🌳🌴🌾☘️بهشت زورکی! نقد جدایی قلمرو سیاست از اخلاق
برخی قلمرو اخلاق را از قلمرو سیاست بهکلی جدا میدانند، و معتقدند که رعایت اخلاق مربوط به مسایل فردی است ولی سیاستمدار باید مصالح جامعه را در نظر بگیرد و به مصالح اخلاقی کاری نداشته باشد، حتی اگر به اخلاق و دین ضرر بخورد.
شاید در میان کسانی که اظهار اسلام و دلسوزی برای اسلام نیز میکنند، چنین فکرهایی وجود داشته باشد؛ لذا #گاهی_میگویند_ما_مسئول_آخرت_مردم_نیستیم و دغدغه آن را نداریم! چگونه میشود انسان معتقد باشد به اینکه کارهایی موجب جهنم ابدی برای کسی میشود، اما بگوید مسئولیت من این است که فعلا چند روزی خوش بگذرانند، و بعد از آن به ما مربوط نیست، حتی اگر به جهنم بروند؟! این نشانه ضعف ایمان است. باید همان طور که جهنم ابدی را #برای_خودش_نمی پذیرد، #برای_دیگران_هم_نپذیرد. #اگر_دلش_برای_مردم_میسوزد، باید #برای_آخرت_آنها_نیز_بسوزد.
قرآن به خصوص روی این مسئله تأکیدهای زیادی دارد و میفرماید: تُرِيدُونَ عَرَضَ الدُّنْيَا وَاللّهُ يُرِيدُ الآخِرَةَ؛[سوره انفال-67] شما کالاهای دنیا را میپسندید و توجهتان به همین دنیاست ولی خدا چنین نیست.
#علامه_مصباح_یزدی 96/3/15
https://eitaa.com/Basir_MN
Taghibat Namaze Sobh.pdf
2.58M
🔴 سه دعای مهم برای رفع فقر و بیماری از کتاب مفاتیح الجنان .
التماس دعا🙏
https://eitaa.com/Basir_MN
◻️ ما قبل از #انقلاب_اسلامی میخواستیم #منتظر بمانیم تا #امام_زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) تشریف بیاورند و فکر میکردیم حد مسلمانی، همانقدر است.
🔸 امام خمینی(رحمتاللهعلیه) آمدند و روشن فرمودند باید به کلی #فرهنگ_استکباری را نفی کرده و در راستای چنین تقابلی، از #شهیدشدن هراسی به خود راه ندهیم تا در اردوگاه حضرت صاحبالامر(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) قرار بگیریم.
◻️ وجود مبارک حضرت امام زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) جهان را تصرف میکنند؛ چون جهان از آنِ ایشان است و از کسی هم اجازه نمیگیرند و امام خمینی(رضواناللهتعالیعلیه) بهعنوان نائب امام زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) در همان راستا معتقد به #ایجاد_یک_حکومت_جهانی هستند و جهت ورود به #فرهنگ_انتظار، راه را نشان دادند؛ زیرا که #فرج در پیمودن چنین راهی است.
🔸 ایشان در راستای درست پیمودن راه میفرمایند:
⏮ مسائل اقتصادی و مادی، اگر لحظهای مسئولین را از وظیفهای که بر عهده دارند منصرف کند، #خطری_بزرگ و #خیانتی_سهمگین را به دنبال دارد.
📚 صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۳۲۸.
👤 استاد اصغر طاهرزاده
📚 بصیرت و انتظار فرج، ص ۳۶ و ۳۷.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه .
https://eitaa.com/Basir_MN
◻️ چک ها را دادند امضا کند. تا هزینه تعمیر اتاقها را دید، عصبانی شد. گفت:
«۲۵ هزار تومان برای موکت و کاغذ دیواری!
🔸 یعنی اتاق من نخست وزیر[در برابر] اون پیرزن سیستانی که شب چیزی نداره روش بخوابه، باید اینطور باشه؟
من باید طوری زندگی کنم که بفهمم اون پیرمرد، اون پیرزن، اون بیچاره بدبختی که توی دورترین شهرهای ایران زندگی می کنه، چی میکشه؟»
◻️ آخرش هم گفت:
«حق ندارید یه شاهیش رو از بیت المال بردارید. نصفش رو خودم می دم، نصفش رو هم اون آقایی که دستور این خرجها رو داده.»
📚 یادواره شهید محمدعلی رجایی
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄.
https://eitaa.com/Basir_MN
⛔️ #سخنچینی_و_نمامی
👤 ملااحمد نراقی(رحمتاللهعلیه)
◻️ سخنچینی و نمامی از #افعال_قبیح و #اعمال_شنیع است.
صاحب این صفت، #رذل و #خبیثالنفس است.
در قرآنکریم آمده است:
«هَمَّازٍ مَشَّاءٍ بِنَمِيمٍ* مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ مُعْتَدٍ أَثِيمٍ* عُتُلٍّ بَعْدَ ذَٰلِكَ زَنِيمٍ؛ و تو هرگز-ای پیامبر- اطاعت مکن احدی از #منافقین دون را که دائم به دروغ قسم میخورند و #عیبجویی و #سخنچینی میکنند و خلق را از خیر و سعادت باز میدارند و به ظلم و بدکاری میکوشند.»
📚 قلم، ۹_۱۰.
🔸 در جای دیگر میفرماید:
«وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ؛ وای بر هر #عیبجوی_هرزهزبان.»
📚 همزه، ۱.
◻️ پیامبراکرم(صلیاللهعلیهوآله) فرمود: سخنچین داخل بهشت نمیشود.
🔸 سخنچین تجسس احوال پاکان میکند و بین آنان را با سخنان بیهوده خود تیرهوتار میسازد. و #دشمنیها بهوجود میآورد.
در فرد سخنچین، ریشههای فساد دیگری هم مانند: #دروغ، #غیبت، #مکر و #خیانت و #کینه و #حسد و #نفاق و #افساد میان بندگان وجود دارد که ذات خبیث او را به مرز هلاکت و شقاوت ابدی میکشاند.
◻️ سخنچین، عمر را به نکبت و ترس و دلهره میگذراند؛ زیرا بیم دارد که بهزودی رسوا شود.
⏮ به کلام ناروای سخنچین نباید گوش داد. باید او را #نصیحت کرد که دست از این خوی زشت و ناهنجار بردارد و خود را هیزم دوزخ نسازد.
📔 شخصی به دیدن یکی از حکما رفت و از دیگری نزد او سخنی نقل کرد. حکیم گفت:
مرا با برادرم بد کردی و دل فارغ مرا مهموم و مشغول ساختی و خود را که در نزدم امین بودی، محل تهمت گردانیدی. چه سودی به من و تو عاید شد؟
📚 گزیده معراجالسعاده، احمد بیرجندی، ص ۱۳۸_ ۱۳۹.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
https://eitaa.com/Basir_MN
🔺 #زنان در حکومت #امام_زمان(علیه السلام)
⏮ حضور #پنجاه_زن در بین #یاران_امام
◻️ اولین گروه از زنانی که به محضر امام زمان میشتابند، آنهایند که در آن ایام میزیستهاند و همانند دیگر یاران امام(علیهالسلام) به هنگام #ظهور، در #حرم_امن_الهی به خدمت امام(علیهالسلام) میرسند.
🔸 جابربنیزید جعفی، ضمن حدیث مفصلی از امام باقر(علیهالسلام) در بیان برخی نشانههای ظهور آورده است:
به خدا سوگند سیصدوسیزده نفر میآیند که #پنجاه_نفر از این عِده، #زن هستند که بدون هیچ قرار قبلی در #مکه در کنار یکدیگر جمع خواهند شد؛ این است معنای آیه شریفه: «هرجا باشید خداوند همه شما را حاضر میکند؛ زیرا او بر هر کاری، تواناست.»
◻️ نکته شگفت در این روایت، این است که میفرماید سیصدوسیزده #مرد گرد میآیند که پنجاه نفر ایشان، زن هستند!
🔸 این چند نفر(زن) در زمره همان سیصدوسیزده نفر هستند؛ زیرا:
⏮ اولاً امام(علیهالسلام) میفرماید: #فِیهِم؛ یعنی در این عِده، پنجاه زن وجود دارند،
⏮ ثانیاً شاید تعبیر به #مردان، بدین سبب باشد که بیشتر این افراد، مرد هستند و این کلمه از باب فزونی عدد مردان است.
اگر مقصود، همراهی خارج از این عده بود، امام میفرمود: #معهم؛ نه اینکه بفرماید #فِیهِم؛ زیرا این سیصدوسیزده نفر مانند #عدد_اصحاب_بدر شمرده شدهاند و همه، #یاران و #فرماندهان_عالیرتبه او از نظر مقام و قدرت در حد بسیار بالایی هستند.
👤 محمدجواد طبسی
📚 زنان در حکومت امام زمان، ص ۱۸ تا ۲۰.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄.
https://eitaa.com/Basir_MN
بصير
🔺 #زنان در حکومت #امام_زمان(علیه السلام) ⏮ حضور #پنجاه_زن در بین #یاران_امام ◻️ اولین گروه از زنان
🔺 #زنان در حکومت #امام_زمان(علیه السلام)
🎬 قسمت دوم
⏮ #رجعت_زنان
◻️ دومین گروه از یارات حضرت بقیهالله(ارواحنافداه)، زنانی هستند که خداوند به برکت ظهور امام زمان، آنها را زنده کرده و به دنیا بازمیگرداند.
🔸 این گروه، دو دستهاند:
برخی با نام و نشان از زندهشدنشان خبر داده شده و برخی دیگر فقط از آمدنشان سخن به میان آمده است.
◻️ در منابع معتبر اسلامی نام #سیزده_زن یاد میشود که به هنگام #ظهور قائم آلمحمد(صلیاللهعلیهوآله) زنده خواهند شد و در لشکر امام زمان به #مداوای_مجروحان_جنگی و #سرپرستی_بیماران خواهند پرداخت.
🔸 طبری در #دلائل_الامامه از مفضلبنعمر نقل کرده که امام صادق(علیهالسلام) فرمود:
همراه قائم آلمحمد(صلیاللهعلیهوآله) سیزده زن خواهند بود.
گفتم: آنها را برای چه کاری میخواهد؟
فرمود: به مداوای مجروحان پرداخته، سرپرستی بیماران را برعهده خواهند گرفت.
عرض کردم: نام آنها را بفرمایید.فرمود:
قنواء، دختر رشید هجری، امایمن، حبابه و البیه، سمیه(مادر عمار یاسر)، زبیده ام خالد احمسیه، ام سعید حنفیه، صیانه ماشطه و ام خالد جهنیه.
📚 دلائل الامامه، ص ۲۶۰.
◻️ صیانه ماشطه در زمان حضرت موسی میزیسته است و مادر عمار یاسر در ابتدای بعثت به شهادت رسید. حبابه در زمان امام علی(علیهالسلام) و قنواء در زمان اما حسن و امام حسین(علیهالسلام) و بقیه در زمانهای دیگر زندگی میکردهاند.
👤 محمدجواد طبسی
📚 زنان در حکومت امام زمان، ص ۲۴.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄.
https://eitaa.com/Basir_MN