و باید اصلاح شود تا ساختار فرو نریزد. الزام اجرای قوانین توسط حاکمیت از اینجا می آید. برقراری عدالت یا امنیت باشد یا حجاب فرقی نمی کند. عقب ماندگی در هرکدام مایه خدشه به هویت نظام اسلامی ست. اگر در هر کدام نقص بود، اگرچه باید نقص را برطرف کرد، اما دلیلی برای رها کردن باقی ارکان هویتی نیست. از این نظر حجاب مساله ای حاکمیتی و سیاسی ست. 🔹البته این بدان معنا نیست که همه ی مخالفان حجاب دلیلشان برای مخالفت سیاسی ست. اما مخالفان جمهوری اسلامی همه مخالف حجاب هستند. چون به خوبی متوجه هویتی و حیثیتی بودن آن هستند. 🔺وجه دوم 🔹عدم تناسب پوشش بسیاری افراد با استانداردهای اسلامی در کشور ما بسیاری را به این باور رسانده که ما پس از انقلاب راه را اشتباه رفته ایم و از اساس نباید حجاب را اجباری اعلام می کردیم و همین باعث افسارگسیختگی و بی هویتی اوضاع پوشش در جامعه شد. عده ای هم پا را فراتر گذاشته و می گویند اجبار حجاب در اوایل انقلاب موجب پیاده کردن بسیاری از زنانی که خود در راهپیمایی های روزهای انقلاب حاضر بوده اند از قطار انقلاب شد و این آغاز دو دستگی و خط کشی ها در نظام و ایجاد گسل های اجتماعی شد. 🔹اینجا همان نکته عدم تفکیک دو وجه قضیه دیده میشود. 🔹تغییر اعتقادات مردم در جهت قرار گرفتن در چارچوب اهداف نظام اسلامی، پیوست های اجتماعی و فرهنگی و سیاست گذاری های دقیق آموزشی می خواست؛ اگر این پیوست ها رعایت نشده چرا علت را در وجه اول می جوییم؟ 🔹اگر در ادامه تغذیه فرهنگی و فکری جامعه مطابق با تهاجم فرهنگی و تغییر مقتضیات زمان نبود، مشکل از اصل قانون است؟ 🔹کسانی که می گویند قانون حجاب اجباری عامل این آشفتگی هویت جامعه در پوشش است، آیا تصور می کنند این آشفتگی با آزادی پوشش برطرف یا تعدیل می شود؟ یا اینکه این بار با سیل مسایل حل نشده و غیر قابل کنترل دیگری در فرهنگ، آموزش، اقتصاد، اخلاق و حتی سیاست مواجه خواهیم شد؟ 🔹اینکه بعضی برخوردهای افراطی، جاهلانه و ندانم کاری عده ای که بعدها هم از آن ور بوم افتادند، موجب تحریک گسل های اجتماعی شده، مربوط به وجه اول قضیه حجاب (اصل وجود قانون) است یا وجه دوم(شیوه ی اجرا)؟ 🔹مهاجمان فرهنگی قانون حجاب را بزرگترین مانع ریشه کنی حجاب در کشور ما می دانند. منتقدان اجرا نشدن پیوست های فرهنگی چرا با آنان هم نوایی می کنند؟ 🔻پاسخگویی به سوال مهم مربوط به این وجه بحث، جای بسی گفتگو و نقد و بررسی دارد. آنقدر عملکردهای خطا، نادیده گرفتن واقعیت ها، تسامح ها، آسیب شناسی نکردن ها... تکرار شده که گاه به نظر می رسد معضل پوشش در جامعه ما گرهی ناگشودنی ست. باید بحث و گفتگو پیرامون این دغدغه مهم از کلیشه های کم تاثیر فعلی خارج شود و آنقدر نظرات به بوته ی نقد و گفتگو گذاشته شود تا تصمیم گیران و سیاست گذاران و مجریان و ناظران را وادار به تدبیری دیگر کنند. ✍ رها عبداللهی @bdon_sansor