eitaa logo
بانو نگار
514 دنبال‌کننده
316 عکس
99 ویدیو
6 فایل
رسانه بانوان انقلاب اسلامی ارتباط با ما👇 @Abaspoor98 @elhamghafari انتشار مطالب با ذکر نام کانال مجاز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️واکاوی ابعاد مغفول مساله جمعیت در ایران 🍃 با حضور: جناب اقای محمد سلیمی (دانشجوی دکتری جمعیت شناسی دانشگاه تهران) @mohammad_salimi_t سرکار خانم الهام غفاری( دانشجوی دکتری مطالعات زنان) @elghafari88 🍃 کارشناس مجری لایو: سرکار خانم زهرا بابا زاده (دانشجوی دکتری مطالعات زنان) @_zahra.babazadeh_ زمان: یکشنبه ۱ خرداد ساعت: ۲۱🕘 https://www.instagram.com/p/Cd0E9tZoq-c/?igshid=MDJmNzVkMjY=
. به نقل از ایسنا، رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس گفت: در این طرح آورده شده که در شرایطی که زن حداقل یک سال متوالی یا 18 ماه متناوب در طول سه سال منتهی به دادگاه جدا از مرد زندگی کرده و حاضر به بذل کل مهریه خود شود، کراهت شدید زوجه برای دادگاه محرز و حکم ماده 1130 جاری شود. سرکار خانم دکتر قاسم پور، ما ز یاران چشم یاری داشتیم ... معیار عسر وحرج بیش و پیش از آنکه نوعی باشد، شخصی است. شما بر مبنای چه اصلی مشخص می کنید هر زنی می تواند سه سال کراهت از زوج را تحمل کند، بعلاوه مهریه خود را هم به طور کامل بذل کند، تا دادگاه عسر و حرج او را احراز کند. این دست موارد نه تنها کمک به حل بحران طلاق نیست، بلکه رویه جدیدی در بررسی سخت تر پرونده های طلاق عسر و حرجی در دادگاههای خانواده مستقر می کند. چنین فضاحتی را از کجای فقه بیرون کشیدید؟ چرا یک زن باید کراهت از زوج را سه سال تحمل کند؟ در شرایطی که برای زوج او هیچ محدودیتی جهت طلاق و رهاکردن زوجه، چندهمسری دائم و موقت هم زمان ووو وجود ندارد. او چرا برای رها کردن خود از شرایط حرجی باید کل مهریه خود را ببخشد؟ این ظلم و بی عدالتی را از کجای دین مبین اسلام خارج می کنید؟ چرا نهاد ازدواج را در نگاه زنان جوان، زندانی معرفی می کنید که در صورت کراهت و شکست، رهایی از آن ممکن نیست؟ شما این زن را از فرصت ازدواج مجدد، مادری در زمان مناسب، سلامت جسم و روان محروم می کنید به جرم این که نمی تواند با همسرش (به هزار دلیل شخصی) زندگی کند؟ شما چگونه پاسخگوی ترسیم این چهره کریه از کرامت و منزلت زن در نظام قانونگذاری اسلامی خواهید بود؟ ما هر چقدر فریاد می زنیم فرایند ازدواج و طلاق را سخت تر نکنید، این مسئله آسیب های جبران ناپذیری برای سلامت جنسی جامعه دارد، اما صد افسوس که کسی نمی شنود. امیدواریم طرح اصلاح قانون محکومیتهای مالی که شامل این مورد هم بوده، پیش از تصویب مورد بازنگری عاقلانه قرار گیرد. @ghasempour_ir https://www.instagram.com/p/Cd79YzYIf0z/?igshid=MDJmNzVkMjY=
*بانو نگار برگزار می کند* 📌گفت و گو پیرامون *طرح جدید مهریه در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی* 🔆با حضور 🍃خانم سکینه السادات پاد(وکیل پایه یک دادگستری و دانشجوی دکتری حقوق عمومی) @sara.sadat1395 🔆 دبیر نشست 🍃خانم منیره افشین پور(فعال حوزه زن و خانواده، دانشجوی دکتری فقه و مبانی حقوق) @Monire.Afshinpour ⏰جمعه ۶خردادماه ساعت22🕙 https://www.instagram.com/p/Cd_KgSjovV7/?igshid=MDJmNzVkMjY=
یاد و نام امام خمینی (قدس ره) در عالم تا ابد ثبت و ضبط است.
