eitaa logo
خانواده با نشاط ما
20.4هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
0 فایل
خانواده شاد هفت نفره ما با چهار تا دختر 👧🏻👧🏻👧🏻👧🏻 و یک پسر🧒 اینجا از خانواده شلوغ پلوغمون تجربیات خودم حرف می زنم 💖💖 اگه کارم داشتی @Banosiri_tabrz تبلیغات: @tab_Banosiri
مشاهده در ایتا
دانلود
نه تو می‌مانی و نه اندوه و نه هیچ یک از مردم این آبادی به حباب نگران لب یک رود قسم و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت غصه هم خواهد رفت آنچنانی که فقط خاطره ای خواهد ماند... صبح بخیر زندگی🌹 .
🔴 ✍ حاکم شاهد! شهادت خداوند، مهم‌ترین و فراگیرترین شهادت‌هاست. چنان‌که قرآن می‌فرماید: «خداوند بر هر چیزی گواه است، سوره حج آیه۱۷.» امیر المؤمنین (ع) هم در یک جمله تکان دهنده‌ای در نهج البلاغه می‌فرمایند: «از گناه کردن در خلوت‌ها بپرهیزید؛ چرا که کسی دارد شما را می‌بیند که خودش قاضی و حاکم دادگاه است!» خیلی عجیب است که قاضی دادگاه، خودش جرم را دیده باشد و بخواهد شهادت دهد. اینجا دیگر چه کسی می‌تواند انکار کند و بگوید من نکردم؟! اگر آدم این را باور کند آیا دیگر در خلوت‌ها گناه می‌کند؟ 📚 کتاب صراط و شفاعت .
🔴 سایه هایی از دود و آتش در جهنم ✍ (جهنمی ها) طبیعتا در این داغی ها و سوزش ها می خواهند به سایه ای پناه ببرند. از دور ابر سیاهی می بینند که گویی سایه است. وقتی نزدیک می شوند که زیر آن سایه کمی خنک شوند و هوای تازه تنفس کنند، ناگهان با دود غلیظ و خفه کننده ای مواجه می شوند. و در سایه دودهای متراکم و آتش زا! سایه ای نه خنک است و نه آرام بخش. می بینند ابر نیست، بلکه فضای تاریکی از دود غلیظ و خفه کننده است که نه خنکی دارد و نه فایده ای تا نفسی تازه کنند. این زندگی جهنمی هاست که در واقع از صدها مردن بدتر است. بیخود نیست که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله دعای مجیر را می خواند و در هر بندی از هشتاد و شش بند آن این جمله را تکرار می کند: اَجِرنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ؛ ای پناه دهنده، ما را از آتش پناه ده! گفته اند: این دعا برای رفع غم و اندوه و شفای مریض و ادای دین خوب است، اما مهم همین رفتن در پناه خدا و اسماء حسنای اوست. 📚 کتاب بهشت و جهنم .
🔴 خداوند بندۂ توبه کار را دوست دارد ✍ إن الله يحب التوّابین ؛ «خداوند انسان‌های توبه کننده را دوست دارد.» خداوند دوست دارد که بنده گنهکارش به او بگوید: «خدایا، بد کردم، غلط کردم.» شما ببینید وقتی فرزندتان یک خطایی می کند، بعد می گوید: «غلط کردم!» چه قدر خوشحال می شوید. او را بغل میکنید و می بوسید. شما که بنده خدا هستید اینقدر از پشیمانی فرزندتان خوشحال می شوید، آن وقت خدا که معلوم است چه قدر از توبه بندگانش خوشحال می شود. فقط یک کلمه به خدا بگو: «خدایا، غلط کردم، نفهمیدم! عمرم را به بیهودگی و بطالت گذراندم.» و خداوند در قرآن کریم می فرماید: «بگو ای بندگان من که بر خود ستم و اسراف کرده اید، از رحمت خدا ناامید نشوید که خدا همه گناهان را می آمرزد؛ زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.» گاه شیطان به سراغ بعضی افراد می آید و به آن‌ها می گوید: «بی خودی توبه نکن! تو خیلی بدی کرده ای و محال است که خدا تو را بیامرزد!» این سخن، سخن شیطان است. این کار شیطان است. یأس و ناامیدی از رحمت خداوند از گناهان کبیره است. در روایت آمده است که: «اگر گناه جن و انس را هم مرتکب شدی از رحمت خدا مأيوس نشو؛ چون ممکن است خداوند تو را ببخشاید و اگر عبادت جن و انس را هم به جای آوردی، مغرور نگرد؛ زیرا ممکن است عباداتت مقبول نباشد.» 📚 کتاب در محضر مجتهدی .
