eitaa logo
پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
134 دنبال‌کننده
301 عکس
18 ویدیو
1 فایل
دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی دولت سیزدهم
مشاهده در ایتا
دانلود
مصیبت‌های لبنان از زبان شهید چمران همان ایام انقلاب ما، لبنان غوغایی بود؛ صهیونیستها هر کاری می‌خواستند، با لبنان می‌کردند: حمله می‌کردند، می‌کشتند، تجاوز می‌کردند و هواپیماهایشان در آسمان لبنان می‌آمدند و می‌رفتند؛ مثل این‌که آسمان کشور خودشان است! در عوض، گروههای لبنانی به جان هم افتاده بودند. نزدیک پیروزی انقلاب، یک نوار دو ساعته از مرحوم دکتر «چمران» آورده بودند؛ بنده در مشهد آن را گوش می‌کردم. خودش در لبنان بود و جزئیات مصیبتهای مردم لبنان را در آن‌جا شرح می‌داد. الان کار مردم لبنان به جایی رسیده است که به اسرائیل ضربه‌ای می‌زنند که از اوّل حضور صهیونیستها در این منطقه، هیچ دولت عربی چنین ضربه‌ای به آنها نزده است. بیانات در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳۸۲/۱۱/۲۴ حضرت آقا ضمن بیان مصیبت ها از زبان شهید چمران به نظر می رسد در صدد هستند   تغییر موقعیت ذلت به عزت لبنان را ذیل  یک دلیل مهم و محوری بیان کنند تصمیم به لبنان مورد هجمه وتجاوز وکشتار بود چون گروه های لبنانی  در خود فرو رفته بودند و به جان هم افتاده بودند لذا عزمی برای ایستادن در مقابل این جانی فاسد و لبنان خراب کن وجود نداشت . اگر دست نوشته های دردمندانه شهید چمران که مربوط به آن سالهاست  مطالعه شود  درد جانکاه چمران را از مردم لبنان  می توان درک کرد  . لذا برای درک واقعی وفاق و لزوم توجه به آن برای صیانت کامل از اشراف به  منظومه فکری انقلاب یک ضرورت است . https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://eitaa.com/SRFreedoms
رهبر فرزانه انقلاب امروز خطبه هایی را ایراد کرد که کلمه به کلمه آن در اعلی درجه بلاغت و فصاحت و عمیق و و مبتنی بر درک و فهم و دانش عمیق سیاسی واجتماعی بود . اراده کردند برای مدیریت میدان در میانه تهدید های جنون آمیز رژیم وحشی غاصب در وسط میدان با همه دنیا شجاعانه حرف بزنند . عاقلانه فرموند : نه تعلل می کنیم ونه شتابزده می شویم . این پیام هم برای دلسوزان کم صبر است هم برای منفعت طلبان موافق رفتارها واقدامات شتابزده . 📗اصل یکصد ونهم  قانون اساسی اصلاحی ۱۳۶۸: شرایط و صفات رهبر: 1- صلاحیت علمی لازم برای افتا در ابواب مختلف فقه. 2- عدالت و تقوای لازم برای رهبری امت اسلام. ✳️3_ بینش صحیح سیاسی و اجتماعی، تدبیر، شجاعت، مدیریت و قدرت کافی برای رهبری. در صورت تعدد واجدین شرایط فوق، شخصی که دارای بینش فقهی و سیاسی قوی‌تر باشد مقدم است. فرزانه ای که امروز شجاعانه در سمت درست تاریخ ایستاده است و منطق وقول سدیدش را همه دنیا تأیید می کنند و پرچم دار همه آزادگان جهان است رهبر معظم انقلاب اسلامی است که  با درک دقیق وجوه جنگ چند منظوره که حاصل اتاق ضد ارزش‌های انسانی است چنین مدبرانه در ملاء عام صریح وشفاف با منطق بشری وحقوق بین الملل منطقی ومعقول به گونه ای تحلیل می کند که عرصه شفاف تر شود اقدام عاقلانه نیروهای مسلح را به عنوان مصداق اقدام متناسب بدون تعلل و غیرشتابزده کمترین کار در دفاع از حق مشروع دانستند و تأکید کردند لازم باشد باز هم اقدام می کنیم . هم دفاع فلسطینیان را مشروع می داند و هم حمایت از این صاحبان حق مشروع را حمایت مشروع می داند و چالش بزرگی برای مدعیان و واضعین حقوق بشر بین‌المللی ایجاد می کند باید در راستای اجرای قوانین وقواعد بین‌الملل ساکت نایستند ودر کنار صاحب حقان فلسطین ولبنان بایستند اگر امروز دچار لکنت زبان شوند یعنی  ناقضین همان واضعین حقوق بشر بین‌الملل هستند . https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://eitaa.com/SRFreedoms
