eitaa logo
خانواده با نشاط ما
20.4هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
0 فایل
خانواده شاد هفت نفره ما با چهار تا دختر 👧🏻👧🏻👧🏻👧🏻 و یک پسر🧒 اینجا از خانواده شلوغ پلوغمون تجربیات خودم حرف می زنم 💖💖 اگه کارم داشتی @Banosiri_tabrz تبلیغات: @tab_Banosiri
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 امید مثبت به پروردگار ✍ در چند قسمت دعای کمیل بحث آرزوی مثبت شده است. در اواخر دعا، امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید: «و رجائی عفوک» ؛ خدایا! امیدی که قلب مرا پر کرده است، امید به عفو تو است. این شدنی است که انسان دل به خدا ببندد و بگوید: تو کریم و رحیم و غفوری، و من محدود، فقیر و اسیر هوای نفسم. چند سال اشتباه کردم، اما آمدم. با امید به عفو تو آمدم که همین امید به عفو تو، باعث آمرزش گناهان من است. لازم نیست که شخص امیدوار بنشیند، گریه کند، بر سر خود بزند و صیغۀ توبه را بخواند، بلکه همین که حقیقتاً به پروردگار می‌گوید: «و رجائی عفوک» خدا نیز می‌گوید: «عفوتُک» اگر تو به عفو من امید داری، من نیز از تو گذشت می‌کنم. چون خدا، خدایی نیست که امید مثبت کسی را نا امید کند. خدا بخیل نیست که بگوید: من نمی توانم تو را ببخشم. 📚 کتاب مرگ و فرصت‌ها، مجموعه سخنرانی های استاد انصاریان ➥ .
🔵 از زبان امیر المؤمنین (ع) ✍ ادای حق الناس : امام علی علیه السلام فرمودند: جزء سوم این است که: تمام حقوقی که از مردم به گردن گناه کار است باید پرداخت شود. اسلام دین «سمحه و سهله» ، یعنی خیلی آسان گرفته است. این حرف درستی است، اما توضیح لازم است که در کجا خیلی آسان گرفته است؟ در مال و حقوق مردم هم آیا آسان گرفته است؟ آخرین کلامی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به نقل امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده است: «لا اله الا اللّه» نبود. او خودش «لا اله الا اللّه» بوده است. نیاز به گفتن «لا اله الا اللّه» نداشت. او خودش عین توحید بود و خدا در او جلوه صفاتی داشت. امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرمایند: آخرین حرفی که پیامبر صلی الله علیه و آله سه بار تکرار کردند این بود: علی جان! به امت من بگو: مال مردم را در ذمه خود نگه ندارید و پس بدهید، گرچه نخ مانده ته سوزن باشد که نمی شود با آن چیزی دوخت. وگرنه خدا، قیامت و دین را قبول ندارید، گرچه ادعای دین داری کنید. 📚 کتاب آثار مثبت عمل، استاد انصاریان .
⚠️ حجاب_در_آخرالزمان ♥️✨ امام_علی (ع) فرمودند : ✍🏻 در آخرالزمان که بدترین دوران است ؛ جمعی از زنان پوشیده اند در حالیکه برهنه اند ( لباس دارند اما آنقدر نازک و کوتاه است که گویی هنوز برهنه اند..) ✍🏻 و از خانه با آرایش بیرون می‌آیند، اینها از دین خارج شده اند ، و در فتنه ها وارد شده اند و به سوی شهوات میل دارند .. ✍🏻 و به سوی لذات خوارکننده شتاب میکنند و حرام ها را حلال می‌دانند و (اگر توبه نکنند ) در دوزخ به عذاب ابدی گرفتار می‌شوند .. 📚وسائل‌الشعیه ج14ص19 . .