🔴 پرده پوشی خداوند کجاست؟ ✍ استاد عالی: کسی نگوید چطور خداوند آبروی این ها را در قیامت می برد، مگر خدا ستار نیست؟ چرا، اما ستار بودن خدا و پرده پوش بودنش برای کسانی است که عفت و حیا دارند. اگر گناهی هم می کنند، سعی می کنند پنهان باشد. علنی نباشد. اما آن که آنقدر هتاک و پررو است که ابایی از گناه علنی هم ندارد و خیلی راحت حرمت دستورهای الهی را می شکند و علنا مرتکب حرام می شود، خودش آبروی خود را حفظ نمی کند و نیز آبروی دیگران را هم می برد و گناه و عیب دیگران را افشا می کند، خداوند نسبت به اینها ستاریت ندارد و پرده را بر می دارد. 📚 کتاب قيامت و حشر .
🗓 حضرت علیه‌السلام: منْ فَرَّجَ عَنْ مُؤْمِنٍ فَرَّجَ اَللَّهُ عَنْ قَلْبِهِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ هر كه غم و نگرانى مؤمنى را بزدايد خداوند در روز قيامت گره غم از دل او بگشايد الکافي ج2 ص200 .
🔴 ميزان در قيامت ✍ يكى از مسائل مهم قيامت كه در قرآن و روايات زياد به چشم مى خورد، مساءله ميزان است. ميزان، به معناى وسيله وزن و سنجش است. قرآن مى فرمايد: وَ اَنزَلْنَا مَعَهُمُ الكِتابَ وَ المِيزَانَ ، پيامبران با كتاب و ميزان آمدند، يعنى انبيا قانون و ملاك حقّ و باطل و معيارهاى سنجش خير و شرّ را براى مردم آوردند. ميزان و وسيله سنجش اعمال در قيامت، لازم نيست مانند ميزان و ترازوهايى باشد كه در دنيا مى بينيم، زيرا كلمه ميزان مانند كلمه چراغ است، يعنى همان گونه كه همه چراغ‌ها در يك نقطه با هم شريكند و آن نور و از بين بردن تاريكى است و كلمه چراغ شامل تمام انواع چراغ هاى قديم و جديد و آينده مى شود، ولى اكنون با لفظ چراغ، ديگر چراغ هاى گذشته به ذهن نمى آيد و شكل ونوع آن فرق نموده است، در قيامت نيز ميزان چنين خواهد بود و شكل و نوع و وسيله سنجش آن فرق خواهد كرد. 📚 کتاب معاد، استاد قرائتی 🆔 .
آدمارو وقتی بشناس که.... .
💐 آیت الله شبیری زنجانی: ✍ به یاد دارم که آیة الله العظمی بروجردی همیشه در موعظه آخر درس میفرمودند : «دنیا میگذرد و فریب میدهد. .
🔵 آگاهی ارواح در برزخ از احوال دنیا ✍ به نظر می‌رسد ارواح در عالم برزخ از امور دنیا آگاهی کامل داشته باشند. ولی با وجود این روایات در این زمینه متفاوت است. و از مجموع آن‌ها آن چه به طور مسلّم می‌توان پذیرفت این است که ارواح در برزخ از آزادی کامل برخوردار نیستند و اطّلاعات آن‌ها نسبت به امور دنیا محدود به مواردی خاص است که از سوی خدای تعالی بر ایشان اجازه داده شده است. در حدیثی آمده است که وقتی مؤمنی می‌میرد، روح او به ارواح مؤمنان دیگر در عالم برزخ می‌پیوندد. ارواح دور او جمع می‌شوند و از او درباره دوستانشان در دنیا سؤال می‌کنند. اگر او در جواب بگوید: او زنده بود، به او امیدوار می‌شوند که به آن‌ها ملحق خواهد شد و اگر بگویند او مرده است به همدیگر می‌گویند: اوهلاک و تباه شد و به دوزخ افتاد: پس هنگامی که روحی بر ارواح وارد شد می‌گویند: رهایش کنید به درستی که او از خطر بزرگ رها شده است سپس از او می‌پرسند فلانی چه می‌کند و فلانی چه می‌کند؟ پس اگر به ایشان بگوید او را در حالی که زنده بود ترک گفتم به وی امیدوار می‌شوند واگر به ایشان بگوید: او مرده است می‌گویند او تباه شد. 📚 کتاب انسان و معاد .
🔴 ✍ وقتی در سپاه مشغول به کار شدم، سعی می کردم در ساعاتی که در محل کار حضور دارم، به کار شخصی مشغول نشوم. اگر در طی روز کار شخصی داشتم و یا تماس تلفنی شخصی داشتم، به همان میزان و کمی بیشتر، اضافه کاری بدون حقوق انجام میدادم که مشکلی ایجاد نشود. با خودم می گفتم: حقوق کمتر ببرم و حلال باشد خیلی بهتر است. از طرفی در محل کار نیز تلاش می کردم که کارهای مراجعین را به دقت و با رضایت انجام دهم. این موارد را در نامه عملم می‌دیدم. جوان پشت میز (مأمور الهی) به من گفت: خدا را شکر کن که بیت المال برگردن نداری وگرنه باید رضایت تمام مردم ایران را کسب می کردی! اتفاقا در همان جا کسانی را می دیدم که شدیدا گرفتار هستند. گرفتار رضایت تمام مردم، گرفتار بیت المال. 📚 منبع: کتاب سه دقیقه در قیامت .
