eitaa logo
تاملات | قاسم بهرامیان
132 دنبال‌کننده
215 عکس
75 ویدیو
11 فایل
عضویت در کانال، در ایتا، ویراستی ، بله، تلگرام: @BahramianGh راه ارتباطی در ایتا، بله، تلگرام، روبیکا: @bahramian_gh www.ghbahramian.blog.ir https://www.instagram.com/bahramiangh https://twitter.com/ghbahramian
مشاهده در ایتا
دانلود
نکته تکمیلی درباره این مطلب: https://eitaa.com/BahramianGh/632 🔹در مسیر اول یعنی از طریق ایلام به مهران رسیدن، مسیر «قم ساوه همدان کرمانشاه ایلام مهران» هم هست که طول مسیر، حدود 100 کیلومتر و از لحاظ زمانی یک ساعت نسبت به مسیر کوهدشت بیشتر است، اما بیشتر مسیر بزرگراه می‌باشد. پس دو مسیر ورود به مهران داریم: 1- از ایلام 2- از دهلران از طریق ایلام، چند مسیر هست که از بین اونها: یکی «قم اراک خرم آباد کوهدشت ایلام مهران» است. و دیگری «قم ساوه همدان کرمانشاه ایلام مهران» است. نقطه ضعف هر دوی اینها نسبت به مسیر دهلران مهران، ترافیک سنگین در برخی زمانها در نزدیک ایلام و نیز بین ایلام و مهران است. https://eitaa.com/BahramianGh
💠 مرور لازم یک واقعه تاریخی 🔹 بخش اول روز 18 مهر ماه 64، مراسم تحلیف ریاست جمهوری برگزار شد. آیت‌الله خامنه‌ای هنگام مراسم تحلیف در حضور نمایندگان مجلس اظهار داشتند: «قانون اساسی ابزارهای لازم برای عمل به این سوگند را مشخص کرده است. در صورتی که رئیس‌جمهور این ابزارها را در اختیار داشته باشد، خواهد توانست به این سوگند عمل کند وگرنه این سوگند، حکم فقهی‌اش برای فقها روشن است.» دو اصل یاد شده، ناظر به معرفی نخست‌وزیر از سوی رئیس‌جمهور و تصویب وزرای پیشنهادی نخست‌وزیر بود. اما معرفی نخست‌وزیر بیش از یک ماه ونیم به‌طول انجامید. گویا پس از اختلاف‌نظرهای رییس‌جمهور و نخست‌وزیر در دولت سوم و کناره‌گیری وزرای دارای افکار نزدیک‌تر به رئیس‌جمهور، شرط ایشان برای نامزدی مجدد این بوده است که نخست‌وزیر را خود انتخاب نمایند. ناطق نوری در خاطرات خود از آن روزها می‌گوید: «وقتی برای بار دوم مقام معظم رهبری به ریاست جمهوری برگزیده شدند، بین ایشان و امام یک بحثی در مورد انتخاب نخست‌وزیر بود، ایشان می‌گفت اگر من رییس‌جمهور بشوم، در انتخاب نخست وزیر هر کسی را که بخواهم، خودم باید تصمیم بگیرم و این علامت را هم امام ظاهراً داده بودند که خود شما تصمیم بگیر، لذا ایشان کاندیدا شدند.» پس از انتخابات، ایشان به مشهد رفته و سخنانی ایراد فرمودند که حاکی از تمایل به تغییر نخست‌وزیر بود. از سخنرانی ایشان در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در جماران نیز این موضوع استنباط می‌شد. اما پس از آن، 135 نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به امام با بیان اینکه "جریانى خاص و گسترده و طیفى معلوم و مشخص، تغییر دولت را حمایت و همراهى مى‌کند" تهدید کردند که "چون دولت جدید تجربه و تلاش و امکانات فراوان‌ترى ندارد و از داشتن اکثریتى قاطع در مجلس و بین مردم برخوردار نیست، به موفقیت‌هاى لازم دست نخواهد یافت و در نتیجه کشور دچار بحران مى شود." امام خمینی در 5 مهرماه 1364 در پاسخ به این نامه فرمودند: «با تشکر از حضرات آقایان، اینجانب چون خود را موظف به اظهار نظر مى‌دانم، به آقایانى که نظر خواسته‌اند، از آن جمله جناب حجت‌الاسلام آقاى مهدوى و بعضى آقایان دیگر، عرض کردم آقاى مهندس موسوى را شخص متدین و متعهد، و در وضع بسیار پیچیده کشور، دولت ایشان را موفق مى‌دانم، و در حال حاضر، تغییر آن را صلاح نمى‌دانم. ولى حق انتخاب با جناب آقاى رئیس‌جمهور و مجلس شوراى اسلامى محترم است.» ناطق نوری در خصوص معرفی دوباره موسوی می‌گوید: «چند روزی که گذشت، نظر امام عوض شد. علتش این بود که گویا آقای "محسن رضایی" به عنوان فرمانده سپاه خدمت امام رسیده و گفته بود که موقعیت آقای موسوی در جنگ و بین جوان‌ها به‌گونه‌ای است که اگر ایشان نخست‌وزیر نشوند، جنگ لطمه می‌خورد. طبیعی است که برای امام در آن روزها هیچ چیز حیاتی‌تر از مسئله‌ی جنگ نبود، لذا بعد از گزارش محسن رضایی، لحن امام عوض شد... کم‌کم به حاج احمد آقا و دیگران فرمودند که آقای مهندس موسوی معرفی شود. مقام معظم رهبری در مقام رییس‌جمهوری در یک محذوریت عجیبی قرار گرفته بودند. از یک طرف احساس می‌کرد از نظر شرعی و وظیفه به مصلحت کشور نیست مهندس موسوی را معرفی کند و از طرف دیگر نظر امام آقای موسوی بود. بنابراین برای حضرت امام نامه‌ای نوشتند که "اگر حضرت عالی تشخیص می‌دهید که باید مهندس موسوی را معرفی کنم، حکم کنید، شما رهبر هستید. شما روز قیامت جواب دارید، ولی من جواب ندارم کسی را که مصلحت نمی‌دانم، نخست وزیر کنم، مگر این که حکم ولی فقیه بالای سر او باشد. حضرت عالی حکم کنید تا من ایشان را بگذارم"، امام هم می‌فرمودند: "من حکم نمی‌کنم. من حرف خودم را می‌زنم" بن بست عجیبی پیش آمده بود.» حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی نیز در خاطرات خود در این خصوص می‌نویسد: «آیت‌الله خامنه‌ای تمایلی به نامزد شدن مجدد نداشتند و با اصرار ماها و نیز خواست امام پذیرفتند و همان موقع نظرشان را راجع به کابینه گفته‌اند و اکنون حجت دارند، ولی نمی‌خواهند از نظر امام تخلف کنند... نظر آقای خامنه‌ای این است که اینها خوب کار نکرده‌اند و جایز نیست دوباره مأمور تشکیل کابینه شوند. زمان طولانی بحث کردیم، ولی به نتیجه نرسیدیم. مشکل عمده ایشان، اظهارنظر امام است...» وی ذیل تاریخ 25 شهریور نیز از مراجعه بهزاد نبوی و محسن نوربخش به او و اظهار نگرانی آنها از احتمال تعویض دولت یاد کرده و می‌نویسد: «از من خواستند دخالت کنم و مانع شوم.» حجت‌الاسلام ناطق نوری در ادامه خاطراتش با بیان اینکه به اتفاق حضرات آیات مهدوی کنی، جنتی و یزدی برای گشودن گره از این مشکل به خدمت امام رسیدیم، می‌افزاید: امام(ره) در پاسخ به ضرورت حکم کردن ایشان می‌فرمایند: «من حکم نمی‌کنم، اما من به عنوان یک شهروند حق دارم ... ادامه دارد ... (بخش دوم) 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 https://eitaa.com/BahramianGh
💠 مرور لازم یک واقعه تاریخی 🔹 بخش دوم (بخش اول) حجت‌الاسلام ناطق نوری در ادامه خاطراتش با بیان اینکه به اتفاق حضرات آیات مهدوی کنی، جنتی و یزدی برای گشودن گره از این مشکل به خدمت امام رسیدیم، می‌افزاید: امام(ره) در پاسخ به ضرورت حکم کردن ایشان می‌فرمایند: «من حکم نمی‌کنم، اما من به عنوان یک شهروند حق دارم نظر خودم را بدهم یا خیر؟ من به عنوان یک شهروند، اعلام می‌کنم که انتخاب غیر از ایشان، خیانت به اسلام است.» وی در ادامه می‌گوید: «این جمله را که ایشان فرمودند، همه چیز روشن شد و واقعاً معلوم شد که موضوع چقدر عمق دارد. پس از این که فهمیدیم نظر قطعی امام، مهندس موسوی است، در محل دفتر ریاست جمهوری خدمت آقای خامنه‌ای رفتیم و ماجرا را خدمت ایشان شرح داده و گفتیم این دیگر حکم است. امام فقط لفظ حکم را نگفتند. امام تا آخر ایستاده است. این که ایشان می‌فرمایند جز موسوی خیانت به اسلام است، حکم است. آقای خامنه‌ای فرمودند برای من اتمام حجت شد؛ لذا تصمیم گرفتند و مهندس موسوی را برای نخست‌وزیری مجدد معرفی کردند.» https://ghbahramian.blog.ir/post/45/ (به نقل از رجانیوز در تاریخ ۸۸/۱/۴) 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 https://eitaa.com/BahramianGh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رای به کابینه دکتر پزشکیان یا رای به کابینه رهبر انقلاب؟! 🔹از آقای پزشکیان برای عمل به وعده و معرفی کابینه وفاق ملی و فراجناحی ممنونیم. اما در عین حال، این نوع ادبیات ایشان و هزینه کردن از رهبری اصلا شایسته نبود. 🔹ایشان با نام بردن از وزرای متعدد، مدعی شدند که خود آقا فرموده‌اند که اینها وزیر شوند! در حالی که همه می‌دانند که آقا وارد جزییات به این نحو نمی‌شوند و نهایتا ممکن است با معرفی این افراد به مجلس جهت تصمیم گیری توسط مجلس موافقت کرده باشند و نه آنکه فرموده باشند که همین افراد وزیر شوند! 🔹اساسا زمانی که آقای پزشکیان برای مشورت خدمت آقا رسیده‌اند قبل از تهیه برنامه توسط وزرا بوده و در چنین حالتی، چطور ممکن است که آقا بدون آنکه برنامه وزرا را دیده باشند با وزارت تک تک آنها موافقت کرده باشند؟! 🔹آقای پزشکیان جوری در مجلس صحبت کردند که گویی مخالفت با وزرای پیشنهادی، به معنای مخالفت با رهبری است و همین هزینه کردن از آقا سبب شد که برخی همکاران بنده که فاقد دقت لازم بودند به اشتباه بیفتند و نتیجه این شد که کل کابینه (اعم از ضعیف و قوی، شایسته و ناشایسته) رای آورد. بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb
💠 ماجرای «99نفر» امام ره: واي به آن روزي كه بنا شود مردم نتوانند تصميم بگيرند. مجلس نتواند تصميم بگيرد و رأي تحميلي شود. نظر من هرگز اين نيست ناطق نوری در خاطرات: «وقتي كه آقاي خامنه‌اي، مهندس موسوي را مجددا به عنوان نخست وزير به مجلس معرفي كردند، 99 نفر از نمايندگان به آقاي موسوي رأي ندادند و طرف داران آقاي موسوي در مجلس و دولت هر جا كه بودند، گفتند: «امام فرموده به ايشان رأي دهيد و اين 99 نفر از امام تمرد كردند.» اولا اين 99 نفر معلوم نيست چه كساني هستند و ثانيا وقتي امام فرمودند شما معرفي كن، معناي آن اين نبود كه مجلس همه بالاجبار رأي بدهد. امام هيچ وقت اين طوري حرف نمي‌زد؛ لذا طرفداران آقاي موسوي اين 99 اسم را پيراهن عثمان كردند و هر كس را مي‌خواستند بكوبند مي‌گفتند جزو 99 نفر است. تقريبا 200 نفر را اين ها جزو آن 99 نفر حساب كردند. من جمله خود من را؛ حال آن كه من اصلا در مجلس نبودم. .... قائل به امر مولوي و ارشادي بودم و الان هم هستم. اولا امام به رييس جمهور امر مولوي نكرد، حكم نكرده است. ثانيا اگر به ايشان هم امر مولوي كند، امر مولوي به رييس جمهور لزوما امر به نمايندگان كه حق اختيار و انتخاب دارند، نيست. خود مقام معظم رهبري هم الان قايل به امر مولوي و ارشادي است. ... عده‌اي كه آن موقع خودشان را اين طور مطيع امام مي‌دانستند و حتي يكي از همين آقايان گفته بود كه اصلا امام نيازي نيست چيزي را بگويند همين كه از قلب امام چيزي بگذرد، ديگر واجب است كه اطاعت كنيم، الان در برابر ولي فقيه ايستاده‌اند، مگر ولي با ولي فرق مي‌كند؟! ... وقتي كه آقاي «محتشمي پور» به عنوان وزير كشور به مجلس معرفي شد و مقرر شد كه مجلس به ايشان رأي بدهد، در مجلس گفتند كه امام فرموده به ايشان رأي دهيد و هر كس به ايشان رأي ندهد، تخلف از امام كرده است. در واقع آن زمان رأي ندادن به وزير، تخلف از امام تلقي مي‌شد. من نامه‌اي خدمت امام نوشتم و عرض كردم كه آقاي محتشمي را به مجلس معرفي كردند. مي‌گويند نظر شما اين است كه هر كس به ايشان رأي ندهد، تخلف از امر امام كرده است. امام جواب دادند: «خير، من شما را هم قبول دارم و فرد انقلابي و متدين مي‌دانم. واي به آن روزي كه بنا شود مردم نتوانند تصميم بگيرند. مجلس نتواند تصميم بگيرد و رأي تحميلي شود. نظر من هرگز اين نيست.» https://www.asriran.com/fa/news/49337/ 🔹مرتبط با این مطلب: مرور لازم یک واقعه تاریخی https://eitaa.com/BahramianGh/635 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 https://eitaa.com/BahramianGh
💠 ماجرای «99نفر» از زبان نفر صدم بخشهایی از سخنرانی آیت الله خامنه ای پس از معرفی و انتخاب مجدد میرحسین موسوی برای نخست وزیری: «...اما آن دسته غوغاگر که در مجلس هم مشخص هستند بسيار هم انحصار طلب هستند و همانطورکه مي بينيد حاضر نيستند حتي يک نفر اگر هم عقيده ايشان نيست درآنجا يا جاهاي ديگر حضور داشته باشند و سر هر موضوعي سروصدا راه بياندازند .... اينها درحقيقت با 99 نفر مخالف هستند که چندي پيش من به يکي از آنها که دائم 99نفر را زير سؤال مي برد گفتم اگر ساکت ننشيني خواهم گفت که اينها 99 نفر نيستند و با من 100 نفر هستيم، اينها آنقدر انحصار طلب هستند و جز خودشان هيچکس را حاضر نيستند بپذيرند تا به حال چندين بار هم رياست جمهوري را زير سؤال برده اند مثلاْ در همين مسافرت به حراره که هرانسان بي تفاوتي هم ازاين مملکت مي فهميد که چقدر آبرو براي جمهوري اسلامي بود ولي يکي از اينها اصل سفر را هم زير سؤال برده که اين مسافرت چه لزومي داشته درحالي که اين همه هم ارز و دلار خرجش گرديده است، آيا بهتر نبود که صورت نمي گرفت؟ ... در انتخاب آقاي موسوي من به امام عرض کردم که من ايشان را براي نخست وزيري شايسته نمي دانم اگرچه که ايشان فردي است مسلمان و متديّن و... و من در هر کجا که باشم از ايشان به عنوان يک دستيار استفاده خواهم کرد اما براي نخست وزيري انتخاب ايشان را صلاح نمي دانم و امام فرمودند که شما هرطور ميل داريد عمل کنيد و اين حق شماست و واقعاْ اين حق من بود البته حق شخصي نبود که اگر حق شخصي بود من از آن مي گذشتم بلکه حق رياست جمهوري بود و تکليفي بود بردوش من که من نمي توانستم نسبت به آن بي تفاوت باشم اما به هرحال رفتند خدمت امام و گفتند اگر ايشان کنار رود جنگ لطمه مي خورد و چون جنگ براي امام بسيار اهميت دارد لذا ايشان هم آنطور نظر دادند درحاليکه جنگ هم لطمه نمي خورد و...» https://snn.ir/fa/news/68397 🔹مرتبط با این مطلب: 1- مرور لازم یک واقعه تاریخی https://eitaa.com/BahramianGh/635 2- ماجرای 99 نفر https://eitaa.com/BahramianGh/638 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 https://eitaa.com/BahramianGh
انعکاس متنی فرازهای مهم سخنان امروز سید حسن نصرالله از این مطلب به بعد در کانال زیر: https://eitaa.com/Akhbare_24/15950
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: جنگ و مبارزه همیشه ادامه دارد؛ در زمان تیغ و شمشیر یک جور است، در زمان اتم و فضای مجازی و هوش مصنوعی جور دیگر. در همه‌ی اینها «اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم»؛ با هر کسی که در جبهه‌ی شما است، من خوبم؛ «حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم‏»، با هر کسی که با جبهه‌ی شما میجنگد، میجنگم.
هدایت شده از کانال حمید کثیری
دیروز آقا نقشه‌ی راهی برای استفاده از فرصت طولانی عمر دادند که اینچنین بود: جوانی‌تان را قدر بدانید؛ میدان وسیعی در مقابل شما است. ان‌شاءالله شصت سال دیگر، هفتاد سال دیگر شما در این دنیا حضور خواهید داشت و کار خواهید داشت؛ از این فرصت استفاده کنید. برای این فرصت طولانی کنید؛ برای اینکه برنامه‌ریزی‌تان درست از آب دربیاید کنید؛ برای اینکه درست بتوانید فکر کنید با آشنا بشوید، قرآن را بخوانید، کنید، از کسانی که پیش از شما و بیش از شما تأمّل کردند . به نظرم رسید این بخش از صحبت‌های مرحوم که در صفحات ۸۷ تا ۸۹ مسئولیت و سازندگی آمده، می‌تواند مکمل نسبتاً خوبی برای فرمایش آقا باشد. بخوانید 👇👇 براى به جريان انداختن فكر، گاهى از استدلال‌ها شروع مى‌كنيم و با دليل و منطق، فكر را به راه مى‌اندازيم. ولى در حقيقت اين به راه انداختن نيست، بلكه فكر را به زير بار كشيدن است. اين روش فكر را مشغول و متوقف مى‌كند و به زير بار مى‌كشد. سنگينى استدلال براى فكر ركود مى‌آورد ... بهترين راه براى به كار انداختن فكر، است. انسان در برابر سؤال‌ها مى‌خواهد جوابى بياورد و براى به‌دست آوردن جواب ناچار است كه فكر كند ... در صورتى كه سؤال‌ها حساب‌شده و دقيق باشند، فكر زودتر به و به و و به و منتهى مى‌گردد. طرح سؤال براى حركت فكرى، راهى است كه پيامبران از آن‌جا رفته‌اند و قرآن از آن خبر مى‌دهد و مى‌بينيم سؤال‌هايى را كه تلنگرهاى هستند و در قرآن به كار گرفته شده‌اند. مربى آگاه به‌جاى اينكه با سنگينى استدلال‌ها فكر را خسته و تنبل كند، با سؤال‌ها و راهنمايى‌ها فكر را آماده مى‌كند و حركت مى‌دهد و به مقصد مى‌رساند. مربىِ آگاه آن نيست كه به‌جاى افراد فكر بكند و استدلال كند و بفهمد و ببيند. مربى آگاه كسى است كه چشم افراد را باز مى‌كند و پرده‌ها را كنار مى‌زند و فكر را حركت مى‌دهد تا افراد استدلال‌ها را بيابند و بفهمند و زيبايى‌ها را ببينند. در اين‌صورت استدلال‌ها مستقيماً دريافت شده‌اند و بدون سنگينى، در فكر هضم گرديده‌اند. و در ضمن شخصيت افراد و استقلال آنها مجروح نگرديده است. 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
⭕️توصیه های رهبر انقلاب در نخستین دیدار با دولت پزشکیان 🔹(ماجرای مشورت رئیس جمهور با ایشان در مورد انتخاب وزرا)برخی را که می‌شناختم یا افرادی که صلاحیت‌ آنها از طرق مورد وثوق تایید شده بود، تایید و برخی را هم "تاکید" کردم. تعداد بیشتری را هم نمی‌شناختم و گفتم نظری ندارم 🔹 تکیه بر کار کارشناسی به معنای حکمرانی خردمندانه است؛ کارشناسی را انتخاب کنید که به دنبال نسخه‌های نسخ شده خارجی نباشد 🔹 حتماً به میان مردم و به سفرهای استانی بروید؛ به این حرفها که به شما بگویند پوپولیست و عوام‌گرا، اعتنا نکنید 🔹 قوانین و تصمیمات مهم دولت نیاز به پیوست عدالت دارد؛ پیوست عدالت یک کار تشریفاتی نیست یک امر واقعی است 🔹 رعایت اولویت‌ها ضروری است؛ حل مسئله گرانی و تورم جزو اولویت‌های فوری است 🔹 آقای رئیسی عزیز ما سه سال حکومت کرد و ریاست کرد کارهای خوبی ایشان انجام داد و بعضی‌ کارها را پایه‌گذاری کرد که ان‌شاءاللّه ثمره‌اش را بعدها کشور خواهد دید. 🔹 باید در فضای مجازی حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد. اگر فضای مجازی قانونمند شود، تبدیل به فرصت خواهد شد 🔹همه‌ی دنیا این کار را می کنند می‌بینید دیگر این جوان بیچاره را فرانسوی‌ها، یعنی اینقدر تا این حدّ سخت‌گیری انجام میگیرد طرف را میگیرند زندان میکنند. 🔹یکی از شرایط کارآمدی کارگزاران دولت این است که داشته‌های خودشان را بشناسند،‌ ثروتهای موجود خودشان را بشناسند. 🔹من از آقای دکتر ظفرقندی می‌خواهم شخصاً موضوع جوانی جمعیت و برطرف کردن موانع آن را بطور جدی پیگیری کنند 🔹اگر به لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی نرسیم ممکن است در دنیا آژانسی برای هوش مصنوعی مثل انرژی اتمی تشکیل دهند و مانع پیشرفت کشور شوند 🔹 به دشمن امید نبندیم؛ برای برنامه‌هایمان منتظر موافقت دشمن نباشیم 🔹 کلید مشکلات اقتصادی کشور در تولید است؛ مسئله تولید را باید جدی گرفت @rasad_tahlil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به نام فاطمه زهرا(سلام الله عليها)، به كام دشمنان ايشان «بعضی‌ها به نام شادکردن دل فاطمه‌زهرا، علیها‌السلام، این روزها و در این دوران ما کاری می‌کنند که انقلاب را که محصول مجاهدت فاطمه زهراست، در دنیا لنگ کنند! می‌فهمید چه می‌گویم؟ بهترین وسیله‌ای که دشمنان بزرگ انقلاب پیدا کردند برای این‌که نگذارند انقلاب به کشورهای اسلامی برود، می‌دانید چه بود؟ گفتند این انقلاب، اسلامی نیست! گفتند اینها دشمن شما-چند صد میلیون مسلمان- هستند! امام بزرگوارمان ایستاد و گفت این انقلاب، اسلامی است؛ شیعه و سنی در کنار همند؛ پهلوی همند. اگر امروز کسی کاری کند که آن دشمن انقلاب، آن مأمور سیای آمریکا، آن مأمور استخبارات کشورهای مزدور آمریکا، وسیله‌ای پیدا کند، دلیل پیدا کند. نواری پیدا کند، ببرد این‌جا و آن‌جا بگذارد، بگوید کشوری که شما می‌خواهید انقلابش را قبول کنید، این است، می‌دانید چه فاجعه‌ای اتفاق می‌افتد؟ بعضی‌ها دارند به نام فاطمه زهرا، علیها‌السلام، این کار را می‌کنند. در حالیکه فاطمه‌زهرا، علیها‌السلام، راضی نیست. این همه زحمت برای این انقلاب کشیده شد. آن مرد الهی، آن وارث واقعی فاطمه‌زهرا، علیها‌السلام، در زمان ما، آن همه زحمت کشید. این جوان‌های پاک ما این‌جور رفتند خون‌هایشان را ریختند تا انقلاب را بتوانند عالم‌گیر کنند. آن وقت یک نفری که معلوم نیست تحت تأثیر کدام محرکی واقع شده، به نام شادکردن دل فاطمه‌ زهرا، کاری بکند که دشمنان حضرت فاطمه‌زهرا را شاد کند.» (دیدار با مداحان در سال 1372-هفته‌نامه بصیر(حوزه)، مسلسل323-ص6) @BahramianGh
چند استفتاء از مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای حفظه الله درباره مراسمات موسوم به عید الزهرا س در 9 ربیع س۱۴۶. لعن و نفرین کردن نسبت به مقدسات یا بزرگان دیگر مذاهب، در سخنرانی یا مداحی ها چه حکمی دارد؟ ج. هر گونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمانان گردد شرعا حرام اکید است. س۱۴۷. آیا شرکت در مجالسی که در آن لعن و دشنام به مقدسات سایر مذاهب اسلامی می دهند، جایز است؟ ج. شرکت در مجلسی که باعث تفرقه میان مسلمانان می­شود، اگر تقویت یا تأیید آنان محسوب شود، جایز نیست. https://www.leader.ir/fa/book/154/1?sn=24546 ******************************************************* س۲۳۱. چند سالی است بعضی از مردم و هیأتهای مذهبی نهم ربیع الاوّل را بعنوان عید الزهرا جشن می گیرند و بعضاً در این مراسمات به مقدسات دیگر مذاهب توهین می کنند، آیا برپایی و شرکت در این گونه مراسمات جایز است؟ ج. هرگونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین شود جایز نیست. س۲۳۲. برخی افراد در روز جشن نهم ربیع الاول هر کاری که دلشان بخواهد انجام می دهند و برای توجیه کارهایشان به حدیث «رفع القلم»[۱] استناد می کنند، آیا انجام هر کاری در این روز شرعاً جایز است؟ ج. بین این روز و روزهای دیگر نسبت به تکالیف شرعی تفاوتی نیست. س۲۳۳. با توجه به اینکه محبت و ارادت نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) و پیروان ایشان و بغض و دشمنی نسبت به دشمنان آنها، از فروع دین است، آیا برخورد و مقابله با برخی مراسمات مثل جشن نهم ربیع الاول که ممکن است خلاف وحدت اسلامی باشد و دستاویز و بهانه­ای برای دشمنان اسلام شود، اشکال دارد؟ ج. اگر مراسم به گونه­ ای باشد که موجب تفرقه میان مسلمانان می­شود یا حدود شرعی در آن مراعات نمی­گردد، باید با آن برخورد و مقابله شود. https://www.leader.ir/fa/book/154/1?sn=24551 @BahramianGh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم آیت الله العظمی بهجت: بنده خیال می‌کنم اهل علم، اگر می‌خواهند اینجا خدمتی بکنند به اهل‌بیت علیهم‌السلام، برای اهل استدلال از اینها متعیّن است، که سعی بکنند دلیلی بر خلافت امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه ذکر بکنند. ساده، برهانی، یقین‌آور، به‌طوری‌که اگر این دلیل رابه دیوار بگویند و اذن داده شود به دیوار که بگو، تصدیق کند قول او را و بگوید حق به جانب توست. و من قاطع هستم به اینکه اهل استدلال و ایمان، اگر بخواهند این‌طور ادله را پیدا کنند، پیدا می‌کنند. نه سبّی، نه طعنی، نه شَتمی، هیچ کدام لازم نیست. بلکه این [استدلال کردن] مهم‌تر است و ممکن است - خدا می‌داند - چقدرها را داخل در حق کند. از این مطلب غافلند که بابا این مقدم است. یکی از این ده‌تا [استدلالی] که در عمر خودش تهیه کرده است، خدا می‌داند چقدرها را مستبصر می‌کند. چرا از این [استدلال کردن] غافلید، در [مقابل] اینکه مجلس تهیه کنید و از این کارها…؟! ما باید ملتفت باشیم، از برهان تعدی نکنیم و بدانیم که برهان، چیزهایی را دارد که اصلاً این‌طور عمل‌ها ندارد. ولو فرض کنید که در همین عملیات هم آدم می‌تواند کارهایی را بکند که پیش آنها اشکال‌دار نباشد. بیانات معظم‌له در درس خارج فقه، کتاب حج @BahramianGh