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوش به حال شاعر وقتی که روحش زخمی است شعر با طعم غروب جمعه می سراید . رژیم بچه کش جنگی علیه انسانیت و تمام اصول وارزشهای بنیادین بنی بشر راه انداخته . نمی دانم حال دل زمین با این همه ظلم چون است؟ آیا بار ابن همه درد را توان کشیدن دارد ؟ تمام آنچه بشر به نام حقوق بشر رشته بود چه بی خجالت در مقابل دیدگان همگان پنبه می شود . طرحی نو می بایست درانداخت تا معصومیت از دست رفته انسان مغبونِ  دغل کاری  اهریمنان در  سال‌های متمادی احیاء شود  . https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://t.me/Sara_sadat_pad
آقای قرائتی عالم فرزانه شیرین بیان ذیل تفسیر آیه مبارکه (ن والقلم و ما یسطرون ) در تفسیر نور می  نویسد :رابطه با قلم رابطه با علم است. در میان تمام صداها ،سه صدا امتیاز دارد : صدای قلم دانشمندان، صدای پای مجاهدان و صدای چرخ ریسندگان.  آری امتی عزیز است که علم وقدرت واقتصادش پویا باشد واگر امروز بخواهیم این سه صدا را نقل کنیم ،باید بگوییم: صدای چاپخانه، صدای توپخانه، و کارخانه ، یعنی قدرت فرهنگی ، نظامی واقتصادی. https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://t.me/Sara_sadat_pad
توجه ارکان حاکمیت به نظرات فعالین مدنی و جامعه نخبگانی یقینا بخشی از حکمت وعقلانیت در حکمرانی است. پس از حوادث تلخ ناشی از فوت  مرحوم خانم مهسا امینی در تاریخ دهم مهر ۱۴۰۱ بنده به عنوان یک وکیل دادگستری و فعال مدنی در حوزه حقوق بشر و شهروندی نامه ای به شهید رئیسی رئیس جمهور محترم نوشتم و از طریق یکی از دوستان از طریق همین تلگرام که مثل یک انسان توسط یک فرد (که بعدا خودش مجرم شناخته شد) محکوم و فیلتر شد تقدیم رئیس جمهور شهید شد . موضوع نامه پیشنهاد تشکیل یک کمیته ویژه تحت نظارت رئیس جمهور برای بررسی ابعاد حوادث وبه ویژه فوت مرحوم مهسا امینی بود . استدلال کرده بودم در شرایط فقدان سازو کاری برای اعمال حق بر نقد وخیرخواهی مردم مندرج در اصل هشتم و اهتمام جمهوری اسلامی بر شناسایی واحترام این حق در اصل ۲۷ تشکیل کمیته متشکل از متخصصین فراتر از مرزبندی سیاسی اصلاح طلب واصولگرا باشد . تاکید کرده بودم که بی شک عقلانیت و متانت تنها از طریق ساز و کارهای معقول بر اعتراضات حاکم می شود . وبا افتخار پایان نامه را به عنوان وکیل پایه یک دادگستری امضاء کرده بودم . امروز دوست صادقی که نامه را تقدیم رئیس جمهور کرده بود عین نامه را برای حقیر ارسال کرد . احتمالا دلیل ارسال آن نامه توسط آن دوست ویادآوری آن ، انتشار خبر دیدار اعضای کمیته ویژه بررسی ناآرامی های ۱۴۰۱با رئیس جمهور دکتر پزشکیان  است . در ضمن دوست صدیقی که نامه را لطف کرده بود و تقدیم رئیس جمهور  شهید کرده بود چنین مرقوم کردند نامه شما زمینه تشکیل کمیته شد . سازوکاری عقلانی و بازدارنده در مقابل ساز و کارهای بین‌المللی که  کمترین توجه وانگیزه را در خصوص منافع ملی ما  دارند . من نامه را دهم مهر در حالی که صرفا یک شهروند وکیل فعال مدنی بودم خدمت رئیس جمهور شهید دادم ومورد اهتمام وتوجه ایشان واقع شد . یقینا افراد و متخصصین شایسته تر از بنده در بدنه حاکمیت هم  احتمالا چنین پیشنهادی را دادند . آنچه مد نظر حقیر در این سطور است تاکید بر سنت حسنه شهید رئیسی در توجه صادقانه  و واقعی به نظر شهروندان و بدنه مردمی بود . بالاخره کمیته تشکیل شد و بدون سوگیری وارد تحقیقات شد بنده هم یک نفر از اعضای این کمیته بودم . و بیش باد از این سنت های حسنه و توجه واقعی به حرف مردم  و فراهم کردن زمینه مشارکت آنها در . توجه به دغدغه دلسوزانی که به موقع خطاها را هشدار می دهند و صادقانه راه کارهای دقیق ارائه  می دهند ،نشانه عقلانیت وحکمت در حکمرانی است . https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://t.me/Sara_sadat_pad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنایات وحشیانه رژیم بچه کش انسان های آزاده را ضد ظلم  متحد کرده است . سنت الهی پیوسته بر ناپایداری ظلم ثبت شده است . تحولات انسانی و  آگاهی های انسانی