🌷 امام رضا عليه السلام: ✍ هر كه غم و نگرانى مؤمنى را بزدايد، خداوند در روز قيامت گره غم از دل او بگشايد 📚 ميزان الحكمه جلد 5 ص280 .
🔵 لذت‌های بهشتی برای چه کسانی است؟ ✍ همه این لذت های عظیم برای کسانی است که در دنیا از لذت های حرام چشم پوشی کرده اند. کسی شراب بهشت را می خورد که از شراب دنیا چشم پوشیده است. کسی حور العين نصیبش می شود که در دنیا از ارتباط حرام چشم پوشیده است. کسی از خوراک و پوشاک بهشت استفاده می کند که در دنیا لقمه حرام و لباس حرام و غصبی نپوشیده است. خلاصه، بر معاصی صبر کرده است و در آخر شیرین کام شده است. به قول حافظ: این همه شهد و شکر کز سخنم می‌ریزد اجر صبری است کز آن شاخ نباتم دادند 📚 کتاب بهشت و جهنم .
🌸 امام رضا عليه‏ السلام: ✍ هر كه به روى برادر مؤمن خود لبخند بزند، خداوند برايش ثوابى خواهد نوشت. 📚مستدرک الوسائل ج ۱۲ ص ۴۱۸ .
🔵 بهشت قابل وصف نيست ✍ خداوند مى فرمايد: براى هيچ كس قابل تصوّر نيست كه ما براى سحر خيزان نيايشگر چه مقام و نعمت هايى را كه سبب روشن شدن چشم آنان است، پنهان و ذخيره كرده ايم، فَلا تَعلَمُ نَفسٌ ما اُخفِىَ لَهُم مِن قُرَّةَ اَعيُنٍ چنانكه در كتاب هاى آسمانى گذشته مى خوانيم كه خداوند مى فرمايد: اءعدَدتُ لِعِبادِى ما لا عَينَ رَاءَت وَلا اُذُنَ سَمِعَت وَلا خَطَرَ بِقَلبِ بَشَرٍ، براى بندگان صالح خود چيزهايى را آماده كرده‌ام كه نه چشمى ديده و نه گوشى شنيده و نه به فكر انسانى آمده است. 📚 کتاب معاد، استاد .
🔵 خواندن زیارت عاشورا و باغ های بهشتی ✍ فقیه زاهد عادل مرحوم شیخ جواد بن شیخ مشکور عرب که از اجله علما و فقهای نجف اشرف و مرجع تقلید جمعی از شیعیان عراق بوده و نیز از ائمه جماعت صحن مطهر بوده است در سال ۱۳۳۷ در حدود نودسالگی وفات نموده در جوارپدرش و در یکی از حجره‌های صحن مطهر مدفون گردید. آن مرحوم در شب ۲۶ ماه صفر ۱۳۳۶ در نجف اشرف در خواب حضرت عزرائیل ملک الموت را می‌بیند، پس ازسلام از او می‌پرسد از کجا می‌آیی؟ می‌فرماید از شیراز و روح میرزا ابراهیم محلاتی را قبض کردم، شیخ می‌پرسد روح او در برزخ در چه حالی است؟ می فرماید: در بهترین حالات و در بهترین باغهای عالم برزخ و خداوند هزار ملک موکل او کرده است که فرمان او را می‌برند. گفتم برای چه عمل از اعمال به چنین مقامی رسیده است؟ آیا برای مقام علمی و تدریس و تربیت شاگرد. فرمود: نه، گفتم آیا برای نماز جماعت و رساندن احکام به مردم؟ فرمود: نه، گفتم پس برای چه؟ فرمود برای خواندن زیارت عاشورا (مرحوم میرزای محلاتی سی سال آخر عمرش زیارت عاشورا را ترک نکرد و هر روز که به سبب بیماری یا امر دیگر نمی توانست بخواند نایب می‌گرفته است) و چون شیخ مرحوم از خواب بیدار می‌شود فردا به منزل آیت اللّه میرزا محمد تقی شیرازی می‌رود و خواب خود را برای ایشان نقل می‌کند. مرحوم میرزا محمد تقی گریه می‌کند، از ایشان سبب گریه را می‌پرسند می‌فرماید میرزای محلاتی از دنیا رفت و استوانه فقه بود به ایشان گفتند شیخ خوابی دیده و معلوم نیست واقعیت آن، میرزا می‌فرماید بلی خواب است اما خواب شیخ مشکور است نه افراد عادی. فردای آن روز تلگراف فوت میرزای محلاتی از شیراز به نجف اشرف می‌رسد و صدق رؤ یای شیخ مرحوم آشکار می‌گردد. 📚 منبع: کتاب داستان‌های شگفت .
گاهی" اعتماد" کن🍃🌺 گاهی فراموش کن گاهی زندگی کن گاهی باور کن گاهی فرشته باش گاهی "فریاد کن".. گاهی دریا باش گاهی برکه و گاه همه چیز اما همیشه "انسان باش" این است رسالت تو : """انسانیّت"""...🍃🌺 . .
ولی کاش یکی بود بهم می‌گفت: "بشین رو به روم از چیزایی که فکر می‌کنی واسه هیچکس مهم نیست و هیچکس نمی‌فهمه، برام بگو! واسه من مهمه، من می‌فهمم!" شروع هر روز فرصتی دوباره است ... ‌ عصر بخیر🌺
مبارک باد بر جانم به هر ظهری که از یادت نشان بر جان من باشد روز بخیر زندگی 🌸🌷
یک روزهایی هم هست که از همان ابتداش حالِ آدم بی‌دلیل خوب است. آدم دلش می‌خواهد بی‌هوا بخندد و شاد باشد، ببخشد و بی‌خیال باشد، مهربان باشد و عاشقی کند. من این روزها را دوست دارم. روزهایی که از همان اولش همه چیز خوب است... ‌
🔴 یکی از شگرد های شیطان ✍ شیطان دائما ما را به شتابزدگی وادار می کند چون اگر آدم آرام باشد، غالبا درست تشخیص می دهد و دقیق عمل میکند. عجله پای ثابت غالب اشتباهات ماست. 🔸 .
💐 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: ✍ نخستین مرحله عدالتِ آخرت، قبر هاست و وضیع و شریف نمی‌شناسد. 💐 امام صادق علیه السلام : ✍ قبر هر روز صحبت می‌کند و می گوید: من خانه غربتم، من خانه تنهایی ام، من خانه کرمها هستم، من قبرم، من باغی از باغهای بهشت یاگودالی از گودالهای دوزخم. 📚 میزان الحکمه جلد ۱۰ .
🔴 ✍ نماز، نخستین عملی که بررسی می‌شود: پس از موقف و ایستگاه بررسی اعتقادات، نوبت به بررسی وظایف و تکالیف عملی ما می‌رسد. اولین عملی که بررسی می‌شود، نماز است. امام صادق (ع) فرمود: «نخستین چیزی که از بنده حسابرسی می‌شود، نماز است؛ اگر نماز پذیرفته شد، بقیه اعمال هم پذیرفته می‌شود و اگر نماز رد شد، بقیه اعمال هم رد می‌شود.» دقت کنید می‌فرماید اگر نماز قبول شود، بقیه اعمال قبول می‌شود. بحث از قبولی نماز است، نه صحیح بودن نماز. توضیح اینکه ما یک صحت نماز داریم و یک قبولی نماز. صحیح بودن نماز مربوط به صورت ظاهری نماز است. یعنی قرائت و رکوع و سجود و روبه‌قبله بودن و وضو داشتن و...اما قبول بودن نماز مربوط به ظاهر فیزیکی و شکلی نماز نیست، بلکه مربوط به شرایطی است که باعث بالارفتن نماز و رشد روح و تقرب به خدا می‌شود. 📚 کتاب صراط و شفاعت 🆔 .
گفت:از مادر بخوان گفتم:که مادر مهربان گفت:یک چیز دگر گو گفتمش:آرام جان گفت:دانی مهربان تر از همه عالم خداست گفتم:آری در وجود مادرم دیدم عیان گفت:مادر سیب را ناخورده بودی چون شدی؟ گفتم:آن سیب مادرم را کرد مادر در جهان گفت:بیرون راند آن سیب مادرت را از بهشت گفتمش:بنگر بهشت را زیر پای مادران گفت:شیطان از طریقش پادشاهی می کند گفتم:از خیر دعایش میروم اندر جنان گفت:اگر خواهی فروشی مادرت قیمت به چند گفتم:آن یک قطره اشکش نی فروشم با جهان... ❤️تقدیم به تمام مادران❤️ .
✅قبل از مرگ ✍عالمی را پرسیدند : خوب بودن را کدام روز بهتر است؟ عالم فرمود : یک روز قبل از مرگ دیگران حیران شدند و گفتند : ولی زمان مرگ را هیچکس نمیداند عالم فرمود : پس هر روز زندگی را روز آخر فکر کن و خوب باش شاید فردایی نباشد ... 📚 علی اکبر .