eitaa logo
خانواده با نشاط ما
20.4هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
0 فایل
خانواده شاد هفت نفره ما با چهار تا دختر 👧🏻👧🏻👧🏻👧🏻 و یک پسر🧒 اینجا از خانواده شلوغ پلوغمون تجربیات خودم حرف می زنم 💖💖 اگه کارم داشتی @Banosiri_tabrz تبلیغات: @tab_Banosiri
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 هدایا و خیرات برای اموات‌‌‌ ✍ متأسفانه بسیاری از اوقات می‌‌بینم که پس از مرگِ کسی، خویشان و فرزندان تا مدت‌ها آن‌چنان مشغول‌برگزاری‌مجالس و پـذیرایی از میهمانان و رفـت و آمـد هـا می‌شوند و توجه ندارند که هر لحظه برای او در عالم قـبـر مثل سالی و قرنی، چـقـدر سخت می‌گذرد. پیامبر خدا (ص) فرمود:« میت در قبر مثل شخص در حال غرق شدن است.» هر لحظه منتظر کمک است و فریادهایی دارد که ما گوش شنوا نداریم. توصیف این لحظه ها را از زبان پیامبر گرامی اسلام بشنویم: هر یک از اموات با صدایی محزون در حالی که گریان هستند به خانواده ها و بستگانشان خطاب می کنند: ای اهل من، و ای فرزندان من، و ای پدر من، و ای مادر من، و ای خویشان من، به ما رحم کنید، توجه کنید، خدا به شما رحم کند.» بعد پیامبر (ص) آن چنان گریه کردند که نتوانستند صحبت را ادامه دهند. سپس فرمودند: این‌ها همان برادران دینی شما بودند کـه بـعـد از خوشی‌ ها و نعمت‌ ها الان زیر خاک رفتند و فریادشان بلند است. 📚 کتاب برزخ و نفخه صور📚 ‌‌‎‌ .
🌷 امام صادق (علیه السلام) : 🖌 بعد از مرگِ کسی به او هیچ پاداشی نمی‌رسد ، مگر در سه چیز : 💠 صدقه‌ای که در زنده بودنش جاری ساخته است مانند : پلی که ساخته و هنوز استفاده می‌شود. 💠 ‌سنتی را احیاء نموده باشد تا زمانی که به آن سنت عمل می‌شود. 💠 فرزند صالحی که برای او استغفار می‌نماید. 📗 الامالی شیخ‌صدوق . .
🔴 محاسبه نفس ✍در روايات متعدّدى سفارش شده كـه براى رهايـى از حساب قيامـت، در دنيا هر شخصى خودش را محاسبه و حسابرسى كند، يعنى در هر شبانه روز چند دقيقه و ساعتى را بـه فـكـر در عملكـرد خـود بپردازد تـا اگر كار نيكى انـجـام داده خـدا را شـكـر كند و اگـر كار خـلـافى مرتكب‌شده‌است، توبه و عذرخواهى و جبران نمايد. 🔹در حديـث مى خوانيم: كسى كه خودش را محاسبـه كند، خـداوند در قيامت دوباره از او حساب نمى‌كشد و خـداونـد بالاتـر از آن است كـه بـه حـســاب كسـى بـرسـد كــه او خـود بــه حــســابــش رسـيـــده اســـــت. ❖امام كاظم عليه‌السّلام فرمود: از مـا نيسـت كسى كـه در دنيا از خود غافل باشد و به حسـاب كار خودش در هر روز رسيدگى نكند. 📚 کتاب معاد، استاد قرائتی .
