هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
.
📻فاینشنال تایمز:
آیت الله خامنهای عجیب ترین و با سیاست ترین رهبر دنیا هست زیرا به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست.
#ایران_قوی
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
سلام عمو. ۱۳۵۰/۰۶/۲۷ سالروز ارتحال بزرگ مرد شعر و ادب حسینی از #تبارباکر مرحوم میرزامحمدباکر بن میرزا غلامحسین را گرامی میداریم.
محسن داداش پور باکر
..........................
📝چکیده ای از پژوهش تبارشناسی #ایل_باکر به قلم محسن داداش پور باکر
✍️رهیافت تبارشناسی در کتاب شجره نامه اشاداد، تبارشناسی باکر در ایران به مثابه چارچوب نظری و روشی است که موضوع تبار،خاندان،تیره و طایفه را با نگاهی تاریخی و اجتماعی در استان های مازندران، گلستان و آذربایجان و... می نگرد.
📌تحلیل تبارشناسانه نقش طایفه ی خردمند #باکر و تحولات آن در طول زمان، نمایانگر فرایند گذار آماری ، معیشت و محل اقامت از وضعی به وضع دیگر، آرایش های گفتمانی و روابط میان گفتمان ها در جامعه و شناسایی احکام و گزاره های گفتمانی در خلق محیط اقامتی جدید با نقش خاص است.
📌یافته های شفاهی و تحقیقات میدانی و تطبیق وضع فعلی با اتکال به بازخوانی اسناد: بررسی ساختار قدرت و ضعف #تبار_باکر در پیوند با فرهنگ و آداب که به گسترش و تکاپوی اراده ی #تبار_باکر در ایران منجر شده است، تحلیل مناسبی از تحولات #تبار_باکر ارائه می دهد.
📌پیش از شناسایی نقاط قوت و ضعف #تبار_باکر در کشور، می بایست درک درستی از ترکیب بندی فکری و فرهنگی حاکمان، نامداران، بزرگان،نخبگان و کدخداها و خوانین منسوب به این طایفه را به دست آورد.
#پژوهش حاضر #تاریخ_تبار_باکر را نه از منظر تاریخی و رخدادها که میل به هدایت مخاطب به سوی شناخت عمومی دارد، بلکه از منظر مستند سازی و بازخوانی اسناد به مثابه ی مجموعه ی یکدست موردبررسی قرار می دهد.
📌بنابراین یافته های این #پژوهش درصدد پاسخ به این پرسش خواهد بود که #تبار_باکر چگونه در وضعیتی متکثر یا اقلیت، تاریخ مازندران و ایران را برساخت؛ چارچوب مفهومی #پژوهش برآمده از مستندات و گفتار در رابطه با اصالت #تبار_باکر در سطح منحصر به فرد خود است.
📌با تکیه بر #تبارشناسی_باکر در ایران در این پژوهش، ابتدا شرایط گذار طایفه از سرزمین نخستین[باکرده انند سوادکوه | باکرسره دودانگه ساری | باکرمحله بندپی | باکر محله گرگان | باکرکوی ترکیه و...] بر اثر دو رخداد مهاجرت و ماجراجویی در بستر ارتباط با ایل و تبارها توضیحاتی ارائه شده است که منجر به صورت بندی کردارها و گزاره هایی حول گفتمان ترقی #تبار_باکر شد و اقامت در سرزمین مازندران، اصالت تبار را به سطح رؤیت پذیری،تحولات حماسی و نقش آفرینی در عرصه ی سیاست برکشاند و سپس به شرایط برآمدن رجال مذهبی، سیاسی،اجتماعی و اقتصادی با روحیه ی اقتدار طلبی در دوره صفوی و قاجار پرداخته شده است؛ #پژوهش فوق با برجسته کردن #تبار_طایفه_باکر به خِردورزی ، پاکدستی و خیراندیشی ، زمینه های همدلی ، اتحاد و بازنگری بزرگان و صاحب نظران #طایفه_ی_باکر را فراهم ساخت و این هدف در نظام #تبار_باکر ذیل یکدست سازی اذهان با محوریت یافته های شفاهی،تحقیقات میدانی،بازخوانی اسناد و تدوین پیمان نامه ها به انجام خواهد رسید.