🌹﷽✨ نویسنده: مدیر گروه تلگرامی جمعه ۳ تیر ماه ۱۴۰۱ ✍ شرایط فرهنگی و رفتارهای خلاف هنجار چند نوجوان رگ غیرت خیلی ها را بیرون زد. اما حقیر به عنوان یک دانش آموخته حقوق عمومی تمرکزم بر نکرده های حاکمیت وترک فعل های بی کیفر بیشتر است. به سیاق جمعه ها گشت و گذار و گل چینی در گلستان نهج‌البلاغه، حقیر خوشه چین را تا بوستان حکمت ها برد. تا به کجا کشد مرا مستی بی امان تو 🔰 حکمت های ۱۴و۱۵ نهج‌البلاغه قلّ ودلّ👌 کسی را که نزدیکانش واگذارند، بیگانه او را پذیرا می گردد. حکمت۱۴ نهج‌البلاغه هر فریب خورده ای را نمی شود سرزنش کرد. حکمت ۱۵ نهج البلاغه 🔻 اهل تحقیق خوب است برای فهم و درک دقیقتر از مبانی این دو حکمت به غایت دقیق و راهبردی به نامه ۳۱ نهج‌البلاغه هم مراجعه داشته باشند. ۱_حضرت پس از هجوم مردم و پذیرش خلافت، برای اینکه گزینش ها و انتخاب ها بر معیارهای طاغوتی و قبیله گرایی نباشد کار فرهنگی و اصلاح امور را پیوست همه اقدامات خود می کند، و به شدت نگران بودند بی خردان تصدی امور رابه دست گیرند، حقوق فرهنگی و احترام به آن را به شدت مراقبت داشتند چون شعور، فرزانگی و بالندگی یک جامعه را از فرهنگ و هویت فرهنگی آن جامعه می توان سنجید. یقینا نزدیکان در مباحث فرهنگی ساحت ها وطیف های مختلف دارد، اما امام ابتدا آن را و اعلی ساحت آن را وظیفه حاکم اسلامی و کارگزاران می دانند. ۲_وقتی که رهبر جامعه از تهاجم فرهنگی تا شبیخون فرهنگی را هشدار دادند در همه این سال ها متولیان امور به جز اسنادی با مفاهیم قلمبه و دالهای خالی چه استراتژی وراهبردی تعریف کردند؟ ۳_امام کوتاه وساده می فرمایند شما واگذارید بیگانه از او پذیرایی میکند اما عبارتی دقیق است، یعنی با سیاست و هدفمند او را جذب می‌کند. اجتماع خلاف هنجار دختران و پسران نوجوان شیرازی نتیجه ترک فعل های متولیان امور فرهنگی است. ما بچه هایمان را رها کردیم و دیگران شکار کردند. تا زمانیکه معلول را مجازات کنیم، علت با اعتماد به نفس کامل و تکیه دادن راحت به منصبی که چون تخصص نداشته غصبی است به غلط کاری خود ادامه می دهد. ۴_ در مواجهه با این پدیده ها که نتیجه طبیعی بی سیاستی و حکمرانی غیرتخصصی است، عاقلانه رفتار کردن بخشی از عقلانیت در حکمرانی است. در حکمت ۱۵ حضرت تنبه دقیقی می دهند. ۵_این نوجوانان وجوانان بی گناه هستند و حضرت در مواجهه با این گونه افراد میفرمایند نمی شود آن ها را سرزنش کرد. ۶_بپذیریم هیچ وقت برای فرهنگ و هویت و اصالت فرهنگی اولویت قائل نبودیم. امام جامعه فرمود سبک زندگی ایرانی اسلامی، پول بیت المال را تلف کردیم و سالهاست در تعریف مفاهیم گیر کرده ایم. 🔸 به قول قیصر امین‌پور: ما هیچ نیستیم جز سایه ای ز خویش آیینِ آینه خود را ندیدن است. در اندیشکده می توانیم پیرامون این فراز گفتگو کنیم. علی یارتون✋ 🇮🇷 لینک گروه در تلگرام Join 👉 https://t.me/joinchat/QpFu4dFOj9LICEP4 🇮🇷 ما باید پرچم اسلام را در انتهای افق بر زمین بکوبیم: حاج احمد متوسلیان🌷 @Banou_negar
