⚡️هر کس #دعای_عرفه را تا آخر بخواند #متحول میشود
رهبر معظم انقلاب: دعای #عرفه امام حسین پُر از معارف است؛ یعنی واقعاً این را من با قاطعیّت به شما عزیزان عرض میکنم و بپذیرید که هر کسی مثلاً دعای عرفه را با توجّه به معنایش بخواند، از وقتی که این دعا را شروع میکند به خواندن تا به آخرش برسد، بکلّی تغییر میکند [نسبت] به آن آدمی که قبل از خواندن دعا بود؛ ولو دَهبار قبلاً خوانده باشد این دعا را؛ این جور معارفی در این دعاها هست.
۱۳۷۹/۱۰/۲۷
دعای مستجاب #شهید_حججی در روز #عرفه:
بسمالله الذی خلق النور من النور
خدایا امروز روز عرفه بود و الان شب عید قربان
حاجیان امروز در عرفه بودند و الان هم در فکر قربانی فردا.جان به قربان حسین (ع)که عرفاتش نیمه ماند و قربانیاش را هم برد برای کربلا... .
خدایا معرفتم ده تا کربلایی شوم.
و حسینی قربانیات...
خدا چندی است به لطف و کرم شما اسمم جزو نوکران خانم کبری زینب (س) ثبت شده است... شکرت...
توفیقم بده زودتر برم. کمکم کن درمیدان عمل کم نیاورم. و روزیام کن در جوانی به پای اسلام فدا شوم.
خدایا شهیدم کن.
عرفه 94/7/1.
@baraye_arman
11.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای روحانی در دوره ریاستجمهوریاش دو تجربه مهم به یادگار گذاشت: یکی در حوزه سیاست خارجی و یکی در حوزه اقتصاد. درس تجربه سیاست خارجی او این بود که غرب قابل اعتماد نیست. اما درس تجربه اقتصادی او نیز مهم است که از زبان خودش شنیدنی است: اقتصاد، کتاب نیست...
فاعتبروا یا اولیالابصار
یاسر جبرئیلی
✍ روحانی فهمید نیلی و غنی نژاد و... سرش را کلاه گذاشتند اما دیر فهمید، خیلی دیر. وقتی فهمید که قیمت دلار را ۱۱ برابر کرده بود.
همانگونه که دیر فهمید وندی و... با او چه کردند و بعد خروج آمریکا از برجام در مجلس گفت "مگر دیوانه باشیم که دیگر با آمریکا توافق کنیم" و وزیر خارجه اش که در ابتدا می گفت هیچ توافقی از عدم توافق بدتر نیست، بعد از ۱۱ برابر شدن دلار گفت: هرتوافقی با آمریکا حتی به اندازه جوهر مصرف شده برای تنظیم آن ارزش ندارد!!!
جالب است که بعد از این تجربه هم منافع سیاسی موحب میشد دوباره کدخدا کدخدا کند و این تجربه بسیار گران به دست آمده را نادیده بگیرد.
@baraye_arman
۱۲ تیر روز بزرگداشت و سالروز رحلت #علامه_امینی صاحب #الغدیر که امسال با ایام عید #غدیر مصادف شده است.
علامه امینی رحمه الله علیه بیشتر عمر خود را صرف تدوین و نگارش کتاب الغدیر کردند. وی حدود چهل سال و هر روز شانزده ساعت در تهیه مطالب این دائرة المعارف بزرگ اسلامی زحمت کشید. ایشان در تبیین هدف خود از نگارش الغدیر گفته اند: «الغدیر ملل اسلامی را در یک صف واحد #متحد و متشکل می سازد. مجموعه مطالب این اثر اتحادی را که در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم در سایه همدلی اسلامی بین صفوف مسلمین بود دوباره به جوامع اسلامی برمی گرداند». در یک نگاه تمامی مطالب الغدیر در دو موضوع کلی خلاصه می شود: اثبات ولایت مطلقه ائمه معصوم علیهم السلام از طریق اثبات خلافت بلافصل امیر المؤمنین علیه السلام ؛ نفی ولایت غیر معصوم در اسلام.
دانلود پی دی اف ترجمه فارسی الغدیر:
https://shialibrary.blog.ir/post/237
✍چقدر تفاوت است میان نگاه علامه امینی و علمای بزرگ که نوشتن و گفتن درباره غدیر و ولایت امیرالمومنین علیه السلام را موجب وحدت مسلمین می دانند تا آنانکه فهم صحیحی از اندیشه مترقی وحدت و دیدگاه امامین انقلاب ندارند و با ترویج یک دیدگاه کاریکاتوری از وحدت بالاترین ظلم را به امامین انقلاب کردند و حتی سخن از مظلومیت امیرالمومنین و حضرت ابوطالب را مانع وحدت می دانستند و مانع پخش برنامه های سیما در این باره شدند!
پ.ن: تصویر کتابخانه و قبر علامه امینی رضوان الله علیه در نجف اشرف
@baraye_arman
سالروز ولادت حضرت امام علی النقی الهادی سلام الله علیه مبارک باد!