🔴 آیا ارواح در برزخ به دیدار خانواده هایشان در دنیا می‌آیند؟ ✍ اسحاق بن عمّار می‌گوید به امام موسی بن جعفر (ع) عرض کردم: «آیا مومن اهل و عیالش را زیارت می‌کند؟ فرمود: بله. عرض کردم: در چه زمان هایی؟ فرمود: به اندازه نیکی هایشان. عده ای از آن‌ها هر روز زیارت می‌کنند، تعدادی هر دو روز... و آن‌ها که در پائین ترین درجه هستند هر جمعه زیارت می‌کنند.» پس یعنی این دیدار به اندازه فضایل آن هاست. درباره چگونگی این دیدار هم امام صادق (ع) فرمودند: «همانا (ارواح) مومن اهل و عیال خویش را زیارت می‌کند و آنچه را دوست دارد می‌بیند و آنچه را ناخوش دارد از وی پوشیده می‌شود. کافر هم اهل و عیالش را زیارت می‌کند و آنچه را که ناخوشایند اوست می‌بیند و آنچه را دوست دارد از وی پوشیده می‌شود.» 📚 کتاب انسان و معاد 🆔 .
🔵 راه‌هاى توبه و جبران ✍ استاد قرائتی: در آيات قرآن و روايات براى آمرزش و جبران گناهان، دستورات و رهنمودهايى رسيده كه ما چند نمونه از آنها را بيان مى كنيم: ۱) صدقات و كمك هاى پنهانى قرآن مى فرمايد: اِن تُبدُوا الصَّدَقاتِ فَنعِمّا هِىَ واِن تُخْفوها وتُؤ تُوهَا الفُقراءَ فهوَ خَيرٌ لكم و يُكفِّرُ عنكم من سيّئاتِكم اگر به فقرا آشكارا كمك كنيد كار نيكويى انجام داده ايد، ولى اگر همين صدقات و رسيدگى به فقرا پنهانى و مخفيانه باشد، براى شما بهتر است و كفّاره گناهان و سبب جبران بدى هاى شما مى شود. 📚 کتاب معاد، استاد قرائتی . .
[ مهربونی خرجی نداره خرج کنید..☘️♥️] بخیر
🔴 تأثیر عجیب لقمه حرام! ✍ مرحوم آقای محدث زاده فرزند محدث قمی (ره) از قول پدر نقل می کرد: روزی میهمان تاجری بازاری بودم و نهار را در منزل او صرف کردم. بعد از آن تا مدتی نمی توانستم شب ها برای تهجد بلند شوم و یا اگر بلند می شدم، حال معنوی نداشتم و سنگین و تاريك بودم. وقتی تحقیق کردم فهمیدم شخصی که میهمانش بودم، در بازار به بانك عصر معروف است؛ یعنی وام ربوی می داده و نزول خور بوده و همان غذا تا مدتی بی حالی آورده است. مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی می فرمودند: من هروقت نادانسته لقمه ای شبهه ناك می خوردم، حالت تهوع پیدا می کردم؛ چرا که این لقمه ها مانند غذای فاسد و مسموم، نوعی مسمومیت معنوی و روحی دارد که برای روح های پاك عكس العمل ایجاد می کند، آن چنان که در جسم شان دیده می شود. اين يك نقشه شیطان برای سربازگیری است. در عاشورا همین لشگر حرام خواران مقابل اباعبدالله الحسین علیه السلام صف کشیدند و به تعبیر حضرت ملأت بطونهم من الحرام» ؛ شکم هایشان از حرام پرشده است. 📚 کتاب دوران حیرت، استاد عا .