🔴 تـاوان دل ســوزاندن ✍ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺻﺎﻟﺤﺎﻥ ﺑﺮﺍﻳﻢ ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩ: ﭘﻴﺮﺯﻧﻰ ﺁﻣﺪ ﺧﺪﻣﺖ ﺣﺎﺝ ﺷﻴﺦ ﺭﺟﺐ ﻋﻠﻰ ﺧﻴﺎﻁ ﺗﻬﺮﺍﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻫﻞ ﻣﻜﺎﺷﻔﻪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺁﻗﺎ ﭘﺴﺮﻡ ﺟﻮﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺮﻳﺾ ﺷﺪﻩ ﻫﺮﭼﻪ ﺣﻜﻴﻢ ﻭ ﺩﻭﺍ ﻛﺮﺩﻩ‌ﺍﻡ ﺑﻰ ﻓﺎﻳﺪﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻃﺒﺄ ﺟﻮﺍﺑﺶ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ؛ ﻳﻚ ﻓﻜﺮﻯ بکنید. ﺷﻴﺦ ﺳﺮﺵ ﺭﺍ ﭘﺎﺋﻴﻦ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻟﺤﻈﺎﺗﻰ ﺗﺎﻣﻞ ﻛﺮﺩ، ﺑﻌﺪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﭘﺴﺮﺕ ﺳﻠﺎّﺥ ﺍﺳﺖ؟ ﮔﻔﺖ: ﺑﻠﻪ. ﺷﻴﺦ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺧﻮﺏ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﺩ!! پیرزن ﮔﻔﺖ: ﭼﺮﺍ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺑﺨﺎﻃﺮﺍﻳﻨﻜﻪ ﮔﻮﺳﺎﻟﻪ ﺍﻯ ﺭﺍ ﺟﻠﻮﻯ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﻛﺸﺘﻪ. ﻭ ﭘﺴﺮ ﺷﻤﺎ ﺩﻭ ﺳﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺯﻧﺪﻩ ﻧﻴﺴﺖ، ﺩﻝ ﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻩ ﺁﻧﻬﻢ ﺩﻝ ﻳﻚ ﺣﻴﻮﺍﻧﻰ ﻭ ﺁﻧﻬﻢ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﺁﻩ ﻛﺸﻴﺪﻩ... پیرزن ﮔﻔﺖ: ﺁﺷﻴﺦ ﻳﻚ ﻛﺎﺭ ﺑﻜﻦ ﭘﺴﺮﻡ ﻧﻤﻴﺮﺩ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﮔﺮﻳﻪ ﻛﺮﺩ. ﺁﺷﻴﺦ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺁﺧﻪ ﻣﻦ ﭼﻪ ﻛﺎﺭﻛﻨﻢ ﺩﺳﺖ ﻣﻦ ﻛﻪ ﻧﻴﺴﺖ. ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺩﻝ ﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻩ ﻭ ﺁﻩ ﺁﻥ ﺣﻴﻮﺍﻥ ﮔﺮﻓﺘﻪ... ﻭ ﺑﻌﺪ ﺁﻥ ﺟﻮﺍﻥ ﻫﻢ ﻣﺮﺩ. ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ ﺍﻳﻦ ﺩﻝ ﻳﻚ ﺣﻴﻮﺍﻧﻰ ﺭﺍ ﺳﻮﺯﺍﻧﻴﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯ ﺍﻓﺘﺎﺩ ﻭ ﺁﻥ ﻭﻗﺖ ﺗﻮ ﺩﻝ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﺷﺮﻑ ﻛﺎﺋﻨﺎﺕ ﺍﺳﺖ ﻣﻰ ﺭﻧﺠﺎﻧﻰ ﻭ ﺑﺪﺭﺩ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻯ، ﻭﺍﻯ ﺑﺤﺎﻝ ﺁﻥ ﺁﺩﻡ ﻫﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﺩﻝ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺴﻮﺯﺍﻧﻨﺪ، ﺟﻮﺍﺏ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﭼﻪ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﺪﻫﻨﺪ. ﺍﻯ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻮﺍﻇﺐ ﺑﺎﺷﻴﺪ.... 📚 از بیانات آیت الله فاطمی نیا (ره) . .
🔴 آن جا هیچ محدودیت زمانی و مکانی وجود نداشت. در دنیا باید صبر کنیم تا فردا شود و اتفاقات فردا را مشاهده کنیم. اما آن جا تمام اتفاقات آینده را به راحتی می توان مشاهده کرد. من در آن جا به زندگی همه‌ی اشخاصی که می شناختم مسلط بودم. دیدم شخصی بر مصیبت ها صبر می کرد و این در عاقبت به خیری اش چه مقدار تاثیر گذار بود. 📚 کتاب با بابا .
🔴 🔹به هزار و صد نفر در زمینه حق‌الناس بدهکاری!!! ✍ دو ملک مرا گرفتند تا به سوی عذاب ببرند، هیچکس با من مهربان نبود. من آتش را دیدم. حتی دست بندی به من زدند که شعله ور بود. اما یکباره داد زدم: من که امروز توبه کردم. من واقعا نیت کردم که کارهای گذشته را تکرار نکنم. یکی از دو مأموری که در کنارم بود گفت: بله، از شما قبول می کنیم، شما واقعا توبه کردی و خدا توبه پذیر است. تمام کارهای زشت شما پاک شده، اما حق الناس را چه می کنی؟ گفتم: من با تمام بدی ها خیلی مراقب بودم که حق کسی را در زندگی ام وارد نکنم. حتی در محل کار، بیشتر می ماندم تا مشکلی: نباشد. تمام بیماران از من راضی هستند و آن فرشته گفت: بله، درست می گویی، اما هزار و صد نفر از مردان هستند که به آنها در زمینه حق الناس بدهکار هستی! وقتی تعجب مرا دید، ادامه داد: خداوند به شما قد و قامت و چهره ای زیبا عطا کرد، اما در مدت زندگی، شما چه کردی؟! با لباس های تنگ و نامناسب و آرایش و موهای رنگ شده و بدون حجاب صحیح از خانه بیرون می آمدی، این تعداد از مردان، با دیدن شما دچار مشکلات مختلف شدند. بسیاری از آنها همسرانشان به زیبایی شما نبودند و زمینه اختلاف بین زن و شوهرها شدی. برخی از مردان جوان که همکار یا بیمار شما بودند، با دیدن زیبایی شما به گناه افتادند و... گفتم: خب آنها چشمانشان را حفظ می کردند و نگاه نمی کردند. به من جواب داد: شما اگر پوشش و حریم ها و حجاب را رعایت می کردی و آنها به شما نگاه می کردند، دیگر گناهی برای شما نبود... 📚 کتاب سه دقیقه در قیامت .
⭕️مرده‌ها هم احساس دارند !‼️ یکی از آداب قبرستان این است که وقتی کنار قبری میروید، سریع قبر را ترک نکنید، بلکه مدتی کنار قبر بنشینید، زیرا مُرده وجود شما را حس میکند و از بودن شما آرامش میگیرد: شخصی از امام موسی کاظم (علیه السّلام) سؤال کرد:مؤمنی که مرده باشد، آیا کسی که قبر او را زیارت می کند، آگاه بدان است؟ امام فرمودند: بله و تا زمانی که بر سر قبر او هست، مرده با او مأنوس گشته و آرامش می یابد.و زمانی که بلند شده و از کنار قبر میرود، از رفتن او وحشتی به مرده وارد می‌شود. 📚 اصول کافی، ج۳، ص۲۲۸📚 . .
در آیه قرآن می خوانیم : 🍀فَإِذا جاءَ أَجَلُهُمْ لا يَسْتَأْخِرُونَ ساعَةً وَ لا يَسْتَقْدِمُونَ؛ براى هر قوم و جمعيّتى، زمان و سرآمد (معيّنى) است . هنگامى كه سرآمد آن ها فرا رسد، نه ساعتى از آن مى كنند، و نه بر آن پيشى مى گيرند.» ✔️از معصوم (ع) سؤال كردند که بعضى از اموات و مردگان را مى بينيم آن ها باز است و بعضى بر هم و بسته است. كدام يك علامت و است؟ 🔶حضرت فرمود: آن كه چشمش باز است، موقعى كه مرگ آمد، چشمش باز بود. نداشت كه چشمش را بر هم گذارد. آن كه چشمش بر هم و بسته است، موقعى كه مرگ آمد، چشمش بر هم بود. مهلت نداشت چشم را باز كند. 📚سوره اعراف،آيه 34📚 . .
❇️ مال یتیم‌.... ✴️ حضرت عیسی{علیه السلام} از گورستانی گذشت. گفت: «بارخدایا از کرمت و عنایتت یکی از این بندگان را !»  در حال، قسمتی از خاک شکافته شد، کسی بلند بالا از خاک برآمد و بایستاد. حضرت عیسی{علیه السلام پرسید: «تو کیستی؟» گفت: «فلان»، گفت: «کی مُردی؟»، گفت:« دو هزار و هفتصد سال پیش»، پرسید:« را چگونه یافتی؟»، گفت: «از هنگام مردن تا کنون هنوز تلخی مرگ با من است»، پرسید:« خدا با تو چه کرد که چنین تلخ مرگی؟»، گفت: «از آن تاریخ تا کنون مطالبه حساب که در گردن است بوده ام و هنوز از حساب آسوده و فارغ نگشته ام»، این را بگفت و در خاک فرو شد. 📚 کشف الاسرار ، ج۱ . .
🔴 🔹این بنده خدا را دیدم که... ✍ یکی از معلمین و مربیان شهر ما، در مسجد محل تلاش فوق العاده ای داشت که بچه ها را جذب مسجد و هیئت کند. او خالصانه فعالیت می کرد و در مسجدی شدن ما هم خیلی تأثیر داشت. این مرد خدا، یكبار که با ماشین در حرکت بود، از چراغ قرمز عبور کرد و سانحهای شدید رخ داد و ایشان مرحوم شد. من این بنده خدا را دیدم که در میان شهدا و هم درجه آنها بود! 🔺توانستم با او صحبت کنم. ایشان به خاطر اعمال خوبی که در مسجد و محل داشت و رعایت دستورات دین، به مقام شهدا دست یافته بود. در واقع او در دنیا شهید زندگی کرد و به مقام شهدا دست یافت. اما سؤالی که در ذهن من بود، تصادف او و عدم رعایت قانون و مرگش بود. ایشان به من گفت: من در پشت فرمان ماشین سکته کردم و از دنیا رفتم و سپس با ماشین مقابل برخورد کردم. هیچ چیزی از صحنه تصادف دست من نبود. 📚 کتاب سه دقیقه در . .
🔴 ✅ خرمای بهشت برزخی! من بر روی چمن ها دراز کشیدم. گـویی یـک تـخـت نـرم و راحـت و شبیه پرقو بود. به بالای سرم نگاه کردم. درختان‌میوه و یک درخت نخل پر از خرما را دیدم. با خودم گفتم: 🔹خرمای اینجا چه مزه ای دارد؟ یکباره دیدم درخت نخل به سمت من خم شد. من دستم‌را بلند کردم و یکی از خـرمـاها را چـیـدم و داخـل دهــان گذاشتم. نمی توانم شیرینی آن خرمـا را با چیزی در این دنیا مثال بزنم. دراینجا اگر چیزی خیلی شیرین باشد، باعـث دلزدگی می شـود. امـا آن خـرما نمی‌دانید چقدر خوشمزه‌بود. ازجا بلند شدم.دیدم چمن‌ها به حالت‌قبل برگشت... 📚 کتاب سه دقیقه در قیامت . .
🔴 ✍توبه و انجام حقوق ضایع شده: اولین و مهم ترین وظیفه انسان برای آمادگی قبل از مرگ توبه و انجام حقوق فوت شده‌ای است که امکان جبرانش وجود دارد. اگر نماز یا روزه یا حج و امثال اینگونه حقوق الهی از ما فوت شده، نباید در قضا و انجام آن کوتاهی کرد. یا اگر حق الناس بر گردن داریم، آبرویی از کسی بردیم، یا حقی ضایع کردیم، معطل نکنیم. 📚 کتاب از احتضار تا عالم قبر . .
✍ رفقاے خوب معنوے توصیه میکنم هر وقت حال مناسب داشتید با هندزفری این دو صوٺ رو گوش کنید. از وقتی این دو تا صوت رو گوش دادم دارم با خودم فکر می کنم که تو مسیر دینداری و عشق به الله چقدر از خودم مایھ گذاشتم؟ چقدࢪ بھ دنبال خوشے دنیا میگشتم در حالے که خوشے دنیا و آخࢪٺ فقط یڪ حࢪف هست آنم👈 خدا داࢪم با خودم فکࢪ میکنم چقدࢪ بعضی جاها لغزش کࢪدم و اسمش ࢪا گذاشتم بندگے. چقدر مغࢪوࢪ بودم و اسمش را گذاشتم عزت نفس😔 چقدࢪ بعضے جاها بخاطࢪ احوالاٺ ناخوش از خدا دوࢪ شدم دࢪ حالے که ناخوشے ها جزئے از طبیعٺ این دنیاے فانے هستند. . .
🔴 هرکس میخواهد مانند شهدا بمیرد.. 🌕 پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله: «مَن أحَبَّ أَنْ يَحْيَا حَيَاةً تُشْبِهُ حَيَاةَ اَلْأنْبِيَاءِ وَ يَمُوتَ مِيتَةً تُشْبِهُ مِيتَةَ اَلشُّهَدَاءِ وَ يَسْكُنَ اَلجِنَانَ اَلَّتِي غَرَسَهَا اَلرَّحْمَنُ فَلْيَتَوَلَّ عَلِيّاً وَ لْيوَالِ وَلِيَّهُ وَ لْيَقْتَدِ بِالْأَئِمَّةِ مِنْ بَعْدهِ فَإِنَّهُمْ عِتْرَتِي خُلِقُوا مِنْ طِينَتِي» هر كه دوست دارد مانند پیغمبران زندگی کند و مانند شهیدان بمیرد و در بهشتی که خدای رحمان آفریده ساکن شود، باید از علی علیه السلام پیروی کند و با دوست او دوستی کند و به امامان پس از وی اقتدا کند؛ زیرا ایشان عترت من هستند و از طینت من آفریده شده‌اند. 📗الکافي، ج ۱، ص ۲۰۸ در این روزگار غیبت پیروی از علی علیه السلام چیست؟ چگونه باید علی را یاری کرد؟ این پیام امیرالمومنین صلوات الله علیه است: «از مهدی من پیروی کنید و او را یاری کنید»! مولای من کسی که برای ظهورت دعا میکند تو را یاری نموده و از تو پیروی کرده؛ پیروی از تو همان پیروی از علی است! یاری کردن تو همان یاری کردن علی است؛ زیرا ولایت تو همان ولایت علی است. . .
