seyedmajidbanifatemeh-@yaa_hossein.mp3
8.35M
◾️ شهادت حضرت #مسلم علیه السلام
🎵 تو التهابه و بی تابه....
🎤🎤 سیدمجید بنی فاطمه
نوحه زمینه .
https://eitaa.com/Basir_MN
🔴سوال: آیا امام حسین عليه السلام حج تمتع رو رها کرد و حج رو ترک کرد و روانه عراق شد ایا این گناه نیست؟
♦️پاسخ: این سخن كه امام حسین (عليه السلام)حجّ خود را نیمه تمام گذاشت، سخن نادرستی است؛ زیرا امام در روز هشتم ذی حجه «یوم الترویه» از مكّه خارج شد.
📚الکافی ج4 ص535
📚لهوف ص124
♦️در حالیكه اعمال حجّ كه با احرام در مكّه و وقوف در عرفات شروع میشود از شب نهم ذی حجه آغاز میشود.
♦️ بنابراین، امام اصولاً وارد اعمال حج نشده بود، تا آن را نیمه تمام گذارد.آنچه لازم است اینکه هر کس وارد حرم می شود باید مُحرِم شود و بعد به شرط انجام اعمال عمره می تواند از احرام خارج شود. و قطعا امام در مدت حضور چند ماهه خود در مکه عمره را انجام داده بودند. و حتی شاید بارها و بارها از احرام خارج شده و مجددا محرم شده و عمره دیگری انجام داده باشند.و این مطلب در منابع روایی به صورت مکرر بیان شده است .
♦️امام صادق عليه السلام فرمود:
" شخصى كه عمره بجا میاورد هر گاه از عمره فراغت حاصل كند هر جا كه بخواهد میتواند برود. زیرا امام حسین علیه السلام در ماه ذى حجة عمره بجاى آورد و در روز ترویه متوجه عراق شد در صورتى كه مردم متوجه منا شده بودند. عمره در ماه ذى حجه براى كسى كه قصد حج را ندارد مانعى نخواهد داشت."
📚الکافی ج4 ص535
📚وسایل الشیعه ج14 ص311
♦️از این رو، امام عليه السلام با انجام عمره، می توانستند از احرام خارج شوند و ایشان اصلا حج تمتع را شروه نکرده بودند، تا آن را نیمه کاره رها کنند.آنچه صحیح است و باید بیان نمود، این است که امام برای حفظ حرمت حرم، و جلوگیری از ترور ایشان در مکه، به تمتع نپرداختند. و حفظ حرمت حرم، مهم تر از انجام تمتع بود.
📚لهوف ص82
📚کامل فی التاریخ ج2ص565
♦️از نظر فقهی نیز تبدیل احرام حج به عمره صحیح نیست و کسی که محرم به احرام حج است اگر نتواند حجش را به اتمام برساند تنها با قربانی کردن از احرام خارج میشود
📚تهذیب الاحکام ج12 ص349
♦️آیه الله سید محسن حکیم می آورد:
"این که در برخی از کتابهای مقتل امده است که امام حسین عليه السلام عمره اش را به عمره مفرده تبدیل کرد که نشان می دهد ایشان عمره تمتع به جا اورده و از عمره مفرده عدول کرده است در برابر احادیث وارده از اهل بیت عليهم السلام قابل اعتماد نیست"
📚مستمسک العروه الوثقی ج11 ص192
♦️بدیهی است که اگر دلیل قابل اعتمادی وجود داشت که امام حسین احرام حج را به عمره تبدیل کرده است فقها بر خلاف ان فتوا نمی دادند اما چنان که آمد نه تنها دلیلی بر این نکته وجود ندارد بلکه دلایلی بر خلاف ان نیز در دست است
📚دانشنامه امام حسین(عليه السلام)، ج5 ص111
https://eitaa.com/Basir_MN
Fadaeian_Shab1_Moharam1397_4.mp3
19.45M
❤️ نوحه واحد
🎤🎤 سید رضا نریمانی
توی شهر غربت شدم زار و تنها
#حضرت_مسلم .
https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 قیافه های دیدنی....‼️
🔻در طول زمان فعالیتم در #قوه_قضاییه اولین بار بود دیدم که قاضی متهمان رو برای ابلاغ حکم احضار کرد و همونجا هم فرستادشون زندان...
قیافهی مدیرانی که گوشتِ موردنیازِ مردم رو توی بازار آزاد میفروختن وقت شنیدن حکم دیدنی بود، شوکه بودن یکیشون گفت ماشینو بدجایی پارک کردم برم بیام...
💬 فراهانی .
https://eitaa.com/Basir_MN
🌹 تسبيحات عشر از اعمال شب عرفه
تسبیحات پیامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) در روز عرفه (مفاتیح الجنان)
اعمال ماه ذی الحجه؛ روز نهم، فرموده است بخوان اين تسبيحات را كه مروى از حضرت رسول صلى الله عليه و آله است و سيد بن طاوس در اقبال ذكر فرموده
سُبْحَانَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ عَرْشُهُ سُبْحَانَ الَّذِي فِي الْأَرْضِ حُكْمُهُ
منزه آن خدايى كه عرش با عظمت او در آسمان است منزه است آن خدايى كه فرمانش در زمين است
سُبْحَانَ الَّذِي فِي الْقُبُورِ قَضَاؤُهُ سُبْحَانَ الَّذِي فِي الْبَحْرِ سَبِيلُهُ سُبْحَانَ الَّذِي فِي النَّارِ سُلْطَانُهُ
منزه است آن خدايى كه در قبرها قضاى او جارى شده منزه است آن خدايى كه در دريا راه دارد منزه است آن خدايى كه در دوزخ فرمانفرمايى دارد
سُبْحَانَ الَّذِي فِي الْجَنَّةِ رَحْمَتُهُ سُبْحَانَ الَّذِي فِي الْقِيَامَةِ عَدْلُهُ
منزه است خدايى كه در بهشت است رحمتش منزه است خدايى كه عدالتش در قيامت ظاهر مى شود
سُبْحَانَ الَّذِي رَفَعَ السَّمَاءَ سُبْحَانَ الَّذِي بَسَطَ الْأَرْضَ سُبْحَانَ الَّذِي لاَ مَلْجَأَ وَ لاَ مَنْجَى مِنْهُ إِلاَّ إِلَيْهِ
منزه است خدايى كه آسمان را برافراشت منزه است خدايى كه زمين را بگسترد منزه است خدايى كه جز به درگاه او پناه و راه نجاتى نيست
پس بگو
سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ
منزه است خداى و ستايش مخصوص اوست و معبود بحقى جز خداى نيست و خدا بزرگتر از هر چيز است
صد مرتبه
و بخوان توحيد صد مرتبه و آية الكرسي صد مرتبه و صلوات بر محمد و آل محمد صد مرتبه و بگو
لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ لَهُ الْمُلْكُ وَ لَهُ الْحَمْدُ يُحْيِي وَ يُمِيتُ وَ يُمِيتُ وَ يُحْيِي
نيست معبود بحقى جز خداى يگانه كه انبازى ندارد و پادشاهى و ستايش او را سزد زنده كند و بميراند و بميراند و زنده كند
وَ هُوَ حَيٌّ لاَ يَمُوتُ بِيَدِهِ الْخَيْرُ وَ هُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
و او زنده است كه هرگز نميرد به دست اوست هر خير و نيكى و او بر هر چيزى تواناست
ده مرتبه
أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ
آمرزش مى طلبم از خداى كه نيست معبودى بحق جز او كه زنده و پاينده است و بسوى او باز مى گردم
ده مرتبه
يَا اللَّهُ
اى خدا
ده مرتبه
يَا رَحْمَانُ
اى بخشاينده
ده مرتبه
يَا رَحِيمُ
اى مهربان
ده مرتبه
يَا بَدِيعَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ يَا ذَا الْجَلاَلِ وَ الْإِكْرَامِ
اى آفريننده آسمانها و زمين اى صاحب جلالت و بزرگوارى
ده مرتبه
يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ
اى زنده و پاينده
ده مرتبه
يَا حَنَّانُ يَا مَنَّانُ
اى بخشنده اى نعمت دهنده
ده مرتبه
يَا لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ
اى كه نيست معبود به حقى جز ذات مقدست
ده مرتبه
آمِينَ
آمين
ده مرتبه
پس بگو
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ يَا مَنْ هُوَ أَقْرَبُ إِلَيَّ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ
بار خدايا من از تو درخواست مى كنم اى خدايى كه او از رگ گردن به من نزديكتر است
يَا مَنْ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ يَا مَنْ هُوَ بِالْمَنْظَرِ الْأَعْلَى وَ بِالْأُفُقِ الْمُبِينِ
اى خدايى كه ميان مرد و دلش حايل شوى اى خدايى كه در منظر اعلى و افق مبينى
يَا مَنْ هُوَ الرَّحْمَنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى يَا مَنْ لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ وَ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ
اى خدايى كه بخشاينده و بر عرش با عظمتت استوارى اى كه به مانندش چيزى نيست و او شنوا و بيناست
أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
از تو درخواست مى كنم كه بر محمد و آل محمد درود فرستى
https://eitaa.com/Basir_MN
وَ بِاسْمِکَ الَّذِی دَعَاکَ بِهِ حَمَلَهُ عَرْشِکَ وَ جَبْرَئِیلُ وَ مِیکَائِیلُ وَ إِسْرَافِیلُ وَ حَبِیبُکَ مُحَمَّدٌ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
و به نامى که جمیع ملائکه حاملان عرش تو و جبرئیل و میکائیل و اسرافیل و حبیب تو حضرت محمد صلى الله علیه و آله
وَ مَلاَئِکَتُکَ الْمُقَرَّبُونَ وَ أَنْبِیَاؤُکَ الْمُرْسَلُونَ وَ عِبَادُکَ الصَّالِحُونَ مِنْ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِینَ
و فرشتگان مقرب و انبیاء و بندگان صالح از اهل آسمانها و زمینها همه تو را بدان نام خواندند
وَ بِاسْمِکَ الَّذِی دَعَاکَ بِهِ ذُو النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغَاضِباً فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ (تَقْدِرَ) عَلَیْهِ
و به نامى که چون ذو النون تو را بدان نام خواند هنگامى که از انکار قومش غضبناک روى گردانید به اطمینان آنکه تو بر او سخت نخواهى گرفت
فَنَادَى فِی الظُّلُمَاتِ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ
در حالى که در ظلمات تو را ندا کرد و تو را خواند که اى خدایى که جز تو هیچ خدایى نیست
سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ فَاسْتَجَبْتَ لَهُ وَ نَجَّیْتَهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذَلِکَ تُنْجِی (نُنْجِی) الْمُؤْمِنِینَ
تو از شرک و شریک منزهى و من در حق خود از ستمکارانم و تو دعاى او را اجابت کردى و از غم
نجاتش دادى و همچنین مؤمنان را نجات خواهى داد
وَ بِاسْمِکَ الْعَظِیمِ الَّذِی دَعَاکَ بِهِ دَاوُدُ وَ خَرَّ لَکَ سَاجِداً فَغَفَرْتَ لَهُ ذَنْبَهُ
و به نام بزرگى که داود پیغمبر بدان نامت خواندو از عظمتت به خاک افتاد و سر به سجده نهاد و تو از گناهش درگذشتى
وَ بِاسْمِکَ الَّذِی دَعَتْکَ بِهِ آسِیَهُ امْرَأَهُ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِی عِنْدَکَ بَیْتاً فِی الْجَنَّهِ
و به آن نام تو که آسیه زن فرعون تو را بدان نام خواند و در دعا گفت پروردگارا تو بر من خانهاى در بهشت بنا کن
وَ نَجِّنِی مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّنِی مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ فَاسْتَجَبْتَ لَهَا دُعَاءَهَا
و از فرعون و عمل (زشت) وى مرا نجات بخش و از این قوم ستمکاران برهان و تو دعایش را اجابت فرمودى (و حاجتش را روا کردى)
وَ بِاسْمِکَ الَّذِی دَعَاکَ بِهِ أَیُّوبُ إِذْ حَلَّ بِهِ الْبَلاَءُ فَعَافَیْتَهُ
و به آن نامى که ایوب پیغمبر (ع) آنگاه که درد و رنج و بلا بدو روى آورد تو را به آن نام خواند و تواش عافیت بخشیدى
وَ آتَیْتَهُ أَهْلَهُ وَ مِثْلَهُمْ مَعَهُمْ رَحْمَهً مِنْ عِنْدِکَ وَ ذِکْرَى لِلْعَابِدِینَ
و به رحمت خاص خود اهل و مالش را باز دو چندانش عطا کردى و اهل عبادت را متذکر ساختى
وَ بِاسْمِکَ الَّذِی دَعَاکَ بِهِ یَعْقُوبُ فَرَدَدْتَ عَلَیْهِ بَصَرَهُ وَ قُرَّهَ عَیْنِهِ یُوسُفَ وَ جَمَعْتَ شَمْلَهُ
و به آن نامت که یعقوب نبى تو را بدان نام خواند و تو دیدگان و نور دیدگانش یوسف را به او باز
گردانیدى و خاطرش جمع و غم پریشانیش دور کردى
وَ بِاسْمِکَ الَّذِی دَعَاکَ بِهِ سُلَیْمَانُ فَوَهَبْتَ لَهُ مُلْکاً لاَ یَنْبَغِی لِأَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ
و به آن نامت که سلیمان (ع) تو را به آن نام خواند و تواش ملک و سلطنتى که بعد از او هیچکس
شایسته آن نبود به او عطا کردى که بس بخشنده بىعوض تو خواهى بود
وَ بِاسْمِکَ الَّذِی سَخَّرْتَ بِهِ الْبُرَاقَ لِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ
و به آن نامت که بدان نام براق به رسولت محمد مصطفى صلى الله علیه و آله و سلم عطا فرمودى
إِذْ قَالَ تَعَالَى سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى
که خود در قرآن مبارک یاد کردى که منزه خدایى که بندهاش (محمد «ص» ) را شبانگاه از مسجد
الحرام بسوى مسجد اقصى سیر داد
وَ قَوْلُهُ سُبْحَانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنَا هَذَا وَ مَا کُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ وَ إِنَّا إِلَى رَبِّنَا لَمُنْقَلِبُونَ
و باز فرمودى منزه خدایى که این را مطیع ما گردانید و گرنه هرگز ما بر آنها تسلط نمىیافتیم و ما همه بسوى خدا باز خواهیم گشت
وَ بِاسْمِکَ الَّذِی تَنَزَّلَ بِهِ جَبْرَئِیلُ عَلَى مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
و به آن نامت که جبرئیل امین بدان نام بر محمد مصطفى صلى الله علیه و آله فرود آمد
وَ بِاسْمِکَ الَّذِی دَعَاکَ بِهِ آدَمُ فَغَفَرْتَ لَهُ ذَنْبَهُ وَ أَسْکَنْتَهُ جَنَّتَکَ
و به آن نامت که آدم تو را بدان نام خواند گناهش را بخشیدى و در بهشت رضوانش مسکن دادى
وَ أَسْأَلُکَ بِحَقِّ الْقُرْآنِ الْعَظِیمِ وَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِیِّینَ وَ بِحَقِّ إِبْرَاهِیمَ
و از تو درخواست مىکنم به حق قرآن بزرگ و به حق محمد مصطفى (ص) خاتم پیغمبران و به حق ابراهیم خلیل (ع)
https://eitaa.com/Basir_MN
🌸 دعای یا شاهد کل النجوی در شب عرفه
اعمال ماه ذیحجه
متن و ترجمه دعای یا شاهد کل النجوی در شب عرفه
اعمال ماه ذی الحجه؛ شب نهم- از لیالی متبرکه و شب مناجات با قاضی الحاجات است و توبه در آن شب، مقبول و دعا در آن مستجاب است و کسی که آن شب رابه عبادت به سر آورد، اجر صد و هفتاد سال عبادت داشته باشد و از برای آن شب چند عمل است: اول، بخواند این دعا را که روایت شده هر که بخواند آن را در شب عرفه یا در شبهاى جمعه (جمع) خداوند بیامرزد او را
اللَّهُمَّ یَا شَاهِدَ کُلِّ نَجْوَى وَ مَوْضِعَ کُلِّ شَکْوَى وَ عَالِمَ کُلِّ خَفِیَّهٍ
اى خدا اى شاهد اسرار نهان و داناى راز پنهان و مرجع هر شکایت ستمدیدگان و داناى هر نهان
وَ مُنْتَهَى کُلِّ حَاجَهٍ یَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ عَلَى الْعِبَادِ یَا کَرِیمَ الْعَفْوِ یَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ یَا جَوَادُ
و برآرنده هر حاجت نیازمندان اى آنکه بىسابقه تقاضا انواع نعمتها به بندگان عطا کردى اى آنکه با کرامت و لطف گناه گناهکاران را عفو مىکنى و با نیکویى از خطاها در میگذرى اى بخشنده بىعوض
یَا مَنْ لاَ یُوَارِی مِنْهُ لَیْلٌ دَاجٍ وَ لاَ بَحْرٌ عَجَّاجٌ
اى آنکه نه تاریکى شب چیزى را بر تو پنهان سازد و نه دریاى پر موج و آشوب
وَ لاَ سَمَاءٌ ذَاتُ أَبْرَاجٍ وَ لاَ ظُلَمٌ ذَاتُ ارْتِتَاجٍ (ارْتِیَاجٍ) یَا مَنِ الظُّلْمَهُ عِنْدَهُ ضِیَاءٌ
و نه آسمان با برج و بنیان و نه ظلمتهاى پوشاننده امرى را بر تو مخفى گرداند اى آنکه تاریکى نزد تو روشنى است
أَسْأَلُکَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْکَرِیمِ الَّذِی تَجَلَّیْتَ بِهِ لِلْجَبَلِ فَجَعَلْتَهُ دَکّاً وَ خَرَّ مُوسَى صَعِقاً
درخواست مىکنم از اشراق نور ذات بزرگوارت که به کوه طور تجلى کردى و طور را مندک و موسى را مدهوش ساختى
وَ بِاسْمِکَ الَّذِی رَفَعْتَ بِهِ السَّمَاوَاتِ بِلاَ عَمَدٍ وَ سَطَحْتَ بِهِ الْأَرْضَ عَلَى وَجْهِ مَاءٍ جَمَدٍ
و به آن نام مبارکت که بدان نام لطف آسمانها را بىستون برافراشتى و زمین را به روى آب منجمد بگستردى
وَ بِاسْمِکَ الْمَخْزُونِ الْمَکْنُونِ الْمَکْتُوبِ الطَّاهِرِ الَّذِی إِذَا دُعِیتَ بِهِ أَجَبْتَ وَ إِذَا سُئِلْتَ بِهِ أَعْطَیْتَ
و به آن نام که گوهر مخزون و در مکنون و سر مکتوب پاک توست که بدان نام هر که تو را خواند
اجابت کردى و هر چه به آن نام از تو درخواست کردند عطا فرمودى
وَ بِاسْمِکَ السُّبُّوحِ الْقُدُّوسِ الْبُرْهَانِ الَّذِی هُوَ نُورٌ عَلَى کُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ مِنْ نُورٍ
و به نام سبوح و قدوس و برهانت که آن نور فوق هر نور است و نور صادر از نورى است
یُضِیءُ مِنْهُ کُلُّ نُورٍ إِذَا بَلَغَ الْأَرْضَ انْشَقَّتْ وَ إِذَا بَلَغَ السَّمَاوَاتِ فُتِحَتْ وَ إِذَا بَلَغَ الْعَرْشَ اهْتَزَّ
که روشنى بخش تمام انوار است که هر گاه بر زمین رسد زمین را بشکافد و چون به آسمان رسد
درهاى سماوات را بگشاید و چون به عرش رسد از هیبتش عرش بلرزد
وَ بِاسْمِکَ الَّذِی تَرْتَعِدُ مِنْهُ فَرَائِصُ مَلاَئِکَتِکَ وَ أَسْأَلُکَ بِحَقِّ جَبْرَئِیلَ وَ مِیکَائِیلَ وَ إِسْرَافِیلَ
و به آن نامى که از شنیدنش اندام ملایک مرتعش گردد و از تو درخواست مىکنم به حق جبرائیل و میکائیلو اسرافیل
وَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ عَلَى جَمِیعِ الْأَنْبِیَاءِ وَ جَمِیعِ الْمَلاَئِکَهِ
و به حق حضرت محمد مصطفى که درود و رحمتت بر وى و آلش و بر تمام پیمبران و فرشتگان باد
وَ بِالاِسْمِ الَّذِی مَشَى بِهِ الْخِضْرُ عَلَى قُلَلِ (طَلَلِ) الْمَاءِ کَمَا مَشَى بِهِ عَلَى جَدَدِ الْأَرْضِ
و به آن نامى که خضر پیغمبر (ع) به ذکر آن نام بر امواج دریا مىرفت آن گونه که بر زمین هموار مىرفت
وَ بِاسْمِکَ الَّذِی فَلَقْتَ بِهِ الْبَحْرَ لِمُوسَى وَ أَغْرَقْتَ فِرْعَوْنَ وَ قَوْمَهُ
و به آن نامى که دریا را بدان نام بر موسى شکافتى و فرعون و قومش را غرق
وَ أَنْجَیْتَ بِهِ مُوسَى بْنَ عِمْرَانَ وَ مَنْ مَعَهُ
و موسى بن عمران و همراهانش را نجات دادى
وَ بِاسْمِکَ الَّذِی دَعَاکَ بِهِ مُوسَى بْنُ عِمْرَانَ مِنْ جَانِبِ الطُّورِ الْأَیْمَنِ فَاسْتَجَبْتَ لَهُ وَ أَلْقَیْتَ عَلَیْهِ مَحَبَّهً مِنْکَ
و به نامى که موسى بن عمران تو را بدان نام به جانب طور ایمن خواند و تو او را اجابت کردى و محبتت را بر او القا کردى
وَ بِاسْمِکَ الَّذِی بِهِ أَحْیَا عِیسَى بْنُ مَرْیَمَ الْمَوْتَى وَ تَکَلَّمَ فِی الْمَهْدِ صَبِیّاً وَ أَبْرَأَ الْأَکْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ بِإِذْنِکَ
و به نامى که عیسى بن مریم بدان نام مردگان را زنده گردانید و به کودکى در گهواره سخن گفت و
کورى و برص را به فرمان تو شفا بخشید
https://eitaa.com/Basir_MN
وَ بِحَقِّ فَصْلِکَ یَوْمَ الْقَضَاءِ وَ بِحَقِّ الْمَوَازِینِ إِذَا نُصِبَتْ وَ الصُّحُفِ إِذَا نُشِرَتْ
و به حق روز قیامت که فصلقضاى توست و به حق میزانهایى که نصب گردد و آن نامههاى اعمال که گشوده شود
وَ بِحَقِّ الْقَلَمِ وَ مَا جَرَى وَ اللَّوْحِ وَ مَا أَحْصَى
و به حق قلم قدرت و آنچه بر آن بگردد و به حق لوح (امکان) و آنچه در آن لوح به شمار آمده است
وَ بِحَقِّ الاِسْمِ الَّذِی کَتَبْتَهُ عَلَى سُرَادِقِ الْعَرْشِ قَبْلَ خَلْقِکَ الْخَلْقَ وَ الدُّنْیَا وَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ بِأَلْفَیْ عَامٍ
و به حق آن اسمى که دو هزار سال پیش از آفرینش خلق و عالم دنیا و خورشید و ماه و آسمان بر سرادق عرش نگاشتى
وَ أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِیکَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ
و شهادت مىدهم که هیچ خدایى جز خداى یکتاى عالم نیست و او یگانه است و شریک ندارد و محمد (مصطفى «ص» ) بنده (خاص) و رسول اوست
وَ أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الْمَخْزُونِ فِی خَزَائِنِکَ الَّذِی اسْتَأْثَرْتَ بِهِ فِی عِلْمِ الْغَیْبِ عِنْدَکَ
و از تو اى خدا درخواست مىکنم به آن نامى که گوهر مخزون در گنجهاى توست آن نامى که در علم غیب نزد خود بر خویش انتخاب و اختصاص دادى
لَمْ یَظْهَرْ عَلَیْهِ أَحَدٌ مِنْ خَلْقِکَ لاَ مَلَکٌ مُقَرَّبٌ وَ لاَ نَبِیٌّ مُرْسَلٌ وَ لاَ عَبْدٌ مُصْطَفًى
که احدى از خلق بر آن آگاه نیست نه ملک مقربى و نه پیغمبر مرسلى و نه هیچ بنده برگزیدهاى
وَ أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذِی شَقَقْتَ بِهِ الْبِحَارَ وَ قَامَتْ بِهِ الْجِبَالُ وَ اخْتَلَفَ بِهِ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ
از آن نام آگاه است و باز از تو درخواست مىکنم به آن نامى که دریاها را بدان نام شکافتى و کوهها را به آن بپا داشتى و رفت و آمد شب و روز را بدان نام برقرار داشتى
وَ بِحَقِّ السَّبْعِ الْمَثَانِی وَ الْقُرْآنِ الْعَظِیمِ وَ بِحَقِّ الْکِرَامِ الْکَاتِبِینَ
و به حق سبع المثانى و قرآن بزرگ و به حق آن فرشتگان مکرم که نویسنده اعمال نیک بندگانند
وَ بِحَقِّ طه وَ یس وَ کهیعص وَ حمعسق وَ بِحَقِّ تَوْرَاهِ مُوسَى
و به حق طه و یس و کهیعص و حمعسق و به حق تورات موسى (ع)
وَ إِنْجِیلِ عِیسَى وَ زَبُورِ دَاوُدَ وَ فُرْقَانِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
و انجیل عیسى (ع) و زبور داود (ع) و فرقان محمد (ص) که درود و رحمتت بر او و بر آل او
وَ عَلَى جَمِیعِ الرُّسُلِ وَ بِآهِیّاً شَرَاهِیّاً
و بر جمیع پیغمبران باد و به حق آهیأ شراهیا
اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ تِلْکَ الْمُنَاجَاهِ الَّتِی کَانَتْ بَیْنَکَ وَ بَیْنَ مُوسَى بْنِ عِمْرَانَ فَوْقَ جَبَلِ طُورِ سَیْنَاءَ
اى خدا از تو درخواست مىکنم به حق آن راز و نیازى که میان تو و موسى بن عمران بالاى کوه طور سینا بود
وَ أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذِی عَلَّمْتَهُ مَلَکَ الْمَوْتِ لِقَبْضِ الْأَرْوَاحِ
و از تو درخواست مىکنم به اسمى که به فرشته قابض ارواح تعلیم دادى
وَ أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذِی کُتِبَ عَلَى وَرَقِ الزَّیْتُونِ فَخَضَعَتِ النِّیرَانُ لِتِلْکَ الْوَرَقَهِ فَقُلْتَ یَا نَارُ کُونِی بَرْداً وَ سَلاَماً
و از تو درخواست مىکنم به آن اسمى که به قلم قدرت بر ورقزیتون نوشتى و آتش را بر او خاضع ساختى و فرمودى اى آتش سرد و سالم باش
وَ أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذِی کَتَبْتَهُ عَلَى سُرَادِقِ الْمَجْدِ وَ الْکَرَامَهِ
و از تو درخواست مىکنم به آن اسمى که بر سراپرده مجد و کرامت نگاشتى
یَا مَنْ لاَ یُحْفِیهِ سَائِلٌ وَ لاَ یَنْقُصُهُ نَائِلٌ یَا مَنْ بِهِ یُسْتَغَاثُ وَ إِلَیْهِ یُلْجَأُ
اى خدایى که از اصرار گدایان سائل هرگز ملول نشود و عطایش از بخشش کم نگردد اى خدایى که فریادرس خلقى و ملجأ و پناه بندگان
أَسْأَلُکَ بِمَعَاقِدِ الْعِزِّ مِنْ عَرْشِکَ وَ مُنْتَهَى الرَّحْمَهِ مِنْ کِتَابِکَ
از تو درخواست مىکنم به مقامات با مجد و عزت عرش خود و منتهاى لطف و رحمتت از آیات کتاب مرقوم تو که قرآن عزیز است
وَ بِاسْمِکَ الْأَعْظَمِ وَ جَدِّکَ الْأَعْلَى وَ کَلِمَاتِکَ التَّامَّاتِ الْعُلَى
و به حرمت اسم اعظم تو و مقام عزت بلند مرتبه تو و کلمات کامل عالیرتبهات
اللَّهُمَّ رَبَّ الرِّیَاحِ وَ مَا ذَرَتْ وَ السَّمَاءِ وَ مَا أَظَلَّتْ وَ الْأَرْضِ وَ مَا أَقَلَّتْ
اى خدا اى آفریننده بادها و هر چه به وزش بادها در جهان پراکنده شود و اى آفریننده آسمان و هر چه بر او سایه افکند و زمین و هر چه بر دورش گیرد
وَ الشَّیَاطِینِ وَ مَا أَضَلَّتْ وَ الْبِحَارِ وَ مَا جَرَتْ وَ بِحَقِّ کُلِّ حَقٍّ هُوَ عَلَیْکَ حَقٌ
و دیوان و آنچه گمراه کنند و دریاها و آنچه (در آن) روان باشد و به حق هر حق و حقیقتى
https://eitaa.com/Basir_MN
وَ بِحَقِّ الْمَلاَئِکَهِ الْمُقَرَّبِینَ وَ الرَّوْحَانِیِّینَ وَ الْکَرُوبِیِّینَ وَ الْمُسَبِّحِینَ لَکَ بِاللَّیْلِ وَ النَّهَارِ لاَ یَفْتُرُونَ
و به حق ملائکه مقرب و روحانیین و فرشتگان کروبى بلند مقام که بدون خستگى شب و روز به ذکر و تسبیح حضرتت مشغولند
وَ بِحَقِّ إِبْرَاهِیمَ خَلِیلِکَ وَ بِحَقِّ کُلِّ وَلِیٍّ یُنَادِیکَ بَیْنَ الصَّفَا وَ الْمَرْوَهِ وَ تَسْتَجِیبُ لَهُ دُعَاءَهُ یَا مُجِیبُ
و به حق ابراهیم خلیل تو و به حق هر ولى و بنده خاص که بین صفا و مروه تو را ندا کرده و دعایش
اجابت فرمودى اى اجابت کننده دعاى خلق
أَسْأَلُکَ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ وَ بِهَذِهِ الدَّعَوَاتِ أَنْ تَغْفِرَ لَنَا مَا قَدَّمْنَا وَ مَا أَخَّرْنَا
به حق این دعا و اسماء مذکوره از تو درخواست مىکنم که از گناه گذشته و آینده
وَ مَا أَسْرَرْنَا وَ مَا أَعْلَنَّا وَ مَا أَبْدَیْنَا وَ مَا أَخْفَیْنَا وَ مَا أَنْتَ أَعْلَمُ بِهِ مِنَّا
که پنهان یا آشکار ظاهر و باطن بجاى آوردیم و آنچه کردیم که تو بدان داناتر از مایى از همه به لطف و کرمت درگذر
إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ
که تو قادر بر هر چیزى به حق رحمتت اى مهربانترین مهربانان عالم
یَا حَافِظَ کُلِّ غَرِیبٍ یَا مُونِسَ کُلِّ وَحِیدٍ یَا قُوَّهَ کُلِّ ضَعِیفٍ
اى نگهدار هر غریب دور از وطن اى مونس هر بىکس و تنها اى توانایى هر ناتوان
یَا نَاصِرَ کُلِّ مَظْلُومٍ یَا رَازِقَ کُلِّ مَحْرُومٍ یَا مُونِسَ کُلِّ مُسْتَوْحِشٍ
اى یارى ده هر مظلوم اى روزى بخش هرمرحوم اى انیس دلهاى هراسان
یَا صَاحِبَ کُلِّ مُسَافِرٍ یَا عِمَادَ کُلِّ حَاضِرٍ یَا غَافِرَ کُلِّ ذَنْبٍ وَ خَطِیئَهٍ
اى رفیق هر مسافر اى نگهبان هر حاضر اى بخشنده هر خطا و گناهان
یَا غِیَاثَ الْمُسْتَغِیثِینَ یَا صَرِیخَ الْمُسْتَصْرِخِینَ یَا کَاشِفَ کَرْبِ الْمَکْرُوبِینَ یَا فَارِجَ هَمِّ الْمَهْمُومِینَ
اى فریادرس فریادخواهان اى دادرس آه و ناله کنندگان اى برطرف کننده اندوه غمدیدگان اى نشاط بخش دلهاى غمناکان
یَا بَدِیعَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِینَ یَا مُنْتَهَى غَایَهِ الطَّالِبِینَ یَا مُجِیبَ دَعْوَهِ الْمُضْطَرِّینَ
اى آفریننده زمینها و آسمانهاى گردان اى آخرین مقصد مشتاقان اى اجابت کننده دعاى پریشان حالان
یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ یَا دَیَّانَ یَوْمِ الدِّینِ
اى مهربانترین مهربانان عالم اى پروردگار عالمیان اى حاکم روز جزا
یَا أَجْوَدَ الْأَجْوَدِینَ یَا أَکْرَمَ الْأَکْرَمِینَ یَا أَسْمَعَ السَّامِعِینَ یَا أَبْصَرَ النَّاظِرِینَ یَا أَقْدَرَ الْقَادِرِینَ
اى بخشندهترین بخشندگان اى باکرمترین کریمان اى شنواترین شنوایان اى بیناترین بینایان اى تواناترین توانایان
اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُغَیِّرُ النِّعَمَ وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُورِثُ النَّدَمَ
(تو به لطف و کرم) از من ببخش آن گناهانم را که نعمت را دگرگون مىسازد از من ببخش آن گناهانى که موجب پشیمانى و حسرت شود
وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُورِثُ السَّقَمَ وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَهْتِکُ الْعِصَمَ
از من ببخش آن گناهانى که موجب درد و امراض شود از من ببخش آن گناهانى که پرده عصمت را مىدرد
وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَرُدُّ الدُّعَاءَ وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَحْبِسُ قَطْرَ السَّمَاءِ
از من ببخش آن گناهانى از من ببخش که دعا را مردود مىگرداند از من ببخش آن گناهانى که باران آسمان را منع مىکند
وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُعَجِّلُ الْفَنَاءَ وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَجْلِبُ الشَّقَاءَ
از من ببخش آن گناهانى که مرگ و فناء را تعجیل و عمر را کوتاه مىسازد از من ببخش آن گناهانى که جلب شقاوت و محرومى مىکند
وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُظْلِمُ الْهَوَاءَ وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَکْشِفُ الْغِطَاءَ
از من ببخش آن گناهانى که هوا را تیره و تار مىکند از من ببخش آن گناهانى که پرده از کارم برمىدارد
وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی لاَ یَغْفِرُهَا غَیْرُکَ یَا اللَّهُ
از من ببخش گناهان را که جز تو کسى نبخشد آنها را اى خدا
وَ احْمِلْ عَنِّی کُلَّ تَبِعَهٍ لِأَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ وَ اجْعَلْ لِی مِنْ أَمْرِی فَرَجاً وَ مَخْرَجاً وَ یُسْراً
و بار هر حقوقى از خلق به دوش من است از دوشم بردار و آسانى و فرج و گشایشى در کارم عطا فرما
وَ أَنْزِلْ یَقِینَکَ فِی صَدْرِی وَ رَجَاءَکَ فِی قَلْبِی حَتَّى لاَ أَرْجُوَ غَیْرَکَ
و مقام یقینت را به قلبم نازل و رجاء و امیدوارى بر دلم فرود آور تا بجز تو به هیچکس امیدوار نباشم
https://eitaa.com/Basir_MN
اللَّهُمَّ احْفَظْنِی وَ عَافِنِی فِی مَقَامِی وَ اصْحَبْنِی فِی لَیْلِی وَ نَهَارِی
اى خدا در این منزلگاهم از شرور عالم مرا محافظت فرما و عافیت بخش و شب و روز با من یار و همراه باش
وَ مِنْ بَیْنِ یَدَیَّ وَ مِنْ خَلْفِی وَ عَنْ یَمِینِی وَ عَنْ شِمَالِی وَ مِنْ فَوْقِی وَ مِنْ تَحْتِی
که از پیش روى و پشت سر و از راست و چپ بالاى سر و پایین پایم شرى به من نرسد
وَ یَسِّرْ لِیَ السَّبِیلَ وَ أَحْسِنْ لِیَ التَّیْسِیرَ وَ لاَ تَخْذُلْنِی فِی الْعَسِیرِ
و راه آخرت و طریق سعادت را بر من آسان گردان و آسان گرفتن (امور این عالم را) بر من سهل ساز و در مشکلات عالم مرا به ذلت و خوارى مگذار
وَ اهْدِنِی یَا خَیْرَ دَلِیلٍ وَ لاَ تَکِلْنِی إِلَى نَفْسِی فِی الْأُمُورِ وَ لَقِّنِی کُلَّ سُرُورٍ
و مرا رهبرى فرما اى بهترین دلیل و رهبر خلق و مرا در کارها به خود وامگذار و هر چه مایه نشاط و سرور است به قلبم الهام فرما
وَ اقْلِبْنِی إِلَى أَهْلِی بِالْفَلاَحِ وَ النَّجَاحِ مَحْبُوراً فِی الْعَاجِلِ وَ الْآجِلِ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ
و مرا به اهلم در دنیا و عقبى با فیروزى و رستگارى و حال و جد و نشاط بازگردان زیرا تو بر هر چیز توانائى
وَ ارْزُقْنِی مِنْ فَضْلِکَ وَ أَوْسِعْ عَلَیَّ مِنْ طَیِّبَاتِ رِزْقِکَ
و از فضلت مرا روزى بخش و از پاکیزهترین روزیهایت به من وسعت ده
وَ اسْتَعْمِلْنِی فِی طَاعَتِکَ وَ أَجِرْنِی مِنْ عَذَابِکَ وَ نَارِکَ وَ اقْلِبْنِی إِذَا تَوَفَّیْتَنِی إِلَى جَنَّتِکَ بِرَحْمَتِکَ
و مرا به کار طاعتت برگمار و از آتش قهر و عذابت پناه ده و هنگام رحلت به باغ بهشت از لطف و رحمتت منزل ده
اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنْ زَوَالِ نِعْمَتِکَ وَ مِنْ تَحْوِیلِ عَافِیَتِکَ وَ مِنْ حُلُولِ نَقِمَتِکَ
اى خدا من به تو پناه مىبرم از زوال نعمت و عافیت و نزول قهر و عذابت
وَ مِنْ نُزُولِ عَذَابِکَ وَ أَعُوذُ بِکَ مِنْ جَهْدِ الْبَلاَءِ وَ دَرَکِ الشَّقَاءِ وَ مِنْ سُوءِ الْقَضَاءِ وَ شَمَاتَهِ الْأَعْدَاءِ
و باز به تو پناه مىبرم از سختى بلاء و خذلان و درک شقاوت و حرمان و از قضاى بد و شماتت دشمن
وَ مِنْ شَرِّ مَا یَنْزِلُ مِنَ السَّمَاءِ وَ مِنْ شَرِّ مَا فِی الْکِتَابِ الْمُنْزَلِ
و شرورى که از آسمان فرود آید و شرى که به وعید و تهدید فاسقان در کتاب آسمانى منزل فرمودى
اللَّهُمَّ لاَ تَجْعَلْنِی مِنَ الْأَشْرَارِ وَ لاَ مِنْ أَصْحَابِ النَّارِ وَ لاَ تَحْرِمْنِی صُحْبَهَ الْأَخْیَارِ
اى خدا مرا از فرقه اشرار قرار مده و از اهل آتش دوزخ مگردان و از صحبت و همنشینى اخیار محرومم مساز
وَ أَحْیِنِی حَیَاهً طَیِّبَهً وَ تَوَفَّنِی وَفَاهً طَیِّبَهً تُلْحِقُنِی بِالْأَبْرَارِ
و به زندگانى خوش زنده ابد گردانو هنگام وفاتم را روز خوش ساز و به زمره نیکان و بندگان نکوکارت ملحق فرما
وَ ارْزُقْنِی مُرَافَقَهَ الْأَنْبِیَاءِ فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ
در آن منزلگاه صدق و حقیقت نزد خداوند عزت و سلطنت روزى گردان
اللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ عَلَى حُسْنِ بَلاَئِکَ وَ صُنْعِکَ وَ لَکَ الْحَمْدُ عَلَى الْإِسْلاَمِ وَ اتِّبَاعِ السُّنَّهِ
اى خدا تو را حمد مىکنم بر حسن امتحان و مراتب احسانت و تو را حمد مىکنم بر نعمت اسلام و ایمان و پیروى طریق پیغمبرت
یَا رَبِّ کَمَا هَدَیْتَهُمْ لِدِینِکَ وَ عَلَّمْتَهُمْ کِتَابَکَ فَاهْدِنَا وَ عَلِّمْنَا
اى خدا چنانکه پیمبران خود را به دین خود هدایت فرمودى و کتاب آسمانى خود را به آنان بیاموختى ما را هم هدایت کن و تعلیم فرما
وَ لَکَ الْحَمْدُ عَلَى حُسْنِ بَلاَئِکَ وَ صُنْعِکَ عِنْدِی خَاصَّهً کَمَا خَلَقْتَنِی فَأَحْسَنْتَ خَلْقِی
و تو را حمد مىکنم بر حسن امتحان و خصوص لطف و احسانت بر من تو مرا به خلقت نیکو آفریدى
وَ عَلَّمْتَنِی فَأَحْسَنْتَ تَعْلِیمِی وَ هَدَیْتَنِی فَأَحْسَنْتَ هِدَایَتِی
و به من نیکو تعلیم دادى و نیکو هدایتم فرمودى
فَلَکَ الْحَمْدُ عَلَى إِنْعَامِکَ عَلَیَّ قَدِیماً وَ حَدِیثاً فَکَمْ مِنْ کَرْبٍ یَا سَیِّدِی قَدْ فَرَّجْتَهُ
پس تو را حمد و ستایش مىکنم بر انعام همیشگى قدیم و جدیدت بر من چه بسیار حزن و اندوهها اى سید من از من برطرف ساختى
وَ کَمْ مِنْ غَمٍّ یَا سَیِّدِی قَدْ نَفَّسْتَهُ وَ کَمْ مِنْ هَمٍّ یَا سَیِّدِی قَدْ کَشَفْتَهُ
و چه بسیار غصهها که بدل به نشاط فرمودى چه بسیار هم و غمها که زایل ساختى
وَ کَمْ مِنْ بَلاَءٍ یَا سَیِّدِی قَدْ صَرَفْتَهُ وَ کَمْ مِنْ عَیْبٍ یَا سَیِّدِی قَدْ سَتَرْتَهُ
و بلا و مصیبتها که اى سید من به لطفت از من بگردانیدى و چه بسیار عیب و زشتیهایم را که از کرم بپوشانیدى
https://eitaa.com/Basir_MN
فَلَکَ الْحَمْدُ عَلَى کُلِّ حَالٍ فِی کُلِّ مَثْوًى وَ زَمَانٍ وَ مُنْقَلَبٍ وَ مُقَامٍ (مَقَامٍ) وَ عَلَى هَذِهِ الْحَالِ وَ کُلِّ حَالٍ
پس حمد و سپاس در هر حال تو را سزد در هر مکان و هر زمان و هر سفر و حضر و بر این حال که هستم و تمام احوال دیگر
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَفْضَلِ عِبَادِکَ نَصِیباً فِی هَذَا الْیَوْمِ مِنْ خَیْرٍ تَقْسِمُهُ أَوْ ضُرٍّ تَکْشِفُهُ
اى خدا امروز از هر خیر و نعمت که قسمت مىفرمایى و هر رنج و المى که برطرف مىسازى
أَوْ سُوءٍ تَصْرِفُهُ أَوْ بَلاَءٍ تَدْفَعُهُ أَوْ خَیْرٍ تَسُوقُهُ أَوْ رَحْمَهٍ تَنْشُرُهَا أَوْ عَافِیَهٍ تُلْبِسُهَا
و هر زشتى و بدى که از خلق دور مىگردانى و هر بلا که دفع مىکنى و هر خیر و رحمت که مىفرستى و منبسط مىفرمایى هر لباس عافیت که بر اندام بندگان مىپوشانى از تمام این نعمتها نصیب مرا نصیب بهترین بندگانت عطا فرما
فَإِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ وَ بِیَدِکَ خَزَائِنُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ
که تو بر هر چیز توانایى و گنجهاى آسمان و زمین همه بدست توست
وَ أَنْتَ الْوَاحِدُ الْکَرِیمُ الْمُعْطِی الَّذِی لاَ یُرَدُّ سَائِلُهُ وَ لاَ یُخَیَّبُ آمِلُهُ
و تو خداى یگانه با کرمو بخششى که هیچ سائلى از درگاهت محروم باز نخواهد گشت و هیچ امیدوارى ناامید نخواهد شد
وَ لاَ یَنْقُصُ نَائِلُهُ وَ لاَ یَنْفَدُ مَا عِنْدَهُ بَلْ یَزْدَادُ کَثْرَهً وَ طِیباً وَ عَطَاءً وَ جُوداً
و هر که هر چه بخواهد بدون نقصان خواهد یافت و ملک بىپایان تو ببخشش تمام نگردد بلکه چون ملک تو نامنتهاى و فوق نامنتهاى است از بخششهاى عطا وجود و کرمت بیشتر و افزونتر شود
وَ ارْزُقْنِی مِنْ خَزَائِنِکَ الَّتِی لاَ تَفْنَى وَ مِنْ رَحْمَتِکَ الْوَاسِعَهِ إِنَّ عَطَاءَکَ لَمْ یَکُنْ مَحْظُوراً
و مرا از گنجهاى بىانتهایت و از رحمت واسعه بىپایانت روزى بخش که عطاى تو از هیچکس ممنوع نیست
وَ أَنْتَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ
و تو بر هر چیز قادر و توانایى به حق رحمت وسیعت اى مهربانترین مهربانان عالم.
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گرهگشايي اذان شهيد ابراهيم هادي در وسط محاصره دشمن.
https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 داستاني عبرتآموز
✳️ گویند : ملا مهر علی خویی ، روزی در کوچه دید که دو کودک بر سر یک گردو با هم دعوا میکنند.
🔺به خاطر یک گردو ، یکی زد چشم دیگری را با چوب کور کرد.
🔺یکی از درد چشم و دیگری از ترس مجازات گردو را روی زمین رها کردند و از محل دور شدند.
🔶 ملا رفت گردو را برداشت و شکست و دید ، گردو از مغز تهی است. گریه کرد.
🔹پرسیدند تو چرا گریه میکنی؟
♦️گفت : از نادانی و حس کودکانه ، سر گردویی دعوا میکردند که پوچ بود و مغزی هم نداشت.
🔺دنیا نیز چنین است ، مانند گردویی است بدون مغز ! که بر سر آن میجنگیم، وقتی خسته شدیم و آسیب به خود رساندیم و یا پیر شدیم، چنین رها کرده و برای همیشه میرویم.😓😔
🌸 شب عرفه، شب #توبه و استغار و بازگشت بسوي خداست.
تا #فرصت هست، از دست ندهيم، که خيلي زود، #دير ميشود!
التماس دعا🙏
https://eitaa.com/Basir_MN
بصير
🎥⭕️ مجری: شما که از برجام دفاع میکنید متن کامل برجام را خوانده اید؟ 🔹باهنر: بله 🔻مجری: چطور وقتی
💢 حمید رسایی: در برنامه جهانآرا آقای باهنر با استدلالی عوامانه برای اینکه برجام را محصول تصمیم رهبری نشان دهد، گفت: فکر میکنید اگر در سطح بالای نظام، کسی (رهبری) مخالف برجام بود، اصلا کسی جرأت داشت برجام را امضا کند؟
♦️باهنر چون در برابر صراحت و دستان پر مجری جوان اما مسلط برنامه چیزی در چنته نداشت، حاضر به ادامه بحث نشد، اما فکر میکنید در صفین، کنار امیرالمومنین خواصی مثل همین باهنر خودمان نبود، چرا بود. آن روز هم یارانی عوامانه میگفتند: اگر علی (علیهالسلام) مخالف حکمیت بود، آن را نمیپذیرفت!
♦️همینطور که باهنر (کسی که ۲۴ سال نماینده مجلس بوده) امروز مواضع رهبرش را نفهمیده، آن روز هم جماعتی حرف علی (علیهالسلام) را نفهمیدند! آن روز هم جماعتی میگفتند که اگر علی با حکمیت مخالف بود، کسی جرائت داشت آن را بپذیرد!
♦️«تحمیل» همیشه محصول اطرافیان ولی و رهبر جامعه اسلامی است. اگر اینها به وظایفشان عمل میکردند، نه تحمیل صفین محقق میشد نه تحمیل برجام.
https://eitaa.com/Basir_MN
🔴چرا کشمیر را ایران کوچک مینامند
🔹ارتباط میان ایران و منطقه کشمیر تا جایی است که کشمیر در شعر علامه «اقبال لاهوری» و دیگران «ایران صغیر» معرفی شده است و مردم این منطقه به ایرانیان علاقه خاصی دارند.
🔸«ایران صغیر» بودن کشمیر، علل و اسناد تاریخی نیز دارد. کشمیر دو بعد مهم از هویت خود را مدیون ایران است: نخست، دین و دوم، فرهنگ.
🔹حسین قلبی رضوی، از فعالان فرهنگی کشمیر به خبرنگار مشرقنیوز در شبهقاره میگوید: «ساداتی که از ایران به کشمیر رفتهاند، نزد شیعه و سنی به یک اندازه مورد احترام هستند. بسیاری از سنیهای اینجا هم از سادات هستند.
🔸فامیلیهای «کرمانی، سمنانی و گیلانی» و نظیر اینها در کشمیر زیاد داریم که اصالتاً ایرانی هستند. کل سادات کشمیر هم بلااستثنا ایرانی هستند. لذا از لحاظ دین و فرهنگ، کشمیر به «ایران صغیر» معروف شده است».
📝برگرفته از #وطن_امروز .
https://eitaa.com/Basir_MN
بصير
نمودار مصرف بنزين در کشور https://eitaa.com/Basir_MN
🔴گرانی بنزین، مصرف واقعی را کاهش نخواهد داد
🔺به این نمودار دقت بفرمایید. قبل از سال ۱۳۸۶، مصرف بنزین در ایران سالانه ۵ تا ۶ میلیون لیتر در روز افزایش داشته است. پس از سال ۸۶ و آغاز استفاده از کارت سوخت، مصرف روزانه نسبت به سال ۸۵، هشت میلیون لیتر کاهش مییابد.
🔹از سال ۸۶ تا سال ۹۳، یعنی در دوره هشت ساله استفاده از کارت سوخت، مصرف روزانه از ۶۵ میلیون لیتر در روز به ۶۹.۵ میلیون لیتر میرسد، یعنی در هشت سال، کل افزایش مصرف بنزین ۳.۵ میلیون لیتر در روز بوده است.
🔺از سال ۹۴ که کارت سوخت حذف میشود، تا سال ۹۷، یعنی طی چهار سال، مصرف روزانه ۲۰ میلیون لیتر افزایش مییابد.
🔺گزارشهایی که در برخی مراکز دولتی تولید شده است، میگوید در سال ۹۷ روزانه ۲۰ میلیون لیتر قاچاق بنزین انجام شده است.
🔹معادله کاملا روشن است. قبل و بعد از وارد شدن کارت سوخت به فرآیند مصرف، بخشی از عددی که به عنوان مصرف ثبت میشد، در واقع قاچاق شده است. با آمدن کارت سوخت جلوی قاجاق گرفته شده و با حذف سوخت، قاچاق با قدرت بیشتری بازگشته است.
🔹مقصر افزایش بی رویه مصرف بنزین در کشور، مردم نیستند. مردم طی سالهای ۸۶ تا ۹۴ نشان داده اند که افزایش مصرفشان، طبیعی است. آنچه باعث سر به فلک کشیدن افزایش مصرف بنزین شده، حذف کارت سوخت توسط وزارت نفت دولت کنونی و بازکردن راه قاچاق است.
🔺حذف کارت سوخت فقط در سال ۹۷ خسارتی بالغ بر هفت هزار و سیصد میلیارد تومان به کشور وارد کرده است. آیا نباید عوامل این خسارت عظیم پاسخگو باشند؟ چرا باید این جماعت، در کمال وقاحت، طلبکاری کنند و افزایش مصرف را به گردن ارزانی بنزین بیندازند تا با افزایش قیمت، کسری بودجه خود را تامین کنند؟ کسری بودجهای که به راحتی از محل جلوگیری از فرار مالیاتی قابل تامین است.
🔹توجه کنیم که کشش قیمتی تقاضای مصرف واقعی بنزین، بسیار پایین است. یعنی مصرف واقعی که ناشی از یک نیاز واقعی است، با افزایش قیمت تغییر نخواهد کرد. آنچه اتفاق خواهد افتاد، افزایش سایر قیمتها به تبع افزایش هزینه حمل و نقل، و تحمیل یک موج تورمی جدید به مردم است.
💢راهبرد تحریم، فشار به مردم است. ما باید از همه ابزارهای خود برای مقابله با این فشار استفاده کنیم. افزایش قیمت بنزین، با راهبرد مقابله با تحریم در تضاد مطلق است.
✍🏻 #سیدیاسر_جبرائیلی .
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روحانی، روزی حمله به صنعت موشکی، روزی پدر صنعت موشکی
🔰 حسن روحانی که در ایام تبلیغات انتخاباتی بی محابا به صنعت موشکی میتاخت و تلویحا برای اجرای #برجام_موشکی اعلام آمادگی میکرد، این روزها که دستش در حوزه اقتصاد خالی است، در خصوص صنعت هستهای مدعی پدری شده!
🔻ادعای ساخت موشکها در دولت روحانی درحالی است که سیاستگذاری در این حوزه، به عهده فرمانده کل قواست نه روسای دولتها و سوگمندانه روحانی به جای حمایت از صنعت دفاعی، بودجه این بخش را که در سال ۹۲ (در دولت احمدینژاد) ۱۳ هزار میلیارد تومان تعیین شده بود، در سال ۹۳ (اولین سالی که بودجه خود را ارایه داد) به ۲ هزار میلیارد تومان کاهش داد! او حتی در مراسم رژه روز ارتش در ادعایی عجیب گفت که موشک اقتدار نمیآورد!
🔹اینکه حسن روحانی اینقدر راحت دروغ میگوید آن هم در روزگاری که هر کس یک موبایل در دست دارد و عضو شبکههای مختلف اجتماعی است و به راحتی میتواند فیلم مواضع قبلی و فعلی او را در کنار هم قرار دهد، واقعا عجیب است.
💢این سئوال را چند روز قبل هم پرسیدم: تا به حال با خود فکر کردهاید مهمترین عاملی که چنین فردی میتواند اینقدر متناقض باشد، چیست؟ بله، جهل مردم، فراموشی مردم، لجاجت مردم و به دنبال آن گزیده شدن از سوراخی که یک بار از آن گزیده شدهاند.
✍️ #حمید_رسایی .
https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 یکی از بین خودمان‼️
🔻 نهضت جنگل را دشمن شکست نداد.
سر میرزاکوچک خان را یکی از یاران #نفوذی خودش جناب خالو قربان برید و برای رضا شاه برد.
رئیسعلی را هم اجنبی ها شهید نکردند.
رئیسعلی هم از پشت با تیر غلامحسین تنگکی که #نفوذی انگلیس بود از پا در آمد.
تاریخ مبارزات ما با استعمار گواه است که هیچ وقت از روبرو تیر نخوردیم. هر بار مبارزه جدی شد ما به خودمان باختیم و یکی از پشت ما را زد.
برای زانو زدن این ملت همیشه پای یک #نفوذی در میان بود. یکی از بین خودمان...‼️
https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 آیا واقعاً رفتار #امارات تغییر کرده؟‼️
🔻 تحولات روزهای اخیر، چهره دیگری از امارات را برای افکار عمومی آشکار ساخته و تحلیلگران را با این پرسش مواجه کرده که آیا سیاست خارجی و رفتار امارات در برابر ایران واقعا تغییر کرده یا خیر؟ با در کنار هم قرار دادن نشانهها و دلایل تغییر موضع اماراتمتحدهعربی در مقابل ایران میتوان به دو تفسیر اشاره کرد:
🔹 #تفسیر_حداکثری: این نگاه خوشبینانه به تغییر موضع و نزدیکی ابوظبی به تهران اشاره دارد. در این تفسیر از روابط، کارشناسان معتقد هستند به دلایل زیر در برهه فعلی، امارات به سمت ایران چرخش موضع داشته است.
1️⃣ سفر هیات نظامی امارات به تهران.
2️⃣ واکنش نرم و محتاطانه ابوظبی به ماجرای فجیره.
3️⃣ خروج بخشی از نیروهای اماراتی از یمن.
4️⃣ برخی تفاهمات میان حوثیها ( مورد حمایت معنوی ایران) و ابوظبی.
5️⃣ اعلام آمادگی دو بانک امارات برای نقلوانتقال پول به ایران.
🔹 #تفسیرحداقلی: مطابق این تفسیر، تحلیلگران این اقدامات امارات را نشانه تغییر موضع در برابر ایران نمیدانند بلکه آن را در راستای کاهش تنش در منطقه و تنها با هدف حفظ ثبات و امنیت این کشور تلقی میکنند. این گروه دلایل رفتارهای اخیر امارات در دلایل زیر جستجو میکنند:
1️⃣ رقابت هفت امیرنشین امارات و ساختار قبیلهای امارات.
2️⃣ وابسته بودن رشد و توسعه اقتصادی امارات به سرمایهگذاریهای خارجی و امنیت و ثبات این کشور.
3️⃣ ناامیدی امارات از اقدام عملیاتی آمریکا علیه ایران.
✍️ #فهری
https://eitaa.com/Basir_MN
#اقتدار_ایران #توهم_ترامپ
🔴 جک استراو سیاستمدار کهنه کار و وزیرخارجه اسبق انگلیس در مقدمهی کتاب خود با عنوان «مأموریت انگلیسی» يا «کارِ انگلیسیها» یا «کارِ انگلیس» که به گفتهي وي در فصل دوم کتاب، نام اين کتاب اشاره به یکی از عقاید رایج در ایران مبنی بر اینکه «همیشه کار، کارِ انگلیسیهاست» اشاره دارد، مینویسد:
« پرزیدنت ترامپ ممکن است این توهم را داشته باشد که اگر ایران را تحت فشار بگذارد جمهوری اسلامی سقوط خواهد کرد، اما واقعیت این است که حکومت ایران احتمالاً [از همه این فشارها] جان سالم به در خواهد برد» .
https://eitaa.com/Basir_MN