🔵 صلة رحم و نیکی به والدین ✍ یکی دیگر از اموری که رعایت آن باعث آسانی سکرات موت می‌شود، صلة رحم است. به خویشاوندان و نزدیکان رحم می‌گویند؛ چون جلوه ای از رحمت خداوند در آن‌ها ظهور کرده است. خداوند است که این محبت‌ها را در بین جمعی از انسان‌ها به نام ارحام انداخته است. در روایتی آمده است که یک جزء از صد جزء رحمت خدا در دنیا جلوه کرده که محصول آن یک جزء همة این محبت‌ها و عاطفه‌های بین پدر و مادر و فرزندان و خواهر و برادر و فامیل و خویش را رقم زده است، بقیه آن در آخرت ظهور می‌کند. کسی که قطع رحم می‌کند، در واقع رحمت خدا را از خود قطع می‌کند. بر این اساس، این همه به آن توصیه شده است. امام صادق علیه السلام فرمودند: مَنْ أحَبَّ أنْ یُخَفِّفَ اللهُ عَنْهُ سَکرَاتِ الْمَوْتِ فَلْیَکنْ بِقَرَابَتِهِ وَصُولًا وَ بِوَالِدَیهِ بَارّاً فَإِذَا کانَ کذَلِک هَوَّنَ اللهُ عَلَیهِ سَکرَاتِ الْمَوْت؛ هر که دوست دارد خداوند سکرات مرگ را بر او آسان نماید، نسبت به خویشان پیوند و نسبت به پدر و مادر احسان و نیکی داشته باشد که در این صورت خدا سکرات را بر او آسان می‌نماید. 📚 کتاب از احتضار تا عالم قبر .
🔴 يكى از محسابه‌گران در قيامت، وجدان انسان است ✍ چنانكه قرآن مى فرمايد: «كَفى بِنَفسِكَ اليَومَ عَليكَ حَسيباً؛ امروز وجدان شما براى حسابگرى خودتان كافى است.» امام صادق عليه السّلام مى فرمايد: «در قيامت انسان آنچنان متذكّر اعمال خويش مى شود كه گويى همين الان انجام داده و فرياد مى زند: ما لِهذا الكِتابِ لا يُغادِرُ صَغِيرَةً و لا كَبِيرَةً اِلاّ اَحصاها؛ اين چه كتابى است كه ريز و درشت اعمال مرا ضبط كرده است؟» آرى، حسابگرى خداوند به قدرى عادلانه و منصفانه است كه وجدان خود ما نيز با يك تذكّر و يادآورى به كرده ها، همان قضاوت را داشته و خود را در دادگاه وجدان محكوم مى كنیم. 📚 کتاب معاد، استاد قرائتی 🆔 . .
🔴 ✍ 2) سوال از فرصت ها: يكى ديگر از سوالاتى كه در قيامت انسان پاسخى براى آن ندارد اين است كه گناهكاران و كفّار در جهنّم، مراجعت خود را به دنيا از خداوند درخواست مى كنند و مى گويند: خدايا! ما را از اين آتش نجات بده تا كار صالح انجام دهيم. خداوند در پاسخ مى فرمايد: «اء وَلَم نُعَمِّركُم ما يَتذَكَّرُ فِيه مَن تَذَكَّرَ... آيا ما به مقدار پند گرفتن شما را عمر نداديم تا هر كه اهل عبرت و پند گرفتن است در آن مدّت پند گيرد؟» ولى انسان در برابر اين سوال پاسخى ندارد، چون مى بيند كه دهها سال عمر كرده و مى توانست تنها در چند دقيقه آن به خود آيد و از انحراف و گناه دست كشيده و توبه كند. 📚 کتاب معاد، استاد قرائتی 🆔 .
🔴 ✍ در قيامت گاهى سوالاتى از انسان مى شود كه از پاسخ آن عاجز است و در واقع اين نوعى عذاب و شكنجه روحى است، زيرا جز شرمندگى پاسخى براى آنها نيست: 🔸1) سوال از مشركين: در آيات متعدّد قرآن مى خوانيم: روز قيامت خداوند از مشركان و كسانى كه اطاعت و پيروى قوانين غير خدا را نموده اند و يا به قدرتى غير از قدرت بى نهايت الهى چشم دوخته بودند، سوال مى فرمايد: «اءينَ شُرَكائِى» كجا هستند كسانى كه شما در دنيا شريك من قرار مى داديد؟ و يا مى فرمايد: «قِيلَ ادعُوا شُركائَكُم فَدَعوهُم فَلَم يَستَجيبُوا لَهم» روز قيامت به مشركان گفته مى شود: آن شريك هايى كه براى خدا تصوّر مى كرديد را به فريادرسى خود بخوانيد! آنها هم مى خوانند، ولى پاسخى نمى شنوند. 📚 کتاب معاد، استاد قرائتی 🆔 .
🔴 ✍ استاد قرائتی: با دقّت و جستجو در وضع افراد بد عاقبت مى توان علّت شقاوت و بد عاقبتى آنان را پيدا كرد كه ما به چند نمونه از آن اشاره مى كنيم: (۲) حبّ دنيا عشق و علاقه به هر چيزى سبب مى شود كه انسان هنگام جدايى از آن، دچار حالت بغض و خداى ناكرده سوء عاقبت شود، چنانكه امام صادق عليه السّلام فرمود: طمع به دنيا، سبب خروج از دين و سوء عاقبت مى شود. همان گونه كه دليل بدبختى بلعم باعورايى كه دعاهايش مستجاب مى شد اين بود كه با پيروى از هوا و هوس در دام شيطان افتاد و تحت تاءثير وعده هاى فرعون و دلبستگى به دنيا، پيامبر خدا حضرت موسى را رها كرده و هوادار طاغوت شد و سرانجام به هلاكت رسيد. قرآن مى فرمايد:... فاَتبَعهُ الشّيطان... ولكنّه اءخلَد الى الارضِ واتّبَعَ هَواه شيطان او را بدنبال خود برد و به دنيا و مادّيات دل بست و از هوا و هوس خود پيروى نمود. 📚 کتاب معاد، استاد قرائتی 🆔 .
🔴 ✍ استاد قرائتی: با دقّت و جستجو در وضع افراد بد عاقبت مى توان علّت شقاوت و بد عاقبتى آنان را پيدا كرد كه ما به چند نمونه از آن اشاره مى كنيم: (۱) تكبّر دليل بد عاقبت شدن ابليس همان روح تكبّر او بود كه خدا را نافرمانى كرد و به آدم سجده نكرد. 📚 کتاب معاد، استاد قرائتی . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فانوس خیالت را بر ایوان خاطره ها آویخته ام ودر هجوم این شبهای دلتنگی برگ به برگ دفتر انتظار را در آتش اشتیاق دیدارت می سوزانم...! .
✍انسان سه گونه میمیرد: 🔴مرگ روح 🔴مرگ وجدان 🔴مرگ جسم 👈 مرگ روح یعنی : شکستن وقار و غرور یک انسان به دست دیگری... 👈 مرگ وجدان : یعنی استفاده از انسانها برای مقاصد شخصی بدون هیچ گونه پشیمانی و ترحمی... 👈 مرگ جسم : یعنی ایستادن نفس و تپش قلب... دردناکترین مرگ ها مرگ روح است وحشتناک ترین مرگ ها، مرگ وجدان و آسان ترین مرگ ها مرگ جسم است .
🔵 همنشینان در آخرت ✍ بهشتی ها بدون غل و غش و بدون حسد و کینه، مهربان و باصفا با هم می نشینند و از هم بهره می گیرند. خانواده و فامیل و همسران که در دنیا با هم مؤمنانه زندگی می کردند، آنجا هم می توانند دور هم باشند. بر خلاف جهنمی ها که همنشینان بدی هستند. هر زمان گروهی وارد میشوند، گروه دیگر را لعن می کنند. اهل جهنم با فحش و دعوا با یکدیگر برخورد می کنند. بر خلاف اهل بهشت که صفا و صمیمیت و مهر و محبت بین آنان حاکم است. 📚 کتاب بهشت و جهنم‌ .
🔥چهار سوال قیامت ✍ امام_صادق (ع) : 🌹بدان فردا که در برابر خداوند عزوجل قرار گیری از چهار چیز پرسیده میشوی: 1⃣ جوانی‌ات را در کجانابود ساختی؟! 2⃣ عمرت را در کجا سپری کردی؟! 3⃣ ثروتت را از کجا به‌دست آوردی؟! 4⃣ و آن را در کجا خرج کردی؟! 👈🏻پس برای آن روز آماده باش و پاسخش را فراهم ساز.. 📚الکافی ج۲ص۱۳۵ح۲۰
🔵 درجات بهشت ✍ بدیهی است که کارهای نیک و بد آدمی دریک درجه نیستند برخی خوب و برخی دیگر خوب تر، و برخی بد و برخی دیگر بدترند. و انسان‌ها هم از جهت ایمان و کفر درجات مختلف دارند. برخی در درجه اوّل ایمان و برخی در درجه دهم آن هستند. و کفر و شرک هم انواع گوناگون دارد و اختلاف مرتبه میان آن‌ها واضح و روشن است. و این اختلاف‌ها مقتضی آن است که ثواب و عقاب آن‌ها هم مختلف باشد. به همین جهت است که می‌بینیم در بهشت و جهنّم انواع مختلف نعمت‌ها و لذّت‌ها و عقاب‌ها و عذاب‌ها وجود دارد. بلکه اضافه بر اختلاف انواع، درجات و درکات مختلف نیز در بهشت و جهنّم موجود است. 📚 کتاب انسان و معاد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🆔 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چگونه حق النّاس را جبران کنیم؟ ✅ راهکار فوق‌العاده برای جبران حق النّاس 🎙 ‌‌ .
. 🔻کارهایی هست که به نظر ما نمی آیند ما آنها را کوچک می شماریم ولی بسیار اهمیت دارند و بسیار موثرند برای ترقی و تعالی و مقامات معنوی، مثل خدمت به پدر و مادر . . ✍ آیت الله تالهی(ره) .
🔴 🔹در بررسی اعمال دیدم... ✍ روزهایی بـود که وقتی از سـر کـار بـر می‌گشتم با همسـر بیماری مواجه میشدم که حتی قادر به نشستن هم نبود. باید برای بچه‌ها هم پدری مـی‌ کــردم و هـم مــادری. 🔹در بررسی اعمال دیدم برای صبر در آن شرایـط سخت و کـمـک بـه خانواده‌ام چه اجری به من دادند. اما با یک شکایت نابجا و یک درد و دل بی موقع با اطرافیانم تمام اجرم ضایع شد... 📚 کتاب شنود ➥
🔵 یکی از چیزهایی کـه فشار قـبــر را برمی‌دارد،خواندن قرآن برای‌میت است. چنان که در وصیت حضرت زهرا علیها السلام هم آمده بود که برایم قرآن بخوانید. خواندن قرآن به ویژه سوره‌های یس و مُلک برای میت توصیه شده است. 📚 کتاب از احتضار تا عالم قبر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌➥
💢 آیت الله بهجت (ره) ؛ ✨هر شب در عوالمی از برزخ میرویم که هیچ اختیارش دست ما نیست , با این همه اینگونه از مرگ غافلیم ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🔴 ✍ نماز شب : یکی از آثار ارزشمند نماز شب رفع فشار قبر است. 🔹امام رضا علیه السلام در این باره می‌فرمایند : 🔸 «بر شما باد به نماز شب ، که هیچ بنده مؤمنی در آخر شب بر نمی‌خیزد و هشت رکعت نماز و دو رکعت شفع و یک رکعت وتر نمی‌گذارد و هفتاد مرتبه در قنوت خود استغفار نمی‌کند مگر اینکه: از عذاب و آتش جهنم ایمان است و عمر طولانی و وسیع خواهد داشت.» ‌┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 🥢