🔴 اشعار تکاندهنده امام هادی(ع) در بزم شاهانه خلیفه عباسی
🔹متوکل یک شب بیخبر و بدون سابقه، عدهای از دژخیمان خود را فرستاد به خانه امام هادی علیه السلام که خانهاش را تفتیش و خود امام را هم حاضر نمایند. متوکل این تصمیم را در حالی گرفت که بزمی تشکیل داده مشغول میگساری بود. مأمورین سرزده وارد خانه امام شدند و امام را به حضور متوکل بردند.
🔹وقتی که امام وارد شد، متوکل در صدر مجلس بزم نشسته مشغول میگساری بود. دستور داد که امام پهلوی خودش بنشیند. امام نشست. متوکل جام شرابی که در دستش بود به امام تعارف کرد. امام امتناع کرد و فرمود: «به خدا قسم که هرگز شراب داخل خون و گوشت من نشده، مرا معاف بدار».
🔹متوکل قبول کرد، بعد گفت: «پس شعر بخوان و با خواندن اشعار نغز محفل ما را رونق ده». فرمود: «من اهل شعر نیستم و کمتر، از اشعار گذشتگان حفظ دارم». متوکل گفت: «چارهای نیست، حتما باید شعر بخوانی».
🔹امام شروع کرد به خواندن اشعاری:
باتوا علی قلل الاجبال تحرسهم
غلب الرجال فلم تنفعهم القلل
و استنزلوا بعد عز عن معاقلهم
و اسکنوا حفراً یا بئس ما نزلوا
ناداهم صارخ من بعد دفنهم
این الاساور و التیجان والحلل
این الوجوه التی کانت منعمة
من دونها تضرب الاستار والکلل
فافصح القبر عنهم حین سائلهم
تلک الوجوه علیها الدود تنتقل
قد طال ما اکلوا دهراً و ما شربوا
فأصبحوا الیوم بعد الاکل قد اکلوا
👈 «قلههای بلند را برای خود منزلگاه کردند، و همواره مردان مسلح در اطراف آنها بودند و آنها را نگهبانی میکردند، ولی هیچ یک از آنها نتوانست جلو مرگ را بگیرد و آنها را از گزند روزگار محفوظ بدارد».
👈 «آخرالامر از دامن آن قلههای منیع و از داخل آن حصنهای محکم و مستحکم به داخل گودالهای قبر پایین کشیده شدند، و با چه بدبختی به آن گودالها فرود آمدند!».
👈 «در این حال منادی فریاد کرد و به آنها بانگ زد که: کجا رفت آن زینتها و آن تاجها و هیمنهها و شکوه و جلالها؟».
👈 «کجا رفت آن چهرههای پرورده نعمتها که همیشه از روی ناز و نخوت، در پس پردههای الوان، خود را از انظار مردم مخفی نگاه میداشت؟».
👈 «قبر عاقبت آنها را رسوا ساخت. آن چهرههای نعمت پرورده عاقبة الامر جولانگاه کرمهای زمین شد که بر روی آنها حرکت میکنند!».
👈 «زمان درازی دنیا را خوردند و آشامیدند و همه چیز را بلعیدند، ولی امروز همانها که خورنده همه چیزها بودند مأکول زمین و حشرات زمین واقع شدهاند!».
🔹نشئه شراب از سر میگساران پرید. متوکل جام شراب را محکم به زمین کوفت و اشکهایش مثل باران جاری شد. به این ترتیب آن مجلس بزم درهم ریخت و نور حقیقت توانست غبار غرور و غفلت را، ولو برای مدتی کوتاه، از یک قلب پرقساوت بزداید.
شهید مطهری، داستان راستان، ج۱، ص۱۰۷-۱۰۳ (با تلخیص)
@baraye_arman
فارغالتحصیلان علوم انسانیِ نگرانکننده!
#رهبرانقلاب:
فرض کنید که فلان رشتههای علوم انسانی در #دانشگاه حذف بشود یا حذف نشود یا کم بشود؛ من روی این چیزها هیچ نظری ندارم. من نه نفی میکنم، نه اثبات میکنم؛ یعنی کار من نیست، کار مسئولین است.
ممکن است مصلحت بدانند بعضی از رشتهها را حذف کنند یا نکنند؛
این #علوم_انسانی، تربیتشده و دانشآموختهی خود را آنچنان بار میآورد که نگاهش به مسائل مبتلابه آن علم و مورد توجه آن علم - چه حالا اقتصاد باشد، چه مدیریت باشد، چه تعلیم و تربیت باشد - نگاه غیر اسلامی است.
میبینیم همان شخص متدین در داخل دانشگاه که فرض کنید مدیریت یا اقتصاد خوانده، هرچه با او دربارهی مبانی دینی این مسائل حرف میزنیم، به خرجش نمیرود. نه اینکه رد میکند، نه؛ اما آنچه که شما در باب اقتصاد اسلامی با او حرف میزنید، با یافتههای علمی او، با آن دو دو تا چهار تاهائی که او در این علم تحصیل کرده، جور در نمیآید.
