eitaa logo
بانوی عفیف ومتمدن(مجموعه فرهنگی سیاسی حجاب وعفاف)
112 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.6هزار ویدیو
42 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴تصاویری دردناک از کودکان شهید فلسطینی در حمله دیشب رژیم کودک‌کش اسرائیل به نوار غزه بشهادت رسیدند تصویر یکی از این کودکان اگر اوکراین بود تیتر یک رسانه های دنیا بخصوص رسانه های اصلاحطلبان در داخل میشد . اما اینجا انسانیت ذبح میشود و همه سکوت میکنند چون پای جنایتکاران صهیون در میان است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📸🔥📸 رجز خوانی زینبی دختر بچه شجاع فلسطینی ؛ نجات یافته از بمباران وحشیانه رژیم کودک کش اسرائیل در همین روزهایی که ما مشغول عزاداری هستیم.( سخنرانان و مداحان اهل بیت نگفتن ؛ نخواندن و غفلت از مظلومیت مردم فلسطین در امشب که شب عاشوراست معنایی جز ...) 🌍💡بی شک امروز قلب اسلام و کربلای آزادی خواهان جهان فلسطین است💡🌍 ✅ _ ببنید با وجود تکه تکه شدن کودکان دیگر فلسطینی چگونه با شجاعت و قدرت حماسه می آفریند. ⚫🖋 اول می گوید اساساً اسرائیل دولت نیست و اسرائیل زیر پای منه ؛ 🔴🖋 بعد می گوید با اسرائیل _ (بارزترین نماد از یزید و یزیدیان عصر ما در آخرالزمان) _ بجنگید و آنها را از سرزمین مان بیرون برانید، رژیمی که کودکان را با بمب می کُشد ...
مُحرم انسان را مؤدّب می‌کند و ادب را به انسان می‌آموزد روضه‌های کربلا خودبه‌خود انسان را باادب و باحیا بار می‌آورد، ادب ظرف حیا، تقوا و آورندۀ عبودیت در روح انسان است، ادب انسان را کنترل می‌کند و انسانِ مؤدّب بسیاری از گناهان را مرتکب نمی‌شود مظهر ادب در کربلا "ابالفضل العباس(؏)" است .. استاد پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کرب مولانا المهدی، بحق أخیک الحسین علیه السلام😭🤲
مداحی آنلاین - سه روزی که بر اهلبیت علیهم السلام خیلی سخت گذشت - استاد رفیعی.mp3
799.9K
🏴ویژه ♨️سه روزی که بر اهلبیت علیهم السلام خیلی سخت گذشت... 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🔴بهترین های روز
4_6032605339046642830.pdf
517.3K
دستورالعمل امام صادق به بیمه عمر در روز عاشورا تا چهار نسل 🔴 بیمه عمر در روز عاشورا / با دستور امام صادق، و فرزندان تان را تا بیمه کنید / امام باقر برای زیارت امام حسین در عاشورا از 🔹در آداب روز عاشورا، دستورالعمل بسیار مهمی از امام باقر و امام صادق صادر گردیده است که مشابه آن در جایی مشاهده نشده است. چنین ثواب و عملی فقط در روز عاشورا، از طرف اهل بیت ذکر شده است، فضیلتی برای آن ذکر شده است که در دیگر روزهای سال، قابل تکرار . آری امام حسین، کشتی نجات است. و این حدیث و ضمانت امام باقر و امام صادق و امتداد ثمرات آن تا چهار نسل ( از 300 سال)، یکی از مصادیق آن است. ان شاء الله توفیق انجام آن را داشته باشیم 🔸چنین امری، بندرت در طول عمر تکرار خواهد شد و شایسته است، شیعیان به دستور امام صادق، با عمل به این حدیث در باب آداب روز عاشورا، خویش و فرزندان را تا «چهار نسل» بیمه نمایند. ✅ کامل الزیارات، ص۱۷۴-۱۷۵. مصباح المتهجد، ج۲، ص۷۸۲-۷۸۷. 🔹آداب روز عاشورا و اعمال آن در فایل فوق⬆️ ضمیمه شده است. 🔸لینک مطالعه: http://mshrgh.ir/641676
▪️امشب شهادت نامۀ 🥀عشاق امضـا می شود ▪️فردا ز خون عاشقان 🥀این دشت دریا می شود ▪️امشب کنار یکدگر، 🥀بنشسته آل مصطفی ▪️فردا پریشان جمعشان 🥀چون قلب زهرا می شود.. ▪عاشورای حسینی تسلیت باد🏴 🏴🕯🏴🕯🏴🕯
جهاد تبیین ... *ولی دیر شده بود .* بعد از واقعه عاشورا حدوداً ۳۵ هزار نفر در یاری اهل بیت کشته شدند ولی اصلا ارزش کار اون ۷۲ نفر رو نداشت ... *گروه اوّل توابیّن بودند .* همون‌هایی که روز عاشورا سکوت کردند ، بعد از شهادت همگی قیام کردند تقریباً همه کشته شدند .  ۵۰۰۰ نفر ... *«ولی دیر شده بود .»* *گروه دوّم مردم مدینه بودند .* بعد از عاشورا قیام کردند همگی کشته شدند حدود ۱۰ هزار نفر. یزید گفت : لشکری که به مدینه حمله کنه، سه روز جان و مال و ناموس مردم مدینه برايش حلاله . *«امّا دیر شده بود.»* *گروه سـوّم مختار بود.* که بعد از جنگ‌های فراوان و کشته شدن حدود ۲۲ هزار نفر. گر چه قاتلان امام مظلوم علیه السلام را قصاص کرد . *«امّا دیر شده بود .»* ۱_ مردمی که در مدینه هنگام خروج امام حسین علیه السلام همراهیش نکردن ... ۲_ مردمی که هنگام ورود امام حسین علیه السلام به کوفه کمکش نکردند ... همه بعدها به کمک امام رفتند ... *«ولی دیر شده بود .»* امام سجاد علیه السلام هم استقبال خاصّی از این حرکت‌ها نمی‌کردند . *«چون دیر شده بود .»* حدود ۳۵ هزار نفر کشته شدند امّا دیر شده بود . *خیلی فرق هست بین اون ۷۲ نفری که به موقع به یاری امامشون رفتند...!* ما باید مراقب باشیم که از امام خودمون عقب نیفتیم . الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ ، وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ هر که بر ایشان تقدم جوید از دین بیرون رفته و کسى که از ایشان عقب ماند به نابودى گراید ..
🏴السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْن وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن 🏴شهادتِ جان‌گدازِ مولای غریب و مظلوم، مولی‌الکونین، اباعبدالله الحسین، بر  ولی‌الله الاعظم حضرتِ ولی‌عصر ارواحنا له الفداء و محبّین و شیعیانِ وجودِ مقدّسش تسلیت باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟* اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که ، چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است. پس ، عاشورا یعنی دهم محرم ؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند . *اما* این معنا به دلایل زیر اشتباه است. *آیا* واژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر نیز به کار می‌رود ؟ مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد ؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است ؟ *آیا* اگر امام حسین(ع) مثلاً ، در یازدهم محرم شهید می‌شدند ، آنگاه ، تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود . اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند. به طور مثال ، در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند ؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا .... *اما* می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند ؛ لذا ، نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که ، تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد ، بلکه معنای دیگری دارند. *عاشورا* روز معاشرت با امام(ع) عشر به کسر عین و عشرت ، به معنای معاشرت و مصاحبت است . معاشر به ضم میم، یعنی مصاحب و عاشر ، اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید . عشیر یعنی همدم و رفیق «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است . العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که ، معاشرت خصلت او باشد . پس *العاشوراء؛* جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند، و *عاشورا* مبالغه است از میل به معاشرت یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (ع) به شدت بالا می‌رود. *تاسوعا* روزی برای وسعت ظرفیت. با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی *نهم* را از دست می‌دهد. *اتسع* به فتح الف یعنی ، گروه‌های ۹ نفره شدند. اما *اتسع* به کسر الف یعنی، وسعت پیدا کرد(گشاد شد) و فراخ گردید. *اتساع* ، یعنی گسترده شدن و گشاد شدن وبالا رفتن ظرفیت . اتساع شرائین یعنی ، رگ‌ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. *التاسوع* یعنی چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد ؛ و بالاخره ، *التاسوعا* یعنی جائی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و *تاسوعا* این معنی را پیدا می‌کند؛ *روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد* این دو نام از ابداعات *امام سجاد (علیه‌السلام) است* و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (ص) از عاشورا گفته شده است ،اکثرا جعلیات بنی‌امیه، برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است. اما ، در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (ع) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از *عاشورا و تاسوعا* خیلی عاشقانه است... *برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نمیدانم چطور میشود حسین را کشت .....
49.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ◾️مراسم «رکضة طویریج» (هروله طویریج)، امروز () در کربلای معلی 1444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا