eitaa logo
اخبار بسیج اساتید
6.7هزار دنبال‌کننده
24.2هزار عکس
2.2هزار ویدیو
128 فایل
اخبار سازمان بسیج اساتید،دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور @Basijasatidk پورتال رسمی سازمان Basijasatid.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅خانم دکتر جواهری مسئول مرکز مطالعات راهبردی زنان و خانواده بسیج اساتید استان مرکزی: ✅ شاخصه های زن مسلمان انقلاب اسلامی از نظر امام راحل (رحمة الله) @Basijasatidk @basijasatidarak
بسم الله الرحمن الرحیم بیانیه سازمان بسیج اساتید استان سیستان و بلوچستان به مناسبت قیام خونین ۱۵ خرداد؛ قیام پانزده خردادماه سال ۱۳۴۲ قیام علیه استبداد ، طاغوت و حکومت غیر خدا بود. حضرت امام (ره) در خرداد ماه ۱۳۴۲ با اشاره به حذف شرط سوگند به قرآن کریم و مسلمان بودن در انجمن های ایالتی و ولایتی بی واسطه حقایقی را با مردم درمیان گذاشت و در خصوص اصلاحات ضد دینی موسوم به انقلاب سفید دست به افشاگری زد و از چهره نفوذ اسرائیل و آمریکا برای حذف اسلام پرده برداشت. امام (ره) انقلاب سفید را به انقلاب سیاه تعبیر کرد و آن را قیچی دولبه ای دید که یک لبه آن تحجر و یک لبه آن تجدد است و قصد دارد اسلام را قطع کند. قیام پانزده خرداد، نقطه اثر سه عنصر است، مردم بعنوان امت ، رهبری بعنوان امام و روحیه شهادت طلبی ضریب یافته از همزمانی با محرم و عاشورا . قیام برای احیای اسلام ناب محمدی( ص) در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شروعی بود که در ۲۲بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد و ثمره اش جمهوری اسلامی گردید. ۱۵ خرداد نماد جوشش قلبی و معنوی مردم مسلمان ایران است، قیامی بود خونین در دفاع از اسلام عزیز و کنار زدن حاکمیت غیر خدا ، نفی استبداد و نفوذ بیگانگان، علی الرغم تحلیل های مادی و غلط هیچ جناح و حزبی اعم مارکسیستی و غیر مارکسیستی در این قیام نقش جدی نداشت و فقط مهمترین عامل را انگیزه الهی و اسلامی می توان قلمداد کرد. قیام پانزده خرداد گرچه توام با حوادثی تلخ و خونین بود ولی در وسعت تاریخ خاطره ای فراموش نشدنی از خودگذشتگی های یک ملت فی سبیل الله است که نقش مرجعیت دینی را بخوبی نشان داد. پانزده خرداد حقیقتی را برای نسل جدید نیز به ارمغان دارد و آن این است که آنهایی که می خواستند اسلام نباشد، قرآن نباشد خودشان نیستند. قیام ۱۵ خرداد چون رنگ و بوی عاشورا و محرم داشت، قیامی حسینی بود که باعث تجدید حیات اسلام ناب گردید،لذا پاسداشت و بزرگداشت قیام پانزده خرداد ۴۲ بر هر ایرانی مسلمان و آزاده واجب است. بسیج اساتید استان سیستان و بلوچستان @Basijasatidk
مصاحبه شبکه خبر اصفهان با مجتبی جعفری معاون مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان با موضوع سالروز رحلت امام (ره) و مطالبه جامعه برای رجوع به اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) مشاهده گزارش از طریق لینک زیر: https://telewebion.com/episode/0xd57bd11 https://isfehan.basijasatid.ir/video/84587 @Basijasatidk .
حضور دکتر عبدالرسول مشکات در برنامه زنده بازتاب شبکه اصفهان به مناسبت 14خرداد سالروز رحلت امام خمینی و قیام 15 خرداد مشاهده گزارش از طریق لینک زیر: https://telewebion.com/episode/0xd5758e6 https://isfehan.basijasatid.ir/video/84588 http://baesf.ir/?p=11066 https://eitaa.com/asatidbasijiesfahan @Basijasatidk .
♦️تجلّی قرآن در سلوک امام خمینی(ره) امام خمینی (ره) از فقیهان، مفسّران و متفّکران معاصر اسلامی که آثار ارزشمندی در حوزه فقه و اصول مانند:الرسائل، البیع، تحریر الوسیله، المکاسب المحرمه و مناسک، پاسخگویی به شبهات همچون کتاب کشف الاسرار(که در واقع پاسخی است به شبهات مطرح شده نسبت به شیعه و تشکیل حکومت اسلامی در رساله اسرار هزار)، شرح متون حدیثی همچون: چهل حدیث، شرح حدیث جنود عقل و جهل، و تفسیر نظیر تفسیر سوره مبارکه حمد تألیف نموده است.اگرچه در ظاهر چنین به نظر می‌رسد که وجه غالب اندیشه و دیدگاه‌های آن بزرگوار در آثار فقهی و غیر فقهی ایشان در باب تشکیل حکومت اسلامی و ولایت فقیه است، اما باید به این نکته نیز توجّه کرد که اساسی ترین منبع سلوک علمی و عملی امام خمینی(ره) قرآن بوده و مفاهیم و معارف این کتاب آسمانی در گفتار،رفتار و کردار ایشان به معنای واقعی آن تبلور یافته است. از نظر ایشان قرآن کتابی است که مفاهیم و معارف آن ابدی بوده و در هر زمان و مکانی،نزد هر قومی با هر رنگ و ملیّتی و در هر قطب و قطری تا قیامت کاربرد دارد. امام خمینی(ره) رمز این جامعیّت و جاودانگی محتوای قرآن را زنده و تازه بودن مفاهیم و معارف آن در باب معنویات و سایر امور در هر عصری می‌داند.
پانزده خرداد، قیام مردم در اعتراض به بازداشت امام‌خمینی (ره)، سرآغاز نهضت اسلامی ایران در سال ۱۳۴۲ ش. پس از اعتراض امام‌خمینی (ره) به اصلاحات آمریکایی شاه و حمله رژیم به فیضیه، صدای اعتراض مردم در شهرهای مختلف بلند شد. امام‌خمینی (ره) در ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ (عصر عاشورا) در سخنانی حکومت پهلوی را به دستگاه بنی‌امیه تشبیه کرد و ضمن نصیحت به شاه، او را به عبرت‌گرفتن از سرانجام پدرش فرا خواند. سخنان تند امام‌ خمینی (ره) موجب دستگیری و انتقال ایشان به تهران در ‌شب پانزده خرداد شد. با انتشار خبر بازداشت، بازار تهران تعطیل شد و مردم در تهران، قم، اراک و برخی شهرهای دیگر به خیابان‌ها ریختند و قیام پانزده خرداد شکل گرفت. این قیام به دستور علم، نخست‌وزیر، به شدت سرکوب شد؛ چنان‌که هرگز آمار دقیقی از کشته‌شدگان معلوم نشد. امام‌خمینی (ره) که پانزده خرداد را «یوم‌الله» خواند، قیام مردم را مایه رشد آنان، نقطه عطف تاریخ و خمیرمایه نهضت اسلامی می‌دانست. ایشان با نفی ملی‌بودن قیام پانزده خرداد، آن را قیامی قرآنی و اسلامی نامید که شهادت‌طلبی مردم آن را پدیدآورد. @Basijasatidk
حکومت در اندیشه امام خمینی(ره)  امام خمینی (ره) در تفسیر آیه《إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها وَإِذا حَكَمتُم بَينَ النّاسِ أَن تَحكُموا بِالعَدلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمّا يَعِظُكُم بِهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ كانَ سَميعًا بَصيرًا》 (نسا: ۵۸) می فرماید: «در این آیه خداوند امر فرموده که امانات را به اهلش رد کنید، عده ای بر این عقیده اند که منظور از «امانت» مطلق امانت خلقی (یعنی مال مردم) و خالقی (یعنی احکام شرعی) می باشد و مقصود از رد امانت الهی این است که احکام اسلام را آنطور که هست اجرا کنند. گروه دیگری معتقدند که مراد از «امانت» امامت است. در روایت هم آمده که مقصود از این آیه «ما ائمه اطهار هستیم» که خداوند متعال به ولایت امر رسول اکرم (ص) و هر یک از ائمه (ع) امر کرده ولایت و امامت را به اهلش رد کنند. در ذیل آیه می فرماید «و اذا حکمتم بین الناس ان تحکموا بالعدل»، و آن خطاب به کسانی است که زمام امور را در دست داشته حکومت می کنند نه قضاوت، چون قاضی فقط قضاوت می کند، نه حکومت و اساسا قضاوت یکی از شاخه های حکومت است و این خود قرینه است مبنی بر اینکه حکومت یکی از امانتهای الهی است و باید به اهلش سپرده شود》. @Basijasatidk