32.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 مصاحبه با حجت الاسلام محمد ابراهیم نکونام مشا‌ور دادستان کل کشور در خصوص نامه معاون دادستان مشهد در خصوص حجاب https://t.me/Banou_negar
📍زنان سرپرست خانوار و تصمیماتی که همچنان راهگشا نیست! ⭕وجود حدود پنج میلیون زن سرپرست خانوار بر اساس آمار غیر رسمی و سه و نیم میلیون بر اساس آمار رسمی و نیز رشد تصاعدی این قشر از زنان؛زنان همسرفوت کرده ، زنان مطلقه ، زنان دارای همسر که به هر دلیل مسئولیت تامین معاش خانواده آنها به عهده خودشان می باشد. ( دلایلی نظیر زندانی بودن همسر ، ازکار افتادگی ، معلولیت و ...)و دختران مجردی که به سن تجرد قطعی رسیده اند، با وجود تورم بالای اقتصادی، نشان از ضرورت همتی عالی و نگاهی عمیق جهت حل مسائل این قشر دارد و قطعا کارهای مقطعی نمی تواند دردی از انبوه مسائل این زنان بکاهد. ⭕آنچه در روز های اخیر در خبر های معاونت امور زنان دولت سیزدهم با عنوان؛ امضای تفاهم نامه همکاری با بانک رفاه و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون ، در موضوع زنان سرپرست خانوار شاهدیم و از آن به عنوان فتح الفتوحی در حوزه حل مسائل اشتغال بانوان سرپرست خانواده یاد می شود ، همان راه اشتباه معاونت دولت دوازدهم و خانم ابتکار است! ⭕اساسا حل مسئله زنان سرپرست خانوار که از برنامه سوم توسعه در برنامه های توسعه لحاظ گردیده با کارهای موقتی و بستن تفاهم نامه های مقطعی آن هم صرفا در بعد اشتغال قابل حل نمی باشد. برای حل ریشه ای مصائب این زنان می بایست تلاش های معاونت امور زنان به سوی تدوین «قانون»، به عنوان راهکاری دائمی معطوف گردد. ⭕بر این اساس بند ت ماده 80 قانون ششم برنامه توسعه بیان می دارد: «حمايت از زنان سرپرست خانوار تهيه و اجراي كامل طرح جامع توانمندسازي زنان سرپرست خانوار طبق قوانين و مصوبات شوراي اجتماعي تا پايان اجراي قانون برنامه توسط رياست جمهوري (معاونت امور زنان) با همكاري وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و ساير نهادهاي ذيربط و تأييد برنامه مذكوردرهيأت وزيران و تصويب در مجلس شوراي اسلامي و نظارت براجرائي شدن آن». ⭕ بر این اساس معاونت زنان دولت دوازدهم موظف به تدوین برنامه جامع توانمند سازی زنان سرپرست خانوار با همکاری ساختارهای متولی ذکر شده در قانون و با تایید در هیئت دولت بود که می بایست برنامه جامع توانمد سازی زنان سرپرست خانواده را به مجلس جهت تصویب نهایی و تدوین قانون ارائه نماید. امری که خانم ابتکار در دولت قبل در این لایحه پیشنهاد حذف عنوان "به تصویب مجلس برسد" را ارائه کرده بود که با مخالفت مجلس هیچ گاه نتوانست به شکل قانون مدون به حل دائمی مسائل این زنان بیانجامد! ⭕ با توجه به تمدید یک ساله برنامه ششم توسعه در دولت سیزدهم و مطالبه جناب آقای قالیباف از دولت سیزدهم و مکلف نمودن دولت به ارائه لایحه «توانمند سازی زنان سرپرست خانوار»، معاونت دولت سیزدهم نیز پا در جای خانم ابتکار گذاشته و