✍️معتقدم که تبار باکر از اصالت مازنی بوده و زادگاه اینان آبادی باکرده انندسوادکوه استان مازندران می باشد.
گروهی از این تبار به نفلط مختلف در ایران و حتی خارج از کشور به کشورهایی چون اعراق و ترکیه مهاجرت کردند و مقیم شدند.
بر اساس برخی اسناد مکتوب و کتب خطی که به رویت پژوهش ادملاوند نرسیده لکن بر اساس یافته های شفاهی بخشی از این خاندان به مرحوم آخوندملاحسن باکر می رسند.
مرحوم آخوندملاحسن باکر فردی موثر، فقیه و عارف بوده است. رابطه ی خاندان اسپهبد و باوندیان و سادات عمادی افزون بر خویشاوندی دارای فراز و نشیب بوده است.
قلمرو حکمرانی و یا محیط زندگی تبار باکر روزگاری در مازندران قابل تامل و شگفت انگیز بوده است به نحوی که آنان از ارتفاعات شرقی آمل و لندپی و سوادکوه و ساری و سمنان و نکا و بهشهر بصورت پیوسته گزارش می شود.
از جمله خصیصه ی بارز تبار باکر بهره مندی آنان از علوم حقوق ، شعر، ریاضی و همچنین داشتن روحیه ی مستقل و بی طرفی بوده است.
✍️محسن داداش پور باکر
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#قرارگاه_فرهنگی_باکر_در_ایران
🌐http://baker1400.blogfa.com
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
@bakershenasi
https://eitaa.com/Bakershenasi
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
♥️#شاعر
📝#نویسنده
🌿#تبارباکر
👤#میرزامحمدباکر
🗓متولد: ۱۲۸۲/۰۶/۰۹
🖤وفات: ۱۳۵۰/۰۶/۲۷
🌍محل سکونت: جعفرکلا دودانگه ساری
💠حرفه: عریضه نویس
🌸اشتهار: شاعر، نویسنده و مداح
📜#شجره_نامه:
میرزامحمدباکر جعفرکلایی دودانگه ساری بن میرزاغلامحسین باکر بن علی اصغر بن میرزامحمد باشی باکر بن علی اصغر بن شاه محمدباکر بن شاه بابا باکر بن حاجی آقاجان باکر بن جهاندار باکر بن ملا شاه بابابیک باکر ادملایی
📑چند بیت از اشعار ایشان:
ای باکری در ماتم گلگون قبا بس کن
این دیده گریان کن دل را پُر فغان کن
ای امام تشنه کام و بیمعین و بیسپاه
حق اکبر حق اصغر باکری را ده پناه
حق ذاتت ای قادر سبحان
حق اجساد پاک مقتولان
خواهد از غفلت #باکری نالان
بخشی او را بر ساقی کوثر
یوسف گلگون قبا آه علی اکبرم
گم شده در کربلا آه علی اکبرم
خادم و مداح ما هست به هر دو سرا
هست چو قنبر مرا باکری با وفا
ابلهان صدر نشینند به هر انجمنی
کیمیا خانه ندارد نه شام و سحرت میبینم
باکری چند به هر شام و سحر ناله کنی
عز و ذل جانب حق است نه از هر بشرت میبینم
هر لحظه صدعجز نوا این دم خداحافظ
باشد خدا از ما رضا این دم خداحافظ
هم باکری با وفا این دم آخر خداحافظ
سائل به درگاه خدا این دم خداحافظ
قلم فکن باکری بگوی طرح دیگری
زنظم نامرتبی مکن نشاط و سروری
حصاری هم سخنوری نموده وصف گل بسی
به نظم او چو بنگری فشاند از لبش دُری
🖊#محسن_داداش_پور_باکر
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3378
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
📜#نفرین ها در مازندران :
#مازنی
🔘ارمون به دل بوی =
آرزو به دل شوی
🔘الما دکت =
متورم شده – آماسیده.
به مرض باد مبتلا شوی و درمان نگردی
🔘الاهی ته زبون لال بَوّه =
الهی زبانت لال بشود.
🔘الاهی ته شم کئو بَوّه =
الهی نهالت کبود شود، الهی رخسارت کبود شود، الهی که رنگت به کبودی و ناخوشی بگراید.
🔘الاهی ته نَش در بوره =
الهی بمیری - الهی نعش ات را از اینجا ببرند.
🔘الاهی درد بی درمون بَیری =
الهی به درد بی درمان دچار شوی.
🔘الاهی مه روز دَکفی =
الهی به روز من دچار شوی، الهی به درد من دچار شوی.
🔘الاهی هر چی بتجی نَرسی =
الهی هر چی بدوی به مرادت نرسی، هرگز به مقصودت نرسی.
🔘بِن بکت =
از بیخ و بن نابود شده - ریشه بر افتاده، ریشه ات بسوزد.
🔘بی خون بَهی =
بدون خون شوی، خون تنت خشک شود و به مرگ بیانجامد.
این نفرین بیشتر در مورد اشیاء و حیوانات بکار می رود.
🔘بی صاحب بَوّی =
بی صاحب شوی
🔘بی مار بَوّی =
بی مادر شوی
🔘پی ير بَمرد =
پدر مُرده
🔘پی ير بسوت =
پدرسوخته، پدرت بسوزد.
🔘پَر پَر بزنی =
چون مرغ سر بریده، بال بال بزنی.
🔘تخته سر بشست =
روی تخته غسّالخانه شسته شوی.
🔘ته تن خاک تن نَیره =
آن چنان شوی که حتی در زیر خاک هم جايی نداشته باشی.
🔘تِره دِب بزنه =
دیو به تو آسیب برساند.
🔘تِه تن جه در بَزنه =
هر چه خوردی، به صورت دُمل از بدنت بیرون بزند.
🔘تیل به ته سر =
خاک بر سرت
🔘ته وِنی جه در بزنه =
از دماغت بزنه بیرون
🔘خنازیل بزه =
مبتلا به بیماری خنازیر شده.
🔘ته مَرگِه خَور بیه =
خبر مرگت بیاید.
🔘زَنمار بَمِرد =
مادر زن مُرده
🔘ته دل پاره باوه =
نوعی نفرین
🔘آخر بهی =
به آخر رسیده، به مرگ نزدیک شده.
🔘آزار بهیت =
آزار گرفته، نوعی باد، به آزار و رنج و درد لاعلاج مبتلا شده
🔘آزار دکت =
آزار گرفته، گرفتار شده.
(نفرین جهت پرندگان خانگی) سوگندها
✍#گرداورنده: بانو رضاپور
🔘ته چلیک رو بسوزه: [این نفرین فقط در روستای ادملا بندپی شهرت دارد]
روح طفل نوزادت [زنده یا مرده] در عذاب باشه
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3384
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
📣 نمایه ای از حکم #انتصاب شهید حسن نصرالله به عنوان #خادم افتخاری حرم رضوی آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
💌درود بر جناب آقای حاج محسن داداش پور باکر
✍هر از گاهی پژوهش های جنابعالی را در #پژوهش_ادملاوند می خوانم به یاد این دو بیت در آغازِ شاهنامه می افتم که از کسی یاد می شود که اقدام به گردآوری داستانهای باستانی کرده بود :
یکی پهلوان بُود دهقان نژاد
دلیر و بزرگ و خردمند و راد
پژوهندهٔ روزگارِ نخست؛
گذشته سخن ها همه باز جُست؛
و جنابعالی یکی از مصداق این ابیات هستید.
ارادت
🖊محمدبابانتاج ملکشاه دیوا
۱۴۰۳/۰۷/۰۸
🌹🌹🌹🌹💐💐
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3437
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
﷽ن و القلم و ما یسطرون
📩کدشناسه۱۴۰۳۰۷۱۲۱۹۳۳
📝#بنـــــــــــویـــــــــــس
✍هرگز ننـــــــــــویس "به پایان رسیدم..!
زیرا اثبات میکنی ناتوانی؛
بنویـــــــــــس... ایستاده در غبار منم.
📌هرگز نگو "نمی نویـــــــــــسم..!"
زیرا قلمت را به یغما می برند؛
بگو.... مینـــــــــــویـــــــــــسم
تا بخوانند به تاریخ حضـــــــــــورم را.
📌هرگز پنهان نشو "چرا غیبت؟!"
زیرا برای ماندن، حضورت مهم است؛
بمان... که تقـــــــــــدیر چنین است.
📌هرگز ننـــــــــــویس "#گوزنگو..!"
زیرا...برای زباله او بسیار است!
بنـــــــــــویس، لَـــــــــــل مسلک بَتِـــــــــــج...
📌هرگز قـــــــــــدم نگذار "به شال کِـــــــــــلی..!"
زیرا گوزنـــــــــــگو روی تخت لَـــــــــــم داده است
و #لَـــــــــــل خون را پیمانـــــــــــه میکند
📌آدم کِـــــــــــته به قلـــــــــــم در #آوات
به قـــــــــــدم در آیاتِ مانا
بی حرمتی مکن؛
بنویـــــــــــس بنـــــــــــویس، تغییر میکنم!
و بزودی آدمیت را میفهمم....
✍با نوشـــــــــــتن اما،
کلماتِ درست...
مسیر سرنوشت را عـــــــــــوض کن!
🌺🍃
✍تبسم برای نوشـــــــــــتن من و تو
بسیار است
توانایی ات را بشـــــــــــمار
فقط باید با کلمات جمله بسازی...
که بتوانی با آنها صحبت کنی،
و عشـــــــــــق را توصیف کن.
📌سادهترین راه برای نوشتن نامـــــــــــه
دست کشیدن از مجاز است.
📌 تعیین واژه گـــــــــــان در سطر یک کاغذ
تقدیر وصل و ابراز فصل است.
💌ابزار نامـــــــــــه به میم و دال نیست
اینجا نانوشته ها فراتر از مفاهیم اند
به وسعت تکامل
و میزان فهـــــــــــم.
بنویـــــــــــس دانایی را...
طولانیتر از خوشبختی
و صحیح تر از مـــــــــــهر.
🔴نفرت از #گوزنـــــــــــگو
اسید را نامفهوم جلوه می دهد.
انگار #لَـــــــــــل به خونخواری مشاق است.
لَــــــل و #گوزنگو همخـــــــــــانه شده اند.
🟡فاش گویم
پرواز لَل و گوزنگو 🪳🦟
بر دشت نی زار
از سر اضطراب است!
🌸به حضور مردم شادم
که با #کلـــــــــــوش بر مغز لَـــــل بکوبیم
و با ساجِه خِلال بشکنیم بال گوزنگو را
✍#قلـــــــــــم را به افکار مهرورزانه
دوات دادم
و دفتر را به ثبت تعیین نمودیم
که در سر میپرورانیم
مرگ #گَنــــــــــــــــــــــگلی را..... 💥
💠من آموختـــــــــــهام
تا بنویـــــــــــسم نانوشته ها را
و بشنوم ناگفته ها را...
💠من دانسته ام تکرار خاطره ها را
تا بدانم آشوب
تا بسازم خوبِ خوب...
✨اینجا در آستانه ی سجودم
«با خدا همه چیز ممکن است.»
💌 بخـــــــــــند که خنده ات
زیباترین هدیه ی خدا برایم است.
ٱللَّهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم💕
🖊#محسن_داداش_پور_باکر
۱۴۰۳/۰۷/۱۲
💌چاپ و نشر مطالب #بدون_نام بردن از منبع#پژوهش_ادملاوند مجاز نبوده و درج منبع الزامی است.
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3462
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
ٱللَّهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم💕
💛 #امام_رضا علیه السلام :
🔸بکوشید که زمانتان را به چهار بخش تقسیم کنید:
۱- زمانی برای مناجات با خدا
۲- زمانی برای تأمین معاش [کسب روزی]
۳- زمانی برای معاشرت با برادران و معتمدانی که عیب هایتان را به شما می شناسانند و در دل شما را دوست دارند.
۴- و ساعتی برای کسب لذّت های حلال. با بخش چهارم توانایی انجام دادن سه بخش دیگر را به دست می آورید.
📚فقه الرّضا علیه السلام، ص۳۳۷
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
29.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
╲\╭┓
╭🌺🍂🍃
┗╯\╲
#شـــــــــــهـــــــــــدا
🇮🇷 یــــــــــــــــــــــادواره شهــــــــــــــــــــــدای روحـــــــــــانی شهرستان بابـــــــــــل و شهـــــــــــدای مقاومـــــــــــت
🎙سخنران حضرت آیت الله فلاحتی
نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان
🔊 مداح: حاج محمود بذری
🗓زمان:
پنجشنبه ۱۹مهر، بعد از نماز مغرب و عشا
🌍مکان:
بنـــــــــــدپی شرقی، امامـــــــــــزاده سید نظام الدین
🔰ستاد یادواره شهدای روحانی شهرستان بابل و شهدای مقاومت
🟢مدرسه علمیه شهید امیری ره بندپی
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎گلچینی از بهترین صحنههای دیدنی ساخته شده با آب!
👈تا آخر ببینید قشنگه
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
📚#کتاب_نسب_شناسی_سماکوش
🌿#سمکوس
📘کتاب: نسب نامه سماکوش
👤مولف: حجت الاسلام نوروز شفیع تبار سماکوش
🗓انتشار: چاپ اول ۱۳۸۶
📑تعداد صفحات: ۷۶ صفحه
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
📜#خوانش
#شیعه
#حب_امام_علی_علیه_السلام
✍نقش مهر شاه سلطان حسین صفوی
👇👇
{{حسبی الله _ بنده شاه ولایت حسین شده _ ۱۱۱۲ _ جانب هر که با علي نه نکوست / هر که گو باش من ندارم دوست / هرکه چون خاک نیست بر در او/ گر فرشته است خاک بر سر او}}
🕹حکاکی مهر #شاه_سلطان_حسین_صفوی
📜#سنایی_غزنوی میگوید:
{{جانب هر که با علی نه نکوست/ هرکه را خواه گیر، من ندارم دوست/ هرکه چون خاک نیست بر در او/ گر فرشته است خاک بر سر او }}
📌شاه سلطان حسین صفوی (۱۱۳۹ـ۱۰۷۹ق)،
آخرین پادشاه صفوی و فرزند شاه سلیمان بود. نقل شده که وی فردی بخشنده، مهربان، سادهپوش و دلرحم بوده و از جنگ و خونریزی دوری میکرد. راحتطلبی و ناکارآمدی سیاسی وی، در حمله محمود افغان، موجب از دست رفتن تاج و تخت سلطنت صفویان شد. اشرف افغان جانشین محمود، در سال ۱۱۳۹ق به علت حمایت سلطان عثمانی از سلطان حسین، دستور قتل حسین را داد. او را در اصفهان کشتند، سرش را برای اشرف فرستادند و پیکرش را در قم به خاک سپردند.
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3508
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#آوات_قلمܐܡܝܕ
#مهطن
#اشکنامه
📩شناسه۱۴۰۳۰۱۲۰۲۲۲۲
📄﷽ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ
📝در شگفتم از جماعت خواب زده!
و متاسفم از رفتار چند قطبی تعدادی میرزا بنویس...که به عهدنامه ای مسجل شدند که «پیکِ حزبِ باد» آن را ممهور میکند.‼️
زو زوی🦊 شال نشان از ذکر است ولی قال و قیل انسان نماها، تنِ 🐈⬛️کفتار را می لرزاند!!
👇
آن سو اما، جماعتی فرش قرمز پهن کرده و چشم به قدوم🪳#گوزنگو دوخته اند...
⚠️برخی طومار به دست!!
⚠️عده ای همیان به دوش!!
⚠️گروهی بسان چاکران!!
⚠️کسانی تابع محض!!
⚠️دسته ای خوش نما!!
♨️پیِ حضورِ 👈🦟سوسک بوسه!!
📌اینان جملگی در👈 مکتب #چنگیزخان، مفتخرند و چسان کارگزاران قاجار گهی «آصف»،لحظاتی «مشیر»، دقایقی «مجد»، ساعاتی «ظهیر»، ایامی «رکن»، سالیانی «اعتماد»، روزگاری «امین»، زمانی «شجاع»، قدری «شعاع» و چند صباحی «حشمت» در منصب هستند.
🪳 «نوابُ الگوزنگو»
🦎 «والااُلموچکِل»
📑بر اساس گزارشات اکتسابی نتایج کمسیون 🪳«مستوفیالگوزنگو»، 🦗«معیرالگوزنگو» و 🕷«منشیالگوزنگو» صرفا برای زدن و شکستن بال 🪶#سنجاقک است...
🟡همه عمر سنجاقک ۲۴ ساعت است
✨انالله و انا الیه راجعون
🔴بیچاره گانِ چنگیزخانان‼️
🕊اَحفاد سنجاقک، اما خود را به مصلحت و استقامت در زیر تخریب و تهمت ها پنهان کرده تا پیکر خود را از طعمه شدن 🦟سوسک بوسه محفوظ بدارند.
🕊زادگان سنجاقک، شکارچی ماهر و قصابی چابک اند.
آنان سلسله ی ته آبی را شکار کرده، سپس با لعن و نفرین، آنها را تکه تکه مینمایند و به گور حقارت می اندازند.
🔻🔻
💠واقعیت این است که جماعتی از تبار #عاد و #ثمود سر از خاک برآمده و معبدی ساختند.
🛐اینان پیوسته در سخن و طلسم اند تا از کسی خطایی سر بزند و با کیش تقیید او را مورد سخت ترین حملات خود قرار دهند...
⏳کافیه برای این قوم، گذشته ی نجس شان را بازگو کنیم.
🔻
🔸یا اینکه از سینه هاشان که مالامال از اضطرار، تهمت، غیبت، ریا، ربا، مکر، دروغ، زنا، نام خواهی و نان بُری است، به الله تعالی شکایت از نو ببریم.
🔸آیا هیچ فعلی بر غلامان سینه چاک👈 #چنگیزخان نیست که سوار بر 🦛خی و 🦓قاطر ، بی رحمانه و احمقانه به پژوهش و فقاهت می تازند؟!!
🔸این مقدار از حسدِ پنهان و کینه را کجای قبرتان جای می دهید؟!! و تا به کجای این دو روز دنیا 👈 باطنِ#بنی_عباسی خویش را پنهان می کنید؟!!
✍پاسخ واضح است:
🟢اِنَّ الَّذِینَ جَآءُو بِالْإِفْکِ عُصْبَةٌ مِّنکُمْ لَا تَحْسَبُوهُ شَرّاً لَکُم بَلْ هُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ لِکُلِّ امْرِىٍ مِّنهُم مَّا اکْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ وَالَّذِى تَوَلَّى کِبْرَهُ مِنْهُمْ لَهُ عَذَابٌ عَظِیمٌ.
👇
{قطعاً کسانى که آن دروغ بزرگ را (در میان) آوردند، گروهى متشکل از خود شما بودند. آن را براى خود شر نپندارید، بلکه آن (در نهایت) به نفع شماست. هر کدام از آنان بدان اندازه از گناه که مرتکب شده است، به کیفر رسد و براى کسى که بخش بزرگ گناه را بر عهده گرفته عذاب بزرگى است.}
📗قرآن، سوره نور، آیه ۱۱
🟡 در پایان #نگارنده ابراز می دارد که، شاید روزگاری شما 🐸وَگ سان هایِ صهیونیسم بتوانید بر حریمِ مظلوم، به سلاح و تجهیزات اهدایی از مظلوم نمایِ عمروعاص مسلک؛ #گوزنگویِ آمریکاعاشُق🔥 آتش بازی کنید_ بسوازنید و هیمه ها جمع کنید_، اما به یاد داشته باشید که این آتش بر👈 #خلیل 🌦بُستان🍃 است.
📍اسمع افهم
✍#محسن_داداش_پور_باکر
دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2599
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
﷽ن و القلم و ما یسطرون
📩شناسه ۱۴۰۳۰۷۲۴۱۳۵۹
📜#روخوانی_سند
{{اعیان و معارف #بن_پی و #سوات_کوه چون چندی از تبعید کیومرث و قشونش به بورخانی و لمّارون و رودبار و خرکاک و قلعه کتی و سرسم و شلسّی و زربوت و وچاد [جمشیدآباد فعلی سوادکوه شمالی] و اندریه و قلعه فریدون و شاهکلامیر [امامکلا لفور] و ایری و اده ملا و خرتوک و رجه و کشینگار...[ناخوانا] به حکمی قاطع سنه ۱۱۹۴ قمری ملاسلیمان #عابد [به نظر می رسد از نیای خاندان عابدی های بندپی و لفور باشد] و ملاعلی #باکر و ملاکاظم #قزومچاهی و ملابهرام #باکر و ملاعلاالدین #بارفروش و ملاصادق #لفوری و ملاعلی #پرجایی و میرزا احمد #عمران و میرزا محمد #ملکشاه....[ناخوانا] سر جهاد بر آن خبیث نهادند. عاقبت بر زبان تیغ محاربت صلاح شد و آن دل کینه ور سخت به خنجر دیانت قصاص شد. مردم بن پی [#بندپی] آسوده خاطر باشند و قرار و استقرار جای یافت. و الحاصل این حکایت آوازه گشت و اعانت رجال مذکوران انتشار و اشتهار یافت، #طوایف و #قبایل #فیروزکوه و #سوات_کوه [#سوادکوه] و بن پی [بندپی] از نزدیک و دور در مزار خادم الفقرا #پادشاه_علی اده ملا اسکندر مجتمع آمدند و #شاه_ظله_سلطان جماعت #باکر [ناخوانا] حسب المسطور مقرر دانسته تا تفنگچیان #سارویه به مصلحت آن خبیث را به #قرق [قرق یونس ادملا در قدیم الایام دارای زندان زیر زمینی بوده است که امروزه بنحو کامل امحا شده است] و اموال ایشان [کیومرث و یارانش] در قبضه تصرف و حیّز تسخیر آرند
عزم جزم شد و آرا اعیان و معارف بن پی و سوات کوه و فیروزکوه و غیرهم متّفق گردید.}}
📄#خوانش_سند
🖊#محسن_داداش_پور_باکر
۱۴۰۳/۰۷/۲۴
📚منبع: کتاب خطی تاریخ العزا الحسین علیه السلام فی بلوک البندپی، ملانورعلی کرد بن ملامحمد، ۱۳۴۱ قمری
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3516
📙📘📓📗📒📕📔
📄#منشور_پژوهش_ادملاوند
💌چاپ و نشر مطالب #بدون_نام بردن از منبع#پژوهش_ادملاوند مجاز نبوده و درج منبع الزامی است.
🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند.
در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت.
🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است .
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com
#پژوهش_تحقیقات_میدانی
#یافته_های_شفاهی
#تبارشناسی_نسب_نامه
#بازخوانی_خوانش_اَسناد
#معرفی_نویسندگان_پژوهشگران
#بازنگری_سنت_های_مازنی
#قومنگاری_آنتروپولوژی_انسان_شناسی
@Mohsendadashporbaker
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─