فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حضور رئیسجمهور بر مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
🔹 آیتالله رئیسی که به منظور بازدید و بهرهبرداری از پروژههای آبرسانی و برقرسانی استان کرمان به این استان سفر کرده، با حضور در گلزار شهدای شهر کرمان به همراه مردم بر مزار حاج قاسم سلیمانی فاتحهای قرائت کرد.
🔴 نیکاراگوئه هم دلار را کنار میگذارد
🔹 وزیر امور خارجه نیکاراگوئه:
نیکاراگوئه میخواهد پول واردات گندم از روسیه را به جای دلار به روبل یا کوردوبا، پول ملی نیکاراگوئه، پرداخت کند.
🔹 دو کشور در حال مذاکره برای تجارت به روبل یا کوردوبا هستند تا ازیک طرف حجم همکاری های اقتصادی خود را افزایش دهند و از سوی دیگر از ارزهای غربی فاصله بگیرند. این یکی از موضوعات مورد بحث جهانی در میان کشورهای دوست، است که به دنبال مبارزه با سلطه آمریکا هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 آب گوارا به مردم بم رسید، آن هم پس از ١٠ سال!
رئیسجمهور در جمع مردم بم:
🔺وعده کرده بودیم که کارها با سرعت انجام بشود و انتظار ١٠ ساله مردم این منطقه به پایان برسد.
🔺با مدد الهی و کمک کارشناسان، مدیران، وزارت نیرو و مردم عزیز سرانجام آب گوارا به مردم این منطقه به واقع برخوردار اما در ظاهر غیربرخوردار رسید.
🔺بم شهری است که در کشاورزی و تولید خرما نامآور است، شهری که ظرفیتهای بسیاری دارد و مشکلات زیادی پس از زلزله برای آن پیش آمد، اما با مدد مردم سروسامان گرفت، هر چند هنوز کار زیاد دارد.
🔴 واکنش تند رئیسی به اهانت به قرآن / دشمن با تابلوی آزادی به مقدسات توهین میکنند
🔹رئیسجمهور:
اهانت به قران قلب تمام ادیان، مسلمانان، جوامع اسلامیجریحهدار شد. تمام صاحبان مکاتب الهی از این موضوع قلوبشان جریهدار شده است.
🔹توهین به قرآن، توهین به همه ادیان الهی است؛ توهین به بشریت است، قطعا جامعه اسلامی از این توهین و اهانت نخواهند گذشت.
🔹جوانان عزیز بدانند کسانی که مدعی آزادی بیان هستند چگونه با رویحه استبدادی و استکباری به مقدمسات مسلمان اهانت میکنند. اینها دروغ میگویند که طرفدار آزادی بیان هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سرقت گوشی در کسری از ثانیه!
🔷 ارتش سایبری منافقین به دنبال جذب جوانان و ایجاد اغتشاش در کشور است
🔺حیدرزاده،عضو جدا شده از گروهک منافقین:
🔹وظیفه ما در ارتش سایبری در فرقه رجوی وصل شدن به داخل ایران، فریب جوانها به منظور جذب نیرو و استفاده از آنها برای ایجاد اغتشاشات و در نهایت به زعم خودشان سرنگونی نظام ایران بود.
🔹از زمانی که من وارد فرقه رجوی شدم شاهد این موضوع بودم که برای هر یک از اعضا تعداد زیادی رایانه تهیه شد و از آن افراد در قالب به قول خودشان «ارتش سایبری خواهر مریم» در راستای تامین منافع سازمان سوء استفاده میکردند.
🔹اعضای سایبری سازمان با آموزشهایی که دیدهاند حرفهای زیبا و جذابی را در اکانتهایی که دارند مطرح کرده تا با فریب برخی جوانانی که از آگاهی و اشراف مناسب در این خصوص برخوردار نیستند، موفق به جذب آنها شوند.
🔹در واقع اعضای سایبری سازمان وظیفه داشتند که «پس از جذب جوانان فریب خورده با وعده پول» یا مواردی از این دست، آن جوانان را مجاب کرده تا با چسباندن برخی عکسها در اماکن عمومی، شعارنویسی، پاره کردن برخی تصاویر، آتش زدن و ایجاد اغتشاش و ارسال تصاویر این اقدامات برای اعضای سازمان، از آنها پول دریافت کنند.
10.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢سربازها در مرز بیشتر از نیروهای رسمی شهید میشوند؟
فرمانده کل انتظامی:
🔹بیشترین شهید سرباز مربوط به منطقه سیستان و بلوچستان است؛ از ۲۰ شهید پلیس در سه ماهه اول سال تعداد ۱۵ نفر کادر (نیروی رسمی پلیس) و ۵ نفر وظیفه (سرباز) هستند.
🔹تعداد بیشتر شهدای کادر نسبت به سربازان نشان دهنده آن است که دوستان کادر پلیس برای سربازها، پدری میکنند.
🔹در مرز آموزشهای ویژه مرزبانی حاکم است و سربازان در پادگانهای جدا آموزشهای خاص مرزبانی و رزم میبینند.
مدافعان امنیت _ پلیس
Tafsir E Hamd 15_برش.mp3
3.63M
تفسیر سوره حمد 15
آیت الله جوادی آملی
💜بخش اول
حجم : ۳:۴۲مگابایت
زمان : ۱۵:۱۶ دقیقه
Tafsir E Hamd 15_برش_1.mp3
3.9M
تفسیر سوره حمد 15
آیت الله جوادی آملی
💜بخش دوم
حجم : ۳:۷۲مگابایت
زمان : ۱۶:۱۵ دقیقه
╲\╭┓
╭ 🍃🌺﷽🌺🍃
┗╯\╲
🔴 جلسه 15
🔵 بخش اول
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين الرحمن الرحيم مالك يوم الدين
قيامت، مملوك خداي سبحان
در آيهٔ مباركهٔ «مالك يوم الدين»(1) چند احتمال به عرض رسيد كه احتمال آخرش اين بود كه «مالك يوم الدين»(2) به اين معنا باشد خداي سبحان الان مالك قيامت است و يوم الدين مملوك باشد نه ظرف بر خلاف احتمال قبل كه مملوك محذوف بود و يوم الدين ظرف. يعني در روز جزا روز قيامت معلوم ميشود كه خداي سبحان مالك جميع اشياء بود. و اما اين احتمال كه يوم الدين مملوك باشد، و خداي سبحان مالك روز جزا باشد.
شبهه عدم اضافه شدن مالك به زمان
شبههاي مطرح است كه زمان مملوك نميشود. به زمان ميگويند فلان شخص مَلِك زمان است، نميگويند مالك زمان است.
جواب: زمان و جميع موجودات مِلك تكويني خداي سبحان
اين دربارهٔ غير خدا اينچنين است ولي دربارهٔ خداي سبحان كه جميع موجودات ملك خداست هم زمان و هم حركت و هم مادهاي كه با حركت زمان را توليد ميكنند و مانند آن، ديگر اين سؤال موردي ندارد چون هر چه موجود است ملك تكويني خداي سبحان است. پس او ميتواند مالك قيامت باشد. عمده آن است كه اين مالك در اينجا به معناي حال يا استقبال كه بعدها خداي سبحان مالك بشود، نيست. بلكه به معناي استمرار است
╲\╭┓
╭ 🍃🌺﷽🌺🍃
┗╯\╲
🔴 جلسه 15
🔵 بخش دوم
قيامت هم اكنون موجود است(3)
و) اِعداد( مهیا بودن ) بهشت و جهنم شاهد بر وجود قيامت
همواره خداي سبحان مالك روز قيامت است. و روز قيامت هم الان موجود است. زيرا در بسياري از آيات سخن از اعداد است كه «اعدت للمتقين»(4). جنت اعدت للمتقين. يا جهنم «اعدت للمتقين»(5). اين آماده شدن ظاهرش وجود است. اگر يك امري دليل قطعي اقامه شد كه او الان موجود نيست و بعداً موجود ميشود، در آن گونه از موارد انسان به قرينهٔ خارجي اين فعلهاي ماضي را حمل بر مجاز ميكند ميگويد چون مستقبل محقق الوقوع است در حكم ماضي است. ولي اگر دليل عقلي بر خلاف اقامه نشد، بلكه دليل عقلي بر وفاق اقامه شد كه جهنم بالفعل موجود است و بهشت بالفعل موجود است، اين ظواهر به ظاهرشان ابقاء ميشود. ديگر قرينهاي نداريم كه آن قرينه وادارمان بكند كه اين فعل ماضي را به معناي مضارع بگيريم. و بگوييم نكتهٔ تعبير از جريان قيامت به ماضي براي آن است كه مستقبل محقق الوقوع در حكم ماضي است. ظواهر آيات اين است كه بهشت الان موجود است، جهنم الان موجود است، «جنة عرضُها السموات و الارض اعدت للمتقين»(6) يا «واتقوا النار التي اعدت للكافرين»(7) و مانند آن. اگر ظاهر آيات اين است كه بهشت و جهنم الان موجود است و دليل عقلي بر خلاف اين ظواهر نيست، بلكه دليل عقلي اين ظواهر را تأييد ميكند، اين ظواهر به ظهورشان باقي خواهند ماند. علي اي حال اين دار عذاب و آن دار ثواب الان بالفعل موجود است. مسئلهٔ بهشت و جهنم بالفعل موجود است و از نظر انسان آينده است كه انسان آينده وارد ميشود ولي او بالفعل موجود است. آني كه اهل باطن است ميبيند كه يك كسي دارد معصيت ميكند، در جهنم دارد غوطهور ميشود. وقتي توبه و رحمت الهي شامل حالش شده است از جهنم بيرون ميآيد. «إنّ الذين يأكلون اموال اليتامي ظلماً انما يأكلون في بطونهم ناراً»(8) اهل باطن ميبينند كسي كه مال يتيم دارد ميخورد، دارد آتش مي خورد. اگر توبه كرد و مال يتيم را برگرداند، همان ميشود رحمت براي او. اهل باطن اينجور ميبينند. غرض آن مقام بالفعل موجود است، انسان به تدريج و در آينده به آن مقام راه پيدا ميكند. تدريج در اين طرف است. انسان بعداً به آن ميرسد. نه اينكه او معدوم باشد و بالفعل موجود نباشد. انسان بعد از موت به آن مقام ميرسد يا بعد از موت براي او روشن ميشود كه در آنجا بود. يا ورود انسان بعد از موت است يا ظهور اينكه او در جهنم بود و نميديد بعد از موت است. اگر بعديت است براي انسان است نه براي تحقق خود قيامت. تعبيرات «اعدت للمتقين»(9)، «اعدت للكافرين»(10) و جريان گستردهٔ معراج رسول خدا (عليه آلاف التحيه و الثناء) همه نشانهٔ وجود بالفعل قيامت است. لذا مرحوم خواجه (رضوان الله عليه) در متن تجريد سخن ايشان اين است كه: (السمع دلّ علي ان الجنة و النار مخلوقتان الآن و المعارضات متأولة)(11) اين متن تجريد مرحوم خواجه (رضوان الله عليه) است. مرحوم علامه هم اينچنين شرح كرده است﴿12﴾. شيخنا الاستاد مرحوم آقاي شعراني (رضوان الله عليه) اين چنين شرح كرده است﴿13﴾. همهٔ محققين علماي اماميه و محققين علم كلام اين چنين شرح ميكنند كه بهشت و جهنم الان موجود است و انسان بعداً وارد ميشود طبق دستورات ظاهري يا بعداً براي انسان معلوم ميشود كه در جهنم بود و نميدانست، طبق بحثهايي كه اهل باطن دارند. بنابراين اگر چنانچه ظواهر كتاب و سنت اين است كه بهشت و جهنم بالفعل موجود است. دليل عقلي بر اين ظواهر عليه اين ظواهر اقامه نشد. بلكه آنها كه اهل استدلالند برهان اقامه ميكنند كه جهنم و بهشت بالفعل موجود است. پس دليل عقلي نه تنها مخالف نيست، بلكه موافق است. قيامت به دو قسم است ديگر. رحمت دارد به نام بهشت. بهشت به نام رحمت و عذاب به نام جهنم. «اعدت للمتقين»(14) آن قسمت بهشت. دربارهٔ نارش فرمود: «اعدت للكافرين»(15). قيامت اين دو مرحله دارد، اين دو بخش را دارد. «و اتقوا النار التي اُعِدّتْ للكافرين»(16) يا دربارهٔ بهشت فرمود: «جنة عرضها السموات و الارض اعدت للمتقين»(17). بنابراين ظواهر اين است كه بهشت و جهنم بالفعل موجود است