با ابزارهایی که  برای  خدمت  در عصر  اطلاعات  ایجاد اما با قصد مجرمانه  و برای قلب حقیقت و فریب  انسان ها ،خلاف اراده آنها فطرت ها را بیدار کرد مطابق وعده وسنت الهی خون به ناحق ریخته  زنان و کودکان  فلسطین ولبنان رژیم موقت را به اضمحلال کامل می رساند برای من حقوق خوانده انگار مانور پایبندی دولت‌ها و سازمان‌های حقوق بشری در غزه برگزار است  این مانور  کارگاه نمایش شکست مفتضحانه آنها شد اختلاف در مبانی ومنابع حقوق بشر  دو گفتمان غرب واسلام  ،تعیین کننده  و شاخص کارکردی دارد صهیونیسم  ارزش‌های الهی ادیان توحیدی را یک جا هتک حرمت کرده است . وسازمان همکاری اسلامی،بزرگترین سازمان بین‌المللی بعد از سازمان ملل  باید بداند گفتمان ۱۹۴۸ شکست خورده است. فلسفه ایجادش برای مسجدالاقصی بود  وسند۱۹۹۰ قاهره را برای جبران  اعلامیه  جهانی حقوق بشر مصوب کرد آیا موفق بوده است؟ https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://eitaa.com/SRFreedoms
🔹پیرو مطالبه تعداد کثیری از دانش‌آموزان در خصوص مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، خود را مکلف دانسته و با هدف حرکت به سمت عدالت آموزشی، با دبیر محترم شورا مکاتبه کرد‌م. پیشنهاد می‌کنم شورا، بدون تعجیل در اجرا، مصوبه را با تامل بیشتر بررسی کند. 🔗ویراستی 🔗ایکس 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
🔹شهید جوان ارتش، آخرین حرفش این بود: «بگیرید تخت بخوابید ما بیداریم.» ایران بزرگ، همیشه مدیون بیداری مردم فرزانه خود بوده است. چه رژیم موقت، مستقیم بزند چه با اجیر کردن در شرق بزند، مهم بیداری یک ایران متحد است. 🔗ویراستی 🔗ایکس 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
📝یادداشت اختصاصی سکینه‌سادات پاد آیا زینب(س) اگر در شرایط کنونی بودند براساس قانون اساسی ما رجل سیاسی محسوب می شدند؟ 🔗فرهیختگان 🔗 پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
📝یادداشت اختصاصی سکینه‌سادات پاد آیا زینب(س) اگر در شرایط کنونی بودند براساس قانون اساسی ما رجل سیاسی محسوب می شدند؟ زینب کبری(س)، امتداد مادری است که همه تابوها و کلیشه‌های زن عصر خود را شکست. کودک بود که مادرش را از دست داد، مادری جوان که در تحلیل شرایط سیاسی و تشخیص به هنگام توانسته بود مرز بندی بین حق و باطل را برای مردمان همه تاریخ ترسیم کند. مادری به غایت سیاسی که موضع حق را بلیغ و سلیس بیان می‌کرد، اما آزادی بیان و اندیشه در آن زمان نیز در مضیقه بود و حتی تنها دختر پیامبر امت برای این حق هم مورد ضرب و جرح قرار گرفت. صدای حق‌گوی زهرا(س) مرام سیاسی حزب و جناحی که بدون توجه به شاخص‌ها و پایبندی به ارزش‌های الهی که مورد قبول و در غدیر باشکوه به آن متعهد شده بودند را افشاء کرد و برای ارتقاء آگاهی مردم، مسئولانه درب خانه‌ها را تک تک می‌زد. اما نستوه و شجاع از بیان حق کوتاه نیامد. دختر این مادر آیا می‌تواند غیر از زینب باشد؟ و زینب (س) شجاعانه شرط ضمن عقد تعیین  می‌کند و اتفاقا شرط ضمن عقد زینب سیاسی هم هست. او می‌داند کنار حسین(ع) نباشد چه در حضر و چه در سفر، ماموریت کامل انجام نمی‌شود. عالمه غیر معلمه، عقیله رشیده، مشاور امین دو برادر دو حاکم و دو امام است. شاهد صلح حسن(ع) است و نقض پیمان‌ها را دیده و هم عصر جعده است که عاملیت او از  جنس زن فاقد شعور سیاسی است و توان تشخیص ندارد از شخصیت مستقل و قوی برخوردار نیست، لذا ابزار سیاست بازان  می‌شود و صرفا مجری اجرای اراده سیاسیون ناباب می شود و زینب(س) شهادت برادر را ذره ذره نظاره می‌کند و بلوغ سیاسی و اجتماعی‌اش هم همزمان به نهایت کمال می‌رسد. برای اینکه مردم دچار خطا محاسباتی نشوند و جامعه مسلمین مضمحل تک جناح قدرت و ثروت نشود و مقهور دسیسه‌های آن‌ها در سمت اشتباه تاریخ نایستند به گونه‌ای که فرصت بالندگی و رشد انسانی مردم تلف نشود، از هیبت یک زن عزادار برادر، کلیشه مألوف همگان و مأنوس عقل‌ها و چشمان زن