❌ لحظات سخت آخر عمر ❌ ⏳ لحظه احتضار بسیار حساس است و باید انسان از خدا بخواهد عاقبت به خیر شود؛ جوانی مادرش از او راضی نبود هنگام مرگ هرچه گفتند: بگو لا اله الا الله نتوانست بگوید .❌ 🍃 وقتی مادرش از او راضی شد توانست بالاخره بگویید؛ پیامبر اکرم به او فرمود بگوید يَا مَنْ يَقْبَلُ الْيَسِيرَ وَ يَعْفُو عَنِ الْكَثِيرِ اقْبَلْ مِنِّي الْيَسِيرَ وَ اعْفُ عَنِّي الْكَثِيرَ إِنَّكَ أَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ‏🤲 🔺اى آنكه عمل اندك و ناچيز بندگان را مى ‏پذيرى و از گناهكاران بسيار در مى ‏گذرى از من هم اين عمل كم را بپذير و از گناهان بسيارم درگذر كه تو بسيار مهربان و آمرزنده ‏اى🍃 ✅ بله عزیزان آن لحظات خیلی کار مشکل است خیلی باید مراقب بود که در آن لحظه بتوانیم درست تصمیم بگیریم . 📖 امالی شیخ مفید ص۲۸۸ .
🔴 🔹با تعجب مشاهده کردم که... ✍ رفتم صفحه (کتاب اعمال) بعد. آن روز هم پر از اعمال خوب بود. نماز اول وقت، و مسجد، بسیج، هیئت، رضایت پدر و مادر و... فیلم تمام اعمال موجود بود، اما لازم به مشاهده نبود. خیلی از کارهای خوبی که فراموش کرده بودم تماما برای من یاد آوری می شد. اما با تعجب دوباره مشاهده کردم: که تمام اعمال من در حال محو شدن است! گفتم: این دفعه چرا؟ من که در ایـن روز غیبـت نـکـردم!؟ جوان (مأمور الهی) گفت: یکی از رفقای مذهبی ات را مسخره کردی. این عمل زشت باعث نابودی اعمالت شد. خوب به یاد داشتم که به چه چیزی اشاره دارد. من خیلی اهل شوخی و خنده و سرکار گذاشتن رفقا بودم. با خودم گفتم: اگه این طور باشه که خیلی اوضاع من خرابه! 🔺رفتم صفحه بعد، روز بعد هم کلی اعمال خوب داشتم. اما کارهای خوب من پاک نشد. با اینکه آن روز هم شوخی کرده بودم، اما در این شوخی ها، بارفقا گفتیم و خندیدیم، اما به کسی اهانت نکردیم. غیبت نکرده بودم. هیچ گناهی همراه با شوخی های من نبود. برای همین، شوخی‌ها و خنده‌های من، به عنوان کار خوب ثبت شده بود. با خودم گفتم: خدا را شکر. 📚 کتاب سه دقیقه در .
⁉️ حضور مرگ چه زمانی است ⁉️ 🍃 در بعضی از آیات قرآن آمده مرگ بر انسان حاضر می‌شود، اما حضور مرگ به چه معناست و چه زمانی حاضر می‌شود؟ 🔰 حضور مرگ دو مصداق دارد : 1⃣ اول : زمان احتضار که در این هنگام همه احکام تکلیفی سلب می‌شود زیرا محتضر هیچ ادراکی ندارد و در نتیجه توبه او نیز پذیرفته نمی شود قرآن این مصداق را در آیه ۱۸ سوره نساء این گونه بیان می کند : 🌸 وَلَيْسَتِ التَّوْبَةُ لِلَّذِينَ يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ حَتَّىٰ إِذَا حَضَرَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ إِنِّي تُبْتُ الْآنَ وَلَا الَّذِينَ يَمُوتُونَ وَهُمْ كُفَّارٌ أُولَٰئِكَ أَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا[۱۸ نساء] 2⃣ ایام پایانی زندگی ؛ که قرآن این مصداق را در آیه ۱۸۰ سوره بقره اینگونه بیان می‌فرماید: 🌸 كُتِبَ عَلَيْكُمْ إِذَا حَضَرَ أَحَدَكُمُ الْمَوْتُ إِن تَرَكَ خَيْرًا الْوَصِيَّةُ لِلْوَالِدَيْنِ وَالْأَقْرَبِينَ بِالْمَعْرُوفِ حَقًّا عَلَى الْمُتَّقِين[بقره ۱۸۰] ✅ پس حضور مرگ دو مصداق دارد که در اولی توبه قبول نمی‌شود و در دومی هنوز فرصت جبران وجود دارد و زمان وصیت نیز همان موقع است .👌 .
🔥 آتش دنیا خیلی سرد است🔥 🍃 شیخ جعفر شوشتری در مواعظش می فرماید: خداوند در قرآن می فرماید نارٌ حامیهٌ یعنی آتشی که گرم است ! مگر آتش سرد و یخ هم داریم؟⁉️ ✅ بله اگر نسبت پیش بیاید و مقایسه بکنیم آتش دنیا نزد آتش برزخ و قیامت سرد است در همین دنیا دو قسم آتش را یادآوری می نماید وقتی که نسبت در پیش آید معلوم می‌شود که کدام آتش حقیقی است 🔥 🍃 می فرماید آتش هیزم و زغال را با آتش صاعقه بسنجید ؛ صاعقه آتش لطیفی است که از برخورد ابرها با یکدیگر پیدا می شود به قدری لطیف است که به هر جسمی بخورد می سوزاند و رد می شود نه اینکه برگردد یا متوقف شود؛ از لحاظ سوزش هیچ چیز آن را خاموش نمی‌کند ❌ 🍃اگر به درخت بخورد کاملاً خاکسترش می کند اگر به دریا بخورد می سوزاند تا ته دریا حتی ماهی ته دریا را بریان می‌کند صاعقه آتش است زغال در منقل هم آتش است اما این آتش را مشتی خاک یا آب خاموشش می کند و سوزش هم محدود است🤏 ♨️ حالا بدانید که آتش عالم دیگر اصلاً قابل مقایسه با آتش این دنیا حتی صاعقه هم نیست و خیلی از اینها قوی تر است ؛ لذا آتش گرمی که در قرآن فرموده به نسبت آتشی است که در سرای دیگر وجود دارد؛ یعنی آتش اینجا به نسبت به آتش عالم دیگر .
💥مسابقه سین زنی گالری زرگارنت کد شرکت کننده : جوایز نفیس 👇👇 🎁 نفر اول:انگشتر طلا 🎁نفر دوم‌: سکه پارسیان ۲۰۰سوت 🎁نفر سوم : سکه پارسیان۱۵۰سوت 🎁 نفر چهارم : سکه پارسیان۱۲۰سوت 🎁نفر پنجم‌: سکه پارسیان ۱۰۰سوت 🎁نفر ششم تا‌دهم: سنگ عقیق خراسانی مهلت شرکت در مسابقه :تا پایان تیر🍂 با گالری زرگارنت مثل یک نگین بدرخش آدرس: مبارکه،خیابان منتظری،جنب کفش خاطره جهت شرکت در مسابقه روی لینک زیر کلیک کنید.👇👇👇👇 گالری زرگارنت https://eitaa.com/joinchat/3533570360Cbc1690e8b1
🔴 ملاقات مرگبار مرد و زنی برای خوردن ناهار به یک رستوران رفتند. وقتی منتظر آماده شدن غذایشان بودند، زن پنج نوشیدنی همراه با یخ سفارش داد چون هوا بسیار گرم بود. زن چهار تا از نوشیدنی ها را یکجا سر کشید. نوشیدنی پنجم را هم کمی بعد مرد خورد. بعد از مدتی، حال مرد بد شد و از دنیا رفت. به گفته ی پزشکان هر پنج نوشیدنی سمی بودند. 🔴چطور زن زنده مانده بود ولی مرد از دنیا رفته بود؟ مشاهده جواب مشاهده جواب
