Bahar | بــــــــهـار 🌱
از صبحه منتظر این پیامم✔️
ولی حرفی که میخوام بزنم دیقا در تقابل با چیزیه که دوستمون گفت🥲
"اوج لذت آدم وقتیه که سختی میکشه نه وقتی که راحته"
اینو فک کنم با مثالایی که زدیم همتون قبول کرده باشین
هدف خیلی از ماها اینه که درس بخونیم، کنکور بدیم بریم دانشگاه، شغل پیدا کنیم که تهش راحت شیم
ینی میگیم که خب من چند سال سختی میکشم بعد زندگیم میفته رو روال، کار میکنم حقوق درمیارم دیگه راحتم
و اینکه هدف کل زندگیمون رو بذاریم رسیدن به این "راحتیه" خیلی جای تاسف داره
مثلا فک کن طرف کل زندگیش حواسش هست مؤمن زندگی کنه، بعد ازش میپرسی چرا میگه واسه اینکه اون دنیا راحت باشم، برم بهشت عشق و حال
خیلیامون اینطوریم، حتی خودم در اکثرر مواقع
- آیه "۷۲ سوره توبه"، میگه که خدا به آدمای باایمان وعده بهشت داده🕊
بعد میاد بهشت رو توصیف میکنه و از نعمتاش میگه، مثلا نهر آب جاریه و ..
ولی تهش یه جمله میگه که خیلیی مهمه
میگه خدا همه این نعتما رو به اون آدمای با ایمان میده ولی این نعمتا براشون اصلا مهم نیست..
چیزی که براشون مهمه اینه که خدا ازشون راضیه = "وَرِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَرُ"
ینی تو هرکار سختی رو که قراره انجامش بدی، نگو حاضرم سختیش رو بکشم که بعدش راحت شم
چون اصن بنظرم راحت بودن واسه زندگی ما آدما، یه چیز تعریف نشده س!
آدما ۲ دسته ن :
یا راحت طلبن
یا دنبال سختی میگردن که درکنارش رشد کنن
و مطمئنم همه ائمه و شهدا و آدمای بزرگ جزو دسته دومن
بنظرم اگه بفهمیم کل پروژه زندگی کردن توی این دنیا ینی سختی کشیدن و کنارش رشد کردن، یه بخش زیاادی از مسیر رو رفتیم..🤌🏻🌿
خوشحالم که تونستم بلخره اون ایده هه رو عملی کنم😂✨
امیدوارم به درد بخور بوده باشه
و لطفا بهم بگین که بازم این کارو ادامه بدیم باهم؟
و اصن مطرح کردن چنین بحثایی مفیده یا نه ..
مرسی که همراه بودین❤️
هدایت شده از پیام بچه ها:)🤝😎
984.4K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📪 پیام جدید
بهار اگه میشه اینو تو کانالت بزار 🥲
اللهم اشفِ کل مریض، به حق الحسین علیهالسلام
براشونیهیاحسینبگید
#دایگو
Bahar | بــــــــهـار 🌱
📪 پیام جدید بهار اگه میشه اینو تو کانالت بزار 🥲 اللهم اشفِ کل مریض، به حق الحسین علیهالسلام براشون
واسه دیشبههه؟((:❤️🩹
امیدوارم خوب شن زودترر🥲
نگفتن مشکلشون چیه؟
هدایت شده از پیام بچه ها:)🤝😎
📪 پیام جدید
بهار این قضیه خلیج عربی چیه؟
#دایگو
اوهوم دیقا👍🏻
.
درست فهمیدی✔️
.
اره منظورت رو میفهمم😂
نتیجه خوب گرفتن با رسیدن به راحتی فرق داره
مثلا فک کن تو هرچقد واسه کنکور بیشتر درس بخونی، نتیجه بهتری میگیری و دانشگاه خفن تری قبول میشی . اما به اندازه ای که دانشگاهت خفن تره، سختی بیشتری هم در انتظارته
درسته از دست کنکور راحت شدی، ولی درواقع راحت نشدی چون دانشگاه خفنم سختیای خودشو داره😔😂
.
میدونی، درواقع منظورم این بود که ۲ مدل خواب داریم
یه خواب ۱۲ ساعته رااحت و تخت
یه خواب ۳ ساعته با کلی دنگ و فنگ
ولی لذتی که از اون خواب دومیه میبری بیشتره، چون به زوور پیداش کردی و حتی یه دیقه شم واست ارزشمنده💎
ولی اون خوابیدن نوع ۲ و بیدار شدن بعدش خودش جزو سختیا حساب میشه
.
سلاامم نمیدونم😭😂
سیدحسنین میگه کسی که شیرینه، شیرین میشنوه
من به تبعیت ازشون میگم کسی که مهربونه بقیه رم مهربون میبینه🤝🤍