متن نامه ۱/۸ #امام_خمینی خطاب به آقای #منتظری و موافقت با استعفای وی
بسم اللّه الرحمن الرحیم
جناب حجت الاسلام و المسلمین آقاى منتظرى - دامت افاضاته
با سلام و آرزوى موفقیت براى شما، همانطور که نوشته اید رهبرى نظام جمهورى اسلامى کار مشکل و مسئولیت سنگین و خطیرى است که تحملى بیش از طاقت شما مى خواهد و به همین جهت، هم شما و هم من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودیم، و در این زمینه هر دو مثل هم فکر مى کردیم.
ولى خبرگان به این نتیجه رسیده بودند، و من هم نمى خواستم در محدوده قانونى آنها دخالت کنم.
از اینکه #عدم_آمادگى خود را براى #پست #قائم_مقامى_رهبرى #اعلام کرده اید پس از #قبول، صمیمانه از شما تشکر مى نمایم.
همه مى دانند که شما حاصل عمر من بوده اید، و من به شما شدیدا علاقه مندم.
براى اینکه #اشتباهات گذشته #تکرار نگردد، به شما #نصیحت مى کنم که #بیت خود را از #افراد_ناصالح پاک نمایید، و از #رفت_و_آمد #مخالفین_نظام، که به اسم علاقه به اسلام و جمهورى اسلامى خود را جا مىزنند، جدا جلوگیرى کنید.
من این تذکر را در قضیه #مهدى_هاشمى هم به شما دادم.
من صلاح شما و انقلاب را در این مى بینم که شما فقیهى باشید که نظام و مردم از نظرات شما استفاده کنند.
از پخش دروغهاى رادیو بیگانه متاثر نباشید.
مردم ما شما را خوب مى شناسند، و حیله هاى دشمن را هم خوب درک کرده اند که با نسبت هر چیزى به مقامات ایران کینه خود را به اسلام نشان مى دهند.
طلاب عزیز، ائمه محترم جمعه و جماعات، روزنامه ها، و رادیو - تلویزیون، باید براى مردم این قضیه ساده را روشن کنند که در اسلام مصلحت نظام از مسائلى است که مقدم بر هر چیز است، و همه باید تابع آن باشیم.
جنابعالى انشاءاللّه با درس و بحث خود حوزه و نظام را گرمى مى بخشید.
والسلام علیکم.۶۸/۱/۸
🔶حاشیه:
۱) امام در آخرین نامه نیز آقای منتظری را با عنوان «حجت الاسلام و المسلمین» خطاب کردند.
۲) تصریح امام به آنکه آقای منتظری #تحمل مسئولیت خطیر رهبری را ندارد.
۳) تصریح بر مخالفت اولیه خود با انتخاب ایشان بعنوان قائم مقام
۴) این نامه در واقع به مثابه پذیرش استعفای آقای منتظری از سوی امام است و بدان اشاره شده است.
۵) آیا رفت و آمد ضد انقلاب به بیت منتظری قطع شد؟!
و آیا بیت ایشان از افراد ناصالح پاک گردید؟!
۶) توصیه به تاثیر ناپذیری از القائات رادیوهای بیگانه هم بسیار راهبردی است که بدان توجه نشد.
۷) این ماجرای ساده هرگز آنچنان که بایسته بود برای مردم تبیین نشد لذا هنوز هم برخی معاندان از این ماجرا علیه انقلاب استفاده می کنند.
https://eitaa.com/Basir_MN
پایان قائم مقامی آقای منتظری؛ عزل یا استعفا؟!
بعد از گذشت سه دهه از ماجرای پایان قائم مقامی آقای منتظری٬ طرفداران دوآتشه وی هنوز هم تلاش دارند٬ حقائق این واقعه را #تحریف سازند.
آنان محور تحریفات خود را با #خدشه در نامه ۱/۶ قرار داده اند حال آنکه اگر نامه ۱/۷ آقای منتظری به دقت مورد بازخوانی قرار گیرد٬ هم #دروغ بودن مدعای این جماعت را ثابت خواهد کرد و هم نشان خواهد داد که آقای منتظری خود از منصب قائم مقام رهبری #استعفا داده و بر عدم صلاحیتش برای این جایگاه صحه گذاشته است.
