eitaa logo
بدایة و نهایة الحکمة
59 دنبال‌کننده
78 عکس
59 ویدیو
6 فایل
دروس بدایة الحکمة بدایه الحکمه نهایه الحکمه نهایة الحکمة فلسفه‌ی فلسفه فلسفه فلسفه تفسیر تسنیم جهت ارتباط 👈 @yarab2730
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌿🌿 ره امروز همكارى و هميارى مردم بيسابقه است، ما هر روز شاهد زنانى هستيم كه ماحصل عمرشان، يک تكه‏ طلا را می‌‏آورند و در راه خدا و جنگ انفاق می‏كنند... ☝️خوب توجه كنيد در چنين موقعيتى تكليف ما چيست؟ خيلى روشن است كه تكليف همگى ما خيلى سنگين است‏... ، ج‏16، ص260-261 👆توضیح عکس: دستنوشته یکی از نیروهای مردمی: از یک خانه کوچک و ساده کاه گلی، یک جعبه خرما آورد. می‌گفت ما دارایی زیادی نداریم. اما می خواهیم در مشارکت کنیم. من که بغض کرده بودم، زمانی بغضم ترکید که دیدم با خودکار روی جعبه خرما نوشته: امام خمینی(ره)[:] اسراییل از صحنه روزگار محو خواهد شد 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE
Nehayatolhekma1 - helalian - 31- 14030828 .mp3
11.3M
🔹🔸🔹 نهایة الحکمة403 المرحلة الأولی: في أحکام الوجود الکلّیة الفصل الثاني: في أصالة الوجود و اعتباریة الماهیة 5/ تقریر عادی [و نسبتا رایج و شایع] اصالت وجود 6/ برخی شبهات بر اصالت وجود 1. اشکال شیخ اشراق پاسخ 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
Nehayatolhekma1 - helalian - 32- 14030829 .mp3
9.44M
🔹🔸🔹 نهایة الحکمة403 سخنی در فضیلت علم و معقول المرحلة الأولی: في أحکام الوجود الکلّیة الفصل الثاني: في أصالة الوجود و اعتباریة الماهیة 6/ برخی شبهات بر اصالت وجود 1. اشکال دوم پاسخ 3. اشکال سوم پاسخ 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
TafsirTasnim - helalian - 16- 14030829.mp3
10.33M
🔹🔸🔹 💠 تفسیر تسنیم، جلد 24، سوره مبارکه انعام 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
Nehayatolhekma1 - helalian - 33- 14030830 .mp3
10.83M
🔹🔸🔹 نهایة الحکمة403 المرحلة الأولی: في أحکام الوجود الکلّیة الفصل الثاني: في أصالة الوجود و اعتباریة الماهیة 6/ برخی شبهات بر اصالت وجود نکته ای درباره اشکال سوم 7/ قول دوم: اصالت ماهیت و اعتباریت وجود مدّعای اصالت ماهیت دلیل اصالت ماهیت ردّ اصالت ماهیت 8/ قول سوم: اصالت وجود در خداوند و اصالت ماهیت در ممکنات 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
Nehayatolhekma1 - helalian - 34- 14030904 .mp3
11.48M
🔹🔸🔹 نهایة الحکمة403 سخنی درباره اهتمام به امور مسلمین، وضعیت کنونی و وظایف ما المرحلة الأولی: في أحکام الوجود الکلّیة الفصل الثاني: في أصالة الوجود و اعتباریة الماهیة 8/ قول سوم: اصالت وجود در خداوند و اصالت ماهیت در ممکنات ردّ قول محقق دوانی 9/ تقریر طبیعی تر اصالت وجود 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
Nehayatolhekma1 - helalian - 35- 14030905 .mp3
9.18M