حدود دو میلیون از دانشجویان علوم انسانیاند!
این به یک صورت، انسان را نگران میکند.
ما در زمینهی علوم انسانی، کار بومی، تحقیقات اسلامی چقدر داریم؟
کتاب آماده در زمینههای علوم انسانی مگر چقدر داریم؟
استاد مبرزی که معتقد به جهانبینی اسلامی باشد و بخواهد جامعهشناسی یا روانشناسی یا مدیریت یا غیره درس بدهد، مگر چقدر داریم، که این همه دانشجو برای این رشتهها میگیریم؟
این نگران کننده است.
منبع: بیانات رهبرانقلاب پیرامون تحول و ارتقا علوم انسانی
آرمانِ روحالله 🇮🇷
۱۲ تیر روز بزرگداشت و سالروز رحلت #علامه_امینی صاحب #الغدیر که امسال با ایام عید #غدیر مصادف شده است
2_144178960534811427.mp3
969.9K
#غدیر_وحدتآفرین
#رهبر_انقلاب: مسئلهی امامت و مسئلهی ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است. مسئله فقط مسئلهی شیعه و معتقدین به ولایت امیرالمؤمنین (علیهالسلام) نیست. اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسئلهی غدیر میتواند وحدتآفرین باشد. ۱۳۹۱/۸/۱۰
@baraye_arman
1_1115303426.pdf
363.1K
📜 متن Pdf👆
🕋🏝 زیارت غدیریه
🆎 با فونت درشت و خوانا
ترجمه مقابل متن جهت درک معانی
مخصوص به اندازه صفحه گوشی
معتصم ملعون خلیفه عباسی، امام هادی را از مدینه به سامرا فرا خواند. در روز غدیر، #امام_هادی علیه السلام به نجف رسید و امیرالمؤمنین علیه السلام را زیارت کرد که متن آن به #زیارت_غدیریه مشهور است.
محدث قمی نوشته است که: «کمتر حدیثی به قوت سند این زیارتنامه میرسد.»
محور اصلی زیارت غدیریه، اصل تولی و تبری و محتوای اصلی آن بیان فضائل امیرالمؤمنین است. مهمترین بخشهای این فضیلتها عبارتند از:
فضیلتهای قرآنی: در این زیارت بیش از ۳۰ آیه آمده است که بیان فضایل امیرالمؤمنین علیه السلام است؛ نظیر آیه لیله المبیت، آیه تبلیغ، آیه ولایت
فضیلتهای حدیثی: در زیارت غدیریه به بیان فضایلی که پشتوانه روایی در منابع حدیثی شیعه واهل سنت دارد، اشاره شده است. مانند امیرالمؤمنین، سید الوصیین، وارث علم النّبیین، ولی ربّ العالمین، امینالله فی ارضه، سفیرالله فی خلقه، الحجّه البالغه علی عباده، دینالله القویم، صراط مستقیم، نبأ عظیم، اوّل من آمن باللّه، سید المسلمین، یعسوب المؤمنین، امام المتقین، قائد الغرّ المحجّلین، امام المّتقین، اوّل من صدّق بما انزل الله علی نبیه و...
فضیلتهای تاریخی: این زیارت، مطالبی از رشادتهای تاریخی امیرالمؤمنین را بیان کرده است. از جمله: جنگ بدر، احزاب، اُحد، جنگ حُنین، صفّین، جمل، نهروان و...
در این زیارت همچنین به ماجرای فدک، بیزاری از دشمنان ولایت و برائت از قاتلان امام حسین(ع) و شهادت عمّار، شهادت حضرت امیرالمؤمنین و شهادت سیدالشّهدا اشاره شده است.
@baraye_arman
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
🌓 داستان علمای اهل سنت و معنای ولایت
👈به بهانه عید بزرگ غدیر خم
🔹یادداشت روز
🔸شریف زاهدی روحانی برجسته اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید؛ در بیان خاطرات خود چنین می آورد: « خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتابهای «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعهام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا میگویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود که: «مولانا» یعنی واجه؛ یعنی رهبر ما، پیشوا ی ما. به آنها گفتم: من تعجب میکنم «مولا» درباره ی بزرگانتان معنای واجه و رهبر میدهد ولی در سخن پیامبر ص به معنای دوست آمده است!
🔸تا اینکه روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه ی حضرت رسول اکرم ص در غدیر خم استناد کردم. ایشان میگفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش گذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانوادهام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی.
🔸خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: میخواستم بهت بگم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانوادهام منتظرم بودند و باید میرفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت میکنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ات که منتظرت هستند میروی و شما را از راهتان بر میگردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت میشوی و در عقل من شک میکنی، ولی وقتی پیامبر اسلام| دهها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود میرفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه میدانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی کردند؟ با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده داری زده است و اقرار کرد که پیامبر - در جریان غدیر خم - میخواست نکته ی مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی ع نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.»
📘باید شیعه می شدم ، خاطرات شریف زاهدی ،ص 138
✳️الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام.
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•