در واقع امام خمینی در نامه ۱/۸ فقط استعفای وی را پذیرفته است. موضوعی که بعد از ارتحال امام با رای قاطع خبرگان٬ بار دیگر تایید شد و لذا پایان قائم مقامی نه با عزل٬ که با #پذیرش_استعفا بوده است. نکته ای که با هوشمندی تمام در نامه ۱/۸ امام بدان اشاره شده است.
مرور متن نامه آقای منتظری بهترین دلیل بر اثبات این مدعاست که در ادامه از نظر خواهد گذشت.
🔸متن نامه ۶۸/۱/۷ آقای منتظری به محضر امام خمینی:
بسم اللّه الرحمن الرحیم
محضر مبارک آیت اللّه العظمى امام خمینى - مدظله العالى
پس از سلام و تحیت، مرقومه شریفه مورخ ۶۸/۱/۶ واصل شد.
ضمن تشکر از ارشادات و راهنماییهاى حضرتعالى به عرض مى رساند، مطمئن باشید همان طور که از آغاز مبارزه تاکنون در همه مراحل همچون سربازى فداکار و از خود گذشته و مطیع در کنار حضرتعالى و در مسیر اسلام و انقلاب بوده ام، اینک نیز خود را ملزم به #اطاعت و #اجراى_دستورات حضرتعالى مى دانم، زیرا بقا و ثبات نظام اسلامى مرهون اطاعت از مقام معظم رهبرى است.
براى هیچ کس قابل شک نیست که این انقلاب عظیم تا کنون در سایه رهبرى و ارشادات حضرتعالى از خطرات مهمى گذشته ، و دشمنان زیادى همچون منافقین کوردل، که دستشان به خون هزاران نفر از مردم و شخصیتهاى عزیز ما و از جمله فرزند عزیز خود من آغشته است، و سایر جناحهاى مخالف و ضد انقلاب و سازشکار و لیبرالمآب هاى کج فکر را رسوا و از صحنه خارج نموده است.
آیا جنایات هولناک و ضربات ناجوانمردانه این روسیاهان کوردل به انقلاب و کشور و ملت عزیز و فداکار ما فراموش شدنى است؟ و اگر بلندگوهاى آنان و رادیوهاى بیگانه خیال مى کنند با جوسازیها و نشر اکاذیب و شایعه پراکنیها به نام اینجانب مى توانند به اهداف شوم خود برسند و در همبستگى ملت ما رخنه کنند، سخت در اشتباهند.
و راجع به تعیین اینجانب به عنوان قائم مقام رهبرى، خود من از اول جدا مخالف بودم، و با توجه به مشکلات زیاد و سنگینى بار مسئولیت، همان وقت به مجلس خبرگان نوشتم که تعیین اینجانب به #مصلحت نبوده است و اکنون نیز عدم آمادگى خود را صریحا اعلام مىکنم و از حضرتعالى تقاضا مىکنم به مجلس خبرگان دستور دهید مصلحت آینده اسلام و انقلاب و کشور را قاطعانه در نظر بگیرند و به من اجازه فرمایید همچون گذشته یک طلبه کوچک و حقیر در حوزه علمیه به تدریس و فعالیتهاى علمى و خدمت به اسلام و انقلاب، زیر سایه رهبرى حکیمانه حضرتعالى، اشتغال داشته باشم و اگر اشتباهات و ضعف هایى که لازمه طبیعت انسان است رخ داده باشد، ان شاء اللّه با رهبریهاى حضرتعالى مرتفع گردد
و از همه برادران و خواهران عزیز و علاقهمند تقاضا مى کنم مبادا در مورد تصمیم #مقام_معظم_رهبرى و خبرگان محترم، به بهانه حمایت از من، کارى انجام دهند و یا کلمه اى بر زبان جارى نمایند، زیرا مقام معظم رهبرى و خبرگان جز خیر و مصلحت اسلام و انقلاب را نمى خواهند.
امید است این شاگرد مخلص را همیشه از راهنمایی هاى ارزنده خود بهره مند، و از دعاى خیر فراموش نفرمایید.
والسلام علیکم و رحمةاللّه و برکاته .
حسینعلی منتظری_۶۸/۱/۷
https://eitaa.com/Basir_MN
ماجرای عزل آقای #منتظری از زبان آیت الله #ابراهیم_امینی
آیتالله امینی همشهری و دوست دیرینه آقای منتظری٬ در خاطراتش(ص۲۵۳/۲۵۵)، پس از تبیین فضای دوران قائممقامی٬ به اقدامات انتقادبرانگیز آقای منتظری، و تلاشهای امام برای اصلاح رویه آقای منتظری پرداخته، و آنگاه به تشریح ماجرای عزل پرداخته است؛
من و دوستان بهویژه سران عالیرتبهی کشور از نگرانیهای امام نسبت به موضعگیریهای آقای منتظری اجمالا باخبر و ناراحت بودیم؛ ولی با توجه به اوضاع و شرایط زمان، احتمال عزل ایشان را از قائممقامی، آنهم باسرعت و قاطعیت اصلا نمیدادیم، و تحقق آن برایمان یک امر غیر منتظره و شگفتآور بود.
تصمیم جدی امام به عزل آقای منتظری اینگونه به اطلاع ما رسید:
در روزهای اول فروردین ۶۸ آیتالله مشکینی به من زنگ زد که امام به وسیلهی حاجاحمدآقا پیام مهمی را برای هیئت رئیسه خبرگان فرستاده. شما و آقای مومن و آقای طاهری خرمآبادی هرچه زودتر به منزل من بیایید تا در اینباره مشورت کنیم.
من به اتفاق آقایان به منزل آقای مشکینی رفتیم. ایشان گفتند حاجاحمدآقا به وسیلهی تلفن با من تماس گرفت و گفت: امام به من فرموده که به شما بگویم خبرگان را برای تشکیل اجلاس دعوت کنید و هیئت رئیسه هم نزد من بیایند تا بگویم چه کنند؟
منظور امام برای ما روشن بود، و از شنیدن آن و عواقبش وحشتزده شدیم. پس از بحث و مشورت بدین نتیجه رسیدیم که باید در این امر مهم و حساس با آقای هاشمی رفسنجانی تماس بگیریم و مشورت کنیم.»
[جلسه با حضور آقایان مشکینی٬ خامنه ای٬ محمد مومن و طاهری خرمآبادی در دفتر آقای هاشمی تشکیل شد]؛
ما جریان پیام امام را در امر به دعوت خبرگان برای تشکیل اجلاسیه خبرگان مطرح کردیم.
آقای هاشمی رفسنجانی گفت چندی است که امام در رابطه با عزل آقای منتظری از قائممقامی تصمیم گرفته و یکیدو مرتبه به من فرموده که مسئلهی آقای منتظری را تمام کنید؛ ولی من چون از عواقب آن میترسیدم، با التماس و خواهش از ایشان خواستم در این اقدام عجله نکند، شاید در آینده راه حل بهتری پیدا شود.
ولی امام قبول نکرد و فرمود من تصمیم خودم را گرفتهام، هر چه زودتر قضیه را تمام کنید. تا اینکه امروز (۱۳۶۸/۱/۶) خبردار شدم، خودش شخصا وارد عمل شده و در رابطه با عزل آقای منتظری نامهای نوشته و برای من فرستاده تا به همراه آقای خامنهای ببریم قم و تحویل آقای منتظری بدهیم.
یک نسخهی آن را هم به صداوسیما فرستاده تا در رادیو خوانده شود؛ ولی من به حاجاحمدآقا گفتم:
«به صداوسیما بگویید نامه را نخواند تا ما خدمت امام برسیم و حرفمان را بزنیم. خواندن نامه دیر نمیشود.»
پس از توضیحات آقای هاشمی، جلسه وارد دستور شد... بحث و گفتوگوها چندین ساعت طول کشید. در نهایت بدین نتیجه رسیدیم که لازم است قبل از هر اقدامی خدمت امام برسیم، نظراتمان را عرضه بداریم و کسب تکلیف کنیم.
در حدود ساعت ۹:۳۰ بود که خدمت امام مشرف شدیم. در ابتدا آقای هاشمی سخن را آغاز کرد، با لحن ملتمسانه گفت:
«ما همیشه به هنگام بروز مشکلات و معضلات، خدمت شما شرفیاب میشدیم و در حل آن از جناب عالی کمک میگرفتیم. اکنون در رابطه با نامهای که برای آقای منتظری نوشتهاید و امکان دارد برای نظام مشکلاتی به وجود بیاورد، شرفیاب شدهایم.
تقاضای ما این است که در پخش آن عجله نکنید، شاید در آینده راه حل بهتری پیدا شود. در تشکیل مجلس خبرگان هم تعجیل نفرمایید؛ اجازه بدهید اطراف و جوانب کار را خوب بررسی کنیم و خدمت شما عرضه بداریم، آنگاه هر چه بفرمایید عمل میکنیم.»
بعد از آن آقای خامنهای، سپس آقای مشکینی دربارهی همین مطلب سخنانی را عرضه داشتند.
امام که آثار اندوه بر چهرهی ربانیاش آشکار بود، فرمود:
«من در اطراف و جوانب این کار خوب فکر کردهام و تصمیم گرفتهام. دیگر حرف ندارد. من از اول با انتخاب ایشان مخالف بودم، ولی نخواستم در کار خبرگان دخالت کنم. من گفته بودم نامه را در اخبار بخوانند، ولی در اینباره کوتاهی شد. اگر اصرار کنید میگویم همین حالا بخوانند. من گفتهام عکس او را از ادارات پایین بیاورند. تشکیل مجلس خبرگان هم ضرورتی ندارد، من خودم او را خلع میکنم؛ چون اگر خبرگان او را عزل کنند معنایش این است که انتخاب سابق آنها کار درستی بوده، در صورتی که من از اول مخالف این کار بودم.»
آنگاه به آقایان خامنهای و هاشمی فرمود:
«شما هم لازم نیست نامه را برای ایشان به قم ببرید، آن را به وسیله شخص دیگری میفرستم. شما هم دیگر برای دیدار ایشان به قم رفتوآمد نکنید.».
در همین جلسه آقای هاشمی از امام درخواست کرد: «لحن نامه طوری باشد که به جنبهی حوزوی آقای منتظری لطمهای وارد نشود.»
امام در جواب، سخنان تندی فرمود که با توجه به برخی مصالح و ملاحظات از ذکر آنها معذورم. بدین صورت جلسه با یاس و نگرانی پایان یافت.
https://eitaa.com/Basir_MN
🔵 تاکتیک های سه گانه جریان آقای منتظری در مواجهه با نامه ۱/۶ امام
🔹بعد از #عزل_آقای_منتظری
و نگارش نامه معروف «۱/۶» ٬ طرفداران و نزدیکان آقای منتظری در مواجه با این #نامه_تاریخی٬ سه تاکتیک متفاوت را در پی گرفتند؛
1️⃣ طیف نخست با محوریت کسانی مثل آقای #عبدالله_نوری٬ طرح نوشتن #شبه_توبه_نامه توسط آقای منتظری را برای تعدیل یا تغییر موضع امام را پیگیری کردند. چه بسا نوشتن نامه «۱/۸» هم نتیجه همین تاکتیک باشد.
2️⃣ تاکتیک دوم٬ نگارش #جوابیه_های_جدلی و تخریبی علیه امام بود که نوشتن کتاب #نگاهی_دیگر به قلم #نعمت_الله_صالحی_نجف_آبادی(نویسنده شهید جاوید) یک نمونه از این طیف است. این اثر اهانت آمیز علیه شخص امام نوشته شد و اکنون بطور زیرزمینی چاپ و توزیع می شود.
🔸تنظیم خاطرات آقای منتظری٬ کتاب «انتقاد از خود» و برخی دیگر از آثار٬ در این خط قابل بررسی است که افرادی مانند مصطفی ایزدی٬ سعید منتظری٬ مجتبی لطفی و عمادالدین باقی را می توان از افراد محوری این پروژه برشمارد.
3️⃣ تاکتیک سوم٬ ادعای جعلی بودن نامه «۱/۶» بود که انگشت اتهام را بیشتر متوجه افرادی مانند مرحوم #سیداحمد_خمینی نشانه می رفتند. این تهمت توسط شخص آقای منتظری و بسیاری از منسوبین ایشان بارها از سال ۶۸ تا کنون همواره مطرح و پی گیری شده است. بعد از ارتحال حاج احمد نیز چنین شایعه کرده اند که سید احمد اواخر عمر (بعد از #رنجنامه) از آقای منتظری حلالیت طلبید و این مسئله را تلویحا به معنای پذیرش اتهامات مطروحه٬ القا می کنند.
https://eitaa.com/Basir_MN
💥حافظه_تاریخی
🔵 پنهان کاری عجیب #هاشمی_رفسنجانی نسبت به نارضایتی #امام از انتخاب #منتظری بعنوان #قائم_مقام_رهبری
♦️وقتی حتی آیت الله خامنهای هم از نارضایتی امام خبر نداشت!!
🔴 مقام معظم رهبری در این مورد چنین می فرمایند:
🔺«ماها اصلا فکر نمی کردیم که امام با این قضیه [انتخاب آقای منتظری بعنوان قائم مقام] مخالف باشد.
🔺ما خیلی بعدها _نه اینکه همان وقت هم بلافاصله_ شنیدیم که امام مخالف بودهاند.
🔺قضیه آقای محمدی گیلانی و ملاقاتش با امام و پیغام به آقای هاشمی رفسنجانی را من سالها بعد شنیدم.
🔺اصلا گمان نمی کردیم امام با این قضیه [انتخاب آقای منتظری بعنوان قائم مقام] مخالفتی داشته باشد.
🔺فکر می کردیم این چیزی است که حتما امام [با آن] موافق است.
🔺شاید اگر کسی آن وقت می گفت امام مخالف است، ردش می کردیم که چطور چنین چیزی ممکن است؟
🔺به نظر ما این کار کاملا یک کار درست، یک پیش بینی منطقی برای آینده بود.»
📚 ياسر جبرائيلي، روایت رهبری، ص۱۳۲.
https://eitaa.com/Basir_MN
🔵 ماهیت مخوف برخی اعضای #بیت_منتظری از زبان مقام معظم رهبری
از #فحاشی به #مطهری و #بهشتی تا نقشه نابودی #جامعه_مدرسین_قم
⭕️ حضرت آیتالله خامنهای در توصیف برخی از اعضای اصلی بیت آقای منتظری، چنین نقل میکنند:
🔺«من از اولی که با این جماعت برخورد کردم، نقاط منفی در آنها دیدم. اینها همان کسانی بودند که دادگاههای انقلاب اصفهان را درست کردند و چندتا از عناصرشان کارهای بسیار بد کردند. مهندس بحرینیان را کشتند.
🔺میدیدم آدمهای صادقی نیستند. همه نگاههایشان نسبت به امام و نسبت به مسائل انقلاب، بدبینانه بود. نسبت به آقای #بهشتی خیلی بدبین بودند و #فحاشی میکردند. به آقای #مطهری فحاشی میکردند.
🔺اینها اصلا از اول پایه کارشان را اینجوری گذاشته بودند. ما به اینها خوشبین نبودیم. بعد هم همان اول کار به جان #جامعه_مدرّسین افتادند و علیه جامعه مدرسین [فعالیت میکردند.]
🔺این را که باید آنها را نابود کرد، هر کار اینها میکنند، آدم بکلّی برخلافش حرف بزند و نظر بدهد.
🔺من قبول نداشتم، لذا یکبار که برای سمینار ائمه جمعه رفتیم قم، رفتیم خانه ایشان [آقای منتظری]، من قم که میرفتم، همیشه خانه آقای منتظری وارد میشدم. آن بار هم بغل خانهاش یک خانهای بود که آنجا رفتیم. صبح زود دو نفر از #اطرافیهای_نزدیک_آقای_منتظری از من وقت گرفتند که بیایند با من ملاقات کنند. گفتند یک کار واجب فوری داریم. آمدند پیش من.
🔺بعد گفتند جامعه مدرّسین را باید از بین برد! آن کسی هم که در مقابل اینها باشد، باید یک «ریش» _تعبیرشان این بود_ باشد. یعنی یک آدم مثلاً جاافتاده مسنّی باشد و برای همین هم بایستی فلانی را _یک عالمی را اسم آوردند_ بزرگش کنیم تا او بتواند به جان جامعه مدرّسین بیفتد.
🔺آمده بودند این را با من درمیان بگذارند. من به آنها گفتم خب اول بدانیم که چرا باید جامعه مدرّسین را باید از بین برد تا بعد دنبال آن ریشی باشیم که میخواهد از بین ببرد. اینها از حرف من تعجب کردند.
🔺... اینها بنده را خودی مثلا فرض میکردند، بعد که دیدند من حتی در اصل نابود کردن جامعه مدرسین _چیز به این واضحی [از نظر آنها]_ حرف دارم، فهمیدند که نه، من خودی نیستم!
🔺غرض این است که با آنها یک سوابق اینجوری داشتم. لذا از آنها هیچوقت خوشم نمیآمد. تحت تأثیر حرف آنها قرار نمیگرفتم. در حالیکه بعضی از همین مسئولینی که در رأس امور بودند، ولو از روی اجبار، و با اینکه خیلی هم آنها را قبول نداشتند، اما بالاخره ملاحظه میکردند، و بعضیها هم واقعاً حرفهای آنها را قبول میکردند.»
📚 ياسر جبرائيلي، روایت رهبری، ص 192.
♦️ حاشیه:
اکنون با گذشت بیش از سه دهه از افشای ماهیت بیت منتظری (خاصه باند مهدی هاشمی)، بار دیگر دستهایی درکار افتاده برای نابود کردن یا ناکارآمد کردن جامعه مدرسین حوزه قم.
این سؤال قابل طرح است که طیف جدید تا چه میزان با بقایای آن باند مخوف و برانداز و افراطی دهه شصت مرتبط اند؟
آنان امروز برای سلب مشروعیت و کسر جایگاه معتبرترین تشکیلات حوزوی معاصر، به کدامین چهرههای حوزوی متمسک شدهاند؟!
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاطره آیت الله خامنهای از جلسه عزل آقای منتظری که برای اولین بار در کتاب روایت رهبری منتشر شد .
https://eitaa.com/Basir_MN
⭕️ امام مدتها قبل از عزل، #منتظری را از #عدالت ساقط می دانستند!
♦️خاطره خواندنی مقام معظم رهبری در مورد اظهارنظر صریح امام پیرامون آقای منتظری در حضور سران قوا
🔺امام گفتند که آقای منتظری عدالت ندارد یا ایشان از عدالت ساقط است. یک تعبیر اینجوری کردند: از عدالت ساقط است.
🔺من ترسیدم که حالا بیاییم بیرون و این آقایان اینجا و آنجا بگویند امام گفت آقای منتظری از عدالت ساقط شد و این بکلی پخش بشود.
🔺واقعا از این قضیه وحشت کردم. گفتم آقا من خواهش می کنم ما را منع کنید از اینکه این حرف شما را در خارج نقل کنیم.
🔺ایشان یک تأملی کردند و گفتند: خیلی خب، نقل نکنید. این را از قول من نباید کسی نقل کند.»
📚 ياسر جبرائيلي، روایت رهبری، ص ۲۲۵ .
https://eitaa.com/Basir_MN
🔵 هشدار صریح انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران به رییسجمهور درباره در پیش گرفتن سیاست "ایمنی جمعی" در قبال کووید-۱۹.
https://eitaa.com/Basir_MN
❓❓❓شبهه: چند روزی است که این اشکال را زیاد شنیده ام که :
🔹وظیفه طلبه های حوزه های علمیه، درس خواندن و تبلیغ است نه:
☑️ ضد عفونی کردن ماشین ها و معابر
☑️ توزیع ماسک و دستکش
☑️ پرستاری از بیماران کرونایی
☑️ کفن و دفن فوت شدگان در اثر کرونا
☑️ امداد رسانی به سیل و زلزله زدگان
*️⃣چرا طلبه ها در همه امور دخالت می کنند؟
🔆پاسخ:
✅یکی از وظایف روحانیت، دعوت مردم به خدا و دین داری و انذار است:
" قل هذه سبیلی ادعو الی الله علی بصیره انا و من اتبعنی"(یوسف، 108)
"فلولا نفر من کل فرقه منهم طائفه لیتفقهوا فی الدین و لینذروا قومهم"(توبه، 122)
✅بر اساس بیانات اولیای دین، تبلیغ عملی موثرتر از تبلیغ لسانی است و در هدایت مردم کارایی بیشتری دارد:
"کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم"(کافی، ج2، ص105)
✅در وصف پیامبر اکرم در احادیث چنین آمده: " طبیب دوار بطبه"(نهج البلاغه، خطبه 108) یعنی پیامبر اکرم در جامعه حرکت می کرد و بیماری های معنوی را درمان می کرد.
✅پیامبر اکرم و اهل بیت (علیهم السلام) به عیادت بیماران می رفتند، در کفن و دفن یارانشان مشارکت می کردند و با دست خود نیازمندان را کمک و یاری می کردند.
✅قرآن مجید دستور می دهد که در نیکی کردن به همدیگر کمک کنید: " تعاونوا علی البر و التقوی"(مائده، 2)
⬅️امداد و یاری رسانی طلاب جهادی در این ایام که بیماری کرونا برای مردم بحران ایجاد کرده است:
🔹 مصداق تبلیغ عملی آموزه های دینی مانند ایثار و نوع دوستی و رفع حوائج مومنان است.
🔹پیروی از سیره عملی اولیای دین است؛
🔹همکاری در نیکی کردن به دیگران است که توصیه قرآن مجید می باشد.
🔆اقدامات طلاب جهادی موجب شده که: وقتی مردم طلبه ها را در خط مقدم امداد رسانی به بیماران کرونایی و مردم گرفتار و سیل و زلزله زدگان می بینند:
*️⃣بسیاری از تبلیغات منفی دشمنان اسلام ضد حوزه و روحانیت که در ذهن مردم بود، رفع شود؛
*️⃣همنشینی طلاب با بیماران و مردم گرفتار، موجب تقویت روحیه دینداری مردم شود؛
*️⃣مردم، طلاب را از خودشان ببینند که نسبت به مشکلات مردم دغدغه مند هستند، نه قشری منزوی و بی اعتنا به مشکلات جامعه.
🔆بدین گونه است که حضور طلاب جهادی بیشترین تاثیر را در زمینه نشر دین در جامعه ایفا می کند و در راستای وظایف روحانیت انقلابی و دیندار است.
https://eitaa.com/Basir_MN
✅ ياران با بصريت امام علي (عليه السلام)
✅ زیدبنصُوحان؛ یار وفادار امیرمؤمنان(عليه السلام)
https://eitaa.com/Basir_MN
بصير
✅ ياران با بصريت امام علي (عليه السلام) ✅ زیدبنصُوحان؛ یار وفادار امیرمؤمنان(عليه السلام) https:/
⭕️ ياران با بصيرت امام علي (عليه السلام)
✅ زیدبنصُوحان؛ یار وفادار امیرمؤمنان(عليه السلام)
♦️ زیدبنصُوحان برادر صَعصَعه و سَیحان، از خطیبان زبردست، شجاعان استوارگام، بزرگان، زاهدان، ارجمندان و از یاران وفادار امیر مؤمنان(عليه السلام) بود.
🔸 زید زبانی حقگو و افشاگر داشت. چنین بود که عثمان، وجودش را در مدینه برنتابید و او را به شام تبعید کرد و چون انقلابیان، حرکت اعتراضآمیز خود علیه عثمان را در مدینه شکل دادند، زید به آنها پیوست.
🔹 در جریان جنگ جمل، عایشه با نامهای از وی خواست که در خانهاش نشسته و مردم را از یاری علیبنابیطالب(عليه السلام) بازدارد تا دستور بعدی برسد. او چون نامه را خواند، گفت «این زن به چیزی امر شده و ما به چیزی دیگر؛ اما او به کار ما پرداخته و به ما امر میکند که به کار او بپردازیم. به او فرمانِ در خانه نشستن داده شده و به ما فرمان جنگیدن تا رفع فتنه. والسلام.»
🔸 از ابوقُدامه نقل شده است که در مدائن، سلمان بر ما حکومت داشت و با آنکه امیر ما بود، گفت «ما فرمان داریم که پیشنماز شما نشویم. ای زید! جلو بایست». زیدبنصُوحان پیشنماز ما شد و برایمان سخنرانی میکرد.
🌸 امام صادق(عليه السلام): چون در جنگ جمل، زیدبنصُوحان -رحمةاللهعلیه- بر زمین افتاد، امیر مؤمنان(عليه السلام) آمد و بالای سرش نشست و فرمود:
«رَحِمَكَ اللهُ يَا زَيْدُ قَدْ كُنْتَ خَفِيفَ الْمَئُونَةِ عَظِيمَ الْمَعُونَة؛
ای زید! خدا تو را رحمت کند که کمهزینه و بسیار یاریرسان بودی».
♦️ پس زید سرش را بهسوی حضرت بلند کرد و گفت «...به خدا سوگند، تو را جز اینگونه نمیشناسم که خداشناس و در لوح محفوظ، بزرگ و حکیم هستی و خداوند در دلت بزرگ است. به خدا سوگند، از سر جهالت، همراه تو نجنگیدم... و به خدا سوگند، ناپسند داشتم که تو را واگذارم و خدا هم مرا وانهد.»
🔻 منابع:
1️⃣ الاختصاص، ص79
2️⃣ تاریخ مدینة دمشق، ج19، صص439-440
3️⃣ دانشنامه امیرالمؤمنین(عليه السلام)، ج13، ص242-245
4️⃣ رجال الطوسی، ص64
5️⃣ رجال الکشی، صص66-67
https://eitaa.com/Basir_MN
با این چند جمله از حضرت امام (ره)، یک پاراگراف بنویسید:
1. منافقین (مجاهدین خلق) از کفار بدترند.
2. لیبرالها (نهضت آزادی) از #منافقین بدترند.
3. منافقین، فرزندان عزیز #مهندس_بازرگان ( #نهضت_آزادی) هستند.
4. (خطاب به #آیت_الله_منتظری) بیم آن دارم کشور را از کانال لیبرالها بدست منافقین بسپارید.
5. والله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما (منتظری) مخالف بودم.
6. واللَّه قسم، من با نخست وزیرى بازرگان مخالف بودم.
7. من رأی به ریاست جمهوری #بنی_صدر ندادم (بنی صدر با مسعود رجوی از کشور فرار کرد و دختر بنی صدر همسر دوم رجوی بود).
8. «نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند و ضرر آنها، به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند، از ضرر گروهکهای دیگر حتی منافقین، این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است... و باید با آنها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند» .
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 بغض رهبر معظم انقلاب در زمزمه مناجات شعبانيه😭😭
https://eitaa.com/Basir_MN
⭕️ تئوریپردازان قتل جمعی
🔺 امام خامنهای در سخنرانی نوروزی خویش فرمودند: شما آمریکاییها متّهمید به اینکه این ویروس را شما تولید کردهاید؛ من نمیدانم چقدر این اتّهام حقیقی است، امّا وقتی این اتّهام وجود دارد کدام عاقلی به شما اعتماد میکند که شما بیایید برای او دارو بیاورید؛ ممکن است داروی شما یک وسیلهای باشد برای اینکه این بیماری را بیشتر گسترش بدهد. هیچ اعتباری ندارید؛ به شما اعتمادی نیست.
🔺 افسران بر خود لازم دانست عقبه فکری نظرات مخرب کاهش اجباری جمعیت جهان را به مخاطبین خود بشناساند، لذاست که نظرات برخی به اصطلاح اندیشمند و کنشگر را برای مخاطبین گرامی بازخوانی خواهیم کرد
🔸 راسل، فیلسوف غرب و قبله برخی روشنفکران
🔸 وی در کتاب "تأثیر علم در جامعه" (1953) مینویسد: شاید جنگ باکتریایی مؤثرتر باشد، اگر بتوان در هر نسل، یک بار "مرگ سیاه" (اشاره به اپیدمی طاعون در قرن 14 که منجر به مرگ 75 تا 200 میلیون انسان شد) را در سراسر جهان گسترش داد، بازماندگان (یک اقلیت قدترمند) میتوانند آزادانه و بدون اینکه جهان، بیش از حد، پر شود، تولید مثل کنند.
https://eitaa.com/Basir_MN