🔴 قالیچه سوخته مردی ﺑﺪﻫﮑﺎﺭ ﺷده بود و ﻓﻘﻂ يك ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ ﺩﺍﺷﺖ، ﮔﻮﺷﻪ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﻫﺮ ﻣﻐﺎﺯﻩ‌ﺍﯼ كه ﻣﯿﺮﻓﺖ، ﻣﯿﮕﻔﺘﻦ: ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ ﺍﮔﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻮد ۵۰۰ تومن ﻣﯽﺍﺭﺯﯾﺪ، ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﻣﺎ ١٠٠ ﯾﺎ ۱۵۰ تومن ﺑﯿﺸﺘﺮ نمی‌خریم. ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺑﻮﺩ و به ﺍﻣﯿﺪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺨﺮﻥ ﺍﺯ اﯾﻦ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﻪ ﺍﻭﻥ ﻣﻐﺎﺯﻩ میرفت. داخل ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﻫﺎ، ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺩﺍﺭ ﭘﺮﺳﯿﺪ: ﭼﯽ ﺷﺪﻩ كه ﻗﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺑﯽ ﺭﻭ ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﻧﮑﺮﺩﯾﺪ؟ ﮔﻔﺖ: ﻣﻨﺰﻟﻤﻮﻥ ﺭﻭﺿﻪ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ، ﻣﻨﻘﻞ ﭼﺎﯾﯽ ﺭﻭﯼ ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻟﯽ ﺑﻮﺩ، ﺫﻏﺎلها ﺭﯾﺨﺖ و ﻗﺎﻟﯽ ﺳﻮﺧﺖ. ﻫﺮ ﭼﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ مى‌تونى ﺍﺯﻡ ﺑﺨﺮ، ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﻡ ... ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺩﺍﺭ پرسید: گفتی ﺗﻮ ﺭﻭﺿﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ؟ گفت: بله. مغازه دار گفت: ﺍﯾﻦ ﺍﮔﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻮد ۵۰۰ تومن ﻣﯽ‌ﺍﺭﺯﯾﺪ ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺑﺮﺍی اﺭﺑﺎﺏ ﻣﻦ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﻣﻦ ١ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺍﺯﺕ ﻣﯿ ﺨﺮﻡ. قالیچه رو خرید و روی میزش پهن کرد و تا آخر عمرش آن یک قسمتی که سوخته بود رو همیشه گل‌محمدی‌ و‌ رز میخرید و روی قسمت سوخته قالیچه که به اندازه کف دست بود پرپر می کرد و دوستان صمیمی و همکارانش همه به نیت تبرک یک پر از گل را برداشته یا در جانمازشان میگذاشتند یا در قوری چای یا غذایشان می ریختند. اوﻥ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ تو روضه سوخته ﺑﻮﺩ قیمت گرفت، کاش دلمون تو روضه‌ها بسوزه. اونوقت بگیم: دلمون سوخته بی‌بی، چند میخری؟!😭😭 ❤️ اللهم الرزقنا شفاعت الحسین(ع) یوم الورود .
🍁‍ کفـــاره گنــــ🔥ـــاهان 🍁‍ روایت شده از امام صادق علیه السلام که رسول خدا فرمودند : خدای تبارک و تعالی میفرمایند: هیچ بنده گنهکاری را وارد بهشت نمےکنم ، مگر اینکه او را به مرض و بیماری مبتلا مےکنم تا کفاره گناهانش باشد و اگر گناهانش با آن بیماری پاک نشد و زیادتر از آن بود ، کسی را بر او مسلط مےکنم که بر او ظلم کند تا کفاره گناهانش باشد، رزق و روزی اش را کم مےکنم تا کفاره گناهانش باشد و اگر این نیز برای کفاره گناهانش کافی نبود جان گرفتن او را سخت مےکنم و یا در قبر بر او سخت مےگیرم، تا وقتی که بدون هیچ گناهی نزد من آید و او را وارد بهشت ڪنم. (پس اگر کسی غرق در گناه بود و سلامتی، نعمات خداوند و ثروت فراوان بر وی همچنان تداوم داشت بدان که خداوند بااین کار وی را گمراه کرده تا بزودی بعداز مرگش به شدیدترین عذابها مجازات کند). 👌خیلی از سختیها و مشکلات و مصائب دنیا پاک کننده و کفاره گناهان می باشد .
💠دیدن تمامی اعمال در یک لحظه در قیامت💠 ⁉️ چگونه میشود انسان در قیامت در یک لحظه به تمامی اعمال خود، از اول زندگی تا لحظه مرگش، احاطه و علم پیدا می‌کند؟ به این آیه توجه کنید: 💢 وَ وُضِعَ الْكِتَابُ فَتَرَى الْمُجْرِمِينَ مُشْفِقِينَ مِمَّا فِيهِ وَيَقُولُونَ يَا وَيْلَتَنَا مَالِ هذَا الْكِتَابِ لَا يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلَا كَبِيرَةً إِلَّا أَحْصَاهَا وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا وَلَا يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَدًا.[کهف آیه 49] در روز قیامت كتاب‌ گذارده‌ ميشود، پس‌ تو ای پيغمبر! میبينی كه‌ مردمان‌ مجرم‌ از آنچه‌ در آن‌ هست‌ به‌ خوف‌ و ترس‌ میافتند و ميگويند: 🔹ای وای بر ما! اين‌ چه‌ كتابی‌ است‌ كه‌ از شمارش‌ هيچ‌ عمل‌ كوچكی و يا بزرگی دريغ‌ نكرده‌ است‌. 🔹و آنچه‌ را كه‌ در دنيا بجای آورده‌ بودند، همه‌ را یکجا حاضر میيابند 🔹و پروردگار تو به‌ هيچ‌ كس‌ ظلم‌ نمیكند ✅زمان از خصوصیات عالم دنیاست و در قیامت زمان به این صورت که در دنیا هست نمی‌باشد وقتی كه‌ بشر برای‌ حساب‌ و كتاب‌ محشور میشود از زمان‌ بالاتر میرود و در یک لحظه بر تمام‌ أفعال‌ و كردار خود، اطّلاع‌ پيدا ميكند، ‌ در واقع چنانچه‌ زمان‌ برداشته شود، ديگر‌ گذشته‌ و آينده‌ و حال‌ برای ما مساوی است‌ و ما ميتوانيم‌ با يك‌ نظر به‌ تمام‌ آنها نگاه کنیم، چون‌ آنچه‌ بين‌ ما و موجودات‌ گذشته و آینده، فاصله‌ میاندازد زمان‌ است و با برداشته شدن زمان‌ ديگر گذشته و آینده ‌معنی ندارد، زمان‌ حضرت آدم‌ با زمان‌ حضرت‌ نوح‌ و‌ ديگر پیامبران و يا زمان‌ ائمه يكسان‌ خواهد شد و همه‌ و همه‌ یکجا حاضر و در یک رديف‌ هستند. 📚معادشناسی علامه طهرانی ج ۶، ص ۱۰۷ – ۱۰۸ .
❌برهوت نام سرزمین گرم و آتشینی در یمن است که ارواح کافران روزها در آنجا جمع شده و یکدیگر را می‌شناسند و شبانگاهان به جهنمی‌برزخی برده شده و در آنجا عذاب‌می‌شوند.همانطور که به وادی‌السلام برده می‌شود به وادی برهوت که سرزمینی در است برده می‌شود. 🔳 علامه طهرانی در معادشناسی چنین می‌گوید: 🔥برهوت‌ نام‌‌چاهی است‌ درسرزمين‌ حَضْرَمَوت‌ كه‌ در جنوب‌ يمن‌ است‌؛در آن‌ چاه‌، مارهای سياه‌، عقرب‌ها، جغدها و حيوانات‌ وحشی آنقدر فراوانند كه‌ كسی قدرت‌ عبور ندارد و گرمای سوزانی دارد‌ كه‌ دقيقه‌ای از آن‌ قابل‌ تحمّل‌ نيست‌. 📕معادشناسی، ج۳، ص ۲۷۱ رسول خدا (ص) می‌فرمایند: بهترين آبهای روی زمين آب زمزم و بدترين آبها، آب برهوت است كه در بيابان‌حضرموت واقع شده و ارواح كفار با بدن‌ها‌ی مثالی خود به آنجا منتقل می‌شوند. 📕 كافي، ج 3، ص 246، حديث 5 شخصی از امام رضا(ع) در مورد بدترین درّه روى زمین سؤال نمود، و آن‌حضرت فرمود: «درّه‌اى است در یمن به نام برهوت که از درّه‌هاى جهنّم است».بنابر این روایات؛ همین برهوت زمینی، برهوت پس از مرگ برای کفار می‌باشد، که البته چشم مادی ما از دیدن حقایق و وقایعی که در این سرزمین می‌گذرد بی‌اطلاع است. .