عملا لایحه ای در این خصوص به مجلس جهت قانونی شدن راهکارهای حل مسائل زنان سرپرست خانوار ارائه نداده و صرفا به بستن تفاهم نامه همکاری با بانک ها دلخوش نموده است و تا کنون مجلس نیز بر این سهل انگاری معاونت زنان روزه سکوت گرفته و شان نظارتی خود را به فراموشی سپرده است. ‼️ امیدواریم با رعایت شان نظارتی مجلس و توجه معاونت امور زنان و خانواده دولت سیزدهم به وظایف قانونی خود بیش از این شاهد فرصت سوزی در این موضوع نباشیم. ✍🏻 زهرا عباس پور https://t.me/Banou_negar @Banou_negar
♦️سلسله نشست های تخصصی؛ واکاوی اقدامات ساختارها و نهادهای متولی زنان ♦️موضوع این لایو: بررسی مسئله حجاب کارشناسان: سکینه سادات پاد وکیل پایه یک دادگستری، دانشجوی دکتری حقوق عمومی، فعال حوزه زن و خانواده @sara.sadat1395 الهام غفاری ارشد روان شناسی و دانشجوی دکتری مطالعات زنان، مدیر موسسه مهتدی @elghafari88 زهرا عباس پور ارشد تاریخ تشیع، دانشجوی ارشد مطالعات زنان، مدیر موسسه مهربانو @zahraa_abaspoor ♦️چهارشنبه: ۱۲ مرداد 🕘 ساعت:۲۱ 🔴 🟢 آدرس پیج بانونگار در اینستاگرام👇 https://instagram.com/banou_negar?igshid=YmMyMTA2M2Y= @banou_negar
♦️«هیئات مذهبی» محروم از «عدالت جنسیت» ⭕«برابری جنسیتی» (gender equality) در گفتمان جهانی به معنای؛ "برابری حق و تکلیف" است که با انکار «جنسیت» به عنوان یک «برساخت اجتماعی»، در صدر برنامه ریزی های توسعه غرب قرار گرفت. « برابری جنسیتی» به عنوان شاخص جهانی «توسعه انسانی» (HDI)، نسخه جهانی کدخدای" نظام سرمایه داری" برای" دهکده جهانی" بر ساخته خویش است. ⭕« انقلاب اسلامی ایران» بر خلاف موج جهانی، با رد «برابری جنسیتی» و با به رسمیت شناختن« جنسیت» توجه به نیازمندی های جنسیتی را موجب عدم ظلم به دو جنس دانسته و بر اساس آن در سیاست گذاری های کلان خود «جنسیت» را مورد توجه قرار داد. ⭕«عدالت جنسیتی» در تعریف اسلامی خود؛ « تناسب حق و تکلیف» را معنا می دهد که با وجود گنجانده شدن در برنامه ریزی های توسعه جمهوری اسلامی ایران غالبا در درگیری دو گفتمان «متجدد» و «متحجر» تا کنون حتی نتوانسته به تعریف اسلامی خود نزدیک شود، لذا عموما زنان کشور ما "مزیت های" «برابری جنسیتی» در غرب را شنیده اند اما از چشیدن طعم واقعی عدالت جنسیتی محروم مانده اند، لذا آرمان شهر خود را در برابری جنسیتی میبینند که کمتر از ظلم های جنسیتی آن آگاهند. ⭕آنچه این روزها در بستر فضای اینستاگرام در خصوص مطالبه بسیاری از "خانم های مذهبی" از لزوم توجه به نیازمندی های جنسیتی زنان در "هیات مذهبی" شاهدیم بیشتر از اینکه ناظر به عدم "برابری جنسیتی" باشد، ناظر به فقدان "عدالت جنسیتی" در فضای فرهنگی، اجتماعی کشور ماست. چرا که بر اساس "برابری جنسیتی" نهایت یک آرمان هیئت مذهبی دادن امکانات یکسان به زن و مرد است، بر این اساس زنان و مردان می بایست سهم fifty-fifty از همه امکانات هیئت مذهبی داشته باشند، لذا کودک شیرخوار و خردسال همراه مادر، زنان باردار، سبک