eitaa logo
بانو نگار
509 دنبال‌کننده
294 عکس
82 ویدیو
6 فایل
رسانه بانوان انقلاب اسلامی ارتباط با ما👇 @elhamghafari @Abaspoor98 انتشار مطالب با ذکر نام کانال مجاز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 بنیاد بین‌‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با همکاری حوزه دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی و گروه مطالعات زنان دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهراء اقدام به برگزاری اولین نشست تخصصی "منزلت و نقش مادران اهل بیت و امامان شیعه علیهم‌السلام در تمدن اسلامی" می‌نماید. 🔹 محورهای ارائه علمی نشست: ▫️بررسی جایگاه همسر در بینش و منش امامان شیعه علیهم‌السلام ▫️بررسی فرضیه ازدواج‌های بیناملیتی و نقش ملیت مادران امامان شیعه علیهم‌السلام در همگرایی پیشاظهور ▫️ بررسی پیامدهای تمدنی ازدواج‌های میان فرهنگی امامان شیعه علیهم‌السلام ▫️بررسی جایگاه کنیز و نوع مواجهه با کنیزان در گفتمان و سیره اهل بیت علیهم‌السلام 🔹اساتید مدعو نشست: 🔸سرکار خانم دکتر ناهید طیبی مدیر دانشنامه زن مسلمان در پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا قم 🔸 سرکار خانم دکتر شهلا بختیاری عضو هیأت علمی گروه تاریخ دانشگاه الزهرا تهران 🔸 حجت الاسلام والمسلمین دکترحمیدرضا مطهری عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔰 دبیر علمی نشست: دکتر سعید طاووسی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی 🔹 به اطلاع می رساند در این نشست از محورهای همایش ملی" منزلت و نقش مادران اهل بیت و امامان شیعه علیهم‌السلام در تمدن اسلامی" رونمایی می گردد. ▪️زمان نشست: ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲_ ساعت ۱۳_۱۰ ▪️مکان نشست: درب شرقی دانشگاه الزهراء تهران، سالن پروین اعتصامی جهت حضور در نشست به آیدی @Abaspoor98 پیام دهید. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
هدایت شده از موسسه مهتدی
شام رو گذاشتم توی سفره و خیلی اتفاقی زدیم شبکه یک، سخنرانی آقا بود به مناسبت کنگره شهدای همدان، آقا گل سخنانش در این نشست را اختصاص داد به تمجید از بانوی انقلابی مسلمان، خانم حدیده‌چی بزرگوار.. کارگردان باسلیقه هم رفت روی تصویر خانم دباغ. آقا در باب ابعاد شخصیتی خانم دباغ گفتند و درخواست نمایاندن این الگو به دل‌های جوانان را داشتند. اوج سخن آنجا بود که لفظ چریک را برای این بانو ذکر کرده و گفتند امام خمینی در دیار مردخیز همدان، یک زن را فرمانده سپاه قرار دادند و البته نقش‌های متعدد دیگری برای این بانو بیان کردند اعم از سفیر و دیپلمات و مبارز انقلابی.. و این نمونه را به عنوان نگرش اصیل انقلابی و اسلام اصیل به دنیای غرب مطرح نمودند. با خودم می‌گفتم آیا کسی از زنان و مردان سیاست‌گذار کشورم، تاب تحمل چنین نگرشی در باب زن، داراد؟ نگرشی که فارغ از جنسیت، انسانیت او را لحاظ کند و در جایی که شایسته‌سالاری حکم کند، نه زن‌بودن و نه مردبودن را مطرح ننموده بلکه به ضرورت‌ها بپردازد؟ آیا کسی از مردان این میدان، به قدر این رهبر امت، شجاعت، درایت، بصیرت و بینش عمیق اسلامی را دارا نیست که بتواند مثل او، به انسان نگاه کند و برای زنان، نسخه‌ی واحد جنسیتی ننویسد و مردان را به تعصب، به قهقرا نکشاند؟ آیا این همه غربت در نشنیدن اصل سخن آقا، میان خود طرفداران حضرتش، عجیب نیست؟ تا کی قرار است با قرائتی یک‌سویه از اسلام، زنانگی را به مادرانگی زایشی یا همسرانگی خاص، تعبیر کنیم؟ حواسمان به اصالت اسلام، تفاوت در توان و ظرفیت انسان و ضرورت زمان و مکانی وقایع باشد. روحش شاد 🍃🍃 https://eitaa.com/nojavanmohtadi
💢به بهانه ی روز جهانی دختران؛ سرمایه‌گذاری در حقوق دختران 🔹دختران همواره منشأ و مبدأ حرکت‌های نوین در عرصه‌های مختلف زندگی بشری بوده‌اند. لطافت دخترانه در کنار استقامت روان و بنیان‌های فکری عمیق، معنابخش زندگی انسان در عالم هستی است. متفکرین امروز، این نقش حیاتی زنانه را درک و فهم کرده و در مقابله با تغییر و استحاله فکری و روان رفتاری دخترانه از مسیر فطرت پاک و الهی به سوی بی جنسیتی و حرکت‌های نسبی فردی، اقدام به تبیین نقش، ایفای مسئولیت و تعیین جایگاه حقیقی دختران نموده‌اند. حیف است در چنین منظومه‌ی متحرک و متغیری، تفکر ناب و اصیل اسلام، جایگاهش کمرنگ باشد و یا به دلیل بدفهمی، کج سلیقگی و یا کژکارکردی های متولیانش، دو صد گام پیش از تغییرات بنیادین امروزه مهجور بماند. ▫️جهان امروز محتاج تغییر بنیادین در نگرش به انسان به عنوان دال مرکزی عالم هستی با عنایت به موقعیت رشدی و رفتنی اوست. انسان خسته از رفاه و دلزده از بی‌عدالتی و متحیر از ایسم‌های گوناگون، شیفته و تشنه دریافت حقیقت از سرچشمه‌ی اصیل آن است. در چنین برهه‌ای اسلام عزیز حرف‌های بی‌شمار برای رشد و حرکت انسان اعم از زن و مرد دارد. ▫️دختران در نگرش اصیل اسلامی، در مقام بندگی از جایگاه برابر و در مقام شهروندی اجتماع، از موقعیت برتر با امتیازات ویژه نسبت به جنس مقابل خود برخوردارند. واقعیتی که اگر درست فهم نشود و یا با تعریف در مکاتب متکثر بشری تقریر خاص بخورد، همان می‌شود که این روزگار در رفتارهای برخی از دختران خود شاهدیم. رفتارهایی که ناشی از چند احساس منفی است: احساس خودکم‌بینی، احساس عدم شایستگی، احساس عدم عزت نفس، احساس عدم عدالت در مقایسه با جنس مقابل و ااحساس خشم ناشی از آن. خشمی که بروز و ظهورش را میتوان در مناسبات اجتماعی این دختران رهگیری کرد. ▫️قرائت دوگانه از زن در ایران که منبعث از دو نوع دیدگاه سنتی و راکد و سنت‌شکنانه و غرب‌گرا بوده، همواره سیاست‌گذاری ما را در عرصه حقوق زنان و دختران، دچار خطای راهبردی و سوگیری منفی و واپس‌گرا نموده است. در حالی که در مقابل آن دو نگاه کوتاه، پس از قیام الهی امام خمینی رحمه الله علیه و ذیل رهبری امام خامنه‌‌ای، ما با جریان سومی از نگرش مبتنی بر اسلام اصیل و عزیز به زنان و دختران روبرو هستیم که اصولی اساسی هم‌چون اصل آزادی اراده و انتخاب، اصل تربیت، اصل کرامت فردی، اصل احترام به حقوق فردی، اصل صیانت از حقوق فردی، اصل عدالت اجتماعی و غیره را برای دختران به رسمیت شناخته و مطالبه‌ی احصای آن را دارد. لیکن برای استناد به این نگرش و دریافت رهیافت‌های عملیاتی و اجرایی‌ آن، نیازمند پذیرش چند اصل ابتدایی هستیم: - پذیرش مسأله محور بودن چالش‌های دختران - پذیرش تکثرات اندیشه ای و رفتاری در دختران - پذیرش ضعف های کنونی در برنامه ریزی و اجرا به دلیل فقدان نهاد متولی خاص - اعتماد و باور به تفکر اصیل اسلامی - قرائت صحیح، واقع گرایانه، مبتنی بر عقلانیت و عمیق از اسلام و فقه شیعی - کار تخصصی و مطالعاتی عمیق و مبتنی بر شبکه مسائل در حوزه دختران ▫️واقعیت آن است که اصل قبول هویت انسانی دختران و نقش بی‌بدیل ایشان در ساخت و تربیت انسان الهی، ایجاب می‌کند حقوق شهروندی اختصاصی ایشان مورد شناسایی، پذیرش، رهیابی و برای حصول بهینه و سریع، وجه همت مسئولین و متولیان امر خصوصا شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد. به قلم:الهام غفاری مسئول کارگروه دختران دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی ▫️حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری در تلگرام ▫️حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری در ایتا ▫️Sarasadat pad 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
دختران در نگرش اصیل انقلاب اسلامی، در مقام بندگی از جایگاه برابر و در مقام شهروندی اجتماع، از موقعیت برتر با امتیازات ویژه نسبت به جنس مقابل خود برخوردارند. واقعیتی که اگر درست فهم نشود و یا با تعریف در مکاتب متکثر بشری تقریر خاص بخورد، همان می‌شود که این روزگار در رفتارهای برخی از دختران خود شاهدیم. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
بانو نگار
🔺دردهایی که باید شنیده شوند ▫️روایتی از نشست فعالان، سمن‌ها و مسئولان حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان ب
ناظر به مسئله مهم آسیب های اجتماعی زنان، پس از پیگیری وضعیت اقدامات صورت گرفته توسط نهادهای متولی در این موضوع، نشستی با تشکل های مردم نهاد و موسسات سیاست گذار در حوزه آسیب های اجتماعی زنان برگزار گردید. بر این اساس گزارش مفصلی از دغدغه ها، پیشنهادات و اقدامات انجام شده به ریاست محترم جمهور و نهادها متولی ارسال شد. همچنین برنامه های دیگری جهت حل مسئله در دست اقدام است. امیدواریم این تلاش ها بتواند در حل مسائل زنان سرزمینمان موثر باشد. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
با حضوردستیار رئیس‌جمهور در کنیسه یهودیان مطرح شد؛ 💢خاخام اعظم یهودیان ایران: جنایات رژیم صهیونیستی، خلاف موازین حقوق بشری است 💢پاد: مرتکبین جنایت بیمارستان «معمدانی» را نمی‌توان انسان دانست 🔹تهران- ایرنا- در بیانیه مشترک دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی و خاخام اعظم یهودیان ایران، بر توقف جنایات رژیم صهیونیستی تاکید شد. ▫️پاد در این باره تصریح کرد: امروز در حالی دور هم جمع شدیم که شب گذشته بیش از هزار زن و کودک در بیمارستان به شهادت رسیدند. خلاف همه اسناد بین‌المللی، رژیم صهیونیستی حقوق بین‌الملل را زیر پا گذاشت و به انسانیت هتک حرمت کرد. ▫️خاخام حمامی در این دیدار ضمن اعلام برائت جامعه یهودیان از جنایات رژیم صهیونیستی، آن را محکوم کرد و این اقدامات ضد انسانی و ضد بشری را خلاف موازین حقوق بشری دانست. ▫️بیانیه مشترک: توقف جنایات رژیم صهیونیستی، فوری‌ترین مطالبه دولت-ملت‌های آزاده است مشروح خبر 🔻 ▫️ایرنا ▫️حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری در تلگرام ▫️حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری در ایتا 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
بانو نگار
🔰 بنیاد بین‌‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با همکاری حوزه دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی
💢در چرایی ضرورت باز پژوهی سیره مادران معصومین علیهم السلام 🔹آنچه که در غرب در مطالعات جنسیت فارغ از محتوا و پارادایم فکری، به وفور دیده می شود تولید نظریه و ادبیات گفتمانی در موضوعات متعددی است که انسان مدرن را درگیر کرده است. لذا در غرب با  نظریات متعددی در موضوعاتی نظیر؛ زن و توسعه، جنسیت و توسعه، زن و سیاست و... مواجهیم که مورد توجه ساحت برنامه ریزی در دولت ها قرار می گیرد. ▫️آنچه که امروز در کشور در موضوع مطالعات جنسیت شاهدیم علی رغم تلاش های جسته گریخته ای که صورت گرفته است، ضعف و فقد نظری در مطالعات دینی جنسیت مبتنی بر نیازمندی های روز جامعه است. ▫️پس از انقلاب اسلامی ذیل موضوع مهم جنسیت آنچه مبتنی بر آرمان های انقلاب اسلامی توقع می رفت، توسعه نظریِ تعریف نوینی بود که این گفتمان از "زن" ارائه کرد. ▫️وظیفه ای که توقع می رفت برخی از مراکز مطالعات زنان با رویکرد دینی و حوزوی در این سال ها عهده دار این مهم باشند تا نظریات متقنی در موضوعات مهمی در نسبت جنسیت با اقتصاد، فرهنگ، سیاست و ... داشته باشیم. ▫️یکی از عرصه هایی که می توانست به تولید نظری در این موضوع کمک کند توجه به مطالعات تاریخ اسلام در موضوع جنسیت می باشد؛ کم توجهی به این مهم باعث گردیده زوایای مختلفی از زندگی این بانوان که معرِّف نوع نگاه دینی به مسئله "جنسیت" و "زنان" است در بی توجهی متولیان امر و یا متاثر از برداشت های سلیقه ای، بدان پرداخته نشود. ▫️مادران معصومین علیهم السلام، از جمله بانوانی به شمار می روند که نقش های اساسی و تأثیرگذاری در زمانه خویش داشته اند اما کم تر به عنوان موضوع مستقل پژوهشی و تاریخی به آنها پرداخته شده و حتی در مواردی هرگز به آنان توجه نشده است. ▫️بدون تردید ائمه اطهار( علیهم السلام) و مادران بزرگوارشان و همچنین سایر زنان منسوب به معصومین(علیهم السلام)، الگوی جامع و کاملی برای مسلمانان به ویژه شیعیان بلكه جهان بشری به شمار می آیند و  می توان با تبیین و تشریح منزلت و نقش این بزرگواران الگودهی صحیحی به جامعه داشت؛ از این رو ضرورت پرداختن به تاریخ و سیره معصومین علیهم السلام در مواجهه با این بانوان از جهت ایجاد نگرش اصلاحی دین اسلام به مساله زن و همچنین از منظرِ رفع ابهام در فهم برخی آیات قرآن و احكام شرعی و رشد مباحث نظری جنسیت از منظر اسلام راهگشاست. به قلم: زهرا عباس‌پور مشاور امور زنان دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
🔰 بنیاد بین‌‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با همکاری حوزه دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی و گروه مطالعات زنان دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهراء اقدام به برگزاری اولین نشست تخصصی "منزلت و نقش مادران اهل بیت و امامان شیعه علیهم‌السلام در تمدن اسلامی" می‌نماید. 🔹 محورهای ارائه علمی نشست: ▫️بررسی جایگاه همسر در بینش و منش امامان شیعه علیهم‌السلام ▫️بررسی فرضیه ازدواج‌های بیناملیتی و نقش ملیت مادران امامان شیعه علیهم‌السلام در همگرایی پیشاظهور ▫️ بررسی پیامدهای تمدنی ازدواج‌های میان فرهنگی امامان شیعه علیهم‌السلام ▫️بررسی جایگاه کنیز و نوع مواجهه با کنیزان در گفتمان و سیره اهل بیت علیهم‌السلام 🔹اساتید مدعو نشست: 🔸سرکار خانم دکتر ناهید طیبی مدیر دانشنامه زن مسلمان در پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا قم 🔸 سرکار خانم دکتر شهلا بختیاری عضو هیأت علمی گروه تاریخ دانشگاه الزهرا تهران 🔸 حجت الاسلام والمسلمین دکترحمیدرضا مطهری عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔹میهمان ویژه نشست: سرکار خانم سکینه سادات پاد دستیار محترم رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی 🔰 دبیر علمی نشست: دکتر سعید طاووسی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی 🔹 به اطلاع می رساند در این نشست از محورهای همایش ملی" منزلت و نقش مادران اهل بیت و امامان شیعه علیهم‌السلام در تمدن اسلامی" رونمایی می گردد. ▪️زمان نشست: ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲_ ساعت ۱۳_۱۰ ▪️مکان نشست: درب شرقی دانشگاه الزهراء تهران، سالن پروین اعتصامی لینک مجازی نشست: https://meeting.alzahra.ac.ir/ecoworkshops
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 برنامه دوّار شبکه چهار صدا و سیما درباره اولین نشست تخصصی: "منزلت و نقش مادران اهل بیت و امامان شیعه علیهم‌السلام در تمدن اسلامی" 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
💢بُرشی از جشنواره بانوان در انارستان ایران تصویر زن در پیوند یاقوت های سرخ با مشارکت اقتصادی 🔹بُرش اول: ▫️دعوت مسئولان و مدیران شهر ساوه از خانم دکتر پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی ما را رهسپار ساوه، پایتخت انار ایران کرد. ▫️مراسم استقبال با حضور دخترانی با لباس های محلی به رنگارنگی قومیت های ایرانی برگزار شد. دخترکانی آراسته و پرشور که ساعت ها تمرین کرده بودند تا بتوانند با لهجه ای متناسب لباسی که پوشیده بودند، خوش آمدگو باشند. به گفته ی مردم، هم اکنون شهر ساوه به دلیل موقعیت اقتصادی ویژه ای که دارد، پذیرای قومیت های مختلفی است. ▫️وارد جشنواره ای شدیم که زنانگی و مادرانگی در جای جای آن موج می زد. از بوی آش محلی -که بانوان با هزینه شخصی خود تهیه کرده بودند- و پخت نان چایی گرفته تا چینش صحنه با دارهای قالی و تابلوفرش های چشم نواز. ▫️محل برگزاری جشنواره مجموعه تاریخی مسجد جامع ساوه بود. مکانی به غایت معنوی و زیبا! نماد فرهنگ و تمدن عظیم ایران اسلامی! هرچند این انتخاب هوشمندانه بود؛ لیکن باز نتوانست از نگرانی هایم پیرامون برگزاری این دست مراسم ها در اماکن تاریخی و خطر فرسایش و آسیب دیدگی آن ها بکاهد. ▫️اینجا هر بانوی ساوه ای یک ارتباطی با انار دارد. گویی در هر خانه ی ساوه ای یک کارگاهی تعبیه شده تا دستان پرتوان زنان انارهای بهشتی را به محصولاتی متنوع و خوشمزه تبدیل کند. ▫️در آغاز مراسم، بانوان دست اندرکار جشنواره گفتند، حال که هدف و عنوان برنامه معطوف به بانوان است، اجازه دهیم که ردیف اول را همین بانوان فعال و پرتلاش پرکنند. نخستین بار بود که می دیدم، آقایان مسئول در گوشه سمت راست نشسته اند و زنان در صف اول. ▫️فرصت حضور در ردیف اول من را با بانوی جهادگر و کارآفرینی آشنا کرد، که حرف های جالبی پیرامون چگونگی کار کردن زنان ساوه ای در منزل و نیاز به حمایت در بازار فروش داشت. ندیده بودم کسی در صف اول باشد و دستانش پینه بسته باشد. ▫️آنقدر همه چیز زنانه چیده شده بود، که وقتی دیدم مجری برنامه مرد است، برایم سوال پیش آمد که چرا از ظرفیت بانوان شهر برای اجرا استفاده نشده است؟ پرسشی که کمی بعد، با توضیح آقای مجری مبنی بر بیماری خانم مجری، پاسخش را یافت. ▫️ به دلیل معماری مسجد، پله های بلند و نوع طراحی صحنه، رسیدن به محل سخنرانی برای مدعوین کمی دشوار بود. زمانی که یکی از مدعوین داشت به سختی از پله بالا می رفت، بانویی ساوه ای به مطایبه گفت، این در مقابل سختی ها و رفت آمدهایی که ما در باغات متحمل میشویم، چیزی نیست!  ▫️ نوبت به سخنرانی خانم دکتر پاد رسید. وقتی سخنران، یک بانو باشد، صحبت هایش را زنانه و با لطافت مادرانه می چیند. آن جا که قبل از هر سخنی عذرخواهی می کند از مردمانی که در هوای پاییزی در محیط بیرون نشسته اند و کمی بعد عذرخواهی ویژه تر می کند از مادران شهیدی که چند دقیقه ای منتظر او مانده اند. آنجا که به انار به عنوان روشی جهت اصلاح تغذیه و سبک زندگی اشاره می کند و کمی بعدتر، انار را بوی خوش همه خانواده های ایرانی در شب یلدا می داند. در ادامه با همان لطافت شعر می خواند و در پایان هم پیشنهاد خواهرخواندگی با سایر شهرها را می دهد. ▫️ هرآنچه به خاطر می آورم از تحلیل عملکرد و عمل نکرد ساختارهای حوزه زنان، از واکاوی تاریخ احزاب زنان ایران، از حضور زنان در مجلس و مشاوران اموربانوان نهادها و سازمان ها در اغلب قریب به اتفاق، روابط نسبی و سببی، آقازادگی و حضور زنان منسوب به مدیران یک پای قضیه بوده است. پدیده ای که این بار هم از چشمم دور نمانده است. ادامه دارد‌.. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
🔹بُرش دوم: ▫️ بانوان، محور تمدن سازی از خانواده تا جامعه اند. زنان ایرانی به عنوان عنصر قوام دهنده ی جامعه متناسب با خوانش جدیدی که به مدد انقلاب اسلامی طرح شده بود، توانستند شکل نوینی از حضور را به منصه ی ظهور برسانند. ▫️به دلیل تغییر ساختارهای اجتماعی، دشواری های اقتصادی، تغییر سبک زندگی و... نیاز به بازطراحی در حوزه مشارکت اقتصادی بانوان به ویژه مشاغل خانگی منطبق با زیست بوم های محلی-منطقه ای وجود دارد. ▫️ تجربه برخی از کشورها نشان داده، مشاغل خانگی درصد بالایی از نیاز به اشتغال را در آن کشورها تأمین کرده و موجب تحولات اقتصادی گردیده است. امری که بانوان نقش به سزائی در آن دارند. ▫️ آنچه اقتصاد خانواده را منحصر به فرد می کند وجود ارتباطات درونی بین نقش های برآمده از خانواده و برساخت های حضور اجتماعی است. ناظر به این مهم نیاز به برنامه ریزی های قاعده مند احساس می شود. * دانش حکمرانی مبتنی بر عقلانیت وظیفه دارد، با نهادسازی تخصصی و منطبق با شرایط بانوان در هر زیست بوم بازنمائی، طراحی و توسعه فرم های جدید از مشارکت اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد. ▫️جانمایی دقیق و اصولی بین مشارکت اقتصادی بانوان متناسب با نقش های خانوادگی موجب ارتقاء سطح رضایتمندی طیف گسترده ای از خانواده ها خواهد شد. یکی از پایگاه های اصلی عزتمندی انسان ها، حق انتخاب است. ضروری است، با بازاندیشی و پذیرش نگاه تکثرگرایانه در قالب های مشارکت، فشار نقشی از زنان جامعه برداشته شود تا آنان بتوانند با اعتماد به نفس از حق انتخاب خود لذت ببرند. ▫️هرچند در سال های پسا انقلاب، اقداماتی جهت حضور و بروز زنان در عرصه های متنوع صورت گرفته است؛ اما همچنان تا رسیدن به مدل مطلوب و آرمانی که امام(ره) ترسیم کرده اند، راه درازی در پیش است. ✍منیره افشین پور کارشناس حوزه زنان دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق وآزادیهای اجتماعی 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
هدایت شده از پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
4_5954190111078878907.mp3
15.03M
💢گفتگوی دستیار رئیس جمهور در برنامه زنده در امتداد شقایق رادیو مقاومت 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
💢انقلاب اسلامی و پدیده تنبلیِ انقلابی ها ✍زهرا عباس پور ▫️چند روز پیش در یک دورهمی دوستانه که اکثرشان افراد مذهبی و انقلابی بودند، صحبت از وضعیت نامناسب پوشش در جامعه شد. تقریبا همه افراد از این وضعیت شاکی بودند و غر غر کنان خواستار تغییر وضعیت توسط دولت بودند. ▫️ من با لبخند تلخنی بر گوشه لب،صرفا به نق نق های ناتمام دوستان گوش می دادم هر چند خواستم طبق معمول سکوت کنم اما این بار نتوانستم. ▫️گفتم: شما راست می گویید اما همه اینها تقصیر جمهوری اسلامی است! می دانید چرا ؟! چون انقلاب اسلامی من و شمای مدعی را تنبل کرده است! من و شما را طلبکار کرده است ! با طلبکاری من و شما بخشی از مردم را در مقابل انقلاب اسلامی قرار داده! اصلا همین غرغر ها نتیجه اش شده است؛ توقیف خودروها به دلیل بدحجابی، بستن کسب و کارها و جدیدا هم تشکیل تونل وحشت در متروی تهران به عنوان مدال افتخار شهردار انقلابی تهران! و در نهایت از دست رفتن سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی! ▫️دوستان متحیر پرسیدند: یعنی چه؟ گفتم: گفتمان انقلاب اسلامی که باعث شکست گفتمان پهلوی گردید هیچ گاه با تکیه بر قدرتِ زور و خالص سازی و غیریت سازی انقلابیون بدست نیامد. بلکه با احساس تکلیف و البته تکریم رهبران انقلاب و به تبع آن سایر انقلابیون در گفتگوی مستمر، وحدت گرایانه و به معنای حقیقی آزاد اندیشانه صورت پذیرفت . در نتیجه عموم مردم هم با شنیدن پیام رسای اسلام حقیقی بر مدار عدالت خواهی، ظلم ستیزی، استکبار ستیزی وووو فوج فوج به طیف انقلابی پیوستند. ▫️اما پس از وقوع انقلاب اسلامی به جز در سال های نخست آن که این گفتگوها توسط افرادی همچون شهید بهشتی ادامه یافت کمتر شاهد این گفتگوها بودیم. در نتیجه این امر انتقال فرهنگ، به نهاد دولت واسپاری شد. و عموم انقلابیون تغییرات فرهنگی را از دولت مطالبه کردند. هر چند دولت در مقام حکمرانی وظایف بی شمار و غیر قابل انکاری دارد اما عقب نشینی از گفتگو با عموم مردم، غیریت سازی و بعضا دوگانه سازی هم نباید به عمده وظایف طیف انقلابی در مقابل ناهنجاری های اجتماعی تبدیل می گشت! ▫️اینکه من چه وظایفی در مقابل دختران و پسران نوجوان و جوان خودم، فامیل،محله و... دارم؟ تا چه اندازه تبدیل به دغدغه در میان طیف انقلابی شده است؟ تا چه اندازه از نگاه پایین به بالا شنوای حرف ها، دغدغه ها و مطالبات آنها بوده ایم؟ تا چه اندازه به حرف های و نقدهای به حق آنها حق داده ایم؟ ▫️پاسخ به این سوالات تبیین کننده بخشی از وضعیت ناهنجاری در جامعه کنونی ماست. 🔺آری دوستان، پس از انقلاب اسلامی، تصور ما از جمهوری اسلامی؛ بخشی از وظایف دینی ما را "سکولار" کرده است! 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
بانوان سرزمین من، با وجود تفاوت ها، زینب (س) را دوست دارند، به تأسی از جدش اقدامات متناقض انجام نمی داد. وجودش سراسر شور است و شعور، حجت موجه زن تراز است نه برای مَثَل ها که برای تمامی عصرها و عرصه‌ها، نه تنها برای زنان که برای عالمیان.. میلاد زینب سلام‌الله‌علیها مبارک. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
ریاست مجلس،نمایندگان، خاصه بانوان نماینده پاسخ دهند:آیا مصلحتی درعدم تصویب لایحه ده ساله ارتقای امنیت زنان وجوددارد؟ زن کشی،عدم امنیت دختران بدسرپرست،ازدواج وطلاق اجباری بخشی از مصادیق ظلم به زنان هستند که درلایحه آمده. رفع ظلم به زنان همواره از مطالبات رهبری بوده است. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
💠هم‌اکنون/ حضور دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در برنامه زنده تلویزیونی به افق فلسطین 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
💠هم‌اکنون/ حضور دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در برنامه زنده رادیو فرهنگ موضوع برنامه: فرهنگ اعتراض لینک برنامه👇 http://radio.iranseda.ir/live/?VALID=TRUE&ch=16 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
در نامه اخیر به ریاست مجلس ازمطالبه بر زمین مانده ی رهبری درباره "لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار" نوشتم،امید است که اقدام قابل تقدیر رئیس ونمایندگان مجلس دربررسی این لایحه درصحن علنی،طلیعه به نتیجه رسیدن این مطالبه در مجلس باشد. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
✅ دستیار رئیس‌جمهور: نمایش چهره شهروندان، مصداق نقض حقوق شهروندی است با ناقضین حقوق مردم برخورد شود ▪️سکینه سادات پاد - دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی 🔻 نمایش چهره شهروندان در فرودگاه، برخی ایستگاه های مترو و راه آهن در مشهد مصداق نقض حقوق شهروندی است. 🔻این اقدام کرامت انسانی و حریم خصوصی را نقض می‌کند و در واقع ناقض اصول ۲و ۲۵ قانون اساسی است. 🔻هیچ فرد و مقامی حق ندارد با هر بهانه ای به حقوق شهروندان تعرض کند و اقدام و رفتار فراقانونی داشته باشد./ایرنا 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
📣 مرکز حلمایِ مدیریت فرهنگی علوم پزشکی شیراز برگزار میکند: 💫 ایران دخت «تریبون دانشجویی» همراه با «بررسی حقوق شهروندی و آزادی های اجتماعی زنان در قانون اساسی» 🗣 با حضور سرکار خانم دکتر سکینه سادات پاد (دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی ) 📆 زمان : دوشنبه ۲۰ آذر ماه ساعت ۱۵ 🏢 مکان: سالن اخلاق پزشکی ، دانشکده پزشکی 🚌 «سرویس جهت برگشت به خوابگاه ها مهیا می باشد.» 📲 راه ارتباطی جهت هماهنگی بیشتر: 09179291324 به ما بپیوندید: 🔗 ایتا | تلگرام 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
بانو نگار
🔻 دستیار رئیس جمهور: پوشش زنان مانعی برای فعالیت در حکمرانی کشور نیست 🔸 دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی گفت: جمهوری اسلامی هیچ مانعی برای حضور زنان و دختران در حکمرانی ندارد و پوشش مانعی برای فعالیت آنها در نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. 🔹 پاد با اشاره به برنامه هایی که دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه برای حمایت از زنان دیده است، گفت: دولت در برنامه سهم زنان روستایی و بیمه آنها، مشاغل زنان و زنان سرپرست خانوار را مورد تاکید و توجه قرار داده است حق عائله مندی زنان هم در دستور کار دولت است. وی ادامه داد: برخی از قوانین در گذرزمان ناکارآمدی خود را نشان می دهد و باید به سمتی حرکت کنیم که در تعریف شغل برای زنان، ساعت کاری و امتیازهای در نظر گرفته شده برای زنان با توجه به نقش هایی که در جامعه دارند،‌ متفاوت باشد. البته باید همه افراد جامعه حقوق خود را فارغ از جنسیت بشناسند. 🔹 دستیار رییس جمهور یادآور شد: به عنوان یک وکیل، موکلینی داشتم که برای یک موضوع علمی قصد خروج از کشور را داشتند ولی به دلیل مخالف همسر ممنوع الخروج شده بودند. بر همین اساس در زمانی که لایحه امنیت زنان برابر سوء رفتار تدوین می شد، به این موضوع توجه شود تا بندی که نیاز به رضایت مرد برای خروج زن از کشور بود، تغییر کند و امیدواریم به زودی این لایحه مجلس بررسی شود. اما اینکه شما می گویید زن برده مرد می شود،‌ واقعا اینگونه نیست و در قوانین ما و در اسلام چنین رویکردی وجود ندارد. 🔹 پاد تاکید کرد: اگر ازدواج را یک قرارداد تصور کنیم و زنان به جایگاه حقوقی خود آگاه شوند، بسیار از این مسائل را می توان در کوتاه مدت اصلاح کرد. چرا که زنان برده مرد نیستند  و حتی در قانون اجرت المثل پیش بینی شده است. یعنی اگر زن در خانه برای همسر خود کار کرد می تواند مزد کارهای خود را در خانه از همسر مطالبه کند. البته شاید در عمل این قانون انجام نشود چرا که به درستی فرهنگ سازی در این خصوص صورت نگرفته است./ایرنا https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be