ادامه گشت ارشاد:
خاطرنشان می سازد موضوع مورد مناقشه در حتمیت حکم الهی نیست بلکه در نحوه پیاده سازی آن در اجتماع است. اتفاقی که بایستی در این چهار دهه برایش برنامه ریزی می داشتیم، زمینه سازی می کردیم و کادرسازی و ریل گذاری لازم را صورت بندی و سپس پیاده سازی می کردیم. این گونه حرکت های ناقص سلبی و بدون پشتوانه صحیح علمی وعقلانی و حتی شرعی و حقوقی، حقیقتا جز خسارت دوچندان برای ساحت قدسی حجاب و نظام مقدس ایران اسلامی، بار دیگری نخواهد داشت.
شاید شناخت علمی، دقیق و روزآمد از احکام دینی و روش های پیاده سازی آن در اجتماع بشری و نه دینی، یکی از کلیدواژه های مفقوده حرکت اخیر باشد. اتفاقی که با پویایی فقه شیعه و زعامت ولی فقیه متناسب با روح بلند حاکم بر اسلام عزیز است.
و در ادامه، حلقه ی بنیادین تحول تربیتی انسان الهی متناسب با رویکرد مذهب اصیل و رهای از قید و بندهای تاریخی و اجتماعی به عنوان نقطه عزیمت در انتخاب سبک زندگی عفیفانه به ویژه در نسل جوان، بایستی مورد توجه جدی کارگزاران نظام قرار گیرد.
ترکیب این دو حرکت به منزله اقدامات ایجابی موضوع عفاف و حجاب، اگرچه بلندمدت به نظر برسد لیکن با کرامت ذاتی انسان و شرافت انتخاب او بر پایه معرفت حقیقی و تقوای مدنظر شارع تناسب ماهوی دارد. انشاءالله
از عقلای حاضر در بدنه دولت خواستاریم کمی واقعگرایانهتر و با علمی دقیقتر به مسائل عمیق اجتماعی بنگرند و برای نه ده روز بلکه به بلندای همت انسان برنامه بریزند..
✍الهام غفاری دانش پژوه دکترای مطالعات زنان
🌱🌱
https://eitaa.com/nojavanmohtadi
🌱🌱
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
💠هم اکنون حضور دستیار رییس جمهور(در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی) شبکه خبر، برنامه صف اول
🔸سکینه سادات پاد در محل اجرای برنامه صف اول.
بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹انتقاد دستیار رئیس جمهور از رفتارهای تند در مواجهه با بی حجابی: با بی حجابی موافق نیستم، نقد من به نحوه اجراست!
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
هدایت شده از محسن قنبریان
8.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زبان جامعه باز خواهد شد!
• این روایت باب امر به معروف را با تامل بخوانید:
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام: ما جَعَلَ اللّه ُ بَسطَ اللِّسانِ و كَفَّ اليَدِ، و لكِن جَعَلَهُما يُبسَطانِ مَعا و يُكَفّانِ مَعا.(وسائل ج۱۱ص۴۰۴) : خداوند زبان را بسته و دست را گشاده قرار نداده، بلكه آنها را چنان آفريده كه با هم باز مى شوند و با هم بسته مى گردند.
• روشن است برخورد با جرائم مشهود وظیفه پلیس است و سطحی از برهنگی و بی حجابی به حسب قانون از این قبیل است.
اگر مقابل برخوردهای نرم و ملایم پلیس با بانوان، اینگونه هتک ها و ستیزه ها دیده میشود، به نقصان زنجیره امر به معروف برمی گردد: بسته بودن زبان جامعه!
• بارها گفته ام راه برگشت حجاب، خلق اراده عمومی است.
خلق اراده عمومی، نه یعنی تذکر لسانیِ همه مردم به بی حجابها!
نه یعنی فقط مردم و حذف پلیس و برخورد با قانون ستیزان!
بلکه یعنی باز شدن #زبان اکثریت (اکثریت یعنی اکثریت) جامعه، برای باز شدن #دست قانون و مجریان آن!
الان این اکثریت نه با مکشفه ها، کشف حجاب کرده اند و نه با چادری ها، راهپیمایی حجاب می آیند؛ تماشاگرند؛ بلکه گارد ذهنی شان علیه خشونت پلیس(با نمونه های رسانه ای گشت ارشاد) هم هست!
زبان باز کردن این اکثریت خاموش، خلق اراده عمومی در جمع کردن بی حجابیِ سرایت یافته به بدن نمایی و برهنگی است!
• دیدن این صحنه ها، شاید شأن پلیس را بشکند و عده ای را جسور کند؛ اما با روایت درست میتواند زبان جامعه را باز کند.
نشر و برساخت تصاویری از گشت ارشاد زبان جامعه را بست، روایت درست این روزها می تواند باز کند!
#فراجا
محسن قنبریان ۱۴۰۳/۲/۵
☑️ @m_ghanbarian
عقرب و مار سمّی بهترند از کسی که به اسم امر به معروف و نهی از منکر، به افراد نیش میزند و آنها را میآزارد و از خدا و اولیا و دین بیزار میکند.
در امر به معروف و نهی از منکر مواظب باشید با فروع دین، گردن اصول دین را نزنید. احکام شرع، فروع دین است و محبّت و ولایت خدا و اولیائش اصل دین است.
به گونهای روی عمل به احکام فشار نیاورید که افراد را از خدا و دین منزجر سازید و به اصل دینشان، یعنی محبّت آنها به خدا و اهل بیت علیهم السّلام لطمه وارد شود.
در آیهی ٧١ سورهی توبه، اوّل ولایت و محبّت بین مؤمنین را و بعد امر به معروف و نهی از منکر را مطرح میکند. امر و نهی وقتی اثر میکند که محبّت برقرار باشد.
حاج اسماعیل دولابی
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
یکی از مهمترین عوامل و شاخصه های پایداری نظام خانواده فرزند آوری است.
در همین راستا با حضور سرکار خانم زهرا عباس پور، پژوهشگر حوزه جمعیت و خانواده، فرزند آوری و جوانی جمعیت بررسی شد.
زهرا عباس پور در مورد اینکه چرا در جامعه ی کنونی ایران به مبحث فرزند آوری کم توجهی می شود می گوید: زیر بنای مسئله جمعیت فراوانی ازدواج است در حالی که که خیل عظیمی از جوانان مجرد در جامعه ی ما بستری برای ازدواج ندارند نمی توان به مسئله جمعیت خوش بین بود می بایست در ابتدا بستری برای ازدواج شکل بگیرد. اگر چنین شد و هر کدام از جوانان بعد از تشکیل ازدواج حداقل یک فرزند هم بیاورند تا یک حد زیادی می توانیم جلوی رشد منفی جمعیت را بگیریم. اما دلایل زیادی مانع از ازدواج به موقع در جوانان است به عنوان مثال همین احساس نا امنی اقتصادی قطعا فرزند آوری و البته ازدواج را مورد هجمه قرار می دهند لذا باید مجموعه ای از عوامل که مانع از ازدواج جوانان هستند مورد توجه قرار بگیرند.
وی می افزاید: از دید عده ی زیادی از مردم، در کنار فراهم کردن بستر ازدواج باید در بستر عدالت اجتماعی نیز توجه گردد. وقتی شاخص های مطلوب عدالت اجتماعی وجود نداشته باشد. این در حوزه ی احساس نا امیدی، تاثیر گذار خواهد بود و این احساس نا امیدی، ناامنی و احساس اینکه ما یک امنیت بی ثبات و یا کم ثباتی را در آینده ی ایران شاهد هستیم به نوبه ی خود هم در ازدواج و هم در مقوله فرزند آوری اثر گذار است.
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
2323 (2).pdf
4.87M
ادامه مصاحبه در صفحه ۵ روزنامه پیام آذربایجان
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از مردم پرسیدهایم چند زن قدرتمند یا ثروتمند ایرانی را نام ببرید!
جوابها جالب است!
@kherad_Jensi
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
«أَفَأَنْتَ تُکْرِهُ النَّاسَ حَتَّى یَکُونُوا مُؤْمِنِین.»
✍آیت الله شهید بهشتی
♈️اگر بخواهید مسلمان زیستن را بر مردم تحمیل کنید آنها علیه این تحمیلتان طغیان خواهند کرد انسان بالفطره خواهان آزادى است. میخواهد خودسازى داشته باشد اما خودش خودش را بسازد. مبادا بر خلاف دستور قرآن، مسلمان بودن و مسلمان زیستن را بخواهید بر مردم تحمیل کنید که اگر تحمیل کردید، آنها علیه این تحمیلتان طغیان خواهند کرد. انسان عاشق آزادى است. میخواهد خودش بهدست خود و با انتخاب خود، خود را بسازد. «إِمَّا شَاکِرًا وَإِمَّا کَفُورًا.»
♈️آنقدر تحمیل این راه و عقیده بر انسانها نامطلوب است که خدا به پیغمبر اکرمش خطاب میکند. پیغمبر اصرار داشت و پافشارى میکرد و زحمت میکشید و خودش را بهرنج و تعب میانداخت تا مردم را بهراه خدا بیاورد، اما قرآن به پیغمبر گفت اى پیغمبر، کار تو هم حدی دارد. «أَفَأَنْتَ تُکْرِهُ النَّاسَ حَتَّى یَکُونُوا مُؤْمِنِین.»
تو میخواهى مردم را وادار و مجبور کنى بهاینکه مؤمن باشند. این که راه پیغمبر نیست.
♈️توصیه من به طلاب عزیز و فضلاى ارجمند این است که منادى حق باشید، دعوتکننده بهحق باشید، آمر بهمعروف و ناهى از منکر با رعایت تمام معیارهاى عالى اسلامیاش باشید، اما مجبورکننده مردم بهراه اسلام نباشید؛ چون آن مسلمانىای ارزش دارد که از درون انسانها و عشق انسانها بجوشد و بشکفد. ندیدید مردم ما در این دوران پرارزش انقلاب چه خودجوشى و چه خودشکوفایىای از خودشان نشان دادند؟
♈️بزرگترین اصل بعد از پیروزى یک انقلاب چیست؟ تداوم همان انقلاب. همانطور که مردم ما با آزادى بهراه اسلام آمدند و رهبرى اسلام را پذیرفتند، همانطور که حتى یک مسیحى ارمنى رهبرى عالى اسلامى ما را آزادانه پذیرفت، بگذارید در تداوم انقلاب هم مردم آزادانه راه خدا و اسلام و حق و عدل و خیر و صفا و صدق را انتخاب کنند و ادامه دهند. این است سفارشم بهطلاب و فضلاى عزیز.
@TahlilZamane
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
♦️رحیمپور ازغدی: ۶۰ درصد جوانان ما نماز نمیخوانند / نصف مساجد امام جماعت ندارد و تعطیل است / بسیاری از جوانانی که در پیادهروی اربعین شرکت میکنند، نماز نمیخوانند / یک خانم نیملخت را در خارج از کشور دیدم که تسبیح داشت و ذکر میگفت
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از تعطیلی مساجد و ساخت مسجد بدون برنامه گفت:
🔹اگر این مساجد را اختیار دشمن قرار دهیم با همینها کشور را میگیرند! آموزش و پرورش را به دشمن بدهید از مدارس صد هزار نیروی انتحاری علیه ما میسازند!
@AkhbareFori
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
💢مرجعیت زن
مرجعیت زن به معنای تقلید احکام از مجتهدِ زن است. براساس فتوای مشهور میان فقهای امامی بعد از قرن دهم قمری، مرد بودن از شرایط مرجع تقلید است. شرط مرد بودن در مرجعیت، اولین بار توسط شهید ثانی به صراحت بیان شد و با ذکر آن در کتاب عروة الوثقی، در رسالههای مراجع تقلید رواج پیدا کرده است.
در مقابل برخی از فقها، به امکان تقلید از زن با وجود شرایط فتوا دادهاند. از این گروه میتوان به محمد صادقی تهرانی، یوسف صانعی و محمد ابراهیم جناتی اشاره نمود. به نظر عبدالله جوادی آملی زنان میتوانند از مجتهد اعلم زن تقلید کنند. در آثار برخی از فقها نیز ادله مشروط بودن فتوا دادن به مردانگی، رد شده یا مورد تردید قرار گرفته است.
مخالفینِ امکان تقلید از زن، برای اثبات ادعای خود به اجماع، آیات قرآن، روایات، انصراف ادله تقلید به مردان و مذاق شارع استناد کردهاند. موافقین نیز به آیات دیگری از قرآن، سنت، اطلاق ادله تقلید، سیره متشرعه در رجوع به متخصصان زن و فهم بهتر موضوعات زنانه توسط فقیهان زن استناد کردهاند.
در رابطه این موضوع، کتابهای «مرجعیت زن در ترازوی نقد» توسط زهرا اکبرزاده و «زنان، افتاء و مرجعیت» توسط مهدی سجادی نگاشته شدهاند.
ادامه در👇
مرجعیت زن - ویکی شیعه
https://fa.wikishia.net/view/%D9%85%D8%B1%D8%AC%D8%B9%DB%8C%D8%AA_%D8%B2%D9%86
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
اَمَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ
━━═━━⊰❀🦋❀⊱━━═━
برای سلامتی آقای سید ابراهیم رئیسی و همراهان آیه شریفه رو قرائت کنید