پوشش، نیازمندی های تهویه ای بیشتر و ... هیچ کدام محل توجه نیستند . ⭕ اما در انگاره «عدالت جنسیتی»؛ توجه به تناسب نیازمندی های دو جنس با حق اختصاص داده شده، مهم است. بنابراین در این طرح واره، در یک هیئت مذهبی ناظر به نیازمندی های جنسیتی زنان و مردان سهم اختصاص فضا به زنان ناظر به تعداد، همراهی فرزندان، حضور دختران نوجوان، زنان باردار، زنانی که کودک شیرخوار یا خردسال دارند، امکان تخصیص فضای بیشتر را دارد همچنین الویت در نورپردازی مناسب، سیستم تهویه مطبوع، اختصاص فضای مهدکودک، سهولت در ورودی ها به هیئت، الویت در پذیرایی مراسم، تعریف سبک جدید عزاداری با توجه به مخاطب و... مورد توجه قرارمی گیرد و این توجه ابتدایی در طراحی فضا، قطعا منجر به "کنشگری فعال تر زنان"، در هیئات مذهبی خواهد شد. ⭕اینکه هیئات ما عموما بدور از چنین طراحی هایی هستند نشان می دهد؛ ساختارهای تماما دینی نیز توجه دقیقی به «جنسیت» از منظر نگاه اصیل اسلامی ندارند. ⭕این مثال ساده نشان می دهد با وجود گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی توجه به «جنسیت» آنچنان که باید و شاید در صدر توجهات ساختارهای متولی و تصمیم ساز قرار نداشته است. با پایان برنامه ششم توسعه دولت دوازدهم و سیزدهم نشان دادند نتوانسته اند، به تعریف دقیقی از «عدالت جنسیتی» و متعاقبا شاخص های برآمده از آن بپردازند. سکوت کنشگران عرصه زن و خانواده بر وخامت این مسئله بیش از پیش خواهد افزود. ⭕نمی توان متهم اول مسائل زنان در کشور را «فمنیسم» دانست وقتی اراده ای جهت تبین نگاه دقیق انقلاب اسلامی به« جنسیت» در ساحت برنامه ریزی ها، وجود ندارد. ✍️زهرا عباس پور عکس از: https://www.isna.ir/news/95072012332/ https://www.instagram.com/p/Cg6g_PpoDKB/?igshid=MDJmNzVkMjY=
4_6048891661759547434.m4a
15.3M
🚩 نگاه دین به جایگاه زن در حادثه عاشورا حادثه عاشورا حادثه ای مذنث ۴۰ زن در حادثه عاشورا نقش زنان در حادثه کربلا: تشویق همسران به همراهی حسین حضور در نبرد گزارش حادثه کربلا نقش اعتراضی زنان پناه دادن مسلم روشنگری و سخنرانی وصایت و مجموعه کتاب علی مدیریت بحران توسط زینب عدم ثبت و وجود نقش منفی و تاریک و ظلم و ستم و بدی زنان در حادثه کربلا و ذکر نقش انسانی زنان هر دو طرف عدم ارتداد زنان زمان پیامبر حفظ هویت فردی زنان و زن به عنوان زن نه زن به عنوان سایه و ذیل و حاشیه مرد در عاشورا عاشورا تبلور امر به معروف و ولایت زنان و مردان در کنار هم: مومنون والمومنات بعضهم اولیاء بعض و نشان دادن هویت و استقلال فردی فرد عدالت تقسیم برابر فرصت ها و ظرفیت ها همچون دانشگاه و ورزشگاه نه فقط تقسیم برابر داده ها در سخن زینب: امن العدل یابن الطلقا؟ آیا عادلانه است زن های تو در حریم باشند و خاندان پیامبر نه؟ ویدیو: https://t.me/Vortrags/63916 زیارت صوتی اربعین https://t.me/yaser_arab57/5560 @kherad_Jensi @EveDaughters
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا