eitaa logo
بصير
2.7هزار دنبال‌کننده
86.3هزار عکس
81.6هزار ویدیو
3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 کنسولگری ایران در نخجوان تولد همسر علیف را تبریک گفته. ☝️ این کار چه مبنا و ضرورتی دارد؟ اگر اقدام محترمانه مشابهی از دولت علیف در قبال مقامات ایران دیدید،ما را هم مطلع کنید! مساوات رسانه زن علیف در به ایران بی رقیب است. هلدینگ پاشایف متعلق به این زن، است. https://eitaa.com/Basir_MN
7.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تقدیر ویژه پوتین از همسر مسلمان رئیس جمهور ساسانستان با ۱۳ فرزند 🔹پوتین بایک دسته گل،نشان«مادر قهرمان » را به همسر رئیس جمهور ساسانستان (چچنستان) اهدا کرد. 🔸همسر قدیروف یک بانوی مسلمان و مادر 13 فرزند است که شرکتی با نام «سیمرغ» دارد و برای پوشش اسلامی بانوان لباس میدوزد. 🔹 این بانوی مسلمان با همسر و فرزندانش در یک خانه ۴۰ متری زندگی می کنند و در ساعاتی که همسرش در خانه نیست، ۸ کارگر شرکت سیمرغ که بانوان همسایه هستند، با چرخ خیاطیهای خود در همین خانه ۴۰ متری کار می کنند. 🔸سیمرغ از شرکتهای فعال برای ترویج لباس و پوشش اسلامی در جشنواره‌های بین‌المللی است. https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟧 ناراحتی بلاگر آمریکایی از افول آمریکا: می‌دونید همه‌ی دنیا داره به آمریکا می‌خنده؟ چه بلایی سر ما اومده؟ ما در بشریت مایه‌ی سرافکندگی شدیم، به نظرم ما داریم میریم به جهنم! https://eitaa.com/Basir_MN
🕎 خبرنگار اسقاطیلی نتانیابو باید امروز صبح فقط یک جمله را بگوید که باید در روز هشتم اکتبر نیز گفته می شد: من شکست خوردم و تصمیم‌گیری را به مردم باز می گردانم. این پیام به دلیل عدم وجود اطلاعات شخصی گفته نمی شود. اسقاطیل ربوده شد. کارخانه صهیونیستی در حال فروپاشی است. https://eitaa.com/Basir_MN
🕎 تیکه کارشناس سایبری اسقاطیل به سانسور اخبار: "مجاز برای انتشار" = منتظر بودیم تا در لحظه مناسب سیاسی به شما بگوییم. ما تا کی دست نشانده رژیم دیکتاتوری خواهیم بود؟ https://eitaa.com/Basir_MN
⚠️ خوب ببین الیاهوی ملعون! انتقام خدا فرامیرسه و اون روز راه فراری نداری! https://eitaa.com/Basir_MN
7.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟠 انتقاد رپر آمریکایی از رفتار وحشیانه پلیس آلمان https://eitaa.com/Basir_MN
🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۷ از حذف سیاسی به حذف فیزیکی 🖊مهدی جمشیدی ۱۰. لاجوردی، چالش اصلی را در درونِ خودِ حاکمیّت تعریف می‌کند و معتقد است که نظام در حال ضربه‌خوردن از سوی کسانی است که نیروهای حاکمیّتی شمرده می‌شوند. دیگری‌های سال‌های آغازین انقلاب، به حاشیه رفته‌اند و اینک همان کسانی‌که «خودی» به شمار می‌آمدند، «غیرخودی» شده‌اند. آنچه که قرار بود به دست نیروهای معارض پدید آید، اینک به دست نیروهای سیاسیِ به‌ظاهر خودی، در حال انجام است. «چپ مذهبی»، همان لایۀ سیاسی است که به باور لاجوردی، اینک نقش معارض را ایفا می‌کند و در پی استحالۀ انقلاب است، اما آنچنان «نامحسوس» و «در لفافه» عمل می‌کند که همه، بی‌حس شده‌اند. چپ مذهبی که در آن دورۀ تاریخی، در قالب سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی صورت‌بندی شده بود، همان جریانی است که به درون قدرت سیاسی راه یافته، اما در جهت مخالف با غایات انقلاب حرکت می‌کند. لاجوردی در آن زمان، شواهد زیادی در اختیار نداشت و چه‌بسا چندان نمی‌توانست تحلیل خود را به دیگران ثبات کند، اما گذشت دهه‌ها و ظهورات ضدانقلابیِ چپ مذهبی، واقعیّت‌های مکتوم و مخفی را عیان کرد و پرده از چهرۀ چپ مذهبی فروافتاد. در این دهه‌ها، هر جا «جامعه» برانگیخته شده و دست به عصیان و آشوب زده، پای جریان چپ مذهبی در میان بوده است. جامعه به طور طبیعی، آرام و ملایم است و راه خویش را می‌رود، اما اینان از درون قدرت، تهییج و تحریک می‌کنند و جامعه را در برابر حاکمیّت می‌نشانند. حضور اینان در ساخت قدرت، یک بازی خطرناک و چالش‌برانگیز است که اگر به استحالۀ انقلاب نینجامد، دست‌کم باید گفت «اعتبار اجتماعیِ نظام» را تخریب می‌کند و در جامعه، شکاف‌ و بحران می‌آفریند. ۱۱. همچنان که در تحلیل لاجوردی آمده، مسألۀ اینان در «ریشه‌های فکری»‌شان است و نباید سطح منازعه را به سیاست محدود کند. واقعیّت این است که جریان اصلاحات نسبت به اصالت‌های انقلاب، دچار چرخش و زوایۀ جدّی است و به‌هیچ‌رو، صلاحیّت حضور در حاکمیّت را ندارد. اگر این انقلاب، یک عالَم فکری و هویّتیِ جدید پدید آورد که در برابر غرب قرار دارد، نباید از نیروهای در ساخت رسمیِ قدرت بهره گرفت که امتداد تفکّرِ تجدّدی به شمار می‌آیند و در نقطۀ مقابل تفکّر اصیلِ انقلابی قرار دارند. «التقاط»، تعبیری است که لاجوردی در مقام توصیف ماهیّت معرفتیِ اینان به کار می‌برد و به این واسطه نشان می‌دهد که چالش، چه اندازه مهلک و ویران‌گر است. نفوذ نیروهای التقاطی در درون قدرت سیاسی، انقلاب را دچار تلاطم‌ها و انحطاط‌های فکری و هویّتی می‌کند و این لطمه و صدمه، به جامعه نیز سرایّت می‌کند و جامعه نیز گرفتار دگردیسی و واگرایی می‌شود. در عمل نیز چنین شد و تحوّلات ایدئولوژیک اینان - که بر لیبرالیسمِ شبه‌مذهبی دلالت داشت - به بخش‌های مهمی از جامعه نیز راه یافت و چرخش‌ها و پیچش‌های اجتماعی آفرید. از طرف دیگر، حضور و فعالیّت مستمر این جریان در قدرت سیاسی، این تهدید را بازتولید و تکثیر کرد و در سیری فزاینده، انقلاب با چالش‌های هویّتی در عرصۀ اجتماعی روبرو شد. روشن است که تداوم حیات اینان در ساخت رسمی، به معنی قفل‌شدگیِ هرچه بیشتر انقلاب به دست خویش است و به‌تدریج، راه‌های گذار و ایجاد تحوّل انقلابی نیز تنگ‌تر و دشوارتر خواهند. این نتیجۀ گشاده‌دستی نهادهای نظارتی نسبت به کسانی است که حداقل‌های هویّتی را نیز برای حضور در حاکمیّت دینی دارا نیستند، اما به بهانۀ مشارکت حداکثری، وجهِ «دینی» - یا همان اسلامِ انقلابی - به فراموشی سپرده می‌شود و «مردم‌سالاری»، اصل و اساس انگاشته می‌شود. ۱۲. مطالعۀ تاریخ دهۀ شصت نشان می‌دهد که لاجوردی، از فهم بسیار متمایز و خاصی برخوردار بوده که توانسته این اندازه پیشتر از زمان، حقایق مکتوم را دریابد و ماهیّت نیروهای چپ مذهبی را دریابد. او به دلیل همین درک سیاسیِ و تشخیصِ معرفتیِ پیش‌دستانه، تنها ماند و از ساختار سیاسی، کنار زده شد. لاجوردی، به عنوان یک مغز متفکّر که توان تحلیلیِ بی‌نظیری داشت و در اثر تجربه‌های عینی و مستقیم، جزئیّات و دقایق نیروها و جریان‌های سیاسی را می‌شناخت، یک سرمایۀ انسانیِ منحصربه‌فرد بود که دو بار از قدرت سیاسی کنار گذاشته شد. نهادهای نظام نسبت به او، وفادار و قدردان نبودند و در نهایت، «منافقان انقلاب»، او را به کام «منافقان خَلق» سوق دادند تا تیرهای کینه‌های قدیمی، بدنِ درهم‌شکسته‌اش را بشکافد. کدام نظام سیاسی، کسی همچون لاجوردی را بر صدر نمی‌نشاند و او را به روسری‌فروشی در بازار تهران روانه می‌کند؟! بی او، بازار حضور منافقانِ انقلاب در دولت‌های التقاطی، پُررونق شد. https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حقوق زن در اسلام می‌دونستید ۷۵% از افراد تازه مسلمان شده، هستند؟ چرا؟! https://eitaa.com/Basir_MN