فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقام معظم رهبری دام ظله الشريف:
دفاع مقدس مظهر ایستادگی و پایداری و مقاومت است.
❇️ فرارسیدن چهلمین سالگرد هفته #دفاع_مقدس گرامی باد.
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انقلاب اسلامی اگر آرام بگیرد، خواهد مُرد
🔺 اسلام و انقلاب اسلامی برای آن نیست که در یک گوشهای از جهان حکومتی تشکیل دهد و در آنجا مرغ خانگی بشود
🔺 عقاب بلندپروازی است که باید تمام صحنه عالم را زیر بال بگیرد
🎥 اولین نماز جمعه آیتالله خامنهای پس از آغاز جنگ تحمیلی .
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تناقض کارشناس وهابی قبل و بعد از توافق با اسرائیل
🔺 ببينيد چطور براي اسرائیل و آمریکا نوکري ميکنند و عزت، شرف و استقلال ملتشون رو به باد میدهند.
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماینده قزوین گفته من برای سرکشی به حوزه انتخابیه ماشین شاسی بلند احتیاج دارم!
+ حالا باز خدا رو شکر نگفته: برای رفتن به منطقه الموت هلیکوپتر و باند اختصاصی میخوام ...
خب زمان تبلیغات با چی میرفتی؟ حالام با همون برو.
https://eitaa.com/Basir_MN
▪️«اجباری نبودن حجاب در کشورهایی مثل ترکیه و یا کشورهای اروپایی، باعث گرایش بیشتر دختران و زنان به حجاب شده است». این یکی از ادعاهایی است که برای مخالفت با الزام حجاب، زیاد به آن استناد میکنند. همچین ادعایی تا چه اندازه درست است؟
🔺هیچ پژوهش یا آماری در خصوص بالارفتن گرایش به حجاب در ترکیه و یا کشورهای مسلمان دیگری مثل مالزی وجود ندارد. بلکه رسانهها میگوید نسل جدید برخلاف نسل قبل، در حال فاصلهگرفتن از حجاب و بهخصوص پوشش سر هستند.
🔸بهعنوان نمونه پرتال خبری «قنطره» در گزارشی با این تیتر که «روسریها در حال سرخوردن هستند» به بررسی کمرنگشدن حجاب بین دختران جوان ترکیه پرداخته و مینویسد:
🔹«خیلی وقت پیش نبود که زنان برای اینکه بتوانند در ترکیه روسری بپوشند، مبارزه میکردند؛ اما الان بنظر میرسد دیگر به روسری علاقه چندانی وجود ندارد».
🔸سال قبل هم در کمپین «چالش ده سال»، تعداد زیادی از دختران ترکیهای عکس محجبه سالهای قبل خود را به همراه عکس بیحجاب این روزهایشان منتشر کردند.
🔹در کشورهایی مثل مالزی هم وضعیت تقریبا مشابهی وجود دارد. خبرگزاری AsianPost در یک گزارش با تیتر «حجاب در مالزی مورد تهدید است»، به بررسی مسیری پرداخته که باعث فاصلهگرفتن نسل جوان این کشور از حجاب سنتی نسل قبل شده است.
🔸کسانی که الزامی نبودن پوشش در کشورهایی مثل ترکیه را بهعنوان یک نکته مثبت طرح میکنند، یک نکته بسیار مهم را نادیده میگیرند و آن ناامنیهای روانی و فیزیکی است که در این کشورها متوجه زنان میشود.
🔹طبق آمارهای رسمی در ترکیه، همزمان با گرایش بیشتر دختران به برداشتن حجاب و نیز گستردهتر شدن روابط آزاد، آمارهای مربوط به آزار و خشونت جنسی سیر صعودی را طی کرده است.
🔸در سال 2017 وزارت دادگستری ترکیه اعلام کرد در طی ده سال گذشته آزار جنسی زنان در این کشور نزدیک به دویستوپنجاه درصد افزایش داشته است.
🔹آمارهایی که هر از چندگاهی به شکلی خود را نشان میدهد؛ همین یک ماه پیش بود که قتل بیرحمانه یک دختر جوان توسط دوستپسرش منجر به موج گستردهای از اعتراضات علیه آزار جنسی در ترکیه شد و زنان و دختران را به خیابان کشاند. معترضان از دولت میخواستند برای حفاظت از دختران در مقابل این آزارها فکری کند.
www.farsnews.ir/news/13990631000082
💬سیده راضیه حسینی
https://eitaa.com/Basir_MN
اگر ده ها اندیشکده را سرخط کنی و بخواهی کشوری را به سمت فروپاشی ببری دقیقا همین تصمیمات را خواهید گرفت!
آخر پدر بیامرزها شما اگر با آزمون و خطا هم تصمیم می گرفتید علم احتمالات می گوید چند تصمیم درست هم باید اتخاذ می شد
الان هدف بعدی قطع زنجیره حمل و نقل وتحریک کامیونداران است؟
#دولت_فتنه
"علیاکبر رائفیپور" .
https://eitaa.com/Basir_MN
آتشسوزی در شهر لبنیات میهن
🔥 آتشنشانی اسلامشهر: از ساعاتی پیش آتشسوزی گستردهای در شهر لبنیات واقع در جاده شورآباد تهران به وقوع پیوسته است.
🔥 بیش از ۵۰ خودرو آتش نشانی در محل حادثه حضور دارند .
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انفجار مهیب در جنوب لبنان
🔹منابع لبنانی اعلام کردند که علت انفجار در منطقه «عین قانا» لبنان مشخص نیست اما این انفجار خسارت سنگینی به همراه داشته است .
https://eitaa.com/Basir_MN
🔵 آخرین تابستان دولت روحانی هم تمام شد؛ از شهریور ۹۲ تا شهریور ۹۹
🔻قیمت هر مترمربع مسکن در تهران با رشد ۴۹۳ درصدی (تا پایان مرداد) از ۳ میلیون و ۸۹۹ هزار تومان به ۲۳ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان رسیده. یعنی هر مترمربع ۱۹ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان گرانتر شده.
🔻شاخص کل بورس با رشد ۲۴۸۵ درصدی از ۶۱ هزار و ۷۰۷ واحد به یک میلیون و ۵۹۵ هزار و ۱۴۸ واحد رسیده.
🔻هر دلار از ۲۹۰۰ تومان به بیش از ۲۴ هزار تومان و هر یورو از ۳۹۴۰ تومان به ۳۱ هزار و ۸۰۲ تومان رسیده.
🔻قیمت پراید ۱۱۱ با رشد ۵۴۷ درصدی از ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۱۱۲ میلیون تومان رسیده.
🔻قیمت طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۱۹۷ درصدی از گرمی ۹۴ هزار و ۵۰۰ تومان به یک میلیون و ۱۳۱ هزار تومان رسیده.
🔻قیمت هر قطعه سکه تمام با رشد ۱۳۱۱ درصدی از ۹۲۵ هزار تومان به ۱۳ میلیون و ۵۱ هزار تومان رسیده.
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چند برش از زندگی مجید سوزوکی واقعی
لاتي که با شنیدن صوت قرآن کريم، یک شبه متحول شد.
🔹سید ابراهیم حبیب زاده که یکی از لاتهای محله شان بود، مسیر زندگیاش با شنیدن صوتی از قرآن کريم تغییر کرد و حالا پای ثابت روضههاست .
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تمام دنیا علیه ما بسیج شدن
🔻 وزیر اطلاعات فرانسه در زمان جنگ میگفت چند تا از این نوجووناشونو بگیرید من ببینم اینا چه تفکری دارن...
🔺 این چه عقیده و ایمانی بود که جلوی کل دنیا ایستاد؟ .
https://eitaa.com/Basir_MN
آیتالله ممدوحی دعوت حق را لبیک گفت
🔹فرزند آیتالله ممدوحی: پدرم به علت بیماری در بیمارستان بستری بود، از روز گذشته حال ایشان وخیم شد و لحظاتی پیش به علت ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.
🔹آیتالله ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود و همچنین در دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری نماینده مردم کرمانشاه بود .
https://eitaa.com/Basir_MN
حیرت زدگی در جنگ عقل و جهل - ۱
🔸آقای مهدی نصیری در ادامه تشکیک درباره الزام قانونی حجاب، در توییتر نوشته است : "تعمیم وجوب حجاب به توریستهای خارجی در شرایطی که رواج هر چه بیشتر توریسم می توانست به رونق معیشت مردم بیانجامد از دیگر نتایج زیانبار سیاست حجاب در تمام سالهای پس از انقلاب بوده است".
🔸 برادر نصیری، از ارادت نگارنده با خبر است. و اگر نبود حرمت حق که محترم تر از افراد است، نگارنده خود را موظف به نگارش این نقد گلایه آمیز نمی دید.
🔸کاش ایشان که با تشویق های مجازی، تخته گاز در حال حرکت است، لختی بایستد، نفسی تازه کند و از سر "غیرت عقل و شرع" از خویش بپرسد مرز من با "غیر" پا برجاست یا کمرنگ شده؟ و بعدا در عصر حیرتی که ادعایش را دارد، دوباره ادامه یا احیانا تغییر مسیر بدهد.
🔸عجیب است. انسان در دوره ای، با کسانی در بستر رسانه، مصاف اعتقادی و فرهنگی کرده باشد؛ اما مدتی بعد، همان طاغوت ها و اشراف و رسانه های شان، برای رفتار متفاوت وی ذوق مرگ شوند و انسان از خود نپرسد که چرا برای من هورا می کشند! آنها دگرگون شده اند؛ یا من عقبگرد کرده ام؟!
🔸انسان در کنار جاذبه ها، با دافعه هایش هویت می یابد. ما اکنون دافعه های آقای نصیری را نوعا در نسبت با نظام و جبهه خودی می بینیم. اما حتی یک صدم آنها را در نسبت با جبهه مقابل نظام نمی یابیم.
🔸ته این خط کجاست؟ احکامی را که ایشان درباره برداشتن الزام حجاب و عدم ممانعت از بی حجابی در ملا عام صادر می کند، آیا با همان استدلال غلط نمی توان درباره شراب و قمار و زنا و دزدی و جنایت صادر کرد؟!
🔸این احکام من در آوردی کجا متوقف می شود؟ اصلا حد یقف هم دارد یا باید به وضعیت جنگلی و غارنشینی و جاهلیت برگردیم؟ این گشاده دستی کی تمام می شود تا پس از آن، نوبت به دفاع از کیان اسلام و نظام برسد؟ آیا مسئولیت فرد، فقط در خدشه است، یا دفاع هم جزو مسئولیت هاست؟
🔸طبعا باز کردن این باب اگر با امثال آقای نصیری باشد، پایانش با آنها نخواهد بود و عبور از مرز شرع و عقل هیچ محدوده ای نمی شناسد. حتی غرب لیبرال هم ولنگاری تقنینی برآمده از چهارچوب نادرست مد نظر برادر نصیری را بر نمی تابد.
🔸اما اگر در این میان، ایشان غصه اشتغال و درآمد ملی و... دارد، چرا گریبان دولت و مثلا وزیر مستعفی راه و شهرسازی را نمی گیرد که برای پنج سال، بخش مسکن را در کام رکود تورمی (خود تحریمی) بردند؟
🔸با همت و تدبیر در این بخش می شد، هم نقدینگی تورم زا را به سمت تولید هدایت کرد، هم چرخ صدها صنعت تولیدی را چرخاند و اشتغال در تیراژ میلیونی فراهم ساخت، هم نیاز مسکن مردم را برطرف نمود و از فشار تورم به شکل محسوس کاست و هم مانعی بزرگ از سر راه ازدواج جوانان برداشت.
♦️ادامه دارد♦️
#محمد_ایمانی
https://eitaa.com/Basir_MN
بصير
حیرت زدگی در جنگ عقل و جهل - ۱ 🔸آقای مهدی نصیری در ادامه تشکیک درباره الزام قانونی حجاب، در توییتر
حیرت زدگی در جنگ عقل و جهل - ۲
🔸برادر نصیری به یاد می آورد که آخرین بار، کی به نقد رویکردهای لیبرالی و خسارت بار دولت مستقر پرداخته؟ یا متعرض ده ها هزار میلیارد تومان واگذاری خسارت بار شرکت های دولتی و حراج 18 میلیارد دلار ارز شده که احتمالا معادل درآمد توریستی دو دهه می باشد، شده است؟
🔸یعنی از همه مشکلاتِ کمبود درآمد و عدم رونق معیشت، الزام حجاب توریست ها، مسئله اول شده؟ در اینجا با "تضییع اصول و تمسک به فروع و حواشی" که معمولا مورد اشاره ایشان است، چه کنیم ؟!
🔸روزنامه کیهان و سپس نشریه صبح که آقای نصیری در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70، به ویژه در حوزه مبارزه با تهاجم فرهنگی و ترویج بی حجابی اداره می کرد کجا؛ و ادبیات امروز او کجا؟
🔸خطی که او در آن وارد شده، همان خطی بود که دولت سازندگی و سپس تجدید نظر طلبان مدعی اصلاح طلبی (انقلابیون پشیمان) در پیش گرفتند و مورد اعتراض گسترده آقای نصیری بودند.
🔸اکنون ممیزه ایشان با آن طیف اشرافی سکولار در دعوت به تنازل در زمینه اجرای احکام دین کجاست؟ شبکه مبتذل منو تو یا بی بی سی و... به همراه نشریات زنجیره ای، دگرگون شده اند یا...؟ استقبال آنها، از باب تنویر است یا مشتبه کردن امر و شارژ پروژه معارضه با احکام الهی؟
🔸در حالی که او دم از عصر حیرت می زند و منطقا باید توقف کند، این اجتهاد خود خوانده و تشریع جدید(!) از کجا می آید؟ تجویز متهوّرانه دست کشیدن از اجرای احکام دین تا کجا؟ و تفاوتش با نسخه استکبار، انجمن حجتیه، لیبرال ها کجاست؟ نظر ایشان، با رفتار "بن سلمان" که الزام حجاب را لغو کرد، چه تفاوتی دارد؟
🔸ظاهرا آقای نصیری، از گارد معارضه شدید با مدرنیته، به گارد باز نشر همان نسخه تغییر موقعیت داده ؛ هر چند که ادعای "برداشتن الزام از یک حکم" به صرف تصور این که نظر اکثریت است، از مدرنیته قائل به چهارچوب های الزام آور هم جلو می زند!
🔸البته ادعای مخالفت اکثریت با الزام قانونی حجاب، ادعایی مجعول و خلاف واقع است که با شانتاژ پر حجم ناتوی فرهنگی واقع نما می شود. اما سخن مبنایی تر این است که هیچ حاکمیتی، تصویب و اجرای قوانین الزام آور را موکول به کسب و جلب نظر اکثریت نمی کند؛ هر چند که اقناع را ضروری می شمارد؛
🔸اولا طبع انسان نوعا با قبول محدودیت مخالف است. ثانیا امکان دستکاری نظر اکثریت بر خلاف مصالح عمومی هست. ثالثا نظر اکثریت غالبا بسیار سیّال است.
🔸رابعا در صورت پایبندی به این گزاره نا معقول، باید ماهانه بلکه هفتگی، تمام قوانین الزام آور را به نظرسنجی عمومی گذاشت و قبل از آن هم اجرای تمام قوانین مربوط به حقوق عمومی و خصوصی و تجاری و مدنی و کیفری و جزایی را متوقف کرد! چنین نسخه ای امتناع عقلی و اجرایی دارد؛ و احتمالا خبر از حیرت زدگی و گم کردن موقعیت در جنگ بزرگ "جنود عقل و جهل" می دهد.
🔹اللهم ارنی الاشیاء کما هی، ثم ارنی الحق حقاً و ارزقنی اتباعه و ارنی الباطل باطلا و ارزقنی اجتنابه . امام سجاد (ع)
♦️اللَّهُمَّ ... أَرِنِی الْحَقَّ حَقّا حَتَّی أَتَّبِعَهُ وَ أَرِنِی الْبَاطِلَ بَاطِلًا حَتَّی أَجْتَنِبَهُ وَ لَا تَجْعَلْهُمَا عَلَیَّ مُتَشَابِهَیْنِ فَأَتَّبِعَ هَوَایَ بِغَیْرِ هُدًی مِنْکَ. امام صادق (ع)
#محمد_ایمانی
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 چند جوان در مالمو سوئد بدون علت خاصی به خانمی که در حال عبور از خیابان است حمله کرده و بعد از زمین خوردنش خوشحالی میکنند.
🔹 این تنها مورد ازار و اذیت زنان در این کشور رویایی غربزده ها نیست. میزان جرائم و حمله با سلاح در سوئد طی سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.
🔻میزان تجاوزات جنسی گزارش شده در سال ۲۰۱۹ بیش از ۸۳۵۰ مورد بوده که این رقم در سال ۲۰۱۸ حدود ۷۸۴۰ مورد بوده است که با فرض گزارش تنها ده درصد از موارد تجاوز به رقمهای وحشتناکی در این کشور اروپایی میرسیم حدود ۳۴۱۰ مورد از این گزارشات مربوط به تجاوز به افراد ۰ تا ۱۷ ساله است.
🔹 براساس آمار میزان تجاوزات گزارش شده در سال ۱۹۷۵ میلادی فقط ۴۲۱ مورد بوده که افزایش بیش از ۲۰۰۰ درصدی را نشان میدهد.
🔸گزارشات سازمان ملل نشان میدهد سوئد بعد از کشور آفریقایی لسوتو بیشترین آمار تجاوزات جنسی به زنان را در دنیا دارد.
💬 استیون هاون کوب .
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حقیقت دفاع مقدس از زبان رهبر معظم انقلاب .
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چه کسی جنگ را شروع کرد؟
🔻 بعضی فکر میکنند جنگ از ۳۱ شهریور ۵۹ شروع شد در حالیکه واقعیت چیز دیگری است...
🔺فعالیت های ضد انقلاب از سال ۵۷ شروع شده بود که این آشوب ها با مساعدت رژیم بعث عراق بود... .
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بانکها چگونه تولیدیها را به تعطیلی میکشانند؟
🔹مدتی پس از پرداخت وام، بانک پیشنهاد وام جدید میدهد. پس از پرداخت وام جدید، به بهانه دیرکرد پرداخت قسط، مبلغ وام پس از واریز برداشت میشود.
🔹پس از دیر شدن پرداخت قسط وام جدید، بانک کل وام و حداکثر میزان سود و جریمه دیرکرد را طلب میکند. بعد از ناتوانی تولیدکننده در پرداخت، تولیدی به قیمت پایین ارزشگذاری شده و به تملک بانک در میآید .
https://eitaa.com/Basir_MN
✍️خلاصه سخنان من (#سوزنچی) در #مناظره با #مهدی_نصیری
🔰مقدمه
با توجه به مشکلات روز، من #مساله_حجاب را مهمترین مساله امروز کشور نمیدانم؛ در عین حال، اهمیتش در ردیف یک مساله جزیی فقهی نیست:
#حجاب غیر از کارکرد اصلیاش، در جهان امروز وجهه نمادین هم پیدا کرده است؛ قرآن کریم میفرماید «بزرگداشت شعارهای دین خودش مایه تقوای قلب است (سوره حج، آيه۳۲). آیا ارزش پرچم یک کشور برای مردمش، فقط در حد قیمت پارچهاش است؟
✅الف. دلیل ضرورت وجود قانون حجاب در جمهوری اسلامی ایران
#قانون_حجاب، ناظر است به حضور زن در مقابل نامحرم، نه در حریم شخصی خود؛ یعنی برای نحوه حضور زن در مجامع عمومی است؛ پس سنخ این حکم، یک حکم اجتماعی است، نه صرفا مربوط به حریم خصوصی افراد.
حکومت همان طور که دغدغه مساله #سلامت_جسمی مردم (مثلا کرونا) را دارد، نسبت به #سلامت_معنوی مردم (از جمله عفت عمومی) هم باید حساس باشد. درجهای از پوشش و الزام به آن، در عرف بشر در جهان وجود دارد، که درجهی کمی هم نیست؛ بحث ما این است که محدوده قانونیِ آن را اسلام تعیین کند یا سلیقههای شخصی؟!
در جامعهای که عموم مردم مسلمانند، احکام اجتماعی اسلام باید در عرصه قوانین جدی گرفته شود [اصل چهارم قانون اساسی: کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزایی، مالی، اقتصادی، اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر اینها باید بر اساس موازین اسلامی باشد.]
به علاوه، یک کارکرد مهم قانون حجاب، تعیین مرز معین برای رعایت قانون در عرصه عفت عمومی است؛
درست است که حداقل ۷۰-۸۰ و بلکه ۹۰ درصد زنان جامعه ما عفیفاند و اگر قانون حجاب برداشته شود اغلب به نحو زنندهای پوشش خود را کنار نمیگذارند؛ اما آن ۱۰ درصد و حتی کمتری که بیعفتاند چطور؟! اگر برای حفظ عفت عمومی باید جلوی اینها را گرفت، با چه قانونی؟
با کنار گذاشتن حد و مرزی که خداوند برای رعایت پوشش معین کرده، همواره درباره اینکه چه حدی از عدم پوشش، خلاف عفت عمومی است مناقشه خواهد شد.
✅ب. اشکالات و مخالفتها با قانون حجاب؛ و پاسخ
همه اشکالات منطقیای که موجب مخالفت عدهای با قانون بودن حجاب میشود، ناظر به بد اجرا شدن قانون بوده، نه اصل الزام قانونی؛
اما:
🔹بد اجرا شدن، دلیل موجهی برای «اجرا نکردنِ» قانون نیست: مثلا، آیا اگر پلیس از قانون ممنوعیت عبور از چراغ قرمز سوءاستفاده کرد، باید عبور از چهارراهها کاملا دلبخواهی شود؟!
و
🔹بد اجرا شدن، ناشی از این است که با اینکه مساله حجاب از جنس #قانون_مدنی است، اما جامعه ما فقط #قانون_کیفری را به عنوان #قانون میشناسد!
مساله اصلی در #قانون_کیفری (مثلا قوانین مربوط به دزدی یا قتل)، تعیین مقدار مجازات و سپس مجازات کردن مجرم است.
اما مساله اصلی در #قانون_مدنی، تنظیم روابط افراد جامعه با یکدیگر است؛ مانند قوانین مربوط به معاملات ویا قوانین رانندگی؛ و البته مجازات، آخرین گام آن است. در این دسته از قوانین، نگاه اصلی به قانون، نگاه فرهنگی و اجتماعی است؛ البته حد و مرزها هم مشخص میگردد و اگر کسی تخطی کرد مجازات میشود.
💢 اشکالات و مخالفتهای منطقی همه به این برمیگردد که چرا میخواهید با زور افراد را محجبه کنید؟!
منظورشان این است که چرا با «قانون کیفری» میخواهید حجاب را مستقر کنید؟!
و از این جهت راست میگویند.
اما اشتباهشان این است که با اصل قانون بودن حجاب مخالفت میکنند؛ در حالی که سزاوار بود میگفتند: این قانون را به عنوان «قانون مدنی» ببینید و اجرا کنید؛ که الزام گام آخر آن است، نه از ابتدا تا انتهای آن.
✅ج. شرایط دست برداشتن حکومت از اجرای یک قانون
اگر واقعا اکثریت مردم در جامعهای با اجرای قانونی مخالفت کنند، هر حکومتی ناچار است در نحوه اجرای آن تجدیدنظر کند؛
اما عمل نکردن افراد، لزوما مخالفت با اصل قانون نیست. از مشاهده افرادی که حجاب شرعی صددرصدی را رعایت نمیکنند نمیتوان نتیجه گرفت آنها مخالف وجود اصل قانون حجاب، و طرفدار غیرالزامی شدن آن هستند؛ مانند این است که گفته شود افرادی که قوانین رانندگی را کامل رعایت نمیکنند، مخالف وجود قوانین رانندگی در جامعه، و طرفدار غیرالزامی شدن قوانین رانندگیاند؟!
همچنین تفاوت بسیار است بین #ناتوانی از اجرای برخی از قوانین (= به خاطر مشکلاتی فعلا نتوانیم یک قانونی را اجرا کنیم)، با #کنار_گذاشتن یک قانون (= به سلیقه خودمان ویا به خاطر عرف، احکام دین را اهم و مهم کرده، از ابتدا اجرای برخی قوانین را معلق کنیم)!
قوانین اسلام منظومهوار است؛ و خداوند است که مقدار واجبالالزام این منظومه را معین کرده است؛ ما حق نداریم به تشخیص سلیقهای خود، از قانون دانستن برخی از قوانین اجتماعی اسلام صرف نظر، و این منظومه را کم و زیاد کنیم؛ هرچند ممکن است که گاهی به خاطر شرایط پیرامونی نتوانیم یک قانون را اجرا کنیم.
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ عجیب دیپلماتهای خارجی درباره حملات شیمیایی رژیم بعث عراق علیه ایران در اسفند ۱۳۶۲ .
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 روایت حضور تاریخی حاج قاسم سلیمانی در میدان جهاد؛ از آشنایی با شهید محمد ناظری تا همکاری با شهید حسن باقری و تشکیل تیپ ثارالله
🎥 موشن گرافیک در میانه میدان - قسمت ۱.
https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 بگوئید ظهور نزدیک است، تا فرج نزدیک شود...
🌕 آقا امام کاظم علیهالسلام فرمودند:
اگر به ما بگویند این امر ( #ظهور) تحقق نمیپذیرد، مگر بعد از دویست یا سیصد سال و آن را دیر ببینیم دلها دچار سختی و قساوت گردد. بگوئید چه زود است چه نزديک است و بدينگونه دلهای مردم اُنس ميگيرد و آرامش میيابد و فرج نزديک میشود».
«فَلَوْ قِيلَ لَنَا إِنَّ هَذَا اَلْأَمْرَ لاَ يَكُونُ إِلاَّ إِلَى مِائَتَيْ سَنَةٍ أَوْ ثَلاَثِمِائَةِ سَنَةٍ لَقَسَتِ اَلْقُلُوبُ وَ لَرَجَعَ عَامَّةُ اَلنَّاسِ عَنِ اَلْإِسْلاَمِ وَ لَكِنْ قَالُوا مَا أَسْرَعَهُ وَ مَا أَقْرَبَهُ تَأَلُّفاً لِقُلُوبِ اَلنَّاسِ وَ تَقْرِيباً لِلْفَرَجِ»
📗الکافي ج ۱، ص ۳۶۹
📗الوافي ج ۲، ص ۴۲۸
📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۱۰۲
📗الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۳۴۱
https://eitaa.com/Basir_MN