eitaa logo
خانواده با نشاط ما
20.3هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
0 فایل
خانواده شاد هفت نفره ما با چهار تا دختر 👧🏻👧🏻👧🏻👧🏻 و یک پسر🧒 اینجا از خانواده شلوغ پلوغمون تجربیات خودم حرف می زنم 💖💖 اگه کارم داشتی @Banosiri_tabrz تبلیغات: @tab_Banosiri
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 در قرآن «يَومَ تُبْلَى السّرائِر؛ روزى که پرده‌ها کنار رود و و اسرار فاش شود...» 💌 سوره طارق، آیه ۹ 📚 معاد، استاد قرائتی .
💐 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: ✍ خداوند آخرت را دوست، و دنيا را دشمن مى دارد. پس، شما نيز آنچه را خدا دوست دارد، دوست بداريد و آنچه را دشمن مى دارد، دشمن بداريد، و فريب چيزى را كه از اهلش جدا مى شود، نخوريد، و براى آنچه ماندنى است، كار كنيد تا به پاداش آخرت دست يابيد. 📚 کتاب دنیا و آخرت از نگاه قرآن و حدیث .
🔴 پرخوری! وسائل الشیعة به نقل از حفص بن غیاث: از امام صادق علیه السلام، درباره سخنانی که میان یحیی علیه السلام و ابلیس رد و بدل شد، فرمود: ✍ یحیی به شیطان گفت: این آویزها چیست؟ شیطان گفت: اینها شهوات و امیالی است که فرزند آدم گرفتار آنها شده است. یحیی گفت: آیا چیزی از آنها برای من نیز هست؟ شیطان گفت: گاه سیر و پر می‌خوری و ما هم تو را از نماز و یاد خدا باز می‌داریم. یحیی گفت: با خدا عهد می‌بندم که هرگز معده خود را از غذا پر نکنم. و ابلیس گفت: من هم با خدا عهد می‌بندم که از این پس هرگز مسلمانی را اندرز ندهم. آن گاه امام جعفر صادق علیه السلام فرمود: ای حفص! با خدا عهد می‌بندم که جعفر و خاندان جعفر هرگز شکمهای خود را از طعام انباشته نکنند و با خدا عهد می‌بندم که جعفر و خاندان جعفر هرگز برای دنیا کار نکنند. 📚 میزان الحکمه جلد۱ ص ۱۸۷ .
✍ مردی خدمت حضرت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) رسید و گفت: هیچ گناهی نمانده که انجام نداده باشم. چگونه می‌توانم توبه کنم؟ رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) پرسیدند : آیا هیچ‌ یک از پدر و مادرت زنده هستند؟ مرد پاسخ داد : پدرم زنده است. حضرت فرمودند : به پدرت نیکی کن تا آمرزیده شوی. وقتی او رفت ، پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند : کاش مادرش زنده بود. اگر به مادرش نیکی می‌کرد، زودتر آمرزیده می‌شد. 📚 بحار الانوار ، ج۷۴، ص ۸۲ .
ولی کاش یکی بود بهم می‌گفت: "بشین رو به روم از چیزایی که فکر می‌کنی واسه هیچکس مهم نیست و هیچکس نمی‌فهمه، برام بگو! واسه من مهمه، من می‌فهمم!" شروع هر روز فرصتی دوباره است ... ‌ .
•• یه کار خیلی کوچیک ، میتونه از یک فرهنگ بزرگ حرف بزنه ....👌 ⌛️
💠 شاخه درخت ✍ ابوعثمان مى گوید: من با سلمان فارسى زیر درختى نشسته بودم. او شاخه خشكى را گرفت و تكان داد و همه برگهایش فرو ریخت. آنگاه به من گفت: نمى پرسى چرا چنین كردم؟ گفتم: چرا این كار را كردى؟ در پاسخ گفت: زمانی زیر درختى در محضر پیامبر(ص) نشسته بودم. حضرت شاخه خشك درخت را گرفت و تكان داد و تمام برگهایش فرو ریخت. سپس فرمود: سلمان، سؤال نكردى چرا این كار را انجام دادم؟ گفتم: منظورتان از این كار چه بود؟ فرمود: وقتى كه مسلمان وضویش را به خوبى گرفت سپس نمازهاى پنچگانه را بجا آورد، گناهان او فرو مى ریزد همچنان كه برگ هاى این درخت فرو ریخت. 📚 بحار ج 82، ص 319 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌➥ .
🔵 آثار عجیب سحرخيزى عَلىُّ بْنُ مُحَمّدِالنَوْفلِى قالَ سَمِعْتُه [الهادى عليه السلام] يَقُولُ: از امام هادى عليه السلام شنيدم كه مى فرمود: بنده خدا شب از خواب برمى خيزد و چرتش مى گيرد و به راست و چپ متمايل مى شود و گاهى چـانه اش به طرف سينه اش مى افتد، پس خداوند متعال دستورمى دهد درهاى آسمان گشوده مى شود، به فرشتگان مى فرمايد: به بنده ام نگاه كنيد بخاطر چيزى كه واجب نكرده ام اين چنين خود را براى تقرّب به من به زحمت انداخته است، به اميد يكى از سه حاجت: گناهى كه آن را براى او ببخشايم، توبه اى كه براى او تجديد كنم، يـا روزى او را زيــاد كنـم. آگاه باشيد اى فرشتگان من كه هر سه را براى او روا كـردم. 📚 تهذيب الاحكام 2: 130 ح 460 .
🌹 امیر المومنین علی (ع) : ✍ دنیا شگفت است و شگفت تر از آن غفلت ما در آن است... 📚 میزان الحکمه، ج۷، ص۶۶ .
🔴 زيارت قبور ✍ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمودند: زُرِ القُبُورَ تُذَكِّرُ بِهَا الا خرِةَ 🔹 به قبرستان زيارت اهل قبور برويد تا ياد آخرت در شما زنده شود. 🔸 كسى كه در هر جمعه به زيارت قبر پدر ومادرش يا يكى از آنان برود، هم گناهش بخشيده مى شود و هم نزد خداوند فرزند نيكوكار به حساب مى آيد. همچنين مى خوانيم: دعا نزد قبر والدين مستجاب است. و در روايات آمده است كه مردگان از زيارت شما مطلّع شده و شاد مى شوند و به شما علاقمند و ماءنوس مى شوند. 📚 کتاب معاد، استاد قرائتی .
🔴 زيارت قبور ✍ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمودند: زُرِ القُبُورَ تُذَكِّرُ بِهَا الا خرِةَ 🔹 به قبرستان زيارت اهل قبور برويد تا ياد آخرت در شما زنده شود. 🔸 كسى كه در هر جمعه به زيارت قبر پدر ومادرش يا يكى از آنان برود، هم گناهش بخشيده مى شود و هم نزد خداوند فرزند نيكوكار به حساب مى آيد. همچنين مى خوانيم: دعا نزد قبر والدين مستجاب است. و در روايات آمده است كه مردگان از زيارت شما مطلّع شده و شاد مى شوند و به شما علاقمند و ماءنوس مى شوند. 📚 کتاب معاد، استاد قرائتی .
🔵 شاد کردن دل مومن ✍ آیت الله بهجت (ره): وقتی دل مؤمنی را شاد كنید، خدا از لطف، مَلکی را خلق می‌کند که آن ملک، شما را از بلاها و تصادفات و... حفظ ‌می‌كند. این که می‌بینید در برخی تصادفات بعضی‌ها محفوظ می‌مانند در حالی که به نفر کناری آن‌ها آسیب وارد می‌شود به سبب این است که آن شخصِ محفوظ مانده، در مسرّت اهل ایمان نقش داشته است. 📚 برگی از دفتر آفتاب، ص ١٨۴. 🌸 حالا فکر کن اگه کاری کنم که دل امام زمان رو شاد بکنه، چی میشه... .
من حسابم ز همه مردم این شهر جداست من امیدم بخدا بعد خدا هم به خداست .
زخم بیهوده مزن، سینه‌ام از قلب تهی است... •فاضل_نظری .
🍁الـهـی... ای آرامش مطلق ای که دلها با نام و یاد تو آرام میگیرد عزت دوستان و عزیزانم را تا عرش کبریایی خود بلند کن و عطا کن به آنان هر آنچه برایشان خیر است و دلشان را لبریز کن از شادی و محبت شبتون پراز آرامش فرداتون پراز بهترینها 🌙✨
🌹سلام به دستان بخشنده ☕️سلام به لب های پر خنده 🌹سلام به دل های بی کینه ☕️سلام به اندیشه های مثبت 🌹سلام به دیدگان زیبا بین ☕️سلام برتو 🌹وهمه آنها که اینگونه اند ☕️ صبحتون زیبا
✍ پیامبر مهربانی (ص) خداوند،‌ اصرار کنندگان در دعا را دوست دارد. 📚 بحار؛ 93:378 .
🌹 حدیث قدسی : ✍ ای فرزند آدم! راحتى و آسایش را در بهشت قرار داده‏ ام، امّا مردم آن را در دنیا مى‏ جویند و نمى‏ یابند. 📚 بحار ۴۵۳، ۵۷ .
🌺 امام على عليه السلام : ✍ اموات خود را زيارت كنيد؛ زيرا آنان از ديدار شما خوشحال مى شوند ؛ انسان بايد بعد از آن كه بر سر قبر پدر و مادر خود برايشان دعا كرد حاجت خود را [از خدا] بخواهد . 📚 ميزان الحكمه ج5 ص129 .
🔴 چگونگى حضور در قيامت! ✍ قرآن نحوه حاضر شدن انسان در صحنه قيامت را چند نوع بيان نموده است: گاهى مى فرمايد: انسان تنها مبعوث مى شود؛ «وكُلُّهم آتِيهِ يَومَ القِيامَةِ فَرداً» گاهى مى خوانيم: انسان همراه با رهبرى كه در دنيا پذيرفته است مبعوث مى شود؛ «يَومَ نَدعُوا كُلّ اُناسٍ بِاِمامِهِم» و گاهى مى خوانيم: مردم دسته دسته و بطور فوج فوج وارد مى شوند؛ «فَتَاءتُونَ اَفواجاً» دليل اين تفاوت‌ها آن است كه انسان از نظر فريادرسى تنهاى تنهاست، يعنى مال، ثروت، دوست و فاميل به درد او نمى خورند، واز نظر سرنوشت، با رهبرى كه انتخاب كرده همراه است، و از نظر شكل و قيافه، در ميان گروهى كه همكار و همفكر او هستند خود را مى يابد. بنابراين ممكن است انسانى در شكل خاصّى و در پشت سر رهبر خويش و در ميان انبوه جمعيّت باشد، ولى فريادرسى نداشته و خود را تنها ببيند. 📚 کتاب معاد، استاد .
🔴 🔹اشک و توبه بر درگاه الهی ✍ نکته دیگری که در آن وادی شاهد بودم بحث اشک و توبه بر درگاه الهی بود. من دقت کردم که برخی گناهانی که مرتکب شده بودم در کتاب اعمالم نیست! بعد از اینکه انسان از گناهی توبه می کند و دیگر سمتش نمیرود، گناهانی که قبلا مرتکب شده کاملا از اعمالش حذف می شود. آنجا رحمت خدا را به خوبی حس کردم... 📚 کتاب سه دقیقه در قیامت
چه زیبا گفت مولانا.... .
✍امام علی علیه السلام: همانا خداى سبحان روزى فقيران را در اموال توانگران واجب فرموده و هيچ فقيرى گرسنه نمى‌ماند، مگر آن كه توانگرى از وى بهره برده است و خداى تعالى توانگران را از اين، بازخواست خواهد كرد. 📚 نهج البلاغه حکمت ۳۲۸ .
ضمير ناخودآگاهت هميشه در حال گوش كردنه. مراقب باش در مورد خودت و آينده ات چى به زبان ميارى.... .
🔵 جاودانگى، لطف الهى است... ✍ آيا در بهشت و جهنّم بودن، هميشگى است و هيچ كس نمى تواند انسان را از آن خارج كند؟ پاسخ: اوّلاً؛ خلود وابديّت تنها براى تمام بهشتيان است، امّا همه اهل جهنّم در آن براى هميشه نيستند، زيرا گروه هايى بعد از مدّتى عذاب وشكنجه مشمول شفاعت و عفو قرار مى گيرند. ثانيا؛ معناى خلود اين نيست كه خداوند نتواند مؤ منان را از بهشت بيرون كند و لذا در ادامه آيه جمله«الاّ ما شاءَ رَبّك» در كنار خلود و تداوم قهر يا لطف خدا آمده است. بنابراين خداوند قدرت دارد كه هر كارى را انجام بدهد، امّا چون بر خود لازم كرده و قول داده كه بهشتيان را در بهشت جاودانه قرار دهد، پس بهشتيان در بهشت جاودانه خواهند ماند. خداوند در قرآن بعضى كارها را بر خودش واجب كرده گرچه قدرت بر انجام ندادن آن را هم دارد، ولى بخاطر حكمت و عدالت يا وعده اى كه داده قطعاً عمل مى فرمايد از جمله: ۱ هدايت مردم. «اِنّ عَلَينَا لَلهُدى» ۲ رحمت و لطف. «كَتَبَ عَلى نَفسِهِ الرَّحمَة» ۳ رزق و روزى. «عَلَى اللّه رِزقُها» ۴ حفظ قرآن از تحريف. «و اِنّا لَهُ لَحافِظُون» ۵ يارى و نجات مؤمنان. «كانَ حَقّاً عَلَينا نَصرُالمُؤمِنِينَ كَذلِك حَقّا عَلَينا نُنجِ المؤمِنِينَ» .