eitaa logo
بانو نگار
515 دنبال‌کننده
315 عکس
98 ویدیو
6 فایل
رسانه بانوان انقلاب اسلامی ارتباط با ما👇 @Abaspoor98 @elhamghafari انتشار مطالب با ذکر نام کانال مجاز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا حضرت زینب (س) رجل سیاسی محسوب می‌شدند‌؟ یادداشت سکینه سادات پاد؛ دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی را اینجا بخوانید👇 http://fdn.ir/197288 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
هدایت شده از کانال چند ثانیه
براساس قانون اساسی ما آیا حضرت زینب (س) رجل سیاسی محسوب می‌شدند‌؟ ✍ سکینه سادات پاد؛ مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری 🔹عالمه غیر معلمه، عقیله رشیده، مشاور امین دو برادر دو حاکم و دو امام است. 🔹شاهد صلح حسن(ع) است و نقض پیمان‌ها را دیده و هم عصر جعده است که عاملیت او از جنس زن فاقد شعور سیاسی است و توان تشخیص ندارد از شخصیت مستقل و قوی برخوردار نیست، لذا ابزار سیاست بازان می‌شود و صرفا مجری اجرای اراده سیاسیون ناباب می شود و زینب(س) شهادت برادر را ذره ذره نظاره می‌کند و بلوغ سیاسی و اجتماعی‌اش هم همزمان به نهایت کمال می‌رسد. 🔹اگر مکتب حسین(ع) است که قادر است اینگونه به زن اعتماد کند و مسئولیت خطیر به سرانجام رساندن نهضت کربلا را به او می‌دهد و در کارگاه واقعی نینوا به زن جولان رشد و مبارزه می دهد و او را رجل سیاسی می‌داند که جز با درایت و حضور او برای عصر بعد از معرکه عاشورا امکان برنامه‌ریزی نبود. 🔹آیا خوانش ما از زن در اسلام می‌تواند چنین نقش‌هایی را به زنان بدهد و آن زن را فمینیست نخواند؟ 🔹طی نامه‌ای از رئیس محترم قوه قضائیه درخواست کرده بودم اکنون که به برکت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، زنان فرهیخته و عالمه داریم، از بین زنان حقوق‌دان یک نفر را در زمره ۶ نفر حقوقدان شورای نگهبان معرفی کنید. 🔹همچنین از دبیر محترم شورای نگهبان هم تقاضا کردم در پژوهشگاه شورای نگهبان از حضور زنان حقوقدان بهره‌مند شوند‌. درهمه نقطه‌های عطف تاریخ اسلام،عاملیت مثبت یک زن ثبت است. @chand_sanieh
5.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹زهرا بهروز: کلینیک‌های ترک بی‌حجابی هیچ ارتباطی به دولت ندارد/ حجاب حتماً یک موضوع تربیتی است @chand_sanieh 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
♦️سکینه پاد، دستیار رییس جمهور در آزادی‌های اجتماعی: پزشکیان گفت «حکم شما را تمدید می‌کنم» 🔹 دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در دولت سیزدهم گفت: «در دولت پزشکیان شخص رئیس‌جمهور به حقیر لطف کرد و گفت شما در دولت بمانید و حکم شما را تمدید می‌کنم.» جزئیات در👇👇 https://www.entekhab.ir/003UYi 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
بانو نگار
♦️سکینه پاد، دستیار رییس جمهور در آزادی‌های اجتماعی: پزشکیان گفت «حکم شما را تمدید می‌کنم» 🔹 دستیار
خبرآنلاین: دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در دولت سیزدهم گفت: «در دولت پزشکیان شخص رئیس‌جمهور به حقیر لطف کرد و گفت شما در دولت بمانید و حکم شما را تمدید می‌کنم.» 💢سکینه پاد که پیش از این تجربه دستیاری رئیس جمهور در دولت سیزدهم را بر عهده داشته، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین بحث را فراتر از استانداری می‌برد. محوریت اظهارات او استفاده از پتانسیل زنان در همه پست‌ها است، چه دولت باشد، چه مجلس و حتی قوه قضائیه. 💢پاد به صراحت می‌گوید چه اشکالی دارد که رئیس قوه قضائیه بیشتر از ظرفیت زنان قاضی و حقوقدان استفاده کند و یا از آن طرف چه ایرادی دارد که در میان حلقه معاونان رئیس، یک زن هم حضور داشته باشد و حتی در بین حقوقدانان شورای نگهبان. پاد همچنین در این گفتگو از پیشنهاد پزشکیان به او برای تمدید حکم حضورش در دولت و پاسخ خود می‌گوید. در ادامه گفتگوی سکینه پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی دولت سیزدهم را می‌خوانید: 🔹خانم پاد! ارزیابی شما از عملکرد دولت در فرصت دادن به زنان چیست؟ نقدهایی درباره جای خالی زنان در استانداری‌ها وجود دارد. 💢شخصاً فکر می‌کنم دولت چهاردهم جرأت به خرج داد و وزیر زن برای وزارتخانه‌ای که شاید مردانه‌ترین و تخصصی‌ترین وزارتخانه باشد، انتخاب کرد. این وزارتخانه طبیعتاً توان، دانش و تجربه خاصی را هم می‌طلبد. البته پزشکیان گزینه خوبی را هم برای وزارت راه انتخاب کرد. لذا بهتر است ارزیابی ما از عملکرد دولت به این ترتیب باشد و از استانداران شروع نکنیم. از نظر من عملکرد دولت مثبت بوده و البته که ما زنان فرهیخته و شایسته بیشتری داریم که نه تنها در دولت حتی چرا برای ۶ حقوقدان شورای نگهبان از میان زنان انتخاب نمی‌کنند؟ و یا چرا در پژوهشگاه این شورا از زنان استفاده نشود. لذا نه تنها در دولت چرا در سایر پست‌های حاکمیتی از زنان استفاده نشود؟ گفته می‌شود که ۶۰ درصد دانشجویان را زنان تشکیل می‌دهند، در نتیجه حتی خروجی فارغ التحصیلان زنان این نکته را می‌گوید که زنان ما دیگر زنان خانه‌نشین و بی‌اطلاع نیستند و آن‌ها شایستگی حضور در ساحت‌های مختلف مدیریتی را دارند. در نتیجه اگر بخواهیم ایده‌آل را در نظر بگیریم کماکان با آن شرایط فاصله داریم اما باید بازه زمانی که دولت مستقر شده را هم در نظر بگیریم. به نظر بنده از زمانی که دولت چهاردهم مستقر شده و انتصاب‌هایی که دارد، برای مثال همین الان ۴ زن عضو هیئت دولت هستند، این اتفاق بسیار مثبت و قطعا رو به جلو است کما اینکه در وزارتخانه‌ها و جاهای اقتصادی خیلی مهم از حضور زنان بهره‌مند شده‌اند که این بسیار خوب است که از زنان در این جایگاه‌ها استفاده می‌شود چراکه مثلا زنان به لحاظ طبیعت و نوع وجود زنانه‌ای که دارند اقتصاد خرد را خیلی خوب درک می‌کنند و می‌توانند در سطح کلان ازاین تجربه ستفاده کنند، که این نکته بسیار مهمی است. 🔹آیا یک زن نمی‌تواند رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس باشد؟ 💢البته از ظرفیت در سطح معاونت وزارتخانه‌ها بسیار خوب استفاده شده است. در مجموع ارزیابی بنده از عملکرد دولت در زمینه استفاده از ظرفیت زنان مثبت است و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد به ین معنی که متوقف نشود و از ظرفیت زنان استفاده شود. البته اقتضای شایسته سالاری این است، بنده در انتخابات گاهاً مشاهده کردم که در لیست‌ها تعیین می‌کنند، چند زن حضور داشته باشند که این اقدام واقعا خطا و خلاف ذات شایسته سالاری است. لذا معتقدم ما هنوز ظرفیت‌های رها شده از زنان فرهیخته ایران اسلامی داریم که جا دارد، بیشتر از این از آن‌ها استفاده شود، نه تنها در دولت بلکه در سایر قوا هم از پتانسیل آن‌ها استفاده شود. برای نمونه چه اشکالی دارد که رئیس قوه قضائیه از ظرفیت زنان بیشتر استفاده کند؟ این همه زنان حقوقدان، قاضی و فرهیخته درون خود قوه داریم مثلا آیا نمی توان در رأس ستاد حقوق بشر از یک زن استفاده کرد؟ علاوه بر این در مورد مجلس شورای اسلامی، آیا یک زن نمی‌تواند رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس باشد؟ آیا رئیس مجلس نمی‌تواند چند زن را به عنوان مشاور انتخاب کند؟ نه اینکه مثلا فقط یک زن در امور زنان وخانواده باشد. ما زنان فرهیخته بسیار داریم. گفته می‌شود توانا بود هر که دانا بود. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
بانو نگار
♦️سکینه پاد، دستیار رییس جمهور در آزادی‌های اجتماعی: پزشکیان گفت «حکم شما را تمدید می‌کنم» 🔹 دستیار
🔹تاکید شما این است که علاوه در دولت باید در سایر قوا هم از ظرفیت زنان استفاده کرد؟ 💢بله. نمی‌توان حکمرانی شایسته را منهای حضور پررنگ زنان تعریف کرد 🔹با توجه به فضای مردسالار که بر جامعه ما حاکم است، شما این انتصابات اخیر در دولت را نهایت استفاده از ظرفیت زنان ارزیابی می‌کنید و یا اینکه پیش بینی می‌کنید روند ادامه دارد؟ 💢این انتصابات شروع و فتح البابی برای حضور جدی زنان است. یعنی بعد از دولت پزشکیان هم هر دولتی روی کار بیاید، اگر بخواهد سطح را پایین‌تر بیاورد، حتما دچار واپس گرایی می‌شود. لذا استفاده از ظرفیت زنان باید ارتقا پیدا کند و به سمت رشد حرکت کند. حق ملت است که شایستگان بر آن‌ها حاکم باشند، امکان دارد این شایستگان از جامعه زنان باشند. الان ما مدعی هستیم و می‌گوییم جمهوری اسلامی ایران بستر مناسب برای رشد و بالندگی زنان فراهم کرده است. این زنان بعد از ۴۵ سال به رشد و بالندگی رسیدند و حتی فراتر از مردان هم در حوزه‌هایی رشد کردند. در حقیقت حکمرانی شایسته و مطلوب اقتضا می‌کند، نمی‌توان حکمرانی شایسته را منهای حضور پررنگ زنان تعریف کرد چراکه وقتی اقرار می‌کنند که ۶۰ درصد دانشجویان را زنان تشکیل می‌دهند یعنی ۶۰ درصد جامعه عالم و فرهیخته را زنان تشکیل می‌دهند، مگر می‌شود از جامعه فرهیخته به نسبت کمتر استفاده شود؟ این عقلانیت و حکمت در حکمرانی را دچار اختلال و اضمحلال می‌کند. پزشکیان گفت حکم شما را تمدید می‌کنم 🔹شما پیش از این دستیار رئیس جمهور بودید آیا پزشکیان برای حضور در دولت چهاردهم به شما پیشنهادی داده است؟ 💢 اعتماد رئیس جمهور شهید به بنده قابل تحسین است و همیشه هم تشکر کردم که به من اعتماد کردند و این خیلی برای من ارزشمند بود و حتی در بسیاری موارد که نظرات و مواضع من متفاوت از برخی دولتمران بو اما در عین حال مرحوم رئیسی اهتمام به حمایت از من داشت و علی رغم این تفاوت بعد از حکم اول بنده، مجددا من را برای عضویت در کمیته بررسی ناآرامی‌ها منصوب کرد، که در آن دولت این هم ارزشمند بود. در دولت پزشکیان شخص رئیس جمهور به حقیر لطف کرد و گفت شما در دولت بمانید و حکم شما را تمدید می‌کنم منتها با توجه به اینکه دستیاری رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی جایگاه بسیار سختی از جهت حوزه ماموریت است و یک لبه گفتمانی است مستلزم این است که فرد حاضر در این جایگاه حریت فکری، جسارت و شجاعت داشته باشد چراکه قرار است از فصل ۳ قانون اساسی که مربوط به حقوق ملت است مراقبت کند و در اجرا از آن صیانت کند، لذا جایگاه سختی است و اقتضائاتی دارد، لذا به رئیس جمهور گفتم اگر آن اقتضائات باشند، شما به این جمع‌بندی برسید که بعد از اینکه این اقتضائات ایجاد شد، بنده می‌توانم به دولت کمک کنم حتما تکلیف دارم بمانم چراکه رهبری فرمودند باید از بن دندان باید به دولت کمک کرد. اگر هم غیر از این باشد که تکلیف از روی دوش من برداشته می‌شود و فبالمراد من هم همین است و به وکالتم ادامه می‌دهم. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشگاهيان جهاد دانشگاهی با همکاری خانه اندیشه و گفتگوی خانواده جهاد و دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌کند: 🔰نشست علمی «نگرش مردان ایرانی به زنانگی و تأثیر آن در تحولات جامعه» با حضور: 🎙 دکتر مجید فولادیان (عضو هیئت‌علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد) 🎙 دکتر خدیجه برزگر (عضو هیئت‌علمی گروه مطالعات زنان دانشگاه ادیان و مذاهب) 🔸دبیر نسشت: هدا مصطفایی دانش‌پژوه دکترای مطالعات زن و خانواده 🕛 زمان: ۲۸ آبان، ساعت ۱۲ 🏢 مکان: دانشگاه فردوسی، سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی، طبقهٔ سوم، سالن شورا @mfghorani @banoology 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ 📝مهری مروتی حقوق و آزادی‌های اجتماعی ملّت، فصل سوم قانون اساسی، اساس و ملزومِ مظلومی که فراموش شده است 🔹دکتر پزشکیان در شعارهای انتخاباتی خود به این مهم پرداخت، اما این مهم در دولت سیزدهم شهید رئیسی عملی شده بود. در شرایطی که ملّت نیاز به گفتار درمانی ندارند و به دنبال حل واقعی مسائل اصلی‌ هستند، اما در این مدت، عملیاتی از فصل سوم قانون اساسی که حقوق مردم مطابق شأن واقعی‌شان است، دیده نشده است. 🔹هرچند وقتی می‌بینیم در رأس معاونت حقوقی، یک فرد غیرحقوقی منصوب می‌شود و همچنان به دفاع از برخی انتصابات می‌پردازد، شاید در دولت چهاردهم فقط به اسمی بسنده کنند‌. 🔹این یادداشت کوتاه الزاما نه شخصی را هدفمند، هدف قرار می‌دهد نه شخصی را هدفمند، بزرگ می‌کند. بلکه اساس بحث، حقوق و آزاد‌ی‌های مدنی و اجتماعی ملّت است که نباید دستخوش سیاسی‌کاری شود. شخصیت دکتر پزشکیان، صادق و به دنبال حل مسائل است. اما غفلت از این جایگاه که رفته رفته درحال شکل‌گیری‌ست، دیگر توجیه پذیر نیست. 🔹شهید رئیسی، در اسفند ۱۴۰۱ با تاسیس این جایگاه و حق تقریبا فراموش شده ملّت، فردی حقوقی که یک خانم وکیل دادگستری بود، منصوب کرد. یعنی یکسال‌ونیم پس از روی کار آمدن دولت. البته این نقد هم وارد است که چرا دیر این تصمیم گرفته شد. 🔹این جایگاه توسط این خانم وکیل در زمان برخی تندروی‌های زمان دولت سیزدهم، نفس‌گاهی برای مردم بود که با شهادت رئیس جمهور و اتمام دولت سیزدهم، تنها ۱۴ ماه کارکرد داشت. 🔹این جایگاه طوری دیده شد که گویا رئیس جمهور، به دنبال پیگیری و نظارت ویژه بر دستگاه‌های اجرائی کشور در راستای حقوق شهروندی مردم در همه ساحات بود به طوری‌که دستگاه‌ها می‌بایست شفاف و پاسخگو باشند. این مسیر، مسیر ملّت است، در شرایطی که برخی با تفکرات متحجر می‌خواهند به زور هم که شده مردم را یک بیمارِ کلینیک لازم نشان دهند. 🔹آیا حقوق و آزادی‌های اجتماعی قرار است به روش همیشگی اصلاح طلبان فقط کارکرد اخذ رأی داشته باشد یا دکتر پزشکیان همانطور که اعلام کرده خودش را جدا می‌کند و آن را از شعار زدگی در دست اصلاح طلبان تندرو نجات می‌دهد؟ 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
💢پیش نشست" همایش 40 سالگی تاسیس شورای انقلاب فرهنگی " 💢با عنوان «جایگاه رشته‌های بین رشته ای در علوم انسانی، اجتماعی و هنر در تحول الگوی حکمرانی تمدن و پیشرفت» 💢در تاریخ سه شنبه ۲۹ آبان ماه ساعت: ۱۵ - ۱۳ سالن مصلی نژاد ، طبقه اول دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی 💢توسط گروه مطالعات زنان و خانوده و با همکاری شورای انقلاب فرهنگی 💢محور نشست : بررسی چالشهای مسائل رشته مطالعات زنان و خانواده 🔹لینک ثبت نام در نشست👇 https://app.epoll.ir/52255225 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
🔴 سکینه‌سادات پاد، مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری دریادداشتی درانتخاب مطرح کرد: کلینیک ترک بی‌حجابی، یک مدل اجرایی سلبی است که هم مناسبات علمی وحقوقی رادچاراختلال می‌کندوهم مصداق قاعده تنفیرازدین می‌باشدو هم یک ساختاردرنظام رادچاروهن می‌کند.ستادامربه معروف ونهی ازمنکر تمام حیثیت وامکان ثبوتی خوددرزدودن منکرواشاعه معروف راکه فراترازموضوع کلینیک است،پای طرح‌های بی‌مطالعه ذبح می‌کند. ♦️در متون فقهی قاعده حرمت تنفیراز دین درقالب بحث مستقل مطرح نشده است امادرهریک ازمنابع چهارگانه استنباط احکام (کتاب ،سنت،اجماع،عقل)ادله محکمی وجودداردکه براین قاعده و قابلیت استنادبه آن دلالت دارد. ♦️قانونگدارمادربحث قانونگذاری هیچگاه نسبت به منابع معتبر فقهی و قواعد فقها های شیعه،بی‌تفاوت نبوده است.ازجمله این قواعد،قاعده حرمت تنفیر ازدین است که مطابق آن هرعملی که ذاتش،موجب نفرت، بیزاری وگریزانسان‌ها ازدین مبین اسلام باشد، باید از انجام آن خودداری نمود مگر اینکه آن عمل به حدی مورد تاکید باشد که شارع تحت هیچ شرایطی راضی به ترک آن نباشد. ♦️حرمت گریزان نمودن مردم از دین، بر این پیش فرض مبتنی است که دین و آموزه های آن، وحیانی وقدسی‌اند، ولی این آموزه‌ها در مقام اجرا در جامعۀ انسانی وجهۀ اجتماعی پیدا می‌کنند. ♦️لزوم توجه مقنن به این قاعده به ویژه درقوانینی که موضوع آن فرهنگی و اجتماعی ست،بخشی ازحکمت مقنن محسوب می شود. ♦️درشرایط کنونی نیزارائه طرح‌هایی ازاین جنس،فاقداعتبارعلمی ست وحتی قانون حجاب را ازحیز انتفاع خارج می‌کند. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
🔸️ضرورت بازسازی اعتماد و اقناع در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی/ بازنگری در مسیر طرح‌های اجتماعی 🔸ضرورت بازسازی اعتماد و اقناع در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و اجتماعی، به‌ویژه در موضوعاتی مانند حجاب، همواره از چالش‌های مهم در کشور بوده است. این چالش‌ها بیشتر به‌دلیل کمبود شفافیت، نبود پاسخ‌های اقناعی به انتقادات و عدم گفت‌وگوهای سازنده میان مسئولان و مردم پدید آمده‌اند.  در روزهای اخیر اعلام طرح «کلینیک ترک بی‌حجابی» رسانه‌ای شد. نقدها به طرح موضوع جدایی است اما آن‌چه در این میان از روند مواجهه با نقدها دیده شد، جای تأمل دارد. خانم دارستانی به عنوان یکی از متولیان طرح «کلینیک ترک بی‌حجابی» در واکنش به برآیند مجموعی نقدهای مطرح‌شده از عنوان «تقابل با هدف علمی در مقابله با یک ناهنجاری اجتماعی» استفاده کرده‌اند. به عبارتی نقدها تقابل معنا شده‌اند. این در حالی است که عده‌ای از منتقدان باور دارند که شفاف نبودن دلایل علمی و اجتماعی طرح‌ها و عدم معرفی کارشناسان و مستندات پشتوانه، مانع از جلب اعتماد عمومی شده و همراهی مردم را دشوار می‌سازد. ادامه مطلب در لینک ذیل👇 https://iqna.ir/00HpQL @banoology ✍ هدا مصطفائی دانش‌پژوه دکترای مطالعات زنان و خانواده 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
💢حکمرانی مبتنی بر متقاعد سازی و قانون حجاب ✍ زهرا عباس‌پور، دانش پژوه دکتری حکمرانی خانواده محور دانشگاه تهران 🔹واژه " حکمرانی ( Governance) یکی از واژه هایی است که امروزه توسط دولت مردان و بعضا بدون توجه علمی به معنای آن و تفاوت با دیگر واژهای همسو همچون؛ دولت، حکومت، حاکمیت و مدیریت به کرات مورد استفاده قرار می گیرد. 🔹می‌توان گفت «حکمرانی»، مجموعه ای از فرایندها، ساختارها، اصول و قوانینی و خط مشی هایی است که بر اساس مشارکت ذی نفعان جهت هدایت و نظارت یک جامعه به کار می‌رود. «مشارکت ذی نفعان» و توجه به «ارزش های بومی» از مولفه های مهم حکمرانی به شمار می‌روند لذا  هر جامعه ای می‌بایست با توجه به «مشارکت ذی نفعان» در اداره جامعه و توجه به «ارزش های جمعی»، «حکمرانی بومی» خودش را داشته باشد از این منظر توجه حکمرانی به ارزشی مانند حجاب در راستای حکمرانی بومی در کشور قابل توجه می‌باشد. 🔹اما فقدان توجه حاکمیت به دیگر ابزارهای حکمرانی از جمله حکمرانی مبتنی بر متقاعد سازی(persuasion) از مهمترین علل ضعف در سیاست های حجاب در بیش از ۴ دهه اخیر می‌باشد.  حکمرانی مبتنی بر «متقاعد سازی» بر تغییر رفتار در کوتاه مدت تمرکز ندارد، بلکه سعی دارد با بکار بردن فعالیت هایی که مستلزم روابط نزدیک مردم و دولت به صورت بلند مدت و مستمر است نه تنها به تغییر رفتار افراد جامعه بپردازد بلکه مهمتر از آن با تغییر انگیزه‌ها، نگرش‌ها و باورهای درونی شده به تغییر رفتار بپردازد. در مسئله سیاست های حجاب در کشور شاهد گم شدگی مفهوم «اقناع مردم» به عنوان مهمترین مشارکت کنندگان در حکمرانی هستیم آنچه امروزه از نتایج سیاست های حجاب در کشور شاهد هستیم، تشدید مخالفت های سیاسی با نظام اسلامی است. 🔹در قانون حجاب که قرار است از آذرماه ابلاغ شود،شاهد افزایش راهبردهای سلبی از جمله تعیین مجازات نقدی هستیم لذا این نگرانی ایجاد خواهد شد که نه تنها در انگیزه ها و باورها و نگرش ها تغییر مثبتی صورت نمی گیرد بلکه با افزایش جزای نقدی اراده بخشی از مردم برای دورزدن قانون و تقابل با نظام اسلامی نیز تقویت شود. لذا ضرورت استفاده از راهبرد حکمرانی متقاعد سازی در ترویج حجاب و عفاف عقلانی تر از استفاده از راهبردهای سلبی پیش بینی شده است. در راهبرد اقناعی حکومت با استفاده از ابزارهای تشویقی و اقدامات مختلف به ایجاد نگرش مثبت در زمینه حجاب در جامعه می‌پردازد.نتیجه آنکه در این راهبرد، مردم بنا بر دلایل منطقی وعقلانی به علت شناخت جایگاه حجاب در منظومه دین و آشنایی با کارکردهای مثبت حجاب و آثار بدحجابی و ایجاد احساس مثبت به حجاب از طریق الگوسازی، به طور ارادی و با علاقه به حجاب روی می‌آورند. 🔹البته استعمال متقاعد سازی در صورتی که برنامه ریزی کلان هماهنگی تمامی دستگاه‌ها، نهادها و مخاطب سنجی در آن رخ ندهد اثر گذار نخواهد بود. از آنجا که در حکمرانی مبتنی بر متقاعد سازی هدف ایجاد نگرش مثبت به حجاب و عفاف است در کوتاه مدت نمی توان شاهد نتایج آن بر جامعه بود لذا آنچه امروزه بسیاری از متولیان سیاست های حجاب و عفاف به اشتباه دنبال آن هستند تغییر رفتار در بازه زمانی کوتاه در پناه فعالیت های غیر مستمر و عدم اقناع مردم در تغییر رفتار های مرتبط با موضوع حجاب است. https://eitaa.com/SRFreedoms 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be