🔹🔸🔹 نهایة الحکمة403 المرحلة الأولی: في أحکام الوجود الکلّیة الفصل الثاني: في أصالة الوجود و اعتباریة الماهیة 10/ فروعات اصالت وجود فرع1: حیثیت تقییدیه بودن وجود در همة حمل‌های ماهوی مقام1: تقریر عمیق‌تر اصالت وجود بر پایة‌ بحث حیثیات 1) حیثیت اطلاقی/ اطلاقیه 2) حیثیت تعلیلی/ تعلیلیه/ واسطه در ثبوت 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
falsafeyefalsafe - helalian - 21- 14030905 .mp3.mp3
10.75M
🔹🔸🔹 فلسفه فلسفه (مقدماتی) 2. فلسفه های مضاف ن. پیشینه فلسفه مضاف: 2/ در جهان اسلام/ سنّت فکری – فرهنگی اسلامی 2-2/ بعد از دو سده قبل 1-ـ2-2/ قبل از انقلاب اسلامی علامه شعرانی ره آیت‌الله شهید مطهری ره 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
Nehayatolhekma1 - helalian - 36- 14030906 .mp3
9.95M
🔹🔸🔹 نهایة الحکمة403 المرحلة الأولی: في أحکام الوجود الکلّیة الفصل الثاني: في أصالة الوجود و اعتباریة الماهیة 10/ فروعات اصالت وجود فرع1: حیثیت تقییدیه بودن وجود در همة حمل‌های ماهوی مقام1: تقریر عمیق‌تر اصالت وجود بر پایة‌ بحث حیثیات 3) حیثیت تقییدی/ تقییدیه/ واسطه در عروض 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
TafsirTasnim - helalian - 17- 14030906.mp3
10.26M
🔹🔸🔹 💠 تفسیر تسنیم، جلد 24، سوره مبارکه انعام 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
🔴🔴🔴 ره: جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام‌شدنى نيست☝️ جنگ ما جنگ فقر و غنا بود، جنگ ما جنگ ايمان و رذالت بود و اين جنگ از آدم تا ختم زندگى وجود دارد...🌿 ☝️ نبايد براى رضايت چند ليبرال خودفروخته، در اظهارنظرها و ابراز عقيده‏‌ها به‌گونه‌‏اى غلط عمل كنيم كه حزب‌الله عزيز احساس كند جمهورى اسلامى دارد از مواضع اصولى‏اش عدول مى ‏كند... ☝️تأخير در رسيدن به همه اهداف، دليل نمى‏شود كه ما از اصول خود عدول كنيم. ❗️همه ما مأمور به اداى تكليف و وظيفه‏ايم، نه مأمور به نتيجه. اگر همه انبيا و معصومين عليهم‌السلام در زمان و مكان خود، مكلف به نتيجه بودند، هرگز نمى‌بايست از فضاى‏ بيشتر از توانايى عمل خود فراتر بروند و سخن بگويند و از اهداف كلى و بلند مدتى كه هرگز در حيات ظاهرى آنان جامه عمل نپوشيده است ذكرى به ميان آورند... ، ج‏21، ص284-285 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
Nehayatolhekma1 - helalian - 37- 14030907 .mp3
6.48M
🔹🔸🔹 نهایة الحکمة403 المرحلة الأولی: في أحکام الوجود الکلّیة الفصل الثاني: في أصالة الوجود و اعتباریة الماهیة 10/ فروعات اصالت وجود فرع1: حیثیت تقییدیه بودن وجود در همة حمل‌های ماهوی مقام2: وضعیت وجود در انواع حمل ماهوی از حیث واسطه در عروض بودن یا نبودن 1. حمل ذات بر ذات 2. حمل ذاتیات ماهیت بر ذات آن 3. حمل لوازم ذاتی ماهیت بر ذات آن 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
TafsirTasnim - helalian - 18- 14030907.mp3
9.41M
🔹🔸🔹 💠 تفسیر تسنیم، جلد 24، سوره مبارکه انعام 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
🏴🏴🏴 السلام علیک یا فاطمة الزهراء سلام الله علیها ان‌شاءالله ادامه دروس بعد از فاطمیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴 🟢 ره: 🌱... من راجع به حضرت صديقه سلام الله عليها خودم را قاصر مى‏دانم كه ذكرى بكنم، 🌱فقط اكتفا مى‏كنم به يک روايت كه در كافى شريفه است و با سند معتبر نقل شده است و آن روايت اين است كه حضرت صادق سلام الله عليه مى‏فرمايد: فاطمه-سلام الله عليها بعد از پدرش 75روز زنده بودند در اين دنيا... و حزن و شدت بر ايشان غلبه داشت و جبرئيل امين مى‏آمد خدمت ايشان و به ايشان تعزيت‏ عرض مى‏كرد و مسائلى از آينده نقل مى‏كرد ظاهر روايت اين است كه در اين 75روز مراوده‏ای بوده است؛ يعنى رفت وآمد جبرئيل زياد بوده است 🌱 و گمان ندارم كه غير از طبقه اول از انبياى عظام‏ درباره كسى اينطور وارد شده باشدكه در ظرف 75روز جبرئيل امين رفت‌وآمد داشته است و مسائل را در آتيه‏اى كه واقع مى‏شده است...ذکر كرده است... و حضرت امير هم آنها را نوشته است... 🌱آمدن جبرئيل براى كسى يک مسأله ساده نيست... يک تناسب لازم است بين روح آن كسى‌كه جبرئيل مى‏خواهد بيايد و مقام جبرئيل كه روح اعظم است...، 🌱 و شايد يكى از مسائلى كه گفته است، راجع به مسائلى است‌كه در عهد ذريه بلندپايه او حضرت صاحب سلام الله عليه است، براى او ذكر كرده است كه مسائل ايران جزو آن مسائل باشد... ، ج‏20، ص4-5 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴🔴🔴 ره: ☝️...إِنَّ اللهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ‏ [خداوند، وضع هيچ قومى را دگرگون نمیکند تا اینكه آن قوم، وضع درونی خود را تغيير دهند؛ رعد:11] 🔹[آیه بیانگر] يک واقعيتى است و [یک] دستورى‏. 🔸واقعيت به اين معنا كه تغييراتى كه در يک ملتى، يك قومى، حاصل بشود، اين منشأ يک تغييرات تكوينى، تغييرات جهانى، تغييرات موسِمى می‏شود. 🔸و دستور است به اينكه تغييراتى كه شما می‏دهيد تغييراتى باشد كه آن تغييرات دنبالش يک تغييراتى به نفع شما باشد... ✅خداى تبارک و تعالى تغيير نمی‏دهد، مگر اينكه ما خودمان تغيير بدهيم خودمان را. ❗️اگر خودمان را تغيير داديم در جانب پذيرش ظلم، يک ظالم به ما مسلط می‏شود؛ اين طبيعى است. 🌿چنانچه خودمان را تغيير داديم براى دفاع از كشور خودمان، دفاع [درمقابل‏] چپاولگرى، دفاع [مقابل‏] ظلم و ستمگرى، خداوند اسبابش را فراهم مى‏كند... ☝️هم آن طرفش را ما ديديم؛ هم اين طرفش را. ▪️آن طرفش را ديديم كه سالهاى طولانى همه قشرهاى ملت در زحمت بودند و تحت فشار ظلم بودند و آن [به سبب] اين بود كه از آن فطرت اصلى( كه فطرت اللّه بود) بيرون آمده بودند و يک فطرت [و] خوى ديگرى به خودشان راه داده بودند و يک تربيت ديگرى پيدا كرده بود. نفوسشان آماده شده بود براى پذيرش هرچه توسرى خوردن. هركس هر جا بيايد تو سَرِمان بزند، هيچ نزنيم و بی‏تفاوت باشيم! مستشار از امريكا می ‏آيد بپذيريم. هرچه می‏شود ما پذيرش كنيم، حالت پذيرش داشته‏ باشيم. هركه دستش را بلند كند سرمان را زيرش بگيريم يا صورتمان را بگيريم بزند. اين يك حالتى بود كه به واسطه تحت فشار بودن طولانى... و تبليغاتى كه از اين طرف و آن طرف شده است، كه همه چيز شما بايد كنار برود و همه چيز امريكا بايد روى كار بيايد، اين اسباب اين شده بود كه خداوند تغيير داده بود. موافق تغييرى كه شما در فطرتتان داده بوديد، آن هم تغيير داده بود. 🌱وقتى‌كه ملت ما بيدار شد و به بركت اسلام بيدار شد و خودش را تغيير داد متحول شد... آنكسى‌كه از يک پاسبان مى‏ترسيد مقابل امريكا ايستاد... اين تحول روحى بود... إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ‏ تغيير داديد «ما بِأَنْفُس» خودتان را؛ يعنى آن حال پذيرش ظلم، متبدّل شد به حال عدم پذيرش... اين‌طور كه شد، تأييد كرد خداى تبارک و تعالى و شما ظالم را بيرون كرديد. 🟢... مادامیكه اين حال حفظ شد، خداوند همين را حفظش می‏كند. 🔴 اگر خداى نخواسته «ما بأنفسِ» ما دوباره برگردد به حال اول، باز دوباره حال اول می‏شويم. 🔵 اين يک سنت الهى است كه كارهايى كه می‏شود روى اسباب و مسببات...است. ☝️وقتى‌كه شما خودتان مهيّا شديد براى اينكه زير بار ظلم برويد، ظالم پيدا می‏شود، اين سبب می‏شود كه ظالم پيدا بشود. ☝️هرچه بيشتر ما خضوع بكنيم براى ظالم، ظالم بيشتر فشار می آورد. 🌱وقتى‌كه مهيا بشويم براى جلوگيرى از ظالم، ظالم عقب می‏نشيند. هرچه زيادتر فشار بياوريد، او عقب‌تر مینشيند. ☝️يک قدم شما كه عقب بنشينيد، او جلو می ‏آيد. 🌱يک قدم شما جلو برويد، او عقب میرود. 🔷 اين سنت الهى است و مطلبى بود كه با تجربه، خودِ شما ثابت كرديد... ، ج‏10، ص129-131 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔴 هشدار رهبر معظم آیت الله خامنه ای در خرداد امسال به بشار اسد: مراقب نقشه جدید غرب برای سوریه باشید. قصد دارند با وعده‌هایی که هیچگاه به آنها عمل نخواهند کرد، سوریه را از معادلات منطقه خارج کنند. ۱۴۰۳/۳/۱۰
💠💠💠 🟢 شکست یا پیروزی امام خمینی ره هرچه پيش بيايد [یا] به نفع شماست يا به ضرر شما؛ 🔷 اگر به ضررتان تمام شد، بايد شكست روحى نخوريد. شكست ظاهرى مهم نيست؛ آنچه مهم است، شكست روحى است... 🌱 كسى‌كه رابطه با خدا دارد شكست ندارد؛ شكست مال كسى است كه آمالش دنيا باشد. اگر آمال، دنيا باشد، شكست است؛ اگر آمال، غيب و ماوراى غيب باشد، شكست ندارد. شكستْ، مال بيچاره‏هاست؛ شكست مال كسانى است كه معتمد به شيطانند و ذخاير دنيا قلبشان را فراگرفته است. اگر يک جايى به ضرر شما تمام شد، قلبتان محكم باشد؛ تا آخرين فردتان بايستيد... تو هم يک موحدى، تو هم يک مسلمى، تو متصل به خداوندى؛ خدا شكست نمى‏خورد: وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أنْتُمُ الأعْلَوْنَ إنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ؛ سستى نكنيد و اندوهگين نباشيد [كه‏] شما سربلند و پيروزيد، اگر مؤمن باشيد. آل‌عمران: 139 🔷 اگر به نفع تمام شد، دست و پاى خود را گم نكنيد؛ محكم باشيد. 🌿 نه در آن طرف‏ فَزَع [ناله و فریاد] داشته باشيد، 🌿 و نه در اين‌طرف، زياده‌روى داشته باشيد. 🔦 ، ج1، ص119-120 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
Nehayatolhekma1 - helalian - 38- 14030918 .mp3
7.41M
🔹🔸🔹 نهایة الحکمة403 * نکاتی درباره وضعیت سوریه المرحلة الأولی: في أحکام الوجود الکلّیة الفصل الثاني: في أصالة الوجود و اعتباریة الماهیة 10/ فروعات اصالت وجود فرع1: حیثیت تقییدیه بودن وجود در همة حمل‌های ماهوی مقام2: وضعیت وجود در انواع حمل ماهوی از حیث واسطه در عروض بودن یا نبودن 4. حمل لازمة وجود ذهنیِ ماهیت بر ماهیت 5. حمل لازمة وجود خارجی ماهیت بر ماهیت 6. حمل عوارض مفارق بر ماهیت 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
Nehayatolhekma1 - helalian - 39- 14030919 .mp3
9.31M
🔹🔸🔹 نهایة الحکمة403 المرحلة الأولی: في أحکام الوجود الکلّیة الفصل الثاني: في أصالة الوجود و اعتباریة الماهیة 10/ فروعات اصالت وجود فرع2: عدم اتصاف وجود به احکام ماهیت 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
falsafeyefalsafe - helalian - 22- 14030919 .mp3
10.53M
🔹🔸🔹 فلسفه فلسفه (مقدماتی) 2. فلسفه های مضاف ن. پیشینه فلسفه مضاف: 2/ در جهان اسلام/ سنّت فکری – فرهنگی اسلامی 2-2/ بعد از دو سده قبل 2ـ2-2/ بعد از انقلاب اسلامی الف. تأثیرات عمومی و کلان انقلاب الف.1/ جمع عینی عناصر تمدنساز [تمدن اسلامی] الف.2/ مواجه کردن ساحت های مختلف با عینیت های زندگی بشر ب)تأثیرگزاری خُرد و تخصّصی ب-1) در حیطة علوم ب-1-1) تأثیرات عمومی 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
Nehayatolhekma1 - helalian - 40- 14030920 .mp3
10.25M
🔹🔸🔹 نهایة الحکمة403 المرحلة الأولی: في أحکام الوجود الکلّیة الفصل الثاني: في أصالة الوجود و اعتباریة الماهیة 10/ فروعات اصالت وجود ثمرات فرع دوم 1/ تساوق وجود با شخصیت 2/ مثل نداشتن وجود 3/ ضدّ نداشتن وجود 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
Nehayatolhekma1 - helalian - 41- 14030921 .mp3
9.79M
🔹🔸🔹 نهایة الحکمة403 المرحلة الأولی: في أحکام الوجود الکلّیة الفصل الثاني: في أصالة الوجود و اعتباریة الماهیة 10/ فروعات اصالت وجود فرع3: وجود، جزءِ چیزی نیست و جزئی هم ندارد فرع4: محمول مِن صمیمه بودن محمولات حقیقی در حمل‌های وجودی فرع5: دو نوع تحقق و واقعیت فرع6:‌ نوع ارتباط وجود و ماهیت 1/ تغایر وجود و ماهیت 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
Nehayatolhekma1 - helalian - 42- 14030928 .mp3
11.1M
🔹🔸🔹 نهایة الحکمة403 المرحلة الأولی: في أحکام الوجود الکلّیة الفصل الثاني: في أصالة الوجود و اعتباریة الماهیة 10/ فروعات اصالت وجود فرع6:‌ نوع ارتباط وجود و ماهیت 1/ تغایر وجود و ماهیت دلیل اول: [صحت سلب وجود از ماهیت] دلیل دوم: [نیاز به دلیل داشتنِ حمل وجود بر ماهیت/ بیّن¬الثبوت بودن ذات و ذاتیات] دلیل سوم : [تساوی نسبت ماهیت به وجود و عدم/ ممتنع نبودن حمل نقیض وجود بر ماهیت] 2/ اتحاد شدید ماهیت و وجود در ذهن و خارج [عقلی بودن مغایرت و معنای آن] 3/ تبیین‌های دیگر از رابطة وجود و ماهیت 3-1/ ماهیت، نحوه وجود است 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401