نشناس‌ها به سرعت جدا می‌شود و در کنار حسین(ع) قرار می‌گیرد. مسیر سیاسی حج را ناکامل با حسین(ع) رها می‌کند، چون فرمانده فرهنگی کاروان حسین(ع) راهی کربلا می‌شود تا برسد به نینوا و در مسیر طولانی چندماهه،چون ملکه‌ای توسط جوانان بنی هاشم سرشار از فخر و کرامت از مرکب پیاده و چون نجیب‌زاده محترم سوار بر آن می‌شود برای اینکه سیره خاندان رسول خدا که بهترین قرائت را از اسلام دارند در مورد زنان و احترام بی‌نهایت آنها در اسلام در تاریخ ثبت شود و جلو کج فهمی کسانی را که این احترامات و رعایت حقوق زن را به نام فمینیسم ترجمه و تأویل می‌کند را به محاجه بکشاند. بالاخره ظهر عاشورا می‌شود و همه مردان قبیله عشق در معرکه‌ای که تعیین کننده صراط حق است، یکی پس از دیگری به شهادت می‌رسند و زینب کاروان‌ سالار و امام شد و پیامبری کرد و زینب(س) ترجمان رجل سیاسی است. زن است و مادر و خواهر و همسر، اما زینب در چهل منزل تا شام و در شام در برابر یزید خطبه خواند و بار دیگر علی(ع) را انگار به دنیا یادآوری کرد. جرج جرداق مسیحی می‌گوید روزگار کاش در هر عصری چون علی، می‌زائیدی! اینجا علی(ع) ازحلقوم یک زن درمیانه بزم ظالمانه یزید متولد شد و اسارت  توده‌های اغوا شده حسین کُش را پایان داد و ناله ها به پا خواست. زینب (س) دختر سیاسی علی(ع) و زهرا(س) توانست با استدلال قوی منبعث از عقل یک زن فرهیخته، زنی که به دروغ او را فاقد عقل می‌دانند و به مدد قدرت نرم اثرگذار زنانه در تبلیغ حتی یزید را گریاند و وجدان‌ها باز به مدد این زن تاریخ ساز بیدار شدند و مگر می‌شود زنی که پابر شانه مردان می‌گذاشت و از اسب پیاده می‌شد و سوار می‌شد و منت گذاشته پا در حریم سیاست گذاشته، اکنون نتواند بزم عیش یزید را به محکمه پیروز نهضت حسین(ع) تبدیل کند. اگر مکتب حسین(ع) است که قادر است اینگونه به زن اعتماد کند و مسئولیت خطیر به سرانجام رساندن نهضت کربلا را به او می‌دهد و در کارگاه واقعی نینوا به زن جولان رشد و مبارزه می دهد و او را رجل سیاسی می‌داند که جز با درایت و حضور او برای عصر بعد از معرکه عاشوراء امکان برنامه‌ریزی نبود. آیا خوانش ما از زن در اسلام می‌تواند چنین نقش‌هایی را به زنان بدهد و آن زن را فمینیست نخواند؟ طی نامه‌ای از رئیس محترم قوه قضائیه درخواست کرده بودم اکنون که به برکت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، زنان فرهیخته و عالمه داریم، از بین زنان حقوق‌دان یک نفر را در زمره ۶ نفر حقوقدان شورای نگهبان معرفی کنید. همچنین از دبیر محترم شورای نگهبان هم تقاضا کردم در پژوهشگاه شورای نگهبان از حضور زنان حقوقدان بهره‌مند شوند‌. درهمه نقطه‌های عطف تاریخ اسلام،عاملیت مثبت یک زن ثبت است. چشمان خود را ببندید و کربلا را منهای خانم زینب کبری(س) تجسم کنید. حالا چشمان خود را باز کنیم و فرصت‌ها را غنیمت بشماریم. 🔗 پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
🔹از اقدام قابل تحسین و شایسته دولت، مبنی بر قطع مازوت سوزی در حوزه جمعیتی در راستای احترام و تضمین حق بر سلامت مردم تشکر می‌کنم. در دولت سیزدهم، پیوسته پیگیر این موضوع بودم. 🔗ویراستی 🔗ایکس 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
🔹اگر حضرت فاطمه زهرا (س) امروز حضور داشتند، آیا می‌توانستند در جایگاهی مانند شورای نگهبان ایفای نقش کنند؟ یادداشت اینجانب در این زمینه را می توانید در ایتا و تلگرام مطالعه فرمایید. تلگرام؛ https://t.me/SRFreedoms 🔗ویراستی 🔗ایکس 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
فيلترينگ مستمر، یعنی لسان قوم را نمی‌فهمیم و نمی‌خواهیم بفهمیم 🔹«و ما ارسلنا من رسول الا بلسان قومه لتبین لهم ...و ما هیچ پیامبری را جز با زبان قومش نفرستادیم تا بتواند به وسیله آن زبان، پیام وحی را به روشنی برای آنان بیان کند.» سوره ابراهیم آیه ۴ 🔹به نظر می‌رسد ما با فيلترينگ بدون ابتکار عمل، نرده ها را از نماز جمعه‌ها به فضای مجازی نیز منتقل کرده‌ایم و با قوم خود به یک لسان مکالمه نمی‌کنیم، لذا به یک باره قوم خود را شبیه خود نمی‌بینیم. 🔹ضرری و مجازاتی بر گرده شهروندان تحمیل شده است که هیچ گونه نقشی در آن ندارند و هزینه فایده فيلترينگ در مسیر تصمیمات و اقدامات مورد محاسبه و توجه نمی‌باشد. 🔹دسترسی آزاد به اطلاعات و شفافیت جز از همین طریق و مجرا تا این لحظه محقق شدنی نیست. دولت به معنای عام هم پیامش را با همین ابزار می‌رساند، اما تخاطبی بین دولت و شهروندان شکل نمی‌گیرد. 🔹رهبر فرزانه انقلاب با هوشمندی بر خلاف بعضی که کلا این محیط را دارالکفر نه برای خود که برای شهروندان می‌دانند براساس حکمت و عقلانیت همیشگی بحث بسیار مهم قانون‌مندی در حکمرانی مجازی را مطرح نموده و دستور به فراهم کردن اقتضائات آن کردند. 🔹پر واضح است قاعده‌مندی و قانون‌مندی به معنای قطع شریان ارتباط با قوم نیست که در تمام دنیا نیز حیات سیاسی و حکومت خود را باز بودن راه تعامل و گفتگو از بستر مجازی تعریف خاص کرده‌اند و این مطابق عقل بشری است و لیکن بنای عقلاء بر آنارشیسم حقوقی و قانونی صحه نمی‌گذارد. 🔹در دولت سیزدهم بارها با دبیر محترم شورای عالی فضای مجازی و شخص وزیر محترم ارتباطات مکاتبه کردم و ضمن تذکر نسبت به تضييع حقوق نوین مردم، پیشنهاد دادم کمیته‌ای تخصصی به منظور حل مشکل فيلترينگ تشکیل شود که در بخش حقوقی آن و از جانب مردم حقیر حضور داشته باشم. چنین کمیته و پیشنهاد و تذکرات مکرر کارساز نشد. 🔹کتابی را در خصوص حقوق نوین مردم و در جهت به رسمیت شناختن قانونی حقوق جدید  در این مقوله در زمره عقب ماندگان نباشیم به کمک همکارانم تدوین کردیم، اما به دلیل صفر ریال بودن هزینه پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی معطل ماند و کماکان مانده است. 🔹منطق قرآن این است آقایان به لسان قوم برای تبیین امور با مردم خود حرف بزنید، آیا عاقلانه است چون زبان قوم را نمی‌دانیم آن‌ها را مجازات کنیم؟ مردم خوب ایران اهل گفتگو، ادب و مهربانی هستند. 🔹مطالعه یادداشت در ایسکانیوز 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
🔹باتوجه به اهمیت استراتژیک سوسنگرد، حضرت امام(ره)، ضمن این که فرماندهی عملیات آزادسازی این شهر از دست رژیم بعث را به رهبر انقلاب و شهید چمران سپردند، فرمودند سوسنگرد بایستی تا فردا آزاد گردد. امید که اکنون مسئولان، اهمیت این شهر و مردم نجیب آن را بدانند و به سوی حل مشکلات بشتابند. 🔗ویراستی 🔗ایکس 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
واکنش سکینه‌سادات پاد به ماجرای کلینیک ترک بی‌حجابی شما را دعوت به تأمل صبر و متانت و احترام به کرامت انسانی دختران ایران زمین می‌کنم 🔹اگر ایران‌دخت‌ها را دوست دارید و اگر عمیقا از منظر شریعت امر به معروف را خیرخواهی می‌دانید و اگر قائل به کار ایجابی و از جنس تربیتی هستید، خیلی بیشتر فکر کنید. اصرار لجوجانه و حتی نادیده گرفتن نظرات کارشناسی مبنی بر ضد ارزش بودن عنوان به شدت نازیبای "کلینیک ترک بی‌حجابی" شبیه سایر تلاش‌های فاقد مبانی حقوقی و ارزشی است که نتایج خسران بار غیر قابل جبرانی را ایجاد کرد. 🔹شما را دعوت به تأمل صبر و متانت و احترام به کرامت انسانی دختران ایران زمین می‌کنم. 🔹پای این مسئله را در سبک زندگی انحراف یافته از فرهنگ ایرانی اسلامی بدانید و رفتارها و اقدامات غیر قاعده‌مند به انضمام فقدان تولیدات فاخر فرهنگی و بی‌اعتنایی به بعضی نخبگان و موثرین در فرهنگ، چنین ما را از هویت اصیل خودمان به حرمان مبتلا کرد. 🔹شما هم که به دور از فرهنگ فاخر ایرانی اسلامی نسخه تدوین می‌کنید، صرفا نقش شتاب دهنده به استحاله فرهنگی را دارید و در صورت اصرار بر انجام اشتباهات مقصر هستید و اگر قوه عاقله و ناظر هوشمند باشد، شما را مستوجب مجازات معرفی می‌کند. 🔹باور بفرمائید لیلی نام تمام دختران ایران است. اگر شما روش‌هایتان را تغییر بدهید، خودمان می‌شویم. 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی 🔗 چند ثانیه
سکینه‌سادات پاد: 🔹 کلینیک ترک بی‌حجابی مصداق تنفیر از دین است 🔹 این موضوع هم فاقد اعتبار علمی است و هم قانون 🔹 طرفدار قانون پر حرف و حدیث حجاب هم همین طیف ارائه دهنده این طرح‌های بی مطالعه بودند 🔹 مفروض کلینیک ترک بی‌حجابی یعنی جمع کثیری از دختران و زنان محترم بیمار هستند. مطالعه مشروح خبر در سایت انتخاب 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
🔹شهادت بیش از ۱۷ هزار کودک در غزه به دست رژیم موقت. روز جهانی کودک آیا باز هم مبارک؟ مستی سرمست، تمام کنوانسیون‌ها را دارد پاره می‌کند، آدم‌های کنار ساحل با ماسه‌ها قانون ننویسید. 🔹The martyrdom of more than 17,000 children in Gaza at the hands of the interim regime. Is Universal Children's Day still a celebration? The madness of arrogance is tearing apart all conventions.  Those writing laws with sand on the shores, stop your delusions.   🔗ویراستی 🔗ایکس 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
🔹قضات لاهه،در دفاع از انسانیت، حکم جلب گرگ‌های انسان‌نما را صادر کردند. به‌عنوان یک وکیل،از همکارانم در سراسر دنیا به ویژه IBA، اسکودا، می‌خواهم به وکالت از زنان و کودکان غزه،شبکه‌ای جهانی برای تعقیب  قاتلان تشکیل دهند. اجرای حکم،گامی به‌سوی جهانی امن‌تر خواهد بود. 🔗ویراستی 🔗ایکس 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
🔹ایرانیان خارج کشور در برخورداری از حقوق،با ایرانیان داخل کشور برابرند. حال که مهاجرت یک پدیده اجتماعی‌ست و برنامه متناسب لازم است،شایسته است وزارت امورخارجه،برخورد نامناسب پلیس روسیه را بررسی کند تا از کرامت دانشجویان ایرانی دفاع شود. خود را مکلف می‌دانم تا حصول نتیجه پیگیری کنم. 🔗ویراستی 🔗ایکس 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
🔹با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب، انتظار می‌رفت لایحه ارتقاء امنیت زنان پس از ١٣ سال به تصویب رسیده باشد. علی‌رغم مکاتبه‌ام در سال گذشته‌ با رئیس محترم مجلس وپیگیری این مهم، تصویب لایحه هنوز محقق نشده است. ادامه هرگونه تعلل در تصویب لایحه،در پیشگاه الهی ومردم، غیرقابل اغماض است. 🔗ویراستی 🔗ایکس 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
🔹با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب، انتظار می‌رفت لایحه ارتقاء امنیت زنان پس از ١٣ سال به تصویب رسید
حکمرانی مبتنی بر متقاعد سازی و قانون حجابزهرا عباس‌پور، مشاور امور زنان مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری 🔹واژه " حکمرانی ( Governance) یکی از واژه هایی است که امروزه توسط دولت مردان و بعضا بدون توجه علمی به معنای آن و تفاوت با دیگر واژهای همسو همچون؛ دولت، حکومت، حاکمیت و مدیریت به کرات مورد استفاده قرار می گیرد. 🔹می‌توان گفت «حکمرانی»، مجموعه ای از فرایندها، ساختارها، اصول و قوانینی و خط مشی هایی است که بر اساس مشارکت ذی نفعان جهت هدایت و نظارت یک جامعه به کار می‌رود. «مشارکت ذی نفعان» و توجه به «ارزش های بومی» از مولفه های مهم حکمرانی به شمار می‌روند لذا  هر جامعه ای می‌بایست با توجه به «مشارکت ذی نفعان» در اداره جامعه و توجه به «ارزش های جمعی»، «حکمرانی بومی» خودش را داشته باشد از این منظر توجه حکمرانی به ارزشی مانند حجاب در راستای حکمرانی بومی در کشور قابل توجه می‌باشد. 🔹اما فقدان توجه حاکمیت به دیگر ابزارهای حکمرانی از جمله حکمرانی مبتنی بر متقاعد سازی(persuasion) از مهمترین علل ضعف در سیاست های حجاب در بیش از ۴ دهه اخیر می‌باشد.  حکمرانی مبتنی بر «متقاعد سازی» بر تغییر رفتار در کوتاه مدت تمرکز ندارد، بلکه سعی دارد با بکار بردن فعالیت هایی که مستلزم روابط نزدیک مردم و دولت به صورت بلند مدت و مستمر است نه تنها به تغییر رفتار افراد جامعه بپردازد بلکه مهمتر از آن با تغییر انگیزه‌ها، نگرش‌ها و باورهای درونی شده به تغییر رفتار بپردازد. در مسئله سیاست های حجاب در کشور شاهد گم شدگی مفهوم «اقناع مردم» به عنوان مهمترین مشارکت کنندگان در حکمرانی هستیم آنچه امروزه از نتایج سیاست های حجاب در کشور شاهد هستیم، تشدید مخالفت های سیاسی با نظام اسلامی است. 🔹در قانون حجاب که قرار است از آذرماه ابلاغ شود،شاهد افزایش راهبردهای سلبی از جمله تعیین مجازات نقدی هستیم لذا این نگرانی ایجاد خواهد شد که نه تنها در انگیزه ها و باورها و نگرش ها تغییر مثبتی صورت نمی گیرد بلکه با افزایش جزای نقدی اراده بخشی از مردم برای دورزدن قانون و تقابل با نظام اسلامی نیز تقویت شود. لذا ضرورت استفاده از راهبرد حکمرانی متقاعد سازی در ترویج حجاب و عفاف عقلانی تر از استفاده از راهبردهای سلبی پیش بینی شده است. در راهبرد اقناعی حکومت با استفاده از ابزارهای تشویقی و اقدامات مختلف به ایجاد نگرش مثبت در زمینه حجاب در جامعه می‌پردازد.نتیجه آنکه در این راهبرد، مردم بنا بر دلایل منطقی وعقلانی به علت شناخت جایگاه حجاب در منظومه دین و آشنایی با کارکردهای مثبت حجاب و آثار بدحجابی و ایجاد احساس مثبت به حجاب از طریق الگوسازی، به طور ارادی و با علاقه به حجاب روی می‌آورند. 🔹البته استعمال متقاعد سازی در صورتی که برنامه ریزی کلان هماهنگی تمامی دستگاه‌ها، نهادها و مخاطب سنجی در آن رخ ندهد اثر گذار نخواهد بود. از آنجا که در حکمرانی مبتنی بر متقاعد سازی هدف ایجاد نگرش مثبت به حجاب و عفاف است در کوتاه مدت نمی توان شاهد نتایج آن بر جامعه بود لذا آنچه امروزه بسیاری از متولیان سیاست های حجاب و عفاف به اشتباه دنبال آن هستند تغییر رفتار در بازه زمانی کوتاه در پناه فعالیت های غیر مستمر و عدم اقناع مردم در تغییر رفتار های مرتبط با موضوع حجاب است. 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
🔹مفاد قانون حجاب اقتضا می‌کند در جلسه سران سه قوه براساس ظرفیت‌های قانونی به تصمیم گیری گذاشته شود.تعجیل در اجرای قانونی که حتی در نظر فقها، حقوقدانان، ادیبان، روانشناسان، جامعه شناسان و مردم جای بحث دارد، مطابق با حکمت و عقلانیت نیست. قانون خوب، مقبولیت اجتماعی است. 🔗ویراستی 🔗ایکس 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
برای اجرای قانون عفاف و حجاب تعجیل نکنید ✍️ سکینه سادات پاد، مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری نوشت: 🔹 قانون عفاف و حجابِ اکنون، در زمانی که هنوز لایحه بود طی مصاحبه ای با فرهیختگان درباره موارد خلاف قانون اساسی و ضد شریعت آن گفتم و متعاقب آن مثل بیشتر زمان های پس از  مواضعم، وقتی موبایلم زنگ خورد اول کمی با خودم حرف زدم و خنده تلختر از گریه کردم اما غافلگیر نشدم، بله فهمیدم فلانی است، بله توبیخ ها و سرزنش های همیشگی، گفت«لایحه دولت است شما نمی دانید و متوجه نیستید نباید این طوری حرف بزنید؟ گفتم یعنی جنابعالی متوجه نیستید ۱۵ ماده بردید حالا عیال وار شده و ۷۴ ماده شده؟ و مرزهای حقوقی جابه جا شده؟!، گفتم آقا به خردورزی و حکمت نزدیک تر است لایحه استرداد شود مجلس محترم در قالب طرح  اقدام کند. این لایحه قانون شود که خدا کند نشود باید اجرا شود یا نه؟ این قابلیت اجرایی مگر دارد؟ از مقام اجرا خودتان صیانت کنید اگر صلاح می دانید به کرامت مردم و دین عزیز اسلام که ما بدسلیقه ها از قضا به نامش کار می کنیم را هم در این تصمیم و اقدام ها مورد مرحمت قرار بدیم.» 🔹 اظهار نظرهای این چنینی من را به حساب ناهمراهی و ناپختگی سیاسی می دانستند لذا از طریق افرادی که، تک  خط ممتدی را پیش گرفته اند و هرچقدر به دیوار می خورند گیج تر می شوند اما هر بار  تأمل نمی کنند با فحش و فضیحت داد می زدند  و من را تقبیح می کردند. 🔹 برای اینکه  حجت را بر خودم تمام کنم خدمت رئیس جمهور شهید رسیدم و از لایحه حجاب که اصرار دارم بگویم ماهیت آن با توجه به چند برابر مواد افزوده به آن  در مجلس محترم طرح است مستند و مستدل محضر ایشان اثبات کردم موادی از آن خلاف شرع و قانون اساسی است و ایشان اقناع شدند، عده ای پیشتر خدمت ایشان باز مثل بارها قبل از بنده شکایت کرده بودند ،از جمله خانم نماینده تهران که اکنون نیز نماینده است از روی دلسوزی برای رئیس جمهور نامه نوشته بود «در مورد پاد تعیین تکلیف کنید و مستنداتش همین عرایض بنده در خصوص حجاب بود.» 🔹 الان هم که  قانون حجاب شد و لیکن کلافگی در اجرای آن  مشهود است، و باز سروصداهای بلند و شبیه هیاهو در مورد ضرورت اجرای این قانون نباید موجبات فقدان حکمت و عقلانیت در حکمرانی شود، اهرم های قانونی برای تصمیم صحیح و موافق منافع ملی در دسترس است . 🔹 با حفظ چارچوب های قانون اساسی و شریعت بحث و گفتگو در کف جامعه باشد و این بحث های عاقلانه تصمیم ساز شود نه فشارهای غیرمدقانه و پرهزینه، باید افرادی که تصمیم سازی های پر اشتباهشان که به مدد قدرت های تبعیض آمیز در اختیارشان منجر به تصمیم گیری های غلط می شود و بر جمهوری اسلامی و مردم شریف هزینه سنگین تحمیل می کند مورد ارزیابی از هر حیث واقع شوند و هزینه اشتباهشان را خودشان پرداخت کنند. 🔹 امیرالمؤمنین علی علیه السلام در فرازی از نامه ۵۳ منشور حکومتی اش به مالک می فرماید مالک تا زمانی که شهروندان به تو نقد و اعتراض می کنند( نق نق می کنند ) جدی بگیر و استقبال کن. 🔹 این اعتراض یعنی با خودشان و تو نسبتی تعریف می کنند اگر به آن توجهی نکنی (نظر راقم این سطور است، با تو کار ندارند و ساکت می شوند و افسرده و اگر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دقت کند اصل امر به معروف ونهی از منکر می میرد و اگر اصل بمیرد به تعبیر امیرالمؤمنین اشرار مسلط می شوند) 🔹 پیشنهاد می کنم اگر چه قبل‌تر بسیار نوشتم و گفتم  لایحه حجاب اصل هشتادو پنجی نشود به خیر توأم با حکمت و عقلانیت نزدیکتر است اما هشتاد و پنجی شد شاید به خاطر این بود که نسل هشتاد را زد/ضد می دانستند، الان پیشنهاد توأم با التماس ابرامی می کنم برای اجرایش تعجیل نکنید، در سطح سران  سه قوه به نظرات کارشناسی دلسوزان مردم و نظام اعتماد کنید و از ظرفیت های قانونی خودتان ومردم را بهره مند کنید این توجه و اعتماد بخشی از حکمرانی عاقلانه و حکیمانه و خردورزانه است. مطالعه مشروح یادداشت در خبر آنلاین 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
سکینه‌سادات پاد، مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری آزادی های مشروع مردم به هیچ بهانه ای ولو با تصویب قانون، حق سلب آن وجود ندارد 🔹پیش‌نویس اولیه قانون اساسی در اسفند ۵۷ تقدیم امام شد. به دستور امام پیش‌نویس منتشر شد به درخواست امام اقشار مختلف به ویژه متفکران و اسلام شناسان نظرات خود را درباره پیش نویس بیان کردند. امام برای مراجع همه ویژه نامه نوشتند و خواستند نظراتشان را بگویند و نظرات در مجلس خبرگان قانون اساسی مورد توجه واقع شد و متعاقب آن پس از تدوین در مجلس خبرگان قانون اساسی متن قانون عینا در همه پرسی عمومی به تأیید ملت رشید ایران رسید. 🔹 «اگر چه معتقد هستم در اجرای قانون اساسی و اصول مترقی آن که تضمین کننده حق مردم و مهار قدرت قاهره است توفیق کامل حاصل نشده است و ظرفیت‌های انسجام بخش قانون اساسی نظیر فصل سوم آن یعنی حقوق ملت اعم از حق برپایی اجتماعات، حق آزادی بیان واندیشه حق حریم خصوصی حقوق مادی و معنوی زنان بحث مطبوعات و آزادی‌های مشروع ذیل اصل نهم که به هیچ بهانه‌ای ولو با تصویب قانون حق سلب آن برای هیچ مقام حقیقی وحقوقی وجود ندارد  به درستی باید فهم و درک شود و متناسب با تغییرات و تطورات وتکنولوژی تفسیر و تحلیل شود تا جایی که حقوق نوین نیز در قالب و ظرفیت آن به رسمیت شناخته شود، کماکان تأکید می‌کنم مردم نجیب ایران شایسته بهره مندی از ظرفیت‌های قانون اساسی این میثاق ملی هستند. امتداد اندیشه امام در نحوه تقنین قانون اساسی می‌تواند خیلی از چالش‌ها را مرتفع کند.» مشروح در انتخاب 🔗 پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی